Geweld keur ik absoluut niet goed, maar als jij geweigerd wordt bij een kroeg lijkt me dat zonder meer terecht. Jij kiest voor de gluiperige, stiekeme methode, jij staat niet voor wat je doet met open vizier. Op de lagere school lagen de klikspanen er ook al snel uit.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.
Andersom ook, dat is het spel dat zij willen spelen. Zij maken oorlog, dan is het de vijand, dan moet je niet zeuren als je moet incasseren.quote:Men valt instellingen als stivoro lastig en berokkent ze (financiele) schade.
En? Hij staat toch ergens voor? Hij kan ook binnenkomen en zeggen wie hij is en wat hij komt doen. Maar nee, hij wil stiekem doen, zich vermommen als iemand die gewoon uit wil, terwijl hij bezig is die kroegen erin te luizen. Dat kan niet meer, hij moet het openlijk doen.quote:Ongeacht het feit dat Willem van den Oetelaar zelf de publiciteit op zoekt geeft iemand aan zijn signalement in Amsterdamse kroegen te verspreiden.
Die ambtenare moet zich gewoon bekend maken, terecht, het is het staatsgezag. Alleen politie en de AIVD werken bij uitzondering undercover. De overheid moet staan voor wat het doet, die is niet stiekem. Als die het verkeerde doet, dan maakt dat het werk voor de ambtenaren niet leuker, maar ja, die moeten ook maar staan voor hun werkgever.quote:Tilburgse horeca wil VWA-ambenaren gaan initimideren en hier zie ik ook al de eerste tekenen van mensen die actie gaan ondernemen tegen Jan met de Pet die voor het verbod is...
Dat is jouw niveau van gunnen, als jij maar overal terecht kunt. En daarnaast bestrijdt je actief andersdenkenden. Je bent een handlanger van de antirookmafia, en daar loop je op internet stoer mee te doen, maar in het echte leven wil je dat geheim houden. En dan moeten wij met jou meevoelen omdat dat niet lukt? Kom op zeg, niemand heeft respect voor lafaards en gluiperds, kom daar dan ook niet om zeuren.quote:Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.
...omdat ik niet rook?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.
Hmmm... goed punt. Gun ik anderen een rookkroeg?quote:Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen.
niet-rookkroegen zijn niet verboden. ik heb ook nog nooit gehoord van rokers dat die daar een wet tegen wilden hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:07 schreef mgerben het volgende:
[..]
...omdat ik niet rook?
[..]
Hmmm... goed punt. Gun ik anderen een rookkroeg?
Even denken: Ja, ik gun anderen een rookkroeg zoals anderen mij een niet-rookkroeg gunnen.
Het staat je vrij een niet-rrok kroeg te beginnn, maar natuurlijk niet in een bestaande (rook)kroeg, slimpie.quote:Met andere woorden: Het maakt mij niet uit, als het maar niet bij mij is. Precies de houding die rokers hebben over rookvrije kroegen.
Dat kan hier ook.quote:Zo staan er bijvoorbeeld tienduizenden rookkroegen in Polen en Rusland. En ik vind het echt prima als rokers die kroegen opzoeken. Echt, ik gun het ze zelfs van harte. Vooral doen wat je fijn vindt! Persoonlijke vrijheid!
Als ik er totaal geen last van heb, waarom zou ik ze het dan niet gunnen?
Ik gun jou zo veel rook-vrije kroegen als jij mij rook-kroegen gunt.quote:Dus... eerlijkheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Ik gun anderen precies hetzelfde als wat ze mij gunnen.
Je zit hier te verkondigen dat je alle kroegen in Den Helder (weer) gaat verlinken en je bent er zelfs nog ontzettend trots op. Ik zou niet weten waarom die kroegen niet mogen weten dat jij ze verlinkt en daarbij wat informatie verstrekt wordt die je zelf voor de heel de wereld bekend maakt dmv. je eigen website.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden.
Ik had het tegen MM. Een beetje triomfantelijk doen over zijn klikgedrag, eindeloos veel artikeltjes plaatsen en steevast eindigen met dat het de wet is, dan maak je geen vrienden bij de mensen met wie je het niet eens bent. Maar jij staat er wat dat betreft ook niet zo heel erg fraai op.quote:
Mooi dat je eindelijk afstand neemt van het rookverbod.quote:Hmmm... goed punt. Gun ik anderen een rookkroeg?
Even denken: Ja, ik gun anderen een rookkroeg zoals anderen mij een niet-rookkroeg gunnen.
Nee hoor, ik vind het prima als ze er komen. Ik zie ze ook graag slagen. Het probleem zit hem in het verbieden van rookkroegen. Jij wilt een verbod om het naar jouw zin te krijgen, ik wil geen verbod en ik zorg zelf wel dat ik het naar mijn zin krijg. Een enorm verschil in houding.quote:Met andere woorden: Het maakt mij niet uit, als het maar niet bij mij is. Precies de houding die rokers hebben over rookvrije kroegen.
Omdat je een bemoeizieke gereformeerde zeikerd van een egoist bent die vindt dat de staat moet zorgen dat alles naar jouw zin is misschien? Dat het je in Polen niks kan schelen en in Nederland wel is nou niet bepaald een blijk dat je iets anders zou zijn dan bovenstaande.quote:Zo staan er bijvoorbeeld tienduizenden rookkroegen in Polen en Rusland. En ik vind het echt prima als rokers die kroegen opzoeken. Echt, ik gun het ze zelfs van harte. Vooral doen wat je fijn vindt! Persoonlijke vrijheid!
Als ik er totaal geen last van heb, waarom zou ik ze het dan niet gunnen?
En dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens mij proberen ze het kabinet te laten vallen.
Hoe zit het dan met de kroegen zonder werknemers? Of waar werknemers zelf roken? Mijn vriend werkt in de horeca en die kan moeilijk naar buiten lopen als hij in ze eentje staat.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:05 schreef vipergts het volgende:
[..]
We zullen zien. Je kunt gewoon niet meer terug als regering zijn de vanwege werkgevers rechten. europese wetgeving. Het wordt echt nog wel strenger dat rookbeleid.
En wat die vergunningen betreft gemeenten hebben gewoon geen zin in de overlast die rokend publiek buiten veroorzaakt. Mensen gaan klagen over de herrie, bezoekers krijgen ruzie of er gebeurt wat anders. Reden voor een gemeente om moeilijk te gaan doen.
Dan rookt ie toch effe niet. Zoveel mensen mogen niet roken op de werkplek. Er zijn bazen die slechts 3 rookpauzes toestaan. Die mensen zitten ook uren zonder nicotine. Waarom zou er voor de horeca een uitzondering gemaakt moeten worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de kroegen zonder werknemers? Of waar werknemers zelf roken? Mijn vriend werkt in de horeca en die kan moeilijk naar buiten lopen als hij in ze eentje staat.
Dat moet je vragen aan degene die heeft bedacht dat het rookverbod ook voor zelfstandigen zonder personeel geldt. Dat is de uitzondering.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
Dan rookt ie toch effe niet. Zoveel mensen mogen niet roken op de werkplek. Er zijn bazen die slechts 3 rookpauzes toestaan. Die mensen zitten ook uren zonder nicotine. Waarom zou er voor de horeca een uitzondering gemaakt moeten worden.
Dan kan een andere minister de troep van Klink opruimen. Rookverbod, paddoverbod en wat mij betreft gaan alle drugsverboden het raam uit.quote:
en het alcoholverbod ookquote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kan een andere minister de troep van Klink opruimen. Rookverbod, paddoverbod en wat mij betreft gaan alle drugsverboden het raam uit.
Dat gebeurt niet. Get real. Het zou zinniger zijn als rokers eens zouden stoppen met hun overlastgevende en ongezonde verslaving.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kan een andere minister de troep van Klink opruimen. Rookverbod, paddoverbod en wat mij betreft gaan alle drugsverboden het raam uit.
Het verbieden van genotmiddelen levert alleen maar criminaliteit en corruptie op. Het zou leuk zijn als we overheden een draai voor hun smoel konden geven zodat ze zinniger dingen gingen doen dan voor burgers bepalen hoe ze hun leven moeten leiden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet. Get real. Het zou zinniger zijn als rokers eens zouden stoppen met hun overlastgevende en ongezonde verslaving.
Dat hangt er maar vanaf in hoeverre je het verbod gaat handhaven natuurlijk. Dat het niet gaat werken is nog maar de vraag. Ik vraag me af waar je dat op baseert. Kom eens met argumenten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het verbieden van genotmiddelen levert alleen maar criminaliteit en corruptie op. Het zou leuk zijn als we overheden een draai voor hun smoel konden geven zodat ze zinniger dingen gingen doen dan voor burgers bepalen hoe ze hun leven moeten leiden.
Rookverbod gaat niet werken. De anti-rokers krijgen op deze manier hun zin niet. Accepteer dat nou maar.
Er word overal gerookt in de horeca. Het werkt dus niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hangt er maar vanaf in hoeverre je het verbod gaat handhaven natuurlijk. Dat het niet gaat werken is nog maar de vraag. Ik vraag me af waar je dat op baseert. Kom eens met argumenten.
Heb je een bron dat er overal wordt gerookt in de horeca? Volgens mij is het namelijk onzin.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er word overal gerookt in de horeca. Het werkt dus niet.
Oh ja:
http://www.nujij.nl/rookv(...)-roken.4341905.lynkx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |