abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64297854
Hier erger ik me geregeld aan, mensen zonder zelfkennis. Vaak zie je het in verband met opleidingsniveau. "Ik had makkelijk die studie gekund als ik iets beter m'n best had gedaan." Terwijl overduidelijk is dat persoon in kwestie niet de geestelijke capaciteit heeft om desbetreffende opleiding te voltooien.

Dit gebrek aan zelfkennis zie je ook vaak terug in het omschrijven van iemand zijn slechte eigenschappen. Vaak wordt er volstaan met enkele maatschappelijk geaccepteerde "slechte" eigenschappen. Bekenden/vrienden/familie van diegene weten echter wel beter .

Ik kan van mezelf heel wat slechte eigenschappen opnoemen en weet ook dat ik niet de allerslimste ben, een studie natuurkunde zou voor mij bijvoorbeeld onhaalbaar zijn om te voltooien.
Veel mensen hebben echter een totaal onrealistisch beeld van zichzelf.

Om er maar even een concreet voorbeeld tegenaan te gooien.
Regilio Tuur pretendeerde in interviews altijd bovengemiddeld intelligent te zijn terwijl uit de nationale IQ test, waar hij aan meedeed, bleek dat zijn IQ slechts rond de zeventig ligt.

Verkapt-noem-je-slechte-eigenschappen-topic .
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_64297900
Mensen die denken dat de nationale IQ test een zeer betrouwbaar resultaat levert
Studie natuurkunde kan ik ook niet trouwens, ook niet als ik alleen maar met die studie bezig zou zijn.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:47:12 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64297991
Ik ben eigenlijk van mening dat ik geen slechte eigenschappen heb. Gezien vanuit de veronderstelling dat het hebben van slechte eigenschappen een cruciaal onderdeel zijn van de zelfontwikkeling.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_64298071
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:45 schreef Fha het volgende:
Mensen die denken dat de nationale IQ test een zeer betrouwbaar resultaat levert
Studie natuurkunde kan ik ook niet trouwens, ook niet als ik alleen maar met die studie bezig zou zijn.
Ik zeg ook niet dat de nationale IQ test een zeer betrouwbaar resultaat oplevert, het geeft echter wel een indicatie. Als je zegt dat je bovengemiddeld intelligent bent en slechts rond de zeventig scoort klopt er mijns inziens toch iets niet.
pi_64298115
TS is dom.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:50:51 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64298124
Verkapt Regilio Tuur-bashtopique!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64298127
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:50 schreef Koploperkopper het volgende:
TS is dom.
Hebben we die ook weer gehad.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:51:51 #9
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_64298166
Het wachten is nog op de eerste zich elitair voelende universiteitsstudent die HBO-ers af komt zeiken.
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:52:14 #10
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_64298174
Ik had best een studie natuurkunde kunnen doen
heitieh
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:52:16 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64298177
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:51 schreef King_of_cubes het volgende:
Het wachten is nog op de eerste zich elitair voelende universiteitsstudent die HBO-ers af komt zeiken.
HBO'ers zijn toch geen studenten?
pi_64298183
Ik zal eens geen kut-oneliner posten, maar gewoon 'n tvp.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64298202
quote:
Nee we maken er geen HBO bash topic van . Daar zijn er al genoeg van geweest.
pi_64298243
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:47 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ben eigenlijk van mening dat ik geen slechte eigenschappen heb. Gezien vanuit de veronderstelling dat het hebben van slechte eigenschappen een cruciaal onderdeel zijn van de zelfontwikkeling.
Dit is nogal warrig als ik het teruglees.

Slechte eigenschappen zijn een onderdeel van wie je bent. Slechte eigenschappen kunnen leiden tot het verbeteren van je persoonlijke ik en zijn om die reden niet per definitie slecht..
Greece
pi_64298316
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:53 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dit is nogal warrig als ik het teruglees.

Slechte eigenschappen zijn een onderdeel van wie je bent. Slechte eigenschappen kunnen leiden tot het verbeteren van je persoonlijke ik en zijn om die reden niet per definitie slecht..
Ik snap wat je bedoeld maar hoe moet ik ze dan noemen?
Verbeterpunten?
Bovendien hoeft het feit dat slechte eigenschappen onderdeel uitmaken van wie je bent niet te betekenen dat ze niet slecht zijn.
pi_64298593
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:55 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld maar hoe moet ik ze dan noemen?
Verbeterpunten?
Bovendien hoeft het feit dat slechte eigenschappen onderdeel uitmaken van wie je bent niet te betekenen dat ze niet slecht zijn.
Denken in termen van slechte eigenschappen is heel geforceerd. Ik snap dat mensen slechte eigenschappen niet zo 1,2 kunnen opnoemen. Kennis van jezelf hebben is meteen een heel andere denkwijze. Ik zou geen slechte eigenschappen van mezelf kunnen opnoemen maar wel verbeterpunten kunnen opnoemen in een bepaalde context. Zelfs verbeterpunten alleen vind ik niet genoeg.
Greece
pi_64298632
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:49 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de nationale IQ test een zeer betrouwbaar resultaat oplevert, het geeft echter wel een indicatie. Als je zegt dat je bovengemiddeld intelligent bent en slechts rond de zeventig scoort klopt er mijns inziens toch iets niet.
nee daar heb je gelijk in Dan heb je of met je ogen en oren dicht die test gemaakt of je eigen schatting klopt inderdaad niet
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:03:06 #18
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_64298681
Slechte eigenschappen: Ik wil dat het 100% goed is ,daarom word ik wel eens perfectionistisch genoemd
En ik neem geen blad voor de mond en zeg waar het op sta
En ik blijf altijd mijzelf
pi_64298799
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:52 schreef TNA het volgende:

[..]

HBO'ers zijn toch geen studenten?
Waar zie jij dat staan dan?
pi_64298844
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Slechte eigenschappen: Ik wil dat het 100% goed is ,daarom word ik wel eens perfectionistisch genoemd
Hoe vaak ben je afgewezen? Of appreciëren werkgevers deze cliché antwoorden?
Greece
pi_64298904
quote:

Kan niet wachten.
pi_64298979
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:01 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Denken in termen van slechte eigenschappen is heel geforceerd. Ik snap dat mensen slechte eigenschappen niet zo 1,2 kunnen opnoemen. Kennis van jezelf hebben is meteen een heel andere denkwijze. Ik zou geen slechte eigenschappen van mezelf kunnen opnoemen maar wel verbeterpunten kunnen opnoemen in een bepaalde context. Zelfs verbeterpunten alleen vind ik niet genoeg.

OMFG!!! Jij bent een studieloopbaanbegeleider! FAIL!
pi_64298982
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Tering, dan kan ik nu met een gerust hart gaan slapen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64299014
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:01 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Maar verbeterpunten impliceren toch eigenlijk slechte eigenschappen? Het klinkt alleen iets vriendelijker. Bovendien heeft iedereen zwakke punten, niemand is perfect, des te beter ze te weten om zo bepaalde situaties te sturen/ te begrijpen.
pi_64299067
"Niemand is perfect "

Echt zo'n uitspraak van social failures.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')