http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7801292.stmquote:I have witnessed one of the compounds - which is 20m [yds] away from my house - I was standing on the balcony and I have seen the Israeli airplanes hitting the place.
Some of my balcony was damaged and my kid was injured.
Many people were injured inside their houses today.
I saw an Israeli fighter drop a bomb on a building, flattening it. Smoke was coming from it. Kids were panicking and screaming.
De Arabische landen hebben niet de ballen om Israël de oorlog te verklaren.quote:Op zondag 28 december 2008 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar het klopt voor geen reet. Recruteren doe je zo goedkoop mogelijk - en dus niet door de helft van je budget aan sociale voorzieningen te gaan verpatsen. Het welzijns werk deden ze lang voordat ze enig direct invloed konden uitoefenen op de gehele politiek situatie. Hun militaire tak zorgde niet voor de bekendheid van Hamas - ja in het Westen wellicht -, maar binnenlands was het hun strategie van het bouwen van scholen, ziekenhuizen en andere sociale centra.
Je redenering betreffende hezbollah is nogal vreemd, Israel heeft die oorlog net zo "gewonnen" als Amerika dat heeft gedaan bij de Irak - oorlog. In Libanon is de steun voor hezbollah na die oorlog alleen maar toegenomen. En dat is het probleem van Israel, ze denkt alleen kortetermijn. Hezbollah vaart er wel bij als een of andere doorgeslagen Israelische defensieminister een bommenregen laat vallen op huisjes van onschuldigen of op de infrastructuur van een land. Daarmee recruteren ze. Dit is voor Israel puur een politieke actie en heeft niets met zogenaamde defensie te maken. Je kan ook aan de taktiek zien of het een offensieve of defensieve actie is.
Syrie heeft vooralsnog geen vredesakkoord met de staat Israël. En Iran erkent Israël in het geheel niet - naar mijn weten dan.quote:Op zondag 28 december 2008 11:15 schreef rja het volgende:
[..]
De Arabische landen hebben niet de ballen om Israël de oorlog te verklaren.
Doodnormaal terrorisme toch ? Syrie en Iran bewapenen gewoon die terroristen ? Maar ze durven dit niet openlijk te doen, de schijterds !. Omdat ze Israël zelf niet durven aan te vallen ?
Dat is duidelijk ja, zelfs volkerenmoord is in je ogen niet fout.quote:Op zondag 28 december 2008 10:59 schreef jimmyrodgers het volgende:
Die NSB opmerking was iets te extreem van meMaar in mijn ogen kan Israel weinig fout doen ja.
dat zullen de omliggende islamitische landen nooit dulden. die hebben het niet zo op palestijnen, dat heeft de geschiedenis keer op keer aangetoond.quote:Op zondag 28 december 2008 11:21 schreef deedeetee het volgende:
Ik schrok er ook van toen ik het gisteren op het journaal zag. Mijn eerste reactie was : * dit gaat te ver !*
Toen ik hoorde dat Hamas zijn uiterste best doet om dit uit te lokken dacht ik : * flikker toch al die Palestijnen eruit ander komt er nooit een eind aan deze ellende *
Ik weet dat velen dit geen realistische gedachte vinden . Maar een nieuwe grens trekken, Palestijns gebied overnemen en de Palestijnen aan de kant van een moslimland neerpoten !!!![]()
Dan kun je tenminste je grenzen goed beveiligen en heb je geen last van terreur in je binnenland.
Enne ik bedoel écht eruit, óók uit Jeruzalem. Ze gaan maar in Mekka zitten mokken
Palastijnen zijn toch ook Moslimsquote:Op zondag 28 december 2008 11:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zullen de omliggende islamitische landen nooit dulden. die hebben het niet zo op palestijnen, dat heeft de geschiedenis keer op keer aangetoond.
iran is een optie, maar ook daar zullen problemen komen, net als in alle andere landen waar ooit palestijnen waren. hoe het kan weet ik niet, maar het is zo.quote:Op zondag 28 december 2008 11:25 schreef jimmyrodgers het volgende:
[..]
Palastijnen zijn toch ook MoslimsEn Iran kan het vast met ze vinden
Het lijken wel Joden. Er waren ook plannen in Engeland en elders in Europa in het begin van de 20e eeuw omdat met deportatie op te lossen. Maar de stap van etnische zuivering naar genocide bleek snel gemaakt wat uiteindelijk tot deze situatie heeft geleid.quote:Op zondag 28 december 2008 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
iran is een optie, maar ook daar zullen problemen komen, net als in alle andere landen waar ooit palestijnen waren. hoe het kan weet ik niet, maar het is zo.
Ik denk dat wijzelf nooit kunnen constateren wie er begonnen is. Aangezien dit conflict nu reeds 60 jaar aan de gang is. Daar was Hamas dus niet voor nodig.quote:Op zondag 28 december 2008 11:21 schreef jimmyrodgers het volgende:
Nou ze begonnen zelf hoor, en mensen die Hamas kiezen deugen ook niet echt. Burger doden blijft natuurlijk afschuwlijk.
Van de illusie dat Israel vrede zou willen en tevreden zou zijn met de helft van Palestijns land en de Palestijnen dan hun eigen samenleving kunnen proberen op te bouwen zonder onderdrukking zullen ze inderdaad wel af zijn.quote:Op zondag 28 december 2008 11:38 schreef Pedroso het volgende:
Denk overigens niet dat de meeste Palestijnen weg willen, ze hebben nog steeds de illusie dat Israël ooit vernietigd zal worden.
Ja maar er was een vredescontract en ze beginnen gewoon opnieuw. De Duitsers zijn uiteindelijk begonnen natuurlijk.quote:Op zondag 28 december 2008 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat wijzelf nooit kunnen constateren wie er begonnen is. Aangezien dit conflict nu reeds 60 jaar aan de gang is. Daar was Hamas dus niet voor nodig.
Grapjas. Je weet net zo goed als ik dat Israël niet voor dreigementen en intimidatie zwicht.quote:Op zondag 28 december 2008 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van de illusie dat Israel vrede zou willen en tevreden zou zijn met de helft van hun land waarin zij dan hun eigen samenleving kunnen proberen op te bouwen zonder onderdrukking zullen ze inderdaad wel af zijn.
Dan blijft de beeindiging van de staat Israel als optie over.
Ik blijf het maar vreemd vinden dat ondanks dat vredescontract de palestijnse gebieden steeds meer moeten slinken en dat israel zich totaal niets aan hoeft te trekken van VN resoluties die hier over gaan.quote:Op zondag 28 december 2008 11:52 schreef jimmyrodgers het volgende:
[..]
Ja maar er was een vredescontract en ze beginnen gewoon opnieuw. De Duitsers zijn uiteindelijk begonnen natuurlijk.
Is Israel niet juist teruggetrokken uit een hoop gebieden de laatste jaren? Hebben ze zelf niet actief extremistische kolonisten verwijderd?quote:Op zondag 28 december 2008 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik blijf het maar vreemd vinden dat ondanks dat vredescontract de palestijnse gebieden steeds meer moeten slinken en dat israel zich totaal niets aan hoeft te trekken van VN resoluties die hier over gaan.
Stelletje hypocrieten all over the place.
Was Hamas ook van plan alleen tis zo jammer van hun dat ze altijd hun doelen missenquote:Op zondag 28 december 2008 02:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Honderden doden binnen 1 dag en doelbewust de burgers getrovven
dat is erger dan genocide.
quote:Op zondag 28 december 2008 12:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Is Israel niet juist teruggetrokken uit een hoop gebieden de laatste jaren? Hebben ze zelf niet actief extremistische kolonisten verwijderd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |