abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64613892
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:07 schreef Patrick20091 het volgende:
Je hebt genoeg waardeloze WO opleidingen zoals geschiedenis en archeologie. Mijn neef studeert japanologie en dat is ook een WO opleiding maar wat heb je er aan?
Je neef is zo te horen een lullo, maar archeologie waardeloos vinden? Meen je dat nou?
pi_64613899
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:07 schreef Patrick20091 het volgende:
Je hebt genoeg waardeloze WO opleidingen zoals geschiedenis en archeologie. Mijn neef studeert japanologie en dat is ook een WO opleiding maar wat heb je er aan?
Precies Doe je WO en dan wordt je docent
Maargoed, elk vak steekt anders in elkaar. Want als je de uni hebt afgerond, kan je toch ook niet op de uni les geven? Voordat je dat kan doen moet je toch wel 10 jaar scheikundige zijn geweest en enorm veel ervaring en kennis hebben opgenomen. Ik noem maar een voorbeeld. Dus als je van de uni af komt kan je op zn hoogst op een middelbare school lesgeven (en het enige vereiste daarvoor is dat je stalen zenuwen hebt)
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_64613976
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:10 schreef Asgard het volgende:

[..]

Je neef is zo te horen een lullo, maar archeologie waardeloos vinden? Meen je dat nou?
Werk vinden als Archeoloog is behoorlijk lastig en het salaris is ook beroert. En in tegenstelling wat veel mensen denken zul je vaak niet verder komen dan opgravingen in Nederland
pi_64614037
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:10 schreef IkkuhNL het volgende:
Waarom kankert iedereen op Fok! altijd over studies?
Waarom heb jij zo'n debiele icon?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:16:30 #205
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_64614070
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:10 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Want als je de uni hebt afgerond, kan je toch ook niet op de uni les geven? Voordat je dat kan doen moet je toch wel 10 jaar scheikundige zijn geweest en enorm veel ervaring en kennis hebben opgenomen. Ik noem maar een voorbeeld. Dus als je van de uni af komt kan je op zn hoogst op een middelbare school lesgeven (en het enige vereiste daarvoor is dat je stalen zenuwen hebt)
pi_64614179
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:16 schreef solyaris het volgende:

[..]

Ik zit verkeerd en jij zal het wel goed weten, nou vertel
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_64614409
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:12 schreef DurumDoner het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat wanneer je het privilege heb een WO-studie te doen, en vervolgens bedrijfskunde gaat doen, hier toch maar een smiley voor gepast is; .
Alsof jij ook maar de geringste kennis hebt over de inhoud van die studie

Disclaimer: Ik doe géén bedrijfskunde (meer)!
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:30:06 #208
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64614429
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:13 schreef Patrick20091 het volgende:

[..]

Werk vinden als Archeoloog is behoorlijk lastig en het salaris is ook beroert. En in tegenstelling wat veel mensen denken zul je vaak niet verder komen dan opgravingen in Nederland
Indiana Jones
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:39:03 #209
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64614705
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef DurumDoner het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk puur slap gelul, jouw punt is nu dat niet iedereen WO aan kan omdat daar maatschappelijk gezien geen plaats voor is.
Nee, jij verdraait mijn woorden. Het is niet zo dat het WO mensen weigert omdat het zodoende de elite in stand houdt. Mensen worden geweigerd omdat ze niet de kwalificaties hebben om deze opleidingen tot een goed einde te brengen en deze mensen dus niet WO-waardig zijn.

Wat heb je eraan als iedereen mr. / ir. / dr. voor de naam heeft staan?
Ik hoef echt geen loodgieter met een titel, maar vind het wel verdomde handig als een advocaat die mijn belangen behartigd in ieder geval de competenties en opleiding heeft genoten om dat te doen.

Feit is dat hoe slimmer de samenleving is, hoe hoger de eisen liggen voor een bepaalde studie / richting.
Waarom gelden er numerus fixus' op sommige opleidingen? Om de elite uit het VWO eruit te filteren en te voorkomen dat mensen op een studie geneeskunde / tandheelkunde terecht komen waar kostbare tijd en energie in gestopt wordt zonder resultaat.

Mensen komen op hun opleidingsniveau terecht door een combinatie van talenten, intelligentie en inzet.
Dat WO geldt als het onderwijstype dat zich voornamelijk richt op theoretische kwaliteiten, een hoog abstract denkvermogen én de nodige inzet zorgt vanzelf voor een in jouw ogen "maatschappelijke filtering"

Als jij WO aankan, dan kan je er komen.. Maar als je het niet wilt, dan niet...
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:31:25 #210
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_64618118
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:20 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik zit verkeerd en jij zal het wel goed weten, nou vertel
http://www.google.com
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:41:52 #211
122997 zquing
Drama Junk
pi_64618426
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, jij verdraait mijn woorden. Het is niet zo dat het WO mensen weigert omdat het zodoende de elite in stand houdt. Mensen worden geweigerd omdat ze niet de kwalificaties hebben om deze opleidingen tot een goed einde te brengen en deze mensen dus niet WO-waardig zijn.

Wat heb je eraan als iedereen mr. / ir. / dr. voor de naam heeft staan?
Ik hoef echt geen loodgieter met een titel, maar vind het wel verdomde handig als een advocaat die mijn belangen behartigd in ieder geval de competenties en opleiding heeft genoten om dat te doen.

Feit is dat hoe slimmer de samenleving is, hoe hoger de eisen liggen voor een bepaalde studie / richting.
Waarom gelden er numerus fixus' op sommige opleidingen? Om de elite uit het VWO eruit te filteren en te voorkomen dat mensen op een studie geneeskunde / tandheelkunde terecht komen waar kostbare tijd en energie in gestopt wordt zonder resultaat.

Mensen komen op hun opleidingsniveau terecht door een combinatie van talenten, intelligentie en inzet.
Dat WO geldt als het onderwijstype dat zich voornamelijk richt op theoretische kwaliteiten, een hoog abstract denkvermogen én de nodige inzet zorgt vanzelf voor een in jouw ogen "maatschappelijke filtering"

Als jij WO aankan, dan kan je er komen.. Maar als je het niet wilt, dan niet...
Mooi he, een numerus fixus op de makkelijkere WO studies die er zijn........... Zorgt er alleen voor dat mensen die al hun hele leven gedroomd hebben om iets te doen het niet kunnen studeren omdat mensen maar geneeskunde gaan doen omdat ze toch wel worden ingeloot.....
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64618715
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:41 schreef zquing het volgende:

[..]

Mooi he, een numerus fixus op de makkelijkere WO studies die er zijn........... Zorgt er alleen voor dat mensen die al hun hele leven gedroomd hebben om iets te doen het niet kunnen studeren omdat mensen maar geneeskunde gaan doen omdat ze toch wel worden ingeloot.....
Tja, als je écht geneeskunde wil doen moet je makkelijk 8- 8,5 gemiddeld kunnen staan op het vwo..

Als je dat niet redt heb je er m.i. niet genoeg voor over.
pi_64619066
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:51 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Tja, als je écht geneeskunde wil doen moet je makkelijk 8- 8,5 gemiddeld kunnen staan op het vwo..

Ik ben 2e jaars geneeskundestudent, ben ingeloot met 7,3 gemiddeld en het lukt me aardig goed om alle tentamens te halen hoor.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:13:32 #214
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64619330
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:41 schreef zquing het volgende:

[..]

Tsja, geldt hetzelfde voor bijv. straaljagerpiloot.
Ik ken een vriend van mij die er z'n hele leven van droomde maar niet aangenomen werd voor die opleiding vanwege vage redenen, een andere lambal werd wel toegelaten, maar kapte zelf omdat hij "niet naar het buitenland wilde" (waar gebeurd!)

En wat is makkelijker. De een vindt geneeskunde makkelijk, persoonlijk denk ik aan bijvoorbeeld Lucht- & Ruimtevaarttechniek als een van de lastiger studies. Maar het is maar waar jij waarde aan ophangt.

Waarom krijgt een advocaat of rechter die Rechten heeft gestudeerd meer "maatschappelijke erkenning" dan een afgestudeerd natuurkundige? Vaak worden advocaten toch gezien als de slimste mensen terwijl natuurkundigen behalve slim ook vaak gezien worden als contactgestoorde nerdjes.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:24:54 #215
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_64619655
Geneeskunde is een veredelde hbo opleiding, maar dat terzijde.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:25:34 #216
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_64619680
Ik ben blij dat ik HBO Bouwkunde volg, het is een geweldige opleiding. Ik ben blij dat ik de bouw ook in de praktijk heb ervaren, dit maak je niet mee op WO-niveau. Ik wil hierna ook nog proberen of dat ik architect kan worden door te studeren aan een TU, omdat ik ontwerpen en constructies heel interessant vind.

Je doet een opleiding in eerste instantie omdat je bepaald werk leuk vind om te doen, niet omdat het je status geeft.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:28:56 #217
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_64619800
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef Mr_Booze het volgende:
Ik ben blij dat ik HBO Bouwkunde volg, het is een geweldige opleiding. Ik ben blij dat ik de bouw ook in de praktijk heb ervaren, dit maak je niet mee op WO-niveau. Ik wil hierna ook nog proberen of dat ik architect kan worden door te studeren aan een TU, omdat ik ontwerpen en constructies heel interessant vind.

Je doet een opleiding in eerste instantie omdat je bepaald werk leuk vind om te doen, niet omdat het je status geeft.
uiteraard zo denken de nederlanders er wel over ja, de turken en marokkanen echter niet.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:42:53 #218
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64620239
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef Mr_Booze het volgende:

Hehe.. ik studeer bouwkunde op de TU/e
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:55:25 #219
132411 Mr_Booze
pi_64620640
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hehe.. ik studeer bouwkunde op de TU/e
En bevalt het?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:09:53 #220
122997 zquing
Drama Junk
pi_64621012
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En wat is makkelijker. De een vindt geneeskunde makkelijk, persoonlijk denk ik aan bijvoorbeeld Lucht- & Ruimtevaarttechniek als een van de lastiger studies. Maar het is maar waar jij waarde aan ophangt.
Ik weet wat ze moeten doen, in welke tijd ze 't moeten doen. Dat valt echt wel mee, (geldt overingens ook voor de studies rechten en economie) Natuurlijk is 't ook afhankelijk van waar je goed in bent, maar voor mij zou een studie als economie veel makkelijker zijn dan wat ik nu doe
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:24 schreef Fortitudo het volgende:
Geneeskunde is een veredelde hbo opleiding, maar dat terzijde.
Dat zeg ik mn vriendin ook altijd
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:12:37 #221
122997 zquing
Drama Junk
pi_64621078
quote:

[..]

Waarom krijgt een advocaat of rechter die Rechten heeft gestudeerd meer "maatschappelijke erkenning" dan een afgestudeerd natuurkundige? Vaak worden advocaten toch gezien als de slimste mensen terwijl natuurkundigen behalve slim ook vaak gezien worden als contactgestoorde nerdjes.
Natuurkundigen zijn dan ook vaker contactgestoord, beta'ers zijn over 't algemeen helaas vaker contactgestoord..... Maar ik weet niet in wat voor soort omgeving jij je bevind, maar bij mij worden advocaten echt niet als bijzonder slim gezien(ook niet bij de mensen die rechten doen)
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:13:43 #222
122997 zquing
Drama Junk
pi_64621122
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:51 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Niet voor iedereen is VWO even makkelijk, er zijn dan ook mensen die hard moeten werken voor een 7.
pi_64621207
Als ik het wou, kon ik het makkelijk
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:16:28 #224
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64621212
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:55 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

En bevalt het?
Ja hoor, prima.. Ik snap alleen wel dat mensen liever HBO doen.
het aandeel praktijk is vrij beperkt op de uni.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:18:03 #225
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64621268
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:12 schreef zquing het volgende:

[..]

Natuurkundigen zijn dan ook vaker contactgestoord, beta'ers zijn over 't algemeen helaas vaker contactgestoord..... Maar ik weet niet in wat voor soort omgeving jij je bevind, maar bij mij worden advocaten echt niet als bijzonder slim gezien(ook niet bij de mensen die rechten doen)
Naja.. Ik had het ook niet over de mensen zelf ofzo.
Maar iemand die verteld: "mijn zoon is nu advocaat... blablabla"
oogst dan vaak wel veel lof uit de omgeving, alsof deze mensen "het al helemaal gemaakt hebben"
Terwijl een natuurkundige anders wordt beoordeeld is mijn ervaring.
pi_64621308
WOérs zijn over het algemeen contactgestoord ja. Rechten studenten ook.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:19:52 #227
122997 zquing
Drama Junk
pi_64621327
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:19 schreef DurumDoner het volgende:
WOérs zijn over het algemeen contactgestoord ja. Rechten studenten ook.
pi_64621502
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:19 schreef zquing het volgende:

[..]

Hem moet je negeren, quing.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:27:31 #229
122997 zquing
Drama Junk
pi_64621570
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:25 schreef Quir het volgende:

[..]

Hem moet je negeren, quing.

hij vist, ik hap
pi_64621621
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:27 schreef zquing het volgende:

[..]

hij vist, ik hap
En daarmee nog een waardeloze "discussie" ontketenen?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 19:51:59 #231
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64622495
quote:
Waarom krijgt een (..) rechter (..) meer "maatschappelijke erkenning" dan een afgestudeerd natuurkundige?
Omdat je voor het worden van rechter niet alleen een meestertitel nodig hebt, maar je ook nog door een aanvullende loodzware selectie moet zien te komen en daarna extra opgeleid moet worden.

Natuurkundigen met een dergelijke bijzondere functie zullen net zo goed maatschappelijke erkenning krijgen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:03:48 #232
132411 Mr_Booze
pi_64622924
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja hoor, prima.. Ik snap alleen wel dat mensen liever HBO doen.
het aandeel praktijk is vrij beperkt op de uni.
Het is niet dat ik de praktijk (de uitvoering) geweldig vind ofzo. Maar het is toch goed dat we die oriënterende stage moesten lopen. Omdat je later als HBO bouwkundige of architect aan de slag gaat, het de bedoeling is dat je meest efficiënte/maakbare details en ontwerpen tekent. Je ziet in feite hoe zo'n detail wordt opgebouwd en waar je later in je werk/studie op moet letten.

Ik vind het trouwens raar dat je op de TU delft een andere soort architect wordt dan die in TU/e omdat bijvoorbeeld in Eindhoven de focus op de techniek ligt.
pi_64623311
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:03 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ik ben 2e jaars geneeskundestudent, ben ingeloot met 7,3 gemiddeld en het lukt me aardig goed om alle tentamens te halen hoor.
Begrijpend lezen is ook een vak...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:20:12 #234
177219 Maurari
out of our depth
pi_64623568
Studeren is voor nerds!

Straatiemannetjes
pi_64623601
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:20 schreef Maurari het volgende:
Studeren is voor nerds!

Straatiemannetjes
Ksht.
pi_64623626
Ik ken meerdere mensen die WO doen en naar HBO zijn gegaan omdat WO allemaal theorie is en HBO meer praktijk inhoud. Mensen die het dus blijkbaar echt wel kunnen!
pi_64623713
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:21 schreef brushaway het volgende:
Ik ken meerdere mensen die WO doen en naar HBO zijn gegaan omdat WO allemaal theorie is en HBO meer praktijk inhoud. Mensen die het dus blijkbaar echt wel kunnen!
Waaruit concludeer jij dat ze het kunnen? Hebben ze eerst hun studie afgemaakt voordat ze aan het hbo begonnen?
pi_64623865
Als ze het al twee jaar zonder weinig problemen doen ga ik daar wel van uit.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:29:20 #239
177219 Maurari
out of our depth
pi_64623965
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:21 schreef Quir het volgende:

[..]

Ksht.
Wat moet je nou, ANIMÉfag
pi_64624050
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:27 schreef brushaway het volgende:
Als ze het al twee jaar zonder weinig problemen doen ga ik daar wel van uit.

lees die zin nog eens na
pi_64624173
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:29 schreef Maurari het volgende:

[..]

Wat moet je nou, ANIMÉfag
Jij was toch een relkloon hè?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:40:52 #242
177219 Maurari
out of our depth
pi_64624447
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:34 schreef Quir het volgende:

[..]

Jij was toch een relkloon hè?
Wat? Nee En nu on-topic
pi_64624496
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:40 schreef Maurari het volgende:

[..]

Wat? Nee En nu on-topic
Dan kan ik je alleen verwijten dat jij de reden bent dat scenegirls in trek zijn.
pi_64625465
Komen omdat ze voor alles hun beentjes wijdgooien.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:16:41 #245
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_64625908
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:33 schreef Shivo het volgende:

[..]

De paar topmannen die hier staan hebben anders allemaal HBO of WO gedaan.
Ha! HBO is dus niet kansloos.
quote:
CV

Geboren: 1942, Amsterdam

Opleiding: hbs-A, economie en recht (niet afgemaakt).

Loopbaan: Op zijn 23ste werd hij bedrijfsleider van een filiaal van Blokker, dat toen 22 winkels telde. Daarna was hij onder meer inkoper en directielid, en vanaf 1980 directeur van de holding, samen met broer Albert.

Burgelijke staat: gehuwd, twee kinderen

Auteur(s): Mike Ackermans, Wouter van Bergen, Philip Bueters, Remko Nods, Koos Schwartz, Arne van der Wal

Bron: FEM Business , jaargang 8 , nummer 1 , datum 8-1-2005
Uiteraard met een knipoog, ik wil niet alle verheven elitaire WO volk over mij heen krijgen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_64626052
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:16 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard met een knipoog, ik wil niet alle verheven elitaire WO volk over mij heen krijgen.
Schroomt niet aanhalingstekens te gebruiken.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:37:20 #247
122997 zquing
Drama Junk
pi_64626760
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:16 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

[..]

er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar daar moet je niet naar kijken. De kans dat jij de uitzondering bent is daarvoor veel te klein
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:42:48 #248
132411 Mr_Booze
pi_64627023
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:37 schreef zquing het volgende:

[..]

er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar daar moet je niet naar kijken. De kans dat jij de uitzondering bent is daarvoor veel te klein
Je wilt dus zeggen dat mensen die van het HBO afkomen een mindere kans op succes hebben dan mensen van een universiteit.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:47:13 #249
122997 zquing
Drama Junk
pi_64627204
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:42 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Je wilt dus zeggen dat mensen die van het HBO afkomen een mindere kans op succes hebben dan mensen van een universiteit.
gemiddeld gezien eindigen ze lager
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:49:12 #250
132411 Mr_Booze
pi_64627285
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef zquing het volgende:

[..]

gemiddeld gezien eindigen ze lager
Heb je onderzoeksresultaten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')