abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2008 @ 11:48:28 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64527317
Vervolg op Miljardensteun voor de US autoindustrie komt er WEL
Het lijkt me dat het laatste woord hierover nog niet is gesproken, dus nieuwe berichten over steun aan de auto-industrie in de VS kan men hier kwijt. Laatste berichten van het vorige deel gingen over de 6 miljard steun aan de financiële tak van General Motors die autoleningen en hypotheken verstrekte.

laatste post in dat topic:
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:18 schreef DiRadical het volgende:
GMAC verkocht ook in Nederland hypotheken.
Weet niet of dat ook van die subprime dingen (mensen met BKR registratie, sterk wisselende inkomens e.d.) waren zoals ELQ (van Lehman) dat deed.

[edit]
Van ELQ.NL
[..]

Tja, zo ben je hypotheek produkt van het jaar en zo is je bank gezonken door deze produkten.
Vraag me nu af welke hypotheek produkten de afgelopen 2 jaar "hypotheekprodukt van het jaar"geweest zijn
[/edit]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 31 december 2008 @ 12:20:20 #2
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_64528396
Het volg van de steun:
GM, GMAC ease lending rules to entice car buyers
quote:
NEW YORK/DETROIT (Reuters) - General Motors Corp and its GMAC funding affiliate launched programs on Tuesday to lure U.S. car and truck buyers back into showrooms, as the nation's largest automaker tries to revive its sagging fortunes.

GMAC modified its credit criteria so that it could lend to a wider range of potential customers, two-and-a-half months after significantly curbing lending.

Meanwhile, GM is offering zero-percent financing on several vehicles, and rates no higher than 5.9 percent on more than three dozen 2008 and 2009 models. The offer expires on January 5. Many eligible vehicles also carry cash discounts of $500 to $4,250.
Mag ik ook een Ford kopen van GMAC?

Ik lees dat GMAC voor een deel eigendom is van Cerberus.
Die zijn ook eigenaar van Chrysler.
Ds de vraag blijft staan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_64528578
die bankvergunning voor gmac , doel daarvan is de fusie met crysler dacht ik
pi_64621850
quote:
Noodkrediet voor Chrysler
Het Amerikaanse ministerie van Financiën verstrekt een noodkrediet van 2,9 miljard euro aan de noodlijdende Amerikaanse autofabrikant Chrysler.

Noodfonds
De lening maakt deel uit van een noodfonds van in totaal 12,5 miljard euro dat de Amerikaanse regering vorige maand in het leven riep om de auto- sector in de VS te helpen. Eerder deze week kreeg General Motors al een financiële ondersteuning.

Onzeker
De autosector is door de economische crisis ingestort. Mensen doen geen dure aankopen omdat ze onzeker zijn over hun financiële situatie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64622708
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Aether het volgende:

[..]


zonde van het geld, ik zie alleen Ford het nog net redden, in de rest investeren heeft geen zin meer.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64630091
het zal mij es benieuwen hoe het er over een jaar uitziet
oost west thuis best
pi_64644158
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
pi_64644322
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef henkway het volgende:
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
Niet mee eens, er worden helemaal geen auto's meer verkocht, of het nu zuinige of slurpers zijn het maakt niet uit, de amerikaan die zet het ineens liever op de bank ( of kan geen credit meer krijgen/ of willen ).
Hierdoor zal de auto industrie het heel lang, heel zwaar krijgen, GM en Chrijsler zullen verdwijnen.

'Ford kan geen koper vinden voor Volvo'
De Amerikaanse autofabrikant Ford kan geen koper vinden voor zijn Zweedse dochter Volvo, meldt het Duitse magazine Der Spiegel. Na BMW ziet nu ook Daimler af van een overname.


De Chinezen?
Het hoofd van Daimler heeft in de afgelopen weken een eventuele overname van Volvo laten onderzoeken en ziet behoorlijk wat nadelen. Na de weigering van Daimler moet Ford volgens het Duitse weekblad hopen dat een Chinese autofabrikant Volvo overneemt, bijvoorbeeld Changan.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64644700
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef henkway het volgende:
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:00:55 #10
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64646539
Ik weet niet of iemand het leuk vindt. Zelf kijk ik er vooral met verbazing naar dat het kan, misschien ook omdat de Amerikaanse auto-industrie een bepaalde symbolische waarde heeft.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 5 januari 2009 @ 17:07:31 #11
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_64692798
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
De problemen zitten ook met name in Detroit.
Niet bij de Amerikaanse fabrieken van Honda en Toyota in het zuiden. De totale kosten inclusief pensioen en ziektekosten verzekeringen liggen daar 40% lager

Daarnaast gaat GMAC (grotendeels onderdeel van GM) leningen uitgeven tegen 0% rente aan mensen die het waarschijnlijk niet kunnen betalen, terwijl ze zelf 8% moeten betalen.
En dat allemaal om GM auto's te laten verkopen waarop ze gemiddeld $4100 per auto verliezen.

Iedere 11 jarige kan zien dat dit bedrijfsmodel niet werkt.
Saturn staat overigens ook in de etalage, net als Saab. Dus die gaan GM ook niet redden.

Spannend en boeiend is het wel, het is een ongebruikelijke situatie.
Maar leuk is het zeker niet.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_64694060
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:07 schreef DiRadical het volgende:

[..]

De problemen zitten ook met name in Detroit.
Niet bij de Amerikaanse fabrieken van Honda en Toyota in het zuiden. De totale kosten inclusief pensioen en ziektekosten verzekeringen liggen daar 40% lager

Daarnaast gaat GMAC (grotendeels onderdeel van GM) leningen uitgeven tegen 0% rente aan mensen die het waarschijnlijk niet kunnen betalen, terwijl ze zelf 8% moeten betalen.
En dat allemaal om GM auto's te laten verkopen waarop ze gemiddeld $4100 per auto verliezen.

Iedere 11 jarige kan zien dat dit bedrijfsmodel niet werkt.
Saturn staat overigens ook in de etalage, net als Saab. Dus die gaan GM ook niet redden.

Spannend en boeiend is het wel, het is een ongebruikelijke situatie.
Maar leuk is het zeker niet.
Dit deel ik geheel met je, en ook eidenlijk iemand die de situatie van 2 kanten inziet.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_64697532
Dit wordt trekken aan een dood paard , kan me niet meer voorstellen dat ze er nu nog een laten vallen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64698098
AMSTERDAM (Dow Jones)--De beurzen op Wall Street koersen maandag lager. Beleggers vrezen de resultaten over december in de autosector, later vandaag. Ook kijken beleggers al naar vrijdag, wanneer naar verwachting een dramatisch cijfer over de werkgelegenheid bekend wordt gemaakt.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64701097
Dit plaatje blijft gewoon goed!

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:49:57 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64719401
quote:
Toyota legt binnenlandse productie 11 dagen stil

6 januari 2009, 9:05 | ANP
TOKIO (AFN) - De Japanse autofabrikant Toyota Motor legt de productie in al zijn binnenlandse fabrieken in februari en maart voor elf dagen stil wegens de sterk gedaalde verkoop. Dat maakte het grootste autoconcern van Japan dinsdag bekend.

Eerder liet Toyota al weten in januari de productie voor drie dagen stil te leggen bij zijn twaalf Japanse fabrieken. Ook ontslaat Toyota drieduizend tijdelijke werknemers in Japan. Eerder werd ook al de Noord-Amerikaanse productie van Toyota rond de feestdagen aan banden gelegd.

Toyota kampt met sterk dalende verkopen wereldwijd. In de Verenigde Staten kelderde de verkoop in december met 37 procent. De Japanse verkoop daalde vorige maand met 18 procent. Het concern verwacht dit boekjaar voor het eerst in zijn bestaan een operationeel verlies te lijden.
Tijd voor een bailout
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65204134
quote:
Feds To Offer Cash For Your Clunker
coondoggie sends along a NetworkWorld piece that begins, "The government... wants to motivate you to get rid of your clunker of a car for the good of the country (and the moribund car industry). A 'Cash for Clunkers' measure introduced this week by three US Senators, two Democrats and a Republican, would set up a national voucher program to encourage drivers to voluntarily trade in their older, less fuel-efficient car, truck, or SUV for a car that gets better gas mileage. Should the bill pass, the program would pay out a credit of $2,500 to $4,500 for drivers who turn in fuel-inefficient vehicles to be scrapped and purchase a more fuel-efficient vehicle."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_65206670
Beetje offtopic:



Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65207007
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tijd voor een bailout
my buurman is loodgieter en wil ook een bailout
  maandag 19 januari 2009 @ 14:10:05 #20
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_65207348
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef Aether het volgende:

[..]


Ze hebben in Duitsland ook een plan om ¤2500 susidie te geven als je je oude auto inruilt voor een nieuwe.
Die oude moet dan wel meer dan 9 jaar oud zijn.

Heb je een 10 jaar oude Passat krijg je ¤2500 + de inruil van je auto. Kun je net een Dacia Logan kopen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_65722146
quote:
For Detroit's ailing automakers, the numbers were nothing short of apocalyptic: Chrysler's sales dropped 55%, GM's 48% and Ford Motors' almost 40%. Even Japan's big brands were hammered: Toyota's sales shrunk 34%, Honda's 31% and Nissan's 30%, while Volkswagen of America fell 12%. Hyundai (Korea) escaped the carnage, reporting a 14% increase.
January Auto Sales Go from Bad to Worse
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65725335
Ook de Japanse autofabrikant Mazda heeft veel last van de ingezakte automarkt in de Verenigde Staten. Het bedrijf waarschuwde woensdag dat het dit boekjaar, dat afloopt in maart, afstevent op een nettoverlies van 13 mrd yen (euro 112 mln).

Lees het dossier over de mondiale autosector

Eerder ging de op vier na grootste autofabrikant van Japan nog uit van een winst van 50 mrd yen (euro 433 mln). Vorig jaar boekte Mazda nog een recordwinst van bijna 92 mrd yen (euro 797 mln ), dankzij een sterke groei van de verkopen in de VS en in Europa.

Mazda verkocht in de periode van april tot en met december 10% minder auto's in de VS dan een jaar eerder. Het bedrijf zag zijn verkopen in China in dezelfde periode daarentegen wel met 38% toenemen.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65851070
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66049742
quote:
'Faillissement of krediet voor General Motors'
DETROIT (ANP) - De Amerikaanse autoproducent General Motors gaat de overheid in de Verenigde Staten twee dure alternatieve aanbieden: óf de regering voorziet het noodlijdende concern van miljarden aan extra krediet om te kunnen blijven draaien, óf er wordt faillissement aangevraagd. Dat meldde The Wall Street Journal zaterdag.

General Motors moet binnenkort een herstructureringsplan indienen bij de Amerikaanse regering, waaruit moet blijken hoe het weer winstgevend en levensvatbaar denkt te kunnen worden. GM kreeg eerder samen met branchegenoot Chrysler leningen van in totaal 17,4 miljard dollar van de Amerikaanse overheid om te kunnen overleven.

GM, dat dit jaar wereldwijd 10.000 van de 73.000 vaste aanstellingen schrapt, zou minstens 5 miljard aan extra krediet nodig hebben om het eerste kwartaal van dit jaar door te kunnen komen. Volgens sommige analisten kan de onderneming het beste failliet gaan en een doorstart maken om van personeel af te komen en de kosten te drukken.
Bron
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66049967
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
Er zal er toch echt een failliet moeten gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66050467
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er zal er toch echt een failliet moeten gaan
Is het beste GM te ontmantelen

geen andere optie
  Redactie Frontpage zaterdag 14 februari 2009 @ 12:28:27 #27
145738 superworm
is erbij
pi_66050666
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
En de FOK!link: General Motors nagenoeg failliet
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66051544
Gewoon failliet laten gaan, dat is de enige kans om de zooi nog een beetje op de rails te krijgen.
For great justice!
pi_66052954
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66053820
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
Valt te bezien als ze een doorstart kunnen maken blijft een groot gedeelte van de banen behouden. Vraag me alleen af of een doorstart veel nut heeft. Als niemand die zooi nog wil kopen zal dat na een doorstart niet veel anders zijn.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:33:15 #31
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_66054056
^^ ze kunnen dan wel de pensioenen van (oud)-medewerkers stopzetten, wat een boel geld op de balans en vaste lasten scheelt... Of dat netjes is, is natuurlijk zeer de vraag.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:22:29 #32
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66055310
Hoeveel miljarden je er ook insteekt, de mensen hebben gewoon geen geld voor auto's. Het blijft vechten tegen de bierkaai.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_66056448
Die bailout moet er komen! Anders verlies ik het beursspel!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66056531
De financieringstak van GM is toch de 7e bank van de VS qua grootte ? Meen 't ergens gelezen te hebben, sinds de Bush-bailout geloof ik niet dat ze GM laten klappen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66057551
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
De financieringstak van GM is toch de 7e bank van de VS qua grootte ? Meen 't ergens gelezen te hebben, sinds de Bush-bailout geloof ik niet dat ze GM laten klappen.
ik geloof er ook geen fuck van dat ze GM laten knappen. Dat is direct een flinke klap voor de amerikaanse economie. GM is nog steeds verschrikkelijk groot en niet alleen banen in Amerika gaan verloren, maar ze hebben verschillende bouwplekkies over de hele wereld.

Ik zie het dan eerder in dat verscheidene grote auto merken 'stukjes' GM kopen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:06:53 #36
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66058015
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, GM even faiilliet laten gaan, direct bijna 300.000 mensen op straat haha.
Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66058133
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:06 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wat is duurder, nog meer geld in GM pompen of 300.000 mensen een uitkering geven? Ik begin het me serieus af te vragen. Natuurlijk 300.000 mensen permanent in de bijstand is gruwelijk duur maar dat zal niet gebeuren. Een deel vindt echt wel weer werk. Dat uitkeringsgeld kun je als verloren geld beschouwen maar van die "leningen" aan GM is het ook maar de vraag of het geld ooit nog terugkomt. Mocht de tent alsnog failliet gaan dan staat uncle sam ook niet vooraan in de rij om geld terug te krijgen.
Het is natuurlijk niet alleen dat 300.000 mensen een uitkering krijgen, maar ook dat hun spending behaviour behoorlijk naar beneden gaan. Maar de vraag blijft inderdaad verkoop je de hele mikmak en begin je opnieuw en ga je een aantal maanden / jaren? op de blaren zitten of blijf je geld inpompen hopen dat het weer beter wordt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:41:52 #38
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_66058982
Hoe staat het eigenlijk met dat saneringsplan van GM, of is dit het plan? Steeds weer voor drie maanden overheidsfinanciering lospeuteren en vervolgens achteroverleunen?
Never explain, never apologize.
pi_66065872
Maar als GM failliet gaat kunnen andere automobielfabrikanten in dat gat springen en een groter marktaandeel veroveren en ex-medewerkers van GM aannemen. Overheidsteun creëert alleen maar valse concurrentie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 15 februari 2009 @ 10:07:50 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_66078339
ford zal het dan overnemen denk ik/hoop ik ford maakt betere auto's dan GM en elke automaker heeft veel te lijden onder de crisis niet aleen maar de ford chrysler en gm laat dat duidelijk zijn
  zondag 15 februari 2009 @ 12:16:06 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66078614
1 van de drie zal wel moeten verdwijnen, of ze krimpen allemaal met 30% oid.GM lijkt mij te groot/te symbolisch om te laten vallen. Denk dat als er ééntje moet verdwijnen, Chrysler de pineut is.
NB. Chrysler was ooit eigenaar van Simca/Talbot; alleen al daarom verdient Chrysler geen credit meer!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66078815
quote:
NEW YORK (CNNMoney.com) -- On Tuesday, General Motors and Chrysler LLC have to submit plans to the government that show how they plan to turnaround their troubled companies. It won't be an easy task.

The two struggling automakers, which received approval for $17.4 billion in federal loans in December ($13.4 billion for GM and $4 billion for Chrysler) are required by the terms of their agreement to show that they can be viable for the long-term. Otherwise, the government could recall the loans.
Deadline looms for Detroit -- much at stake

Ze gaan dus eerst een plan maken dat ze levensvatbaar zijn, om zo de eerste bailout veilig te stellen. Een week later komen ze dat 't *kuch* toch niet zo rooskleurig is, doe ons ff een 2e.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66079633
GM komst de laaste tijd wel met betere auto volgend jaar geheel electrishe auto's met dodge ook offroud op stroom als die op de markt kommen wil ik er wel een koop stroom of bezine en niet half om half
pi_66102976
quote:
'Auto-industrie VS moet offers brengen'
Uitgegeven: 15 februari 2009 22:00
Laatst gewijzigd: 15 februari 2009 22:00

WASHINGTON - De Amerikaanse auto-industrie kan alleen gered worden als alle betrokken partijen concessies doen.

Dat stelde David Axelrod, een van de belangrijkste adviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama, zondag.

''We hebben een groot belang bij het voortbestaan van de auto-industrie. Daarvoor zijn echter aanpassingen nodig van alle betrokkenen. Niet alleen van de arbeiders, maar ook van aandeelhouders, crediteuren en, natuurlijk, de managers die de bedrijven leiden'', aldus Axelrod tegen de Amerikaanse televisiezender Fox News.




Mislukken

Hij reageerde op het mislukken van het overleg tussen autofabrikant General Motors en de vakbonden over de kosten van de gezondheidszorg voor gepensioneerde werknemers.

Ook branchegenoot Chrysler slaagde er niet in een akkoord te bereiken met de bonden.


GM en Chrysler

GM en Chrysler moeten dinsdag een herstructureringsplan presenteren, waarin ze aangeven hoe ze weer winstgevend denken te worden.

De noodlijdende autogiganten werden aan het begin van het jaar overeind gehouden met een miljardenkrediet van de Amerikaanse overheid.

© ANP
http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.html


einde verhaal over twee dagen....
namaste
pi_66103152
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:59 schreef Dulk het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)-offers-brengen.html


einde verhaal over twee dagen....
en wat hij eigenlijk bedoelt is, aanpassingen van de pensionados, ofwel een failliet GM en een doorstart zonder de verplichting van pensioenbetalingen aan de honderdduizenden ex-werknemers/.

Die moeten de offers brengen.
Maar als GM werkelijk failliet gaat dan krijgen ze ook geen pensioen meer he

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 15-02-2009 23:20:29 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 23:15:29 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66103598
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
Het is leedvermaak over de arrogantie van de Amerikaanse autoindustrie om halstarrig te weigeren zuinige en moderne auto's te bouwen. The American way of life, waarbij 1/20 ste van de wereldbevolking het hun recht vond om de helft van alle grondstoffen te verbruiken.

Een voorbeeld: Toen na veel gedoe er in sommige staten eindelijk wetten kwamen om de uitstoot te beperken ging met niet over op motoren die wat zuiniger waren (van jaren 60 naar jaren 80 technologie), maar vond men een maas in de wet om toch door te gaan met het produceren van olieslurpende bakken. Dat was het geboortemoment van de SUF. Auto's boven de 3200KG waren vrijgesteld van die eisen. Dus wat deed de industrie: auto's zo zwaar maken dat ze niet aan de eisen hoefden te voldoen.

Sorry, maar dan verdien je een failissement in mijn ogen.
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2009 @ 23:30:07 #48
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66104210
SUV bedoel je, maar das wel heel ernstig.....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_66104301
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
SUV bedoel je, maar das wel heel ernstig.....
nee, hij bedoelt SUF
  zondag 15 februari 2009 @ 23:35:45 #50
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66104444
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:32 schreef henkway het volgende:

[..]

nee, hij bedoelt SUF
Suf is het onderwerp, het lijdend voorwerp de SUV
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')