abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2008 @ 11:48:28 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64527317
Vervolg op Miljardensteun voor de US autoindustrie komt er WEL
Het lijkt me dat het laatste woord hierover nog niet is gesproken, dus nieuwe berichten over steun aan de auto-industrie in de VS kan men hier kwijt. Laatste berichten van het vorige deel gingen over de 6 miljard steun aan de financiële tak van General Motors die autoleningen en hypotheken verstrekte.

laatste post in dat topic:
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:18 schreef DiRadical het volgende:
GMAC verkocht ook in Nederland hypotheken.
Weet niet of dat ook van die subprime dingen (mensen met BKR registratie, sterk wisselende inkomens e.d.) waren zoals ELQ (van Lehman) dat deed.

[edit]
Van ELQ.NL
[..]

Tja, zo ben je hypotheek produkt van het jaar en zo is je bank gezonken door deze produkten.
Vraag me nu af welke hypotheek produkten de afgelopen 2 jaar "hypotheekprodukt van het jaar"geweest zijn
[/edit]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 31 december 2008 @ 12:20:20 #2
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_64528396
Het volg van de steun:
GM, GMAC ease lending rules to entice car buyers
quote:
NEW YORK/DETROIT (Reuters) - General Motors Corp and its GMAC funding affiliate launched programs on Tuesday to lure U.S. car and truck buyers back into showrooms, as the nation's largest automaker tries to revive its sagging fortunes.

GMAC modified its credit criteria so that it could lend to a wider range of potential customers, two-and-a-half months after significantly curbing lending.

Meanwhile, GM is offering zero-percent financing on several vehicles, and rates no higher than 5.9 percent on more than three dozen 2008 and 2009 models. The offer expires on January 5. Many eligible vehicles also carry cash discounts of $500 to $4,250.
Mag ik ook een Ford kopen van GMAC?

Ik lees dat GMAC voor een deel eigendom is van Cerberus.
Die zijn ook eigenaar van Chrysler.
Ds de vraag blijft staan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_64528578
die bankvergunning voor gmac , doel daarvan is de fusie met crysler dacht ik
pi_64621850
quote:
Noodkrediet voor Chrysler
Het Amerikaanse ministerie van Financiën verstrekt een noodkrediet van 2,9 miljard euro aan de noodlijdende Amerikaanse autofabrikant Chrysler.

Noodfonds
De lening maakt deel uit van een noodfonds van in totaal 12,5 miljard euro dat de Amerikaanse regering vorige maand in het leven riep om de auto- sector in de VS te helpen. Eerder deze week kreeg General Motors al een financiële ondersteuning.

Onzeker
De autosector is door de economische crisis ingestort. Mensen doen geen dure aankopen omdat ze onzeker zijn over hun financiële situatie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64622708
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Aether het volgende:

[..]


zonde van het geld, ik zie alleen Ford het nog net redden, in de rest investeren heeft geen zin meer.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64630091
het zal mij es benieuwen hoe het er over een jaar uitziet
oost west thuis best
pi_64644158
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
pi_64644322
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef henkway het volgende:
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
Niet mee eens, er worden helemaal geen auto's meer verkocht, of het nu zuinige of slurpers zijn het maakt niet uit, de amerikaan die zet het ineens liever op de bank ( of kan geen credit meer krijgen/ of willen ).
Hierdoor zal de auto industrie het heel lang, heel zwaar krijgen, GM en Chrijsler zullen verdwijnen.

'Ford kan geen koper vinden voor Volvo'
De Amerikaanse autofabrikant Ford kan geen koper vinden voor zijn Zweedse dochter Volvo, meldt het Duitse magazine Der Spiegel. Na BMW ziet nu ook Daimler af van een overname.


De Chinezen?
Het hoofd van Daimler heeft in de afgelopen weken een eventuele overname van Volvo laten onderzoeken en ziet behoorlijk wat nadelen. Na de weigering van Daimler moet Ford volgens het Duitse weekblad hopen dat een Chinese autofabrikant Volvo overneemt, bijvoorbeeld Changan.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64644700
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef henkway het volgende:
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:00:55 #10
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64646539
Ik weet niet of iemand het leuk vindt. Zelf kijk ik er vooral met verbazing naar dat het kan, misschien ook omdat de Amerikaanse auto-industrie een bepaalde symbolische waarde heeft.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 5 januari 2009 @ 17:07:31 #11
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_64692798
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
De problemen zitten ook met name in Detroit.
Niet bij de Amerikaanse fabrieken van Honda en Toyota in het zuiden. De totale kosten inclusief pensioen en ziektekosten verzekeringen liggen daar 40% lager

Daarnaast gaat GMAC (grotendeels onderdeel van GM) leningen uitgeven tegen 0% rente aan mensen die het waarschijnlijk niet kunnen betalen, terwijl ze zelf 8% moeten betalen.
En dat allemaal om GM auto's te laten verkopen waarop ze gemiddeld $4100 per auto verliezen.

Iedere 11 jarige kan zien dat dit bedrijfsmodel niet werkt.
Saturn staat overigens ook in de etalage, net als Saab. Dus die gaan GM ook niet redden.

Spannend en boeiend is het wel, het is een ongebruikelijke situatie.
Maar leuk is het zeker niet.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_64694060
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:07 schreef DiRadical het volgende:

[..]

De problemen zitten ook met name in Detroit.
Niet bij de Amerikaanse fabrieken van Honda en Toyota in het zuiden. De totale kosten inclusief pensioen en ziektekosten verzekeringen liggen daar 40% lager

Daarnaast gaat GMAC (grotendeels onderdeel van GM) leningen uitgeven tegen 0% rente aan mensen die het waarschijnlijk niet kunnen betalen, terwijl ze zelf 8% moeten betalen.
En dat allemaal om GM auto's te laten verkopen waarop ze gemiddeld $4100 per auto verliezen.

Iedere 11 jarige kan zien dat dit bedrijfsmodel niet werkt.
Saturn staat overigens ook in de etalage, net als Saab. Dus die gaan GM ook niet redden.

Spannend en boeiend is het wel, het is een ongebruikelijke situatie.
Maar leuk is het zeker niet.
Dit deel ik geheel met je, en ook eidenlijk iemand die de situatie van 2 kanten inziet.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_64697532
Dit wordt trekken aan een dood paard , kan me niet meer voorstellen dat ze er nu nog een laten vallen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64698098
AMSTERDAM (Dow Jones)--De beurzen op Wall Street koersen maandag lager. Beleggers vrezen de resultaten over december in de autosector, later vandaag. Ook kijken beleggers al naar vrijdag, wanneer naar verwachting een dramatisch cijfer over de werkgelegenheid bekend wordt gemaakt.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64701097
Dit plaatje blijft gewoon goed!

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:49:57 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64719401
quote:
Toyota legt binnenlandse productie 11 dagen stil

6 januari 2009, 9:05 | ANP
TOKIO (AFN) - De Japanse autofabrikant Toyota Motor legt de productie in al zijn binnenlandse fabrieken in februari en maart voor elf dagen stil wegens de sterk gedaalde verkoop. Dat maakte het grootste autoconcern van Japan dinsdag bekend.

Eerder liet Toyota al weten in januari de productie voor drie dagen stil te leggen bij zijn twaalf Japanse fabrieken. Ook ontslaat Toyota drieduizend tijdelijke werknemers in Japan. Eerder werd ook al de Noord-Amerikaanse productie van Toyota rond de feestdagen aan banden gelegd.

Toyota kampt met sterk dalende verkopen wereldwijd. In de Verenigde Staten kelderde de verkoop in december met 37 procent. De Japanse verkoop daalde vorige maand met 18 procent. Het concern verwacht dit boekjaar voor het eerst in zijn bestaan een operationeel verlies te lijden.
Tijd voor een bailout
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65204134
quote:
Feds To Offer Cash For Your Clunker
coondoggie sends along a NetworkWorld piece that begins, "The government... wants to motivate you to get rid of your clunker of a car for the good of the country (and the moribund car industry). A 'Cash for Clunkers' measure introduced this week by three US Senators, two Democrats and a Republican, would set up a national voucher program to encourage drivers to voluntarily trade in their older, less fuel-efficient car, truck, or SUV for a car that gets better gas mileage. Should the bill pass, the program would pay out a credit of $2,500 to $4,500 for drivers who turn in fuel-inefficient vehicles to be scrapped and purchase a more fuel-efficient vehicle."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_65206670
Beetje offtopic:



Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65207007
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tijd voor een bailout
my buurman is loodgieter en wil ook een bailout
  maandag 19 januari 2009 @ 14:10:05 #20
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_65207348
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef Aether het volgende:

[..]


Ze hebben in Duitsland ook een plan om ¤2500 susidie te geven als je je oude auto inruilt voor een nieuwe.
Die oude moet dan wel meer dan 9 jaar oud zijn.

Heb je een 10 jaar oude Passat krijg je ¤2500 + de inruil van je auto. Kun je net een Dacia Logan kopen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_65722146
quote:
For Detroit's ailing automakers, the numbers were nothing short of apocalyptic: Chrysler's sales dropped 55%, GM's 48% and Ford Motors' almost 40%. Even Japan's big brands were hammered: Toyota's sales shrunk 34%, Honda's 31% and Nissan's 30%, while Volkswagen of America fell 12%. Hyundai (Korea) escaped the carnage, reporting a 14% increase.
January Auto Sales Go from Bad to Worse
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65725335
Ook de Japanse autofabrikant Mazda heeft veel last van de ingezakte automarkt in de Verenigde Staten. Het bedrijf waarschuwde woensdag dat het dit boekjaar, dat afloopt in maart, afstevent op een nettoverlies van 13 mrd yen (euro 112 mln).

Lees het dossier over de mondiale autosector

Eerder ging de op vier na grootste autofabrikant van Japan nog uit van een winst van 50 mrd yen (euro 433 mln). Vorig jaar boekte Mazda nog een recordwinst van bijna 92 mrd yen (euro 797 mln ), dankzij een sterke groei van de verkopen in de VS en in Europa.

Mazda verkocht in de periode van april tot en met december 10% minder auto's in de VS dan een jaar eerder. Het bedrijf zag zijn verkopen in China in dezelfde periode daarentegen wel met 38% toenemen.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65851070
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66049742
quote:
'Faillissement of krediet voor General Motors'
DETROIT (ANP) - De Amerikaanse autoproducent General Motors gaat de overheid in de Verenigde Staten twee dure alternatieve aanbieden: óf de regering voorziet het noodlijdende concern van miljarden aan extra krediet om te kunnen blijven draaien, óf er wordt faillissement aangevraagd. Dat meldde The Wall Street Journal zaterdag.

General Motors moet binnenkort een herstructureringsplan indienen bij de Amerikaanse regering, waaruit moet blijken hoe het weer winstgevend en levensvatbaar denkt te kunnen worden. GM kreeg eerder samen met branchegenoot Chrysler leningen van in totaal 17,4 miljard dollar van de Amerikaanse overheid om te kunnen overleven.

GM, dat dit jaar wereldwijd 10.000 van de 73.000 vaste aanstellingen schrapt, zou minstens 5 miljard aan extra krediet nodig hebben om het eerste kwartaal van dit jaar door te kunnen komen. Volgens sommige analisten kan de onderneming het beste failliet gaan en een doorstart maken om van personeel af te komen en de kosten te drukken.
Bron
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66049967
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
Er zal er toch echt een failliet moeten gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66050467
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er zal er toch echt een failliet moeten gaan
Is het beste GM te ontmantelen

geen andere optie
  Redactie Frontpage zaterdag 14 februari 2009 @ 12:28:27 #27
145738 superworm
is erbij
pi_66050666
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
En de FOK!link: General Motors nagenoeg failliet
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66051544
Gewoon failliet laten gaan, dat is de enige kans om de zooi nog een beetje op de rails te krijgen.
For great justice!
pi_66052954
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66053820
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
Valt te bezien als ze een doorstart kunnen maken blijft een groot gedeelte van de banen behouden. Vraag me alleen af of een doorstart veel nut heeft. Als niemand die zooi nog wil kopen zal dat na een doorstart niet veel anders zijn.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:33:15 #31
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_66054056
^^ ze kunnen dan wel de pensioenen van (oud)-medewerkers stopzetten, wat een boel geld op de balans en vaste lasten scheelt... Of dat netjes is, is natuurlijk zeer de vraag.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:22:29 #32
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66055310
Hoeveel miljarden je er ook insteekt, de mensen hebben gewoon geen geld voor auto's. Het blijft vechten tegen de bierkaai.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_66056448
Die bailout moet er komen! Anders verlies ik het beursspel!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66056531
De financieringstak van GM is toch de 7e bank van de VS qua grootte ? Meen 't ergens gelezen te hebben, sinds de Bush-bailout geloof ik niet dat ze GM laten klappen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66057551
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
De financieringstak van GM is toch de 7e bank van de VS qua grootte ? Meen 't ergens gelezen te hebben, sinds de Bush-bailout geloof ik niet dat ze GM laten klappen.
ik geloof er ook geen fuck van dat ze GM laten knappen. Dat is direct een flinke klap voor de amerikaanse economie. GM is nog steeds verschrikkelijk groot en niet alleen banen in Amerika gaan verloren, maar ze hebben verschillende bouwplekkies over de hele wereld.

Ik zie het dan eerder in dat verscheidene grote auto merken 'stukjes' GM kopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:06:53 #36
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66058015
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66058133
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:06 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.
Het is natuurlijk niet alleen dat 300.000 mensen een uitkering krijgen, maar ook dat hun spending behaviour behoorlijk naar beneden gaan. Maar de vraag blijft inderdaad verkoop je de hele mikmak en begin je opnieuw en ga je een aantal maanden / jaren? op de blaren zitten of blijf je geld inpompen hopen dat het weer beter wordt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:41:52 #38
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_66058982
Hoe staat het eigenlijk met dat saneringsplan van GM, of is dit het plan? Steeds weer voor drie maanden overheidsfinanciering lospeuteren en vervolgens achteroverleunen?
Never explain, never apologize.
pi_66065872
Maar als GM failliet gaat kunnen andere automobielfabrikanten in dat gat springen en een groter marktaandeel veroveren en ex-medewerkers van GM aannemen. Overheidsteun creëert alleen maar valse concurrentie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 15 februari 2009 @ 10:07:50 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_66078339
ford zal het dan overnemen denk ik/hoop ik ford maakt betere auto's dan GM en elke automaker heeft veel te lijden onder de crisis niet aleen maar de ford chrysler en gm laat dat duidelijk zijn
  zondag 15 februari 2009 @ 12:16:06 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66078614
1 van de drie zal wel moeten verdwijnen, of ze krimpen allemaal met 30% oid.GM lijkt mij te groot/te symbolisch om te laten vallen. Denk dat als er ééntje moet verdwijnen, Chrysler de pineut is.
NB. Chrysler was ooit eigenaar van Simca/Talbot; alleen al daarom verdient Chrysler geen credit meer!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66078815
quote:
NEW YORK (CNNMoney.com) -- On Tuesday, General Motors and Chrysler LLC have to submit plans to the government that show how they plan to turnaround their troubled companies. It won't be an easy task.

The two struggling automakers, which received approval for $17.4 billion in federal loans in December ($13.4 billion for GM and $4 billion for Chrysler) are required by the terms of their agreement to show that they can be viable for the long-term. Otherwise, the government could recall the loans.
Deadline looms for Detroit -- much at stake

Ze gaan dus eerst een plan maken dat ze levensvatbaar zijn, om zo de eerste bailout veilig te stellen. Een week later komen ze dat 't *kuch* toch niet zo rooskleurig is, doe ons ff een 2e.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66079633
GM komst de laaste tijd wel met betere auto volgend jaar geheel electrishe auto's met dodge ook offroud op stroom als die op de markt kommen wil ik er wel een koop stroom of bezine en niet half om half
pi_66102976
quote:
'Auto-industrie VS moet offers brengen'
Uitgegeven: 15 februari 2009 22:00
Laatst gewijzigd: 15 februari 2009 22:00

WASHINGTON - De Amerikaanse auto-industrie kan alleen gered worden als alle betrokken partijen concessies doen.

Dat stelde David Axelrod, een van de belangrijkste adviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama, zondag.

''We hebben een groot belang bij het voortbestaan van de auto-industrie. Daarvoor zijn echter aanpassingen nodig van alle betrokkenen. Niet alleen van de arbeiders, maar ook van aandeelhouders, crediteuren en, natuurlijk, de managers die de bedrijven leiden'', aldus Axelrod tegen de Amerikaanse televisiezender Fox News.




Mislukken

Hij reageerde op het mislukken van het overleg tussen autofabrikant General Motors en de vakbonden over de kosten van de gezondheidszorg voor gepensioneerde werknemers.

Ook branchegenoot Chrysler slaagde er niet in een akkoord te bereiken met de bonden.


GM en Chrysler

GM en Chrysler moeten dinsdag een herstructureringsplan presenteren, waarin ze aangeven hoe ze weer winstgevend denken te worden.

De noodlijdende autogiganten werden aan het begin van het jaar overeind gehouden met een miljardenkrediet van de Amerikaanse overheid.

© ANP
http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.html


einde verhaal over twee dagen....
namaste
pi_66103152
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:59 schreef Dulk het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.html


einde verhaal over twee dagen....
en wat hij eigenlijk bedoelt is, aanpassingen van de pensionados, ofwel een failliet GM en een doorstart zonder de verplichting van pensioenbetalingen aan de honderdduizenden ex-werknemers/.

Die moeten de offers brengen.
Maar als GM werkelijk failliet gaat dan krijgen ze ook geen pensioen meer he

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 15-02-2009 23:20:29 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 23:15:29 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66103598
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
Het is leedvermaak over de arrogantie van de Amerikaanse autoindustrie om halstarrig te weigeren zuinige en moderne auto's te bouwen. The American way of life, waarbij 1/20 ste van de wereldbevolking het hun recht vond om de helft van alle grondstoffen te verbruiken.

Een voorbeeld: Toen na veel gedoe er in sommige staten eindelijk wetten kwamen om de uitstoot te beperken ging met niet over op motoren die wat zuiniger waren (van jaren 60 naar jaren 80 technologie), maar vond men een maas in de wet om toch door te gaan met het produceren van olieslurpende bakken. Dat was het geboortemoment van de SUF. Auto's boven de 3200KG waren vrijgesteld van die eisen. Dus wat deed de industrie: auto's zo zwaar maken dat ze niet aan de eisen hoefden te voldoen.

Sorry, maar dan verdien je een failissement in mijn ogen.
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2009 @ 23:30:07 #48
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66104210
SUV bedoel je, maar das wel heel ernstig.....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66104301
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
SUV bedoel je, maar das wel heel ernstig.....
nee, hij bedoelt SUF
  zondag 15 februari 2009 @ 23:35:45 #50
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66104444
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:32 schreef henkway het volgende:

[..]

nee, hij bedoelt SUF
Suf is het onderwerp, het lijdend voorwerp de SUV
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 15 februari 2009 @ 23:37:53 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66104532
Het was natuurlijk een woordgrapje.

Maar goed. Los van dat zijn Amerikaanse auto's technologisch meestal de minderen van hun Europese of Aziatische concurrenten. Een vriend van mij heeft een tijdje in een Chevrolet gereden, en had meerdere keren een storing. En de onderdelen vervangen was beslist niet goedkoop.
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2009 @ 23:53:13 #52
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66105061
De "economie" van de VS berust op een vreemd patriotische vorm van vertrouwen tussen de Amerikanen onderling. 5 jaar geleden kon je in elke branche een bedrijf beginnen in vrijwel elk gebied. Door het enorme geconsumeer en de creatie van geld was er zoveel te besteden dat kwaliteit en efficiency allang niet meer nodig waren terwijl je een dikke boterham kon verdienen. Niet alleen gaat de lucht er nu uit maar zal de efficiency en de kwaliteit van alle diensten en producten sterk verbeteren. De Amerikanen vanaf modaal zullen alleen een enorme stap in "welvaart" terug moeten doen. Moeder aarde zal er iig beter van worden. De rest zal volgen, maar dan zijn we 2 decennia verder
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66175819
GM heeft 400.000 "retirees" ! Dat is een stad man .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66181856
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
GM heeft 400.000 "retirees" ! Dat is een stad man .
die kosten dus minstens 8 miljard dollar per jaar
pi_66188137
quote:
When all is said and done,GM (GM, Fortune 500) said that by 2011 it could need a total of $30 billion, which includes the $13.4 billion in Treasury loans it has already received. In the near term
quote:
The two firms, in documents submitted to the Treasury Department, also detailed plans to cut 50,000 jobs worldwide by the end of the year.
GM, Chrysler ask for $21.6 billion more
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:47:15 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66188380
Dat vorige steungeld is alweer opgebrast?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66552653
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 @ 09:47 schreef BlaZ het volgende:
Dat vorige steungeld is alweer opgebrast?
Natuurlijk, bodemloze put.
For great justice!
pi_66552675
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:47 schreef BlaZ het volgende:
Dat vorige steungeld is alweer opgebrast?
Ik vraag me af of dat gewoon afgeschreven is op de overproductie?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66673424
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Redactie Frontpage dinsdag 3 maart 2009 @ 23:39:53 #60
145738 superworm
is erbij
pi_66674501
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 30 maart 2009 @ 08:45:20 #61
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67537620
quote:
'Baas General Motors vertrekt'

De chef van het Amerikaanse autobedrijf General Motors (GM), Rick Wagoner, vertrekt naar het zich laat aanzien op verzoek van het Witte Huis. Dit berichtten Amerikaanse media op gezag van betrokkenen in Detroit, de hoofdstad van de noodlijdende Amerikaanse autoindustrie.

De onderneming GM blonk de laatste jaren vooral uit door het maken van opzienbarende verliezen. GM maakte meer dan 65 miljard euro verlies sinds 2005.

Het bedrijf kreeg begin dit jaar van de federale overheid een lening van 10,6 miljard euro om het hoofd boven water te houden. Het bedrijf stelt nu in april bijna 14 euro miljard meer aan krediet nodig te hebben om overeind te blijven.

Verwacht wordt dat de Amerikaanse president Barack Obama vandaag meer krediet beschikbaar stelt, ondanks bedenkingen in Washington dat GM en de kleinere onderneming uit Detroit, Chrysler, onvoldoende hebben gedaan om beter op de automarkt te kunnen concurreren.
Probeer eens achter dit rookgordijn te kijken.

Mish

Unless GM pulls a rabbit out of its hat by Tuesday, it is headed for restructuring, with 60 days financing provided by taxpayers. Moreover, You can kiss Chrysler goodbye completely unless Fiat is dumb enough to take it over. Many Chrysler dealers are likely to blow up on this news. However, given there is too much auto capacity, Chrysler going under is an overall good thing. Those directly involved will not see it that way.

Credit Event Triggered

One last point: This will be a "credit event" triggering payouts on credit default swap bets.

I have reported before that GM has a $trillion or so in credit default swaps written on it (but my information on this is well over a year old). If banks stocks rally tomorrow (or even if they simply do not collapse), you will know that banks are fully hedged or on the right side of those swaps.

Als ze GM gaan ontmantelen en herstructureren na een eventueel faillissement verwacht dan maar een big bang door het financiële landschap

However, given the swaps dwarf GM bonds, it is virtually guaranteed that someone is on the wrong side of them.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:35:11 #62
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:45:02 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67538712
quote:
Ik denk dat deze link niet klopt, er zit nogal een nutteloos oninformatief stukje achter .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 09:51:04 #64
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67538836
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat deze link niet klopt, er zit nogal een nutteloos oninformatief stukje achter .
Klopt vandaar ook mijn 2e link.
Hoe vuistdiep zou MBIA en AIG hierin weer zitten.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:22:08 #66
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_67542666
quote:
Witte Huis wijst plannen GM en Chrysler af
30 maart 2009, 8:46 | ANP

WASHINGTON (AFN) - Een werkgroep voor de auto-industrie van het Witte Huis heeft maandag de reorganisatieplannen van de noodlijdende autoconcerns General Motors (GM) en Chrysler afgewezen. Zij moesten daarin aantonen weer winstgevend te kunnen worden om voor extra overheidssteun in aanmerking te komen.

,,We hebben helaas moet concluderen dat geen van de plannen levensvatbaarheid weergaven. Ze komen daarom niet in aanmerking voor extra investeringen zoals was gevraagd'', aldus een hooggeplaatste functionaris van het Witte Huis. GM had 30 miljard dollar aan nieuwe leningen gevraagd bovenop de miljarden die het al heeft ontvangen. Nu krijgt GM alleen krediet om de komende zestig dagen mee te overbruggen.

Afgelopen weekeinde dwong het Witte Huis al het ontslag af van GM-topman Rick Wagoner. Hij is maandag met onmiddellijke ingang afgetreden en wordt opgevolgd door president Fritz Henderson. Wagoner zou te traag hebben gehandeld om GM weer uit het slop te trekken. President Obama komt maandagmiddag met plannen om de Amerikaanse auto-industrie te ondersteunen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:23:49 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67542717
quote:
White House questions viability of GM, Chrysler

WASHINGTON (AP) -- Neither General Motors nor Chrysler submitted acceptable plans to receive more federal bailout money, the Obama administration said as it set the stage for a crisis in Detroit that would dramatically reshape the nation's auto industry.

<knip>

Frustrated administration officials said Chrysler cannot function as an independent company under its current plan. They have given Chrysler a 30-day window to complete a proposed partnership with Italian automaker Fiat SpA, and will offer up to $6 billion to the companies if they can negotiate a deal before time runs out.

If a Chrysler-Fiat union cannot be completed, Washington plans to walk away, leaving Chrysler destined for a complete sell-off. No other money is available.

<knip>

For GM, the administration offered 60 days of operating money to restructure. A frantic top-to-bottom effort began Sunday after chairman and CEO Rick Wagoner stepped aside under pressure from the White House.

<knip>

Obama advisers saw public outrage come to a head in recent weeks, as populist anger escalated over bonuses paid to American International Group executives. They realized Americans are frustrated with the economy and its business leaders; they also said they would not invest one dollar more than was necessary to keep the companies alive and would walk away if it looked impossible.

Officials said GM had failed to make good on promises made in exchange for $13.4 billion in government loans, although there are currently no plans to call in those loans.

<knip>


link
Nu eens kijken of Obama ballen heeft
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 maart 2009 @ 12:25:09 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67542748
Laat maar branden. De markt is verzadigd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67543244
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nu eens kijken of Obama ballen heeft
ontmantelen, er is toch structureel teveel capaciteit
  maandag 30 maart 2009 @ 13:20:12 #70
40566 Ericr
Livewrong
pi_67544298
Lijkt me dat de overheid weinig andere keuze heeft dan de boel te laten klappen. Iedere paar maanden weer $20 miljard er in pompen is ook geen optie. De patient is gewoon niet levensvatbaar.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:25:40 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67544467
quote:
Domme vraag misschien maar wat is er 'verkeerd' aan dat soort tactieken?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 13:45:57 #72
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_67545222
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:20 schreef Ericr het volgende:
Lijkt me dat de overheid weinig andere keuze heeft dan de boel te laten klappen. Iedere paar maanden weer $20 miljard er in pompen is ook geen optie. De patient is gewoon niet levensvatbaar.
Denk ook dat ze weinig keuze hebben.

Maar als GM failliet gaat zal dat toch wel een schokgolf veroorzaken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:52:16 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67545430
Wat misschien wel een voordeel is is als GM omvalt dat dan alle andere autoleveranciers weer wat lucht krijgen, omdat toch een flink stuk aanbod dan vervalt en de markt weer een beetje recht trekt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 14:01:17 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67545702
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:43 schreef henkway het volgende:

[..]

ontmantelen, er is toch structureel teveel capaciteit
Dat vind ik ook, maar durft hij dat?

Eerst de rijke bankiers die iedereen veracht een bailout geven en vervolgens de sympathieke 'blue collar workers' laten vallen. Dat wordt nog lastig voor een populist als Obama.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 maart 2009 @ 14:03:18 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67545750
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, maar durft hij dat?

Eerst de rijke bankiers die iedereen veracht een bailout geven en vervolgens de sympathieke 'blue collar workers' laten vallen. Dat wordt nog lastig voor een populist als Obama.
Ik weet het niet, ik vind op zich het omhooghouden van banken en verzekeraars wel te verantwoorden mits het met mate gebeurt. Het is toch zo dat keiveel burgers daar hun centjes en pensioen etc hebben staan.
Andere bedrijven hoeven wmb niet op staatssteun te rekenen. Zo'n markt omhooghouden kun je niet verantwoorden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67546836
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik vind op zich het omhooghouden van banken en verzekeraars wel te verantwoorden mits het met mate gebeurt. Het is toch zo dat keiveel burgers daar hun centjes en pensioen etc hebben staan.
Andere bedrijven hoeven wmb niet op staatssteun te rekenen. Zo'n markt omhooghouden kun je niet verantwoorden.
Ga jij dat uitleggen aan de duizenden mensen die op het punt staan hun baan te verliezen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:40:58 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67546975
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ga jij dat uitleggen aan de duizenden mensen die op het punt staan hun baan te verliezen?
Da's jammer maar helaas. Ze zullen zelf toch ook wel beseffen dat 80% van de auto die van de lopende band rollen niet verkocht worden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 14:46:07 #78
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_67547112
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik vind op zich het omhooghouden van banken en verzekeraars wel te verantwoorden mits het met mate gebeurt. Het is toch zo dat keiveel burgers daar hun centjes en pensioen etc hebben staan.
Andere bedrijven hoeven wmb niet op staatssteun te rekenen. Zo'n markt omhooghouden kun je niet verantwoorden.
Alleen jammer dat de houders van aandelen en obligaties in die banken nu ook een bail-out krijgen, terwijl aandeelhouders van andere bedrijven gewoon op gewezen worden dat ze risicodragend kapitaal hebben geïnvesteerd.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_67547735
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, maar durft hij dat?

Eerst de rijke bankiers die iedereen veracht een bailout geven en vervolgens de sympathieke 'blue collar workers' laten vallen. Dat wordt nog lastig voor een populist als Obama.
de rijke bankiers gaan ok onderuit, alleen de to big to fail zijn even blijven staan

en AIG heeft / had wereldwijde verplichtingen die was nog bigger to fail

maar zal toch ontmanteld worden,
de financiele sector is klaar met spitten
  maandag 30 maart 2009 @ 15:31:10 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67548569
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:05 schreef henkway het volgende:

[..]

de rijke bankiers gaan ok onderuit, alleen de to big to fail zijn even blijven staan

en AIG heeft / had wereldwijde verplichtingen die was nog bigger to fail

maar zal toch ontmanteld worden,
de financiele sector is klaar met spitten
Ik begrijp wel waarom ze liever Chrysler laten vallen dan AIG, maar het blijft een lastig verhaal om aan Joe Sixpack uit te leggen. Gelukkig neemt het algehele draagvlak voor bailouts in een rap tempo af, dus dat is in zijn voordeel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 maart 2009 @ 15:59:30 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_67549439
-27,07% vandaag op de DOW
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 30 maart 2009 @ 19:48:37 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67555850
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67556206
Wat een ontiegelijke prutsers.

Wanneer we naar het product wat men verkoopt kijken heeft men dus per verkochte auto op dit moment respectievelijk

GM 30.900 /2.9 = 10.655 dollar
Ford 14.600/ 1.9 = 7684 dollar
Chrysler 8000/1.5 =5333 dollar

Verlies gedraaid.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:05:02 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_67556421
Leuk hè, cijfertjes.
Maar wel desastreus.

Wel geinig om te kijken hoe pissig die Amerikanen zijn. De chef van GM moet weg, terwijl bankdirecteuren die alleen maar 4 van het alfabet kennen (FAIL), gewoon op hun stoeltje blijven zitten en 5 miljoen per jaar + bonus (1 miljoen per miljard verlies ofzo ) wegtikken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_67558297
Ford gaat zijn europese auto`s verkopen in de VS als ik het goed lees
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67559971
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Domme vraag misschien maar wat is er 'verkeerd' aan dat soort tactieken?
Dit is juist het grote probleem met de krediet crises: er is tig maal meer aan schuld middels CDS-en verzekerd dan dat er aan schuld is. Als dan de 'credit event' optreedt (b.v. het niet aflossen van een obligatie lening) moet degene die de CDS-en verkocht heeft dat geld ophoesten. En als die op dezelfde schuld 70x een CDS verkocht heeft dan moet die 70x dat geld ophoesten. Kuch... Het probleem zit 'm dus niet zozeer (hoewel ook wel) in de schulden zelf, als wel in de derivaten daarop.
Goud kan je niet bijdrukken
  maandag 30 maart 2009 @ 21:49:51 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67560325
hoe kun je nou een CDS 70x verkopen en waarom doe je dat?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67560944
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:49 schreef Maanvis het volgende:
hoe kun je nou een CDS 70x verkopen en waarom doe je dat?
Waarom: vanwege de premie die het oplevert.
Hoe: er is/was geen regulering om dit te verbieden.
Wat (o.a.) AIGFP (http://en.wikipedia.org/wiki/AIG_Financial_Products) deed was hetzelfde risico tig maal verzekeren en dus tig maal de premie incasseren. Met b.v. een autoschade verzekering kan / mag dat niet, maar met CDS-en wel. Die worden ook niet verhandeld op een vrije markt, maar OTC en derhalve ook zonder regulering. Alleen hadden veel / alle CDS verkopers geen of veel te weinig dekking voor de aangegane risicos.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_67561241
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:31 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp wel waarom ze liever Chrysler laten vallen dan AIG, maar het blijft een lastig verhaal om aan Joe Sixpack uit te leggen. Gelukkig neemt het algehele draagvlak voor bailouts in een rap tempo af, dus dat is in zijn voordeel.
Blijft een fascinerend schouwspel

Laten klappen is denk ik toch echt de enige mogelijkheid. De steun wordt niet gebruikt om het structurele probleem op te lossen en dan moet je als overheid gewoon doen. Maar ja het zal wel een grote klap opleveren voor de wereldeconomie.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_67561443
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:14 schreef FJD het volgende:

Maar ja het zal wel een grote klap opleveren voor de wereldeconomie.
Vroeg of laat moet die klap gewoon komen, GM maakt gewoon troep.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 30 maart 2009 @ 22:22:03 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67561462
Dus ik moet het als volgt zien? :
Maanvis NV heeft zijn credit default risico verzekerd bij PoekieMan NV voor een bedrag van 100000E voor een periode van 5 jaar. Maanvis NV betaald een vast bedrag per jaar om dat risico te verzekeren. Na 2 jaar gaat het mis en mist Maanvis NV wat betalingen voor 50000E en doet een beroep op PoekieMan NV. Maanvis NV krijgt 100000E om deze schulden af te lossen en het contract wordt ontbonden. PoekieMan NV heeft echter ondertussen dit risico 30x doorverkocht en krijgt dus 3 miljoen van degene aan wie dit contract is doorverkocht..
Is dit zo'n beetje correct?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67561586
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:21 schreef xenobinol het volgende:
Vroeg of laat moet die klap gewoon komen, GM maakt gewoon troep.
Ik sta al een paar jaar met verbazing te kijken dat ze overeind blijven
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 30 maart 2009 @ 22:29:17 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67561759
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Waarom: vanwege de premie die het oplevert.
Hoe: er is/was geen regulering om dit te verbieden.
Wat (o.a.) AIGFP (http://en.wikipedia.org/wiki/AIG_Financial_Products) deed was hetzelfde risico tig maal verzekeren en dus tig maal de premie incasseren. Met b.v. een autoschade verzekering kan / mag dat niet, maar met CDS-en wel. Die worden ook niet verhandeld op een vrije markt, maar OTC en derhalve ook zonder regulering. Alleen hadden veel / alle CDS verkopers geen of veel te weinig dekking voor de aangegane risicos.
Maar waarom gingen ze nog die CDS'en aan toen de kredietcrisis al aan de gang was? Waren ze er zo van overtuigd dat het hen niet ging raken?

En wie strijkt al dat geld op. Want iemand moet de kennis wel gehad hebben (en giga-bedragen aan premies er voor over hebben gehad) en nu dus op rozen zitten. Wat voor type mensen/bedrijven/organisaties zijn dat?

Ik vind het echt allemaal zo onwerkelijk. Dat kan ik zelfs met mijn standaard Pavlov-reactie (het terug laten vallen op klasse-verhoudingen) niet verklaren
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 22:30:58 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67561832
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:14 schreef FJD het volgende:

[..]

Blijft een fascinerend schouwspel

Laten klappen is denk ik toch echt de enige mogelijkheid. De steun wordt niet gebruikt om het structurele probleem op te lossen en dan moet je als overheid gewoon doen. Maar ja het zal wel een grote klap opleveren voor de wereldeconomie.
Ik heb al meerdere malen gelezen dat een faillisement niet hoeft te betekenen dat er geen auto's meer van de band rollen. Een herstart is door wetgeving heel simpel gemaakt.

Ook dát is Amerika. (eigenlijk absurd als je erover nadenkt)

Details ben ik helaas vergeten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67562007
Pas als ze de sociale molensteen kunnen dumpen, kan er iets van gemaakt worden. Anders heb je binnen het jaar precies hetzelfde gezeik.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 30 maart 2009 @ 22:37:16 #96
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_67562073
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:22 schreef Maanvis het volgende:
Dus ik moet het als volgt zien? :
Maanvis NV heeft zijn credit default risico verzekerd bij PoekieMan NV voor een bedrag van 100000E voor een periode van 5 jaar. Maanvis NV betaald een vast bedrag per jaar om dat risico te verzekeren. Na 2 jaar gaat het mis en mist Maanvis NV wat betalingen voor 50000E en doet een beroep op PoekieMan NV. Maanvis NV krijgt 100000E om deze schulden af te lossen en het contract wordt ontbonden. PoekieMan NV heeft echter ondertussen dit risico 30x doorverkocht en krijgt dus 3 miljoen van degene aan wie dit contract is doorverkocht..
Is dit zo'n beetje correct?
Volgens mij werkt het met die CDS-en zo dat iedereen een verzekering kan afsluiten op het kredietrisico van Maanvis NV. Het is dus eigenlijk niets anders dan een weddenschap op een bepaalde gebeurtenis. Alleen hebben de wedkantoren (waaronder AIG) in dit geval hun odds niet goed berekend.
Never explain, never apologize.
  maandag 30 maart 2009 @ 22:37:46 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67562097
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:35 schreef FJD het volgende:
Pas als ze de sociale molensteen kunnen dumpen, kan er iets van gemaakt worden. Anders heb je binnen het jaar precies hetzelfde gezeik.
Ah, het stokpaardje van de Republikeinen. Typerend dat je daar in trapt.

In Duitsland is het salaris gewoon hoger hoor, en in Frankrijk ook. Daar is de shit niet zo groot.

Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de auto's die je bouwt.

Bovendien heb ik begrepen (corrigeer me als het niet waar is) dat het loonbeleid niet per bedrijf maar per fabriek verschilt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Klopkoek op 30-03-2009 22:42:59 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 maart 2009 @ 22:38:37 #98
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67562130
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere malen gelezen dat een faillisement niet hoeft te betekenen dat er geen auto's meer van de band rollen. Een herstart is door wetgeving heel simpel gemaakt.

Ook dát is Amerika. (eigenlijk absurd als je erover nadenkt)

Details ben ik helaas vergeten.
Een faillisement en daarna een doorstart is inderdaad het beste.
De aandeelhouders en bondhouders zijn dan hun geld kwijt.
Alle pensioenverplichtingen etc zijn dan ook verdwenen.
Vervolgens verkopen de curatoren de delen van het bedrijf aan investeerders die nog brood zien in die delen en zonder de molensteen van al die pensioenverplichtingen etc. Op die manier kan toch een deel van de mensen weer opnieuw aan de slag bij de nieuwe entiteit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 maart 2009 @ 22:40:32 #99
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67562212
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een faillisement en daarna een doorstart is inderdaad het beste.
De aandeelhouders en bondhouders zijn dan hun geld kwijt.
Alle pensioenverplichtingen etc zijn dan ook verdwenen.
Vervolgens verkopen de curatoren de delen van het bedrijf aan investeerders die nog brood zien in die delen en zonder de molensteen van al die pensioenverplichtingen etc. Op die manier kan toch een deel van de mensen weer opnieuw aan de slag bij de nieuwe entiteit.
Triest dat het zo gaat.

Kapitalisme in zijn meest naakte vorm. Zul je zien dat die nieuwe aandeelhouders helemaal niet zo 'nieuw' blijken te zijn.

Maar als het niet anders kan, tja...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67562421
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, het stokpaardje van de Republikeinen. Typerend dat je daar in trapt.

In Duitsland is het salaris gewoon hoger hoor, en in Frankrijk ook. Daar is de shit niet zo groot.
Verlicht ons dan eens met de enige echte juiste oplossing?

Kan de berekeningen nog wel eens voor je opzoeken maar geloof dat de kosten van pensioenen bij US carmakers per auto dubbel zo hoog liggen als bij Japanse carmakers. Tel daarbij de slechte bedrijfsvoering op en je bent waar je nu bent.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')