abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68482790
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bovendien heeft GM eerst ook nog jouw pensioengeld verbrast

Wat ook aardig is, is dat als het voorgestelde plan doorgaat de winnaars de schrijvers van credit Default Swaps zijn (waarschijnlijk dus weer AIG, JPM, GS enzo )
EN DE RABOBANK!!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 08:13:48 #212
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_68583401
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bovendien heeft GM eerst ook nog jouw pensioengeld verbrast

Wat ook aardig is, is dat als het voorgestelde plan doorgaat de winnaars de schrijvers van credit Default Swaps zijn (waarschijnlijk dus weer AIG, JPM, GS enzo )
AIG in dat lijstje?! Zij zijn diegenen die die CDS'en uitgeschreven hebben toch... Oftewel, als GM failliet gaat kan AIG zijn CD polissen gaan uitkeren. Aangezien AIG geen cent te makken heeft, wordt dat afgewenteld op de US belastingbetaler aangezien de overheid vrolijk 100% garandeerd. Of heb ik iets zwaar verkeerd begrepen hier?
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:23:17 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68587318
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 08:13 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

AIG in dat lijstje?! Zij zijn diegenen die die CDS'en uitgeschreven hebben toch... Oftewel, als GM failliet gaat kan AIG zijn CD polissen gaan uitkeren. Aangezien AIG geen cent te makken heeft, wordt dat afgewenteld op de US belastingbetaler aangezien de overheid vrolijk 100% garandeerd. Of heb ik iets zwaar verkeerd begrepen hier?
Dat is dus wat ik zeg: het met belastinggeld redden van GM is waarschijnlijk tegelijkertijd ook weer een indirecte bailout aan AIG en dergelijke.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68587598
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik zeg: het met belastinggeld redden van GM is waarschijnlijk tegelijkertijd ook weer een indirecte bailout aan AIG en dergelijke.
Er is sprake van een chirurgisch failliet dus ik denk dat er niet sprake is van een failliet in de zin van echt failliet, maar meer van ontleden en verkopen of sluiten van failliete stukken
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:05:48 #215
93664 waht
Mushir
pi_68590649
quote:

Autoverkopen VS dalen naar dieptepunt

CHICAGO - De autoverkopen in de Verenigde Staten zijn in april verder gezakt. In bijna dertig jaar tijd zijn niet zo weinig auto's in het land verkocht als in april. Verschillende autobouwers als Toyota, Ford en General Motors brachten vrijdag hun cijfers al naar buiten en meer verkoopcijfers van onder meer Mitsubishi en Chrysler worden nog verwacht.

Het Japanse Toyota werd tot nu toe het hardst getroffen. In de Verenigde Staten werden 42 procent minder auto's van Toyota verkocht. Het eveneens Japanse Nissan noteerde een daling van 38 procent.
Het Amerikaanse General Motors verkocht 34 procent minder auto's en branchegenoot Ford zag zijn verkopen 32 procent inzakken.

Ford verwacht dat de autoverkopen in de tweede helft van dit jaar weer zullen aantrekken.
[..]
Hoe staan de Japanners er eigenlijk voor? Het enige wat ik hoor is de ellende in welke GM en Chrysler verkeren...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:18:15 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68590907
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:05 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe staan de Japanners er eigenlijk voor? Het enige wat ik hoor is de ellende in welke GM en Chrysler verkeren...
Toyota maakt nu ook verliezen, maar het verschil is dat Toyota verder een gezond bedrijf is en dus wel even een dipje kan hebben. GM en Chrysler draaiden zelfs tijdens de bubble al slecht.

In een normale vrije markt zouden GM en Chrysler natuurlijk failliet gaan en zouden Toyota en andere gezonde fabrikanten na de dip profiteren van meer marktaandeel. Maar helaas hebben we tegenwoordig een soort van Marxistisch systeem waarin met belastinggeld dat wordt opgebracht door competente bedrijven de incompetente bedrijven in leven worden gehouden zodat zij kunnen concurreren met de competente bedrijven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:08:16 #217
93664 waht
Mushir
pi_68595184
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:18 schreef SeLang het volgende:
In een normale vrije markt zouden GM en Chrysler natuurlijk failliet gaan en zouden Toyota en andere gezonde fabrikanten na de dip profiteren van meer marktaandeel. Maar helaas hebben we tegenwoordig een soort van Marxistisch systeem waarin met belastinggeld dat wordt opgebracht door competente bedrijven de incompetente bedrijven in leven worden gehouden zodat zij kunnen concurreren met de competente bedrijven.
Probleem is wel dat er tienduizenden mensen (300.000 volgens wikipedia ) op de arbeidsmarkt worden gegooid bij een faillisement van GM en Chrysler, misschien 'Bama bang voor publieke onrusten die uit de hand lopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68595316
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:08 schreef waht het volgende:
Probleem is wel dat er tienduizenden mensen (300.000 volgens wikipedia ) op de arbeidsmarkt worden gegooid bij een faillisement van GM en Chrysler, misschien 'Bama bang voor publieke onrusten die uit de hand lopen.
Een Toyota zal flink groeien&dus mensen aan moeten nemen. Natuurlijk niet allemaal maar goed, het met belastinggeld draaiende houden van dit soort bedrijven is uiteindelijk slechter voor de samenleving in z'n geheel.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68595482
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:18 schreef SeLang het volgende:


In een normale vrije markt zouden GM en Chrysler natuurlijk failliet gaan en zouden Toyota en andere gezonde fabrikanten na de dip profiteren van meer marktaandeel.
Of dat nou slim is om alle Japanse en Koreaan concurrentie vrij baan te geven

Lijkt me de gedwongen samenwerking met Fiat een goede deal, die kunnen ze best wel verkopen via het distributiekanaal van Chrysler als concurrentie van de japanners

Is wel goed als er gezonde concurrentie blijft
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:28:30 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68595754
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:08 schreef waht het volgende:

[..]

Probleem is wel dat er tienduizenden mensen (300.000 volgens wikipedia ) op de arbeidsmarkt worden gegooid bij een faillisement van GM en Chrysler, misschien 'Bama bang voor publieke onrusten die uit de hand lopen.
Sja, helaas is dat af en toe nodig als je niet uiteindelijk wilt verzanden in Sowjet toestanden waarin de welvaart voor iedereen structureel lager wordt. Je gaat nu resources verspillen aan slecht geleide bedrijven die producten maken die het publiek niet wil en die te duur geproduceerd worden, ten koste van goed geleide bedrijven die aantrekkelijke producten maken die goedkoper gemaakt kunnen worden. Het extreme gevolg van dergelijke politiek kon je mooi zien in het Oostblok. Hetzelfde geld en dezelfde mensen kunnen beter op een andere manier worden ingezet.

Daarnaast is het een vorm van staatssteun. Dit soort oneerlijke concurrentie en protectionisme leidt natuurlijk tot identieke acties in andere landen. Uiteindelijk zorgt dat voor inefficientie en misallocatie van middellen waardoor per saldo uiteindelijk iedereen slechter af is. Ik ben hier veel banger voor dan voor een korte (zeer) diepe recessie, maar populistische politici zoals Obama kiezen natuurlijk altijd voor een korte termijn oplossing die de problemen op de lange baan schuift.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:36:01 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68595936
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:18 schreef henkway het volgende:

[..]

Of dat nou slim is om alle Japanse en Koreaan concurrentie vrij baan te geven
Waarom niet? Als die het beter en efficienter kunnen....
Je moet je richten op dingen waar jij beter in bent.
quote:
Lijkt me de gedwongen samenwerking met Fiat een goede deal, die kunnen ze best wel verkopen via het distributiekanaal van Chrysler als concurrentie van de japanners
Als het een goede deal is dan zou die niet afgedwongen hoeven worden maar dan zou die deal vrijwillig worden aangegaan. Misschien zou een vergelijkbare deal of een overname ook wel vrijwillig hebben plaatsgevonden, alleen zo'n Obama die langs komt met een enorme zak gratis geld dat frustreert natuuurlijk alle normale businessprocessen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68596015
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom niet? Als die het beter en efficienter kunnen....
Je moet je richten op dingen waar jij beter in bent.

..]

Als het een goede deal is dan zou die niet afgedwongen hoeven worden maar dan zou die deal vrijwillig worden aangegaan. Misschien zou een vergelijkbare deal of een overname ook wel vrijwillig hebben plaatsgevonden, alleen zo'n Obama die langs komt met een enorme zak gratis geld dat frustreert natuuurlijk alle normale businessprocessen.
Lijkt me dat de USA best goed is in auto's bouwen, alleen ze verkopen eigenlijk alleen SUV's

Alternatief was voor Chrysler alleen faillisement, niemand neemt nu een autobouwer over die alleen grote SUV auto's maakt.
Chrysler heeft wel meer op het randje gestaan

Misschien exporteert de USA over tien jaar 1.000.000 Fiat-Chryslers per jaar naar India
Obama geeft ze alleen een schop in de juiste richting


[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 02-05-2009 18:46:43 ]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 18:54:46 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68596548
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:38 schreef henkway het volgende:
Misschien exporteert de USA over tien jaar 1.000.000 Fiat-Chryslers per jaar naar India
Obama geeft ze alleen een schop in de juiste richting
Misschien wel, misschien niet.
Maar mijn punt is dus dat de mensen die dat het beste kunnen inschatten niet in de Amerikaanse regering zitten maar bij goed geleide autobedrijven. Als er brood zit in zo'n alliantie dan was die ook wel zonder staatsingrijpen tot stand gekomen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68600254
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet.
Maar mijn punt is dus dat de mensen die dat het beste kunnen inschatten niet in de Amerikaanse regering zitten maar bij goed geleide autobedrijven. Als er brood zit in zo'n alliantie dan was die ook wel zonder staatsingrijpen tot stand gekomen.
kennelijk niet.
Het is wel een vernedering he , als je als stoere Chrysler autobouwer uit Detroit, Fiat om hulp moet vragen, dat hadden ze vast niet zelf gedaan, ze kregen hun bonus toch wel

De aandeelhouders zijn in ieder geval hun geld kwijt. Fiat krijgt 20% aandelen helemaal gratis

Als dit niets wordt dan gaat Chrysler dus alsnog failliet hoor.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:34:50 #225
141482 Q.
JurassiQ
pi_68600553
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Als dit niets wordt dan gaat Chrysler dus alsnog failliet hoor.
Die kans lijkt me best groot. .
For great justice!
pi_69022201
quote:
Chrysler Seeks to Reject 789 Dealership Agreements

Chrysler LLC is seeking to reject 789 automotive dealership agreements, many located in the suburbs of major U.S. cities, according to court papers filed in U.S. Bankruptcy Court in Manhattan.

The company wants to break its contracts with less than a quarter of its approximate 3,188 retail outlets, including seven with AutoNation Inc., two Lithia Motors Inc. dealerships and the Atlanta dealership of Asbury Automotive Group Inc., according to the filing today with U.S. Bankruptcy Judge Arthur Gonzalez. Gonzalez must first approve the cuts before they take effect.

Fiat SpA, not Chrysler, decided which dealers will be brought along to the new company to be formed under the U.S. automaker’s bankruptcy reorganization, according to people familiar with the situation. Trimming the bulk of dealers from urban areas will increase profitability at the remaining dealers, lawyers for Chrysler said.

“Over time, the market for new motor vehicles has changed dramatically,” said Peter Grady, director of dealer operations at Chrysler, in the court filing. “Numerous other competitors selling a wide variety of vehicles, including Toyota, Honda, Hyundai and Kia, have entered the market and captured a larger share.”

Shrink the Network
Chrysler said it would shrink its dealer network under “Project Genesis,” which cost $216 million over eight years. Rejected dealers won’t necessarily go out of business, as some may be able to get by with service operations, or make a switch to dealing used cars or other brands.

The Chrysler dealer contract rejections are to become effective June 9. General Motors Corp., the largest U.S. automaker, had said last month it plans to reduce its dealer network to about 3,600 from the 6,200 outlets it operated at the end of last year. The U.S. government, which provided emergency financing to both automakers, found that target insufficient.

Seeking to shed further costs in the face of a U.S.-imposed June 1 bankruptcy deadline, Detroit-based GM is expected to notify 1,000 to 1,200 dealers that their franchises won’t be renewed. Auburn Hills, Michigan-based Chrysler had previously proposed cutting dealerships in metro areas by as much as 50 percent. Chrysler said in court that it wouldn’t make incentive payments to dealers it wouldn’t keep, which lowered its budget for such payments by 25 percent.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_69318471
quote:
GM krijgt nog eens 4 miljard dollar van Washington
Uitgegeven: 23 mei 2009 08:07
Laatst gewijzigd: 23 mei 2009 08:06

WASHINGTON - Autoconcern General Motors heeft vrijdag een extra financiële injectie van 4 miljard dollar gekregen van het Amerikaanse ministerie van Financiën. Dat heeft GM laten weten.

Eerder kreeg de autoproducent al 15 miljard dollar aan staatssteun. Voor 1 juni moet het noodlijdende GM met een herstelplan komen.

Vorige week liet GM weten dat het 2300 dealers in de Verenigde Staten wil opdoeken. Dat is bijna 40 procent van de verkooppunten die het in het land heeft. De sanering moet eind volgend jaar zijn afgerond.
Wat wilt ZGM eigenlijk besparen met delaers opdoeken. Kregen al die dealers subsidie van GM dat ze geld kosten?

Nog 1 week dan is het 1 juni dan krijgen we het herstelplan te zien, of zou het een uitstelplan worden.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 10:50:32 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69319535
Voor die 4 miljard kreeg GM ook nog eens paar miljard voor de financieringstak? Als ik het goed gelezen en begrepen had, steunde de Amerikaanse regering dus het gedeelte van GM dat er voor zorgt dat consumenten een auto kunnen financieren met geleend geld. Lening op lening dus ? Geef dat geld dan direct aan de consument, denk ik dan. Wellicht dat de gemiddelde Amerikaanse consument momenteel een nuttigere besteding kan bedenken dan het kopen van een auto.

Het zijn wederom idiote communistische praktijken van Obama. Waarom gaan die Amerikanen niet in Trabantjes rondrijden en wordt zo'n Trabant-plan geheel opgesteld en uitgevoerd door de Amerikaanse overheid? Elke maand krijgt een nieuwe batch eerzame Amerikanen zo'n Trabant-kar, dat soort dingen dus.

edit: 7 miljard was het en het gaat om dit nieuwsbericht.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:16:43 #229
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69320046
Goed, nu ik dit topic heb doorgelezen... Die Obama heeft een 'chirurgisch bankroet' voor GM in gedachten. In het kader dat GM niet helemaal de vernieling in geholpen hoeft te worden, snap ik deze cadeautjes dan weer iets beter, maar toch het is te bizar voor woorden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69322749
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 10:50 schreef Falco het volgende:
Voor die 4 miljard kreeg GM ook nog eens paar miljard voor de financieringstak? Als ik het goed gelezen en begrepen had, steunde de Amerikaanse regering dus het gedeelte van GM dat er voor zorgt dat consumenten een auto kunnen financieren met geleend geld. Lening op lening dus ?
Idd, moedig de consumenten maar aan om nog meer te lenen zodat ze misschien toch nog producten gaan kopen waar ze eigenlijk niet op zitten te wachten Obama is echt goed bezig

Als je het mij vraagt kan GM (en de andere onrendabele autofabrikanten) beter failliet gaan. De rendabele delen worden dan wel overgenomen door andere partijen en/of krijgen een doorstart. De slechte delen zullen verdwijnen. Het gat wat deze automakers achterlaten zal opgevuld worden door andere autofabrikanten die wel hun zaakjes op orde hebben. Het is niet zo dat als zo'n bedrijf omvalt, dat er dan geen vraag meer is naar de producten en dat de werknemers niet meer ergens anders in dienst kunnen komen.

Zometeen komen we dankzij deze staatssteun acties en de volgende crisis met torenhoge staatsschulden en hoge inflatie. Maar het is iig wel 'change'.
pi_69348614
quote:
'Autobedrijven sterker uit crisis'
Uitgegeven: 23 mei 2009 22:20
Laatst gewijzigd: 23 mei 2009 22:19

WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama heeft goede hoop dat de zieltogende autoconcerns General Motors (GM) en Chrysler sterker uit de huidige financiële en economische crisis zullen komen.

Hij zei dat zaterdag in een vraaggesprek met de Amerikaanse televisiezender C-SPAN.

De twee bedrijven verkeren in grote financiële problemen en moeten nog deze maand met ingrijpende reorganisatieplannen komen om in aanmerking te komen voor extra overheidssteun.

Obama zei ervan uit te gaan dat zij hierdoor, als de autoverkoop aantrekt, een sterkere concurrentiepositie zullen hebben.

Producten

Obama zei verder te hopen dat de autobedrijven nu inzien dat zij met nieuwe producten moeten komen die de Amerikaanse consument aanspreken.

Hij doelde met name op duurzame en energiezuinige auto's. ''Ik denk dat GM en Chrysler
Dus obama wilt nog grotere en machtigere autofabrikanten na de crisis overhouden. Nu al zijn ze in politieke optiek al to big to fail wat moet het dan straks worden.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:23:49 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69348790
Hmmm... Wat wil Obama nou? Waarom zorgt hij er niet voor dat die twee fabrikanten op een 'nette' manier failliet gaan? Die paar gezonde onderdelen van de bedrijven laat je overnemen door geïnteresseerden en de rest is jammer de bammer waardeloos en kan het best opgedoekt worden. GM en Chrysler zijn veel te laat om duurzame en energiezuinige auto's te ontwikkelen en in productie te nemen. Voordat dat allemaal loopt, ben je alweer minstens twee jaar verder. Veel beter is het om wat Californische whizzkids aan te laten klooien. Geef die subsidies aan een paar innovatieve universiteitsprojecten en wie weet wat daar voor moois uit kan komen...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69461880
quote:
Faillissement GM lijkt onafwendbaar
27 mei 2009 17:16

General Motors (GM), de grootste autoproducent van de Verenigde Staten, is er niet in geslaagd om voldoende schuldeisers over te halen om hun vorderingen kwijt te schelden. Daarmee lijkt een faillissement onafwendbaar. GM wilde een faillissement voorkomen door een schuldenlast ter waarde van 27 miljard dollar aan uitstaande obligaties om te zetten in nieuwe aandelen van het bedrijf. De obligatiehouders zouden in ruil hiervoor een belang krijgen van 10 procent in het nieuwe gereorganiseerde bedrijf.

Voorwaarde
Voorwaarde was wel dat minimaal 90 procent van de investeerders hiermee akkoord zou gaan. Dit is volgens het noodlijdende concern bij lange na niet gelukt. De schuldeisers hadden tot dinsdag middernacht (plaatselijke tijd) om het bod van GM te accepteren. De schuldsanering werd gezien als de laatste strohalm voor General Motors, dat sinds het begin van het jaar overeind werd gehouden met miljarden staatssteun.

Faillissement
Volgens deskundigen is het zo goed als zeker dat GM nu faillissement aanvraagt. Sommige analisten zijn sceptisch over de beweegreden. Zij denken dat het aansturen op een bankroet van meet af aan de opzet was van het bestuur. ''Het voorstel van GM lijkt een overduidelijke poging van het concern om de obligatiehouders de schuld te geven van jarenlang wanbeleid'', stelde een Amerikaanse analist.

1 juni
De algemene verwachting is dat GM het faillissement, dat als een van de grootste en meest gecompliceerde in de geschiedenis van de Verenigde Staten de boeken zal ingaan, voor 1 juni zal aanvragen. Tot die tijd heeft het concern de tijd om een strategie te presenteren aan de Amerikaanse overheid waaruit blijkt hoe het bedrijf verder kan en om in aanmerking te komen voor extra overheidssteun.

Noodkrediet
Het ministerie van Financiën besloot vorige week nog om GM van een nieuw noodkrediet te voorzien van 4 miljard dollar. De Amerikaanse president Barack Obama stelde toen dat het zieltogende bedrijf sterker uit de huidige crisis tevoorschijn zal komen. Hij zei te hopen dat de Amerikaanse autoconcerns inzien dat zij met nieuwe producten moeten komen die de consument aanspreken.

Afstoten

Behalve de schuldsanering wil GM verscheidene automerken afstoten, zoals Opel, Pontiac en Saab. Over de verkoop van Opel wordt momenteel druk onderhandeld. Om het pad voor deze deal te effenen, heeft GM woensdag alle Europese bezittingen, zoals fabrieken en patenten, die zijn gerelateerd aan Opel en het Britse Vauxhall, overgedragen aan het dochterbedrijf Adam Opel GmbH. Dit maakt de weg vrij voor de aanstelling van een Duitse bewindvoerder, die Opel verder kan losvlechten uit General Motors.


[ Bericht 72% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-05-2009 18:20:24 (Even het hele bericht geplaats.) ]
pi_69462235
Ik ben benieuwd of er nog speciale regelingen afgesloten zijn voor al die miljarden aan noodkrediet die GM heeft gekregen. Voorrang op de andere leningen ofzo, want anders zal met een faillissement ook een groot deel van de noodkredieten van de Amerikaanse overheid verdwijnen denk ik, en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:11:59 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_69465984
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
Ruim negatief is toch ook ruim?
For great justice!
pi_69482249
quote:
Chinezen doen officieel bod op Opel
Bij de Duitse autofabrikant Opel heeft zich op de valreep een vierde overnamekandidaat gemeld. Een Chinese automaker, BAIC, deed gisteravond een bod. Er waren al geruchten dat de fabrikant interesse had.
De andere overnamekandidaten zijn een Belgische investeringsmaatschappij, het Italiaanse Fiat en het Canadese Magna, fabrikant van auto-onderdelen.

Voorkeur
Het Amerikaanse moederconcern van Opel, General Motors, kiest de overnamepartner. De Duitse regering heeft in die keuze een belangrijke stem. De Duitse regering staat garant voor miljarden euro's aan leningen van het autoconcern.
De regering maakt woensdagavond bekend welke kandidaat de voorkeur heeft.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:20:10 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_69482367
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog speciale regelingen afgesloten zijn voor al die miljarden aan noodkrediet die GM heeft gekregen. Voorrang op de andere leningen ofzo, want anders zal met een faillissement ook een groot deel van de noodkredieten van de Amerikaanse overheid verdwijnen denk ik, en het is nou niet zo dat die ruim in de financiën zitten.
Dan drukken ze toch gewoon bij?
The End Times are wild
pi_69485047
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:20 schreef LXIV het volgende:
Dan drukken ze toch gewoon bij?
Dat zou wel weer een nieuwe stap zijn: De overheid geeft voor haar dagelijkse uitgaven staatsobligaties aan zichzelf en stalt die weer bij de Fed in ruil voor vers geld. Dat zijn echte Weimar-praktijken.
pi_69485435
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat zou wel weer een nieuwe stap zijn: De overheid geeft voor haar dagelijkse uitgaven staatsobligaties aan zichzelf en stalt die weer bij de Fed in ruil voor vers geld. Dat zijn echte Weimar-praktijken.
ja en dat kan superhard gaan vooral als je geen enkele bond meer kwijt raakt en de investeerders hun dollars komen inwisselen voor goud
pi_69485791
Ik vraag me een ding af. Mocht GM failliet gaan, hoeveel werknemers staan er dan per direct op straat? Hoe is dat eigenlijk geregeld bij failiisementen van dergelijke omvang?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')