abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66050467
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er zal er toch echt een failliet moeten gaan
Is het beste GM te ontmantelen

geen andere optie
  Redactie Frontpage zaterdag 14 februari 2009 @ 12:28:27 #27
145738 superworm
is erbij
pi_66050666
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
En de FOK!link: General Motors nagenoeg failliet
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66051544
Gewoon failliet laten gaan, dat is de enige kans om de zooi nog een beetje op de rails te krijgen.
For great justice!
pi_66052954
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66053820
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
Valt te bezien als ze een doorstart kunnen maken blijft een groot gedeelte van de banen behouden. Vraag me alleen af of een doorstart veel nut heeft. Als niemand die zooi nog wil kopen zal dat na een doorstart niet veel anders zijn.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:33:15 #31
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_66054056
^^ ze kunnen dan wel de pensioenen van (oud)-medewerkers stopzetten, wat een boel geld op de balans en vaste lasten scheelt... Of dat netjes is, is natuurlijk zeer de vraag.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:22:29 #32
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66055310
Hoeveel miljarden je er ook insteekt, de mensen hebben gewoon geen geld voor auto's. Het blijft vechten tegen de bierkaai.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_66056448
Die bailout moet er komen! Anders verlies ik het beursspel!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66056531
De financieringstak van GM is toch de 7e bank van de VS qua grootte ? Meen 't ergens gelezen te hebben, sinds de Bush-bailout geloof ik niet dat ze GM laten klappen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66057551
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
De financieringstak van GM is toch de 7e bank van de VS qua grootte ? Meen 't ergens gelezen te hebben, sinds de Bush-bailout geloof ik niet dat ze GM laten klappen.
ik geloof er ook geen fuck van dat ze GM laten knappen. Dat is direct een flinke klap voor de amerikaanse economie. GM is nog steeds verschrikkelijk groot en niet alleen banen in Amerika gaan verloren, maar ze hebben verschillende bouwplekkies over de hele wereld.

Ik zie het dan eerder in dat verscheidene grote auto merken 'stukjes' GM kopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:06:53 #36
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66058015
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66058133
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:06 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.
Het is natuurlijk niet alleen dat 300.000 mensen een uitkering krijgen, maar ook dat hun spending behaviour behoorlijk naar beneden gaan. Maar de vraag blijft inderdaad verkoop je de hele mikmak en begin je opnieuw en ga je een aantal maanden / jaren? op de blaren zitten of blijf je geld inpompen hopen dat het weer beter wordt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:41:52 #38
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_66058982
Hoe staat het eigenlijk met dat saneringsplan van GM, of is dit het plan? Steeds weer voor drie maanden overheidsfinanciering lospeuteren en vervolgens achteroverleunen?
Never explain, never apologize.
pi_66065872
Maar als GM failliet gaat kunnen andere automobielfabrikanten in dat gat springen en een groter marktaandeel veroveren en ex-medewerkers van GM aannemen. Overheidsteun creëert alleen maar valse concurrentie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 15 februari 2009 @ 10:07:50 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_66078339
ford zal het dan overnemen denk ik/hoop ik ford maakt betere auto's dan GM en elke automaker heeft veel te lijden onder de crisis niet aleen maar de ford chrysler en gm laat dat duidelijk zijn
  zondag 15 februari 2009 @ 12:16:06 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66078614
1 van de drie zal wel moeten verdwijnen, of ze krimpen allemaal met 30% oid.GM lijkt mij te groot/te symbolisch om te laten vallen. Denk dat als er ééntje moet verdwijnen, Chrysler de pineut is.
NB. Chrysler was ooit eigenaar van Simca/Talbot; alleen al daarom verdient Chrysler geen credit meer!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66078815
quote:
NEW YORK (CNNMoney.com) -- On Tuesday, General Motors and Chrysler LLC have to submit plans to the government that show how they plan to turnaround their troubled companies. It won't be an easy task.

The two struggling automakers, which received approval for $17.4 billion in federal loans in December ($13.4 billion for GM and $4 billion for Chrysler) are required by the terms of their agreement to show that they can be viable for the long-term. Otherwise, the government could recall the loans.
Deadline looms for Detroit -- much at stake

Ze gaan dus eerst een plan maken dat ze levensvatbaar zijn, om zo de eerste bailout veilig te stellen. Een week later komen ze dat 't *kuch* toch niet zo rooskleurig is, doe ons ff een 2e.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66079633
GM komst de laaste tijd wel met betere auto volgend jaar geheel electrishe auto's met dodge ook offroud op stroom als die op de markt kommen wil ik er wel een koop stroom of bezine en niet half om half
pi_66102976
quote:
'Auto-industrie VS moet offers brengen'
Uitgegeven: 15 februari 2009 22:00
Laatst gewijzigd: 15 februari 2009 22:00

WASHINGTON - De Amerikaanse auto-industrie kan alleen gered worden als alle betrokken partijen concessies doen.

Dat stelde David Axelrod, een van de belangrijkste adviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama, zondag.

''We hebben een groot belang bij het voortbestaan van de auto-industrie. Daarvoor zijn echter aanpassingen nodig van alle betrokkenen. Niet alleen van de arbeiders, maar ook van aandeelhouders, crediteuren en, natuurlijk, de managers die de bedrijven leiden'', aldus Axelrod tegen de Amerikaanse televisiezender Fox News.




Mislukken

Hij reageerde op het mislukken van het overleg tussen autofabrikant General Motors en de vakbonden over de kosten van de gezondheidszorg voor gepensioneerde werknemers.

Ook branchegenoot Chrysler slaagde er niet in een akkoord te bereiken met de bonden.


GM en Chrysler

GM en Chrysler moeten dinsdag een herstructureringsplan presenteren, waarin ze aangeven hoe ze weer winstgevend denken te worden.

De noodlijdende autogiganten werden aan het begin van het jaar overeind gehouden met een miljardenkrediet van de Amerikaanse overheid.

© ANP
http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.html


einde verhaal over twee dagen....
namaste
pi_66103152
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:59 schreef Dulk het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.html


einde verhaal over twee dagen....
en wat hij eigenlijk bedoelt is, aanpassingen van de pensionados, ofwel een failliet GM en een doorstart zonder de verplichting van pensioenbetalingen aan de honderdduizenden ex-werknemers/.

Die moeten de offers brengen.
Maar als GM werkelijk failliet gaat dan krijgen ze ook geen pensioen meer he

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 15-02-2009 23:20:29 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 23:15:29 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66103598
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
Het is leedvermaak over de arrogantie van de Amerikaanse autoindustrie om halstarrig te weigeren zuinige en moderne auto's te bouwen. The American way of life, waarbij 1/20 ste van de wereldbevolking het hun recht vond om de helft van alle grondstoffen te verbruiken.

Een voorbeeld: Toen na veel gedoe er in sommige staten eindelijk wetten kwamen om de uitstoot te beperken ging met niet over op motoren die wat zuiniger waren (van jaren 60 naar jaren 80 technologie), maar vond men een maas in de wet om toch door te gaan met het produceren van olieslurpende bakken. Dat was het geboortemoment van de SUF. Auto's boven de 3200KG waren vrijgesteld van die eisen. Dus wat deed de industrie: auto's zo zwaar maken dat ze niet aan de eisen hoefden te voldoen.

Sorry, maar dan verdien je een failissement in mijn ogen.
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2009 @ 23:30:07 #48
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66104210
SUV bedoel je, maar das wel heel ernstig.....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66104301
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
SUV bedoel je, maar das wel heel ernstig.....
nee, hij bedoelt SUF
  zondag 15 februari 2009 @ 23:35:45 #50
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66104444
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:32 schreef henkway het volgende:

[..]

nee, hij bedoelt SUF
Suf is het onderwerp, het lijdend voorwerp de SUV
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')