abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64604993
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:23 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Oh!
En is niet mis hoor
pi_64605030
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:09 schreef Yuin het volgende:
Even over dat motivatie....

In zekere zin is wat er in de TT staat namelijk gewoon waar! Als ik het wou, kon ik het makkelijk. Waarom is dit waar? Heel simpel, want als je iets wilt, dan ga je er 100% voor. In dat verband klopt de TT en dus ook de reden die de mbo'er geeft. Het enige verschil is, de mbo'er heeft er gewoon écht geen zin in, en flikkert al zijn kansen weg door een opleiding tot assistent winkelmedewerker te gaan doen.

Maar ja, motivatie is een drijfveer, ECHT iets willen, het pad voor jezelf uitgestippeld zien en het alleen nog maar te hoeven bewandelen. Dat is wel degelijk iets wat werkt.
Dit is lariekoek.

Het punt is nou net dat onze MBO'er het niveau gewoon niet aan zou kunnen, zelfs al zou deze er alles voor willen geven. Daarentegen zie je bij veel MBO-volk een soort van misplaatste arrogantie door te claimen dat ze ondanks hun eigen domheid prestaties met volledige inzet prestaties zouden kunnen leveren waarvoor de elite, uiteraard oververtegenwoordigd op FOK, eenvoudig doorheen wandelt terwijl diezelfde proletariër dat niet eens kan.

Oftewel, de gemiddelde MBO'er c.q. HBO'er is te dom om zijn eigen domheid in te zien, de bittere ironie.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:28:57 #153
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_64605044
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:26 schreef DonPerignon het volgende:

[..]

En is niet mis hoor
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_64605343
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:28 schreef Emimich het volgende:

[..]

Dit is lariekoek.

Het punt is nou net dat onze MBO'er het niveau gewoon niet aan zou kunnen, zelfs al zou deze er alles voor willen geven. Daarentegen zie je bij veel MBO-volk een soort van misplaatste arrogantie door te claimen dat ze ondanks hun eigen domheid prestaties met volledige inzet prestaties zouden kunnen leveren waarvoor de elite, uiteraard oververtegenwoordigd op FOK, eenvoudig doorheen wandelt terwijl diezelfde proletariër dat niet eens kan.

Oftewel, de gemiddelde MBO'er c.q. HBO'er is te dom om zijn eigen domheid in te zien, de bittere ironie.
Allereerst, ik ben zelf een ex mbo-er die nu hbo doet, en daar prima cijfers haalt. Dus nee, niet iedere mbo'er is een losgeslagen debiel. Het punt wat ik wilde maken was, dat dmv motivatie, en een positief beeld over wat je wilt doen je een heel eind in die buurt zal komen. Kijk naar de meest succesvolle zakenmannen/vrouwen, gewoon mensen met een idee, vaak niet eens een school afgemaakt. Wel multimiljonair.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 02:58:20 #155
225102 optimusfunk
PRIMUS SUCKS.
pi_64605403
ik zou WO kunnen doen, mits ik dat inzet had om het te doen. dus als ik het 'wou' doen, dan zou ik ook inzet tonen.
pi_64605460
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:05:47 #157
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64605944
* Diepe zucht *

Misschien ook omdat het al vrij laat is, maarja, maandag tentamentjes...
Hierdoor meteen komende bij het punt dat ik wilde maken; dat WO'ers zich verheven voelen boven de rest is omdat zij de waarom vragen oplossen, HBO'ers de hoe vragen en MBO'ers uitvoeren.
Maatschappelijk gezien is het logisch dat er een hoge waarde cq. status wordt opgehangen aan het WO.
Immers, WO is in Nederland - globaal gezien - het hoogst haalbare en deze mensen zouden dus de elite moeten vormen en zijn de intelligentia van de Nederlandse samenleving. Hierbij probeer ik WO niet op te hemelen of beter te maken dan het is, maar puur theoretisch bekeken is universitair de hoogste studievorm die gevolgd kan worden.

Belangrijk zijn ook de HBO'ers - de tussenvorm van theorie naar praktijk. Het hoger beroepsonderwijs is primair gericht op zowel de overdracht van vakinhoudelijke kennis als op de ontwikkeling in vaardigheden in nauwe aansluiting op de beroepspraktijk. Zodoende krijgen HBO'ers vaak ook een betere aansluiting met hun latere banen, aangezien hun gehele opleiding gericht is op het voorbereiden van studenten op hun carrière in een bepaalde richting. Zij moeten de theorie van de boeken, van de elite, overbrengen naar de rest van de beroepsbevolking. Logischerwijs zijn diegene die de plannen bedenken niet altijd even best in het in praktijk brengen van deze plannen en door het structurele onderwijs van theorie toepassen in de praktijk krijgt het Nederlandse HBO onderwijs ook veel lof vanuit het buitenland.

MBO, is natuurlijk ook nodig, als er geen personeel was om aan te sturen, hadden de HBO'ers niets te doen en waren de ideëen van de WO'ers nooit uitgevoerd. De reden dat dit als minder word ervaren, hoewel menig HBO'er en WO'er niet de taken van een vakman zou kunnen en willen overnemen, is het grotere aanbod van MBO'ers. Simpel vraag en aanbod bepalen de status die een bepaalde graad / studie met zich mee brengt.

WO'ers: 8,0 %
HBO'ers: 18,0 %
MBO'ers: 32,0 %

Kunnen deze MBO'ers makkelijk WO? Waarschijnlijk niet, hopelijk niet, want dit ondermijnt de hierarchische piramide. WO'ers kunnen waarschijnlijk ook niet de MBO werkzaamheden overnemen, maar dit is ook niet wenselijk.

Waarom dit slappe gelul van mij:
1. ik kan niet slapen
2. nee, niet iedereen kan een universitaire studie, niet iedereen kan hoger onderwijs volgen en mensen die denken dat het wel zo is die snappen blijkbaar niet hoe een samenleving in elkaar (hoort te) zit(ten).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:07:44 #158
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64605953
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:04 schreef Flepke het volgende:
Ofdat VVO heilig is
Ik ken genoeg mensen die na het (bijna) afronden van hun studie bij nader inzien toch lieven HBO hadden gedaan omdat je daar idd meer praktijk krijgt
En minder salaris na het afronden ervan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64605978
Meer praktijk

De printer bijvullen?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:13:04 #160
53267 TC03
pi_64605981
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:40 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij hebt gebruikt, maar het lijkt me geweldig spul!
Nou beste Beauregard, ik ben het wel met hem eens. Qua tijd die je aan je studie opleiding (hihi bijna foutje lol ) moet besteden zal het HBO niet veel minder zwaar zijn dan het WO, gemiddeld. Denk ik.
pi_64606026
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:05 schreef GSbrder het volgende:
* Diepe zucht *

Misschien ook omdat het al vrij laat is, maarja, maandag tentamentjes...
Hierdoor meteen komende bij het punt dat ik wilde maken; dat WO'ers zich verheven voelen boven de rest is omdat zij de waarom vragen oplossen, HBO'ers de hoe vragen en MBO'ers uitvoeren.
Maatschappelijk gezien is het logisch dat er een hoge waarde cq. status wordt opgehangen aan het WO.
Immers, WO is in Nederland - globaal gezien - het hoogst haalbare en deze mensen zouden dus de elite moeten vormen en zijn de intelligentia van de Nederlandse samenleving. Hierbij probeer ik WO niet op te hemelen of beter te maken dan het is, maar puur theoretisch bekeken is universitair de hoogste studievorm die gevolgd kan worden.

Belangrijk zijn ook de HBO'ers - de tussenvorm van theorie naar praktijk. Het hoger beroepsonderwijs is primair gericht op zowel de overdracht van vakinhoudelijke kennis als op de ontwikkeling in vaardigheden in nauwe aansluiting op de beroepspraktijk. Zodoende krijgen HBO'ers vaak ook een betere aansluiting met hun latere banen, aangezien hun gehele opleiding gericht is op het voorbereiden van studenten op hun carrière in een bepaalde richting. Zij moeten de theorie van de boeken, van de elite, overbrengen naar de rest van de beroepsbevolking. Logischerwijs zijn diegene die de plannen bedenken niet altijd even best in het in praktijk brengen van deze plannen en door het structurele onderwijs van theorie toepassen in de praktijk krijgt het Nederlandse HBO onderwijs ook veel lof vanuit het buitenland.

MBO, is natuurlijk ook nodig, als er geen personeel was om aan te sturen, hadden de HBO'ers niets te doen en waren de ideëen van de WO'ers nooit uitgevoerd. De reden dat dit als minder word ervaren, hoewel menig HBO'er en WO'er niet de taken van een vakman zou kunnen en willen overnemen, is het grotere aanbod van MBO'ers. Simpel vraag en aanbod bepalen de status die een bepaalde graad / studie met zich mee brengt.

WO'ers: 8,0 %
HBO'ers: 18,0 %
MBO'ers: 32,0 %

Kunnen deze MBO'ers makkelijk WO? Waarschijnlijk niet, hopelijk niet, want dit ondermijnt de hierarchische piramide. WO'ers kunnen waarschijnlijk ook niet de MBO werkzaamheden overnemen, maar dit is ook niet wenselijk.

Waarom dit slappe gelul van mij:
1. ik kan niet slapen
2. nee, niet iedereen kan een universitaire studie, niet iedereen kan hoger onderwijs volgen en mensen die denken dat het wel zo is die snappen blijkbaar niet hoe een samenleving in elkaar (hoort te) zit(ten).
Hoe verklaar je dan dat de een groot deel van de multi-miljonairs, de kopstukken van bedrijven stuk voor stuk mensen zijn met mbo?

Hierbij wil ik niet het mbo op een voetstuk plaatsen, 9 van de tien is scum en is zinloos voor de maatschappij
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:23:12 #162
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64606033
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nou beste Beauregard, ik ben het wel met hem eens. Qua tijd die je aan je studie opleiding (hihi bijna foutje lol ) moet besteden zal het HBO niet veel minder zwaar zijn dan het WO, gemiddeld. Denk ik.
Dat denk ik ook. Maar, wordt deze tijd op HBO en WO ook even efficiënt gebruikt?
Is het meer herhaling op het HBO?
Is het tempo even hoog?
Is de vorm van het "studeren" misschien anders?

Ik acht mijzelf niet in staat dit te vergelijken en op deze vragen antwoord te geven
pi_64606038
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:20 schreef Yuin het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat de een groot deel van de multi-miljonairs, de kopstukken van bedrijven stuk voor stuk mensen zijn met mbo?
Lekker verder dromen. Check your facts.
Jesus saves but death prevails.
pi_64606043
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

Lekker verder dromen. Check your facts.
Dat heb ik gedaan, en daardoor kwam ik tot de bittere constatering dat de meeste mensen die hoog staan aan de maatschappijke ladder een lage opleiding gehad hebben. Ken je de spreuk, als je rijk wilt worden, moet je arm beginnen? Zelfde geld voor mij denk ik, ik heb nu een studie hbo, ik heb me eigen bedrijfje en ben begonnen als mbo onderwijsassistent. Het kan, als je het maar gelooft. Als je niet in jezelf gelooft, hoe wil je dan dat anderen in jou geloven... Jammer dat ik even niet de link heb naar een heel mooi artikel... Iemand met simpelweg een idee, wat vervolgens een wereldwijd succes/bedrijf geworden is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yuin op 03-01-2009 04:33:52 ]
pi_64606055
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:27 schreef Yuin het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan, en daardoor kwam ik tot de bittere constatering dat de meeste mensen die hoog staan aan de maatschappijke ladder een lage opleiding gehad hebben. Ken je de spreuk, als je rijk wilt worden, moet je arm beginnen? Zelfde geld voor mij denk ik, ik heb nu een studie hbo, ik heb me eigen bedrijfje en ben begonnen als mbo onderwijsassistent. Het kan, als je het maar gelooft. Als je niet in jezelf gelooft, hoe wil je dan dat anderen in jou geloven... Jammer dat ik even niet de link heb naar een heel mooi artikel...
De paar topmannen die hier staan hebben anders allemaal HBO of WO gedaan.
Jesus saves but death prevails.
pi_64606057
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:33 schreef Shivo het volgende:

[..]

De paar topmannen die hier staan hebben anders allemaal HBO of WO gedaan.
Ik ga aan het zoeken
Kan de site niet meer vinden, dan moet je me maar even geloven..

[ Bericht 12% gewijzigd door Yuin op 03-01-2009 04:40:57 ]
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:41:23 #167
53267 TC03
pi_64606080
Zo'n beetje elke topman van een multinational heeft minimaal WO gedaan hoor, droom lekker verder.
pi_64606087
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:41 schreef TC03 het volgende:
Zo'n beetje elke topman van een multinational heeft minimaal WO gedaan hoor, droom lekker verder.
Hoezo droom verder? Ik doe al datgeen wat de gemiddelde fokker voor onmogelijk houd, namelijk een hbo opleiding na een mbo opleiding die ik niet eens afgemaakt heb. Was ik lui? Nee! Je wordt gewoon compleet krankejorum als je in een klas zit met mensen die het woord "koningshuis" niet kennen, laat staan spellen. Of dat je moet leren dat als je een klant ontmoet je hem niet uit moet schelden. Dingen die je toch moet begrijpen volgens mij, well,, de gemiddelde mbo'er dus niet. Daar viel ik overheen. Nu ik hbo doe, heerlijk

En overigens een succesvol bedrijf beginnen begint bij een idee, dat idee kan iedere koekenbakker hebben, die koekenbakker meot dan alleen mensen met wo zoeken om dat idee leven in te blazen
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:46:28 #169
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64606092
quote:

[..]

Hierbij wil ik niet het mbo op een voetstuk plaatsen, 9 van de tien is scum en is zinloos voor de maatschappij
Ik vind dit zelf, no offense, nogal een onzinnig argument.
Er zijn multi-miljonairs die inderdaad niet WO onderwijs hebben genoten - akkoord.
Ook is deze zeer selecte groep nogal out-of-the-box met hun gedachten, visies en ideëen.
Het zijn niet "standaard-MBO'ers" om het maar even zwart-wit te stellen.
Deze mensen waren op jonge leeftijd vaak gegrepen door een idee, door een droom, whatever.
Zodoende kan het inderdaad zijn dat zij verder dachten dan het schoolsysteem, bezig waren met
andere zaken dan goede punten halen op school. Dit alles zonder af te doen aan de intelligentie van het MBO, of aan de keuze van deze groep jonge ondernemers (want dat zijn het zonder uitzondering).

Maar is opleiden tot multi-miljonairs het doel van het WO?
Is sowieso sociaal-maatschappelijk gezien het doel van een willekeurige opleiding mensen een hoog salaris te garanderen? Nee, dit heeft te maken met de marktwerking. Met de beloning die staat tegenover hun prestatie. Hoe schaars iemand is, hoe hoger zijn beloning. Profvoetballers zijn vaak ook niet de grootste verlichte zielen, toch ken ik WO'ers die nog niet de helft verdienen van wat een beetje profvoetballer binnenharkt. Om het bij Nederland te houden: circa 30 / 40 profclubs, met elk ruimte voor laten we zeggen 30 / 40 voetballers, is 1225 voetballers die aardig wat verdienen in Nederland.
Max. 1500 voetballers tegenover 1 300 000 WO'ers!

Ik weet niet of dit aantal voetballers een beetje klopt, maar het zal er niet heel erg ver vanaf liggen.
In dit voorbeeld heb ik dan voor voetballers gekozen, dus je kan zelf nagaan wat de waarde is van diegene die "de nieuwe zoekmachine" bedenkt. Het aantal mensen dat hiertoe in staat is, is nog een stukje minder dan het aantal mensen dat aardig een balletje kan trappen.

Uitschieters zijn er altijd. De uitzondering van de multimiljonairs bevestigd in dit geval de regel,
en natuurlijk zijn er mensen zonder opleiding, de gebroeders Albrecht (oprichters Aldi),
Ingvar Kamprad (oprichter IKEA). Maar nog steeds oververtegenwoordigd in de Forbeslijst zijn
bijvoorbeeld Bill Gates (Harvard), Warren Buffett (Nebraska & Pennsylvania), Oleg Deripaska (cum laude Natuurkunde & Bedrijfseconomie
pi_64606105
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind dit zelf, no offense, nogal een onzinnig argument.
Er zijn multi-miljonairs die inderdaad niet WO onderwijs hebben genoten - akkoord.
Ook is deze zeer selecte groep nogal out-of-the-box met hun gedachten, visies en ideëen.
Het zijn niet "standaard-MBO'ers" om het maar even zwart-wit te stellen.
Deze mensen waren op jonge leeftijd vaak gegrepen door een idee, door een droom, whatever.
Zodoende kan het inderdaad zijn dat zij verder dachten dan het schoolsysteem, bezig waren met
andere zaken dan goede punten halen op school. Dit alles zonder af te doen aan de intelligentie van het MBO, of aan de keuze van deze groep jonge ondernemers (want dat zijn het zonder uitzondering).

Maar is opleiden tot multi-miljonairs het doel van het WO?
Is sowieso sociaal-maatschappelijk gezien het doel van een willekeurige opleiding mensen een hoog salaris te garanderen? Nee, dit heeft te maken met de marktwerking. Met de beloning die staat tegenover hun prestatie. Hoe schaars iemand is, hoe hoger zijn beloning. Profvoetballers zijn vaak ook niet de grootste verlichte zielen, toch ken ik WO'ers die nog niet de helft verdienen van wat een beetje profvoetballer binnenharkt. Om het bij Nederland te houden: circa 30 / 40 profclubs, met elk ruimte voor laten we zeggen 30 / 40 voetballers, is 1225 voetballers die aardig wat verdienen in Nederland.
Max. 1500 voetballers tegenover 1 300 000 WO'ers!

Ik weet niet of dit aantal voetballers een beetje klopt, maar het zal er niet heel erg ver vanaf liggen.
In dit voorbeeld heb ik dan voor voetballers gekozen, dus je kan zelf nagaan wat de waarde is van diegene die "de nieuwe zoekmachine" bedenkt. Het aantal mensen dat hiertoe in staat is, is nog een stukje minder dan het aantal mensen dat aardig een balletje kan trappen.

Uitschieters zijn er altijd. De uitzondering van de multimiljonairs bevestigd in dit geval de regel,
en natuurlijk zijn er mensen zonder opleiding, de gebroeders Albrecht (oprichters Aldi),
Ingvar Kamprad (oprichter IKEA). Maar nog steeds oververtegenwoordigd in de Forbeslijst zijn
bijvoorbeeld Bill Gates (Harvard), Warren Buffett (Nebraska & Pennsylvania), Oleg Deripaska (cum laude Natuurkunde & Bedrijfseconomie
Wat ik wilde aantonen is dat wo, niet per definitie staat voor succes. Er zijn mensen met mbo die meer (financieel) succes hebben dan mensen met mbo. Jammer dat ik het artikel kwijt ben van een amerikaanse website waarin een multi-national aangeeft hoe zij er is gekomen en wat zij voor vooropleiding gedaan heeft. Zij wist niks van financiën maar heeft de juiste personen om zich heen verzamelt om haar idee werkelijkheid te maken.

Het is nogmaals niet zo, dat iedere mbo'er dom en een stuk stront is. Ik vind mbo'ers inderdaad domme luie varkens, ik heb er zelf gezeten dus ik heb recht van spreken. Maar ik ben zeker geen lui dom varken.
pi_64606106
quote:

[..]

Ik wil niet veel zeggen maar ik denk toch wel dat ca. 70+ % een hoger geschoolde opleiding heeft die nu een topfunctie bekleden. En de lager opgeleiden mensen die dan een topfunctie bekleden doen dit in heel wat jaren bij het bedrijf gewerkt te hebben. Bijv. Mbo -> 20jaar in dienst. Hbo -> 10jaar in dienst. Dit vertel ik misschien heel basaal, maar in praktijk komt dit vaak voor.

En, de (voormalig) rijkste man van de wereld Bill Gates, heeft gestudeerd aan Harvard. En natuurlijk heb je een paar lager opgeleiden die door hard werken en (voor die tijd) geniale inzichten stinkend rijk zijn geworden, maar ik denk niet dat deze percentage lager zal liggen bij de hoger opgeleiden.

Desalniettemin, weet ik niet of je waarde aan mijn post zal hangen omdat ik dit honderd procent kan onderbouwen, evenals jij dat niet kan.

Slaap lekker, hier was uw host.

DP.
pi_64606120
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:50 schreef DonPerignon het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen maar ik denk toch wel dat ca. 70+ % een hoger geschoolde opleiding heeft die nu een topfunctie bekleden. En de lager opgeleiden mensen die dan een topfunctie bekleden doen dit in heel wat jaren bij het bedrijf gewerkt te hebben. Bijv. Mbo -> 20jaar in dienst. Hbo -> 10jaar in dienst. Dit vertel ik misschien heel basaal, maar in praktijk komt dit vaak voor.

En, de (voormalig) rijkste man van de wereld Bill Gates, heeft gestudeerd aan Harvard. En natuurlijk heb je een paar lager opgeleiden die door hard werken en (voor die tijd) geniale inzichten stinkend rijk zijn geworden, maar ik denk niet dat deze percentage lager zal liggen bij de hoger opgeleiden.

Desalniettemin, weet ik niet of je waarde aan mijn post zal hangen omdat ik dit honderd procent kan onderbouwen, evenals jij dat niet kan.

Slaap lekker, hier was uw host.

DP.
Een goed idee hebben, kan iedere mongool. Sterker nog ik weet zeker dat er ergens een imbeciel rondloopt die hetzelfde idee als gates had. Het verschil, Gates heeft er iets mee gedaan.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 04:57:12 #173
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64606129
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 04:50 schreef Yuin het volgende:

[..]

Wat ik wilde aantonen is dat wo, niet per definitie staat voor succes. Er zijn mensen met mbo die meer (financieel) succes hebben dan mensen met mbo. Jammer dat ik het artikel kwijt ben van een amerikaanse website waarin een multi-national aangeeft hoe zij er is gekomen en wat zij voor vooropleiding gedaan heeft. Zij wist niks van financiën maar heeft de juiste personen om zich heen verzamelt om haar idee werkelijkheid te maken.

Het is nogmaals niet zo, dat iedere mbo'er dom en een stuk stront is. Ik vind mbo'ers inderdaad domme luie varkens, ik heb er zelf gezeten dus ik heb recht van spreken. Maar ik ben zeker geen lui dom varken.
Dat klopt. Inderdaad staat WO niet voor succes en ik denk ook dat veel omhooggevallen studentjes op het moment dat hun ouders een keer de knip dicht houden en het jong zelf op eigen benen zal moeten staan nog staat te kijken van de moeite die hijzelf heeft met het vinden van een leuke, uitdagende, passende en goed-betaalde baan en het rondkomen van een in eerste instantie modaal inkomen...

Ik probeer alleen maar weer te geven dat niemand een handboek voor succes heeft, niemand kan je in een paar woorden uitleggen hoe je miljardair kan worden in een paar jaar. Het succes ligt alleen een paar stapjes dichterbij voor een WO'er, dan voor een MBO'er. De WO'er kan het verknallen doordat hij/zij niet in staat is de kansen te pakken en een MBO'er kan CEO worden door hard te werken, te laten zien wat 'ie kan en z'n kansen wél te nemen... Maar feit is en blijft dat het ene schoolniveau deuren opent die lager-opgeleiden zelf moeten zien te vinden.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 05:02:20 #174
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_64606151
Een universitair geschoolde starter wordt geacht verder te denken dan zijn neus lang is. Zelf academisch bezig te zijn en persoonlijk vanuit interne drijfveren waarde te hechten aan kennisverbreding en bijscholing. Waar dit al minder vanzelfsprekend is, is op het HBO, waar toch veel studenten vanaf komen met een houding van: klaar!! nu 40 jaar werken en dan met pensioen! Deze veralgemeniseerde mentaliteit leidt ertoe dat veel WO'ers mogelijkheden geboden worden zoals traineeships en reisjes die voor een HBO'er gewoon ontoegankelijk zijn.

Iemand vanuit een lager schooltype zal zich altijd moeten bewijzen, maar omgekeerd brengt een papiertje ook wel de nodige verwachtingen en druk om het waar te maken met zich mee. Het is uiteindelijk maar een diploma, maar het kan je wel een vliegende start geven of enorm drukkend op je zelfontplooiing werken.

Zo, mooie afsluiter voor deze avond lijkt mij,
Ik ga slapen!
pi_64606161
Mooie afsluiter, indeed. Slaap'ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')