Is het beste GM te ontmantelenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er zal er toch echt een failliet moeten gaan
Valt te bezien als ze een doorstart kunnen maken blijft een groot gedeelte van de banen behouden. Vraag me alleen af of een doorstart veel nut heeft. Als niemand die zooi nog wil kopen zal dat na een doorstart niet veel anders zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
ik geloof er ook geen fuck van dat ze GM laten knappen. Dat is direct een flinke klap voor de amerikaanse economie. GM is nog steeds verschrikkelijk groot en niet alleen banen in Amerika gaan verloren, maar ze hebben verschillende bouwplekkies over de hele wereld.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
De financieringstak van GM is toch de 7e bank van de VS qua grootte? Meen 't ergens gelezen te hebben, sinds de Bush-bailout geloof ik niet dat ze GM laten klappen.
Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
Het is natuurlijk niet alleen dat 300.000 mensen een uitkering krijgen, maar ook dat hun spending behaviour behoorlijk naar beneden gaan. Maar de vraag blijft inderdaad verkoop je de hele mikmak en begin je opnieuw en ga je een aantal maanden / jaren? op de blaren zitten of blijf je geld inpompen hopen dat het weer beter wordt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:06 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.
Yup...het is en blijft een tostie.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
Another auto bailout on the way?
Nu al.....
Deadline looms for Detroit -- much at stakequote:NEW YORK (CNNMoney.com) -- On Tuesday, General Motors and Chrysler LLC have to submit plans to the government that show how they plan to turnaround their troubled companies. It won't be an easy task.
The two struggling automakers, which received approval for $17.4 billion in federal loans in December ($13.4 billion for GM and $4 billion for Chrysler) are required by the terms of their agreement to show that they can be viable for the long-term. Otherwise, the government could recall the loans.
http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.htmlquote:'Auto-industrie VS moet offers brengen'
Uitgegeven: 15 februari 2009 22:00
Laatst gewijzigd: 15 februari 2009 22:00
WASHINGTON - De Amerikaanse auto-industrie kan alleen gered worden als alle betrokken partijen concessies doen.
Dat stelde David Axelrod, een van de belangrijkste adviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama, zondag.
''We hebben een groot belang bij het voortbestaan van de auto-industrie. Daarvoor zijn echter aanpassingen nodig van alle betrokkenen. Niet alleen van de arbeiders, maar ook van aandeelhouders, crediteuren en, natuurlijk, de managers die de bedrijven leiden'', aldus Axelrod tegen de Amerikaanse televisiezender Fox News.
Mislukken
Hij reageerde op het mislukken van het overleg tussen autofabrikant General Motors en de vakbonden over de kosten van de gezondheidszorg voor gepensioneerde werknemers.
Ook branchegenoot Chrysler slaagde er niet in een akkoord te bereiken met de bonden.
GM en Chrysler
GM en Chrysler moeten dinsdag een herstructureringsplan presenteren, waarin ze aangeven hoe ze weer winstgevend denken te worden.
De noodlijdende autogiganten werden aan het begin van het jaar overeind gehouden met een miljardenkrediet van de Amerikaanse overheid.
© ANP
en wat hij eigenlijk bedoelt is, aanpassingen van de pensionados, ofwel een failliet GM en een doorstart zonder de verplichting van pensioenbetalingen aan de honderdduizenden ex-werknemers/.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:59 schreef Dulk het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.html
einde verhaal over twee dagen....
Het is leedvermaak over de arrogantie van de Amerikaanse autoindustrie om halstarrig te weigeren zuinige en moderne auto's te bouwen. The American way of life, waarbij 1/20 ste van de wereldbevolking het hun recht vond om de helft van alle grondstoffen te verbruiken.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.
GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.
Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.
Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000
En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.
Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
nee, hij bedoelt SUFquote:Op zondag 15 februari 2009 23:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:SUV bedoel je, maar das wel heel ernstig.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |