abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67819823
Redding van GM
quote:
‘Batterijauto’ moet Nederland veroveren
NEW YORK/DEN BOSCH - Als het aan de directeur van Segway Nederland ligt kart er binnenkort door Nederland een vernuftig stadsautootje.



New York - en eigenlijk de hele wereld - mocht gisteren al kennis maken met het prototype, dat General Motors (GM) en Segway samen ontwikkelden. Of en wanneer de ‘auto’ op de markt komt is evenwel nog niet duidelijk. De tweewieler moet gaan rijden op batterijen.

Piet Kruijt, de Nederlandse importeur van Segway is in ieder geval enthousiast. Hij zou het vervoersmiddel terzijnertijd graag naar ons land halen. Segway is bekend van - zeg maar - de elektrische step, een tweewieler waarop de bestuurder staat. De step maakt na een lange strijd met de overheid nu een opmars in het Nederlandse straatbeeld. In het nieuwe stadsautootje ziet Kruijt een mooie aanvulling. "Je kunt er in zitten en hij gaat sneller." Daarmee zou het model in Kruijts optiek met name aantrekkelijk zijn om vanuit de periferie van de stad snel het centrum te bereiken.

Het project van GM en Segway draagt de naam Personal Urban Mobility and Accessibility (PUMA). GM verkeert in grote financiële problemen en wordt overeind gehouden door overheidskredieten.
Video.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aether op 08-04-2009 10:55:32 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_67854273
quote:
Dealers willen belang in Opel

De Opel-dealers in Nederland willen samen met hun collega's elders in Europa een aandeel verwerven in hun merk.

Reddingsplan
Een overgrote meerderheid van de Verenigde Opel Dealers Nederland (VODN) heeft ingestemd met een reddingsplan voor de Duitse onderneming, meldt VODN-voorzitter Erik Selles.

Problemen
De dealers willen de komende drie jaar geld steken in een fonds voor een nieuw op te zetten bedrijf. De huidige eigenaar van Opel, General Motors, is daarin een minderheidsbelang toebedeeld. Opel verkeert door de recessie in moeilijkheden en de Duitse overheid heeft steun toegezegd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_67984082
wat is een chirurgisch bankroet??

Failliet is toch Failliet??
Wie krijgt Opel dan???

quote:
ma 13 apr 2009, 19:03
'Obama wil 'chirurgisch' bankroet GM'
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse regering stuurt aan op een ’chirurgisch’ bankroet van het autoconcern General Motors (GM). Doel is om de gezonde onderdelen van GM in een aparte onderneming onder te brengen. De overige activiteiten moeten in enkele jaren worden geherstructureerd.
Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times maandag. President Barack Obama wil een snelle oplossing kunnen bieden als GM geen akkoord bereikt met zijn aandeelhouders over de schuldenlast van ongeveer 28 miljard dollar, aldus de krant.

Mogelijk vraagt het Amerikaanse concern al op 1 juni uitstel van betaling aan. GM en de Amerikaanse regering wilden niet reageren op de berichtgeving.
Ingezakte verkoop
GM is in grote problemen gekomen door een sterk ingezakte autoverkoop in de Verenigde Staten. Het bedrijf kampt met hoge kosten door afspraken met vakbonden over afvloeiingsregelingen en gezondheidszorg voor werknemers. De autofabrikant wordt in leven gehouden door overheidskredieten.
Beleggers op Wall Street reageerden maandag negatief op de plannen die Obama met GM zou hebben. De beurskoers van het concern stond meer dan 15 procent lager op 1,72 dollar.


[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 13-04-2009 20:18:02 ]
pi_67984130
Een soort hersendood?
You dream it, I live it.
  maandag 13 april 2009 @ 20:03:30 #186
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67984204
Hij doelt op een good GM/bad GM oplossing denk ik.

Aandeel- en obligatiehouders blijven over met een bundeltje aanspraken en de kansrijke delen worden eruit gesneden, verzelfstandigd en gereorganiseerd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67984217
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67984261
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
ja.

start een 2de onderneming op die voor een appel & een ei de goede onderdelen overkoopt (die daardoor van hun schuldlast af zijn ook), en laat alle slechte onderdelen in het oude bedrijf zitten. Het oude gaat gegarandeerd overkop, het gezonde maakt een kans.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_67984270
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
Denk dat dit bij een groot concern als GM wel meevalt, het zijn toch allemaal aparte takken die onder een bedrijf vallen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_67985259
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ja.

start een 2de onderneming op die voor een appel & een ei de goede onderdelen overkoopt (die daardoor van hun schuldlast af zijn ook), en laat alle slechte onderdelen in het oude bedrijf zitten. Het oude gaat gegarandeerd overkop, het gezonde maakt een kans.
eens maar je tovert niet zomaar even een heel nieuw businessplan uit de hoed onmogelijk, aparte takken jah maar allemaal in de auto sector wat als een spinnen web aan elkaar hangt, je kan bijvoorbeeld de onderdelen tak wel voortzetten maar die kan echt niet alleen van de after market rond komen omdat er bijzonder veel concurrentie is uit universele hoek.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67985350
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:38 schreef edwinh het volgende:

[..]

eens maar je tovert niet zomaar even een heel nieuw businessplan uit de hoed onmogelijk, aparte takken jah maar allemaal in de auto sector wat als een spinnen web aan elkaar hangt, je kan bijvoorbeeld de onderdelen tak wel voortzetten maar die kan echt niet alleen van de after market rond komen omdat er bijzonder veel concurrentie is uit universele hoek.
Eens. Maar GM heeft ook een heleboel non-core activiteiten als financieringen, hypotheken en dat soort dingen. In theorie zou je in dit soort dingen kunnen snijden zonder dat de core-business van GM er hard door geraakt wordt (ja, de naam en dat soort dingen), maar dan kan GM zich weer richten waar zij zich op hoort te richten, namelijk auto's maken.

Ik denk dat dit is wat ze bedoelen. GM gaat dan verder met alleen de onderdelen die cruciaal zijn voor de voortgang van het bedrijf en de winstgevende onderdelen, de rest wordt achtergelaten in de oude bv.
pi_67985651
GM is net zo levensvatbaar als een echte dinosaurus in de Efteling.
pi_67985842
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:51 schreef Bankfurt het volgende:
GM is net zo levensvatbaar als een echte dinosaurus in de Efteling.
maar de US werknemer en US pensionado van GM zal wel zwaar de klos zijn

Opel en Daewoo komen er wel bovenop
  maandag 13 april 2009 @ 21:01:50 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67985917
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:58 schreef henkway het volgende:
Failliet is toch Failliet??
Wie krijgt Opel dan???
General Motors verkreeg in 1929 80% van de aandelen in Opel. Dit werd in 1931 uitgebreid naar 100%.

Volwaardig GM onderdeel dus. Als Duitsland Opel wil behouden voor de Europese markt dan moet daar een flinke zak centen voor losgemaakt worden.
Technisch is Opel dus ook kaduuk.
  maandag 13 april 2009 @ 21:07:19 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67986064
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:58 schreef henkway het volgende:

[..]

maar de US werknemer en US pensionado van GM zal wel zwaar de klos zijn

Opel en Daewoo komen er wel bovenop
Tja, ze hebben het aan zichzelf te danken dat van het pensioensysteem een piramidespel is gemaakt. Maar goed, het gaan dermate grote rellen worden dat er wel een of andere regeling van overheidswege zal komen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67986351
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Tja, ze hebben het aan zichzelf te danken dat van het pensioensysteem een piramidespel is gemaakt. Maar goed, het gaan dermate grote rellen worden dat er wel een of andere regeling van overheidswege zal komen.
Maar daarvan dan krijg je weer rellen van de belastingbetalers.
pi_67986863
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Maar daarvan dan krijg je weer rellen van de belastingbetalers.
Die zullen wel opgenomen worden in reguliere regelingen, weliswaar niet zo als de echte GM regelingen
Het zal de belastingbetaler wat kosten , maar je kan de GM pensionados moeilijk de hongerdood laten sterven na 50 jaar hard werken
pi_67987175
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
  maandag 13 april 2009 @ 21:45:31 #199
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67987370
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
De aandeelhouders zijn zwz het lul. Obligatiehouders willen hun oblies niet inruilen voor aandelen omdat die zich verzekerd hebben bij AIG tegen defaults

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 13-04-2009 21:52:50 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67987449
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:45 schreef digitaLL het volgende:
Obligatiehouders willen hun oblies niet inruilen voor aandelen omdat die zich verzelerd hebben bij AIG tegen defaults
Aha, ja dat speelt natuurlijk ook nog. Hoeveel CDS'en op GM zijn er eigenlijk verkocht? Moet ik dan denken in de orde van grootte van tientallen, honderden miljarden aan verplichtingen in het geval van een faillissement van GM?
  maandag 13 april 2009 @ 21:52:32 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67987662
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, ja dat speelt natuurlijk ook nog. Hoeveel CDS'en op GM zijn er eigenlijk verkocht? Moet ik dan denken in de orde van grootte van tientallen, honderden miljarden aan verplichtingen in het geval van een faillissement van GM?
1 triljoen uit mijn hoofd.... en dat zijn de cijfers van 2007 .. Staat ergens in [AEX] denk zelfs in het grotere deeltje van de US autoindustrie.... snap ook niet waarom dit weer nu apart moest.

Amerikaanse auto-industrie #2
pi_67990323
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:52 schreef Drugshond het volgende:
snap ook niet waarom dit weer nu apart moest.

Amerikaanse auto-industrie #2
Zo beter.
pi_67992317
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
juist zoals bij Fortis hé . Daarna wat rechtzaken over laten gaan, de boel goed de doofpot in stoppen & probleem opgelost. Als het op zoiets aan komt staat de regering gewoon boven de wet hoor
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_68020031
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

General Motors verkreeg in 1929 80% van de aandelen in Opel. Dit werd in 1931 uitgebreid naar 100%.
Dus in de 2e wo heeft GM gewoonn onder hitlers regime leuk door geproduceerd. Ik ga er dan vanuit dan GM natuurlijk na de 2e wo niet getroffen werden door sancties, dit in tegenstelling tot BMW die een groot gedeelte van hun bezittingen moesten inleveren.
pi_68023657
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus in de 2e wo heeft GM gewoonn onder hitlers regime leuk door geproduceerd. Ik ga er dan vanuit dan GM natuurlijk na de 2e wo niet getroffen werden door sancties, dit in tegenstelling tot BMW die een groot gedeelte van hun bezittingen moesten inleveren.
Ja daar stond ik ook van te kijken, ik gok dan ook dat ze genationaliseerd zijn door hitler
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68324777
Uit: Chrysler volgende week failliet?

U.S. Is Said to Prepare Filing for Chrysler Bankruptcy
quote:
The only major question that remains unresolved is what happens to Chrysler’s lenders, who hold $6.9 billion in company debt. The government’s most recent offer, presented Wednesday, would give the company’s lenders about 22 cents on the dollar, or $1.5 billion, and a 5 percent equity stake in a reorganized Chrysler. Earlier this week, a steering committee of the lenders proposed that they receive 65 cents on the dollar, or $4.5 billion, and a 40 percent equity stake.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:46:21 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68453959
quote:
For all the uncertainty swirling around General Motors, the troubled automaker said Monday that one thing was clear: it must become drastically smaller if it hopes to remain a viable company, regardless of whether it has to file for bankruptcy.

G.M. said it would eliminate another 21,000 factory jobs, close 13 plants, cut its vast network of 6,500 dealers almost in half and shutter its Pontiac division.

By the time it is finished, G.M. expects to have only 38,000 union workers and 34 factories left in the United States, compared with 395,000 workers in more than 150 plants at its peak employment in 1970.

Where once G.M. had a 50 percent share of the market for new vehicles in the United States, the company hopes to at least hang on to its current 18 percent share.

Analysts warned that even those projections could be optimistic. “There is still a huge risk for market share losses beyond what the company is forecasting,” said John Casesa, an industry consultant.

G.M., however, still faces difficult odds of restructuring outside of bankruptcy court.

The company is still negotiating with the United Automobile Workers union. The government wants the union to accept company stock to finance half of G.M.’s $20 billion obligation for retiree health care.

If bondholders approve the debt-for-equity exchange, they would own about 10 percent of G.M., making them a minority shareholder in a company controlled by the Treasury and the U.A.W.’s retiree trust.

According to the offer, the Treasury would own at least 50 percent of G.M. in exchange for forgiving about $10 billion in federal loans. The union trust, in turn, would receive a stake of about 39 percent.

A committee of big G.M. bondholders on Monday called the offer a “a blatant disregard for fairness for the bondholders” and an example of “political favoritism” toward the U.A.W. “The current offer is neither reasonable nor adequate,” the committee said.

Representative Thaddeus McCotter, a Michigan Republican, is concerned that some bondholders want the company to go bankrupt because they also hold credit-default swaps insuring them against losses.

He is urging the Treasury secretary, Timothy F. Geithner, to disclose which G.M. bondholders have default swaps from the American International Group, the insurance company that was bailed out by the government.

“It would be unconscionable to use taxpayer money to help people benefit from the bankruptcy of General Motors,” Mr. McCotter said.


http://www.nytimes.com/2009/04/28/business/28auto.html?_r=2&partner=rss&emc=rss
Wat is het toch ook een soap
Zo zie je weer: als de overheid zich met de economie gaat bemoeien dan is het einde zoek.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:08:21 #208
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68454804
Je zal maar werknemer zijn van GM. Je belastinggeld is gebruikt om AIG overeind te houden zodat zij onder andere de aandeelhouders kunnen compenseren bij het faillissement van jouw werkgever.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:13:18 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68455005
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Je zal maar werknemer zijn van GM. Je belastinggeld is gebruikt om AIG overeind te houden zodat zij onder andere de aandeelhouders kunnen compenseren bij het faillissement van jouw werkgever.
Bovendien heeft GM eerst ook nog jouw pensioengeld verbrast

Wat ook aardig is, is dat als het voorgestelde plan doorgaat de winnaars de schrijvers van credit Default Swaps zijn (waarschijnlijk dus weer AIG, JPM, GS enzo )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68455981
quote:
Daimler breekt met Chrysler
Uitgegeven: 28 april 2009 06:49
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 06:49

STUTTGART - De Duitse automaker Daimler snijdt de laatste banden met zijn noodlijdende Amerikaanse branchegenoot Chrysler door.

Het bedrijf verkoopt zijn resterende belang in Chrysler aan de Amerikaanse investeringsmaatschappij Cerberus. Dat maakte Daimler maandag bekend.

Daimler en Chrysler sloegen in 1998 de handen ineen, maar de gehoopte samenwerking kwam nooit van de grond. Het fusiebedrijf DaimlerChrysler droeg daarom in 2007 al 80,1 procent van de aandelen in Chrysler over aan Cerberus.

Daimler AG

De autogigant ging na de verkoop verder onder de naam Daimler AG. Dit bedrijf doet nu ook de laatste 19,9 procent van de aandelen van de hand.

Daimler heeft aangegeven dat het de leningen aan Chrysler kwijtscheldt. Hoeveel geld met de deal is gemoeid, is echter niet bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')