abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64551115
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 433

De aanstaande papa's en mama's :

24 december 2008: Dakota (meisje)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
09 januari 2009: Bass-Miss
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys en Tubby
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
21 januari 2009: Worteltjestaart (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
27 januari 2009: Shaienne
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
31 mei 2009: Vicky
05 juni 2009: Veraa
06 juni 2009: Mammamia
13 juni: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie
27 juni 2009: mikoxx
06 juli 2009: MeNicole
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
26 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap ***
02 augustus 2009: Nijna
*** 18 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***

19 augustus 2009: huuphuup
19 augustus 2009: Chan
21 augustus 2009: Kersjes
23 augustus 2009: Poppedein

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64551123
Mijn topic?
Of die van in de floriaaaaaaa?
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64551127
(ik ben nerveus ) ik moet denk ik ook maar stoppen met oliebollenfrustratie eten
wanna rub mah puppeh?!
pi_64551130
Willen jullie het niet samen delen? Hebben wij twee mooie baby's om te bewonderen
pi_64551136
Ik kan me best voorstellen dat je nerveus bent, je stelt je er niet op in maar natuurlijk hoop je toch dat het wat zal doen!
Ik zal voor je duimen
pi_64551143
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
pi_64551150
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 10:52 schreef miss_sly het volgende:
Willen jullie het niet samen delen? Hebben wij twee mooie baby's om te bewonderen
Eerlijk?
Nee, ik mag nu eerst vindikdan ja toch ja toch ja toch
*hyper*
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 1 januari 2009 @ 10:57:21 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64551162
Oeh, Dakota, strippen, spannend!
En daarna even prostaglandingesen, he? Niet vergeten!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64551172
Ow, je mag van mij met alle plezier eerst, meid. Absoluut. Ik denk alleen dat de diverse aankomende kinderen zich daar helemaal niets van aantrekken. Maar be my guest, begin maar
pi_64551205
Ik hoop dat dit jouw topic is Koot!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64551208
Joh

het gaat ook om het idee
wanna rub mah puppeh?!
pi_64551213
OK, nou, als het om het idee gaat: Dakota, zet 'em op, het is jouw beurt
pi_64551237
Jaaaaaaa, *pompom's*

ik ga maar douchen

toedeloe
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 1 januari 2009 @ 11:09:51 #14
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64551279

Goedemorgen Het was laat en gezellig vannacht, vandaag lekker bijkomen.

Dakota heel veel succes straks en ik hoop dat je meisje vandaag komt
Make love, not war ☮
pi_64551428
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dakota, succes vandaag!
pi_64551444
Dakota, maak er maar het eerste fokbeebje van dit jaar van hoor. Die eer mag jou wel ten deel vallen vind ik!
Enne... dakota-beeb, het vuurwerk is klaar. Alles is weer rustig buiten, dus hoogste tijd om buiten te komen spelen
Fake it till you make it...
  donderdag 1 januari 2009 @ 11:31:21 #17
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64551488
Happy New Year Everyone !!!

Dakoot heel erg veel succes vandaag!

Gaat weer op de bank hangen, het was vééél te laat vannacht !
pi_64551948
dankjewel allemaal..ik ga nu nog ff liggen, ze komt om 1 uur en dan eh mja horen jullie het wel
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:22:26 #19
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64551989
Nou Dakota zet hem op! Ik voorzie dat het binnen een paar uur héél hard gaat rommelen en je nog nét wel of nét niet vandaag gaat bevallen en je dat ook opvallend goed kunt, dat baren

En daarna ga ik heel hard mijn best doen om nummer 2 op de wereld te zetten.

Een gelukkig nieuw jaar voor jullie allemaal en mogen er héél veel hele mooie, lieve en vooral gezonde babietjes bij komen!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_64552259
Dakato s6

Allemaal de beste wensen voor 2009!!!

hier vandaag stukken beter dan gister gelukkig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64552306

En succes voor Dakota!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64552786
Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Heel veel sterkte Dakota! Alhoewel je dit waarschijnlijk pas na je afspraak ziet. Ik hoop voor je dat de ingreep meevalt en dat het inderdaad helpt dat je baby snel geboren wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_64552798
ze is gewoon 20 minuten te laat , de trut
wanna rub mah puppeh?!
pi_64552840
Jeuh, Dakota, ik ging om 1 uur douchen en dacht toch wel een verslag van je te vinden als ik klaar was...ik zou d'r afbellen
pi_64552991
een half uur! Dikke trut
wanna rub mah puppeh?!
pi_64553280
Succes Dakota!!!
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:54:39 #27
108648 cattie
lieve moeder
pi_64553442

Spannend Dakota! Tijd voor de januari babyboom. Er zullen deze maand ten minste 9 baby's geboren worden.
pi_64553463
is ze ondertussen geweest Dakota?
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:57:16 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64553501
Hoe was de stripact Dakota?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64553726
Heel vervelend Dakota zo'n afspraak waar je toch al zenuwachtig van bent en dan zo'n vertraging!

Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag te stellen, lijkt mij in vergelijking met Dakota's problemen toch wat minder ernstig/ serieus maar ben best wel zenuwachtig omdat ons kind nog niet is gedraaid (ben nu 34 weken). Ik hoop op wat advies van meer ervaren zwangeren in dit topic. Graag zou ik willen weten met hoeveel weken de draaipogingen worden gedaan? Doet het draaien erg veel pijn?

Bedankt dat jullie je ervaringen met me willen delen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_64553889
Heuj ik heb heul geen problemen..ik heb een prettige zwangerschap en geen gedraaide kindjes of andere narigheden.. dus vraag maar raak hoor.

Anyway, ze is geweest.. ten eerste schat ze dat het kindje erg lang is omdat ze heel diep zit maar ook heel hoog te vinden is (papa is 2.02 ik 1.80 dus niet zo gek)
Ze heeft vervolgens een kwartier! in me moeten poeren omdat mijn bekkenbodemspieren zo zwaar getrained zijn dat ze erg stug zijn, dit gaat me volgens haar geen gemakkelijke bevalling opleveren. De ontsluiting is niet groter geworden sinds week 34 maar mijn baarmoedermond was al wel een heel eind op weg.
Op het moment dat ze mijn vliezen raakte spanden ze keihard aan en dat was blijkbaar goed.

Mocht er niets doorzetten dan komt de andere verloskundige overmorgen weer.

O ja de pijn valt ontzettend mee hoor..alleen het moment dat ze echt de vliezen raakt dan is het pijnlijk.
Nou en eh dat was het.. nu ga ik maar wachten ofzo
wanna rub mah puppeh?!
pi_64553893
@Tinuviel,
Ik heb toevallig net een (geslaagde) draaipoging gehad.
Ze wachtten bij mij af tot week 36/37. Tot die tijd kan hij ook nog zelf draaien (daarna ook wel, maar komt steeds minder vaak voor).
Bij mij was de eerste poging vrij pijnlijk, ze wippen het kontje uit je bekken door er heel hard op te drukken en te poeren en dat voelde niet fijn. Het draaien zelf erna was ook niet fijn, maar minder erg dan het eerste deel. Deze poging mislukte. De tweede poging een paar dagen later was helemaal niet pijnlijk en toen lukte het wel.

Ook van anderen ken ik verhalen van helemaal geen pijn tot behoorlijke pijn. Er is dus geen pijl op te trekken. Maar als het pijn doet, is het wel dragelijk hoor, en het duurt ook niet zo lang (en ik hield in mijn achterhoofd dat de bevalling toch nog veel meer pijn gaat doen, dus onder het motto 'you ain't seen nothing yet' )
Ik begreep dat 40-60% van de draaipogingen lukt, afhankelijk van bepaalde factoren.

Hopelijk draait je kindje nog uit zichzelf! Succes!

-edit- @ Dakota, wel fijn dat de baarmoedermond al op weg is, jammer van de ontsluiting. hopelijk levert het strippen iets op!!
pi_64554232
Ik heb tot nu toe ook echt een fijne zwangerschap gehad, nauwelijks klachten en ik voel me prima.

Bedankt Juttertje voor deze opbeurende woorden. Ik was niet zeker hoe lang ze zouden wachten met de draaipoging, omdat het draaien nu nog makkelijker voor mekaar te krijgen is waarschijnlijk dan in week 36/37 aan de andere kant is er dan ook meer kans erop dat het kind weer terug draait als zij het nu doen lijkt mij. Als ik nog tijd heb komt het vast wel goed en draait ons kindje waarschijnlijk vanzelf.

Veel Succes Dakota, ik duim ook voor je dat het strippen heeft geholpen en de geboorte gauw op gang komt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_64554555
Ik gooi er zo maar eens een potje seks tegenaan.
of ie nou wil of niet
Moet hem eerst lossleuren van de Wii
wanna rub mah puppeh?!
pi_64555302
Iedereen een heel gelukkig en gezond 2009 toegewenst!
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 10:46 schreef miss_sly het volgende:

Carmella, toch de kerstdagen in het ziekenhuis gelegen? Hoe is het nu met je; iets beter? Was het erg eenzaam of heb je wel gezelschap gehad?

Lief dat je het vraagt Ik ben de hele week alleen geweest helaas. Gisterochtend mocht ik weer naar huis. Ik heb aan het infuus gelegen en nu willen ze kijken hoe ik zonder functioneer. Moedeloos om van te worden, want de pijn komt toch in alle hevigheid terug. Gisteravond zat ik alweer krom in bed van de pijn en dat blijft nu hetzelfde...
Ik denk dat ze hierna nog een infuus willen proberen en dan een operatie als het niet anders kan. Ook maken ze volgende week misschien weer een nieuwe echo van de nieren. Lijkt mij ook wel zo verstandig.
Ik ben nu wat schone was aan het uitzoeken om m'n tas opnieuw in te pakken met schone kleding, want dit hou ik toch geen dagen meer uit.
Ik moet zeggen dat ik best een grote angst heb om PND te krijgen na de bevalling. Misschien komt het puur door het lezen, dat me gek maakt. Je leest er vaak genoeg over... Ik ben zelf hartstikke nuchter en heb nog nooit last van hormonen gehad, ook deze zwangerschap niet, maar omdat ik me nu al maanden zo rot voel door alle fysieke problemen gekoppeld aan het bijna continu alleen zijn, dat valt me zo zwaar. Ik ben gewoon bang dat ik na de bevalling helemaal instort omdat het zo'n heftige "reis" is geweest, 9 maanden vol problemen, zonder ook maar even "gewoon" te kunnen zijn, zonder alle complicaties. Ik ben bijna altijd alleen, ik denk ook dat dat het zo zwaar maakt.
Ik probeer positief te blijven, maar het blijft moeilijk. (Ik zit alweer met de tranen in m'n ogen nu ik dit schrijf).
Ergens denk ik dat m'n stemming gewoon erbij hoort, dat iemand anders in mijn schoenen zich ook niet veel vrolijker zou (kunnen) voelen, dus dat het gewoon normaal is...
Ik slaap ook zelden, elke dag zie ik het 08:00 worden, dus ik voel me gewoon steeds meer een zombie. Maar een pilletje om te slapen werkt bij mij ook amper en de dag erna begint het probleem dan weer van voor af aan. Je moet toch zélf kunnen slapen.
Hoe dan ook, ik ga het bij de gyn ook aankaarten en even bespreken. (Misschien is het ook extra angst omdat ik zoveel alleen ben en weet dat ik het voornamelijk alleen moet rooien straks... daarom wil je alles "goed voor elkaar hebben" en dus pieker je over eventuele dingen die anders kunnen gaan).
Ik zit ook onwijs met een knoop in m'n maag dat er nu al herhaaldelijk is gezegd dat er nooit eerder ingeleid zal worden. En dat terwijl ik dat ook helemaal niet wil, ik hoop en wil het liefste dat ik die 40 a 42 weken kan halen, maar wat als ik de pijn niet meer in m'n nieren trek... Wat heb ik eraan als ik zelf straks na de bevalling nog zieker ben. (Ik bedoel dus ook niet eerder dan 40 weken ingeleid worden, maar dat er na die tijd wel op me gelet wordt).
Meerdere gyn's geven er geen reactie op als ik het aankaart en geven een uitdrukkingsloos gezicht dat het gewoon nooit gebeurd. Ik ben gewoon bang dat ze me tot die 42 weken met zoveel pijn laten lopen.
En het moeilijke is, is dat ik zelf ook begrijp dat inleiden niet zomaar gebeurd, maar ik geloof toch niet dat ik gewoon een zwangere ben die overtijd loopt en met wat pijn en moeheid kampt tijdens de laatste loodjes. Dat heeft iedereen, maar daar gaat het dus echt niet om. Het gaat puur om m'n nieren en daarbij heb ik reuma, waar ik zoveel last van heb, omdat ik al maanden in/op bed lig de hele dag.
Nou ja we zullen het zien, ik neem aan dat als meerdere gynaecologen hetzelfde zeggen het ook wel het beste zal zijn. Ik heb zo'n gevoel dat hun zoveel gezeur van zwangere vrouwen krijgen dat ze daardoor gek worden van al dat gezeur over eerder ingeleid willen worden. Dat kan ik me dan wel heel goed voorstellen dat ze er daardoor gewoon nauwelijks meer op reageren.

-edit-

Sorry voor het hele lange verhaal...

[ Bericht 0% gewijzigd door Carmella op 01-01-2009 15:28:06 ]
pi_64555360
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:31 schreef Dakota het volgende:
een half uur! Dikke trut

Ik hoop dat het vandaag allemaal op gang komt voor je Dakota
pi_64556625
Ik kom alleen even snel Maffemuts vertellen dat ik Yoeri een prachtkindje vind, want Maffe hij is echt prachtig wat een enorm verlies en hoe enorm verdrietig moeten jullie wel niet zijn, daar kan ik weinig passende woorden voor vinden, gewoon.... omdat die er niet zijn.
Dikke kus voor jullie... ik ben er stil van.

Voor alle dames/heren een gezond en gelukkig Nieuwjaar gewenst.
Mama van Isa en Ties
pi_64556681
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:22 schreef Carmella het volgende:
-knip, lang verhaal-
Ik herken je angst voor een PND.. Goed in de gaten houden hoor! Ik hoop voor je dat je snel wat minder pijn hebt, watvoor infuus krijg je precies?

Sorry dat ik voor de rest niet echt reageer, zowel op de rest van jouw post carmella als op anderen in dit topic.. Misschien kom ik er later even op terug.

Carmella, heel veel sterkte!
Dakoot, ik hoop dat het strippen helpt, ik ben zoooo benieuwd naar jouw babietje!
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:25:30 #39
108648 cattie
lieve moeder
pi_64556709
Carmella, wat ellendig dat je je zo voelt. Ik vind je helemaal niet depressief ofzo overkomen. Ik denk dat je het heel erg goed doet gezien de situatie waar je in zit. Ben je na de bevalling ook veel alleen met de kleine? Is er niet iets te regelen dat je partner er dan wel is, of anders vrienden, familie of buren? Of thuishulp? Want je zult wel niet in 1 klap topfit zijn. Of je een PND krijgt is volgens mij ook vooral hormonaal bepaald. Ik zou willen dat ik wat voor je zou kunnen doen, maar ik woon volgens mij niet in jou regio.
Verder vind ik het toch bizar dat de artsen zo stellig zeggen dat ze niet eerder inleiden... Natuurlijk is de situatie van de baby erg belangrijk, maar ik zou zo zeggen dat bij max 40 weken het toch wel klaar is bij jou. Je lijdt al zo lang pijn. (En dan schiet me te binnen dat sommige bekende vrouwen in NL eerder zijn ingeleid/een ks hebben gekregen omdat dat beter uit kwam qua tijd....)

Heel veel sterkte maar weer!
pi_64556756
En Dakota, voel je al wat?
Ga bevallen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64557497
Koot schiet es op!

Carmella
Saartje
pi_64557807
dakootvp. spannend!
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:19:39 #43
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_64558055
Carmella, ik vind het zo vreselijk rot voor je, ik wou dat ik iets kon doen maar dat kan helaas niet. Je bent heel dapper vind ik, en volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat iemand zich er zo goed doorheen slaat als jij. Natuurlijk kun je bang zijn voor PND, maar ik denk niet dat je een hogere kans op zoiets hebt dan een ander. Heel veel sterkte hoor.
  donderdag 1 januari 2009 @ 17:22:03 #44
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64558131
Carmella, ik heb ontzettend, ontzettend veel respect voor de manier waarop jij met de situatie omgaat.
Ik snap ook dat jij je baby graag tot week 40 bij je wil houden maar zelfs bij mij werd met 38 al besproken dat als ik wilde inleiden ze dat zouden doen. Een afweging tussen welzijn moeder/kind. Ik kan me niet voorstellen dat ze jou tot week 42 willen laten lopen. Maar goed, ik ken je ziekenhuis niet.

Hang in there!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_64558187
Carmella . Ik vind je zo dapper en sterk! Ik hoop dat 2009 een heel goed jaar voor je wordt!

Dakooooota! Je mag hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 januari 2009 @ 17:46:37 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64558717
* DJMO gluurt om de hoek naar kotexje of er al wat gebeurd is, nog niets dus

carmella wat ronduit kut dat je de hele week alleen geweest bent ik snap best dat jij niet tot 42 weken wil/kunt wachten ivm al je probs en reuma etc... jij vraagt het niet zomaar omdat je het gewoon zat bent.. dat snappen die artsen toch hopelijk ook wel ???

ik ga zo proberen verder bij te lezen hier, junior vraagt toch heel wat tijd en aandacht
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64558805
Carmella

grmbl een frikandel speciaal 2 x eten is echt geen pretje... ben in de fase overal trek in, maar komt er net zo snel weer uit als dat het naar binnen komt
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64559276
Ik heb wel rommelderommel, trillende pootjes en bloedverlies en af en toe een voorwee maar nog niets om te timen ofzo.
Ik denk zelf niet dat het doorzet maar ik hou gewoon die 30 % in mijn kop..anders overmorgen nieuwe ronde nieuwe krampen..
wanna rub mah puppeh?!
pi_64559716
Carmella, wat rot dat je de hele week alleen bent geweest en dat dat nog niet eens zoveel heeft gedaan dat je er dan weer een tijdje tegen kan. Ook ik vind je juist heel flink en dapper overkomen; ik denk niet dat veel vrouwen (ikzelf ook niet, vrees ik) zich er zo flink doorheen zouden slaan!

Met betrekking tot eerder inleiden: kan je behandelend arts/reumatoloog niet eens een gesprek aangaan met je gyn en uitleggen hoe een en ander werkt in jouw lichaam en wat dat tot gevolg heeft? Misschien kan die dan iig wat meer begrip kweken voor je situatie.

In ieder geval heel veel sterkte ik zou graag iets voor je doen, maar weet niet wat. Ik hoop in ieder geval dat je je niet te bescheiden opstelt en hier maar niet neerzet hoe je je voelt, want juist in jouw situatie kan ik me voorstellen dat je je verhaal zo nu en dan kwijt moet.
  Jubileum moderator donderdag 1 januari 2009 @ 19:14:07 #50
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64560993
Carmelle wat rot allemaal. Het moeilijke lijkt me echt het feit dat je geen grip hebt op de situatie, dat de artsen e.d. dit allemaal even voor je beslissen terwijl jij diegene bent die met de pijn, angst en zorgen loopt.
Heel, heel veel sterkte en ik wilde dat ik iets voor je kon doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')