abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67207325
Hij was gisteren wel goed aanwezig, heeft echt een goede conditie en blijft gaan.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:57:36 #202
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_67207712
Mischien wel de beste speler in 2 wedstrijden tegen L'om
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:21:50 #203
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_67235844
Heerlijk felle speler (ok, soms nog iets té onbesuisd, maar dat zal de jeugdigheid zijn). Hoe hij soms de bal verovert, een tegenstander uitkapt en gelijk open draait: geweldig. Als ik hem zo zie en hoor in de interviewtjes is het ook een goede kerel buiten het veld om die er echt voor wil gaan en bereid is om nog te leren. Ik ben fan.
pi_67236599
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

?

Kuijt heeft alle wedstrijden van Liverpool dit seizoen gespeeld. Alleen Carragher doet hem dat na.
Matige speler hoor die Kuijt.
Ja want de hoeveelheid wedstrijden die je speelt bepaald de kwaliteit van iemand

Anyway: dit is een Enoh topic.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_67238261
Toch mooi om te zien dat hij naast zijn enorme werklust en gedrevenheid ook de nodige technische bagage heeft.

Alleen hij mag wat minder happen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:01:54 #206
175985 Silaz
drie bier
pi_67238286
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:00 schreef Cyberia18 het volgende:
Toch mooi om te zien dat hij naast zijn enorme werklust en gedrevenheid ook de nodige technische bagage heeft.

Alleen hij mag wat minder happen.
Daar valt op te trainen
Nieuwe Davids ?
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_67339478
quote:
Ajax zal binnenkort de optie in het contract van middenvelder Eyong Enoh gaan lichten. Dat liet technisch manager Danny Blind aan Sportweek weten. Enoh heeft nog een contract tot medio 2010, maar in zijn contract is ook een eenzijdige optie voor Ajax opgenomen om het contract te verlengen tot de zomer van 2012.

En dat zal Ajax snel gaan doen, zo laat Blind desgevraagd weten. ''Hij is een basisspeler en we zijn enorm blij met hem,'' aldus Blind. Enoh kwam afgelopen zomer over van Ajax Cape Town, nadat hij eerst enkele weken stage had gelopen in Amsterdam. Tot nu toe kwam Enoh dit seizoen tot slechts dertien wedstrijden, onder meer door verschillende blessures.
pi_67340596
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

en daarna lonkt italië
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_67976991
Held Eyong
pi_67977614
Als Enoh minder blessuregevoelig kan worden, dan wordt hij een van de grote toppers in Europa.
pi_67977710
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:04 schreef RayMania het volgende:
Binnen twee jaar bij een Italiaanse topclub.
Hm, laten we hopen van niet .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68912666
quote:
Enoh over vertrek Van Basten: "Best moeilijk"

De goedkoopste aankoop rendeerde waarschijnlijk het best. Eyong Enoh kende een uitstekend seizoen bij Ajax en heeft zich binnen één seizoen in de basis gespeeld. Vooral de fysieke kracht van de Kameroener, gehaald door Marco van Basten, komt de Amsterdammers goed uit. "Het vertrek van Van Basten is best een beetje moeilijk."

Doekje voor het bloeden
Enoh zegt het na afloop van Ajax-FC Twente, de wedstrijd die een zinderend duel had moeten zijn om plaats twee. Dat werd het niet, maar Ajax verzekerde zich wel van plaats drie. "En dat was toch nog best belangrijk", zegt Enoh tegen Goal.com. "We hebben de laatste tijd in veel moeilijke situaties gezeten met het team, waardoor deze overwinning belangrijk is."

"We vochten als een team", vervolgt hij. "Voor mij is het een goede afsluiting van het seizoen, waardoor we ons beter kunnen focussen op volgend seizoen." Enoh zegt het in vloeiend Engels. Nederlands verstaat hij ook al. Het zegt wat over de gigantische drijfveer die de intelligente middenvelder heeft.

Abrupt vertrek MvB
"Dit was een heel positief jaar voor mij", zegt Enoh, afgelopen zomer overgekomen van Ajax Cape Town. "Ik kwam bij een nieuwe club en moest leren leven in een nieuwe omgeving. Om dan nu al geacclimatiseerd te zijn en in het eerste elftal te spelen is heel mooi. Ik heb heel veel geleerd dit jaar, ook buiten het voetbal om. Dat heeft me veel vertrouwen gegeven."

Voor Enoh zal het vertrek van Van Basten wellicht wat harder aankomen dan de andere spelers. De trainer had een onvoorwaardelijk vertrouwen in hem, hetgeen resulteerde in een vaste stek op het middenveld. "Ik had zijn vertrek ook niet verwacht", zegt hij. "Dat hij zichzelf ging evalueren was niet raar, want iedereen zou zichzelf deze weken evalueren. Niemand zag het aankomen, ook ik niet."

Familie-tour in A’dam
"We weten nu nog niet de exacte redenen, maar het kwam heel abrupt. Hij was heel speciaal voor mij, want hij heeft mij de kans gegeven om me in het Europese profvoetbal te bewijzen. Daarom is dit ook best een beetje moeilijk, maar het hoort erbij. Ik ben hier om te voetballen en dat zal ik blijven doen." Wat gaat Enoh de komende vrije weken doen, voordat hij begin juni met Kameroen moet voetballen? "Lekker met mijn familie in Amsterdam blijven. Echt een leuke stad."
  maandag 11 mei 2009 @ 18:27:52 #213
175985 Silaz
drie bier
pi_68913234
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:07 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Goed stuk, mag die Enoh wel. Zowel voetballend als hoe hij buiten het veld overkomt.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_69806251
quote:
Debuut Ajacied Enoh bij gelijkspelend Kameroen

Eyong Enoh heeft zijn officiële debuut voor het team van Kameroen gemaakt. De Ajacied kreeg van nieuwbakken bondscoach Thomas N’Kono speelminuten tijdens de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Marokko (0-0). In het Ahmadou Ahidjo stadion van Yaoundé (Kameroen) beleefde Enoh een wisselvallig debuut met de formatie van N’Kono, die onlangs het trainersstokje van Otto Pfister overnam. Zowel Kameroen als Marokko konden aanspraak op de zege maken, maar uiteindelijk bleef het bij een doelpuntloze puntendeling.

In Groep 1 van de Afrikaanse WK-kwalificatie staan Kameroen en Marokko na twee speelronden voorlopig op de laatste plaats (één punt uit twee duels). Gabon is met zes punten uit twee wedstrijd koploper, Togo staat is tweede (drie uit twee)
pi_71763185
Van horen zeggen speelde hij de eerste 2 wedstrijden goed.
Hopelijk is het wisselvallige bij hem er af, dan gaat het zeker een topper worden.
pi_71763399
Hopelijk haalt 'ie met Kameroen het WK nog, en kwalificeren ze zich ook voor de Afrika Cup.
pi_71763400
Er lijkt een goede klik te zijn met De Zeeuw. Wel zo fijn.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71763463
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:03 schreef Radegast het volgende:
Hopelijk haalt 'ie met Kameroen het WK nog, en kwalificeren ze zich ook voor de Afrika Cup.
Liever niet. Dan zijn we hem tenminste ook niet halverwege de competitie kwijt.
Of is de Africa Cup niet meer tijdens het seizoen?
pi_71763500
Jawel. En niet in de voor Ajax meest onbelangrijke periode. Kort na de winterstop staan er wat belangrijke duels gepland.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71763528
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:05 schreef sjimz het volgende:

[..]

Liever niet. Dan zijn we hem tenminste ook niet halverwege de competitie kwijt.
Of is de Africa Cup niet meer tijdens het seizoen?
We hebben toch een winterstop nu?

Is goed voor die jongen om zoveel mogelijk wedstrijden te spelen op hoog niveau.
pi_71763677
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:07 schreef Radegast het volgende:

[..]

We hebben toch een winterstop nu?

Is goed voor die jongen om zoveel mogelijk wedstrijden te spelen op hoog niveau.
Mocht Kameroen de finale halen dan mist Enoh de wedstrijden tegen AZ en Feyenoord.
pi_71763802
Ah, gelukkig mist hij geen toppers.
pi_72058058
Fantastische wedstrijd weer hoor, gigantisch sterk aan de bal in de duels.

Het kan allemaal nog net iets beter in de passing en overzicht, maar samen met De Zeeuw echt fantastisch centraal.
pi_72058883
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Fantastische wedstrijd weer hoor, gigantisch sterk aan de bal in de duels.

Het kan allemaal nog net iets beter in de passing en overzicht, maar samen met De Zeeuw echt fantastisch centraal.
Zeer sterk duo ja. Vind het zo mooi hoe hij aardig vaak in een pirouette weg draait van een tegenstander.. ehhe
pi_72059394
Na Suarez de beste man op het veld vanavond.
pi_72059480
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:37 schreef RayMania het volgende:
Ja echt een heerlijke speler.
Ook altijd vol in de duels.. daar geniet ik van.
pi_72060769
quote:
Mee eens. De man bleef maar gaan en speelde een tempo hoger dan de tegenstander. Daardoor werd de slag op het middenveld gewonnen.
pi_72061388
quote:
eens.
pi_72063034
Hij kan echt zo lekker kort wegdraaien en blijft maar gaan. Mag voor mij een basisplaats houden. Mooi duo met Demy.
pi_72063425
Het valt ook te hopen dat de blessuregevoeligheid er nu af is.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:26:46 #231
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_72070904
Ik vind het altijd verbazingwekkend hoe makkelijk hij soms die bal veilig stelt door goed weg te draaien. Topspeler in wording
pi_74551683
Ff een schop omhoog. Kijken hoe men er nu over denkt. Nog steeds de nieuwe Davids?
pi_74555175
Is zeker een nuttige speler voor Ajax. Maar hij moet wel leren om de bal gewoon zo snel mogelijk afgegeven aan De Zeeuw of Gabri.
pi_74558559
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:31 schreef betting het volgende:
Is zeker een nuttige speler voor Ajax. Maar hij moet wel leren om de bal gewoon zo snel mogelijk afgegeven aan De Zeeuw of Gabri.
Helaas zal dat lastig worden aangezien zijn inzicht af en toe op het niveau van een zaterdag seniorenelftal zit.
pi_74560735
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Helaas zal dat lastig worden aangezien zijn inzicht af en toe op het niveau van een zaterdag seniorenelftal zit.
pi_74562626
Waarin verschillen Gabri en Enoh eigenlijk qua spel?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_74602914
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het zou verrreweg de beste speler zijn in dat brandhout elftal van jouw cluppie
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_74603392
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:36 schreef navigator het volgende:

[..]

Het zou verrreweg de beste speler zijn in dat brandhout elftal van jouw cluppie
Landzaat mag de schoenen van Enoh nog niet eens poetsen
pi_74605190
Liefde maakt blind schijnbaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 11 november 2009 @ 14:50:47 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_74605220
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat heeft jou blind gemaakt? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_74605227
Eyong Enoh
It's a celebration bitches!
pi_74619419
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je hem ook weer
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_80457875
deze man is echt wekelijks op dreef
AFC AJAX
  vrijdag 23 april 2010 @ 23:17:07 #244
267741 SeeNoEvil
Never Give Up, Never Back Down
pi_80654494
wat een held is het, heerlijke voetballer om naar te kijken. Over 3 jaar speelt ie als opvolger van yaya toure bij Barcelona of Chelsea als de nieuwe Essien
What get us into trouble is not what we don't know.
Its what we know for sure that just ain't so.
  zaterdag 24 april 2010 @ 00:34:05 #245
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_80657473
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:17 schreef SeeNoEvil het volgende:
wat een held is het, heerlijke voetballer om naar te kijken. Over 3 jaar speelt ie als opvolger van yaya toure bij Barcelona of Chelsea als de nieuwe Essien
of bij ajax zodra ze de CL hebben gewonnen
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_80657740
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 00:34 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

of bij ajax zodra ze de CL hebben gewonnen
Net of een speler die bij Ajax en op Cyprus speelt/speelde ooit bij een topclub komt
  Moderator zaterdag 24 april 2010 @ 11:01:36 #247
138438 crew  Pizzakoppo
pi_80662744
idd alsof het voetbal opportunistisch is
pi_80662796
Als jij denkt van wel, dan moet je lekker je eigen waarheid geloven
  Moderator zaterdag 24 april 2010 @ 11:04:46 #249
138438 crew  Pizzakoppo
pi_80662821
Ja idd wat een bullshit haha, net zoiets als van Den Bosch naar de top gaan ofzo hahaha lol uberlol leet haha rofl lol
pi_80662842
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ja idd wat een bullshit haha, net zoiets als van Den Bosch naar de top gaan ofzo hahaha lol uberlol leet haha rofl lol
Probeer het eens in normaal Nederlands?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')