Zo is het wat beter:quote:
ván Spanje maar bíj Afrikaquote:Op donderdag 1 januari 2009 14:28 schreef Adelante het volgende:
Of dat eiland bij Spanje dat afbreekt en een mega tsunami veroorzaakt die zijn weerga niet kent en de halve oostkust van Amerika wegspoelt. Wanneer staat die gepland dan, want het is jammer als dat samenvalt met Yellowstone.
De tektonische platen maken daar een hele vreemde bocht en Yellowstone is niet zoveel verder weg .. als punt A onder druk komt te staan komt punt B, in het verlengde daarvan, het ook ?quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:48 schreef Frutsel het volgende:![]()
Ik zou zeggen... het loopt al langer zo...
Supervulkaan: Activiteit onder Yellowstone neemt toe
Mount St.Helens - Mei 1980 - Toen en Nu
Wat heeft St.Helens met Yellowstone park te maken?![]()
Misschien wel, maar bij de laatste uitbarsting van St.Helens is er bij Yellowstone toch ook niet veel gebeurd dacht ik. Zou me eerder drukker maken om Mt.Rainierquote:Op donderdag 1 januari 2009 18:18 schreef moussie het volgende:
[..]
De tektonische platen maken daar een hele vreemde bocht en Yellowstone is niet zoveel verder weg .. als punt A onder druk komt te staan komt punt B, in het verlengde daarvan, het ook ?
Er zijn mensen die dat geloven.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:06 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ván Spanje maar bíj AfrikaEen Canarisch eiland
het gaat om La Palma
Zo lang er maar heel veel kleinere of middelgrote aardbevingen zijn, is er niets aan de hand. Maar als het stil wordt, dan moet je je echt zorgen gaan maken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:31 schreef cherrycoke het volgende:
oh ja psssst
http://www.seis.utah.edu/(...)aps/Yellowstone.html
Yellowstone has dropped back to its ordinary low rumble
Er loopt ook al lange tijd een topic overquote:
Weet ik maar ik geloof 't niet zo.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er loopt ook al lange tijd een topic over
Mega tsunami door in zee vallen van eiland La Palma?
Ik heb er een keer een boek over gelezen, de zwerm van frank schetzing ofzo, was sowieso geen heel reëel verhaal.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:39 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik maar ik geloof 't niet zo.
total mayhem, we vergaan.. plaatje is zwart en dat midden op de dagquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:24 schreef buachaille het volgende:
als dit plaatje zwart is dan is het nog donker in de US (of de vulkaan is uitgebarsten). Vulcano cam. Mt. St. Helens
Jij vergeet China even...quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:20 schreef First het volgende:
tvp voor het goede geval dat america vergaat![]()
![]()
![]()
Dan kunnen wij europeanen de grootste macht van de wereld worden![]()
![]()
![]()
als we toch bezig zijnquote:
Heb ooit op de uni een interessant vakje gevolgd, Natural Disasters. En het college over platentectoniek + bijbehorende verschijnselen was ook interessant. Toen ook iets gelezen over La Palma en nagevraagd bij de gastspreker. Die achtte de kans ook klein. Voor die megatsunami moet namelijk (uit het hoofd) de hele westflank namelijk in een keer instorten, terwijl het aannemelijker is dat kleine stukken afbreken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 21:39 schreef popolon het volgende:
Weet ik maar ik geloof 't niet zo.
quote:It's really not a question of if it'll go off, it's a question of when because sooner or later one of these large super eruptions will happen.
Michael Rampino
quote:Facts about the Yellowstone supervolcano:
Eruption equals 1,000 Hiroshima atomic bombs
exploding every second.
Size of the caldera (underground volcano) is
+/- 60km by 25 km (the size of Tokio city)
Ik wist al van te voren dat dit op Geenstijl zou komen; tis namelijke niet voor het eerst dat ze een topic van mij stelen. Maar dat geeft niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:33 schreef sander89 het volgende:
Staat nu ook op GS, maar volgens mij is de kans niet echt groot dat er een uitbarsting binnenkort gaat gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |