Met pensioenen gokken gebeurt hier ook. Vraag maar aan de havenarbeiders. Die zijn 2 miljard kwijt.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt ook stellen dat een niet functionerend sociaal systeem in een westers land een bedrijf op deze manier ten gronde kan richten ipv naar de vakbonden te wijzen.
Die pensioen kosten daarvoor hebben naar ik mag aanemen de werknemers zelf gespaard, dat die brassers dat wilden investeren in een financiele tak, of andere bedrijven overgenomen, om hiermee de rendementen op pensioen gelden op te krikken moeten we daar dan de bonden de schuld van geven.
En healthcare moeten we het daar nog over hebben die kosten in de VS zijn hoger als hier in nederland maar een groot gedeelte van de bevolking kan daar de premie voor die healthcare niet eens betalen.
Fuck de privatisering van sociale voorzieningen in een westers land. Alles maar om zogenaamd de efficiency van het kapitalisme tot nog grotere hoogtes te stuwen zonder rekening te houden met de mensen die dit mogelijk moeten maken.
quote:"Opel is lege doos en op sterven na dood"
De kans dat autobouwer Opel kan worden gered is aanzienlijk kleiner geworden nu bekend raakte dat moederhuis General Motors (GM) in ruil voor noodkredieten het hele vermogen van Opel aan Amerikaanse banken heeft verpand, meldt de krant De Morgen.
Niet meer interessant voor investeerders
Doordat GM alle fabrieken en bedrijfsterreinen van zijn Europese dochteronderneming in pand heeft gegeven aan Amerikaanse banken, wordt Opel een heel pak minder interessant voor eventueel geïnteresseerde investeerders, zo luidt het in de krant.
"Lege doos"
"Opel is niet meer dan een lege doos", zo was te horen in Duitser regeringskringen. En het Duitse ministerie van Economie erkende: "Deze situatie maakt de zoektocht naar een investeerder haast onmogelijk". Partijen die geïnteresseerd zijn in Opel, zullen eerst de productie-eenheden en de bedrijfsterreinen moeten vrijkopen om een doorstart te realiseren. Een rechtstreekse participatie, onder meer van de Duitse deelstaten en het Vlaamse gewest, lijkt nu de enige uitweg voor Opel, zegt de krant.
quote:'Banken staan redding Chrysler in de weg'
NEW YORK (ANP) - Amerikaanse banken die autobouwer Chrysler samen 6,8 miljard dollar hebben geleend om een faillissement af te wenden, weigeren een overheidsvoorstel om aandelen Chrysler als afbetaling te accepteren. Dat schreef zakenkrant The Wall Street Journal zondag.
Washington wil dat de banken 5 miljard dollar van de totale leensom in aandelen Chrysler omzetten zodat de autofabrikant zijn schuldenlast kan verlagen. Door de weigering van onder meer JP Morgan Chase en Citigroup komt een faillissement van Chrysler juist met rasse schreden naderbij.
Een faillissement van Chrysler levert de banken meer op dan een pakket vrijwel waardeloze aandelen. Als de autobouwer omvalt, zal het in delen verkocht worden. Bij dat proces staan de banken als schuldeisers op de eerste rij.
Toch aardig dat een best goed automerk zo om zeep geholpen is.quote:Meest verkochte automerken
Tot 31 december 2008. De verkopen van 2007 staan tussen haakjes.
Volkswagen 46.155 (50.015)
Ford 43.547 (41.340)
Opel 40.870 (47.760)
Peugeot 40.373 (39.201)
Toyota 39.096 (40.275)
Lees ik hier nu goed dat de overheid graag wil dat de banken een hoop geld in aandelen gaan steken van een bedrijf dat bijna failiet is, terwijl ze zelf al genoeg in de problemen zitten? Banken die zelf al overheidssteun hebben ontvangen? Dan kan de overheid toch net zo goed zelf geld in Chrysler steken?quote:
Ik wel een extra managementlaag aka kostenpostquote:Op maandag 6 april 2009 19:03 schreef Idler het volgende:
[..]
Lees ik hier nu goed dat de overheid graag wil dat de banken een hoop geld in aandelen gaan steken van een bedrijf dat bijna failiet is, terwijl ze zelf al genoeg in de problemen zitten? Banken die zelf al overheidssteun hebben ontvangen? Dan kan de overheid toch net zo goed zelf geld in Chrysler steken?
Overheid ---geld----> Chrysler
Overheid ---geld----> Banken ---geld----> Chrysler
Ik zie het verschil niet, jullie wel?
Met de huidige constructie lijkt die kans me wel groot ja.quote:Op maandag 6 april 2009 20:01 schreef xenobinol het volgende:
Dus een verzelfstandiging van Opel zit er waarschijnlijk niet in? Zou het merk nu ook gaan verdwijnen?
Het merk OPEL, de naam OPEL is al 5 miljard euro waardquote:Op maandag 6 april 2009 22:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Met de huidige constructie lijkt die kans me wel groot ja.
Is al of is nogquote:Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef henkway het volgende:
[..]
Het merk OPEL, de naam OPEL is al 5 miljard euro waard
Ik ben gek op Amerikanen, maar voor deze:quote:Op maandag 6 april 2009 23:36 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, ik vind het eigenlijk maar een kutnaam en een kutmerk, maar ik kan ook echt niet meer zonder de Opel in het straatbeeld.
Opel vervult een belangrijke taak, namelijk dat een middelmatig vormgegeven auto (en dat zijn er per definitie veel) er toch nog spectaculair mooi uit kan zien als er een Opel in de buurt is.quote:Op maandag 6 april 2009 23:36 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, ik vind het eigenlijk maar een kutnaam en een kutmerk, maar ik kan ook echt niet meer zonder de Opel in het straatbeeld.
geweldig he Opel admiraalquote:Op dinsdag 7 april 2009 11:25 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik ben gek op Amerikanen, maar voor deze: [ afbeelding ]
Laat ik zelfs een hoop Amerikanen achter me staan.
Opel is een redelijk merk met een geweldige geschiedenis, zodra zij weer wat ambitieuzer worden zal ik ook echt wel weer een oogje openhouden
hehehehehquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef highender het volgende:
[..]
Opel vervult een belangrijke taak, namelijk dat een middelmatig vormgegeven auto (en dat zijn er per definitie veel) er toch nog spectaculair mooi uit kan zien als er een Opel in de buurt is.
Ga weg, Opel is een waardeloze auto. De troep die ze tot eind jaren 90 gemaakt hebben roest in no-time weg.quote:Op maandag 6 april 2009 23:22 schreef henkway het volgende:
Het merk OPEL, de naam OPEL is al 5 miljard euro waard
Opel Insignia is top of the Bill.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ga weg, Opel is een waardeloze auto. De troep die ze tot eind jaren 90 gemaakt hebben roest in no-time weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |