abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64740764
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?
Mwah, de Moffen hebben indertijd Rotterdam gebombardeerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_64741204
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:11 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt het erg triest wat daar gebeurd. Maar verder maak ik me er niet meer druk om.
pi_64762744
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

De Israeli's doen er zeker niet alles aan om burgerslachtoffers te maken want dan hadden ze Gaza níet moeten bombarderen. Er is geen enkele militaire deskundige die zal claimen dat je dat kan doen zonder vrij grote aantallen burgerslachtoffers. Gaza heeft pak 'm beet de bevolkingsdichtheid van Amsterdam. Kan je je voorstellen dat daar gebombardeerd wordt?
tja ze zoeken de bron van de raketten en hamas is zo fijn om die dingen in woonwijken te gaan maken.

Ze zouden ook gelijk tanks kunnen sturen maar dat zou veel grotere risico`s met zich meebrengen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64764276
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Het land was altijd al van de Joden maar die werden door Mohammed en zijn vrienden afgeslacht en zijn gevlucht. Naar de 2de WO kwamen ze op het idee weer terug naar hun land te keren.
huh .. je gaat de geschiedenis even herschrijven .. en uiteraard in het nadeel van de moslims ?
Wie waren dan die lui die volgens het OT vermoord moesten worden tot de laatste man, anders zou het joodse volk dat land niet beërven .. en wat was de diaspora in de eerste eeuw, na de mislukte opstand tegen de Romeinen ? En het idee van een eigen land is nou toch echt wat ouder dan 'na WO2', de Balfour-verklaring is al van 1917 en Herzl's boek 'Der Judenstaat' is zelf nog uit de eeuw daarvoor ..
pleased to meet you
pi_64764343
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tja ze zoeken de bron van de raketten en hamas is zo fijn om die dingen in woonwijken te gaan maken.

Ze zouden ook gelijk tanks kunnen sturen maar dat zou veel grotere risico`s met zich meebrengen
met 1,5 miljoen inwoners op nog geen 150 km² is dat ook niet echt te voorkomen lijkt mij, dat hele gebied is zowat een grote woonwijk
pleased to meet you
pi_64765138
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:06 schreef moussie het volgende:

[..]

met 1,5 miljoen inwoners op nog geen 150 km² is dat ook niet echt te voorkomen lijkt mij, dat hele gebied is zowat een grote woonwijk
waarvan een 500k al in gaza stad het is echt net NL met veel stedelingen en veel lege gebieden.
(ik heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht maar zeker in het noorden zijn veel lege gebieden en akkers)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_64765783
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waarvan een 500k al in gaza stad het is echt net NL met veel stedelingen en veel lege gebieden.
(ik heb het voor de zekerheid nog eens opgezocht maar zeker in het noorden zijn veel lege gebieden en akkers)
heb je bij dat kijken ook een beetje op de afstanden gelet en hoe de grens loopt met Israël ?
pleased to meet you
pi_64765951
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

heb je bij dat kijken ook een beetje op de afstanden gelet en hoe de grens loopt met Israël ?
jep, kan je de link van google maps (of live maps) geven al valt het mij wel op dat de gedetailleerdheid tegenvalt .
http://maps.google.nl/maps/mm?q=gaza&ie=UTF8&oe=utf-8&client=firefox-a&hl=nl&ll=31.550233,34.539557&spn=0.054345,0.11158&t=h&z=14

2,7 Km van het vluchtelingen kamp. (al zal die plek momenteel wel als bufferzone dienen gok ik
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:00:49 #209
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64766211
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Stoere woorden. Echter, de "politiek-correcte wereldvreemdheid" is gebasseerd op gezond verstand.

Het illegaal verklaren van bepaalde wapens is omdat we niet willen dat ze tegen ons gebruikt worden. We zien er vanaf met de afspraak dat anderen er ook vanaf zien.

Andersom geef je door het zelf te gebruiken een signaal dat het voor je tegenstander ook een legitiem middel is.

Hetzelfde als met martelen. Of het gericht doden van volksvertegenwoordigers. Of het opsluiten van kinderen. Of het bombarderen van woonwijken. Of het gebruiken van chemische wapens als witte fosfor. enz.

Het afzien van middelen die we als barbaars zien geeft geen garanties maar het gebruiken ervan schept precedenten.
Maar het is geen issue.

Er worden zeer discutabele bronnen opgevoerd, met het vriendelijke verzoek of we meegaan in het feit dat Israel chemische wapens inzet.

En als er dan iets ingezet wordt wat volgens geldende regels mag, maar ernstige gevolgen kan hebben als er mensen in de buurt zijn, gaan we daar over zeiken. Dan mag Israel zich roomser dan de paus opstellen.

En dat alles tegen een achtergrond waar we lekker zwijgen over de pallestijnen die onverbloemd, direct, als doel burgers aanvallen.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_64766454
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jep, kan je de link van google maps (of live maps) geven al valt het mij wel op dat de gedetailleerdheid tegenvalt .
http://maps.google.nl/maps/mm?q=gaza&ie=UTF8&oe=utf-8&client=firefox-a&hl=nl&ll=31.550233,34.539557&spn=0.054345,0.11158&t=h&z=14

2,7 Km van het vluchtelingen kamp. (al zal die plek momenteel wel als bufferzone dienen gok ik
dat grote brakke stuk rond die overgangspost is idd bufferzone .. daar worden hulpgoederen gestort en nadat de Israëliërs weg zijn mogen de goederen pas op gehaald worden uit dat gebied ..
en als je even verder kijkt, al die hopen zand tussen de akkers, wat ik daarvan heb begrepen komt dat door Israëlische munitie die alles plat schiet wat te dicht bij de grens komt
pleased to meet you
pi_64766910
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:07 schreef moussie het volgende:

[..]

dat grote brakke stuk rond die overgangspost is idd bufferzone .. daar worden hulpgoederen gestort en nadat de Israëliërs weg zijn mogen de goederen pas op gehaald worden uit dat gebied ..
en als je even verder kijkt, al die hopen zand tussen de akkers, wat ik daarvan heb begrepen komt dat door Israëlische munitie die alles plat schiet wat te dicht bij de grens komt
maar ook rechts van gaza stad zijn weilanden
pi_64767627
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar ook rechts van gaza stad zijn weilanden
goh, die ene vierkante kilometer op 500 meter van de grens .. en die wordt zeker niet in de gaten gehouden ?
pleased to meet you
pi_64768076
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

goh, die ene vierkante kilometer op 500 meter van de grens .. en die wordt zeker niet in de gaten gehouden ?
de ruimte is er hoort bij het risico van een strijder als je dan toch zo dapper bent dan ga je die dingen niet in een woonwijk afvuren, wat sowieso een slecht plan is want zo betrouwbaar zijn ze niet
pi_64769857
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de ruimte is er hoort bij het risico van een strijder als je dan toch zo dapper bent dan ga je die dingen niet in een woonwijk afvuren, wat sowieso een slecht plan is want zo betrouwbaar zijn ze niet
kom nou zeg, dat hele gebied daar ligt onder een vergrootglas, elke beweging op dichter dan 2 km bij de grens wordt scherp in de gaten gehouden, en zoals ik al zei, zodra er iets verdacht wordt gevonden wordt er ingegrepen .. situaties als die gevechten begin November gebeurden wel vaker, alleen is het dan dit keer wel het excuus om in te grijpen .. echt Libanon all-over again
pleased to meet you
pi_64770068
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welke troep?

De troep die we als het aan jou ligt we maar even moeten aannemen dat er wel gebruikt word?
[..]

Welke discutabele middel?

Wat we van jou erbij moeten bedenken dat ze gebruiken?
het is verboden om te gebruiken boven dichtbevolkt gebied, en zover ik weet wordt er al jaren aangedrongen op een totaal verbod
quote:
En onafhankelijk van die troep die tot nader order dus niet gebruikt wordt (maar je moet wat hebben om te zeiken op Israel, is het niet, en is er niks, bedenken we toch wat, of waarderen we een ongefundeerd gerucht toch op tot waarheid? ),
die foto's spreken anders boekdelen
quote:
is het volstrekt helder dat als Israel 2 keuzes heeft:

1 - Tegenstanders aanpakken met laag aantal burgerslachtoffers, maar hoog aantal eigen slachtoffers,
2 - Tegenstanders aanpakken met hoger aantal burgerslachtoffers, maar minimaal aantal eigen slachtoffers

..Ze voor numero 2 kiezen.

De politiek-correcte wereldvreemdheid, waarmee jij eigenlijk wel 'vind' dat Israel maar voor 1 moet kiezen, is te tenenkrommend & zielig voor woorden.
of te wel, de oorspronkelijke bewoners van dat gebied hebben geen enkel recht om zich tegen een bezetter te verzetten .. je verwacht dat ze zich omrollen en voor dood spelen of zo .. of igg na 60 jaar de hoop hebben opgegeven ? En dat noemt mij wereldvreemd ?
pleased to meet you
pi_64770172
Mijn bescheiden bijdrage aan deze discussie:

http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened/
pi_64770195
Ik zeg zeker niet dat de Israel's allemaal lieverdjes zijn, maar historisch besef schijnt bij sommige mensen nogal te ontbreken...
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:57:40 #218
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64770930
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

kom nou zeg, dat hele gebied daar ligt onder een vergrootglas, elke beweging op dichter dan 2 km bij de grens wordt scherp in de gaten gehouden, en zoals ik al zei, zodra er iets verdacht wordt gevonden wordt er ingegrepen .. situaties als die gevechten begin November gebeurden wel vaker, alleen is het dan dit keer wel het excuus om in te grijpen .. echt Libanon all-over again
Gaan we nu lopen klagen dat Hamas geen ruimte heeft om zijn raketten af te schieten?
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:00:35 #219
6484 ExTec
pi_64771066
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:40 schreef moussie het volgende:

[..]

het is verboden om te gebruiken boven dichtbevolkt gebied, en zover ik weet wordt er al jaren aangedrongen op een totaal verbod
Maar dan is het dus niet verboden, want op zo'n verbod wordt immers aangedrongen.

Waarmee mijn stelling, dat jij selectief met 2 maten meet, is bewezen.

Want alhoewel het dus niet verboden is, moet Israel van jou roomser dan de paus zijn, en de wapens niet gebruiken, toch?

En als Israel door het niet inzetten van dat soort wapentuig meer dooien heeft, dan moet dat maar, toch?
quote:
die foto's spreken anders boekdelen
Die foto's?

Hoezo? Ben jij een wapen expert, met de expertise om adhv een explosiewolk te zeggen over wat voor soort warhead we het hebben?

Of ben je nogal dubieuze bronnen maar aan het opwaarderen tot 'waarheid'?
quote:
of te wel, de oorspronkelijke bewoners van dat gebied hebben geen enkel recht om zich tegen een bezetter te verzetten .. je verwacht dat ze zich omrollen en voor dood spelen of zo .. of igg na 60 jaar de hoop hebben opgegeven ? En dat noemt mij wereldvreemd ?
Dat zeg ik niet hey.

Ik stoor me aan mensen zoals jij, die volstrekt irrelevante factoren eruit tillen om te dienen als stokje om 'evil-israel' weer een bashing te geven.

En die irrelevante factoren zijn: "Israel gebruikt wapens die niet aardig zijn, wat gemeen van ze! " en je gedram over zogenaamde chemische wapens.

Israel verdient ook in mijn boek zat kritiek, dat is het niet. Maar bespaar me hypocriet gehuichel over hoe inhumaan ze zijn. Als inhumaniteit iets is wat je dwars zit, stel ik voor daar te beginnen waar het probleem het nijpendst is, en da's niet in Israel. Tenzij jij het handig vind om te beginnen met blussen bij het bermbrandje, en daarna pas aan het woud te beginnen, maar meesten snappen toch wel dat je daar begint te blussen waar het probleem het grootst is.
pi_64771188
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Misschien de druppel en vaak bleef het toen met een kleine aktie al snap ik ook wel dat de komende verkiezingen meespelen.

En dan nog blijft het janken je voert doelbewust raketten af vanaf een woonwijk ipv een grasveld en gaat dan janken dat er een antwoord komt op zo`n aanval op diezelfde plek.
(overigens niet zo vreemd de Duitsers flikten hetzelfde tijdens wo2 door v2 raketten te lanceren vanaf woonwijken en daarna de britten de schuld te geven van de doden in een poging die dingen uit te schakelen.

Overigens is fosfor geen chemisch wapen net als napalm dat niet is
pi_64771345
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:57 schreef Sargon het volgende:

[..]

Gaan we nu lopen klagen dat Hamas geen ruimte heeft om zijn raketten af te schieten?
ja het is te triest voor woorden
Overigens is het de vraag hoelang die dingen blijven werken want het versneld nogal de R&D van dit fijne wapen

Al lees ik net dat het project afgebroken is , leek mij een ideaal wapen

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 07-01-2009 15:34:47 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:13:59 #222
176916 Karrs
2007-2017
pi_64771670
quote:

[..]

Volgens mij beginnen de haters door de argumenten heen te raken
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:33:15 #223
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64772647
quote:

[..]

Ongelofelijk inderdaad.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:33:59 #224
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_64772698
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 19:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mwah, de Moffen hebben indertijd Rotterdam gebombardeerd.
Rotterdam had destijds, en nu nog niet de 1,2 miljoen inwoners die Gaza heeft.

Overigens. Vwb genocide. In het handvest van hamas staat "Uitroeing en vernietiging van de zionistische staat" Ik ken verder geen zionistische staat in die regio dan alleen Israel!

Lees dit maar eens who's gonna genocide who ?

israel moet nu voor eens en voor altijd afrekenen met die fanatieke godsdienstige idioten!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:36:31 #225
6484 ExTec
pi_64772830
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:33 schreef Fockker het volgende:

Lees dit maar eens who's gonna genocide who ?
In de pro-pallestijnse mindset moet je dat gewoon negeren, en net doen alsof er 'prima te onderhandelen valt' met die mensen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:38:06 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64772894
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

In de pro-pallestijnse mindset moet je dat gewoon negeren, en net doen alsof er 'prima te onderhandelen valt' met die mensen.
Fijne, toegeeflijke islamitische mensen inderdaad, zoals we die in Nederland ook kennen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:51:11 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64773456
-edit- verkeerde topic!
pi_64774575
Radioactieve munitie?
Lekker dan. Ik ben niet heel erg op de hoogte van deze oorlog, maar dat lijkt me onnodig.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:16:45 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64774637
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Radioactieve munitie?
Lekker dan.
Ja, maar gelukkig is het niet zo.
pi_64774842
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, maar gelukkig is het niet zo.
Oh, mooi. Bedankt voor de info.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:21:44 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_64774862
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Radioactieve munitie?
Lekker dan. Ik ben niet heel erg op de hoogte van deze oorlog, maar dat lijkt me onnodig.
Het gaat om het laag-radioaktieve verarmd uranium. Dat wordt gebruikt voor pantserdoorborende munitie. Het is iig geen halve atoombom of zo. Klinkt spectaculairder dan het is, al kleven er wel wat gezondheidsrisico's aan. Maar dat is met gewone munitie ook
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64774933
Ach, aan alle munitie kleeft een zeker gezondheidsrisico
pi_64775011
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef iamredleader het volgende:
Ach, aan alle munitie kleeft een zeker gezondheidsrisico
Tja, maar radioactief spul is wel extra grof.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:30:00 #234
6484 ExTec
pi_64775283
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het gaat om het laag-radioaktieve verarmd uranium. Dat wordt gebruikt voor pantserdoorborende munitie.
Yup, met als toevoeging dat dat 'oude uranium' alleen gebruikt wordt omdat het een van de zwaarst bestaande metalen is, zwaarder dan lood zelfs. En hoe zwaarder de kogel, hoe verder die gaat.

En typisch is het wel radioactief, maar dan op de meest onschadelijke manier. Het is het type radioactiviteit wat nog niet eens door je huid heen komt.

En het gevaar zit em erin, dat als je een anti-tank granaat hebt, die op een tank afgeschoten wordt, deze voor een groot gedeelte verpulvert. Dat levert poederdeeltjes op. Die kun je inademen, en dan ga je voor gaas. Want alhoewel je huid dat type straling prima tegenhoud, ga je er kapot aan als deeltjes met dat soort straling in je lichaam komen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:32:36 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64775421
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Tja, maar radioactief spul is wel extra grof.
Nee, het is extra zwaar. Uranium heeft gewoon een hele hoge dichtheid en is daarom bijzonder geschikt als anti-tank munitie. Dat het daarbij ook licht radioactief is en giftig bovendien, is geen reden om het te gebruiken, maar juist een hele vervelende bijkomstigheid.

Overigens is over de effecten van verarmd uranium nog lang niet alles gezegd en geschreven. Tot nu toe zijn nog geen keiharde verbanden aangetoond, maar reden tot zorg is er zeker wel.
pi_64775986
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, het is extra zwaar. Uranium heeft gewoon een hele hoge dichtheid en is daarom bijzonder geschikt als anti-tank munitie. Dat het daarbij ook licht radioactief is en giftig bovendien, is geen reden om het te gebruiken, maar juist een hele vervelende bijkomstigheid.

Overigens is over de effecten van verarmd uranium nog lang niet alles gezegd en geschreven. Tot nu toe zijn nog geen keiharde verbanden aangetoond, maar reden tot zorg is er zeker wel.
Nu zo cru zou ik het ook weer niet willen zeggen, er is zeker wel een verband tussen bv kapotgeschoten iraakse tanks en leukemie bij de kinderen die er op spelen en ook het eigen personeel is niet veilig.
Wat bv de reden si dat europese landen veelal het duurdere wolfraam gebruiken ipv DU.

Zover ik begreep kwamen er niet alleen helium kernen vrij bij dat soort munitie
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:47:42 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64776171
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu zo cru zou ik het ook weer niet willen zeggen, er is zeker wel een verband tussen bv kapotgeschoten iraakse tanks en leukemie bij de kinderen die er op spelen en ook het eigen personeel is niet veilig.
Wat bv de reden si dat europese landen veelal het duurdere wolfraam gebruiken ipv DU.
Mwah, hier zijn de meningen dus nogal over verdeeld. Daarom wordt het bijvoorbeeld door de VS nog gewoon gebruikt.

Ik vermoed overigens ook dat er wel een verband bestaat, maar ik weet het ook niet zeker. Daarvoor zou ik zelf in de beschikbare wetenschappelijke literatuur moeten duiken, want op wat al die linksige journalisten schrijven vertrouw ik al jaren niet meer.
quote:
Zover ik begreep kwamen er niet alleen helium kernen vrij bij dat soort munitie
Uranium is als zwaar metaal ook gewoon giftig. Minder giftig dan andere zware metalen, maar toch.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 16:50:33 #238
236264 crew  capricia
pi_64776301
quote:

[..]

Ik wist niet dat Hamas over een peleton tanks beschikte...serieus? Daar heb ik nog geen beelden van gezien...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64776438
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Hamas over een peleton tanks beschikte...serieus? Daar heb ik nog geen beelden van gezien...
sarcastisch zeker?

"bijzonder geschikt" betekent niks meer of minder dan dat. Het kan dus ook andere doeleinden hebben: door dikke, betonnen muren heen schieten, bijvoorbeeld
pi_64776538
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mwah, hier zijn de meningen dus nogal over verdeeld. Daarom wordt het bijvoorbeeld door de VS nog gewoon gebruikt.

Ik vermoed overigens ook dat er wel een verband bestaat, maar ik weet het ook niet zeker. Daarvoor zou ik zelf in de beschikbare wetenschappelijke literatuur moeten duiken, want op wat al die linksige journalisten schrijven vertrouw ik al jaren niet meer.
[..]

Uranium is als zwaar metaal ook gewoon giftig. Minder giftig dan andere zware metalen, maar toch.
heb me net ingelezen en het klopt alleen alpha straling echter is die niet giftig omdat ze te weinig MeV bevat om het DNA schade te berokkenen, de giftigheid komt door de chemische toxiciteit (aangetoond door wetenschapper van het amerikaanse leger volgens de wiki).
Het gevaar zit hem er in dat het zich ophoopt in de longen en zodoende kanker veroorzaakt (deeltjes blijven zo`n 3 jaar rond zo`n tank aanwezig)
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:57:22 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64776618
quote:

[..]

Da's een goeie.

Nouja goed, het is "armor-piercing". Kan dus van alles wezen. Waarschijnlijk gebruiken ze het gewoon als standaardmunitie voor hun tanks, omdat het zo lekker wegknalt.

Hier staat er meer over: http://en.wikipedia.org/wiki/Depleted_uranium
pi_64778969
quote:

[..]

Ja, dat begreep ik wel.
Zolang ze het maar niet op burgers gaan gebruiken, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld.
pi_64780686
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dat begreep ik wel.
Zolang ze het maar niet op burgers gaan gebruiken, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld.
denk het niet is zo`n sabot nogal overkill voor om er mee op mensen te gaan schieten.
(en dat mag dan ook niet van de geneefse conventie)
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2009 @ 20:27:03 #244
145146 Andyy
pi_64785226
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Yup, met als toevoeging dat dat 'oude uranium' alleen gebruikt wordt omdat het een van de zwaarst bestaande metalen is, zwaarder dan lood zelfs. En hoe zwaarder de kogel, hoe verder die gaat.

En typisch is het wel radioactief, maar dan op de meest onschadelijke manier. Het is het type radioactiviteit wat nog niet eens door je huid heen komt.

En het gevaar zit em erin, dat als je een anti-tank granaat hebt, die op een tank afgeschoten wordt, deze voor een groot gedeelte verpulvert. Dat levert poederdeeltjes op. Die kun je inademen, en dan ga je voor gaas. Want alhoewel je huid dat type straling prima tegenhoud, ga je er kapot aan als deeltjes met dat soort straling in je lichaam komen.
het gaat niet om hoe zwaar de kogel is, tungsten en goud zijn zwaarder.
het gaat erom hoe hard het is en hoe goed het zijn vorm kan behouden bij een inslag, als het teveel deformeert dan komt het niet zo diep.

en anti tank granaten werken hebben een shaped charge, en dat werkt met koper.
  FOK!fotograaf woensdag 7 januari 2009 @ 20:29:25 #245
145146 Andyy
pi_64785324
quote:

[..]

het wordt gewoon gebruikt door de kanonnen van de Apache's en F16I/F-18Is, en het behoudt meer energie als je het afschiet dus het kan verder komen.
maar ze gebruiken nooit alleen DU kogels
pi_64785568
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef Andyy het volgende:

[..]

het gaat erom hoe hard het is en hoe goed het zijn vorm kan behouden bij een inslag, als het teveel deformeert dan komt het niet zo diep.

en anti tank granaten werken hebben een shaped charge, en dat werkt met koper.
Nee vooral met sabot, shaped charge zit vooral in rpgs
Verder draait het wel om de zwaarte (dichtheid) maar beide alternatieven die je noemt zijn duurder dan wat kernafval afschieten
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:39:02 #247
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64785673
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

denk het niet is zo`n sabot nogal overkill voor om er mee op mensen te gaan schieten.
(en dat mag dan ook niet van de geneefse conventie)
Zal wel een aardig effect geven.
pi_64785794
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zal wel een aardig effect geven.
mwah valt wel mee zal er dwars doorheen vliegen en land dan een kilometer verder of zo
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:45:46 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64785912
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, maar dat de zwaarte ook weldegelijk meespeelt. Je kunt ook met titaan op een tank schieten, maar dat ketst waarschijnlijk gewoon af. Niet omdat het zacht is, maar omdat het gewoon te licht is. Overigens, zo hard is uraan nu ook weer niet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:46:32 #250
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64785956
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mwah valt wel mee zal er dwars doorheen vliegen en land dan een kilometer verder of zo
En de persoon in kwestie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')