abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64551115
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 433

De aanstaande papa's en mama's :

24 december 2008: Dakota (meisje)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys en Tubby
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
21 januari 2009: Worteltjestaart (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
13 juni: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
06 juli 2009: MeNicole
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
26 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap ***
02 augustus 2009: Nijna
*** 18 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***

19 augustus 2009: huuphuup
19 augustus 2009: Chan
21 augustus 2009: Kersjes
23 augustus 2009: Poppedein

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64551123
Mijn topic?
Of die van in de floriaaaaaaa?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64551127
(ik ben nerveus ) ik moet denk ik ook maar stoppen met oliebollenfrustratie eten
wanna rub mah puppeh?!
pi_64551130
Willen jullie het niet samen delen? Hebben wij twee mooie baby's om te bewonderen
pi_64551136
Ik kan me best voorstellen dat je nerveus bent, je stelt je er niet op in maar natuurlijk hoop je toch dat het wat zal doen!
Ik zal voor je duimen
pi_64551143
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
pi_64551150
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 10:52 schreef miss_sly het volgende:
Willen jullie het niet samen delen? Hebben wij twee mooie baby's om te bewonderen
Eerlijk?
Nee, ik mag nu eerst vindikdan ja toch ja toch ja toch
*hyper*
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 1 januari 2009 @ 10:57:21 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64551162
Oeh, Dakota, strippen, spannend!
En daarna even prostaglandingesen, he? Niet vergeten!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64551172
Ow, je mag van mij met alle plezier eerst, meid. Absoluut. Ik denk alleen dat de diverse aankomende kinderen zich daar helemaal niets van aantrekken. Maar be my guest, begin maar
pi_64551205
Ik hoop dat dit jouw topic is Koot!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64551208
Joh

het gaat ook om het idee
wanna rub mah puppeh?!
pi_64551213
OK, nou, als het om het idee gaat: Dakota, zet 'em op, het is jouw beurt
pi_64551237
Jaaaaaaa, *pompom's*

ik ga maar douchen

toedeloe
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 1 januari 2009 @ 11:09:51 #14
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64551279

Goedemorgen Het was laat en gezellig vannacht, vandaag lekker bijkomen.

Dakota heel veel succes straks en ik hoop dat je meisje vandaag komt
Make love, not war ☮
pi_64551428
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dakota, succes vandaag!
pi_64551444
Dakota, maak er maar het eerste fokbeebje van dit jaar van hoor. Die eer mag jou wel ten deel vallen vind ik!
Enne... dakota-beeb, het vuurwerk is klaar. Alles is weer rustig buiten, dus hoogste tijd om buiten te komen spelen
Fake it till you make it...
  donderdag 1 januari 2009 @ 11:31:21 #17
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64551488
Happy New Year Everyone !!!

Dakoot heel erg veel succes vandaag!

Gaat weer op de bank hangen, het was vééél te laat vannacht !
pi_64551948
dankjewel allemaal..ik ga nu nog ff liggen, ze komt om 1 uur en dan eh mja horen jullie het wel
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:22:26 #19
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64551989
Nou Dakota zet hem op! Ik voorzie dat het binnen een paar uur héél hard gaat rommelen en je nog nét wel of nét niet vandaag gaat bevallen en je dat ook opvallend goed kunt, dat baren

En daarna ga ik heel hard mijn best doen om nummer 2 op de wereld te zetten.

Een gelukkig nieuw jaar voor jullie allemaal en mogen er héél veel hele mooie, lieve en vooral gezonde babietjes bij komen!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_64552259
Dakato s6

Allemaal de beste wensen voor 2009!!!

hier vandaag stukken beter dan gister gelukkig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64552306

En succes voor Dakota!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64552786
Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Heel veel sterkte Dakota! Alhoewel je dit waarschijnlijk pas na je afspraak ziet. Ik hoop voor je dat de ingreep meevalt en dat het inderdaad helpt dat je baby snel geboren wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_64552798
ze is gewoon 20 minuten te laat , de trut
wanna rub mah puppeh?!
pi_64552840
Jeuh, Dakota, ik ging om 1 uur douchen en dacht toch wel een verslag van je te vinden als ik klaar was...ik zou d'r afbellen
pi_64552991
een half uur! Dikke trut
wanna rub mah puppeh?!
pi_64553280
Succes Dakota!!!
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:54:39 #27
108648 cattie
lieve moeder
pi_64553442

Spannend Dakota! Tijd voor de januari babyboom. Er zullen deze maand ten minste 9 baby's geboren worden.
pi_64553463
is ze ondertussen geweest Dakota?
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:57:16 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64553501
Hoe was de stripact Dakota?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64553726
Heel vervelend Dakota zo'n afspraak waar je toch al zenuwachtig van bent en dan zo'n vertraging!

Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag te stellen, lijkt mij in vergelijking met Dakota's problemen toch wat minder ernstig/ serieus maar ben best wel zenuwachtig omdat ons kind nog niet is gedraaid (ben nu 34 weken). Ik hoop op wat advies van meer ervaren zwangeren in dit topic. Graag zou ik willen weten met hoeveel weken de draaipogingen worden gedaan? Doet het draaien erg veel pijn?

Bedankt dat jullie je ervaringen met me willen delen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_64553889
Heuj ik heb heul geen problemen..ik heb een prettige zwangerschap en geen gedraaide kindjes of andere narigheden.. dus vraag maar raak hoor.

Anyway, ze is geweest.. ten eerste schat ze dat het kindje erg lang is omdat ze heel diep zit maar ook heel hoog te vinden is (papa is 2.02 ik 1.80 dus niet zo gek)
Ze heeft vervolgens een kwartier! in me moeten poeren omdat mijn bekkenbodemspieren zo zwaar getrained zijn dat ze erg stug zijn, dit gaat me volgens haar geen gemakkelijke bevalling opleveren. De ontsluiting is niet groter geworden sinds week 34 maar mijn baarmoedermond was al wel een heel eind op weg.
Op het moment dat ze mijn vliezen raakte spanden ze keihard aan en dat was blijkbaar goed.

Mocht er niets doorzetten dan komt de andere verloskundige overmorgen weer.

O ja de pijn valt ontzettend mee hoor..alleen het moment dat ze echt de vliezen raakt dan is het pijnlijk.
Nou en eh dat was het.. nu ga ik maar wachten ofzo
wanna rub mah puppeh?!
pi_64553893
@Tinuviel,
Ik heb toevallig net een (geslaagde) draaipoging gehad.
Ze wachtten bij mij af tot week 36/37. Tot die tijd kan hij ook nog zelf draaien (daarna ook wel, maar komt steeds minder vaak voor).
Bij mij was de eerste poging vrij pijnlijk, ze wippen het kontje uit je bekken door er heel hard op te drukken en te poeren en dat voelde niet fijn. Het draaien zelf erna was ook niet fijn, maar minder erg dan het eerste deel. Deze poging mislukte. De tweede poging een paar dagen later was helemaal niet pijnlijk en toen lukte het wel.

Ook van anderen ken ik verhalen van helemaal geen pijn tot behoorlijke pijn. Er is dus geen pijl op te trekken. Maar als het pijn doet, is het wel dragelijk hoor, en het duurt ook niet zo lang (en ik hield in mijn achterhoofd dat de bevalling toch nog veel meer pijn gaat doen, dus onder het motto 'you ain't seen nothing yet' )
Ik begreep dat 40-60% van de draaipogingen lukt, afhankelijk van bepaalde factoren.

Hopelijk draait je kindje nog uit zichzelf! Succes!

-edit- @ Dakota, wel fijn dat de baarmoedermond al op weg is, jammer van de ontsluiting. hopelijk levert het strippen iets op!!
pi_64554232
Ik heb tot nu toe ook echt een fijne zwangerschap gehad, nauwelijks klachten en ik voel me prima.

Bedankt Juttertje voor deze opbeurende woorden. Ik was niet zeker hoe lang ze zouden wachten met de draaipoging, omdat het draaien nu nog makkelijker voor mekaar te krijgen is waarschijnlijk dan in week 36/37 aan de andere kant is er dan ook meer kans erop dat het kind weer terug draait als zij het nu doen lijkt mij. Als ik nog tijd heb komt het vast wel goed en draait ons kindje waarschijnlijk vanzelf.

Veel Succes Dakota, ik duim ook voor je dat het strippen heeft geholpen en de geboorte gauw op gang komt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_64554555
Ik gooi er zo maar eens een potje seks tegenaan.
of ie nou wil of niet
Moet hem eerst lossleuren van de Wii
wanna rub mah puppeh?!
pi_64555302
Iedereen een heel gelukkig en gezond 2009 toegewenst!
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 10:46 schreef miss_sly het volgende:

Carmella, toch de kerstdagen in het ziekenhuis gelegen? Hoe is het nu met je; iets beter? Was het erg eenzaam of heb je wel gezelschap gehad?

Lief dat je het vraagt Ik ben de hele week alleen geweest helaas. Gisterochtend mocht ik weer naar huis. Ik heb aan het infuus gelegen en nu willen ze kijken hoe ik zonder functioneer. Moedeloos om van te worden, want de pijn komt toch in alle hevigheid terug. Gisteravond zat ik alweer krom in bed van de pijn en dat blijft nu hetzelfde...
Ik denk dat ze hierna nog een infuus willen proberen en dan een operatie als het niet anders kan. Ook maken ze volgende week misschien weer een nieuwe echo van de nieren. Lijkt mij ook wel zo verstandig.
Ik ben nu wat schone was aan het uitzoeken om m'n tas opnieuw in te pakken met schone kleding, want dit hou ik toch geen dagen meer uit.
Ik moet zeggen dat ik best een grote angst heb om PND te krijgen na de bevalling. Misschien komt het puur door het lezen, dat me gek maakt. Je leest er vaak genoeg over... Ik ben zelf hartstikke nuchter en heb nog nooit last van hormonen gehad, ook deze zwangerschap niet, maar omdat ik me nu al maanden zo rot voel door alle fysieke problemen gekoppeld aan het bijna continu alleen zijn, dat valt me zo zwaar. Ik ben gewoon bang dat ik na de bevalling helemaal instort omdat het zo'n heftige "reis" is geweest, 9 maanden vol problemen, zonder ook maar even "gewoon" te kunnen zijn, zonder alle complicaties. Ik ben bijna altijd alleen, ik denk ook dat dat het zo zwaar maakt.
Ik probeer positief te blijven, maar het blijft moeilijk. (Ik zit alweer met de tranen in m'n ogen nu ik dit schrijf).
Ergens denk ik dat m'n stemming gewoon erbij hoort, dat iemand anders in mijn schoenen zich ook niet veel vrolijker zou (kunnen) voelen, dus dat het gewoon normaal is...
Ik slaap ook zelden, elke dag zie ik het 08:00 worden, dus ik voel me gewoon steeds meer een zombie. Maar een pilletje om te slapen werkt bij mij ook amper en de dag erna begint het probleem dan weer van voor af aan. Je moet toch zélf kunnen slapen.
Hoe dan ook, ik ga het bij de gyn ook aankaarten en even bespreken. (Misschien is het ook extra angst omdat ik zoveel alleen ben en weet dat ik het voornamelijk alleen moet rooien straks... daarom wil je alles "goed voor elkaar hebben" en dus pieker je over eventuele dingen die anders kunnen gaan).
Ik zit ook onwijs met een knoop in m'n maag dat er nu al herhaaldelijk is gezegd dat er nooit eerder ingeleid zal worden. En dat terwijl ik dat ook helemaal niet wil, ik hoop en wil het liefste dat ik die 40 a 42 weken kan halen, maar wat als ik de pijn niet meer in m'n nieren trek... Wat heb ik eraan als ik zelf straks na de bevalling nog zieker ben. (Ik bedoel dus ook niet eerder dan 40 weken ingeleid worden, maar dat er na die tijd wel op me gelet wordt).
Meerdere gyn's geven er geen reactie op als ik het aankaart en geven een uitdrukkingsloos gezicht dat het gewoon nooit gebeurd. Ik ben gewoon bang dat ze me tot die 42 weken met zoveel pijn laten lopen.
En het moeilijke is, is dat ik zelf ook begrijp dat inleiden niet zomaar gebeurd, maar ik geloof toch niet dat ik gewoon een zwangere ben die overtijd loopt en met wat pijn en moeheid kampt tijdens de laatste loodjes. Dat heeft iedereen, maar daar gaat het dus echt niet om. Het gaat puur om m'n nieren en daarbij heb ik reuma, waar ik zoveel last van heb, omdat ik al maanden in/op bed lig de hele dag.
Nou ja we zullen het zien, ik neem aan dat als meerdere gynaecologen hetzelfde zeggen het ook wel het beste zal zijn. Ik heb zo'n gevoel dat hun zoveel gezeur van zwangere vrouwen krijgen dat ze daardoor gek worden van al dat gezeur over eerder ingeleid willen worden. Dat kan ik me dan wel heel goed voorstellen dat ze er daardoor gewoon nauwelijks meer op reageren.

-edit-

Sorry voor het hele lange verhaal...

[ Bericht 0% gewijzigd door Carmella op 01-01-2009 15:28:06 ]
pi_64555360
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:31 schreef Dakota het volgende:
een half uur! Dikke trut

Ik hoop dat het vandaag allemaal op gang komt voor je Dakota
pi_64556625
Ik kom alleen even snel Maffemuts vertellen dat ik Yoeri een prachtkindje vind, want Maffe hij is echt prachtig wat een enorm verlies en hoe enorm verdrietig moeten jullie wel niet zijn, daar kan ik weinig passende woorden voor vinden, gewoon.... omdat die er niet zijn.
Dikke kus voor jullie... ik ben er stil van.

Voor alle dames/heren een gezond en gelukkig Nieuwjaar gewenst.
Mama van Isa en Ties
pi_64556681
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:22 schreef Carmella het volgende:
-knip, lang verhaal-
Ik herken je angst voor een PND.. Goed in de gaten houden hoor! Ik hoop voor je dat je snel wat minder pijn hebt, watvoor infuus krijg je precies?

Sorry dat ik voor de rest niet echt reageer, zowel op de rest van jouw post carmella als op anderen in dit topic.. Misschien kom ik er later even op terug.

Carmella, heel veel sterkte!
Dakoot, ik hoop dat het strippen helpt, ik ben zoooo benieuwd naar jouw babietje!
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:25:30 #39
108648 cattie
lieve moeder
pi_64556709
Carmella, wat ellendig dat je je zo voelt. Ik vind je helemaal niet depressief ofzo overkomen. Ik denk dat je het heel erg goed doet gezien de situatie waar je in zit. Ben je na de bevalling ook veel alleen met de kleine? Is er niet iets te regelen dat je partner er dan wel is, of anders vrienden, familie of buren? Of thuishulp? Want je zult wel niet in 1 klap topfit zijn. Of je een PND krijgt is volgens mij ook vooral hormonaal bepaald. Ik zou willen dat ik wat voor je zou kunnen doen, maar ik woon volgens mij niet in jou regio.
Verder vind ik het toch bizar dat de artsen zo stellig zeggen dat ze niet eerder inleiden... Natuurlijk is de situatie van de baby erg belangrijk, maar ik zou zo zeggen dat bij max 40 weken het toch wel klaar is bij jou. Je lijdt al zo lang pijn. (En dan schiet me te binnen dat sommige bekende vrouwen in NL eerder zijn ingeleid/een ks hebben gekregen omdat dat beter uit kwam qua tijd....)

Heel veel sterkte maar weer!
pi_64556756
En Dakota, voel je al wat?
Ga bevallen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64557497
Koot schiet es op!

Carmella
Saartje
pi_64557807
dakootvp. spannend!
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:19:39 #43
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_64558055
Carmella, ik vind het zo vreselijk rot voor je, ik wou dat ik iets kon doen maar dat kan helaas niet. Je bent heel dapper vind ik, en volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat iemand zich er zo goed doorheen slaat als jij. Natuurlijk kun je bang zijn voor PND, maar ik denk niet dat je een hogere kans op zoiets hebt dan een ander. Heel veel sterkte hoor.
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:22:03 #44
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64558131
Carmella, ik heb ontzettend, ontzettend veel respect voor de manier waarop jij met de situatie omgaat.
Ik snap ook dat jij je baby graag tot week 40 bij je wil houden maar zelfs bij mij werd met 38 al besproken dat als ik wilde inleiden ze dat zouden doen. Een afweging tussen welzijn moeder/kind. Ik kan me niet voorstellen dat ze jou tot week 42 willen laten lopen. Maar goed, ik ken je ziekenhuis niet.

Hang in there!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_64558187
Carmella . Ik vind je zo dapper en sterk! Ik hoop dat 2009 een heel goed jaar voor je wordt!

Dakooooota! Je mag hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 januari 2009 @ 17:46:37 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64558717
* DJMO gluurt om de hoek naar kotexje of er al wat gebeurd is, nog niets dus

carmella wat ronduit kut dat je de hele week alleen geweest bent ik snap best dat jij niet tot 42 weken wil/kunt wachten ivm al je probs en reuma etc... jij vraagt het niet zomaar omdat je het gewoon zat bent.. dat snappen die artsen toch hopelijk ook wel ???

ik ga zo proberen verder bij te lezen hier, junior vraagt toch heel wat tijd en aandacht
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64558805
Carmella

grmbl een frikandel speciaal 2 x eten is echt geen pretje... ben in de fase overal trek in, maar komt er net zo snel weer uit als dat het naar binnen komt
pi_64559276
Ik heb wel rommelderommel, trillende pootjes en bloedverlies en af en toe een voorwee maar nog niets om te timen ofzo.
Ik denk zelf niet dat het doorzet maar ik hou gewoon die 30 % in mijn kop..anders overmorgen nieuwe ronde nieuwe krampen..
wanna rub mah puppeh?!
pi_64559716
Carmella, wat rot dat je de hele week alleen bent geweest en dat dat nog niet eens zoveel heeft gedaan dat je er dan weer een tijdje tegen kan. Ook ik vind je juist heel flink en dapper overkomen; ik denk niet dat veel vrouwen (ikzelf ook niet, vrees ik) zich er zo flink doorheen zouden slaan!

Met betrekking tot eerder inleiden: kan je behandelend arts/reumatoloog niet eens een gesprek aangaan met je gyn en uitleggen hoe een en ander werkt in jouw lichaam en wat dat tot gevolg heeft? Misschien kan die dan iig wat meer begrip kweken voor je situatie.

In ieder geval heel veel sterkte ik zou graag iets voor je doen, maar weet niet wat. Ik hoop in ieder geval dat je je niet te bescheiden opstelt en hier maar niet neerzet hoe je je voelt, want juist in jouw situatie kan ik me voorstellen dat je je verhaal zo nu en dan kwijt moet.
  Jubileum moderator donderdag 1 januari 2009 @ 19:14:07 #50
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64560993
Carmelle wat rot allemaal. Het moeilijke lijkt me echt het feit dat je geen grip hebt op de situatie, dat de artsen e.d. dit allemaal even voor je beslissen terwijl jij diegene bent die met de pijn, angst en zorgen loopt.
Heel, heel veel sterkte en ik wilde dat ik iets voor je kon doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64561841
Carmella

Dakota, ik hoop dat t effect heeft het gestrip.
pi_64562110
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes , dat doet mij toch wel goed.
Het is prettig om een andere mening te kunnen horen dan alleen van het ziekenhuis en wat ik zelf denk. Tenslotte zitten hier andere zwangere vrouwen en ook mama's die ervaring hebben. Dat voelt als een fijn "overleg" ofzo. Mensen die weten waar het over gaat ipv mannelijke gyns of urologen die onverdoofd opereren enzo
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:23 schreef miss_sly het volgende:

Met betrekking tot eerder inleiden: kan je behandelend arts/reumatoloog niet eens een gesprek aangaan met je gyn en uitleggen hoe een en ander werkt in jouw lichaam en wat dat tot gevolg heeft?
M'n uroloog plaatst liever 2 stoma's om de pijn te bestrijden voor de tussentijd (ik moet nog +- 10 weken, ben nu 31wk)) of laat mij dus verder rondlopen met de pijn. Waarop m'n gyn zegt "dus het is verantwoord om het zo te doen, zo kunnen we het tot dan tot de bevalling aan toe oplossen voor je".
Nu zijn dat idd de oplossingen, maar stel dat ik het nu nog door het infuus uithoud, maar dat ik de laatste weken echt tegen de muur loop, dan ga je toch niet iemand van 38 a 40 weken opereren Terwijl je ook ingeleid kan worden.

Dat is het ook het rotte aan deze situatie. Veel vrouwen die bij mij op de afdeling liggen, bijna allemaal hebben ze complicaties waarvoor ze met alles bij de gyn terecht kunnen (te vroege ontsluiting/weeën, hoge suikerziekte, weinig vruchtwater etc). Je ligt dus ook op alle vlakken op de goeie afdeling. Mijn probleem is wel (ws) door de zwangerschap gekomen, maar met nieren hebben gyns verder niks te maken, ze weten er niks van.
En samenwerken is echt een drama hier. Maar ergens begrijp ik dat dan weer goed, want de uroloog kan alleen over de nier oordelen, de gyn alleen over de zwangerschap, het kan mekaar niet overlappen, dus wijzen ze continu naar de ander.
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:25 schreef cattie het volgende:

Verder vind ik het toch bizar dat de artsen zo stellig zeggen dat ze niet eerder inleiden... Natuurlijk is de situatie van de baby erg belangrijk, maar ik zou zo zeggen dat bij max 40 weken het toch wel klaar is bij jou. Je lijdt al zo lang pijn.
Ik snap het ook niet helemaal, maar wat ik al eerder zei; misschien komen zóveel vrouwen altijd aankloppen over eerder ingeleid willen worden. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om dat gewoon even te gaan doen (en dat begrijp ik ook erg goed).
Maar voor mij zou het al zo fijn zijn om gewoon te weten dat mócht het nodig zijn ze niet de 42 weken compleet laten lopen.
Ik ben echt heel erg geduldig en reken zelf helemaal niet eerder op een baby dan 40 a 42 weken, dus dat is het ook echt niet. Ik wil het liefst gewoon dat de baby komt wanneer het er klaar voor is. (Net zoals elke zwangere gewoon wachten tot het zover is...)
Maar gewoon voor het geval dat het echt niet meer gaat vind ik het echt heel erg als die laatste weken zo'n marteling worden, waardoor ik al uitgeput ben voor ik bevallen ben. Het lijkt me wel zo verstandig om zoveel mogelijk je krachten te sparen, om zo aan een goeie eerste tijd met je pasgeboren baby te beginnen.

Ik wacht weer geduldig af wat de week brengt.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes iig
pi_64564535
Jeetje, Carmella, ik heb diepe bewondering voor je. Wat sla jij je krachtig door een zeer moeilijke periode heen. Petje af!

Over het eerder inleiden, het klopt echt niet dat dat nooit gebeurt. Ik ben geen medicus dus kan niet tegen jouw gyn ingaan maar ik weet wel dat er ook artsen zijn die wel eerder inleiden en niet alleen om medische redenen. Mijn zus is bij haar tweede zwangerschap met 38 weken ingeleid omdat ze haar eerste kindje heeft verloren na een bijna voldragen zwangerschap. De gyn oordeelde dat de spanning voor haar te groot zou worden als ze de volgende zwangerschap helemaal zou moeten uitdragen.
Om eerlijk te zijn, snap ik dus niet dat ze er bij jou niet voor kiezen om eerder in te leiden, maar ja, ik ben geen arts.

In ieder geval wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:29:30 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64565296
Ow Carmella, ik wou dat ik iets voor je kon doen. Ik vind het allemaal zo schrijnend klinken.
En jijzelf klinkt zo vreselijk dapper!
In welke regio woon je ergens? Ik zou zo graag iets voor je doen!
En ik hoop zo enorm dat of jou baby zelf bepaald dat het met 37 weken echt allemaal wel lang genoeg geweest is, of... dat ze in het ziekenhuis doorkrijgen dat dit toch echt onmenselijk is...
Meid, wat heb jij het zwaar...

Hier inmiddels test 7 gedaan.
Ik voel me aan de ene kant zo'n muts, maar echt, ik voel niks... geen buikkrampjes, nauwelijks zere borsten, niet misselijk (op het erwtensoep koken na) maar verder... Het is zo'n gek vacuum...
Ik twijfel ook heel erg om toch volgende week de vk te vragen om een vroege echo ter geruststelling, dan geloof ik het wel dat het met 12 weken zo veel leuker is om te zien, maar ik wil gewoon zo graag weten of er echt wel iets in mijn buik groeit.
Pfoe... en dan hebben wij nog de kans op een echo he, vroeger moest je maar gewoon afwachten wat er gebeurde.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:31:28 #55
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_64565364
BE gefeliciteerd !! wat ontzettend leuk
pi_64566785
Carmella, al komen er duizenden vrouwen aankloppen voor 'alvast inleiden', ik denk dat jij toch echt wel een goede reden hebt Sterkte in elk geval, ik vind het bewonderenswaardig hoe je ermee omgaat.

BE, ZEVEN?! Maar kan me voorstellen dat het raar is als je je niet echt zwanger 'voelt', het is zo abstract hè, als alleen twee streepjes je vertellen dat het zo is...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_64567267
Oooh BE zo herkenbaar maar ach als streepjes plassen je voorlopig gerust stelt dan komt het wel goed.

Carmella meid ik herken zoveel van je relaas over de artsen onderling, mijn man en ik werden daar ook zo vervelend van maar helaas je kan er zelf o zo weinig aan doen, je ondergaat en je gaat machteloos mee in hun beleid.
Ik hoop echt voor jou dat iemand daar tegen de 37 á 38 weken zegt: zo en nu is het genoeg geweest! en dat ze je dan een handje gaan helpen met bevallen want ik zou het onmenselijk vinden als ze je zouden opereren als inleiden een goed/veilig alternatief zou zijn.

Hier de keuken in puin, nieuwe keuken is al in huis dus de komende dagen verwacht ik friet, en afhaal troep op het menu.... hmmmmm
Mama van Isa en Ties
pi_64567355
Ach, ik heb afgelopen maandag gezien dat er daadwerkelijk een klein popje in mijn buik zit, maar omdat ik ook verder niets voel behalve moe, geloof ik het ook soms nog niet. Je ziet nog niet echt iets aan mijnlichaam, ik ben niet misselijk, ik voel nog niets in mijn buik...maar het zit er echt

Ik ga denk ik morgen ook nog een keer testen, heb er toch nog een liggen
pi_64567533
Hihi, stiekempjes nog een keer verwonderd kijken naar twee streepjes is toch leuk Ik wilde eigenlijk zo'n Clearblue ding kopen dat ZWANGER! zegt, voor de leuk, maar vond het daar toch ietsje te duur voor
En ondertussen heb ik wel door dat ik zwanger ben, ik ben een immer vermoeide, chagrijnige bitch met rare eetlust en misselijkheid echt leuker word ik er tot nu toe niet van
pi_64567659
ow, euhm, ja, ik heb ook wel last van stemmingswisselingen
En eten kan ik de hele dag wel, geen rare dingen, maar wel vaak.

Ach, hoort er allemaal bij
pi_64567704
Precies * innepin neemt nog een hap vruchtenhagel...
pi_64568343
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ow Carmella, ik wou dat ik iets voor je kon doen. Ik vind het allemaal zo schrijnend klinken.
En jijzelf klinkt zo vreselijk dapper!
In welke regio woon je ergens? Ik zou zo graag iets voor je doen!
En ik hoop zo enorm dat of jou baby zelf bepaald dat het met 37 weken echt allemaal wel lang genoeg geweest is, of... dat ze in het ziekenhuis doorkrijgen dat dit toch echt onmenselijk is...
Meid, wat heb jij het zwaar...

Hier inmiddels test 7 gedaan.
Ik voel me aan de ene kant zo'n muts, maar echt, ik voel niks... geen buikkrampjes, nauwelijks zere borsten, niet misselijk (op het erwtensoep koken na) maar verder... Het is zo'n gek vacuum...
Ik twijfel ook heel erg om toch volgende week de vk te vragen om een vroege echo ter geruststelling, dan geloof ik het wel dat het met 12 weken zo veel leuker is om te zien, maar ik wil gewoon zo graag weten of er echt wel iets in mijn buik groeit.
Pfoe... en dan hebben wij nog de kans op een echo he, vroeger moest je maar gewoon afwachten wat er gebeurde.
Ben jaloers op jou hoor.
zo was ik "verwend"met geen kwaaltjes een eerdere zwangerschap, en bij deze, gewoon echt overal last van.
Net ook weer, kots en kots misselijk, tot bijna spugen aan toe.
overgens helpt bouillon hier ook om mijn maag wat rust te gunnen.

Maar maandag kindje gluren
  vrijdag 2 januari 2009 @ 07:06:55 #63
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64574078
Dakota is te stil olé, olé!
Ik wist wel dat het zou doorzetten!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 07:11:26 #64
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64574085
En Carmella, ik neem mijn petje echt diep voorje af, ik zou het nooooooit gekund hebben, zo dapper zijn en doorbijten! Ik snap je angst om in te storten heel goed. Misschien kun je hierover gewoon eens praten ,met de huisarts of je door laten verwijzen naar iemand om (eenmalig) je hart te luchten?

Heel veel sterkte, dappere!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 07:41:54 #65
114177 Diaan73
pi_64574202
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 14:08 schreef Tinuviel het volgende:
Heel vervelend Dakota zo'n afspraak waar je toch al zenuwachtig van bent en dan zo'n vertraging!

Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag te stellen, lijkt mij in vergelijking met Dakota's problemen toch wat minder ernstig/ serieus maar ben best wel zenuwachtig omdat ons kind nog niet is gedraaid (ben nu 34 weken). Ik hoop op wat advies van meer ervaren zwangeren in dit topic. Graag zou ik willen weten met hoeveel weken de draaipogingen worden gedaan? Doet het draaien erg veel pijn?

Bedankt dat jullie je ervaringen met me willen delen.
TInuviel, ik ben rond de 34 weken begonnen met Moxa (acupunctuur) een natuurlijk manier om evt. je kindje te laten draaien. Het heeft waarschijnlijk bij ons gewerkt, want na de behandeling was de baby gedraaid, terwijl het al ruim 2 maanden in een stuit lag. Het is misschien het proberen waard....

Jeetje Carmella, een hele week alleen geweest? Wat lijkt me dat verschrikkelijk. Zoiezo wat jij tijdens je zwangerschap moet doorstaan, lijkt me - zacht gezegd - allemaal erg vervelend. Ik hoop voor je dat er toch nog een goede oplossing komt en voor nu heel veel sterkte en een dikke knuffel

Vandaag gaan we naar Drachten om de eerste verjaardag van ons nichtje te vieren, ik voel me best goed, dus dat moet kunnen. Ziekenhuistas gaat voor de zekerheid wel mee

Enne, Dakota hoe gaat het vandaag met je?? Ben erg benieuwd of het strippen nog geholpen heeft.
Make love, not war ☮
pi_64574327
Carmella, wat zit jij in een rotsituatie zeg
Ik vind ook dat je heel dapper klinkt hoor, hou het nog even vol.
Al hoop ik ook voor je dat ze wat menselijker met je omgaan en dat je kindje zelf besluit op tijd te komen.
Ik kan me er niks bij voorstellen maar het moet haast ondragelijk zijn om zoveel pijn te hebben
  vrijdag 2 januari 2009 @ 08:25:35 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_64574339
jeetje wat komt er hier binnenkort een babystorm zeg
LLM, veel sterkte allemaal!

Carmella sterkte! Ik vind je ook erg sterk overkomen!

BE, maf is dat he als je nergens last van hebt, dan geloof je het niet

Bar, nog steeds wat misselijk dus? rot is dat toch, hoort erbij maar toch.
stormy waters...
sailin'
pi_64574354
Carmella, wat een rotsituatie!

BE, ik herken het wel hoor. In het begin had ik ook geen kwaaltjes, maar na week 8 kwamen ze in alle hevigheid opzetten. Ik heb bij Amber nooit zovaak boven de wc gehangen en ik heb nu al last van brandend maagzuur. Ik kan bijna niets eten of drinken of ik moet al weer naar de Rennies grijpen.

Vanmiddag een wieg ophalen
We waren woensdag naar Babypark Gouda gegaan om wiegen te kijken maar mijn god, wat zijn die dingen duur. Nu hebben we er een gevonden voor 40 euro in Zoetermeer. En als we de wieg niet meer nodig hebben verkopen we 'm gewoon weer op MP
Bij de vorige wieg ook gedaan en met winst verkocht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64574370
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 08:25 schreef Belana het volgende:
jeetje wat komt er hier binnenkort een babystorm zeg

Nou he! Ik zit net ook te kijken naar het januarilijstje, wow!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 08:32:04 #70
114177 Diaan73
pi_64574374
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 08:31 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nou he! Ik zit net ook te kijken naar het januarilijstje, wow!
Make love, not war ☮
  vrijdag 2 januari 2009 @ 08:41:58 #71
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64574416
Carmella ik vind het maar raar hoor dat inleiden niet eens bespreekbaar is. En verder vind ik dat je heel sterk overkomt ik hoop dat je dat kunt vasthouden!

BE je, bent écht zwanger hoor, 7 keer een valse test kán echt niet!

Bar, vervelend dat je zo misselijk bent, vraag anders bij de huisarts iets tegen de misselijkheid.

Ik voel mij veel betere dan 2 weken geleden. Nog wel veel pijn maar geestelijk kan ik het beterverwerken zeg maar. Het helpt ook wel dat we alle evenementen die vooraf gingen aan de de bevalling al heben gehad (alle verjaardagen en sint enkerst en O&N)
Ook hebben we alles wel in huis voor Onsje, en staan de commode en het bedje op hun plek, alleen nog zijn naam op de muur en een lampje ophangen en dan is dat ook klaar.

Oja * Jelief meldt vandaag 37 weken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64574527
*kuch*

wanna rub mah puppeh?!
pi_64574541
och Kootje toch..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64574590
wel veel voorweeen, nog steeds en net voor de 2e keer de slijmprop verloren.. vorige keer was dus met week 34.
Dit zal wel door het strippen komen.
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 10:17:56 #75
108648 cattie
lieve moeder
pi_64575378
Balen Dakota.

Ik ben ziek. Zeer verkouden, hoesten en hoofdpijn. Fijne timing.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:06:52 #76
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64575577
Heeft iemand zich tijdens de downtime nog nuttig gemaakt door een baby op de wereld te zetten?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:11:33 #77
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64575676
Nope, maar ik wil sowieso na 5 januari pas bevallen, ook al mag het nu al.
pi_64575754
Ik ben ook nog lang niet aan de beurt he
ben benieuwd wat de gyn vanmiddag te melden heeft
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 13:25:08 #79
5428 crew  miss_sly
pi_64576030
He Dakota, schiet niet op he. Maar het kan nog
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:46:04 #80
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64576681
Meld! De baby zit nog in tha house dus Kootje, bring it on!
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 13:55:05 #81
5428 crew  miss_sly
pi_64576940
Mijn predictor net was ook nog steeds positief
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:55:40 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64576954
Haha, leuk om te zien he!
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 14:01:03 #83
5428 crew  miss_sly
pi_64577128
Ja, er kwam ook echt al heel snel een streepje en voor de tijd om was, was het echt een hele dikke vette roze streep

En ondanks dat ik zeker weet dat ik zwanger ben enzo, vond ik het toch nog steeds spannend om te doen
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 14:08:16 #84
5428 crew  miss_sly
pi_64577376
Ow ja, ik kreeg gisteren een kaartje van mijn schoonmoeder. Dat hadden ze vorig jaar al gekocht, maar toen waren we niet zover gekomen. Ze had h et bewaard, omdat ze het zo leuk vond: op dat kaartje zit een speldje van een paar voetjes op ware grootte van een kindje van 10 weken
Helemaal van toepassing dus
pi_64577889
Hahaha, leuk van die test miss_sly, gek hè, dat dat toch zo spannend blijft! Ik heb vannacht ook weer even gespiekt... blijft zo spannend om dat zo stiekempjes in mn eentje te doen... het hartje was nu echt nog zo veel duidelijker aanwezig dan 6 dagen geleden, toen durfde ik t mezelf maar net te bevestigen, maar nu was het zo duidelijk, heerlijk! Ik heb t gefilmd en mn lief er vanochtend mee wakker gemaakt... die heeft t wel 10c afgespeeld en bleef steeds weer "wow" zeggen!
Echt ik snap echt dat ik bevoorrecht ben zo hoor, wat mij betreft doen we gewoon een meeting voor alle prille zwangeren hier bij ons echo-apparaat Ik kan me heel heel heeeeel goed voorstellen dat voor sommige van jullie de tijd tot de eerste echo soms veel te lang duurt!

en miss_sly...dat kaartje met die voetjes...ohhhh...daar smelt je toch helemaal wel! En gewoon nog even een dikke omdat het heerlijk is dat je nu al zover bent gekomen dat ze het lekker wél hebben kunnen opsturen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:25:37 #86
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64578013
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:22 schreef Poppedein het volgende:
Hahaha, leuk van die test miss_sly, gek hè, dat dat toch zo spannend blijft! Ik heb vannacht ook weer even gespiekt... blijft zo spannend om dat zo stiekempjes in mn eentje te doen... het hartje was nu echt nog zo veel duidelijker aanwezig dan 6 dagen geleden, toen durfde ik t mezelf maar net te bevestigen, maar nu was het zo duidelijk, heerlijk! Ik heb t gefilmd en mn lief er vanochtend mee wakker gemaakt... die heeft t wel 10c afgespeeld en bleef steeds weer "wow" zeggen!
Echt ik snap echt dat ik bevoorrecht ben zo hoor, wat mij betreft doen we gewoon een meeting voor alle prille zwangeren hier bij ons echo-apparaat Ik kan me heel heel heeeeel goed voorstellen dat voor sommige van jullie de tijd tot de eerste echo soms veel te lang duurt!

en miss_sly...dat kaartje met die voetjes...ohhhh...daar smelt je toch helemaal wel! En gewoon nog even een dikke omdat het heerlijk is dat je nu al zover bent gekomen dat ze het lekker wél hebben kunnen opsturen!
Kan ik mezelf alvast op de wachtlijst laten plaatsen?
pi_64578342
quote:
Ik ben voor!
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 14:35:32 #88
5428 crew  miss_sly
pi_64578358
Al moet ik er vrij voor nemen, deze meet ga ik bijwonen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:30:29 #89
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64580289
Hihi over echo's gesproken. Een vriendin van mij is in oktober gestopt met de pil en met oud en nieuw meldde ze dat ze missleijk was en wat krampjes had en puntjes op haar tepelhof had. Ze werkt op radiologie en nam een collega in vertrouwen, die heeft een uitwendige echo gemaakt, Nog niet veel te zien (geen vruchtje) maar wel een baarmoeder met een streepje, dus er gebeurt wel wat .
Iemand enig idee welke test (van de drogist of apotheek) het gevoeligste is?

Ik vind het leuheuk! ben je er al????
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:35:48 #90
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64580475
Ik ben ook net weer terug van de vk. Het verloopt gelukkig volgens het boekje. Een halve kilo afgevallen en dan eindelijk toch het hartje gehoord! Maandag voor mijn 20 weken echo en dan weten we of Anna een broertje of zusje krijgt en of alles dat dan te beoordelen is, in orde is. Dat is eigenlijk nog belangrijker, natuurlijk.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64581331
Carmella k vind het zo naar voor je dat alles zo verloopt

Poppedein ik schrijf me ook in voor die meeting Hoewel ik nu toch wel aardig zeker weet dat ik écht zwanger ben, nadat ik vanmorgen drie keer achter elkaar moest overgeven...

Memmel fijn dat je het hartje hebt gehoord En spannend, bijna de 20 weken echo

Nou ik ga maar eens even slapen, na een kleine 2 uur winkelen ben ik echt totaal uitgeput..
  vrijdag 2 januari 2009 @ 16:19:16 #92
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64581960
Ooooh wat is Dakota stil! Ooooh wat is Dakota stil! Is dr soms een baby die dr uit wil?!
pi_64581970
Carmella, veel sterkte.

Maagzuur begint nu steeds erger te worden, ook maagpijn. Had 2 gavicson ingenomen en die hielpen niks, vanmiddag een rennie en dat hielp welgeteld 10 minuten.
Meer mensen die zo'n erge maagklachten hebben?
pi_64583459
Nou! Ik denk dat het vanavond wel eens zover kon zijn.. heb al uren weeen en ze beginnen steeds pijnlijker te worden en vaker te komen.
Dus misschien vannacht een verse spruit
wanna rub mah puppeh?!
pi_64583508
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:01 schreef Dakota het volgende:
Nou! Ik denk dat het vanavond wel eens zover kon zijn.. heb al uren weeen en ze beginnen steeds pijnlijker te worden en vaker te komen.
Jeej! Ik duim voor je!
pi_64583688
quote:
whoei
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:07:48 #97
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64583714
quote:
Klinkt goed! Ik hoop voor je dat het nu echt eens doorzet!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:15:44 #98
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64584087
Oeh Dakota zou fijn zijn als het doorzet, veel kracht en rust toegewenst!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:16:30 #99
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64584125
quote:
Go Dakota!
Go Dakota!
GOOOOOO DAAAA-KOOO-TAAAAAAAAAA! ! ! ! ! ! !
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:27:52 #100
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64584607
Dakota! en nog een paar en dan komt het goed! En vergeet niet: open van onderrrr
pi_64584669
Go dakota!!!
pi_64584677
Dakota, wat spannend!!!! Succes!!

Kom net terug van de gyn, mag me maandag in het ziekenhuis melden om te worden ingeleid
Het zou dan nog wel even kunnen duren voordat de baby er is want mijn lichaam is er eigenlijk nog niet klaar voor. Ik moet intern in het ziekenhuis blijven, waar ze volgens mij maar beperkt internet hebben, maar ik zal proberen jullie dan op de hoogte te houden.

Het zou dus in ieder geval ergens volgende week ('voor het weekend' zei de arts) moeten gebeuren
pi_64584742
quote:
Jaaaa!
Go Dakota!
Hardloper.
IG @webkim
pi_64585089
Jaaah Dakota Succes meid!
Sara
Merel
Ukje
pi_64585236
Jaaaa! Een dakotakoter!!! Zet m op Dakoot! Op naar een heel mooi beebje!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64585520
go dakota!!!!

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:50:45 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64585529
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, ik kreeg gisteren een kaartje van mijn schoonmoeder. Dat hadden ze vorig jaar al gekocht, maar toen waren we niet zover gekomen. Ze had h et bewaard, omdat ze het zo leuk vond: op dat kaartje zit een speldje van een paar voetjes op ware grootte van een kindje van 10 weken
Helemaal van toepassing dus
Ga je 't speldje dragen? Dan is het misschien even goed te weten wat de betekenis ervan is .

en:

Hup Dakoot .
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 17:56:56 #108
5428 crew  miss_sly
pi_64585771
Dakota, spannend! Ik hoop voor je dat het nu helemaal doorzet en je mini vannacht eindelijk buiten komt kijken
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ga je 't speldje dragen? Dan is het misschien even goed te weten wat de betekenis ervan is .
De betekenis?

Juttertje, spannend ook! Misschien heb ik het gemist, maar waarom word je maandag ingeleid?
pi_64585797
jah begin steeds meer te denken dat dit het gaat zijn hoor nog steeds netjes om de 4 minuten, lekker gevoelig en irritant
zo heb ik ze nog niet eerder gehad dus... denk trouwens wel dat het nog wel een paar uur gaat duren
wanna rub mah puppeh?!
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 17:59:29 #110
5428 crew  miss_sly
pi_64585869
Je klinkt nog steeds rustig, knap hoor!
Maar deze zijn dus zeker op z'n plaats:
pi_64585961
mja ben ook aardig rustig en heb een hoge pijngrens, dat is wel handig

en natuurlijk nog altijd dat idee in mijn achterhoofd dat het kan stoppen

als dat zo is ga ik gillen
wanna rub mah puppeh?!
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 18:05:07 #112
5428 crew  miss_sly
pi_64586037
Nou, in jouw specifieke geval vind ik dat een gilpartij dan wel op zijn plaats is

maar dat gaat niet gebeuren Morgenvroeg als wij hier dit topic openen staat er gewoon al een post dat jouw kleine meid is geboren
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:05:23 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64586049
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:02 schreef Dakota het volgende:

Dat horen wij toch niet
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:21:15 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64586504
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:56 schreef miss_sly het volgende:
De betekenis?
Nouja, niet dé betekenis, maar het speldje wordt vaak gebruikt door anti-abortus-activisten.
KuikenGuppy
pi_64586535
Jaaa nu gaat het echt gebeuren hup Dakota!!
pi_64586671
@Dakota, ik vind het wel stoer dat je gewoon door blijft posten!! Nogmaals succes!!!

@miss_sly, ik word ingeleid in verband met zwangerschapsdiabetes. Is een standaardprocedure voor de veiligheid omdat de placenta steeds minder goed gaat functioneren, oa door de insuline die ik moet spuiten. Ik vind het wel jammer dat ik ingeleid moet worden, maar omdat ze toch niet goed weten wanneer de baby zich aandient, is het toch alsnog wel spannend wanneer ie komt
  vrijdag 2 januari 2009 @ 18:50:59 #117
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64587496
Juttertje, raar vooruitzicht hè dat ingeleid worden. En voor als ikhet vergeet, succes maandag, nog ff goed uitrusten dit weekend!

Ik heb een rommelende buik, af en toe hard dan weer pijnlijk, dan weer een draaikont. Het voelt net als de dag voordat Emma kwam. Maar goed, het zal wel weer afzakken ga ik maar vanuit.
pi_64587607
Dank je wel

Er moeten hier zoveel babytjes in januari komen dat ik benieuwd ben wie er nog allemaal voor mij zitten Misschien jij wel, Jelief

In ieder geval Floria ook, gok ik... en vast nog wel een paar
pi_64587773
Komaan, Dakota!!!
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 19:06:33 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64588099
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nouja, niet dé betekenis, maar het speldje wordt vaak gebruikt door anti-abortus-activisten.
ik heb het ooit gekocht bij de vbok. dat bedoel je toch?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:09:33 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64588227
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:57 schreef Dakota het volgende:
jah begin steeds meer te denken dat dit het gaat zijn hoor nog steeds netjes om de 4 minuten, lekker gevoelig en irritant
zo heb ik ze nog niet eerder gehad dus... denk trouwens wel dat het nog wel een paar uur gaat duren
Woei!
Succes dame!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64588410
GO Dakota !!!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:28:11 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_64589005
Succes Dakota, dat het nu echt mag gaan gebeuren! Ik heb dit volgens mij al wel 3x getypt voor je... Maar dit keer is vast de laatste!

Juttertje, je kruipt voor... Grapje, want de reden is natuurlijk helemaal niet leuk. Maar binnen een week een baby hebben wel!
pi_64589176
Misschien ben jij alsnog wel eerder hoor, cattie
moet je wel een beetje opschieten
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:33:14 #125
3011 E.T.
pi_64589202
Zal het dan nu toch echt???
Succes Dakota!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:35:38 #126
108648 cattie
lieve moeder
pi_64589277
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:32 schreef juttertje het volgende:
Misschien ben jij alsnog wel eerder hoor, cattie
moet je wel een beetje opschieten
Ik denk het niet, het is nog erg rustig hier. En ik wil graag eerst even uitzieken. Vanaf 9 januari zou mij wel bevallen.
  Jubileum moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 19:45:49 #127
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64589706
Dakoot! Spannend!!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:46:58 #128
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64589755
Yo! Dakota!

Ik wil wel eerder Juttertje!
Even too much information; ik verlies klodders groen (het lijkt op van dat dikke taaie snot). Even googelen leert mij dat dit delen slijmprop (kunnen) zijn. Ik was ook al een boel kwijt maar dr kan nog méér uit!
Ik heb serieus zin in de de bevalling (en écht deze bijna 3 weken pre baarhel zijn een goede training!)

Ik zeg nog een x Yóóó Dakota! Nieuw babietje!
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 19:49:36 #129
43556 miss_dynastie
pi_64589874
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:02 schreef Dakota het volgende:

Niet gillen maar
pi_64590159
Go Dakota
pi_64590366
Dakota, zet em op en succes

Juttertje, alvast succes, raar idee lijkt me en toch ook wel spannend dat je weet dat je voor volgende weekend waarschijnlijk je spruit in je armen zal hebben.

LLM
pi_64590392
Oh spannend Dakota! Dat het nu maar echt door mag zetten en je gewoon heel snel je baby´tje vast kan houden!n
pi_64591224
Oh! Dakota!!!

Succes!!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 20:29:07 #134
5428 crew  miss_sly
pi_64591626
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou ja, en ik heb het met een heel lief kaartje van mijn schoonmoeder gekregen en voor mij betekent het alleen maar wat erop staat en hoe het bedoelt is: zulke kleine voetjes heb ik nu in mijn buik. Wat een onnodige opmerking, dit...

Dakota, je bent al wel eventjes stil! Zou het nu dan door gaan zetten? Ik hoop het voor je
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 20:29:34 #135
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64591648
Dakota, succes met bevallen van de eerste 2009 OUD baby!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:31:31 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64591741
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Al moet ik er vrij voor nemen, deze meet ga ik bijwonen
Ik ook hoor!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:35:02 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64591899
Dakota is gewoon bezig!
Zet hem op meid!

En voor jou wordt het dus maandag spannend Juttertje!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 januari 2009 @ 20:41:12 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64592164
zet hem op dakota!!!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64593335
Wordt eens tijd zeg

En alle a.s mama's ook succes aankomende weken!
pi_64594149
Zettemop Kootje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:45:44 #141
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64594982
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:11 schreef DolleMina het volgende:
Nope, maar ik wil sowieso na 5 januari pas bevallen, ook al mag het nu al.
Als je het maar uit je hoofd laat om het maandag te gaan doen
pi_64595139
Koot is aan het bevallen M`n telefoon staat op scherp
Saartje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:50:56 #143
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64595203
JEAh, er mag alweer gepuft worden hier
Sterkte Dakota!
Lekker douchen!
pi_64595228
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:50 schreef sjak het volgende:
JEAh, er mag alweer gepuft worden hier
Sterkte Dakota!
wordt veel meepuffen deze maand...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:57:59 #145
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64595527
Nou dakoot laat die placenta-power maar eens werken 't word tijd

zo en nu zet m op meid!!
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:03:03 #146
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64595749
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:45 schreef glasbak het volgende:

[..]

Als je het maar uit je hoofd laat om het maandag te gaan doen
Ik doe mijn best... Heb wel al last van nesteldrang, dat is meestal een veeg teken dat er wat op stapel staat... Hopelijk is het vals alarm.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:03:16 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64595760
In het kader van de nutteloze opmerkingen om de tijd te doden kan ik melden dat het erop lijkt dat zowaar mijn tieten nu toch wat gespannen en pijnlijk aanvoelen. Ik voel iets!
pi_64595890
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
In het kader van de nutteloze opmerkingen om de tijd te doden kan ik melden dat het erop lijkt dat zowaar mijn tieten nu toch wat gespannen en pijnlijk aanvoelen. Ik voel iets!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64595930
BE snel! Doe een test!
Saartje
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:07:45 #150
3011 E.T.
pi_64595960
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
BE snel! Doe een test!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:10:33 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64596077
quote:
BE snel! Doe een test!
Om zeker te weten of het wel klopt zeker?

Nee, ik heb er nog eentje en die bewaar ik voor volgende week vrijdag, als ik voor het eerst naar de VK moet.
pi_64596114
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Om zeker te weten of het wel klopt zeker?

Nee, ik heb er nog eentje en die bewaar ik voor volgende week vrijdag, als ik voor het eerst naar de VK moet.
whaha muts

Ach, ik deed er de ochtend voordat ik naar de ha ging ook nog eentje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:13:38 #153
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64596205
Nou BE, ik hoop voor je dat het daar dan ook bij blijft want ik gun je misselijkheid/kotsen/vermoeidheid enzo gewoon echt niet (niemand trouwens).

Ik ben daarom nu ook zo dankbaar dat ik deze zwangerschap tot op heden nog maar 4x heb hoeven kotsen, dat deed ik vorige keer in 1 uur en dat 6 uur per dag Alleen wat moe geweest in de eerste weken en nu praktisch nergens last van, of Isa moet een poepbroek hebben
echt heeeeeeeerlijk als je geen kwaaltjes hebt.
Aan de andere kant maar goed dat ik al die kwaaltjes de eerste keer had, dat leert je te relativeren als je nu eens niet helemaal 100% fit bent.

Hier druk met verbouwen, keuken is er sinds vandaag 100% uitgesloopt nieuwe word opgebouwd.
Heb vanmiddag een godsvermogen uitgegeven aan een Miele vaatwasser en morgen een rondje Ikea doen voor de lade indeling van de keuken + 2 extra kastjes kopen, denk dat ik dan 's avonds wel redelijk op ben.
Iedere zwangerschap verbouwen we iets groots geloof niet dat dit onder nestdrang valt trouwens .... 't was gewoon bittere noodzaak kwamen er vandaag namelijk bij het slopen achter dat de elektriciteit wel erg slecht aangesloten was door de vorige bewoner.... draadjes waren nog net niet gesmolten.
Mama van Isa en Ties
pi_64596275
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:13 schreef marlieske het volgende:
Nou BE, ik hoop voor je dat het daar dan ook bij blijft want ik gun je misselijkheid/kotsen/vermoeidheid enzo gewoon echt niet (niemand trouwens).

Ik ben daarom nu ook zo dankbaar dat ik deze zwangerschap tot op heden nog maar 4x heb hoeven kotsen, dat deed ik vorige keer in 1 uur en dat 6 uur per dag Alleen wat moe geweest in de eerste weken en nu praktisch nergens last van, of Isa moet een poepbroek hebben
echt heeeeeeeerlijk als je geen kwaaltjes hebt.
Aan de andere kant maar goed dat ik al die kwaaltjes de eerste keer had, dat leert je te relativeren als je nu eens niet helemaal 100% fit bent.
zo had ik bij amber geenlast van misselijkheid en deze zwangerschap heb ik al regelmatig boven de pot gehangen en ben nog steeds met vlagen misselijk. Heb sowieso veelmeer klachten dan bij Amber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64596354
quote:
BE snel! Doe een test!

Dakota kom maar op met dat mooie dametje vers 2009 beebje kom maar gauw buitenspelen

Ik ga naar bed, mn niet zo fraaie humeur van vandaag maar eens even wegslapen (hoop ik), trusten.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:18:53 #156
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_64596402
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:03 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Ik doe mijn best... Heb wel al last van nesteldrang, dat is meestal een veeg teken dat er wat op stapel staat... Hopelijk is het vals alarm.
Mocht er wat breken bij je, even de kurk erin tot ten minste dinsdag Benen strak over elkaar houden
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:21:25 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64596489
Trusten Nijna, morgen dan maar een stukje vrolijker wakker worden he!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:22:33 #158
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_64596535
Vind het eigenlijk wel jammer dat Dakootje gaat bevallen..... ze had nu mooi hier kunnen poetsen heb nogal wat last van bouwstof momenteel
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:31:25 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64596890
Ik ga zo ook afsluiten. En dan hopelijk morgen bij het wakker worden is er Dakota-nieuws!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:32:03 #160
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64596912
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:18 schreef glasbak het volgende:

[..]

Mocht er wat breken bij je, even de kurk erin tot ten minste dinsdag Benen strak over elkaar houden
Als nu mijn vliezen breken, moet het komen ook, anders moet ik naar het ziekenhuis en daar heb ik geen zin in
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:34:23 #161
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64597004
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, en ik heb het met een heel lief kaartje van mijn schoonmoeder gekregen en voor mij betekent het alleen maar wat erop staat en hoe het bedoelt is: zulke kleine voetjes heb ik nu in mijn buik. Wat een onnodige opmerking, dit...

Dakota, je bent al wel eventjes stil! Zou het nu dan door gaan zetten? Ik hoop het voor je
volgens mij was het niet slecht bedoeld Sly, ik moest ook meteen denken aan de voetjes die ik zelf ooit op mijn jas had. idd in het kader van de vbok maar ook gewoon omdat ze zo lief zijn. Lijkt mij wel aardig om te weten waar het vandaan komt als iemand er in dat kader op reageert.
En vooral bijzonder dat je beepje zulke kleine voetjes heeft nu, ik wens je dat ze uit mogen groeien tot voetjes van een flink aantal centimeters.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:44:48 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_64597432
dakota zet hem op

en cattie, 12 januari mooie datum
stormy waters...
sailin'
pi_64597816
De vk zal nu wel bij Koot zijn..ff checken
Saartje
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 22:56:20 #164
5428 crew  miss_sly
pi_64597918
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:34 schreef Jelief het volgende:

[..]

volgens mij was het niet slecht bedoeld Sly, ik moest ook meteen denken aan de voetjes die ik zelf ooit op mijn jas had. idd in het kader van de vbok maar ook gewoon omdat ze zo lief zijn. Lijkt mij wel aardig om te weten waar het vandaan komt als iemand er in dat kader op reageert.
En vooral bijzonder dat je beepje zulke kleine voetjes heeft nu, ik wens je dat ze uit mogen groeien tot voetjes van een flink aantal centimeters.
Mja, ik ben niet van de anti-abortus toestanden en ik vond het gewoon een mooi klein speldje omdat ik vandaag recies 10 weken ben. Ik ga ze trouwens helemaal niet dragen, want ik ben niet zo van de speldjes, dus niemand zal er naar vragen. Vbok ken ik trouwens ook niet, moet ik zeggen.

Nou ja, het viel me gewoon verkeerd, die extra informatie, terwijl ik er gewoon zonder bijbedoelingen in stond.

Hup Dakota
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:04:23 #165
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64598295
Dat het verkeerd viel kan ik mij voorstellen. En nou lekker genieten van kleine voetjes in je buik, voor je het weet zijn ze groot en trappen ze liefdevol tegen je ribben of je blaas

Dakoot ik hoop dat je flink aan degang bent nu, morgen babynieuws?!
pi_64598606
Hodver..halve centimeter meer en mijn baarmoedermond is er wel helemaal klaar voor.
Sinds ze weg is komen de weeen nog vaker maar volgens de vk zijn ze nog niet pijnlijk genoeg want ik praatte teveel Ik geloof r maar gewoon.

ze zei dat dit wel mogelijk het begin was..en ik ben dus de lul want ga 346982685782687 uur weeen hebben ofzo, morgen komt ze strippen om half 11
en nu ga ik maar proberen te slapen.. en hopen dat dat niet lukt omdat ik dan eh veel te veel pijn heb ofzo
doei
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:13:00 #167
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64598668
Bah Dakota, wat jammer. Mij hebben ze (= VK) toen geadviseerd om een lekker wijntje te nemen. Ik was te verbaasd en heb het niet gedaan maar volgens haar kon dat geen kwaad en kwam je er lekker door tot rust waardoor in sommige gevallen de weeen sneller konden komen.
Lekker douchen!
pi_64598762
Ahhh Koot toch. Mijn weeen duurden ook maar 42 uur. Het valt allemaal hartstikke mee hoor.

Oooh wat gemeen. Sterkte hoor! Ik hoop dat het doorzet, en dat het niet zo lang duurt als bij mij, dat je gewoon morgenochtend je dochtertje in je armen kan houden!
pi_64598803
sterkte ermee dakota. 't begin is er nu toch wel echt, lijkt me! zet 'm op he!

miss_sly, lief gebaar van je schoonmoeder!
ze doet 't vast niet om je over te halen geen abortus te laten plegen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:15:48 #170
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64598807
Nou, je vergeet het allemaal weer
Lekker douchen!
pi_64598871
oh Dakota! Dat is teleurstellend zeg ...
ik kreeg toen advies: 2paracetamol en 'ga maar slapen'
AS IF ! ?
Nouja, probeer het. En bel als het binnen nu en 2uur niet lukt...was het advies.
Ik belde, en ging naar ziekenhuis voor pijnbestrijding omdat het lang verhaal zou gaan worden.
En werd.

Ik kom morgenochtend meteen checken !!!
Zet 'm op !!!
pi_64598898
Je moet wel een lange adem hebben, Dakota!! Hopelijk zet het snel helemaal door!
pi_64599055
Even serieus; als je niet kan slapen van de pijn, en het schiet niet op met de ontsluiting, bel de vk, zodat zij contact op kan nemen met het ziekenhuis voor pijnbestrijding. Zo ben ik de eerste nacht doorgekomen; de ontsluiting ging niet maar ik kon ook niet slapen door de pijn. Dus een pethidine-prik gehad in mijn been.
Ik werd er alleen maar heel erg stoned van, maar daardoor ben ik wel een beetje in een half-slaap gezakt, en heb ik toch een klein beetje kunnen rusten.

Sterkte!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:25:35 #174
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64599221
Och Dakota, herkenning! Ik hoop dat het doorzet, en anders morgen het strippen helpt.
Mij verlosser wilde me geloof ik helemaal onder zeil helpen als ik hier lees, de tips van Sjak en Reinhilde samen. Een glas wijn en 2 paracetamol. Nouja, precies genoeg voor 2 uur slaap. Strippen om half 11 zorgde hier voor een baby om 16.30. (In 2,5 uur, om 14.00 begon het echte werk.) Ik wens voor jou hetzelfde!!

Dakota, als je niet kunt slapen hoop ik wel dat je lekker kunt rusten in bed. En ook dat je een fijne nacht hebt, samen. Ik vond dat achteraf echt zo waardevol om aan terug te denken. Lang gaat het nu niet meer duren.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 23:49:27 #175
43556 miss_dynastie
pi_64600421
Wat een teleurstelling dakota Hopen dat het straks doorzet (of dat je een beetje kunt slapen)
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 00:09:14 #176
5428 crew  miss_sly
pi_64601181
Dakota
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:17:52 #177
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64601496
Dakota... ik hoop toch echt voor je dat het nu door gaat zetten hoor
No more games, no more drama...
pi_64604295
Nog een keer zo dan:
  zaterdag 3 januari 2009 @ 08:27:50 #179
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64606678
Oh Dakota Ik hoop zo dat het vandaag opschiet! Zet hem op!
pi_64606783
Nog geen nieuws *nagelsbijt*
Saartje
  zaterdag 3 januari 2009 @ 09:02:36 #181
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64606784
Dakota, ik hoop dat je nu je beebje in je armen hebt. En anders nog wat voor je.
pi_64606809
Oh,.. Dakota??

of , doorhalen wat niet van toepassing is!

[ Bericht 29% gewijzigd door juttertje op 03-01-2009 09:14:57 ]
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 09:13:16 #183
5428 crew  miss_sly
pi_64606840
Dakota, hoe is het? Geslapen of bevallen vannacht?
pi_64606914
Zal ik f bellen?
Ik ben verder niet nieuwsgierig ofzo
Saartje
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 09:29:20 #185
5428 crew  miss_sly
pi_64606930
Och gut, stel dat ze net even lekker slaapt, dat zou wel sneu zijn.
Gelukkig ben ik helemaal niet nieuwsgierig
pi_64606937
Ja inderdaad
Misschien is langsgaan wel beter
Saartje
  Jubileum moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 09:45:52 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64607017
Jij moet in bed blijven Maneek! Sms kan natuurlijk wel, dat is minder indringend dan bellen toch?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64607090
Nou, mijn eerste post hier in 2009! Niet eerder tijd gehad
Ben vandaag 33 weken en het komt steeds dichterbij!!

Wat lees ik, BE zwanger!! Wat leuk zeg! Een brusje voor Sasha Gefeliciteerd.
Dakota, kom op!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:20:58 #189
114177 Diaan73
pi_64607367
* meldt

Gisteren naar Drachten geweest en dat ging goed... wel wat last van mn rug en buik van het lange zitten (zo'n 1 uur en 45 minuten) in de auto, maar dat was snel weer over toen we eenmaal thuis waren. Die datum hebben we nu dus ook gehad Dinsdag gaan mn moeder en ik hier schoonmaken, vanaf dan mag de baby komen al ga ik daar nog steeds niet van uit. Vandaag tot 10 uur geslapen... en zo alle kerstspul opruimen!!

Dakotaatje toch, het schiet niet op zeg. Ik hoop voor je dat je nu ligt te bevallen of nog beter dat je baby nu is geboren....

Juttertje, spannend zeg om maandag opgenomen te worden. Zelfs als je lichaam er nog niet echt klaar voor is, kan het nog best dezelfde dag komen, tenminste als je weeopwekkers krijgt toegediend.

miss_sly wat lief van je schoonmoeder
Make love, not war ☮
pi_64607385
Dakota, ik hoop dat het toch aan het doorzetten is of dat je inmiddels hard aan de gang bent... voor zonodig

Ik geloof dat ik vandaag in een wat beter humeur ben, niet wakker worden van een wekker, maar gewoon omdat je klaar bent met slapen en dan nog even liggen dommelen
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:56:53 #191
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64607941
Hai allemaal, ook mijn 1e post in 2009.
Dit gaat vast een topjaar worden, het jaar waarin onze kindjes geboren gaan worden

Dakoooota, hoe gaat het met jou en je dochter????
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:03:40 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64608052
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 22:56 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, het viel me gewoon verkeerd, die extra informatie, terwijl ik er gewoon zonder bijbedoelingen in stond.
Ik bedoelde het ook niet verkeerd hoor .

Ik ben benieuwd naar Dakota .
KuikenGuppy
pi_64608091
quote:
ik stuur je wel een pm-metje tegen de tijd dat ik 2 streepjes heb...
pi_64608339
Raissa hoe is het nu met je?
Carmella (wil graag iets doen voor je, maar weet niet wat...)
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:47:13 #195
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64608825
* Jelief meldt
onrustig geslapen, niets bijzonders.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:50:46 #196
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64608884
Dakoot succes meisie! Ik hoop dat je je beebje inmiddels lekker bij je hebt!
pi_64609005
Ah Dadoka, jij moet wel echt heeeel veel geduld hebben he!
Hopenlijk ben je gewoon nu aan het bevallen zodat je nu écht snel je meisje in je armen hebt.
pi_64609038
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:18 schreef mijsje het volgende:
Raissa hoe is het nu met je?
Ik had gehoopt dat de medicatie vandaag toch wel volop zou werken maar helaas... En ik heb zulke onwijze nesteldrang en dat botst een beetje... Na 3 minuten staan kan ik écht niet meer.. Heb al dingen geprobeerd vanaf een stoel maar zelfs dat is te zwaar Nah ja, nog ff geduld (zegt ze, lekker naief denkend dat alle pijn en vermoeidheid vanzelf weggaat...)

Maandag een groeiecho, controle bij de gyn en een afspraak bij de anesthesist.

Lief dat je het vraagt!
pi_64609054
Dakota is bezig

Puffen tussen de posts door, vk is net weg en heb nu 2 cm meer ontsluiting dan gisteren.
Vannacht stopte het even maar vanmorgen ging het verder met pijn x 10

en nu heb ik elke 3 minuten
AU

vk zegt dat ik vanavond/nacht of morgenochtend toch echt wel bevallen ben
wanna rub mah puppeh?!
pi_64609102
Go Dakota!
Dat je gewoon nog hier kan posten tussen je weeên door!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:04:13 #201
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64609117
Zo klinkt het wel Dakoot. Nu dan écht écht voor het eggie
pi_64609127
Zet m op Dakota
pi_64609134
mja ik vang mijn weeen zittend op, kan ik net zo goed posten al moet ik wel zeggen dat het flink de tanden op elkaar is hoor bij zo'n wee.. en ik dacht al last te hebben van de voorweeen
wanna rub mah puppeh?!
pi_64609150
ps, ik zit nu op 5 cm ontsluiting \O/ vk komt om half 3 weer
wanna rub mah puppeh?!
pi_64609151
We krijgen hier gewoon een live verslag van de vorderingen van Dakota haar bevalling
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 januari 2009 @ 12:07:21 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64609168
wat tessie zegt ik had het je niet na kunnen doen kotexje!! zet hem op, hou vol en douw hem door

pi_64609175
juh vriend slaapt en Wii'en lukt niet meer
dus ga ik virtueel stalken
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:08:11 #208
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64609187
Eindelijk is het dan toch op gang gekomen! Zet hem op!!
En leuk dat je ons live op de hoogte houd
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:08:44 #209
114177 Diaan73
pi_64609198
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:07 schreef Dakota het volgende:
juh vriend slaapt en Wii'en lukt niet meer
dus ga ik virtueel stalken
Je vriend slaapt?? Nog "maar" 5 cm Dakota , zet m op!!! Spannend hoor...
Make love, not war ☮
pi_64609218
5 cm dat is gewoon al de helft
pi_64609233
zet m op koot!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64609265
Oja bij elke puf denk ik een woordje, boom, roos, vis, vuur werkt perfect!
De vk geloofde eerst niet dat het toch had doorgezet..ik praat dus blijkbaar echt teveel..en toen ging ze wroeten en keek ze vol verbazing over de ontsluiting terwijl ik lollig een wee wegpufte

al moest ik vanmorgen bij de eerste reeks wel ff janken , schrok me dood
wanna rub mah puppeh?!
pi_64609297
ik ben weer verliefd. vanmorgen naar ons spook gegluurd. we weten wat het wordt. spook lag met hoofd al bij de uitgang, gezicht naar beneden en kont omhoog en het had de hik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 12:14:25 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64609311
Wat ben jij een keiharde Dakoot
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64609328
Straks piep ik vast anders
wanna rub mah puppeh?!
pi_64609401
Yeah, Dakota, dan nu echt!!!!!

Je bent wel een stoere vrouw hoor!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:18:47 #217
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64609414
Live bevalling!!

Go Dakota Go Dakota Go Dakota

Hoop voor je dat het ietsje sneller klaar is dan de vk zegt, lijkt me een behoorlijk lange zit anders... Sterkte en zet um op!
©Dumbo
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:19:59 #218
114177 Diaan73
pi_64609445
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:13 schreef Vicky het volgende:
ik ben weer verliefd. vanmorgen naar ons spook gegluurd. we weten wat het wordt. spook lag met hoofd al bij de uitgang, gezicht naar beneden en kont omhoog en het had de hik.
Wat fijn dat alles goed was.... en je wil zeker niet met ons delen wat het geslacht wordt of wel???
Make love, not war ☮
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:20:34 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64609461
quote:
Leuk! Krijgen wij ook te weten wat het is?

Wij gaan zo kijken voor meubeltjes voor de babykamer Heb er zin an! Ik weet al exact wat ik wil hebben dus ik hoop dat ze het daar allemaal hebben, anders wordt het weer zo'n gedoe...
©Dumbo
pi_64609475
waarschijnlijk breekt ze mijn vliezen toch wel als ik straks blijf steken ofzo maar vooralsnog zetten de weeen gewoon door
lang leve de pijn..en de kitkat chunky's
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:23:50 #221
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64609538
Dakoot, betekent het dat je vannacht toch nog wat slaap hebt kunnen pakken dan?
Ik vind het ook wel superstoer van je trouwens dat je nu gewoon ons op de hoogte houdt tijdens je weeen

zet em op!!
pi_64609556
dakota

ow zal ik je even moed in komen spreken.
ik kwam om 17.00 uur in het ziekenhuis en had nog maar 3 cm en om 19.15 kon ze terug komen(45 min.rijden vanuit de prakthijk naar ziekenhuis ) want ik had volledige ontsluiting nou ze was net 2 min. binnen en het kind was er bijna
dus het kan heel snel gaan hou moed.
mama van 3 kids!
pi_64609568
vannacht geslapen van 12 tot 3 en van 4 tot 5/6 toen begonnen de pleurisweeen
wanna rub mah puppeh?!
pi_64609651
Dakota, succes
pi_64609658
Dakota Heel veel succes
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:28:58 #226
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64609672
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:24 schreef Dakota het volgende:
vannacht geslapen van 12 tot 3 en van 4 tot 5/6 toen begonnen de pleurisweeen
oke niet veel, maar wel iets dus...
nou maar ze komt er nu wel echt aan, en hopelijk duurt het niet zo lang als de vk zegt idd.
pi_64609681
dankjewel allemaal, ik ga nu maar bankzitten

wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:31:10 #228
114177 Diaan73
pi_64609729
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:29 schreef Dakota het volgende:
dankjewel allemaal, ik ga nu maar bankzitten

Succes de komende uurtjes.
Make love, not war ☮
pi_64609859
Eindelijk schot in de zaak!

En misschien met het breken van de vliezen dat je als een tierelier gaat joh
Succes!
pi_64610077
Dakota, bikkel Succes
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:49:54 #231
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_64610173
succes hoor!!!
pi_64610244
Dakota, succes!!

Verse beeb in aantocht!
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 12:53:46 #233
43556 miss_dynastie
pi_64610259
Whehe, koot Succes !
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:56:49 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64610340
Jeetje Dakota, bikkeltje!
Maar 5cm is 5cm! Je bent op de helft!
Zet hem op meid!

Koningin, thanks.

Diaan, wat fijn dat je die verjaardag gehad hebt. Nu mag het bij jou ook gewoon gaan gebeuren toch?
pi_64610412
Jaa Koot is op de helft..als het nu per uur met 1 cm vordert..ben je vanavond nog voor de afwas klaar
Saartje
pi_64610426
quote:
Leuk!
Had je een pretecho vanmorgen, of een gewone echo (op zaterdag?)?
pi_64610494
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:20 schreef Diaan73 het volgende:
Juttertje, spannend zeg om maandag opgenomen te worden. Zelfs als je lichaam er nog niet echt klaar voor is, kan het nog best dezelfde dag komen, tenminste als je weeopwekkers krijgt toegediend.
volgens mij krijg ik dat niet direct, maar kan het wel eens spontaan optreden. krijg maandag alleen gel om de baarmoedermond te verweken, maar wie weet, we houden het spannend
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 13:05:07 #238
5428 crew  miss_sly
pi_64610546
Dakota Dit is toch wel voor het echie hoor

Vicky, wat leuk dat jullie weer hebben kunnen kijken en dat jullie weten wat het wordt.

juttertje, wordt dus een spannende week.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:05:44 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64610561
Oh ja Vicky! Vertel eens! Ah toe?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:08:09 #240
114177 Diaan73
pi_64610602
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:56 schreef Brighteyes het volgende:

Diaan, wat fijn dat je die verjaardag gehad hebt. Nu mag het bij jou ook gewoon gaan gebeuren toch?
Yeps, al mag er van mij nog wel wat meer dagen tussen zitten hoor, ik bedoel tussen de verjaardag van ons nichtje en de geboorte van ons kind, is wel zo handig later met de verjaardagen en dan vooral voor opa en oma van die kant..... ik verwacht ook niet echt dat ons kind binnen nu en een week wordt geboren hoor... ik wil ook nog wel graag even a.s. dinsdag met mn moeder het huis aan kant maken, nieuwe planten kopen.. De mensen om mij heen, vooral Peaceman en mn moeder vinden het nu wel heel spannend worden... en dat is het natuurlijk ook best wel. Maar in mijn achterhoofd zit nog altijd de bevalling van Twan bijna 7 jaar geleden en heb meer het gevoel... ik zal wel weer rond 42 weken ingeleid moeten worden.

@Juttertje, okay duidelijk... wel spannend hoor
Make love, not war ☮
pi_64610619
Dakota veel succes!!
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_64610669
Veel succes Dakota!

Dat het je nog lukt om zo je verhaal te typen, ook leuk dat je het zo positief brengt.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:15:38 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64610786
Je weet wat ze zeggen he Diaan, de baby komt pas als de moeder er klaar voor is, dus met al je voornemens kan hij best nog eens een tijdje blijven zitten.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:17:38 #244
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_64610834
verse baby in aantocht
Dakota, zet 'm op meid.

Vicky, je maakt ons nieuwsgierig.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:19:43 #245
114177 Diaan73
pi_64610888
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Je weet wat ze zeggen he Diaan, de baby komt pas als de moeder er klaar voor is, dus met al je voornemens kan hij best nog eens een tijdje blijven zitten.
Ik had met Twan destijds al bij 39 weken dat ik er klaar voor was.... en toen wilde hij ook niet komen... ach ik wacht gewoon af en waggel vrolijk verder. Ik ben er op zich wel klaar voor maar hou er gewoon geen rekening mee dat hij eerder zal komen... ik hoop wel eerder dan 42 weken hoor.
Make love, not war ☮
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:23:54 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64611021
Uiteraard, dat doen we toch allemaal, maar een beetje rekening houden met dat het toch wat langer kan duren is denk ik geen overbodige luxe.
Gaat de vk trouwens nog kijken naar wat die korreltjes gedaan hebben?

Ik ga ook uit van over die 40w omdat Sasha dat ook was, maar ik ben ook wel benieuwd of ze nog gaan spreken over andere afspraken, want dat was een van de eerste dingen die ze zeiden toen Sasha er eenmaal was, dat ik de volgende keer niet meer over tijd mocht lopen omdat het nu toch wel even paniek was met klemzitten enzo.
F. wil dat ik het daar volgende week al over ga hebben. De scheet. Maar ik wacht wel even tot we een paar weekjes verder zijn. Eerst maar eens kijken hoe deze gaat groeien enzo. Wie weet blijft het echt wel een kleintje, hoewel ik dan wel echt een heel nauwkeurige groei-echo wil met een week of 30-32, want nu dachten ze ook aan een 7-pondertje.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:24:24 #247
3011 E.T.
pi_64611034
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jaa Koot is op de helft..als het nu per uur met 1 cm vordert..ben je vanavond nog voor de afwas klaar
kan ze die mooi laten staan voor de kraamhulp

Dakota, zet 'm op! (het klinkt zo bekend.. vk's die niet geloven dat je serieus bezig bent tot ze gaan voelen.. toen ik in het ziekenhuis aankwam zag ik er ook nog zo helder uit volgens de vk.. meteen even voelen en ik mocht me meteen goed installeren want 9cm tot ieders verbazing
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:32:31 #248
114177 Diaan73
pi_64611227
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Uiteraard, dat doen we toch allemaal, maar een beetje rekening houden met dat het toch wat langer kan duren is denk ik geen overbodige luxe.
Gaat de vk trouwens nog kijken naar wat die korreltjes gedaan hebben?

Ik ga ook uit van over die 40w omdat Sasha dat ook was, maar ik ben ook wel benieuwd of ze nog gaan spreken over andere afspraken, want dat was een van de eerste dingen die ze zeiden toen Sasha er eenmaal was, dat ik de volgende keer niet meer over tijd mocht lopen omdat het nu toch wel even paniek was met klemzitten enzo.
F. wil dat ik het daar volgende week al over ga hebben. De scheet. Maar ik wacht wel even tot we een paar weekjes verder zijn. Eerst maar eens kijken hoe deze gaat groeien enzo. Wie weet blijft het echt wel een kleintje, hoewel ik dan wel echt een heel nauwkeurige groei-echo wil met een week of 30-32, want nu dachten ze ook aan een 7-pondertje.
Weet ik eigenlijk niet... ik zal het woensdag eens vragen... ik heb wel wat meer voorweeen gevoeld dan destijds met Twan, dus ik denk/hoop dat het wel werkt... volgens de VK zou dat ook een teken zijn dat de bm-mond aan het verweken was....

Ze kunnen met een echo heel moeilijk nauwkeurig zien hoe zwaar een kind is volgens, tenminste dat zei de echoscopiste de laatste keer. Het blijft een beetje gokken op basis van de metingen die ze kunnen doen, en die metingen zijn niet altijd even nauwkeurig. Maar erover hebben, is natuurlijk nooit verkeerd en kunnen ze een aantekingen maken in je dossier.

Ik zal woensdag eens vragen hoe en wat als de weeen beginnen, daar hebben wij het nog helemaal niet over gehad met de VK... en ik heb dus eigenlijk geen idee. Bij Twan niet nodig gehad en is ook alweer zo lang geleden en ook nog andere VK.

En nu ga ik me maar eens aankleden en zo boodschappen doen. De boom is afgetuigd, de kerstspullen zijn weer ingepakt....
Make love, not war ☮
pi_64611280
Klinkt idd bekend. Ik was van Nathan aan het bevallen en had samen met mijn man de grootste lol tussen de weeen door. Toen de verloskundige kwam om te kijken hoeveel cm ik had dacht ze later terug te moeten komen maar ze kon gelijk alles klaar zetten en de kraamhulp bellen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:43:53 #250
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64611529
E.T. en Faja, dat klinkt goed!

Ik hoop voor Dakota dat die laatste paar cm's die ze nog moet een beetje snel zullen gaan

Poppedein, wanneer gaan we meeten? Ik wil dolgaag zien wat er nou toch in mijn buik zit...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:04:03 #251
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64612054
Go Dakota! Open van onderrrrr!
pi_64612768
De vk komt er als het goed is weer zo aan, of ze is er net, hoorde ik. Gaat lekker daar dus
Saartje
pi_64613008
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:00 schreef juttertje het volgende:

[..]

Leuk!
Had je een pretecho vanmorgen, of een gewone echo (op zaterdag?)?
was een geslachtsbepalings echo. we konden niet langer meer wachten, waren zo nieuwsgierig. en ik zeg het nog even niet :p dan heb ik ruzie thuis jullie moeten nog even geduld hebben. ik verlul me ongetwijfeld nog wel een keer met als bij Amber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:43:25 #254
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64613084
Dakota! Ja! Het is zover!

Rare opmerking van de vk vind ik dat: je praat te veel dus het is nog niet begonnen. Ik praatte ook veel, postte vrij lang nog hier en heb me tijdens de persweeën in de auto bemoeid met de weg die de vk reed.
Dat was dus met 10 cm. ontsluiting, dus serieus genoeg lijkt me.

Succes in elk geval!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64613117
Ik beweerde nog dat de bevalling niet begonnen was, toen had ik al persweeen. Ieder mens is anders en een vk zou toch juist moeten weten dat de schijn wel eens kan bedriegen?
Saartje
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:46:20 #256
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64613185
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik beweerde nog dat de bevalling niet begonnen was, toen had ik al persweeen. Ieder mens is anders en een vk zou toch juist moeten weten dat de schijn wel eens kan bedriegen?
Precies. In 9 van de 10 gevallen zal het inderdaad zo zijn dat je niet echt meer kunt converseren tijdens de weeën, maar uitzonderingen zijn er altijd.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64613348
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Dakota! Ja! Het is zover!

Rare opmerking van de vk vind ik dat: je praat te veel dus het is nog niet begonnen. Ik praatte ook veel, postte vrij lang nog hier en heb me tijdens de persweeën in de auto bemoeid met de weg die de vk reed.
Dat was dus met 10 cm. ontsluiting, dus serieus genoeg lijkt me.

Succes in elk geval!!
Hehe dat met persweeën in de auto en je dan nog bemoeien met de route herken ik van de bevalling van Tomas. Kom ik in het ZH, wist ik nog te melden dat ik geen rolstoel nodig had en wel zou lopen naar de afdeling Tegen de tijd dat ik op de afdeling was kon ik alleen nog maar 'HELP!' roepen toen er niemand te bekennen was

Bij Yara moest ik tijdens de persweeën door nog aan de VK uitleggen waar het navelklemmetje en de hydrofielluiers lagen dus het praten ging ook nog prima.

Vond het dus ook een wat vreemde opmerking van die VK
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:56:02 #258
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64613480
Dakota
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64613740
Dakota
Kom op he!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:51:09 #260
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_64615116
Hai allemaal,

Ik ben nieuw hier, lees al een tijdje mee maar vind het toch wel leuk om actief mee te doen.

Dakota; veel succes!!!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_64615329
Leuk om te horen dat er toch nog een aantal zijn die tijden de weeen nog zo helder waren zeg. Vind dat wel heel stoer!
pi_64615343
Dakotaaaaaaaa, komop meid, je ken het!
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:22:59 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64616000
Dakota you go girl

Hier overmorgen kleintje gluren ben benieuwd of alles goed is, want stiekem maak ik me ook over alles zorgen.
ondanks de vervelende kwaaltjes
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 16:55:04 #264
5428 crew  miss_sly
pi_64616991
Dakota
geen updates meer? dan zal het echte werk wel bezig zijn

Bar, fijn dat je maandag naar je kleintje kunt gluren En wat een geruststelling als alles dan goed blijkt

Wij waren even naar een verjaardags-/nieuwjaarsborrel: een huis vol met volwassenen, bergen kinderen rondom de 3-4 jaar en muziek. Heel gezellig, maar nu echt te vermoeiend. Voel me net een oud wijf, maar ik trok het echt niet al te lang, het geheel Gelukkig komt dat allemaal over een paar weken weer goed, hoop ik
pi_64617124
Ik heb niks meer gehoord dus er zal wel iets gaande zijn nu Ik wacht geduldig tot ik meer hoor, dan horen jullie het uiteraard ook direct
Saartje
pi_64617172
Go Dakota, go
pi_64617435
Dat klinkt bekend Miss Sly, ik voel me ook nog steeds een oud wijf hoor, hoop dat dat binnenkort overgaat. Zodra ik wat doe raak ik helemaal uitgeput en duizelig enzo. Zou vandaag eigenlijk naar de winterefteling, maar heb ik ook af moeten zeggen En toen ging ik even met Lief de stad in om een nieuwe broek te kopen (want mn normale broeken zitten nu wel strak), maar na een half uur was ik alweer op en helemaal duizelig en moesten we alweer naar huis, gelukkig wel met een nieuwe broek.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:13:32 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64617594
ik had dat gisteren op het werk, zodra ik me wat meer inzette, voelde ik me duizelig en misselijk worden.
En moe echt zou aldoor kunnen slapen tegenwoordig
pi_64617813
Ach dames, heb dat tot een week of twaalf ook gehad. Echt, in het tweede trimester voel je je meestal een stuk beter.
pi_64618166
Zettemop Dakootje!!

Placenta ligt weer aan de voorkant, net als bij Amber. Rug en kont dus naar boven, beentejs onder het lijf. Gezicht naar beneden gericht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:49:38 #271
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64618656
Vicky. wat grappig dat de kleine in dezelfde houding ligt als Amber!

De vermoeidheid herken ik, gister ben ik om 20:15 op de bank in slaap gedonderd. Ik sliep zelfs nog voor Devin
Moet ik er wel bij zeggen dat ik tegenwoordig elke nacht wel een paar uur zoet ben met ovegeven, eten, vechten tegen de misselijkheid, overgeven etc.... Bah!

Dakota, zet hem op
pi_64618785
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:49 schreef Kersjes het volgende:
Vicky. wat grappig dat de kleine in dezelfde houding ligt als Amber!

De vermoeidheid herken ik, gister ben ik om 20:15 op de bank in slaap gedonderd. Ik sliep zelfs nog voor Devin
Moet ik er wel bij zeggen dat ik tegenwoordig elke nacht wel een paar uur zoet ben met ovegeven, eten, vechten tegen de misselijkheid, overgeven etc.... Bah!

Dakota, zet hem op
Amber lag niet zo, maar mijn placenta lag bij Amber ook aan de voorkant

Balen dat je zo misselijk bent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:59:10 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_64618932
vicky wat mooi

en dakota nu eindelijk echt bezig, woeiiii!!! zet hem op meid!
stormy waters...
sailin'
pi_64619618
Vicky; wat een mooi echoplaatje en wat leuk dat jullie weten wat het wordt!

Dakota; ik hoop zó dat je meisje nu echt snel in je armen ligt. Heel veel succes en zet hem op! En wat extra
pi_64619681
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ach dames, heb dat tot een week of twaalf ook gehad. Echt, in het tweede trimester voel je je meestal een stuk beter.
Ja dat had ik dus ook gehoopt, maar ben morgen 16 weken en het wordt alleen maar erger lijkt wel.
Maar verder gelukkig geen last van misselijkheid ofzo, dus wat dat betreft heb ik wel geluk.
pi_64619726
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 17:33 schreef Vicky het volgende:
Zettemop Dakootje!!

[ afbeelding ]
Placenta ligt weer aan de voorkant, net als bij Amber. Rug en kont dus naar boven, beentejs onder het lijf. Gezicht naar beneden gericht.
Wat mooi
Het is vast een jongetje, toch?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:56:08 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64620657
Mooie echo Vicky!

En stiekem denk ik dat je een meisje krijgt.
pi_64620681
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef tessie het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook gehoopt, maar ben morgen 16 weken en het wordt alleen maar erger lijkt wel.
daar gáát m'n hoop

Vicky, mooie echo
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:22:29 #279
114177 Diaan73
pi_64623662
Nog geen nieuws van Dakota

Vicky mooie echo hoor
Make love, not war ☮
pi_64624269
Kers, wat vervelend zeg .

Vicky, mooi

Dakota, hoe is het inmiddels? Kleine al in je armen? Ik hoop het echt voor je en anders nog even een
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:35:38 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_64626685
ik denk ook dat vicky nog een meisje krijgt don't ask why we zullen zien of het zo is over een paar maanden
stormy waters...
sailin'
pi_64628088
Mooie echo Vicky!
Ik denk ook dat het een jongentje is!
pi_64628238
Vicky phoe die krijgt een lief klein meisje denk ik geen idee trouwens waarom ik dat denk.

En dames die misselijk zijn ik wil jullie niet de put in praten maar ik was tot aan week 26 ofzo iedere dag 6 uur non stop misselijk of aan het kotsen, het kan dus best wat langer duren als de 12 weken grens.... 't kan zelfs helemaal niet over gaan.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:06:04 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64630025
Ik zou haar bijna vergeten.
Geen Dakota-nieuws meer? Maneki, weet jij ook niks?

Die 5cm zullen nu toch wel uitgegroeid zijn tot een volledige 10?
pi_64630618
Denk dat Dakootje placenta-power aan het beoefenen is, misschien heeft ze de placenta al mogen aanschouwen kan ze m meteen opeten
Mama van Isa en Ties
pi_64631161
Ik weet verder ook nog niets..radiostilte van die kant iig
Saartje
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:48:15 #287
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_64631633
Denk Maneki post direct kijken maar nope
pi_64631730
Het zal morgenochtend worden voor ik wat weet denk ik, dan maak ik er ook meteen wel een update van in het updatetopic
Saartje
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 00:26:58 #289
5428 crew  miss_sly
pi_64633022
Jeumig, ik ben zelfs nog naar de bios geweest, waar blijft dat meisje van Dakota nou?
Dakota, ik hoop maar dat je gewoon zo aan het genieten bent, dat je lekker helemaal niet aan ons denkt
pi_64638564
Nog geen Dakotanieuws..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_64638610
Maneki, ben je al wakker?
pi_64638778
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:12 schreef marlieske het volgende:
Vicky phoe die krijgt een lief klein meisje denk ik geen idee trouwens waarom ik dat denk.

En dames die misselijk zijn ik wil jullie niet de put in praten maar ik was tot aan week 26 ofzo iedere dag 6 uur non stop misselijk of aan het kotsen, het kan dus best wat langer duren als de 12 weken grens.... 't kan zelfs helemaal niet over gaan.
ik heb tot tijdens de bevalling gespuugd
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 4 januari 2009 @ 09:17:12 #293
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64638792
Ik heb helemaal niet gespuugd. Eén keertje, maar dat had bijna 100% zeker niets met de zwangerschap te maken. Ben ook helemaal niet misselijk geweest.
  zondag 4 januari 2009 @ 09:26:38 #294
114177 Diaan73
pi_64638837
quote:
Op zondag 4 januari 2009 07:34 schreef Vicky het volgende:
Nog geen Dakotanieuws..
Ik had toch ook wel Dakotanieuws verwacht.....
Make love, not war ☮
  zondag 4 januari 2009 @ 09:35:02 #295
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64638870
Misschien heeft ze nog een leven naast Fok! ?
pi_64638909
quote:
Op zondag 4 januari 2009 09:35 schreef Jelief het volgende:
Ja zeg, dat kan niet hoor
  zondag 4 januari 2009 @ 09:43:46 #297
114177 Diaan73
pi_64638919
quote:
Op zondag 4 januari 2009 09:35 schreef Jelief het volgende:
Dakota niet die post hier zo vaak..... en houdt ons altijd heel erg goed en brengt ons altijd heel snel op de hoogte.
Make love, not war ☮
  zondag 4 januari 2009 @ 10:10:38 #298
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_64639097
Nog geen nieuws
Saartje
  Jubileum moderator zondag 4 januari 2009 @ 10:12:24 #299
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64639112
Ga met je telelens even voor het huis staan, gluur door de heg, kijk het afval na, ondervraag de buren.
Nieuws willen we, nieuwssssssssss
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 4 januari 2009 @ 10:14:16 #300
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64639122
Wat spannend! Ik wacht vol smart op Dakota updates!
  zondag 4 januari 2009 @ 10:16:19 #301
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64639135
Wie van de meiden hier herkent het volgende,
Ik word elke ochtend wakker met onwijs slapende vingers/handen, heel erg irritant want ik kan niet eens mijn wekker uitzetten (niet dat die nu nog gaat maar voor mn verlof wel) of iets oppakken en het duurt best een tijdje voordat het weggetrokken is.

Iemand tips hoe ik het kan voorkomen of ervoor kan zorgen dat het sneller weg trekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')