abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67779351
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Met de huidige constructie lijkt die kans me wel groot ja.
Het merk OPEL, de naam OPEL is al 5 miljard euro waard
  maandag 6 april 2009 @ 23:36:25 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67779759
Nou, ik vind het eigenlijk maar een kutnaam en een kutmerk, maar ik kan ook echt niet meer zonder de Opel in het straatbeeld.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 6 april 2009 @ 23:44:09 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67779974
de kadett is gewoon een culticoon voor mij
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67786739
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef henkway het volgende:

[..]

Het merk OPEL, de naam OPEL is al 5 miljard euro waard
Is al of is nog
pi_67788062
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:36 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, ik vind het eigenlijk maar een kutnaam en een kutmerk, maar ik kan ook echt niet meer zonder de Opel in het straatbeeld.
Ik ben gek op Amerikanen, maar voor deze:

Laat ik zelfs een hoop Amerikanen achter me staan.

Opel is een redelijk merk met een geweldige geschiedenis, zodra zij weer wat ambitieuzer worden zal ik ook echt wel weer een oogje openhouden
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:28:38 #166
224960 highender
Travellin' Light
pi_67808474
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:36 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, ik vind het eigenlijk maar een kutnaam en een kutmerk, maar ik kan ook echt niet meer zonder de Opel in het straatbeeld.
Opel vervult een belangrijke taak, namelijk dat een middelmatig vormgegeven auto (en dat zijn er per definitie veel) er toch nog spectaculair mooi uit kan zien als er een Opel in de buurt is.
pi_67808546
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:25 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ik ben gek op Amerikanen, maar voor deze: [ afbeelding ]

Laat ik zelfs een hoop Amerikanen achter me staan.

Opel is een redelijk merk met een geweldige geschiedenis, zodra zij weer wat ambitieuzer worden zal ik ook echt wel weer een oogje openhouden
geweldig he Opel admiraal
pi_67808599
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef henkway het volgende:

[..]

geweldig he Opel admiraal
Diplomat coupe
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:33:11 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67808668
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef highender het volgende:

[..]

Opel vervult een belangrijke taak, namelijk dat een middelmatig vormgegeven auto (en dat zijn er per definitie veel) er toch nog spectaculair mooi uit kan zien als er een Opel in de buurt is.
heheheheh
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:36:16 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67808789
Het is wel een schande dat een goed bedrijf als Opel is opgekocht met dubieuze financieringen en vervolgens helemaal kaalgeplukt is om schulden uit het moederbedrijf te dekken. Als ik Merkel was zou ik de boel (fabrieken en bedrijfsterreinen) nationaliseren en weer tot een bedrijf samenvoegen en dat vervolgens op de beurs zetten. Kunnen we weer aandelen Opel kopen.
The End Times are wild
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:13:25 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67810208
Als ik Merkel was zou ik Obama verantwoordelijk houden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67811021
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef henkway het volgende:

Het merk OPEL, de naam OPEL is al 5 miljard euro waard
Ga weg, Opel is een waardeloze auto. De troep die ze tot eind jaren 90 gemaakt hebben roest in no-time weg.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 22:34:27 #173
236264 crew  capricia
pi_67811231
Dus opel is de nieuwe trabant?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:39:04 #174
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67811489
Opel maakt hele degelijke auto's. Zo'n Vectra 2 liter turbodiesel is net een tractor.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67811633
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ga weg, Opel is een waardeloze auto. De troep die ze tot eind jaren 90 gemaakt hebben roest in no-time weg.
Opel Insignia is top of the Bill.

ik bedoel de merknaam Opel is een miljarden waard
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 22:44:10 #176
236264 crew  capricia
pi_67811731
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef henkway het volgende:

[..]

Opel Insignia is top of the Bill.

ik bedoel de merknaam Opel is een miljarden waard
Dan kunnen ze die miljarden die ze waard zijn vast in het pensioenfonds stoppen..
quote:
Verkoop Opel belemmerd door pensioenverplichting 22:09 7-4-2009

FRANKFURT (AFN) - Het vinden van een koper voor Opel, dochter van het noodlijdende Amerikaanse General Motors, wordt mogelijk belemmerd door pensioenverplichtingen van bijna 4 miljard euro.
...
bron
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67813421
wat voor gekke constructies zijn die bedrijven dan ook aangegaan. De pensioenen managen voor je werknemers, konden ze dat zelf niet dan!?!
pi_67813527
opel is met dollars gekocht. Dollars heeft die GM gewoon bijna gratis heeft gekregen, ze konden ze toch makkelijk bijdrukken. Nu gaat het shit met GM en willen ze opel strippen
pi_67814280
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef henkway het volgende:

Opel Insignia is top of the Bill.

ik bedoel de merknaam Opel is een miljarden waard
Dus na 80 jaar in bezit te zijn van GM kunnen ze eindelijk goeie auto's bouwen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_67814344
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan kunnen ze die miljarden die ze waard zijn vast in het pensioenfonds stoppen..
[..]
Zou me niets verbazen als GM de merknaam OPEL al belast had met een preferente hypotheek

http://www.elsevier.nl/we(...)erknaamterwereld.htm
http://www.elsevier.nl/we(...)Prodent-en-Nivea.htm
quote:
De Nederlander vertrouwt Opel, Prodent en Nivea


[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 07-04-2009 23:59:46 ]
pi_67819823
Redding van GM
quote:
‘Batterijauto’ moet Nederland veroveren
NEW YORK/DEN BOSCH - Als het aan de directeur van Segway Nederland ligt kart er binnenkort door Nederland een vernuftig stadsautootje.



New York - en eigenlijk de hele wereld - mocht gisteren al kennis maken met het prototype, dat General Motors (GM) en Segway samen ontwikkelden. Of en wanneer de ‘auto’ op de markt komt is evenwel nog niet duidelijk. De tweewieler moet gaan rijden op batterijen.

Piet Kruijt, de Nederlandse importeur van Segway is in ieder geval enthousiast. Hij zou het vervoersmiddel terzijnertijd graag naar ons land halen. Segway is bekend van - zeg maar - de elektrische step, een tweewieler waarop de bestuurder staat. De step maakt na een lange strijd met de overheid nu een opmars in het Nederlandse straatbeeld. In het nieuwe stadsautootje ziet Kruijt een mooie aanvulling. "Je kunt er in zitten en hij gaat sneller." Daarmee zou het model in Kruijts optiek met name aantrekkelijk zijn om vanuit de periferie van de stad snel het centrum te bereiken.

Het project van GM en Segway draagt de naam Personal Urban Mobility and Accessibility (PUMA). GM verkeert in grote financiële problemen en wordt overeind gehouden door overheidskredieten.
Video.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aether op 08-04-2009 10:55:32 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_67854273
quote:
Dealers willen belang in Opel

De Opel-dealers in Nederland willen samen met hun collega's elders in Europa een aandeel verwerven in hun merk.

Reddingsplan
Een overgrote meerderheid van de Verenigde Opel Dealers Nederland (VODN) heeft ingestemd met een reddingsplan voor de Duitse onderneming, meldt VODN-voorzitter Erik Selles.

Problemen
De dealers willen de komende drie jaar geld steken in een fonds voor een nieuw op te zetten bedrijf. De huidige eigenaar van Opel, General Motors, is daarin een minderheidsbelang toebedeeld. Opel verkeert door de recessie in moeilijkheden en de Duitse overheid heeft steun toegezegd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_67984082
wat is een chirurgisch bankroet??

Failliet is toch Failliet??
Wie krijgt Opel dan???

quote:
ma 13 apr 2009, 19:03
'Obama wil 'chirurgisch' bankroet GM'
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse regering stuurt aan op een ’chirurgisch’ bankroet van het autoconcern General Motors (GM). Doel is om de gezonde onderdelen van GM in een aparte onderneming onder te brengen. De overige activiteiten moeten in enkele jaren worden geherstructureerd.
Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times maandag. President Barack Obama wil een snelle oplossing kunnen bieden als GM geen akkoord bereikt met zijn aandeelhouders over de schuldenlast van ongeveer 28 miljard dollar, aldus de krant.

Mogelijk vraagt het Amerikaanse concern al op 1 juni uitstel van betaling aan. GM en de Amerikaanse regering wilden niet reageren op de berichtgeving.
Ingezakte verkoop
GM is in grote problemen gekomen door een sterk ingezakte autoverkoop in de Verenigde Staten. Het bedrijf kampt met hoge kosten door afspraken met vakbonden over afvloeiingsregelingen en gezondheidszorg voor werknemers. De autofabrikant wordt in leven gehouden door overheidskredieten.
Beleggers op Wall Street reageerden maandag negatief op de plannen die Obama met GM zou hebben. De beurskoers van het concern stond meer dan 15 procent lager op 1,72 dollar.


[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 13-04-2009 20:18:02 ]
pi_67984130
Een soort hersendood?
You dream it, I live it.
  maandag 13 april 2009 @ 20:03:30 #186
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67984204
Hij doelt op een good GM/bad GM oplossing denk ik.

Aandeel- en obligatiehouders blijven over met een bundeltje aanspraken en de kansrijke delen worden eruit gesneden, verzelfstandigd en gereorganiseerd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67984217
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67984261
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
ja.

start een 2de onderneming op die voor een appel & een ei de goede onderdelen overkoopt (die daardoor van hun schuldlast af zijn ook), en laat alle slechte onderdelen in het oude bedrijf zitten. Het oude gaat gegarandeerd overkop, het gezonde maakt een kans.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_67984270
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
Denk dat dit bij een groot concern als GM wel meevalt, het zijn toch allemaal aparte takken die onder een bedrijf vallen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_67985259
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ja.

start een 2de onderneming op die voor een appel & een ei de goede onderdelen overkoopt (die daardoor van hun schuldlast af zijn ook), en laat alle slechte onderdelen in het oude bedrijf zitten. Het oude gaat gegarandeerd overkop, het gezonde maakt een kans.
eens maar je tovert niet zomaar even een heel nieuw businessplan uit de hoed onmogelijk, aparte takken jah maar allemaal in de auto sector wat als een spinnen web aan elkaar hangt, je kan bijvoorbeeld de onderdelen tak wel voortzetten maar die kan echt niet alleen van de after market rond komen omdat er bijzonder veel concurrentie is uit universele hoek.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67985350
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:38 schreef edwinh het volgende:

[..]

eens maar je tovert niet zomaar even een heel nieuw businessplan uit de hoed onmogelijk, aparte takken jah maar allemaal in de auto sector wat als een spinnen web aan elkaar hangt, je kan bijvoorbeeld de onderdelen tak wel voortzetten maar die kan echt niet alleen van de after market rond komen omdat er bijzonder veel concurrentie is uit universele hoek.
Eens. Maar GM heeft ook een heleboel non-core activiteiten als financieringen, hypotheken en dat soort dingen. In theorie zou je in dit soort dingen kunnen snijden zonder dat de core-business van GM er hard door geraakt wordt (ja, de naam en dat soort dingen), maar dan kan GM zich weer richten waar zij zich op hoort te richten, namelijk auto's maken.

Ik denk dat dit is wat ze bedoelen. GM gaat dan verder met alleen de onderdelen die cruciaal zijn voor de voortgang van het bedrijf en de winstgevende onderdelen, de rest wordt achtergelaten in de oude bv.
pi_67985651
GM is net zo levensvatbaar als een echte dinosaurus in de Efteling.
pi_67985842
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:51 schreef Bankfurt het volgende:
GM is net zo levensvatbaar als een echte dinosaurus in de Efteling.
maar de US werknemer en US pensionado van GM zal wel zwaar de klos zijn

Opel en Daewoo komen er wel bovenop
  maandag 13 april 2009 @ 21:01:50 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67985917
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:58 schreef henkway het volgende:
Failliet is toch Failliet??
Wie krijgt Opel dan???
General Motors verkreeg in 1929 80% van de aandelen in Opel. Dit werd in 1931 uitgebreid naar 100%.

Volwaardig GM onderdeel dus. Als Duitsland Opel wil behouden voor de Europese markt dan moet daar een flinke zak centen voor losgemaakt worden.
Technisch is Opel dus ook kaduuk.
  maandag 13 april 2009 @ 21:07:19 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67986064
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:58 schreef henkway het volgende:

[..]

maar de US werknemer en US pensionado van GM zal wel zwaar de klos zijn

Opel en Daewoo komen er wel bovenop
Tja, ze hebben het aan zichzelf te danken dat van het pensioensysteem een piramidespel is gemaakt. Maar goed, het gaan dermate grote rellen worden dat er wel een of andere regeling van overheidswege zal komen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67986351
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Tja, ze hebben het aan zichzelf te danken dat van het pensioensysteem een piramidespel is gemaakt. Maar goed, het gaan dermate grote rellen worden dat er wel een of andere regeling van overheidswege zal komen.
Maar daarvan dan krijg je weer rellen van de belastingbetalers.
pi_67986863
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Maar daarvan dan krijg je weer rellen van de belastingbetalers.
Die zullen wel opgenomen worden in reguliere regelingen, weliswaar niet zo als de echte GM regelingen
Het zal de belastingbetaler wat kosten , maar je kan de GM pensionados moeilijk de hongerdood laten sterven na 50 jaar hard werken
pi_67987175
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
  maandag 13 april 2009 @ 21:45:31 #199
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67987370
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
De aandeelhouders zijn zwz het lul. Obligatiehouders willen hun oblies niet inruilen voor aandelen omdat die zich verzekerd hebben bij AIG tegen defaults

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 13-04-2009 21:52:50 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67987449
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:45 schreef digitaLL het volgende:
Obligatiehouders willen hun oblies niet inruilen voor aandelen omdat die zich verzelerd hebben bij AIG tegen defaults
Aha, ja dat speelt natuurlijk ook nog. Hoeveel CDS'en op GM zijn er eigenlijk verkocht? Moet ik dan denken in de orde van grootte van tientallen, honderden miljarden aan verplichtingen in het geval van een faillissement van GM?
  maandag 13 april 2009 @ 21:52:32 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67987662
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, ja dat speelt natuurlijk ook nog. Hoeveel CDS'en op GM zijn er eigenlijk verkocht? Moet ik dan denken in de orde van grootte van tientallen, honderden miljarden aan verplichtingen in het geval van een faillissement van GM?
1 triljoen uit mijn hoofd.... en dat zijn de cijfers van 2007 .. Staat ergens in [AEX] denk zelfs in het grotere deeltje van de US autoindustrie.... snap ook niet waarom dit weer nu apart moest.

Amerikaanse auto-industrie #2
pi_67990323
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:52 schreef Drugshond het volgende:
snap ook niet waarom dit weer nu apart moest.

Amerikaanse auto-industrie #2
Zo beter.
pi_67992317
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
juist zoals bij Fortis hé . Daarna wat rechtzaken over laten gaan, de boel goed de doofpot in stoppen & probleem opgelost. Als het op zoiets aan komt staat de regering gewoon boven de wet hoor
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_68020031
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

General Motors verkreeg in 1929 80% van de aandelen in Opel. Dit werd in 1931 uitgebreid naar 100%.
Dus in de 2e wo heeft GM gewoonn onder hitlers regime leuk door geproduceerd. Ik ga er dan vanuit dan GM natuurlijk na de 2e wo niet getroffen werden door sancties, dit in tegenstelling tot BMW die een groot gedeelte van hun bezittingen moesten inleveren.
pi_68023657
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus in de 2e wo heeft GM gewoonn onder hitlers regime leuk door geproduceerd. Ik ga er dan vanuit dan GM natuurlijk na de 2e wo niet getroffen werden door sancties, dit in tegenstelling tot BMW die een groot gedeelte van hun bezittingen moesten inleveren.
Ja daar stond ik ook van te kijken, ik gok dan ook dat ze genationaliseerd zijn door hitler
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68324777
Uit: Chrysler volgende week failliet?

U.S. Is Said to Prepare Filing for Chrysler Bankruptcy
quote:
The only major question that remains unresolved is what happens to Chrysler’s lenders, who hold $6.9 billion in company debt. The government’s most recent offer, presented Wednesday, would give the company’s lenders about 22 cents on the dollar, or $1.5 billion, and a 5 percent equity stake in a reorganized Chrysler. Earlier this week, a steering committee of the lenders proposed that they receive 65 cents on the dollar, or $4.5 billion, and a 40 percent equity stake.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:46:21 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68453959
quote:
For all the uncertainty swirling around General Motors, the troubled automaker said Monday that one thing was clear: it must become drastically smaller if it hopes to remain a viable company, regardless of whether it has to file for bankruptcy.

G.M. said it would eliminate another 21,000 factory jobs, close 13 plants, cut its vast network of 6,500 dealers almost in half and shutter its Pontiac division.

By the time it is finished, G.M. expects to have only 38,000 union workers and 34 factories left in the United States, compared with 395,000 workers in more than 150 plants at its peak employment in 1970.

Where once G.M. had a 50 percent share of the market for new vehicles in the United States, the company hopes to at least hang on to its current 18 percent share.

Analysts warned that even those projections could be optimistic. “There is still a huge risk for market share losses beyond what the company is forecasting,” said John Casesa, an industry consultant.

G.M., however, still faces difficult odds of restructuring outside of bankruptcy court.

The company is still negotiating with the United Automobile Workers union. The government wants the union to accept company stock to finance half of G.M.’s $20 billion obligation for retiree health care.

If bondholders approve the debt-for-equity exchange, they would own about 10 percent of G.M., making them a minority shareholder in a company controlled by the Treasury and the U.A.W.’s retiree trust.

According to the offer, the Treasury would own at least 50 percent of G.M. in exchange for forgiving about $10 billion in federal loans. The union trust, in turn, would receive a stake of about 39 percent.

A committee of big G.M. bondholders on Monday called the offer a “a blatant disregard for fairness for the bondholders” and an example of “political favoritism” toward the U.A.W. “The current offer is neither reasonable nor adequate,” the committee said.

Representative Thaddeus McCotter, a Michigan Republican, is concerned that some bondholders want the company to go bankrupt because they also hold credit-default swaps insuring them against losses.

He is urging the Treasury secretary, Timothy F. Geithner, to disclose which G.M. bondholders have default swaps from the American International Group, the insurance company that was bailed out by the government.

“It would be unconscionable to use taxpayer money to help people benefit from the bankruptcy of General Motors,” Mr. McCotter said.


http://www.nytimes.com/2009/04/28/business/28auto.html?_r=2&partner=rss&emc=rss
Wat is het toch ook een soap
Zo zie je weer: als de overheid zich met de economie gaat bemoeien dan is het einde zoek.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:08:21 #208
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68454804
Je zal maar werknemer zijn van GM. Je belastinggeld is gebruikt om AIG overeind te houden zodat zij onder andere de aandeelhouders kunnen compenseren bij het faillissement van jouw werkgever.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:13:18 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68455005
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Je zal maar werknemer zijn van GM. Je belastinggeld is gebruikt om AIG overeind te houden zodat zij onder andere de aandeelhouders kunnen compenseren bij het faillissement van jouw werkgever.
Bovendien heeft GM eerst ook nog jouw pensioengeld verbrast

Wat ook aardig is, is dat als het voorgestelde plan doorgaat de winnaars de schrijvers van credit Default Swaps zijn (waarschijnlijk dus weer AIG, JPM, GS enzo )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68455981
quote:
Daimler breekt met Chrysler
Uitgegeven: 28 april 2009 06:49
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 06:49

STUTTGART - De Duitse automaker Daimler snijdt de laatste banden met zijn noodlijdende Amerikaanse branchegenoot Chrysler door.

Het bedrijf verkoopt zijn resterende belang in Chrysler aan de Amerikaanse investeringsmaatschappij Cerberus. Dat maakte Daimler maandag bekend.

Daimler en Chrysler sloegen in 1998 de handen ineen, maar de gehoopte samenwerking kwam nooit van de grond. Het fusiebedrijf DaimlerChrysler droeg daarom in 2007 al 80,1 procent van de aandelen in Chrysler over aan Cerberus.

Daimler AG

De autogigant ging na de verkoop verder onder de naam Daimler AG. Dit bedrijf doet nu ook de laatste 19,9 procent van de aandelen van de hand.

Daimler heeft aangegeven dat het de leningen aan Chrysler kwijtscheldt. Hoeveel geld met de deal is gemoeid, is echter niet bekend.
pi_68482790
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bovendien heeft GM eerst ook nog jouw pensioengeld verbrast

Wat ook aardig is, is dat als het voorgestelde plan doorgaat de winnaars de schrijvers van credit Default Swaps zijn (waarschijnlijk dus weer AIG, JPM, GS enzo )
EN DE RABOBANK!!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 08:13:48 #212
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_68583401
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bovendien heeft GM eerst ook nog jouw pensioengeld verbrast

Wat ook aardig is, is dat als het voorgestelde plan doorgaat de winnaars de schrijvers van credit Default Swaps zijn (waarschijnlijk dus weer AIG, JPM, GS enzo )
AIG in dat lijstje?! Zij zijn diegenen die die CDS'en uitgeschreven hebben toch... Oftewel, als GM failliet gaat kan AIG zijn CD polissen gaan uitkeren. Aangezien AIG geen cent te makken heeft, wordt dat afgewenteld op de US belastingbetaler aangezien de overheid vrolijk 100% garandeerd. Of heb ik iets zwaar verkeerd begrepen hier?
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:23:17 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68587318
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 08:13 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

AIG in dat lijstje?! Zij zijn diegenen die die CDS'en uitgeschreven hebben toch... Oftewel, als GM failliet gaat kan AIG zijn CD polissen gaan uitkeren. Aangezien AIG geen cent te makken heeft, wordt dat afgewenteld op de US belastingbetaler aangezien de overheid vrolijk 100% garandeerd. Of heb ik iets zwaar verkeerd begrepen hier?
Dat is dus wat ik zeg: het met belastinggeld redden van GM is waarschijnlijk tegelijkertijd ook weer een indirecte bailout aan AIG en dergelijke.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68587598
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik zeg: het met belastinggeld redden van GM is waarschijnlijk tegelijkertijd ook weer een indirecte bailout aan AIG en dergelijke.
Er is sprake van een chirurgisch failliet dus ik denk dat er niet sprake is van een failliet in de zin van echt failliet, maar meer van ontleden en verkopen of sluiten van failliete stukken
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:05:48 #215
93664 waht
Mushir
pi_68590649
quote:

Autoverkopen VS dalen naar dieptepunt

CHICAGO - De autoverkopen in de Verenigde Staten zijn in april verder gezakt. In bijna dertig jaar tijd zijn niet zo weinig auto's in het land verkocht als in april. Verschillende autobouwers als Toyota, Ford en General Motors brachten vrijdag hun cijfers al naar buiten en meer verkoopcijfers van onder meer Mitsubishi en Chrysler worden nog verwacht.

Het Japanse Toyota werd tot nu toe het hardst getroffen. In de Verenigde Staten werden 42 procent minder auto's van Toyota verkocht. Het eveneens Japanse Nissan noteerde een daling van 38 procent.
Het Amerikaanse General Motors verkocht 34 procent minder auto's en branchegenoot Ford zag zijn verkopen 32 procent inzakken.

Ford verwacht dat de autoverkopen in de tweede helft van dit jaar weer zullen aantrekken.
[..]
Hoe staan de Japanners er eigenlijk voor? Het enige wat ik hoor is de ellende in welke GM en Chrysler verkeren...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:18:15 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68590907
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:05 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe staan de Japanners er eigenlijk voor? Het enige wat ik hoor is de ellende in welke GM en Chrysler verkeren...
Toyota maakt nu ook verliezen, maar het verschil is dat Toyota verder een gezond bedrijf is en dus wel even een dipje kan hebben. GM en Chrysler draaiden zelfs tijdens de bubble al slecht.

In een normale vrije markt zouden GM en Chrysler natuurlijk failliet gaan en zouden Toyota en andere gezonde fabrikanten na de dip profiteren van meer marktaandeel. Maar helaas hebben we tegenwoordig een soort van Marxistisch systeem waarin met belastinggeld dat wordt opgebracht door competente bedrijven de incompetente bedrijven in leven worden gehouden zodat zij kunnen concurreren met de competente bedrijven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:08:16 #217
93664 waht
Mushir
pi_68595184
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:18 schreef SeLang het volgende:
In een normale vrije markt zouden GM en Chrysler natuurlijk failliet gaan en zouden Toyota en andere gezonde fabrikanten na de dip profiteren van meer marktaandeel. Maar helaas hebben we tegenwoordig een soort van Marxistisch systeem waarin met belastinggeld dat wordt opgebracht door competente bedrijven de incompetente bedrijven in leven worden gehouden zodat zij kunnen concurreren met de competente bedrijven.
Probleem is wel dat er tienduizenden mensen (300.000 volgens wikipedia ) op de arbeidsmarkt worden gegooid bij een faillisement van GM en Chrysler, misschien 'Bama bang voor publieke onrusten die uit de hand lopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68595316
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:08 schreef waht het volgende:
Probleem is wel dat er tienduizenden mensen (300.000 volgens wikipedia ) op de arbeidsmarkt worden gegooid bij een faillisement van GM en Chrysler, misschien 'Bama bang voor publieke onrusten die uit de hand lopen.
Een Toyota zal flink groeien&dus mensen aan moeten nemen. Natuurlijk niet allemaal maar goed, het met belastinggeld draaiende houden van dit soort bedrijven is uiteindelijk slechter voor de samenleving in z'n geheel.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68595482
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:18 schreef SeLang het volgende:


In een normale vrije markt zouden GM en Chrysler natuurlijk failliet gaan en zouden Toyota en andere gezonde fabrikanten na de dip profiteren van meer marktaandeel.
Of dat nou slim is om alle Japanse en Koreaan concurrentie vrij baan te geven

Lijkt me de gedwongen samenwerking met Fiat een goede deal, die kunnen ze best wel verkopen via het distributiekanaal van Chrysler als concurrentie van de japanners

Is wel goed als er gezonde concurrentie blijft
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:28:30 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68595754
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:08 schreef waht het volgende:

[..]

Probleem is wel dat er tienduizenden mensen (300.000 volgens wikipedia ) op de arbeidsmarkt worden gegooid bij een faillisement van GM en Chrysler, misschien 'Bama bang voor publieke onrusten die uit de hand lopen.
Sja, helaas is dat af en toe nodig als je niet uiteindelijk wilt verzanden in Sowjet toestanden waarin de welvaart voor iedereen structureel lager wordt. Je gaat nu resources verspillen aan slecht geleide bedrijven die producten maken die het publiek niet wil en die te duur geproduceerd worden, ten koste van goed geleide bedrijven die aantrekkelijke producten maken die goedkoper gemaakt kunnen worden. Het extreme gevolg van dergelijke politiek kon je mooi zien in het Oostblok. Hetzelfde geld en dezelfde mensen kunnen beter op een andere manier worden ingezet.

Daarnaast is het een vorm van staatssteun. Dit soort oneerlijke concurrentie en protectionisme leidt natuurlijk tot identieke acties in andere landen. Uiteindelijk zorgt dat voor inefficientie en misallocatie van middellen waardoor per saldo uiteindelijk iedereen slechter af is. Ik ben hier veel banger voor dan voor een korte (zeer) diepe recessie, maar populistische politici zoals Obama kiezen natuurlijk altijd voor een korte termijn oplossing die de problemen op de lange baan schuift.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:36:01 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68595936
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:18 schreef henkway het volgende:

[..]

Of dat nou slim is om alle Japanse en Koreaan concurrentie vrij baan te geven
Waarom niet? Als die het beter en efficienter kunnen....
Je moet je richten op dingen waar jij beter in bent.
quote:
Lijkt me de gedwongen samenwerking met Fiat een goede deal, die kunnen ze best wel verkopen via het distributiekanaal van Chrysler als concurrentie van de japanners
Als het een goede deal is dan zou die niet afgedwongen hoeven worden maar dan zou die deal vrijwillig worden aangegaan. Misschien zou een vergelijkbare deal of een overname ook wel vrijwillig hebben plaatsgevonden, alleen zo'n Obama die langs komt met een enorme zak gratis geld dat frustreert natuuurlijk alle normale businessprocessen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68596015
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom niet? Als die het beter en efficienter kunnen....
Je moet je richten op dingen waar jij beter in bent.

..]

Als het een goede deal is dan zou die niet afgedwongen hoeven worden maar dan zou die deal vrijwillig worden aangegaan. Misschien zou een vergelijkbare deal of een overname ook wel vrijwillig hebben plaatsgevonden, alleen zo'n Obama die langs komt met een enorme zak gratis geld dat frustreert natuuurlijk alle normale businessprocessen.
Lijkt me dat de USA best goed is in auto's bouwen, alleen ze verkopen eigenlijk alleen SUV's

Alternatief was voor Chrysler alleen faillisement, niemand neemt nu een autobouwer over die alleen grote SUV auto's maakt.
Chrysler heeft wel meer op het randje gestaan

Misschien exporteert de USA over tien jaar 1.000.000 Fiat-Chryslers per jaar naar India
Obama geeft ze alleen een schop in de juiste richting


[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 02-05-2009 18:46:43 ]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:54:46 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68596548
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:38 schreef henkway het volgende:
Misschien exporteert de USA over tien jaar 1.000.000 Fiat-Chryslers per jaar naar India
Obama geeft ze alleen een schop in de juiste richting
Misschien wel, misschien niet.
Maar mijn punt is dus dat de mensen die dat het beste kunnen inschatten niet in de Amerikaanse regering zitten maar bij goed geleide autobedrijven. Als er brood zit in zo'n alliantie dan was die ook wel zonder staatsingrijpen tot stand gekomen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68600254
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet.
Maar mijn punt is dus dat de mensen die dat het beste kunnen inschatten niet in de Amerikaanse regering zitten maar bij goed geleide autobedrijven. Als er brood zit in zo'n alliantie dan was die ook wel zonder staatsingrijpen tot stand gekomen.
kennelijk niet.
Het is wel een vernedering he , als je als stoere Chrysler autobouwer uit Detroit, Fiat om hulp moet vragen, dat hadden ze vast niet zelf gedaan, ze kregen hun bonus toch wel

De aandeelhouders zijn in ieder geval hun geld kwijt. Fiat krijgt 20% aandelen helemaal gratis

Als dit niets wordt dan gaat Chrysler dus alsnog failliet hoor.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:34:50 #225
141482 Q.
JurassiQ
pi_68600553
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Als dit niets wordt dan gaat Chrysler dus alsnog failliet hoor.
Die kans lijkt me best groot. .
For great justice!
pi_69022201
quote:
Chrysler Seeks to Reject 789 Dealership Agreements

Chrysler LLC is seeking to reject 789 automotive dealership agreements, many located in the suburbs of major U.S. cities, according to court papers filed in U.S. Bankruptcy Court in Manhattan.

The company wants to break its contracts with less than a quarter of its approximate 3,188 retail outlets, including seven with AutoNation Inc., two Lithia Motors Inc. dealerships and the Atlanta dealership of Asbury Automotive Group Inc., according to the filing today with U.S. Bankruptcy Judge Arthur Gonzalez. Gonzalez must first approve the cuts before they take effect.

Fiat SpA, not Chrysler, decided which dealers will be brought along to the new company to be formed under the U.S. automaker’s bankruptcy reorganization, according to people familiar with the situation. Trimming the bulk of dealers from urban areas will increase profitability at the remaining dealers, lawyers for Chrysler said.

“Over time, the market for new motor vehicles has changed dramatically,” said Peter Grady, director of dealer operations at Chrysler, in the court filing. “Numerous other competitors selling a wide variety of vehicles, including Toyota, Honda, Hyundai and Kia, have entered the market and captured a larger share.”

Shrink the Network
Chrysler said it would shrink its dealer network under “Project Genesis,” which cost $216 million over eight years. Rejected dealers won’t necessarily go out of business, as some may be able to get by with service operations, or make a switch to dealing used cars or other brands.

The Chrysler dealer contract rejections are to become effective June 9. General Motors Corp., the largest U.S. automaker, had said last month it plans to reduce its dealer network to about 3,600 from the 6,200 outlets it operated at the end of last year. The U.S. government, which provided emergency financing to both automakers, found that target insufficient.

Seeking to shed further costs in the face of a U.S.-imposed June 1 bankruptcy deadline, Detroit-based GM is expected to notify 1,000 to 1,200 dealers that their franchises won’t be renewed. Auburn Hills, Michigan-based Chrysler had previously proposed cutting dealerships in metro areas by as much as 50 percent. Chrysler said in court that it wouldn’t make incentive payments to dealers it wouldn’t keep, which lowered its budget for such payments by 25 percent.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_69318471
quote:
GM krijgt nog eens 4 miljard dollar van Washington
Uitgegeven: 23 mei 2009 08:07
Laatst gewijzigd: 23 mei 2009 08:06

WASHINGTON - Autoconcern General Motors heeft vrijdag een extra financiële injectie van 4 miljard dollar gekregen van het Amerikaanse ministerie van Financiën. Dat heeft GM laten weten.

Eerder kreeg de autoproducent al 15 miljard dollar aan staatssteun. Voor 1 juni moet het noodlijdende GM met een herstelplan komen.

Vorige week liet GM weten dat het 2300 dealers in de Verenigde Staten wil opdoeken. Dat is bijna 40 procent van de verkooppunten die het in het land heeft. De sanering moet eind volgend jaar zijn afgerond.
Wat wilt ZGM eigenlijk besparen met delaers opdoeken. Kregen al die dealers subsidie van GM dat ze geld kosten?

Nog 1 week dan is het 1 juni dan krijgen we het herstelplan te zien, of zou het een uitstelplan worden.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:50:32 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69319535
Voor die 4 miljard kreeg GM ook nog eens paar miljard voor de financieringstak? Als ik het goed gelezen en begrepen had, steunde de Amerikaanse regering dus het gedeelte van GM dat er voor zorgt dat consumenten een auto kunnen financieren met geleend geld. Lening op lening dus ? Geef dat geld dan direct aan de consument, denk ik dan. Wellicht dat de gemiddelde Amerikaanse consument momenteel een nuttigere besteding kan bedenken dan het kopen van een auto.

Het zijn wederom idiote communistische praktijken van Obama. Waarom gaan die Amerikanen niet in Trabantjes rondrijden en wordt zo'n Trabant-plan geheel opgesteld en uitgevoerd door de Amerikaanse overheid? Elke maand krijgt een nieuwe batch eerzame Amerikanen zo'n Trabant-kar, dat soort dingen dus.

edit: 7 miljard was het en het gaat om dit nieuwsbericht.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:16:43 #229
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69320046
Goed, nu ik dit topic heb doorgelezen... Die Obama heeft een 'chirurgisch bankroet' voor GM in gedachten. In het kader dat GM niet helemaal de vernieling in geholpen hoeft te worden, snap ik deze cadeautjes dan weer iets beter, maar toch het is te bizar voor woorden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69322749
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:50 schreef Falco het volgende:
Voor die 4 miljard kreeg GM ook nog eens paar miljard voor de financieringstak? Als ik het goed gelezen en begrepen had, steunde de Amerikaanse regering dus het gedeelte van GM dat er voor zorgt dat consumenten een auto kunnen financieren met geleend geld. Lening op lening dus ?
Idd, moedig de consumenten maar aan om nog meer te lenen zodat ze misschien toch nog producten gaan kopen waar ze eigenlijk niet op zitten te wachten Obama is echt goed bezig

Als je het mij vraagt kan GM (en de andere onrendabele autofabrikanten) beter failliet gaan. De rendabele delen worden dan wel overgenomen door andere partijen en/of krijgen een doorstart. De slechte delen zullen verdwijnen. Het gat wat deze automakers achterlaten zal opgevuld worden door andere autofabrikanten die wel hun zaakjes op orde hebben. Het is niet zo dat als zo'n bedrijf omvalt, dat er dan geen vraag meer is naar de producten en dat de werknemers niet meer ergens anders in dienst kunnen komen.

Zometeen komen we dankzij deze staatssteun acties en de volgende crisis met torenhoge staatsschulden en hoge inflatie. Maar het is iig wel 'change'.
pi_69348614
quote:
'Autobedrijven sterker uit crisis'
Uitgegeven: 23 mei 2009 22:20
Laatst gewijzigd: 23 mei 2009 22:19

WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama heeft goede hoop dat de zieltogende autoconcerns General Motors (GM) en Chrysler sterker uit de huidige financiële en economische crisis zullen komen.

Hij zei dat zaterdag in een vraaggesprek met de Amerikaanse televisiezender C-SPAN.

De twee bedrijven verkeren in grote financiële problemen en moeten nog deze maand met ingrijpende reorganisatieplannen komen om in aanmerking te komen voor extra overheidssteun.

Obama zei ervan uit te gaan dat zij hierdoor, als de autoverkoop aantrekt, een sterkere concurrentiepositie zullen hebben.

Producten

Obama zei verder te hopen dat de autobedrijven nu inzien dat zij met nieuwe producten moeten komen die de Amerikaanse consument aanspreken.

Hij doelde met name op duurzame en energiezuinige auto's. ''Ik denk dat GM en Chrysler
Dus obama wilt nog grotere en machtigere autofabrikanten na de crisis overhouden. Nu al zijn ze in politieke optiek al to big to fail wat moet het dan straks worden.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:23:49 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69348790
Hmmm... Wat wil Obama nou? Waarom zorgt hij er niet voor dat die twee fabrikanten op een 'nette' manier failliet gaan? Die paar gezonde onderdelen van de bedrijven laat je overnemen door geïnteresseerden en de rest is jammer de bammer waardeloos en kan het best opgedoekt worden. GM en Chrysler zijn veel te laat om duurzame en energiezuinige auto's te ontwikkelen en in productie te nemen. Voordat dat allemaal loopt, ben je alweer minstens twee jaar verder. Veel beter is het om wat Californische whizzkids aan te laten klooien. Geef die subsidies aan een paar innovatieve universiteitsprojecten en wie weet wat daar voor moois uit kan komen...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69461880
quote:
Faillissement GM lijkt onafwendbaar
27 mei 2009 17:16

General Motors (GM), de grootste autoproducent van de Verenigde Staten, is er niet in geslaagd om voldoende schuldeisers over te halen om hun vorderingen kwijt te schelden. Daarmee lijkt een faillissement onafwendbaar. GM wilde een faillissement voorkomen door een schuldenlast ter waarde van 27 miljard dollar aan uitstaande obligaties om te zetten in nieuwe aandelen van het bedrijf. De obligatiehouders zouden in ruil hiervoor een belang krijgen van 10 procent in het nieuwe gereorganiseerde bedrijf.

Voorwaarde
Voorwaarde was wel dat minimaal 90 procent van de investeerders hiermee akkoord zou gaan. Dit is volgens het noodlijdende concern bij lange na niet gelukt. De schuldeisers hadden tot dinsdag middernacht (plaatselijke tijd) om het bod van GM te accepteren. De schuldsanering werd gezien als de laatste strohalm voor General Motors, dat sinds het begin van het jaar overeind werd gehouden met miljarden staatssteun.

Faillissement
Volgens deskundigen is het zo goed als zeker dat GM nu faillissement aanvraagt. Sommige analisten zijn sceptisch over de beweegreden. Zij denken dat het aansturen op een bankroet van meet af aan de opzet was van het bestuur. ''Het voorstel van GM lijkt een overduidelijke poging van het concern om de obligatiehouders de schuld te geven van jarenlang wanbeleid'', stelde een Amerikaanse analist.

1 juni
De algemene verwachting is dat GM het faillissement, dat als een van de grootste en meest gecompliceerde in de geschiedenis van de Verenigde Staten de boeken zal ingaan, voor 1 juni zal aanvragen. Tot die tijd heeft het concern de tijd om een strategie te presenteren aan de Amerikaanse overheid waaruit blijkt hoe het bedrijf verder kan en om in aanmerking te komen voor extra overheidssteun.

Noodkrediet
Het ministerie van Financiën besloot vorige week nog om GM van een nieuw noodkrediet te voorzien van 4 miljard dollar. De Amerikaanse president Barack Obama stelde toen dat het zieltogende bedrijf sterker uit de huidige crisis tevoorschijn zal komen. Hij zei te hopen dat de Amerikaanse autoconcerns inzien dat zij met nieuwe producten moeten komen die de consument aanspreken.

Afstoten

Behalve de schuldsanering wil GM verscheidene automerken afstoten, zoals Opel, Pontiac en Saab. Over de verkoop van Opel wordt momenteel druk onderhandeld. Om het pad voor deze deal te effenen, heeft GM woensdag alle Europese bezittingen, zoals fabrieken en patenten, die zijn gerelateerd aan Opel en het Britse Vauxhall, overgedragen aan het dochterbedrijf Adam Opel GmbH. Dit maakt de weg vrij voor de aanstelling van een Duitse bewindvoerder, die Opel verder kan losvlechten uit General Motors.


[ Bericht 72% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-05-2009 18:20:24 (Even het hele bericht geplaats.) ]
pi_69462235
Ik ben benieuwd of er nog speciale regelingen afgesloten zijn voor al die miljarden aan noodkrediet die GM heeft gekregen. Voorrang op de andere leningen ofzo, want anders zal met een faillissement ook een groot deel van de noodkredieten van de Amerikaanse overheid verdwijnen denk ik, en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:11:59 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_69465984
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
Ruim negatief is toch ook ruim?
For great justice!
pi_69482249
quote:
Chinezen doen officieel bod op Opel
Bij de Duitse autofabrikant Opel heeft zich op de valreep een vierde overnamekandidaat gemeld. Een Chinese automaker, BAIC, deed gisteravond een bod. Er waren al geruchten dat de fabrikant interesse had.
De andere overnamekandidaten zijn een Belgische investeringsmaatschappij, het Italiaanse Fiat en het Canadese Magna, fabrikant van auto-onderdelen.

Voorkeur
Het Amerikaanse moederconcern van Opel, General Motors, kiest de overnamepartner. De Duitse regering heeft in die keuze een belangrijke stem. De Duitse regering staat garant voor miljarden euro's aan leningen van het autoconcern.
De regering maakt woensdagavond bekend welke kandidaat de voorkeur heeft.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:20:10 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69482367
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog speciale regelingen afgesloten zijn voor al die miljarden aan noodkrediet die GM heeft gekregen. Voorrang op de andere leningen ofzo, want anders zal met een faillissement ook een groot deel van de noodkredieten van de Amerikaanse overheid verdwijnen denk ik, en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
Dan drukken ze toch gewoon bij?
The End Times are wild
pi_69485047
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:20 schreef LXIV het volgende:
Dan drukken ze toch gewoon bij?
Dat zou wel weer een nieuwe stap zijn: De overheid geeft voor haar dagelijkse uitgaven staatsobligaties aan zichzelf en stalt die weer bij de Fed in ruil voor vers geld. Dat zijn echte Weimar-praktijken.
pi_69485435
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou wel weer een nieuwe stap zijn: De overheid geeft voor haar dagelijkse uitgaven staatsobligaties aan zichzelf en stalt die weer bij de Fed in ruil voor vers geld. Dat zijn echte Weimar-praktijken.
ja en dat kan superhard gaan vooral als je geen enkele bond meer kwijt raakt en de investeerders hun dollars komen inwisselen voor goud
pi_69485791
Ik vraag me een ding af. Mocht GM failliet gaan, hoeveel werknemers staan er dan per direct op straat? Hoe is dat eigenlijk geregeld bij failiisementen van dergelijke omvang?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')