Slecht voorbeeldquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik weinig zin, krijg je een opsomming van alles wat je al kent. Beatles, Stones, Doors, Kinks, Who, Velvet Underground en vul zelf maar aan
Overigens klopt het natuurlijk wel dat je minder 60s bands kent dan moderne bands. In 2040 kennen een hoop mensen de meeste bands van nu ook niet meer. Dan krijg je ook uitspraken als 'tegen elke Franz Ferdinand zet ik 100 goede moderne bands'Er even voor het gemak van uitgaande dat Franz Ferdinand een van de bands is die in 2040 nog wel bekend is bij de jeugd van dan. dat kun je nu nog niet echt voorspellen.
Ik heb dus geen idee hoe bekend die waren in de 60s.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:23 schreef wallofdolls het volgende:
Love, Soft Machine, Alquin, Tim Buckley, Joni Mitchell
Gewoon een beetje The Mars Volta van nu. Geen Beatles maar ook geen ehh, White Noisequote:Op dinsdag 30 december 2008 23:25 schreef ranja het volgende:
Ik heb dus geen idee hoe bekend die waren in de 60s.
Volgens mij ben jij jonger dan ik dus geen idee waar je dat op basseertquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:26 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Gewoon een beetje The Mars Volta van nu. Geen Beatles maar ook geen ehh, White Noise
Maak daar maar 99% van, ik ken ze niet eens (White Noise geloof ik wel eens van gehoord, maar bekender als ex-platenzaak in Utrecht).quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:33 schreef wallofdolls het volgende:
Maar bij White Noise of Red Krayola zal waarschijnlijk 90% denken: ":?"
Dat is het percentage dat na het horen van The Mars Volta denkt: "quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:33 schreef pfaf het volgende:
Ik durf het in het geval van The Mars Volta tot 95 op te voeren.
Dat begrijp ik terdege. Het was niet voor niets een relativering op m'n eigen post. Maar ik reageerde op iemand van 16 die de muziek van de jaren 60/70 beter vind dan die van dit moment. Dát vind ik nog vreemder.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Maak daar maar 99% van, ik ken ze niet eens (White Noise geloof ik wel eens van gehoord, maar bekender als ex-platenzaak in Utrecht).
Maar dat was dus ook mijn punt tgen Pfaf. Natuurlijk ken je veel meer goede bands van nu omdat je veel meer bands van nu kent. Dus ken je nu én meer troep én meer goeds. Dat betekent niet dat er toen minder goeds was of dat er nu minder goeds is.
Ik denk dat S_B er goed aan doet om het hier bij te laten, hij hoeft zich op geen enkel vlak naar jou te verantwoorden, zeker als het gaat om een basaal begrip van zijn standpunt (dat écht niet zo heel complex is). Bovendien, wat stel jij ervoor in de plaats? Dan kan ik ook eens inhoudelijk schieten in plaats van je intelligentie (indien aanwezig) constant te beledigen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:25 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dan heb ik zeker niet opgelet toen ik laatst langs een universiteit kwam. Laten we mijn overduidelijk tekort schietend opleidingsniveau nu even geen onderwerp van discussie maken maar ons tot de feiten beperken. Feit: Jij stelt iets dat je niet met feitelijk matieraal kunt onderbouwen en dat je steeds verder inperkt en terugdraait. Mijn conclusie: je uitspraken zijn zuiver speculatief, en voor zover ik kan inschatten ook wel wat uit z'n verband gerukt. Gaat het door jou 'gelezen' onderzoek daadwerkelijk over een 'generatieconflict' of was dat meer een spruit van je eigen verbeelding? Geeft allemaal niet hoor, maar probeer eens wat kritischer te staan ten opzichte van je eigen uitspraken. Nem deze bijvoorbeeld: " Al is het maar omdat de theorie op individueel niveau niet te hanteren is omdat er dan totaal geen muziekevolutie mogelijk is." Staat hier iets dat we zouden moeten kunnen begrijpen? Zou je deze stelling eens willen analyseren, onderbouwen of verdedigen? Volgens mij is het weer de zoveelste flauwekul-uitspraak (no offense, echt niet, maar doe dan niet net of het 'wetenschappelijk' is)
Wle eens gehoort van de uitspraak "wie stelt, bewijst"? Wetenschap, best pittig spul hoor...
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:18 schreef wallofdolls het volgende:
Ga eerst maar zorgen dat je iets luistert alvorens te mekkeren
Hear, hear!quote:Op maandag 29 december 2008 07:31 schreef female81 het volgende:
Heel verhaal over ouder worden, verandering van context en zelfreflectie.![]()
Eerlijk gezegd ik ook niet dus. Na een nachtje slapenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb dus geen idee hoe bekend die waren in de 60s.
Ik sta te popelen om een hele lijst goede bands hier te dumpenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat begrijp ik terdege. Het was niet voor niets een relativering op m'n eigen post. Maar ik reageerde op iemand van 16 die de muziek van de jaren 60/70 beter vind dan die van dit moment. Dát vind ik nog vreemder.
Ik vind het wel reuze interessant overigens. Ik zal mbv allmusic ofzo eens de sixties grondig doorspitten. Al is dat een stuk lastiger dan hedendaagse muziek, die overal op te rakelen is.
Volgens mij lijk je gewoon niet te willen snappen wat er wordt bedoelt met iets als tendensen of patronen. Dat jij als 50ér muzikaal goed bij de tijd bent is heel mooi. Maar dat wil niet zeggen dat er geen theorieën bestaan waarom enorm veel van je leeftijdsgenoten blijven hangen in het muzikale verleden. Dat is namelijk zo en dat jij daar niet aan meedoet verandert er niets aan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
een mooie, heldere, doordachte, netjes verwoordde en verder volldig onzinnige samenvatting. Zal ik nog wat ad hominems om je oren laten vliegen of is het wel goed zo?
Een simpel bewijs dat je lijkt te moeten negeren: ik ben van die zgn 'oudere generatie' en ik vind prodigy best wel te pruimen. En zoals al eerder aangegeven en ook zorgvuldig genegeerd: één tegenvoorbeeld en de theorie ligt op z'n gat.
Genoeg zo?
Coldplay in de top 10quote:Op woensdag 31 december 2008 11:08 schreef Hexagon het volgende:
We constateren dat een hele grote groep 40 + ers blijven hangen bij muziek uit vervlogen tijden terwijl ze niets willen zien in de goede muziek van deze tijd. Zie de top 2000.
Graag, al wil ik overmorgen ook best een topic openen. Zodat deze terug kan naar (eventuele) generatieconflicten.quote:Op woensdag 31 december 2008 09:59 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik sta te popelen om een hele lijst goede bands hier te dumpen![]()
Misschien kunnen die twee lamballen die muziek alleen in de mainstream-context interpreteren daar ook nog wat van opsteken.
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:00 schreef ranja het volgende:
[..] Of worden de top 2000 topics of fok door allemaal 40+ers volgepraat?
Die lijstsamenstelling komt ook door een ontzettend inteelt-stemsysteem waarbij een hele hoop muziek bij voorbaat kansloos is. Dat is ook mijn grootste kritiek ertegen. Ook ik vind veel van de muziek erin verder gewoon wel leuk.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Coldplay in de top 10
Oh, nee, fout voorbeeld. Het ging om góede muziek van nu
Volgens mij is de top 2000 al lang geen lijst van 40+ers meer. Of worden de top 2000 topics of fok door allemaal 40+ers volgepraat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |