Lavastromen dempen met de staatsschuld.quote:
Obama wankelt: 2/3 van het electoraat verdwijnt binnenkort!quote:
Hij stemt de goden positief door de kopstukken van de uitgaande administration in de vulkaan te flikkerenquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:33 schreef __Saviour__ het volgende:
obama fixt dat wel
Kijk, dat zou vervelend zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:55 schreef beerten het volgende:
[..]
Obama wankelt: 2/3 van het electoraat verdwijnt binnenkort!
Yellowstone blijkt inderdaad een vulkaankrater. Op dit moment, het heeft al meerdere gedaanten gekend.
Of het uitbarst, wanneer het uitbarst, hoe heftig het uitbarst, it's all a gamble. Een ding is wel zeker: als het in zijn volle kracht uitbarst kan ook de rest van de aardbol het wel schudden. Die eruptie is dermate hevig dat het gedurende een (mij onbekende) periode de gehele dampkring vervuild en alles op aarde ontregeld. De stofwolk alleen zal het zonlicht op aarde dermate hinderen dat er geen gras meer groeit, geen slaplantje meer opkomt. Het schaarse voedsel dat wel groeit kan slechts een zeer klein deel van de fauna voeden. En wij mensen zijn gewoon dieren en onderdeel van alles om ons heen.
Smile, we're dieing!
quote:If that super-volcano pops, life itself would get very interesting. It wouldn't be pretty.
On the other hand, we wouldn't have to deal with that silly global warming debate any longer.
Ik voorzie een nieuwe Hollywood blockbusterquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:55 schreef beerten het volgende:
[..]
Yellowstone blijkt inderdaad een vulkaankrater. Op dit moment, het heeft al meerdere gedaanten gekend.
Of het uitbarst, wanneer het uitbarst, hoe heftig het uitbarst, it's all a gamble. Een ding is wel zeker: als het in zijn volle kracht uitbarst kan ook de rest van de aardbol het wel schudden. Die eruptie is dermate hevig dat het gedurende een (mij onbekende) periode de gehele dampkring vervuild en alles op aarde ontregeld. De stofwolk alleen zal het zonlicht op aarde dermate hinderen dat er geen gras meer groeit, geen slaplantje meer opkomt. Het schaarse voedsel dat wel groeit kan slechts een zeer klein deel van de fauna voeden. En wij mensen zijn gewoon dieren en onderdeel van alles om ons heen.
Smile, we're dieing!
Stephen Colbertquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ach... dan kunnen we meteen gaan schreeuwen dat het 'karma' is, en 'de wil van God', na alle misdaden van de USA de afgelopen tientallen jaren.
Het zal allemaal wel meevallen, en zoniet, dan hoop ik dat Stephen Colbert het in ieder geval overleeft.
ik gok op 2012.quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:55 schreef beerten het volgende:
[..]
Smile, we're dieing!
Ja inderdaad, wat nou hele wereld kapot... peanuts.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat nou kredietcrisis ?Het zou trouwens wel jammer zijn, want Yellowstone is een mooi national park.
Ik voorzie een nieuw Hollywood, want het oude is er straks niet meer.quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik voorzie een nieuwe Hollywood blockbuster
Live, realtime, 3D en je mag zelf meespelen!quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik voorzie een nieuwe Hollywood blockbuster
quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik voorzie een nieuw Hollywood, want het oude is er straks niet meer.
Ja, Supervolcanoquote:
quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:55 schreef beerten het volgende:
Als dat de will van god is zijn de Americanen niet de enigen die eraan gaan , Wij gaan namelijk net zo hard mee door de ijstijd die daarop volgt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ach... dan kunnen we meteen gaan schreeuwen dat het 'karma' is, en 'de wil van God', na alle misdaden van de USA de afgelopen tientallen jaren.
Het zal allemaal wel meevallen, en zoniet, dan hoop ik dat Stephen Colbert het in ieder geval overleeft.
BBC video russische vulkaan: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7805018.stmquote:It would be an American disaster scenario but Yellowstone National Park is long overdue for a monster eruption that could leave as much as half the U.S. under a blanket of ash. In Russia, as the new year closes in, the Koryakski volcano to the far east of Russia has started to erupt emitting ash which could threaten local populations.
While the Yellowstone volcano eruption is not immanent, in Russia thee is concerns. The BBC has video here and reports, "Russia's Koryakski volcano on the eastern Kamchatka Peninsula has erupted sending ash 6,000 metres (20,000 feet) into the air, according to the local geophysics service."
The report notes that in the past 24 hours, about 170 tremors have been registered near the volcano. The last major eruption occurred 3,500 years ago. There are more than 150 volcanoes on the peninsula, 29 of them active.
In the US, what would happen if the volcano erupted in Yellowstone? According to gene Byrd, "Half the country could be covered in ash up to 3 feet deep. Should you be worried? Consider this, "Yellowstone seems to blow its top about every 600,000 years."
Ik ook, en het is nu al op.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
kutzooi, heb gisteren voor honderden euro's eten ingeslagen
Hele koude winters in Europa.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:49 schreef Wickedangel het volgende:
Als dit echt binnenkort te gebeuren staat, wat idd al jaren wordt voorspeld, blijft de schade echt niet tot Amerika beperkt. Brrrrr.
Hij is zojuist uitgebarstenquote:Op donderdag 1 januari 2009 17:55 schreef cherrycoke het volgende:
doet die camera het wel van TS ik zie aleen een witte wolk
als die helft in de 2/3 van het vulkaan-gedeelte valt, valt het misschien nog mee... blijft er nog iets overquote:Op donderdag 1 januari 2009 14:28 schreef Adelante het volgende:
Of dat eiland bij Spanje dat afbreekt en een mega tsunami veroorzaakt die zijn weerga niet kent en de halve oostkust van Amerika wegspoelt. Wanneer staat die gepland dan, want het is jammer als dat samenvalt met Yellowstone.
Zo is het wat beter:quote:
ván Spanje maar bíj Afrikaquote:Op donderdag 1 januari 2009 14:28 schreef Adelante het volgende:
Of dat eiland bij Spanje dat afbreekt en een mega tsunami veroorzaakt die zijn weerga niet kent en de halve oostkust van Amerika wegspoelt. Wanneer staat die gepland dan, want het is jammer als dat samenvalt met Yellowstone.
De tektonische platen maken daar een hele vreemde bocht en Yellowstone is niet zoveel verder weg .. als punt A onder druk komt te staan komt punt B, in het verlengde daarvan, het ook ?quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:48 schreef Frutsel het volgende:![]()
Ik zou zeggen... het loopt al langer zo...
Supervulkaan: Activiteit onder Yellowstone neemt toe
Mount St.Helens - Mei 1980 - Toen en Nu
Wat heeft St.Helens met Yellowstone park te maken?![]()
Misschien wel, maar bij de laatste uitbarsting van St.Helens is er bij Yellowstone toch ook niet veel gebeurd dacht ik. Zou me eerder drukker maken om Mt.Rainierquote:Op donderdag 1 januari 2009 18:18 schreef moussie het volgende:
[..]
De tektonische platen maken daar een hele vreemde bocht en Yellowstone is niet zoveel verder weg .. als punt A onder druk komt te staan komt punt B, in het verlengde daarvan, het ook ?
Er zijn mensen die dat geloven.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:06 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ván Spanje maar bíj AfrikaEen Canarisch eiland
het gaat om La Palma
Zo lang er maar heel veel kleinere of middelgrote aardbevingen zijn, is er niets aan de hand. Maar als het stil wordt, dan moet je je echt zorgen gaan maken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:31 schreef cherrycoke het volgende:
oh ja psssst
http://www.seis.utah.edu/(...)aps/Yellowstone.html
Yellowstone has dropped back to its ordinary low rumble
Er loopt ook al lange tijd een topic overquote:
Weet ik maar ik geloof 't niet zo.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er loopt ook al lange tijd een topic over
Mega tsunami door in zee vallen van eiland La Palma?
Ik heb er een keer een boek over gelezen, de zwerm van frank schetzing ofzo, was sowieso geen heel reëel verhaal.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:39 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik maar ik geloof 't niet zo.
total mayhem, we vergaan.. plaatje is zwart en dat midden op de dagquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:24 schreef buachaille het volgende:
als dit plaatje zwart is dan is het nog donker in de US (of de vulkaan is uitgebarsten). Vulcano cam. Mt. St. Helens
Jij vergeet China even...quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:20 schreef First het volgende:
tvp voor het goede geval dat america vergaat![]()
![]()
![]()
Dan kunnen wij europeanen de grootste macht van de wereld worden![]()
![]()
![]()
als we toch bezig zijnquote:
Heb ooit op de uni een interessant vakje gevolgd, Natural Disasters. En het college over platentectoniek + bijbehorende verschijnselen was ook interessant. Toen ook iets gelezen over La Palma en nagevraagd bij de gastspreker. Die achtte de kans ook klein. Voor die megatsunami moet namelijk (uit het hoofd) de hele westflank namelijk in een keer instorten, terwijl het aannemelijker is dat kleine stukken afbreken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:39 schreef popolon het volgende:
Weet ik maar ik geloof 't niet zo.
quote:It's really not a question of if it'll go off, it's a question of when because sooner or later one of these large super eruptions will happen.
Michael Rampino
quote:Facts about the Yellowstone supervolcano:
Eruption equals 1,000 Hiroshima atomic bombs
exploding every second.
Size of the caldera (underground volcano) is
+/- 60km by 25 km (the size of Tokio city)
Ik wist al van te voren dat dit op Geenstijl zou komen; tis namelijke niet voor het eerst dat ze een topic van mij stelen. Maar dat geeft niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:33 schreef sander89 het volgende:
Staat nu ook op GS, maar volgens mij is de kans niet echt groot dat er een uitbarsting binnenkort gaat gebeuren.
Och.. dat gooiden ze de vorige keer ook al in de Atlantische oceaan.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Er zijn diverse scenario's lees ik op allerlei sites. Sommigen spreken van beperking tot slechts de VS. En dan vooral het midden en een gedeelte van het westen. Komt misschien wel goed uit. Daar hebben ze veel landbouwgrond en vulkanische as is heel erg vruchtbaar
een 5.4 waar?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:42 schreef henkway het volgende:
er is er gisteren wel een van 5,4 geweest
http://www.seis.utah.edu/(...)akes/quakes.big.html
MAP 3.1 2009/01/02 13:15:39 44.528N 110.366W 3.4 60 km (38 mi) ESE of West Yellowstone, MT
MAP 3.5 2009/01/02 11:32:49 44.549N 110.357W 5.4 61 km (38 mi) ESE of West Yellowstone, MT
gelukkig hebben we de hamster weken bij de AHquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:55 schreef beerten het volgende:
[..]
Smile, we're dieing!
ja domquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
een 5.4 waar?
volgens mij keek jij bij de "diepte"
[ afbeelding ]
Lijst met alle aardbevingen bij Yellowstone van de laatste dagen
Yellowstone is niet de enige supervulkaanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:32 schreef DennisMoore het volgende:
Damn... einde van de beschaving zoals we die kennen... wereldwijde hongersnood etc.
Die heeft zn naam ook niet meequote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:48 schreef Boswachtertje het volgende:
It's really not a question of if it'll go off, it's a question of when because sooner or later one of these large super eruptions will happen.
Michael Rampino
Maak daar maar halve wereld van.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:25 schreef DennisMoore het volgende:
Ze kunnen natuurlijk voldoende mensen uitrusten met filterende maskertjes. Alleen flora en fauna zullen in de halve VS 't loodje leggen.
De vulkaan die je ziet ligt veeeeeeeeeeeeel kilometers van Yellowstone. Das St.Helensquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:36 schreef Slaro het volgende:
Het plaatje is zwart zou het donker zijn of zou de vulkaan ontploft zijn.
Voel nog geen asdeeltjes in mn longen echter heb ik wel een lelijk hoestje.
Ow, waarom kijk ik naar Mount St Helen (Washington) als Yellowstone op ontploffen staat,quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De vulkaan die je ziet ligt veeeeeeeeeeeeel kilometers van Yellowstone. Das St.Helens
Ik heb mijn rookmelder omgebouwd tot roetmelderquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:43 schreef Resco het volgende:
Heb in ieder geval vandaag maar eens mijn roetfilter gemonteerd
Yeah!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb mijn rookmelder omgebouwd tot roetmelder
Denk ook eens aan dat magma. Dat wil er gewoon uit. Jij laat je stront toch ook niet wachten omdat bepaalde microben een lekker leventje in je darmen hebben?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk helemaal niet dood en/of ongelukkig wil zijn door zo'n vulkaan. Kan dat ding niet gewoon verboden worden? In Amerika hebben ze toch ook wel een rookverbod?
die vraag stelde ik hier ook al in het topic..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:45 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ow, waarom kijk ik naar Mount St Helen (Washington) als Yellowstone op ontploffen staat,
maja haha
Poep en magma zijn verschillende zaken. Daarnaast liggen mijn darmen (gelukkig) niet in de VS.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Denk ook eens aan dat magma. Dat wil er gewoon uit. Jij laat je stront toch ook niet wachten omdat bepaalde microben een lekker leventje in je darmen hebben?
Vond het zelf wel een geslaagde tvpquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Poep en magma zijn verschillende zaken. Daarnaast liggen mijn darmen (gelukkig) niet in de VS.
Nah, niet door asdeeltjes. Door een flinke verlaging van de temperatuur (ik las 3 - 5 graden?) zullen veel dieren en planten het moeilijk krijgen, maar het lijkt me goed nieuws voor bijvoorbeeld de ijsbeer en het sneeuwklokje.quote:
Interessante materie, van het bestaan van die vulkaan wist ik wel afquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:03 schreef RM-rf het volgende:
op een veel geringere afstand van nederland (circa 100km van maastricht) is overigens ook een vulkaan die licht aktief geworden is en waarvan kenners een uitbartsing niet uitsluiten..
een voorgaande ontploffing van die vulkaan (12.900 jaar terug) kende een kracht van 250x de Mt.-st.-Helens uitbarsting en daarvan zijn brokstukken tot in Zweden terug te vinden...
zou dat deze keer het geval zijn zou ook nederland net als toen zwaar getroffen worden (tonedertijd woonde er echter vrijwel geen mensen in het moerasgebied waar nu nederland is)...
het betreft hier de Vulkaan in de Laacher See
http://www.general-anzeiger-bonn.de/index.php?k=frei&itemid=10212&id=548
http://www.spiegel.de/wissenschaft/natur/0,1518,466051,00.html
'k Lees dat Nederland vooral getroffen werd door een vloedgolf water.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:03 schreef RM-rf het volgende:
op een veel geringere afstand van nederland (circa 100km van maastricht) is overigens ook een vulkaan die licht aktief geworden is en waarvan kenners een uitbartsing niet uitsluiten..
een voorgaande ontploffing van die vulkaan (12.900 jaar terug) kende een kracht van 250x de Mt.-st.-Helens uitbarsting en daarvan zijn brokstukken tot in Zweden terug te vinden...
zou dat deze keer het geval zijn zou ook nederland net als toen zwaar getroffen worden (tonedertijd woonde er echter vrijwel geen mensen in het moerasgebied waar nu nederland is)...
het betreft hier de Vulkaan in de Laacher See
http://www.general-anzeiger-bonn.de/index.php?k=frei&itemid=10212&id=548
http://www.spiegel.de/wissenschaft/natur/0,1518,466051,00.html
Dat hoeft niet, een optische rookmelder is al een roetmelder.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb mijn rookmelder omgebouwd tot roetmelder
900 bevingen in zo'n korte periode, niet mis natuurlijk.quote:Het hele park is in feite één grote krater met een doorsnede van ruim 65 kilometer.
Toch nog een Elfstedentochtquote:Door de enorme hoeveelheid stof die vrijkomt in de atmosfeer wordt het zonlicht geblokkeerd en zal het kwik tot ver onder nul dalen.
quote:
De vorige was 640.000 jaar geleden, toen waren er nog geen moderne mensen (Homo Sapiens)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:25 schreef Salvad0R het volgende:
Achja, zal wel weer een nuclear wintertje worden van een jaar of 3. Alsof de mensheid nog niets bruters heeft meegemaakt.
Misschien DE oplossing voor heel wat conflicten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:08 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar mogelijk wel het einde van de (huidige) menselijke beschaving.
Ze komen er alleen in met een greencard.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Unrealist- het volgende:
Ja en de oorzaak voor heel wat meer confilcten. Stel dat half amerika heerhien komt als hij echt uitbarst. Dan kan je een hoop rellen verwachten om eten, water en land
hmm gezellig, is het trouwens niet mogelijk geleidelijk wat druk van die vulkaan af te nemenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Unrealist- het volgende:
Ja en de oorzaak voor heel wat meer confilcten. Stel dat half amerika heerhien komt als hij echt uitbarst. Dan kan je een hoop rellen verwachten om eten, water en land
Bluecard heten die dingen hierquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Ze komen er alleen in met een greencard.
Het wordt hier iets minder koud dan in de VS, maar de uitbarsting van 1815 in Indonesië veroorzaakt in Europa al een misoogst en hongersnood.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Unrealist- het volgende:
Ook goed.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bluecard heten die dingen hier
Hmm,.. Tobameer! heerlijke vakantieplek!!!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:43 schreef DiRadical het volgende:
[..]
De vorige was 640.000 jaar geleden, toen waren er nog geen moderne mensen (Homo Sapiens)
Maar er zijn meer supervulcanoes, de Toba catastrophe was maar 70.000 jaar geleden
Inderdaad.. hemellichamen kijken niet op een jaartje of 100 000quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:50 schreef Unrealist- het volgende:
Hij was voor het laatst 640.000 jaar geleden uitgebarsten terwijl hij rond de 600.000 jaar uitbarst. Dus eigenlijk is hij al 40.000 jaar "te laat". Maargoed het zou net zo goed nog eens 1000 jaar stil kunnen blijven.
Nouja, dan heb ik alvast de tvp.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 04:01 schreef popolon het volgende:
Ik hoor net uit zeer betrouwbare bron dat 't nog zeker zo'n tienduizend jaar zal duren voordat er iets echt gaat gebeuren.
Wat heb je eraan om je zorgen te gaan maken? Als ie gaat uitbarsten kan je er toch niets aan doen... Je zou natuurlijk proviant in kunnen slaan... Maar of dat je verder gaat helpen weet ik ook nietquote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:18 schreef paul280 het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe groot de kans is dat Yellowstone uitbarst.
Veel lichte aardbevingen lijken me nou eerlijk gezegd geen betrouwbare voorboden.
Als er nou heel veel van m5 en zwaarder waren geweest had ik me wel zorgen gemaakt.
Als het lang houdbaar is waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat heb je eraan om je zorgen te gaan maken? Als ie gaat uitbarsten kan je er toch niets aan doen... Je zou natuurlijk proviant in kunnen slaan... Maar of dat je verder gaat helpen weet ik ook niet
oh mijn god.. sommige mensen zullen het nooit begrijpenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:40 schreef JohnDope het volgende:
De wereldburger moet nu meer geld gaan betalen, want als er veel geld betaald wordt, zal de vulkaan niet uitbarsten.
Dit heeft met Global Warming ook gewerkt, want sinds we Global Warming hebben afbetaald is het in eens ijskoud
Al zou de hele aarde bevroren zijn, dan blijven jullie nog volhouden dat dat door Global Warming komtquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
oh mijn god.. sommige mensen zullen het nooit begrijpenDat het hier in Nederland en andere delen van de westerse wereld opeens koud is, wil nog niet zeggen dat de aarde nu afkoelt of zo
![]()
Al pleegt iedere lid van een regering collectief zelfmoord nadat ze zich hebben opgeheven, dan nog blijven "jullie" volhouden dat het een complot is om jou je centen af te pakken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Al zou de hele aarde bevroren zijn, dan blijven jullie nog volhouden dat dat door Global Warming komt
Ik zou willen dat het Global Warming verhaal een complot was, want dan had ik er vrede mee gehad.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:36 schreef attila_de_hun het volgende:
Al pleegt iedere lid van een regering collectief zelfmoord nadat ze zich hebben opgeheven, dan nog blijven "jullie" volhouden dat het een complot is om jou je centen af te pakken.
Geef nu maar eerst een antwoord op de eerder gestelde vraag die ik jou heb gesteld met je vergayingstheorie. Ik ben erg benieuwd.quote:
Nee, dat gaat -ie NIET doen. Dit topic gaat over een vulkaanuitbarsting. Door het off-topic geneuzel van JohnDope en anderen die daarop gaan reageren, ontspoort dit topic.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Geef nu maar eerst een antwoord op de eerder gestelde vraag die ik jou heb gesteld met je vergayingstheorie. Ik ben erg benieuwd.
"Currently we have no indication that an eruption of Redoubt has occurred or is occurring" staat daar.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:43 schreef buachaille het volgende:
In ieder geval staat er in Alaska wel een vulkaan op uitbarsten!
http://www.avo.alaska.edu/activity/Redoubt.php
slaapkopquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:43 schreef buachaille het volgende:
In ieder geval staat er in Alaska wel een vulkaan op uitbarsten!
http://www.avo.alaska.edu/activity/Redoubt.php
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
slaapkopCheck de Sticky in NWS
![]()
[DE]Eruptie vulkaan Redoubt (Alaska)-Gevaar voor Anchorage?
of het topic in DE
*vorige een toename heeft gekend.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:15 schreef rubbereend het volgende:
essentie van het plaatje is dat de activiteit weer toeneemt.
Kan anders hier ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |