abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69022201
quote:
Chrysler Seeks to Reject 789 Dealership Agreements

Chrysler LLC is seeking to reject 789 automotive dealership agreements, many located in the suburbs of major U.S. cities, according to court papers filed in U.S. Bankruptcy Court in Manhattan.

The company wants to break its contracts with less than a quarter of its approximate 3,188 retail outlets, including seven with AutoNation Inc., two Lithia Motors Inc. dealerships and the Atlanta dealership of Asbury Automotive Group Inc., according to the filing today with U.S. Bankruptcy Judge Arthur Gonzalez. Gonzalez must first approve the cuts before they take effect.

Fiat SpA, not Chrysler, decided which dealers will be brought along to the new company to be formed under the U.S. automaker’s bankruptcy reorganization, according to people familiar with the situation. Trimming the bulk of dealers from urban areas will increase profitability at the remaining dealers, lawyers for Chrysler said.

“Over time, the market for new motor vehicles has changed dramatically,” said Peter Grady, director of dealer operations at Chrysler, in the court filing. “Numerous other competitors selling a wide variety of vehicles, including Toyota, Honda, Hyundai and Kia, have entered the market and captured a larger share.”

Shrink the Network
Chrysler said it would shrink its dealer network under “Project Genesis,” which cost $216 million over eight years. Rejected dealers won’t necessarily go out of business, as some may be able to get by with service operations, or make a switch to dealing used cars or other brands.

The Chrysler dealer contract rejections are to become effective June 9. General Motors Corp., the largest U.S. automaker, had said last month it plans to reduce its dealer network to about 3,600 from the 6,200 outlets it operated at the end of last year. The U.S. government, which provided emergency financing to both automakers, found that target insufficient.

Seeking to shed further costs in the face of a U.S.-imposed June 1 bankruptcy deadline, Detroit-based GM is expected to notify 1,000 to 1,200 dealers that their franchises won’t be renewed. Auburn Hills, Michigan-based Chrysler had previously proposed cutting dealerships in metro areas by as much as 50 percent. Chrysler said in court that it wouldn’t make incentive payments to dealers it wouldn’t keep, which lowered its budget for such payments by 25 percent.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_69318471
quote:
GM krijgt nog eens 4 miljard dollar van Washington
Uitgegeven: 23 mei 2009 08:07
Laatst gewijzigd: 23 mei 2009 08:06

WASHINGTON - Autoconcern General Motors heeft vrijdag een extra financiële injectie van 4 miljard dollar gekregen van het Amerikaanse ministerie van Financiën. Dat heeft GM laten weten.

Eerder kreeg de autoproducent al 15 miljard dollar aan staatssteun. Voor 1 juni moet het noodlijdende GM met een herstelplan komen.

Vorige week liet GM weten dat het 2300 dealers in de Verenigde Staten wil opdoeken. Dat is bijna 40 procent van de verkooppunten die het in het land heeft. De sanering moet eind volgend jaar zijn afgerond.
Wat wilt ZGM eigenlijk besparen met delaers opdoeken. Kregen al die dealers subsidie van GM dat ze geld kosten?

Nog 1 week dan is het 1 juni dan krijgen we het herstelplan te zien, of zou het een uitstelplan worden.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:50:32 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69319535
Voor die 4 miljard kreeg GM ook nog eens paar miljard voor de financieringstak? Als ik het goed gelezen en begrepen had, steunde de Amerikaanse regering dus het gedeelte van GM dat er voor zorgt dat consumenten een auto kunnen financieren met geleend geld. Lening op lening dus ? Geef dat geld dan direct aan de consument, denk ik dan. Wellicht dat de gemiddelde Amerikaanse consument momenteel een nuttigere besteding kan bedenken dan het kopen van een auto.

Het zijn wederom idiote communistische praktijken van Obama. Waarom gaan die Amerikanen niet in Trabantjes rondrijden en wordt zo'n Trabant-plan geheel opgesteld en uitgevoerd door de Amerikaanse overheid? Elke maand krijgt een nieuwe batch eerzame Amerikanen zo'n Trabant-kar, dat soort dingen dus.

edit: 7 miljard was het en het gaat om dit nieuwsbericht.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:16:43 #229
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69320046
Goed, nu ik dit topic heb doorgelezen... Die Obama heeft een 'chirurgisch bankroet' voor GM in gedachten. In het kader dat GM niet helemaal de vernieling in geholpen hoeft te worden, snap ik deze cadeautjes dan weer iets beter, maar toch het is te bizar voor woorden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69322749
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:50 schreef Falco het volgende:
Voor die 4 miljard kreeg GM ook nog eens paar miljard voor de financieringstak? Als ik het goed gelezen en begrepen had, steunde de Amerikaanse regering dus het gedeelte van GM dat er voor zorgt dat consumenten een auto kunnen financieren met geleend geld. Lening op lening dus ?
Idd, moedig de consumenten maar aan om nog meer te lenen zodat ze misschien toch nog producten gaan kopen waar ze eigenlijk niet op zitten te wachten Obama is echt goed bezig

Als je het mij vraagt kan GM (en de andere onrendabele autofabrikanten) beter failliet gaan. De rendabele delen worden dan wel overgenomen door andere partijen en/of krijgen een doorstart. De slechte delen zullen verdwijnen. Het gat wat deze automakers achterlaten zal opgevuld worden door andere autofabrikanten die wel hun zaakjes op orde hebben. Het is niet zo dat als zo'n bedrijf omvalt, dat er dan geen vraag meer is naar de producten en dat de werknemers niet meer ergens anders in dienst kunnen komen.

Zometeen komen we dankzij deze staatssteun acties en de volgende crisis met torenhoge staatsschulden en hoge inflatie. Maar het is iig wel 'change'.
pi_69348614
quote:
'Autobedrijven sterker uit crisis'
Uitgegeven: 23 mei 2009 22:20
Laatst gewijzigd: 23 mei 2009 22:19

WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama heeft goede hoop dat de zieltogende autoconcerns General Motors (GM) en Chrysler sterker uit de huidige financiële en economische crisis zullen komen.

Hij zei dat zaterdag in een vraaggesprek met de Amerikaanse televisiezender C-SPAN.

De twee bedrijven verkeren in grote financiële problemen en moeten nog deze maand met ingrijpende reorganisatieplannen komen om in aanmerking te komen voor extra overheidssteun.

Obama zei ervan uit te gaan dat zij hierdoor, als de autoverkoop aantrekt, een sterkere concurrentiepositie zullen hebben.

Producten

Obama zei verder te hopen dat de autobedrijven nu inzien dat zij met nieuwe producten moeten komen die de Amerikaanse consument aanspreken.

Hij doelde met name op duurzame en energiezuinige auto's. ''Ik denk dat GM en Chrysler
Dus obama wilt nog grotere en machtigere autofabrikanten na de crisis overhouden. Nu al zijn ze in politieke optiek al to big to fail wat moet het dan straks worden.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:23:49 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69348790
Hmmm... Wat wil Obama nou? Waarom zorgt hij er niet voor dat die twee fabrikanten op een 'nette' manier failliet gaan? Die paar gezonde onderdelen van de bedrijven laat je overnemen door geïnteresseerden en de rest is jammer de bammer waardeloos en kan het best opgedoekt worden. GM en Chrysler zijn veel te laat om duurzame en energiezuinige auto's te ontwikkelen en in productie te nemen. Voordat dat allemaal loopt, ben je alweer minstens twee jaar verder. Veel beter is het om wat Californische whizzkids aan te laten klooien. Geef die subsidies aan een paar innovatieve universiteitsprojecten en wie weet wat daar voor moois uit kan komen...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69461880
quote:
Faillissement GM lijkt onafwendbaar
27 mei 2009 17:16

General Motors (GM), de grootste autoproducent van de Verenigde Staten, is er niet in geslaagd om voldoende schuldeisers over te halen om hun vorderingen kwijt te schelden. Daarmee lijkt een faillissement onafwendbaar. GM wilde een faillissement voorkomen door een schuldenlast ter waarde van 27 miljard dollar aan uitstaande obligaties om te zetten in nieuwe aandelen van het bedrijf. De obligatiehouders zouden in ruil hiervoor een belang krijgen van 10 procent in het nieuwe gereorganiseerde bedrijf.

Voorwaarde
Voorwaarde was wel dat minimaal 90 procent van de investeerders hiermee akkoord zou gaan. Dit is volgens het noodlijdende concern bij lange na niet gelukt. De schuldeisers hadden tot dinsdag middernacht (plaatselijke tijd) om het bod van GM te accepteren. De schuldsanering werd gezien als de laatste strohalm voor General Motors, dat sinds het begin van het jaar overeind werd gehouden met miljarden staatssteun.

Faillissement
Volgens deskundigen is het zo goed als zeker dat GM nu faillissement aanvraagt. Sommige analisten zijn sceptisch over de beweegreden. Zij denken dat het aansturen op een bankroet van meet af aan de opzet was van het bestuur. ''Het voorstel van GM lijkt een overduidelijke poging van het concern om de obligatiehouders de schuld te geven van jarenlang wanbeleid'', stelde een Amerikaanse analist.

1 juni
De algemene verwachting is dat GM het faillissement, dat als een van de grootste en meest gecompliceerde in de geschiedenis van de Verenigde Staten de boeken zal ingaan, voor 1 juni zal aanvragen. Tot die tijd heeft het concern de tijd om een strategie te presenteren aan de Amerikaanse overheid waaruit blijkt hoe het bedrijf verder kan en om in aanmerking te komen voor extra overheidssteun.

Noodkrediet
Het ministerie van Financiën besloot vorige week nog om GM van een nieuw noodkrediet te voorzien van 4 miljard dollar. De Amerikaanse president Barack Obama stelde toen dat het zieltogende bedrijf sterker uit de huidige crisis tevoorschijn zal komen. Hij zei te hopen dat de Amerikaanse autoconcerns inzien dat zij met nieuwe producten moeten komen die de consument aanspreken.

Afstoten

Behalve de schuldsanering wil GM verscheidene automerken afstoten, zoals Opel, Pontiac en Saab. Over de verkoop van Opel wordt momenteel druk onderhandeld. Om het pad voor deze deal te effenen, heeft GM woensdag alle Europese bezittingen, zoals fabrieken en patenten, die zijn gerelateerd aan Opel en het Britse Vauxhall, overgedragen aan het dochterbedrijf Adam Opel GmbH. Dit maakt de weg vrij voor de aanstelling van een Duitse bewindvoerder, die Opel verder kan losvlechten uit General Motors.


[ Bericht 72% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-05-2009 18:20:24 (Even het hele bericht geplaats.) ]
pi_69462235
Ik ben benieuwd of er nog speciale regelingen afgesloten zijn voor al die miljarden aan noodkrediet die GM heeft gekregen. Voorrang op de andere leningen ofzo, want anders zal met een faillissement ook een groot deel van de noodkredieten van de Amerikaanse overheid verdwijnen denk ik, en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:11:59 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_69465984
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
Ruim negatief is toch ook ruim?
For great justice!
pi_69482249
quote:
Chinezen doen officieel bod op Opel
Bij de Duitse autofabrikant Opel heeft zich op de valreep een vierde overnamekandidaat gemeld. Een Chinese automaker, BAIC, deed gisteravond een bod. Er waren al geruchten dat de fabrikant interesse had.
De andere overnamekandidaten zijn een Belgische investeringsmaatschappij, het Italiaanse Fiat en het Canadese Magna, fabrikant van auto-onderdelen.

Voorkeur
Het Amerikaanse moederconcern van Opel, General Motors, kiest de overnamepartner. De Duitse regering heeft in die keuze een belangrijke stem. De Duitse regering staat garant voor miljarden euro's aan leningen van het autoconcern.
De regering maakt woensdagavond bekend welke kandidaat de voorkeur heeft.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:20:10 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69482367
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog speciale regelingen afgesloten zijn voor al die miljarden aan noodkrediet die GM heeft gekregen. Voorrang op de andere leningen ofzo, want anders zal met een faillissement ook een groot deel van de noodkredieten van de Amerikaanse overheid verdwijnen denk ik, en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
Dan drukken ze toch gewoon bij?
The End Times are wild
pi_69485047
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:20 schreef LXIV het volgende:
Dan drukken ze toch gewoon bij?
Dat zou wel weer een nieuwe stap zijn: De overheid geeft voor haar dagelijkse uitgaven staatsobligaties aan zichzelf en stalt die weer bij de Fed in ruil voor vers geld. Dat zijn echte Weimar-praktijken.
pi_69485435
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou wel weer een nieuwe stap zijn: De overheid geeft voor haar dagelijkse uitgaven staatsobligaties aan zichzelf en stalt die weer bij de Fed in ruil voor vers geld. Dat zijn echte Weimar-praktijken.
ja en dat kan superhard gaan vooral als je geen enkele bond meer kwijt raakt en de investeerders hun dollars komen inwisselen voor goud
pi_69485791
Ik vraag me een ding af. Mocht GM failliet gaan, hoeveel werknemers staan er dan per direct op straat? Hoe is dat eigenlijk geregeld bij failiisementen van dergelijke omvang?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_69485965
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:53 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vraag me een ding af. Mocht GM failliet gaan, hoeveel werknemers staan er dan per direct op straat? Hoe is dat eigenlijk geregeld bij failiisementen van dergelijke omvang?
Als er niks geregeld is staan er zo 500.000 man op straat binnen 6 maanden, misschien nog meer ook, want het toeleverancier-apparaat voor GM in de VS is bijna nog groter dan GM zelf
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69486043
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:53 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vraag me een ding af. Mocht GM failliet gaan, hoeveel werknemers staan er dan per direct op straat? Hoe is dat eigenlijk geregeld bij failiisementen van dergelijke omvang?
GM gaat chirurgisch failliet en zal een heel kleine onderneming
pi_69487151
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:00 schreef henkway het volgende:
GM gaat chirurgisch failliet en zal een heel kleine onderneming
Hmmm, dat lijkt mij wel illegaal. Het is bekend dat het niet goed gaat met GM, dus dan mag je geen activa meer uit de rechtspersoon hevelen. Dit natuurlijk ter bescherming van vreemd vermogen verschaffers en crediteuren. Het lijkt mij dat er in de VS ook dergelijke wetgeving is.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:09:54 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69488342
De Amerikanen moeten helemaal geen autos willen maken. Dat kunnen ze helemaal niet goed. Software, entertainment en franchise. Daar zijn ze goed in. Die overbodige, logge autoindustrie steunt nu op sucessvolle bedrijven, die daardoor een mindere expansie hebben.
The End Times are wild
pi_69490124
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:09 schreef LXIV het volgende:
De Amerikanen moeten helemaal geen autos willen maken. Dat kunnen ze helemaal niet goed. Software, entertainment en franchise. Daar zijn ze goed in. Die overbodige, logge autoindustrie steunt nu op sucessvolle bedrijven, die daardoor een mindere expansie hebben.
Amerikanen kunnen al jaren niets meer maken en alleen vreetschuren exploiteren
pi_69504411
ze speculeren dat GM op 1 juni voor "Bankruptcy protection" gaat, zie bloomberg channel.

Bekijk deze YouTube-video

http://en.wikipedia.org/w(...),_United_States_Code
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
  zondag 31 mei 2009 @ 18:44:57 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69580761
Als ik het goed lees worden de obligaties ingeruild voor 25% van de aandelen van het bedrijf.

Om even te illusteren: marketcapitalisatie (dus wat het bedrijf volgens de beurs waard is) : 450 miljoen. 25% hiervan is zo'n 125 miljoen dollar.

Het totaal aantal aan uitstaande obligaties dat hiervoor ingeleverd wordt heeft een waarde van 127 miljard euro! Ze krijgen dus 1/1000-ste van de inleg terug.

Wat een kapitaalvernietiging!
The End Times are wild
  zondag 31 mei 2009 @ 19:02:48 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69581159
Zo'n debt to equity conversie had natuurlijk ook bij de banken moeten plaatsvinden, al sluit ik niet uit dat dat uiteindelijk alsnog gaat gebeuren met het afnemend draagvlak voor bailouts.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69584034
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:44 schreef LXIV het volgende:
Als ik het goed lees worden de obligaties ingeruild voor 25% van de aandelen van het bedrijf.

Om even te illusteren: marketcapitalisatie (dus wat het bedrijf volgens de beurs waard is) : 450 miljoen. 25% hiervan is zo'n 125 miljoen dollar.

Het totaal aantal aan uitstaande obligaties dat hiervoor ingeleverd wordt heeft een waarde van 127 miljard euro! Ze krijgen dus 1/1000-ste van de inleg terug.

Wat een kapitaalvernietiging!
Daar zullen ook wel weer wat Nederlandse pensioenfondsen de klos zijn
  zondag 31 mei 2009 @ 22:50:07 #250
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69587423
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:53 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vraag me een ding af. Mocht GM failliet gaan, hoeveel werknemers staan er dan per direct op straat? Hoe is dat eigenlijk geregeld bij failiisementen van dergelijke omvang?
Ik denk dat dat nog wel meevalt. De totale hoeveelheid arbeiders valt nog wel mee, zal zo rond de 200.000 zitten waarvan grotendeels buiten Amerika zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')