quote:Op zondag 28 december 2008 16:15 schreef Asskicker14 het volgende:
4x scoren tegen ADO en Volendam, klasse hoor
Ik ken er genoeg die het niet luktquote:Op zondag 28 december 2008 16:16 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]!
Ik had het gepost kunnen hebben.
Liever dat dan met het zweet tussen de billen een kwartier voor tijd met 1-0 winnenquote:Op zondag 28 december 2008 16:15 schreef Asskicker14 het volgende:
4x scoren tegen ADO en Volendam, klasse hoor
Dario is beter met Suarez dan Huntelaar ooit zal zijn met een speler als Suarez.quote:Op zondag 28 december 2008 16:29 schreef DirkZz het volgende:
Beperkte spits, zeker geen Huntelaar.
Inderdaad, Huntelaar was ook een grote prutesr.quote:Op zondag 28 december 2008 16:31 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dario is beter met Suarez dan Huntelaar ooit zal zijn met een speler als Suarez.
Dario is veel sterker in de combinatie, die eerste goal daar was Huntelaar allang ingehaald
Wat is er zo beperkt aan hem dan? Voetballend beter dan Huntelaar en voorlopig scoort ie ook gemakkelijk.quote:
Ik zet in op vier goals uit bij NEC.quote:Op zondag 28 december 2008 16:41 schreef Blight het volgende:
Ben benieuwd of ie dit kan doortrekken tegen de grote jongens.
Yup, maarja dat heb je bij al die Zuid Amerikanen?quote:Op zondag 28 december 2008 16:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Achja, ik wil hem nog wel even zien tegen een fatsoenlijk centrum. Vandaag stond ie bij elke goal wel erg vrij.Maar hij maakt een goede indruk op me en maakt hij dat heethoofderig wel waar. Helaas ook veel aanstellerij.
Huntelaar is nou ook niet echt het type Zlatan ofzoquote:
Vond die tweede goal echt goed.quote:Op zondag 28 december 2008 20:22 schreef TC03 het volgende:
De eerste goal vandaag was goed afgemaakt, de andere twee goals had iedereen gemaakt die daar liep. Maargoed, hij liep er ook, dus goed gedaan.
Die krijgt hij ook wel van de supporters. Helaas vinden de media hem interessanter als hij buiten het boekje gaat.quote:Op zondag 28 december 2008 20:22 schreef TC03 het volgende:
De eerste goal vandaag was goed afgemaakt, de andere twee goals had iedereen gemaakt die daar liep. Maargoed, hij liep er ook, dus goed gedaan.
Ik vind dat Suárez meer aandacht verdient, twee loepzuivere assists.Het is vrij makkelijk scoren als zo'n speler de ballen panklaar legt.
Die 2de had iedereen gemaakt als ze daar liepen ja, maar hij moest er wel eerst een geniale loopactie voor makenquote:Op zondag 28 december 2008 20:22 schreef TC03 het volgende:
Ik vind dat Suárez meer aandacht verdient, twee loepzuivere assists.Het is vrij makkelijk scoren als zo'n speler de ballen panklaar legt.
Tja, dat moet je blijkbaar toch op de koop toe nemen bij Zuid-Amerikanen.quote:Op zondag 28 december 2008 21:20 schreef Spaulding het volgende:
Doet het de laatste paar wedstrijden erg goed! Ben vooralsnog enthousiast, even afwachten wat ie tegen de toppers doet... Het viel me alleen erg tegen dat ie zoveel jankt, jammer.
Die 2e was echt zo simpel nog niet hoor...quote:Op zondag 28 december 2008 20:22 schreef TC03 het volgende:
Lees nou is goed wat ik zegquote:Op zondag 28 december 2008 16:35 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Inderdaad, Huntelaar was ook een grote prutesr.
Precies we hebben nu echt een voorhoede met veel beweging Huntelaar had dat gewoon een stuk minder.quote:Op maandag 29 december 2008 12:40 schreef Jasza het volgende:
[..]
Lees nou is goed wat ik zeg![]()
Dario heeft andere kwaliteiten dan KJH, en die passen op dit moment beter bij dit Ajax
Omdat?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:39 schreef pfaf het volgende:
De rode kaart was allesbehalve terecht.
quote:Op zondag 18 januari 2009 16:49 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Omdat?
Die eerste was geen geel uiteraard, maar Blom beoordeelde het niet als hands als gevolg van de duw, maar als opzettelijk hands. Die twee overtredingen daarna van Cvitanich waren allebei geel. Bij de eerste werd ie gespaard, bij de tweede was het bye bye, zwaai zwaai. Allebei twee onnodige en domme overtredingen, terwijl je weet dat je daarvoor rood riskeert.. Ik kan het niet onterecht vinden, ondanks die onterechte eerste kaart.
Wel mee eens. Vooral de inconsequentie van Blom die deze rode kaart veroorzaakt. Als je duidelijk bent dan zou Cvitanich waarschijnlijk ook die laatste overtreding niet maken.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:49 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Omdat?
Die eerste was geen geel uiteraard, maar Blom beoordeelde het niet als hands als gevolg van de duw, maar als opzettelijk hands. Die twee overtredingen daarna van Cvitanich waren allebei geel. Bij de eerste werd ie gespaard, bij de tweede was het bye bye, zwaai zwaai. Allebei twee onnodige en domme overtredingen, terwijl je weet dat je daarvoor rood riskeert.. Ik kan het niet onterecht vinden, ondanks die onterechte eerste kaart.
Juist, ik vind hem een coole gast! Niets zo vervelend als die misplaatste arrogantie.quote:Op maandag 29 december 2008 16:00 schreef Mindstate het volgende:
Wat ik bij Dario wel tof vindt, is dat hij spelers/aangevers iig bedankt voor de ballen. Is weer eens wat anders dan een Lazovic die na een intikker doet alsof hij een wereldactie heeft bekroond met een lob van 30 meter.
Let ook even op de duw die hij in de rug krijgt. Volgens mij is het geen moment zijn bedoeling om die bal in de goal te slaan. Niet dat het een penalty had moeten zijn, maar geel?quote:Op zondag 18 januari 2009 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Geen kaart vond ik. Maar het is wel een beetje erg dom, die eerste kaart dus.
Speelde ook goed! Denk dat we nog veel plezier gaan beleven aan Dario! Goed in de kaats, beweeglijk, kopsterk en laat anderen beter spelenquote:Op zondag 18 januari 2009 19:51 schreef Jasza het volgende:
Hij speelde verder wel goed vond ik.
quote:Darío Cvitanich: 'Ajax is geen tussenstation'
Datum: 15-mrt-2009 08:51
Door Daan Dekker
Darío Cvitanich (foto, tweede van links) ziet Ajax niet als een sport op een ladder naar de Premier League of Primera División. “Het is mijn droom om een grote naam in het Europese voetbal te worden. Ik wil die droom in Amsterdam waarmaken, Ajax is geen tussenstation, hopelijk kan ik hier mijn hele carrière blijven,” vertelt Cvitanich aan Sportweek. “Velen denken aan Chelsea, Manchester of Barcelona, van mij hoeft het niet.”
Heeft het niet te maken met een gebrek aan zelfvertrouwen? Je koos ook voor het Kroatische elftal in plaats van het magische blauw-wit van Argentinië.
“Een beetje wel, maar ik ben een realist. Lionel Messi, Sergio Agüero, Carlos Tévez, Gonzalo Higuaín; het is moeilijk om daar tussen te komen. Het is wel een droom van me om voor Argentinië te spelen, maar ik moet het eerst maar eens laten zien bij Ajax.”
De droom kan nog uitkomen. De FIFA heeft recentelijk beslist dat je niet voor Kroatië uit mag komen.
“Dat is jammer, meer niet. Als het mogelijk was geweest, had ik het graag geprobeerd. Maar ik had al niet veel hoop dat het ging lukken.”
Idd, dit soort teksten moet je altijd een beetje met een korreltje zout nemen.quote:Op maandag 16 maart 2009 17:16 schreef kevin6188 het volgende:
Klopt. Bedoelde meer te zeggen hoe snel alles kan veranderen.
Eindelijk weer een spelerssong die echt knalt. Waarom zou je dat willen veranderen?quote:Op maandag 13 april 2009 02:03 schreef Aanvoerder het volgende:
volgend seizoen ga ik mijn dario-lied a la ricky martin doorvoeren, want dat slappe ole dario vind ik echt bagger.
Nou, Suárez lijkt me nog iets beter hoorquote:
Maar die had iedereen kunnen kopen die geen ogen in z'n achterhoofd heeft.quote:Op maandag 13 april 2009 11:41 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nou, Suárez lijkt me nog iets beter hoor.
Ok, misschien behoeft mijn post toch wat extra uitleg. Met beste aankoop, bedoel ik niet alleen de voetballer, maar ook goed als in een kwaliteit van de club. Aissati, Suarez en Oleguer kan iedereen wel kopen en bedenken. Een klein spitsje uit een Argentijnse subtopper kopen die in z'n eerste seizoen ongeveer 1 goal per 90 minuten maakt is andere koek.quote:Op maandag 13 april 2009 10:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Niet mee eens. Oleguer en (ik denk vooral) Aissati lijken me betere aankopen
Zeg dan best gescoute spelerquote:Op maandag 13 april 2009 11:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar die had iedereen kunnen kopen die geen ogen in z'n achterhoofd heeft.
Misschien wel, maar ik denk niet dat mensen hadden verwacht dat hij zo snel het Ajax-niveau zou ontgroeien. Ik vind inderdaad Suarez de beste aankoop van de laatste jaren. Hoewel ook held Eyong een geweldige aankoop blijktquote:Op maandag 13 april 2009 11:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar die had iedereen kunnen kopen die geen ogen in z'n achterhoofd heeft.
Precies, groeibriljantje die Enoh. voor hoeveel is die eigenlijk gekocht? Minder dan een miljoen toch?quote:Op maandag 13 april 2009 11:48 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik denk niet dat mensen hadden verwacht dat hij zo snel het Ajax-niveau zou ontgroeien. Ik vind inderdaad Suarez de beste aankoop van de laatste jaren. Hoewel ook held Eyong een geweldige aankoop blijkt
Kwam die knakker niet gewoon gratis over van Cape Town?quote:Op maandag 13 april 2009 13:52 schreef Silaz het volgende:
[..]
Precies, groeibriljantje die Enoh. voor hoeveel is die eigenlijk gekocht? Minder dan een miljoen toch?
Jazeker.quote:Op maandag 13 april 2009 15:01 schreef VoreG het volgende:
[..]
Kwam die knakker niet gewoon gratis over van Cape Town?
Nee, de 3 spelers die van Ajax CT gratis overkwamen waren Stanton Lewis, Daylon Claasen en Steven Pienaarquote:
Die 2-0 ook, hij kijkt 1 seconde en geeft de bal precies op maat.quote:Op maandag 13 april 2009 00:44 schreef RayMania het volgende:
De 3-0 is echt geweldig, moet je maar eens terugkijken. Hij staat op zo'n 65 meter en geeft de bal aan Van der Wiel en sprint vervolgens keihard naar de penaltystip en kopt in.
Dat was echt een prachtige voorzet.quote:Op maandag 13 april 2009 15:29 schreef Jasza het volgende:
[..]
Die 2-0 ook, hij kijkt 1 seconde en geeft de bal precies op maat.
Doetie daar nou alsof hij wat zand of wat in het gezicht gooitquote:
quote:
Ook bijna nooit tegen die tegenstanders gespeeld, gister was 1 van de eerste en had natuurlijk moeten scoren, stond paar keer wel goed maar maakte het helaas niet af.quote:Op maandag 20 april 2009 17:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Nog steeds niet gescoord tegen/in een tegenstander/wedstrijd van formaat, toch wel apart.
Toch een mooie kopbal tussen Brechet en een andere PSV'erquote:Op maandag 20 april 2009 17:49 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ook bijna nooit tegen die tegenstanders gespeeld, gister was 1 van de eerste en had natuurlijk moeten scoren, stond paar keer wel goed maar maakte het helaas niet af.
Denk een: Pas op, een rotje !quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:02 schreef Dhill0n het volgende:
[..]
haha zelfs na de 50ste keer kijken snap ik niet wat hij doet![]()
Dan wil je juist een spits hebben die de ban breekt. Ik noem een Huntelaar.quote:Op maandag 20 april 2009 17:53 schreef _Mike_ het volgende:
Ach gister was iedereen kut, ik hoop dat hij tegen Twente iets gaat laten zien.
Als er iemand nooit tegen Twente scoorde was het Huntelaar wel.quote:Op maandag 20 april 2009 22:17 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Dan wil je juist een spits hebben die de ban breekt. Ik noem een Huntelaar.
Huntelaar scoorde ook nauwlijks tegen PSV hoor.quote:Op maandag 20 april 2009 22:17 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Dan wil je juist een spits hebben die de ban breekt. Ik noem een Huntelaar.
Dat is niets nieuws, van der gijp praat alleen maar over hemquote:
Scoorde in 2007 in de uitwedstrijd (competitie) nog driemaal anders.quote:Op maandag 20 april 2009 22:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als er iemand nooit tegen Twente scoorde was het Huntelaar wel.
owquote:Op maandag 20 april 2009 22:23 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Scoorde in 2007 in de uitwedstrijd (competitie) nog driemaal anders.
Lijpe Gijpie inderdaad. Die gast kan mooi verhalen vertellen, maar wat weet hij van voetbal?quote:Op maandag 20 april 2009 22:23 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat is niets nieuws, van der gijp praat alleen maar over hem
In de wedstrijd toen Van der Wiel nog zijn debuut maakte.quote:
Heel weinig, hij gedraagt zich alsof hij één van de beste Nederlandse voetballers ooit is/was maar verstand heeft hij er niet van.quote:Op maandag 20 april 2009 22:25 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Lijpe Gijpie inderdaad. Die gast kan mooi verhalen vertellen, maar wat weet hij van voetbal?
Dat was toch Cruijff over Van Nistelrooij?quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:23 schreef fathank het volgende:
Van der Gijp. Sowieso al die "analisten
. Ik heb ooit iemand horen zeggen over Ibrahimovic "hij heeft een goeie techniek voor een slechte voetballer, maar een slechte techniek voor een goede voetballer". En kijk wat er van meneer is geworden. Een van de beste spitsen ter wereld met een contract van 10 miljoen per jaar. Dan ben je zeker een slechte voetballer
.
Cruijff over Zlatan.quote:Op zondag 26 april 2009 18:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat was toch Cruijff over Van Nistelrooij?
Die kans heeft volgens mij niet eens iets met kwaliteit te maken, want in normale doen zou iedereen hem erin tikken.quote:Op zondag 26 april 2009 17:53 schreef JeroenV het volgende:
Kaatsend vond ik hem wel aardig sterk, bovendien een mooie kopbal op de paal. Zo slecht was het, al is hij niet beslissend voor het team. En die kans moest er natuurlijk in.
Ik geef hem een zesje. Teveel wedstrijden gemist, alleen gescoord tegen kleinere clubs, in grotere wedstrijden een beetje onzichtbaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een voldoende in het eerste jaar?
Maarja, uiteindlelijk ondanks blessures enzo wel even 1 op 2 spelen. Ik zie het wel volgend seizoen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik geef hem een zesje. Teveel wedstrijden gemist, alleen gescoord tegen kleinere clubs, in grotere wedstrijden een beetje onzichtbaar.
Heb wel vertrouwen in hem komend seizoen, ik reken op minstens 15 goals toch wel.
Waarom Bojan? Het is natuurlijk een geweldige voetballer, maar die huur je voor een jaar en dan is hij weg. Daarna moet je gewoon weer opnieuw opzoek naar een spits en zit je weer in hetzelfde schuitje..quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Topgozer. Hele goeie gast, maar ik ben bang dat hij het niet gaat maken in Amsterdam.
Hopelijk komt Bojan.
Ik hoop echt dat ie het redtquote:Cvitanich niet bang voor concurrentie
AMSTERDAM - Dario Cvitanich heeft voor het eerst in twee jaar vakantie gehad. Het was een korte rustperiode, want de spits van Ajax heeft ook al twee weken meegetraind bij zijn oude club Banfield. ''Een versterking voor het elftal is altijd welkom.''
Julio César Falcioni in plaats van Jorge Luis Burruchaga. De wereld van het profvoetbal is in Zuid-Amerika vergelijkbaar met Europa en daarom was Dario Cvitanich niet verbaasd dat hij een jaar na zijn afscheid van Banfield een nieuw gezicht zag op het Argentijnse trainingsveld. ''Ook de selectie was vernieuwd'', zegt Cvitanich. ''Het verandert overal snel. Niet alleen bij Ajax.''
In de zeven seizoenen die hij bij Banfield doorbracht, werkte de 25-jarige aanvaller samen met zes trainers. ''Ongeveer één per seizoen'', berekent Cvitanich. ''Maar bij andere Argentijnse clubs was het gemiddelde hoger. Na vijf, zes verliespartijen werd de volgende técnico weer aangesteld.''
Cvitanich is dan ook niet verbaasd over de trainerswissel bij Ajax. Alleen keek hij op van het moment waarop Marco van Basten opstapte. Het seizoen telde nog maar één wedstrijd toen Van Basten zichzelf afserveerde als trainer van de Amsterdamse club en voor een (lange) vakantie koos.
Voor het eerst in twee jaar heeft Cvitanich zelf de afgelopen weken iets gehad wat op een zomervakantie leek. Waar hij vorig seizoen van de Argentijnse Primera División de Nederlandse Eredivisie inrolde, kon hij in mei en juni een beetje tot rust komen in zijn vaderland.
Toch trok Cvitanich twee weken voor de eerste training van Ajax zijn voetbalschoenen al weer aan. Hij trainde mee bij Banfield. ''Maar ik heb het rustig aan gedaan. Ik heb niet voluit getraind.''
In samenwerking met de medische staf van Ajax probeert Cvitanich door middel van de langere voorbereiding en extra (kracht)oefeningen om komend seizoen minder geblesseerd te raken. Mede door de vele spierblessures kwam hij vorig jaar maar tot zestien competitieduels.
Daarin scoorde de druistige aanvaller negen keer. ''Ik wil meer spelen en meer doelpunten maken'', blikt Cvitanich vooruit naar het komende seizoen. ''En Ajax moet kampioen worden. Dat is niet alleen goed voor mij, dat is goed voor de hele club.''
Mocht Ajax besluiten om naast Cvitanich, Luis Suarez en Darko Bodul nog een spits aan te trekken, dan is de Argentijn daar blij mee. Marcus Berg wordt genoemd ('een goede speler, ik hoop dat hij erbij komt') en ook Mabhuti Khenyeza, topscorer van Ajax Cape Town, zou volgens het Zuid-Afrikaanse Sunday Sun een optie zijn. ''Een versterking voor het elftal is altijd welkom.''
Als de als vervanger van Klaas-Jan Huntelaar aangekochte Cvitanich er een concurrent bij krijgt, dan beschouwt hij dat niet als diskwalificatie van zijn capaciteiten. Zoals hij er ook niet vanuit gaat dat hij de vaste spits is als Ajax geen investering meer doet. ''Je moet het gewoon elke wedstrijd opnieuw laten zien. Dat is het enige dat telt, zo weet ik na al die trainerswisselingen.''
Tegen DWV speelde Cvitanich zaterdag een ongelukkige wedstrijd. Hij deed alleen de eerste helft mee en daarin leverde hij met het hoofd weliswaar een mooie assist op de uitblinkende Ismaïl Aissati, maar verder had Cvitanich pech in de afronding. De voor 6.5 miljoen euro aangetrokken aanvaller kreeg een stuk of drie grote kansen, maar dichterbij dan de lat kwam hij niet. (JOP VAN KEMPEN)
Zal best, intelligente voetballer en niet goed genoeg voor een stap hogerop dus die zit nog wel effe bij Ajaxquote:
Ja, nog wel naar de mooiste club ookquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Zal de niet zo trefzekere heethoofd deze week terugkeren naar Argentinie?
Tuurlijk kan hij dat, dat hebben ze al vaak genoeg bewezen maar ik denk dat Jol gewoon Sulley moet laten spelenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Blijkbaar vindt Jol hem een zelfde soort speler als Suarez, en is hij op zoek naar een ander type; maar ik vind Dario nou niet de individuele actie hebben om een wedstrijd open te breken zoals Luis heeft.
Hij is enorm kopsterk, fysiek weerbaar en hij loopt op de juiste plekken. Volgens mij zou ie prima met Suarez kunnen spelen.
De tering, ik ben het met je eensquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, nog wel naar de mooiste club ook
Een zelfde soort speler? Hoezo kom je daar bij? Vind Jol hem niet gewoon niet goed genoeg?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Blijkbaar vindt Jol hem een zelfde soort speler als Suarez, en is hij op zoek naar een ander type; maar ik vind Dario nou niet de individuele actie hebben om een wedstrijd open te breken zoals Luis heeft.
Hij is enorm kopsterk, fysiek weerbaar en hij loopt op de juiste plekken. Volgens mij zou ie prima met Suarez kunnen spelen.
Cvitanich was vaak geblesseerd, weet niet of dit ook voor Pantelic geldt maar echt helpen doet het niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:30 schreef Radegast het volgende:
Het zou me trouwens verbazen wanneer Pantelic iets gaat laten zien wat Cvitanich niet ook zou kunnen als je hem het vertrouwen had gegeven. Kapitaalvernietiging.
Hij mag niet meer van de AFA dus hij blijft gewoon, is duidelijk op internet verschenen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:40 schreef RayMania het volgende:
Nee, hij is een uitzondering en voor hem geldt geen transferdeadline. Een deze dagen gaat-ie dus weg.
Mijn post was dan ook een sarcastisch antwoord.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:47 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij mag niet meer van de AFA dus hij blijft gewoon, is duidelijk op internet verschenen.
Hehe ok, maar eerst was er wel sprake van dus vandaarquote:Op woensdag 2 september 2009 20:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Mijn post was dan ook een sarcastisch antwoord.
Jasza toch...quote:Op woensdag 2 september 2009 20:47 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij mag niet meer van de AFA dus hij blijft gewoon, is duidelijk op internet verschenen.
Als m'n tante een pik had gehad was het m'n oom geweestquote:Op maandag 14 september 2009 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Ajax de overschrijving op tijd had opgestuurd speelde hij nu voor San Lorenzo
Liever een hardwerkende beperkte spits dan een die balletjes afwacht en ook beperkt isquote:
Ga je nu alle net niet spelers kicken??quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij 3 ploegen gespeeld sindsdien en nooit meer het niveau gehaald van Banfield
Die efficiëntie van C. Ronaldo en Suarez trouwensquote:Met twaalf goals uit 37 doelpogingen is ongeveer een van de drie inzetten van Cvitanich trefzeker (32,4 procent). Daarmee kan de Ajax-flop betere cijfers overleggen dan gerenommeerde topschutters als Miroslav Klose, Radamel Falcao, Zlatan Ibrahimovic, Lionel Messi, Robin van Persie, Cristiano Ronaldo en Luis Suarez. Bij de laatste twee is overigens opvallend hoe extreem vaak zij een poging wagen (zie onderstaande graphic).
Bij Nice loopt iedereen weg met Cvitanich. Medespelers en trainer vallen over elkaar heen om de man die voor anderhalf miljoen euro overkwam van Boca Juniors te prijzen. Zondag kan Cvitanich op bezoek bij Lille zijn trefzekere seizoen een passend vervolg geven. Naar verluidt kijken Cristiano Ronaldo en Lionel Messi gespannen mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |