AC is ongeveer tien procent groter dan DC. Eigenlijk nog dezelfde verhouding als vroeger. Ze blijft wat kleiner. Ze is ook nog zo verlegen. Al miauwt ze de laatste tijd wel wat vaker. Nog niet zo'n prater als AC, maar het begint wel te komen. Ze springt vaak op de leuning van mijn bureaustoel om kopjes te geven. Dat zou ze een half jaar geleden nog niet gedurfd hebben.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:08 schreef Saffron het volgende:
Wat een mooie groene ogen heeft ze gekregen he! Hoe zit het eigenlijk met het verschil in grootte tussen AC en DC? Zijn ze n u even groot of is AC een stuk groter?
Silver tabby noemen ze dat toch? Correct me if I'm wrongquote:Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Omdat dit toch over britjes gaat..
Iemand die toevallig weet hoe de de kleur van de kat op de voorgrond (niet de chocolate) precies heet?
[ afbeelding ]
Die kleur heet "Lilac"quote:Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Omdat dit toch over britjes gaat..
Iemand die toevallig weet hoe de de kleur van de kat op de voorgrond (niet de chocolate) precies heet?
[ afbeelding ]
Ja, ook een gelukkig nieuw jaar van Aneurism en mijquote:Op zondag 4 januari 2009 11:54 schreef Sanne het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Update van het kattenfront. Bora was weer ontzettend bang met oud en nieuw. Het vuurwerk vindt ze zo eng, ze is boven gebleven onder bed tot het 12 uur werd. En kwam toen hard hollend schreeuwend en jankend naar beneden om zich hier weer net zo hard onder de veel te lage bank te wurmen. Arme kat.
AC zat met gespitste oortjes te luisteren naar de knallen maar bleef dapper rondstampen. Het meest verbaasde DC mij nog. Ik had de gordijnen en lamellen dicht omdat ze anders van dat licht ook nog kunnen schrikken. Zat ze (DC) om half een op de centrale verwarming in de keuken, tussen de lamellen die keurig aan de kant gingen, helemaal gebiologeerd naar het vuurwerk te kijken.
Katten zijn rare wezens.
SUPER, de Puzzo familie wordt uitgebreidquote:Op maandag 5 januari 2009 21:16 schreef Sanne het volgende:
Ik heb een besluit genomen.![]()
Alhoewel het met mijn werk moeilijk valt te combineren, en er nog heel wat oppasgeregel van zal komen, heb ik vandaag besloten dat ik het doe. Ik wil een nestje fokken met AC en/of DC.![]()
![]()
Op mijn werk heb ik al verteld dat ik in ieder geval 3 weken aaneengesloten vakantie ga opnemen, alleen de vraag is wanneer. Mijn collega heeft begrip. Mijn baas roept altijd dat je dat zelf maar moet regelen je vervanging en dat je dan vrij kunt krijgen, nou bij deze.
Ik ga dit jaar niet op vakantie, ik ga al mijn vrije dagen gebruiken om te genieten van het grote geluk dat kittens heet. Iedere minuut zal ik ze volgen en vastleggen, geen moment wil ik missen.
Dit is mijn droom en die wil en kan ik niet aan mij voorbij laten gaan.
Vanaf het eerste telefoontje van Saffron dat DC waarschijnlijk een vrouwtje was speelde dit al door mijn hoofd. Ik wil ooit de geboorte van een levend wezen meemaken. Bij mijzelf zit dat er helaas niet in, maar bij de poesjes nog wel. En dit jaar gaat het gebeuren!!
Ik ben er helemaal vol van, want ik heb de knoop nu doorgehakt en ga er ook voor.
Waar jullie mij mee kunnen helpen is een aantal catterynamen verzinnen, zodat ik bij Neocat in ieder geval alleen maar mooie namen kan deponeren.
De namen die ik tot nu toe in mjn hoofd heb zijn:
- Whole lot a Rosie
- Catbury
ik vermoed dat ze die tweede gaan afwijzen.
Voorkeur gaat uit naar een hardrocknaam, want ik ben en blijf een rocker en ze heten niet voor niets AC en DC.
Nog drie (of liever vier) keigoede namen heb ik nodig voor ik ze aan Neocat ga voorleggen. Dus wie wat weet, laat het me hier weten. De namen van mijn reservelijstje zijn niet goed genoeg, het wordt wel de achternaam van mijn kleinkinderen ja.
Zorg iig dat ze goed aan je gewend zijn, want Lotje heeft het een keer gepresteerd om een uur lang de bevalling te onderbreken omdat een "vreemde" (de moeder van Saffron) op bezoek kwam. Ze had weeen, zag haar binnen komen en poef, geen enkele reactie meer. Pas toen ze weg was kwam het weer...quote:Op maandag 5 januari 2009 23:01 schreef MissBliss het volgende:
Ik kom 3 weken bij je wonen en ik wil een kitten!
Dat zie ik DC ook precies zo doen! Geen pottenkijkers erbij, gewoon alleen "eigen" om je heen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:52 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Zorg iig dat ze goed aan je gewend zijn, want Lotje heeft het een keer gepresteerd om een uur lang de bevalling te onderbreken omdat een "vreemde" (de moeder van Saffron) op bezoek kwam. Ze had weeen, zag haar binnen komen en poef, geen enkele reactie meer. Pas toen ze weg was kwam het weer...
Had ooit begrepen dat het een natuurlijk iets is, in natuur moeten ze ook de bevalling kunnen onderbreken als er gevaar dreigt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:54 schreef Sanne het volgende:
[..]
Dat zie ik DC ook precies zo doen! Geen pottenkijkers erbij, gewoon alleen "eigen" om je heen.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:58 schreef MissBliss het volgende:
Oh ja nee, ik hoef niet bij de bevalling hoor! Het ging meer over daarna en dat van dat 3 weken komen wonen is ook lichtelijk overdrevenHet was mn enthousiasme.
Sanne: gaat DC de moeder worden?
DC vind alles eng behalve haar 'mama'. Eerst was ik ENG! (vooral als ik mijn kisten aanhad en daardoor 'stampte') en Saffron haar 'mama', nu is Sanne dat en is iedereen eng.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:59 schreef MissBliss het volgende:
DC vindt mij eng geloof ik, dus dat zou geen succes worden
Jij bent ook eng!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:00 schreef Aneurism het volgende:
[..]
DC vind alles eng behalve haar 'mama'. Eerst was ik ENG! (vooral als ik mijn kisten aanhad en daardoor 'stampte') en Saffron haar 'mama', nu is Sanne dat en is iedereen eng.Zo ken ik DC ghehe
Eigenwijs en eigenaardig als een echte kat.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:02 schreef Sanne het volgende:
[..]
Jij bent ook eng!![]()
AC daarentegen vindt jou geweldig. Volgens mij droomt ze nog van je.
No way!!!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:03 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik ook nog van AC, lekkere stoeikat is het.
Ik heb nimo te ruil, ruilen?
Go Saffron Go!!!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:05 schreef Aneurism het volgende:Ben net in elkaar gehoekt omdat ik het maar zelfs geopperd heb...
DC vindt iedereen eng.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:59 schreef MissBliss het volgende:
DC vindt mij eng geloof ik, dus dat zou geen succes worden
Dat wordt wat met haar kinderen dan! Die zitten dan allemaal aan jou vastgeklitquote:Op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:06 schreef Sanne het volgende:
[..]
DC vindt iedereen eng.
Alleen mij vindt ze lief.
Zie ze maar eens los te krijgen!!!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat wordt wat met haar kinderen dan! Die zitten dan allemaal aan jou vastgeklit
Dat wil ik best proberen hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:10 schreef Sanne het volgende:
[..]
Zie ze maar eens los te krijgen!!!
Heel hard bidden dat ik de staatsloterij win, een boerderij kopen en nooooooit meer naar mijn werk gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:11 schreef Aneurism het volgende:Kan Sanne wel afstand doen van de kittens?
Wat ga je doen als het er 5-6 zijn?
Klinkt een beetje het verhaal van waar Lotje als kitten vandaan is gekomen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:12 schreef Sanne het volgende:
[..]
Heel hard bidden dat ik de staatsloterij win, een boerderij kopen en nooooooit meer naar mijn werk gaan.
Misschien brengt dat geluk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:13 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Klinkt een beetje het verhaal van waar Lotje als kitten vandaan is gekomen.
Nou, hahaha, ze had niet de staatsloterij gewonnen hoor (naar ik weet), maar ze waren vanaf een appartement in Leiden (waar ze al ongeveer 8 katten had) naar een boerderij in Drenthe gaan wonen, en daar heeft ze alle kittens van haar laatste nestjes gehouden omdat ze ze niet meer weg kon doen, en vervolgens natuurlijk alle katten laten kastreren. Maar echt VEEEEL katten! En vervolgens vond ze het saai dat ze geen nestjes meer had, dus toen heeft ze ook nog twee weeskittens in huis genomen en verzorgdquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Misschien brengt dat geluk.
Ik kan me niets fijners bedenken dan de rest van mijn leven met katten bezig te zijn.
quote:Op maandag 16 februari 2009 @ 22:11 schreef Sanne het volgende:
Veel te lang geen update. Het gaat goed met de poezen. De felicat is inmiddels na 2 maanden goed werk gedaan te hebben weg en Bora doet het nog steeds keurig op de bak. Ze zijn alledrie nog gek op de lasermuis, spelen er graag mee en nog steeds samen!
De dierenarts heeft ze de jaarlijkse prikjes gegeven en vertelde me daarbij even dat DC's hartje te snel tikt. En ze leek een afwijking te horen. Ik ben me ongeveer half dood geschrokken. Heb het even laten bezinken en ga binnenkort met DC naar een andere dierenarts. Eerst maar een second opinion vragen. Als deze arts ook iets meent te horen gaan we een HCM test laten doen.
Er zijn nog prachtige foto's van AC gemaakt door MissBliss maar die volgen nog. Hier een filmpje van DC die tegen de sneeuw praat.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:07 schreef Sanne het volgende:
Zoooo lief.
Bora en DC gisteravond samen op mijn badjas.
[afbeelding]
Zo dichtbij elkaar hebben ze nog nooit gelegen! Al werden ze wel steeds liever tegen elkaar, ze gingen iedere dag een stukje dichter bij elkaar liggen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |