abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 22:44:10 #176
236264 crew  capricia
pi_67811731
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef henkway het volgende:

[..]

Opel Insignia is top of the Bill.

ik bedoel de merknaam Opel is een miljarden waard
Dan kunnen ze die miljarden die ze waard zijn vast in het pensioenfonds stoppen..
quote:
Verkoop Opel belemmerd door pensioenverplichting 22:09 7-4-2009

FRANKFURT (AFN) - Het vinden van een koper voor Opel, dochter van het noodlijdende Amerikaanse General Motors, wordt mogelijk belemmerd door pensioenverplichtingen van bijna 4 miljard euro.
...
bron
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67813421
wat voor gekke constructies zijn die bedrijven dan ook aangegaan. De pensioenen managen voor je werknemers, konden ze dat zelf niet dan!?!
pi_67813527
opel is met dollars gekocht. Dollars heeft die GM gewoon bijna gratis heeft gekregen, ze konden ze toch makkelijk bijdrukken. Nu gaat het shit met GM en willen ze opel strippen
pi_67814280
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:42 schreef henkway het volgende:

Opel Insignia is top of the Bill.

ik bedoel de merknaam Opel is een miljarden waard
Dus na 80 jaar in bezit te zijn van GM kunnen ze eindelijk goeie auto's bouwen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_67814344
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan kunnen ze die miljarden die ze waard zijn vast in het pensioenfonds stoppen..
[..]
Zou me niets verbazen als GM de merknaam OPEL al belast had met een preferente hypotheek

http://www.elsevier.nl/we(...)erknaamterwereld.htm
http://www.elsevier.nl/we(...)Prodent-en-Nivea.htm
quote:
De Nederlander vertrouwt Opel, Prodent en Nivea


[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 07-04-2009 23:59:46 ]
pi_67819823
Redding van GM
quote:
‘Batterijauto’ moet Nederland veroveren
NEW YORK/DEN BOSCH - Als het aan de directeur van Segway Nederland ligt kart er binnenkort door Nederland een vernuftig stadsautootje.



New York - en eigenlijk de hele wereld - mocht gisteren al kennis maken met het prototype, dat General Motors (GM) en Segway samen ontwikkelden. Of en wanneer de ‘auto’ op de markt komt is evenwel nog niet duidelijk. De tweewieler moet gaan rijden op batterijen.

Piet Kruijt, de Nederlandse importeur van Segway is in ieder geval enthousiast. Hij zou het vervoersmiddel terzijnertijd graag naar ons land halen. Segway is bekend van - zeg maar - de elektrische step, een tweewieler waarop de bestuurder staat. De step maakt na een lange strijd met de overheid nu een opmars in het Nederlandse straatbeeld. In het nieuwe stadsautootje ziet Kruijt een mooie aanvulling. "Je kunt er in zitten en hij gaat sneller." Daarmee zou het model in Kruijts optiek met name aantrekkelijk zijn om vanuit de periferie van de stad snel het centrum te bereiken.

Het project van GM en Segway draagt de naam Personal Urban Mobility and Accessibility (PUMA). GM verkeert in grote financiële problemen en wordt overeind gehouden door overheidskredieten.
Video.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aether op 08-04-2009 10:55:32 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_67854273
quote:
Dealers willen belang in Opel

De Opel-dealers in Nederland willen samen met hun collega's elders in Europa een aandeel verwerven in hun merk.

Reddingsplan
Een overgrote meerderheid van de Verenigde Opel Dealers Nederland (VODN) heeft ingestemd met een reddingsplan voor de Duitse onderneming, meldt VODN-voorzitter Erik Selles.

Problemen
De dealers willen de komende drie jaar geld steken in een fonds voor een nieuw op te zetten bedrijf. De huidige eigenaar van Opel, General Motors, is daarin een minderheidsbelang toebedeeld. Opel verkeert door de recessie in moeilijkheden en de Duitse overheid heeft steun toegezegd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_67984082
wat is een chirurgisch bankroet??

Failliet is toch Failliet??
Wie krijgt Opel dan???

quote:
ma 13 apr 2009, 19:03
'Obama wil 'chirurgisch' bankroet GM'
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse regering stuurt aan op een ’chirurgisch’ bankroet van het autoconcern General Motors (GM). Doel is om de gezonde onderdelen van GM in een aparte onderneming onder te brengen. De overige activiteiten moeten in enkele jaren worden geherstructureerd.
Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times maandag. President Barack Obama wil een snelle oplossing kunnen bieden als GM geen akkoord bereikt met zijn aandeelhouders over de schuldenlast van ongeveer 28 miljard dollar, aldus de krant.

Mogelijk vraagt het Amerikaanse concern al op 1 juni uitstel van betaling aan. GM en de Amerikaanse regering wilden niet reageren op de berichtgeving.
Ingezakte verkoop
GM is in grote problemen gekomen door een sterk ingezakte autoverkoop in de Verenigde Staten. Het bedrijf kampt met hoge kosten door afspraken met vakbonden over afvloeiingsregelingen en gezondheidszorg voor werknemers. De autofabrikant wordt in leven gehouden door overheidskredieten.
Beleggers op Wall Street reageerden maandag negatief op de plannen die Obama met GM zou hebben. De beurskoers van het concern stond meer dan 15 procent lager op 1,72 dollar.


[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 13-04-2009 20:18:02 ]
pi_67984130
Een soort hersendood?
You dream it, I live it.
  maandag 13 april 2009 @ 20:03:30 #186
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67984204
Hij doelt op een good GM/bad GM oplossing denk ik.

Aandeel- en obligatiehouders blijven over met een bundeltje aanspraken en de kansrijke delen worden eruit gesneden, verzelfstandigd en gereorganiseerd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67984217
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67984261
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
ja.

start een 2de onderneming op die voor een appel & een ei de goede onderdelen overkoopt (die daardoor van hun schuldlast af zijn ook), en laat alle slechte onderdelen in het oude bedrijf zitten. Het oude gaat gegarandeerd overkop, het gezonde maakt een kans.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_67984270
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:03 schreef edwinh het volgende:
beetje vreemd de goede delen eruit halen, als je daar mee verder gaat sterven ze af want er is niks meer waar het in kan toch? Beetje hetzelfde als de slechte nieren uit iemand halen, dan sterft de rest ook. Het een kan niet zonder het ander of zie k dit verkeerd....
Denk dat dit bij een groot concern als GM wel meevalt, het zijn toch allemaal aparte takken die onder een bedrijf vallen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_67985259
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ja.

start een 2de onderneming op die voor een appel & een ei de goede onderdelen overkoopt (die daardoor van hun schuldlast af zijn ook), en laat alle slechte onderdelen in het oude bedrijf zitten. Het oude gaat gegarandeerd overkop, het gezonde maakt een kans.
eens maar je tovert niet zomaar even een heel nieuw businessplan uit de hoed onmogelijk, aparte takken jah maar allemaal in de auto sector wat als een spinnen web aan elkaar hangt, je kan bijvoorbeeld de onderdelen tak wel voortzetten maar die kan echt niet alleen van de after market rond komen omdat er bijzonder veel concurrentie is uit universele hoek.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67985350
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:38 schreef edwinh het volgende:

[..]

eens maar je tovert niet zomaar even een heel nieuw businessplan uit de hoed onmogelijk, aparte takken jah maar allemaal in de auto sector wat als een spinnen web aan elkaar hangt, je kan bijvoorbeeld de onderdelen tak wel voortzetten maar die kan echt niet alleen van de after market rond komen omdat er bijzonder veel concurrentie is uit universele hoek.
Eens. Maar GM heeft ook een heleboel non-core activiteiten als financieringen, hypotheken en dat soort dingen. In theorie zou je in dit soort dingen kunnen snijden zonder dat de core-business van GM er hard door geraakt wordt (ja, de naam en dat soort dingen), maar dan kan GM zich weer richten waar zij zich op hoort te richten, namelijk auto's maken.

Ik denk dat dit is wat ze bedoelen. GM gaat dan verder met alleen de onderdelen die cruciaal zijn voor de voortgang van het bedrijf en de winstgevende onderdelen, de rest wordt achtergelaten in de oude bv.
pi_67985651
GM is net zo levensvatbaar als een echte dinosaurus in de Efteling.
pi_67985842
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:51 schreef Bankfurt het volgende:
GM is net zo levensvatbaar als een echte dinosaurus in de Efteling.
maar de US werknemer en US pensionado van GM zal wel zwaar de klos zijn

Opel en Daewoo komen er wel bovenop
  maandag 13 april 2009 @ 21:01:50 #194
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67985917
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:58 schreef henkway het volgende:
Failliet is toch Failliet??
Wie krijgt Opel dan???
General Motors verkreeg in 1929 80% van de aandelen in Opel. Dit werd in 1931 uitgebreid naar 100%.

Volwaardig GM onderdeel dus. Als Duitsland Opel wil behouden voor de Europese markt dan moet daar een flinke zak centen voor losgemaakt worden.
Technisch is Opel dus ook kaduuk.
  maandag 13 april 2009 @ 21:07:19 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67986064
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:58 schreef henkway het volgende:

[..]

maar de US werknemer en US pensionado van GM zal wel zwaar de klos zijn

Opel en Daewoo komen er wel bovenop
Tja, ze hebben het aan zichzelf te danken dat van het pensioensysteem een piramidespel is gemaakt. Maar goed, het gaan dermate grote rellen worden dat er wel een of andere regeling van overheidswege zal komen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67986351
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Tja, ze hebben het aan zichzelf te danken dat van het pensioensysteem een piramidespel is gemaakt. Maar goed, het gaan dermate grote rellen worden dat er wel een of andere regeling van overheidswege zal komen.
Maar daarvan dan krijg je weer rellen van de belastingbetalers.
pi_67986863
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Maar daarvan dan krijg je weer rellen van de belastingbetalers.
Die zullen wel opgenomen worden in reguliere regelingen, weliswaar niet zo als de echte GM regelingen
Het zal de belastingbetaler wat kosten , maar je kan de GM pensionados moeilijk de hongerdood laten sterven na 50 jaar hard werken
pi_67987175
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
  maandag 13 april 2009 @ 21:45:31 #199
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_67987370
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom zou de Amerikaanse overheid gezonde onderdelen mogen overhevelen uit een bedrijf waarvan het faillissement aanstaande is? Ik heb het vermoeden dat aandeelhouders, crediteuren en vreemd vermogen verschaffers weer eens flink genaaid gaan worden en weer met de puinhoop blijven zitten.
De aandeelhouders zijn zwz het lul. Obligatiehouders willen hun oblies niet inruilen voor aandelen omdat die zich verzekerd hebben bij AIG tegen defaults

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 13-04-2009 21:52:50 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_67987449
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:45 schreef digitaLL het volgende:
Obligatiehouders willen hun oblies niet inruilen voor aandelen omdat die zich verzelerd hebben bij AIG tegen defaults
Aha, ja dat speelt natuurlijk ook nog. Hoeveel CDS'en op GM zijn er eigenlijk verkocht? Moet ik dan denken in de orde van grootte van tientallen, honderden miljarden aan verplichtingen in het geval van een faillissement van GM?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')