Wat is de onderbouwing van Van Agt dan, dat het genocide is?quote:
Dolle Dries tegenwoordigquote:Op zondag 28 december 2008 00:05 schreef Specularium het volgende:
Je zou maar Dries heten.
Ik denk dat ie vlak voordat de camera ging snorren noest gepijpt is door Gretta Duisenberg en dat arme Dries, even beïnvloedbaar als dement, daarna een bordje oplas.quote:Op zondag 28 december 2008 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is de onderbouwing van Van Agt dan, dat het genocide is?
Geen webcams in Gaza?quote:Op zondag 28 december 2008 00:08 schreef NewsVan het volgende:
ISRAELI HELICOPTER ATTACKS HOSPITAL IN GAZA CITY - TV. (BULLETIN)
minder dan een minuut ago from web
http://twitter.com/BreakingNewsOn
sisser. tot de volgende sisser. tot de volgende sisser. tot de palestijnen eindelijk iemand hebben die opstaat en zegt dat het zo wel welletjes is met het gegijzel van hun eigen volk door hun eigen volk.quote:Op zondag 28 december 2008 00:11 schreef -scorpione- het volgende:
Wat is de verwachting, gaat het nu dan echt los in het M-O of loopt dit met een sisser af?
Natuurlijk, Israel is militair de sterkste en vaart dus wel bij het geweld. En Israel heeft Hamas zelf in het zadel geholpen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 23:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Neuh, gaat op dezelfde voet verder. Wraak nemen, Isreal neemt weer wraak, Hamas neemt weer wraak, Israel neemt weer wraak etc etc etc.
Het werkt in het voordeel van Hamas, die kunnen na zo'n buitensporige actie van Israel weer wat makkelijker nieuwe leden recruteren en hebben weer wat meer steun van de bevolking.
Israel kan vervolgens weer met de beschuldigende vinger naar Hamas gaan lopen wijzen..
Kortom, dit soort dwaze acties van Israel maken het probleem alleen maar groter.
En ik kan me soms niet aan de indruk onttrekken dat Israel daar baat bij heeft.
Waar komt dat idee vandaan dat Egypte Hamas veroordeelt? Zelfs de Jeruzalem Post komt niet verder dan een strenge veroordeling door Egypte van de Israelische aktie. Zie hierquote:Op zaterdag 27 december 2008 23:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb jij van agt gehoord toen er 3000+ raketten werden afgevuurd op israel, dit jaar alleen al? en hoezo weet van agt het beter dan egypte, die toch meer contact heeft met de terroristen daar? seniel is misschien een te groot woord, de grettaklap heeft ie inmiddels wel gevoeld.
Honderden doden binnen 1 dag en doelbewust de burgers getrovvenquote:Op zaterdag 27 december 2008 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Meki, kun je eens uitleggen waarom je het genocide noemt?
Egypte heeft de massamoorden scherp veroordeeld en heeft de terroristische ambassadeur op het matje geroepen !quote:Op zondag 28 december 2008 02:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Waar komt dat idee vandaan dat Egypte Hamas veroordeelt? Zelfs de Jeruzalem Post komt niet verder dan een strenge veroordeling door Egypte van de Israelische aktie. Zie hier
Hoi Meki. Doei Mekiquote:Op zondag 28 december 2008 02:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Honderden doden binnen 1 dag en doelbewust de burgers getrovven
dat is erger dan genocide.
Een rare man enkel omdat de realiteit verkondigt en de waarheid spreekt en niet zoals jij achter Israel aanhuppelt ??quote:
Wat een makkelijke manier om hier makkelijk van af te komen. en maar weigeren om normaal te discussierenquote:
In plaats van dat ze de medici normaal hun werk laten doen moeten er weer 10 camera's op staan.quote:
Beste Israellover jij kan met deze schandelijke woorden de plaats innemen van de Israelische minister die de hele wereld wijs maakt met hun smerige praktijken. In plaats een weg te nemen voor rechtvaardigheid en vrede kies jij de weg van het kwaad en onmenselijkheid.quote:Op zondag 28 december 2008 02:43 schreef opinionr het volgende:
[..]
In plaats van dat ze de medici normaal hun werk laten doen moeten er weer 10 camera's op staan.
JA er vallen burgerdoden en JA dat is afschuwelijk.
Maar NEE Israel mikt niet expres op burgerdoelen.
Meer discussie ga ik niet met jou aan, want jij hebt toch al een vooringenomen anit-israel houding die met geen preciesiebombardament te slechten is.
Voor de Palestijnen is "rechtvaardigheid en vrede" niets anders dan "alle Joden opzouten uit Israel". En als er daarbij een paar doden vallen aan Israelische kant, dan is dat mooi meegenomen.quote:Op zondag 28 december 2008 02:46 schreef Meki het volgende:
...voor rechtvaardigheid en vrede...
Dat wordt jou mooi wijs gemaakt.quote:Op zondag 28 december 2008 02:51 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Voor de Palestijnen is "rechtvaardigheid en vrede" niets anders dan "alle Joden opzouten uit Israel". En als er daarbij een paar doden vallen aan Israelische kant, dan is dat mooi meegenomen.
Voor de rest: "Hoi Meki. Doei Meki".
En totaal niet te vergelijken.quote:Op zondag 28 december 2008 02:52 schreef Meki het volgende:
En waarom keuren wij deze 2 vreselijke gebeurtenissen beiden niet af ??
TOEN
[ afbeelding ]
NU
[ afbeelding ]
Beiden zeer verschikkelijk en vreselijk.
Stoer hoor, iemand aanvallen op zijn naam. Iemand die hoger opgeleid is, meer intellectueler is en meer levenservaringen heeft dan jij ooit zult krijgen. Iemand die internationale politiek op een hoog niveau heeft bedreven en aan de lijve heeft ondervonden hoe het nu allemaal in elkaar steekt. Dat jij een gerespecteerd ex-politcus op zo'n manier moet beledigen zegt waarschijnlijk meer over jou als persoon dan over hem.quote:Op zondag 28 december 2008 00:05 schreef Specularium het volgende:
Je zou maar Dries heten.
Oorlog is een triest gebeuren. Maar hamas is net zo schuldig aan die dode burgers als Israël. Zij nemen weloverwogen strategische beslissingen waarvan ze weten dat Israël er op een bepaalde manier op zal reageren. De hoop is dat er eens leiders zullen op staan die water bij de wijn willen doen. Maar ach in Ierland duurde dat ook een hele tijd.quote:Op zondag 28 december 2008 03:21 schreef Meki het volgende:
Moskee aangevallen in Gaza
De aanvallen waren gericht op meer dan 100 veiligheidskantoren, politiebureaus en raketinstallaties van Hamas. Sommige doelen lagen in dichtbevolkte wijken.
Ik herinner jou er aan dat mensen in mijn familie hun leven hebben geven zodat jij deze woorden kan posten.quote:Op zondag 28 december 2008 06:20 schreef AryaMehr het volgende:
Mag ik jullie eraan herinnen dat jullie diegene waren die Joden door de eeuwen heen gediscrimineerd, uitgesloten en vermoord hebben.
Onzin.quote:Op zondag 28 december 2008 06:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik herinner jou er aan dat mensen in mijn familie hun leven hebben geven zodat jij deze woorden kan posten.
Bron: NOS Teletekstquote:Hamas-leider Meshaal heeft opgeroepen
tot een derde intifada tegen Israël.De
Palestijnen moeten volgens Meshaal in
opstand komen tegen "de zionistische
vijand" na de aanval op de Gazastrook.
Eerder kondigden andere Hamas-leiders
al wraakacties tegen Israël aan,zoals
zelfmoordaanslagen en raketaanvallen.
In het zuiden van Israël viel gisteren
een dode door een Palestijnse raket.
De Palestijnse president Abbas,opponent
van Hamas,noemt de aanval van Israël op
Gaza misdadig.Andere Arabische leiders
reageren ook geschokt.Ze wilden vandaag
al spoedberaad houden in Caïro,maar dat
bleek onhaalbaar.Het wordt nu woensdag.
Was dat maar waar.quote:
Je praat gewoon onzin. Leg het eens uit dan in plaats van dat je verwacht dat ik je bedank voor dit.quote:
Ik heb nooit een Opa gehad is dat uitleg genoeg. Sukkel.quote:Op zondag 28 december 2008 07:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je praat gewoon onzin. Leg het eens uit dan in plaats van dat je verwacht dat ik je bedank voor dit.
Nu probeer je me zelfs schuldgevoelens aan te praten. Je opa is niet voor mij gestorven en noch voor mijn volk. Maar we dwalen af dus dit was mijn laatste post over dit onderwerp.quote:Op zondag 28 december 2008 07:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb nooit een Opa gehad is dat uitleg genoeg. Sukkel.
Precies.quote:Op zondag 28 december 2008 07:08 schreef popolon het volgende:
Israel weer eens met een totaal veel te harde vergelding. Gek genoeg raak je er gewend aan.
Wat een zooitje daar toch. Dit gaat nooit goedkomen.
Ik denk eerder dat maatschappijleer en geschiedenis niet een van jou sterkste vakken is. Ook gezien jou sign.quote:Op zondag 28 december 2008 07:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nu probeer je me zelfs schuldgevoelens aan te praten. Je opa is niet voor mij gestorven en noch voor mijn volk. Maar we dwalen af dus dit was mijn laatste post over dit onderwerp.
Ik ben blij dat je oprecht geinteresseerd bent in de vakken die mij liggen. Ik zeg je eerlijk en dit is geen grap: mijn sterkste vakken zijn juist deze 2 vakken die je nu noemt. En als je me niet gelooft wil ik best mijn oude rapport voor je tevoorschijn halen. En wat knap dat je aan de hand van signs meteen weet hoe iemand in elkaar steekt.quote:Op zondag 28 december 2008 07:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat maatschappijleer en geschiedenis niet een van jou sterkste vakken is. Ook gezien jou sign.
waarom zou een vijand recht hebben op medicijnen, voedsel en schoon water?quote:Op zondag 28 december 2008 10:01 schreef Nielsch het volgende:
Wat een laffe reactie van die flapdrol van een Verhagen ook weer. Maar ach, aan de andere kant keurt deze nep-Gristen de terroristische acties van de regering van Israël waarbij 1,5 miljoen onschuldige vrouwen, mannen en kinderen bewust GEEN toegang krijgen tot medicijnen, voedsel en schoon drink water al jaren goed, dus enige daadkracht hoef je nu ook niet van hem te verwachten. Elk ander land zou hier terecht keihard voor worden aangepakt, maar niet Israël, want 'ach jee, die hebben al zo veel meegemaakt de laatste 2000 jaar'.
quote:Op zondag 28 december 2008 10:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zou een vijand recht hebben op medicijnen, voedsel en schoon water?
daarnaast is er geen volk dat per hoofd van de bevolking zoveel financiële steun krijgt als palestijnen. ze hebben hun miljarden verkeerd aangewend en moeten nu op de blaren zitten. ik heb medelijden met die drie palestijnen die een schoon geweten hebben.quote:Op zondag 28 december 2008 10:05 schreef schatje het volgende:
Hamas kan toch een toegang voor medicijnen enzo regelen? Het lukt ze immers ook met raketten.
Maar wacht, daar zijn ze niet gebaat bij.
Ik hoef de wandaden van Hamas niet goed te praten, daarentegen blijkt wel weer duidelijk dat je geen enkele kennis hebt over deze organisatie.quote:Op zondag 28 december 2008 10:05 schreef schatje het volgende:
Hamas kan toch een toegang voor medicijnen enzo regelen? Het lukt ze immers ook met raketten.
Maar wacht, daar zijn ze niet gebaat bij.
leg eens uit. ik ben wel benieuwd hoe ze genoeg geld hebben voor raketten, maar geen geld voor medicijnen.quote:Op zondag 28 december 2008 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoef de wandaden van Hamas niet goed te praten, daarentegen blijkt wel weer duidelijk dat je geen enkele kennis hebt over deze organisatie.
Er was een simpele manier op dat te voorkomen hoor...quote:Op zondag 28 december 2008 10:01 schreef Nielsch het volgende:
Wat een laffe reactie van die flapdrol van een Verhagen ook weer. Maar ach, aan de andere kant keurt deze nep-Gristen de terroristische acties van de regering van Israël waarbij 1,5 miljoen onschuldige vrouwen, mannen en kinderen bewust GEEN toegang krijgen tot medicijnen, voedsel en schoon drink water al jaren goed, dus enige daadkracht hoef je nu ook niet van hem te verwachten. Elk ander land zou hier terecht keihard voor worden aangepakt, maar niet Israël, want 'ach jee, die hebben al zo veel meegemaakt de laatste 2000 jaar'.
Ik weet dat Hamas voor gezondheidszorg en onderwijs zorgt. Alleen worden er hier andere dingen beweerd. Daar reageer ik op in het geval als dat dan zo is.quote:Op zondag 28 december 2008 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik hoef de wandaden van Hamas niet goed te praten, daarentegen blijkt wel weer duidelijk dat je geen enkele kennis hebt over deze organisatie.
Zeg dat maar tegen een van de mensen die net op straat rondliep toen er een Israelische raket op zijn hoofd viel.quote:Op zondag 28 december 2008 10:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Er was een simpele manier op dat te voorkomen hoor...
Gewoon geen raketten afvuren.
Het propageren van volkerenmoord door een Nederlandse politicus.quote:Op zondag 28 december 2008 10:16 schreef jimmyrodgers het volgende:
Wilders achter Israël
Wilders achter Israël
PVV-leider Geert Wilders stelt zich op achter Israël in het conflict in het Midden-Oosten. "Geweld tegen terreur is zelden buitenproportioneel", reageerde hij vandaag op de Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook.
"Als wij terroristen vlak over de grens in België of Duitsland hadden die Maastricht of Breda met raketten bestookten en een bestand staakten" zou Wilders, als hij minister van Defensie was, precies hetzelfde hebben gedaan als Israël.
Wilders wijst erop dat de Palestijnen zelf Hamas hebben gekozen in verkiezingen. Hij vindt dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. "De aanleiding is blinde haat. Daar helpt helaas geen dialoog tegen. Als je volk en land in zijn bestaan wordt bedreigd en beschoten door terroristen, schiet je terug".
Israël heeft Wilders betreft groot gelijk: "Knikker de hele bende maar de Sinaï in".
Wat dat betreft lijkt hij inderdaad wel een beetje op Churchill die het nodig vond om Dresden te de grond toe af te branden om zijn doel te bereiken.quote:Op zondag 28 december 2008 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
Het propageren van volkerenmoord door een Nederlandse politicus.
De haat voor Israël is belangrijker voor Hamas dan de Palestijnen.quote:Op zondag 28 december 2008 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het propageren van volkerenmoord door een Nederlandse politicus.
Goed punt. De Israeliers hebben ook hun regeringen verkozen, sterker nog, velen hebben gekozen om in een land te gaan wonen dat een volk onderdrukt en uitmoord.quote:Op zondag 28 december 2008 10:16 schreef jimmyrodgers het volgende:
Wilders achter Israël
Wilders wijst erop dat de Palestijnen zelf Hamas hebben gekozen in verkiezingen. Hij vindt dat Israël het recht heeft zich te verdedigen.
quote:
Uiteraard. Hamas haat het Palestijnse volk minstens net zo veel als de Israëliërs.quote:Op zondag 28 december 2008 09:56 schreef schatje het volgende:
Raketinstallaties die in woonwijken (NOS journaal) worden geplaatst, daar zal Hamas ook wel een reden voor hebben hè?
En jij weet wie die mensen zijn? Jij ziet het verschil tussen normale burgers en Hamasleden?quote:Op zondag 28 december 2008 10:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen een van de mensen die net op straat rondliep toen er een Israelische raket op zijn hoofd viel.Er zijn gewoon beelden van groepen mensen die slachtoffers uit een huis proberen te halen, waar dan een raket op valt. Dat zijn gewoon taferelen waar elk weldenkend mens ziek van word.
Waarom verbaast me dit nu niets?quote:Op zondag 28 december 2008 10:16 schreef jimmyrodgers het volgende:
Wilders achter Israël
Wilders achter Israël
PVV-leider Geert Wilders stelt zich op achter Israël in het conflict in het Midden-Oosten. "Geweld tegen terreur is zelden buitenproportioneel", reageerde hij vandaag op de Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook.
"Als wij terroristen vlak over de grens in België of Duitsland hadden die Maastricht of Breda met raketten bestookten en een bestand staakten" zou Wilders, als hij minister van Defensie was, precies hetzelfde hebben gedaan als Israël.
Wilders wijst erop dat de Palestijnen zelf Hamas hebben gekozen in verkiezingen. Hij vindt dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. "De aanleiding is blinde haat. Daar helpt helaas geen dialoog tegen. Als je volk en land in zijn bestaan wordt bedreigd en beschoten door terroristen, schiet je terug".
Israël heeft Wilders betreft groot gelijk: "Knikker de hele bende maar de Sinaï in".
Omdat Wilders het altijd goed inzietquote:Op zondag 28 december 2008 10:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Waarom verbaast me dit nu niets?
Leuke theorie, maar het klopt voor geen reet. Recruteren doe je zo goedkoop mogelijk - en dus niet door de helft van je budget aan sociale voorzieningen te gaan verpatsen. Het welzijns werk deden ze lang voordat ze enig direct invloed konden uitoefenen op de gehele politiek situatie. Hun militaire tak zorgde niet voor de bekendheid van Hamas - ja in het Westen wellicht -, maar binnenlands was het hun strategie van het bouwen van scholen, ziekenhuizen en andere sociale centra.quote:Op zondag 28 december 2008 10:42 schreef rja het volgende:
[..]
De haat voor Israël is belangrijker voor Hamas dan de Palestijnen.
Vooral met die raketten met die geen militair waarde hebben en zo onnauwkeurig als de pest.
Dat Hamas en Hezbollah ook in welwijns werk is bewust hebben ze makkelijk toegang tot nieuwe recruten voor hun de militaire tak.
Hezbollah stoot regelmatig raketten af op Isreal, toen redelijk wat van Libanon in de lucht ging, zijn ze daar mee opgehouden, dus het werkt wel voor Israël gezien.
Hamas en Hezbollah hebben gewoon het recht om raketten op Israël te schieten om hun haat te bevredigen ?
Inderdaad, je weet niet wie de mensen zijn, dus kom - laten we gaan strooien met bommen. Who cares! Het zijn goy's! Je verwoord precies het gedrag wat volkerenmoord in de hand heeft gewerkt.quote:Op zondag 28 december 2008 10:47 schreef waht het volgende:
[..]
Nou die foto bewijst je gelijk wel hoor.
Niks meer dan een perfect foto-moment waar het kleine kind, de soldaat en het wapen allemaal de juiste kan op kjiken/wijzen.
[..]
Uiteraard. Hamas haat het Palestijnse volk minstens net zo veel als de Israëliërs.
[..]
En jij weet wie die mensen zijn? Jij ziet het verschil tussen normale burgers en Hamasleden?
Hij weet inderdaad altijd prima op de onderbuikgevoelens van een grote groep mensen in te spelen.quote:Op zondag 28 december 2008 10:50 schreef jimmyrodgers het volgende:
[..]
Omdat Wilders het altijd goed inziet
Ja dat denken veel mensen. Maar dat valt in de praktijk voor het westen behoorlijk tegen, als ik de libanezen zelf mag geloven dan.quote:Op zondag 28 december 2008 10:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik dacht dat hezballah werd uitgekotst door de gemiddelde libanees.
Jij bent een dhimmi die denkt dat Moslims heilig zijnquote:Op zondag 28 december 2008 10:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij weet inderdaad altijd prima op de onderbuikgevoelens van een grote groep mensen in te spelen.
Nee hoor.. Maar jij denk dat Israel altijd heilig is?quote:Op zondag 28 december 2008 10:54 schreef jimmyrodgers het volgende:
[..]
Jij bent een dhimmi die denkt dat Moslims heilig zijnIn 1940 zou je zeker op de NSB hebben gestemt
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7801292.stmquote:I have witnessed one of the compounds - which is 20m [yds] away from my house - I was standing on the balcony and I have seen the Israeli airplanes hitting the place.
Some of my balcony was damaged and my kid was injured.
Many people were injured inside their houses today.
I saw an Israeli fighter drop a bomb on a building, flattening it. Smoke was coming from it. Kids were panicking and screaming.
De Arabische landen hebben niet de ballen om Israël de oorlog te verklaren.quote:Op zondag 28 december 2008 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar het klopt voor geen reet. Recruteren doe je zo goedkoop mogelijk - en dus niet door de helft van je budget aan sociale voorzieningen te gaan verpatsen. Het welzijns werk deden ze lang voordat ze enig direct invloed konden uitoefenen op de gehele politiek situatie. Hun militaire tak zorgde niet voor de bekendheid van Hamas - ja in het Westen wellicht -, maar binnenlands was het hun strategie van het bouwen van scholen, ziekenhuizen en andere sociale centra.
Je redenering betreffende hezbollah is nogal vreemd, Israel heeft die oorlog net zo "gewonnen" als Amerika dat heeft gedaan bij de Irak - oorlog. In Libanon is de steun voor hezbollah na die oorlog alleen maar toegenomen. En dat is het probleem van Israel, ze denkt alleen kortetermijn. Hezbollah vaart er wel bij als een of andere doorgeslagen Israelische defensieminister een bommenregen laat vallen op huisjes van onschuldigen of op de infrastructuur van een land. Daarmee recruteren ze. Dit is voor Israel puur een politieke actie en heeft niets met zogenaamde defensie te maken. Je kan ook aan de taktiek zien of het een offensieve of defensieve actie is.
Syrie heeft vooralsnog geen vredesakkoord met de staat Israël. En Iran erkent Israël in het geheel niet - naar mijn weten dan.quote:Op zondag 28 december 2008 11:15 schreef rja het volgende:
[..]
De Arabische landen hebben niet de ballen om Israël de oorlog te verklaren.
Doodnormaal terrorisme toch ? Syrie en Iran bewapenen gewoon die terroristen ? Maar ze durven dit niet openlijk te doen, de schijterds !. Omdat ze Israël zelf niet durven aan te vallen ?
Dat is duidelijk ja, zelfs volkerenmoord is in je ogen niet fout.quote:Op zondag 28 december 2008 10:59 schreef jimmyrodgers het volgende:
Die NSB opmerking was iets te extreem van meMaar in mijn ogen kan Israel weinig fout doen ja.
dat zullen de omliggende islamitische landen nooit dulden. die hebben het niet zo op palestijnen, dat heeft de geschiedenis keer op keer aangetoond.quote:Op zondag 28 december 2008 11:21 schreef deedeetee het volgende:
Ik schrok er ook van toen ik het gisteren op het journaal zag. Mijn eerste reactie was : * dit gaat te ver !*
Toen ik hoorde dat Hamas zijn uiterste best doet om dit uit te lokken dacht ik : * flikker toch al die Palestijnen eruit ander komt er nooit een eind aan deze ellende *
Ik weet dat velen dit geen realistische gedachte vinden . Maar een nieuwe grens trekken, Palestijns gebied overnemen en de Palestijnen aan de kant van een moslimland neerpoten !!!![]()
Dan kun je tenminste je grenzen goed beveiligen en heb je geen last van terreur in je binnenland.
Enne ik bedoel écht eruit, óók uit Jeruzalem. Ze gaan maar in Mekka zitten mokken
Palastijnen zijn toch ook Moslimsquote:Op zondag 28 december 2008 11:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zullen de omliggende islamitische landen nooit dulden. die hebben het niet zo op palestijnen, dat heeft de geschiedenis keer op keer aangetoond.
iran is een optie, maar ook daar zullen problemen komen, net als in alle andere landen waar ooit palestijnen waren. hoe het kan weet ik niet, maar het is zo.quote:Op zondag 28 december 2008 11:25 schreef jimmyrodgers het volgende:
[..]
Palastijnen zijn toch ook MoslimsEn Iran kan het vast met ze vinden
Het lijken wel Joden. Er waren ook plannen in Engeland en elders in Europa in het begin van de 20e eeuw omdat met deportatie op te lossen. Maar de stap van etnische zuivering naar genocide bleek snel gemaakt wat uiteindelijk tot deze situatie heeft geleid.quote:Op zondag 28 december 2008 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
iran is een optie, maar ook daar zullen problemen komen, net als in alle andere landen waar ooit palestijnen waren. hoe het kan weet ik niet, maar het is zo.
Ik denk dat wijzelf nooit kunnen constateren wie er begonnen is. Aangezien dit conflict nu reeds 60 jaar aan de gang is. Daar was Hamas dus niet voor nodig.quote:Op zondag 28 december 2008 11:21 schreef jimmyrodgers het volgende:
Nou ze begonnen zelf hoor, en mensen die Hamas kiezen deugen ook niet echt. Burger doden blijft natuurlijk afschuwlijk.
Van de illusie dat Israel vrede zou willen en tevreden zou zijn met de helft van Palestijns land en de Palestijnen dan hun eigen samenleving kunnen proberen op te bouwen zonder onderdrukking zullen ze inderdaad wel af zijn.quote:Op zondag 28 december 2008 11:38 schreef Pedroso het volgende:
Denk overigens niet dat de meeste Palestijnen weg willen, ze hebben nog steeds de illusie dat Israël ooit vernietigd zal worden.
Ja maar er was een vredescontract en ze beginnen gewoon opnieuw. De Duitsers zijn uiteindelijk begonnen natuurlijk.quote:Op zondag 28 december 2008 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat wijzelf nooit kunnen constateren wie er begonnen is. Aangezien dit conflict nu reeds 60 jaar aan de gang is. Daar was Hamas dus niet voor nodig.
Grapjas. Je weet net zo goed als ik dat Israël niet voor dreigementen en intimidatie zwicht.quote:Op zondag 28 december 2008 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van de illusie dat Israel vrede zou willen en tevreden zou zijn met de helft van hun land waarin zij dan hun eigen samenleving kunnen proberen op te bouwen zonder onderdrukking zullen ze inderdaad wel af zijn.
Dan blijft de beeindiging van de staat Israel als optie over.
Ik blijf het maar vreemd vinden dat ondanks dat vredescontract de palestijnse gebieden steeds meer moeten slinken en dat israel zich totaal niets aan hoeft te trekken van VN resoluties die hier over gaan.quote:Op zondag 28 december 2008 11:52 schreef jimmyrodgers het volgende:
[..]
Ja maar er was een vredescontract en ze beginnen gewoon opnieuw. De Duitsers zijn uiteindelijk begonnen natuurlijk.
Is Israel niet juist teruggetrokken uit een hoop gebieden de laatste jaren? Hebben ze zelf niet actief extremistische kolonisten verwijderd?quote:Op zondag 28 december 2008 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik blijf het maar vreemd vinden dat ondanks dat vredescontract de palestijnse gebieden steeds meer moeten slinken en dat israel zich totaal niets aan hoeft te trekken van VN resoluties die hier over gaan.
Stelletje hypocrieten all over the place.
Was Hamas ook van plan alleen tis zo jammer van hun dat ze altijd hun doelen missenquote:Op zondag 28 december 2008 02:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Honderden doden binnen 1 dag en doelbewust de burgers getrovven
dat is erger dan genocide.
quote:Op zondag 28 december 2008 12:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Is Israel niet juist teruggetrokken uit een hoop gebieden de laatste jaren? Hebben ze zelf niet actief extremistische kolonisten verwijderd?
Tering dat is wel heel lekker zeg, maarja hadden ze maar niwet op Hammas moeten stemmenquote:Op zondag 28 december 2008 12:04 schreef qonmann het volgende:
CAIRO - De Palestijnse organisatie Hamas houdt gewonde Palestijnen tegen die naar Egypte willen gaan voor medische behandeling. Dat heeft de Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, Ahmed Abul Gheit, zondag gezegd.
Aan de Egyptische kant van de grens stonden zondag bij Rafah tientallen ambulances te wachten om de gewonde Palestijnen te vervoeren. Maar tot dusver heeft niemand zich gemeld. ,Niemand is gekomen, we weten niet waarom ze de grens aan de andere kant hebben gesloten'', aldus een Egyptische veiligheidsfunctionaris.
http://www.nu.nl/algemeen/1890943/hamas-houdt-gewonden-tegen.html
Hamas heeft het beste met zijn mensen voor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |