quote:Op vrijdag 26 december 2008 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja, wat zal ik nou eens zeggen, of beter... hoe zal ik het eens zeggen...
Zal ik vertellen van die positieve test op 12 december? Of de 2e test een half uurtje later er achteraan omdat ik de eerste niet geloofde?
Of dan de 3e die avond om 2 uur 's nachts toen F. weer thuis was?
[ afbeelding ]
Of van het draaiorgel de dag erna, little drummer boy, waar ik het niet bij droog hield.![]()
Of mss toch die test afgelopen dinsdagmiddag omdat ik zenuwachtig was voor de MvM mevrouw die avond.
[ afbeelding ]
Of de test van de MvM mevrouw, die ook echt wel duidelijk was.
[ afbeelding ]
Of dat ik de tranen in mijn ogen had toen ik zag hoe ook weer afgelopen dinsdag in de Blokker een meisje in een rolstoel heel lief geholpen werd door een supertrouwe golden retriever.
Of mss dan toch een foto van Sasha met het shirtje aan waarmee we het verteld hebben aan de ouders, schoonouders en vanmiddag nog aan de vriendengroep?
Robert, als je mee leest... pech, ik hield het echt niet meer vol!
[ afbeelding ]
Of hoe de tranen over mijn wangen liepen toen ik gisterenochtend met Sasha in mijn armen gek aan het doen was bij dat kikker-liedje van Paul McCartney
En dan heb ik het nog niet eens over een aantal PM-etjes van meiden hier. De een vond dat ik wel heel erg ehm... vurig aanwezig was in sommige discussies, de ander vroeg zich af waarom ik zoveel in het 2e streepjestopic zat etc. etc.
Het is voor een flink aantal van jullie al geen geheim meer, want ik kan mijn mond toch niet goed houden!
Maar nu schreeuw ik het dan toch uit...
IK BEN WEER ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
Nogmaals Robert, als je dit leest, sorry, maar ik moest het echt kwijt, en jij hoort nu in de keuken te staan en helemaal niet op FOK! te kijken.![]()
Niks tegen Eef zeggen hoor!
Oh, en voor de mensen die mee tellen... Ik heb vorige week ook nog ergens een keer een test gedaan omdat ik dus, afgezien van heel veel tranen en een pietsje hormonennergens last van heb. De teller staat op 5 6 dus.
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Laatste posts:quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, we gaan er een feestje van maken in agustus hoor!![]()
Heeft men tenminste wat te doen in de komkommertijd!
![]()
Oh, en over weten of niet. Mijn moeder vroeg gisteren gelijk 'gaan jullie het nu ook weer vragen?'. Die vond het helemaal niet leuk om het te weten de vorige keer, maar ja... het was niet voor 1 persoon stil te houden en ik wilde het wel met de hele wereld delen.
En ja... we willen het nu ook weer weten en ik zei al tegen mijn moeder dat ik best mijn mond wilde houden, maar mocht het een meisje gaan worden dan ga ik me toch los met roze... dat kan ook echt niet missen dan hoor!![]()
Nou ja goed, nog een week of 14 en dan weten we het...
quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:00 schreef DJMO het volgende:
ik baal ..
ik had gisteren een doos belgische bonbons gekregen, en ik had trek in chocola zonet, dus ik denk lekker een bonbon te nemen.. bij de eerste had ik al zoiets van wat proef ik tochbij de tweede ging er een lichtje branden, en ik kijk op de verpakking: ja hoor zit er alcohol in
helemaal niet bij stilgestaan, heb hem ook gelijk uitgespuugd maar damn wat baal ik ervan
is de bouman trots op me en vertrouwen ze me, doe ik zoiets stoms .. terwijl ik altijd oplet met wat ik in mijn mond stop ... alleen uitgerekend nu dus even niet
quote:
Nee toch, 1 is het lege hulsje van een test, toch?quote:Op vrijdag 26 december 2008 11:54 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Volgens mij tel ik het hier trouwens al 6
jij hierquote:Op vrijdag 26 december 2008 13:50 schreef Shirley het volgende:
* komt uit de lurkstand*
WAAAAAAAAAT? Nog een kleine BE Stinkerd erbij?Wat leuk!!! Van harte gefeliciteerd!!
Enne DJMO....schiet eens op met bevallen joh
quote:Op vrijdag 26 december 2008 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Nee toch? Of ben ik echt gek?
2 + 1 + 1 + 1 + MvM.Ja toch!
![]()
Bij Sasha waren het er ook 6.
Wat fijn Juttertje!!quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:27 schreef juttertje het volgende:
Vandaag is de draaipoging wel gelukt!!!!![]()
![]()
![]()
We zijn echt heel blij, nu hopen dat hij zo blijft liggen
en het deed deze keer trouwens ook geen pijn!
Tja bij Isa wisten we het niet, maakte me ook niets uit wat het werd (en nu ook niet trouwens), hier geld en zéker nu na al de testen als ons kindje maar gezond is.quote:Op vrijdag 26 december 2008 11:35 schreef webbyplus het volgende:
Vraagje aan jullie;
Mensen kiezen altijd; we willen het geslacht van ons kindje wel óf niet weten. Echter kwam ik laatst een stel tegen die het geslacht wel wilde weten, maar het verder aan niemand ging vertellen. Wat ik me afvraag; wat is de beweegreden van iemand om zelf het geslacht te willen weten, maar het niet door te willen vertellen? Lijkt me alleen maar onhandig als iemand bijvoorbeeld eens naar je babykamer komt kijken met rose/blauwe spulletjes...
Leuk leuk leuk!quote:Op zaterdag 27 december 2008 09:31 schreef Kersjes het volgende:BE, gefeliciteerd
![]()
Wat gaaf, zo onverwachts (nou ja) dan ineens helemaal zwanger!!
Juttertje, dat moet vast een opluchting zijn, wat fijn!
Hiet gisteren ook de schoonfamilie ingelicht. Devin had een shirt aan met BROER! erop. Toen we (als laatsen) binnenkwamen liet ik Devin zijn jas expres aan. "Wil je ook een glaasje prosecco?" "Ehhhh, lekker.."
Schoonmoeder trok Devin zijn jas uit maar zag niks. Mijn schoonzussen hoorde ik 2 minuten later tegen elkaar fluisteren
"Dat shirt!'
"Ja! Maar ze wil wel wijn?"
"Ik snap het niet... [tegen mij] "We hebben ook wat anders hoor!"
"Ik vroeg me al af hoe lang het ging duren voordat jullie het eindelijk zagen! Wie wil mijn wijn?"
ik heb er met bijna 18 weken ook last van.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:09 schreef Raissa het volgende:
Ik verlies wel errug veel afscheiding (denk ik?) is dat normaal rond de 31/32 weken?
Het stroomt er gewoon uitquote:Op zaterdag 27 december 2008 11:41 schreef texelonia het volgende:
Meer afscheiding tijdens de zwangerschap is heel normaal
pittenzakjes of kruik..verder weet ik t niet.. sterkte iig!quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:06 schreef Raissa het volgende:
Sinds vanochtend écht pijnlijke harde buiken weer hier... Door de ontstoken darm die er tegenaan ligt echt heel erg vervelend... Lig eigenlijk alweer de hele dag in bed om te zorgen dat het een beetje rustig blijft maar het werkt niet echt... Zijn er andere trucjes om de boel een beetje rustig te houden?
Wat een goed nieuwsquote:Op vrijdag 26 december 2008 22:27 schreef juttertje het volgende:
Vandaag is de draaipoging wel gelukt!!!!![]()
![]()
![]()
We zijn echt heel blij, nu hopen dat hij zo blijft liggen
en het deed deze keer trouwens ook geen pijn!
gefeliciteerd!quote:Op zondag 28 december 2008 08:30 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Kun je (voor) weeen ook aan 1 kant hebben die doortrekken naar de rug?? Zo ja, dan heb ik dat vannacht gehad en ruim 1,5 uur wakker gelegen...Ik ken het nl. niet echt van mn zwangerschap van Twan.
Ik heb me wel bedacht dat ik vandaag toch maar eens mn tas moet gaan inpakken, de enveloppen moet gaan schrijven en in huis een beetje opruimen.
Vandaag 38 weken!!
Jij kon toch niet de 29ste? Wel grappig want ik heb vannacht ook 1,5 uur wakker gelegen van wat vervelende pijntjes in mijn buik en been,quote:Op zondag 28 december 2008 08:30 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Kun je (voor) weeen ook aan 1 kant hebben die doortrekken naar de rug?? Zo ja, dan heb ik dat vannacht gehad en ruim 1,5 uur wakker gelegen...Ik ken het nl. niet echt van mn zwangerschap van Twan.
Ik heb me wel bedacht dat ik vandaag toch maar eens mn tas moet gaan inpakken, de enveloppen moet gaan schrijven en in huis een beetje opruimen.
Vandaag 38 weken!!
Ik kan ook niet de 29equote:Op zondag 28 december 2008 09:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
Jij kon toch niet de 29ste? Wel grappig want ik heb vannacht ook 1,5 uur wakker gelegen van wat vervelende pijntjes in mijn buik en been,
DJMO zet em op!
Geen idee eigenlijkquote:Op zondag 28 december 2008 09:57 schreef Dakota het volgende:
Weet iemand (maffemuts? ) eigenlijk waarom ze haar gaan inleiden?
Jahoor, dat valt best meequote:
hoofdje terugdrukken tot 00:01quote:Op zondag 28 december 2008 10:02 schreef Estrys het volgende:
ik weet wel wat jij wil Dakota, jij wil gewoon bij Hart van Nederland met de eerste baby van 2009
DJMO is gister naar het ziekenhuis gegaan omdat ze t kleintje minder voelde dan daarvoor. Ze heeft daar een CTG gehad en als uitkomst is daar uitgekomen dat ze vannacht moest blijven, en dat ze dus vanmorgen waarschijnlijk gingen inleiden.quote:Op zondag 28 december 2008 09:57 schreef Dakota het volgende:
Weet iemand (maffemuts? ) eigenlijk waarom ze haar gaan inleiden?
Volgens mij is dat nog niet definitief. Moet ook Europees beleid worden en zal dus wel wat langer duren.quote:Op zondag 28 december 2008 10:49 schreef texelonia het volgende:
Beter!Ik moet dat binnenkort nog eens gaan uitzoeken allemaal...
Weet iemand of ook al definitief is of zwangerschapsverlof 18 weken wordt ipv 16?
Snap je nu waarom ik extra emotioneel was bij jouw cd's.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:51 schreef PM-girl het volgende:
Whiieeeee!!BE
Wat leuk zeg, een tweede voor jullie!
Gefeliciteerd
En José en Pianoman, van harte met de geboorte van jullie zoon [ afbeelding ]Bas[ afbeelding ]
Bij mij welquote:Op zondag 28 december 2008 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Vivi!![]()
![]()
Mooi liedje, maar het werkt niet.![]()
![]()
Ik dacht juist dat Europa had bepaald dat Nederland met 16 weken achter liep en dat ze het minstens naar 18 weken moesten optrekken. Nou ja, dit van het ouderschapsverlof is ook erg fijn natuurlijk!quote:Op zondag 28 december 2008 10:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog niet definitief. Moet ook Europees beleid worden en zal dus wel wat langer duren.
Het was vooral omdat het in heel Europa zo uitlopend is.... artikelquote:Op zondag 28 december 2008 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat Europa had bepaald dat Nederland met 16 weken achter liep en dat ze het minstens naar 18 weken moesten optrekken. Nou ja, dit van het ouderschapsverlof is ook erg fijn natuurlijk!
Moeten wij ons nog eens in verdiepen hoe en wat we dat gaan invullen. Dat geldt voor beide ouders, toch?
Wat fijnquote:Op zondag 28 december 2008 11:54 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb vannachthartactie
gezien toen ik even stiekem ging koekeloeren bij mezelf.... heel ienimini, maar wel duidelijk aanwezig!
Voel me gewoon zóveel rustiger nu...het belooft helemaal niets, maar ik durf nu meer en meer op mn intuitie te gaan vertrouwen dat t gewoon goed zit en gaat daarbinnen!
Fijn zeg dat je nu gerustgesteld bent en dat je deze mogelijkheid hebt...quote:Op zondag 28 december 2008 11:54 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb vannachthartactie
gezien toen ik even stiekem ging koekeloeren bij mezelf.... heel ienimini, maar wel duidelijk aanwezig!
Voel me gewoon zóveel rustiger nu...het belooft helemaal niets, maar ik durf nu meer en meer op mn intuitie te gaan vertrouwen dat t gewoon goed zit en gaat daarbinnen!
Dat geloof ik absoluut dat iedereen dat heel fijn zou vinden! Maar moet eerlijk zeggen dat ik me vannacht om half 5, met blote billen op de bank en vaginale echoprobe tussen mn benen toch wel peentjes gezweet heb of er toch niet een collega binnen zou komen en me in die positie aan zou treffenquote:Op zondag 28 december 2008 12:02 schreef Asyniur het volgende:
Wat fijn dat je jezelf hebt kunnen gerust stellen Poppedein!![]()
Ik denk dat iedereen hier soms wel even in jouw VK schoenen zou willen staan...
Ik vind echo's ook altijd leuk en eng tegelijk, de hele zwangerschap door.quote:Op zondag 28 december 2008 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat fijn
Had ik de eerste week na de echo ook, daarna werd ik toch weer onzeker, omdat het al zo lang geleden was dat we die echo hadden gezien. Ik heb echter gelezen dat als er hartactie is, de kans dat het goed gaat toch wel meer dan 80% is.
Morgen weer een echo, vind het leuk en eng tegelijk.
Ik gok dat die collega dan de echo van je had overgenomen en dat jullie samen aan het genieten waren geweestquote:Op zondag 28 december 2008 12:07 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Dat geloof ik absoluut dat iedereen dat heel fijn zou vinden! Maar moet eerlijk zeggen dat ik me vannacht om half 5, met blote billen op de bank en vaginale echoprobe tussen mn benen toch wel peentjes gezweet heb of er toch niet een collega binnen zou komen en me in die positie aan zou treffen![]()
de rest maar via PM
en stom hè miss_sly, dat dat overtuigde gevoel van meer zekerheid toch ineens weer zo snel af kan nemen he! Heel fijn voor jullie dat je morgen weer even kunt spieken! Al kan ik me voorstellen dat je er zin in hebt en er tegelijk ook bang voor bent..het blijven van die kleine momentjes van de waarheid!
Ow, ik had mezelf inmiddels wijgemaakt dat het, als morgen alles goed blijkt, dan wel over zou zijn, maar dat is dus niet zoquote:Op zondag 28 december 2008 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vind echo's ook altijd leuk en eng tegelijk, de hele zwangerschap door.
Zou de gyn dat morgen toevallig ook al kunnen zien?quote:Op zondag 28 december 2008 12:17 schreef tessie het volgende:
Miss Sly, als ik jou was zou ik gewoon ff langs je HA gaan om te laten checken of je een schimmelinfectie hebt. Het hoeft ook niet altijd echt veel pijn te doen, en tijdens het wassen heb ik ook nog nooit wat gezien eigenlijk.. .Maar jeuk en branderigheid klinkt wel als een schimmelinfectie.
Ik merk dat ik best onzeker ben de hele zwangerschap door en dat ik nog steeds smorgens erg blij ben dat ik de baby voel bewegen, dat geeft wel een wat meer gerust gevoel. Op het moment dat ie geboren is en alles goed is, is het ook goed.quote:Op zondag 28 december 2008 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, ik had mezelf inmiddels wijgemaakt dat het, als morgen alles goed blijkt, dan wel over zou zijn, maar dat is dus niet zo
Ach, het blijft natuurlijk een erg spannend gebeuren, dat zwanger zijn. Is alles goed, blijft het ook wel goed...en dan met de bevalling hetzelfde en daarna met je kind ook weer. Het houdt niet meer op, he?
Ja, Poppedein, dat zekere gevoel is ook maar relatief, helaas
Hier ook, eerste echo's waren ontzettend eng, de 34 weken echo al niet meer..als je je kindje zo vaak voelt bewegen ben je denk ik wat minder bang dat er iets mis is.quote:Op zondag 28 december 2008 12:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik merk dat ik best onzeker ben de hele zwangerschap door en dat ik nog steeds smorgens erg blij ben dat ik de baby voel bewegen, dat geeft wel een wat meer gerust gevoel. Op het moment dat ie geboren is en alles goed is, is het ook goed.
Ik moet zeggen dat ik de echo die ik onlangs had wel minder "eng" vond als de 20-weken echo.
Fijn, hier kan ik wel wat meequote:Op zondag 28 december 2008 12:36 schreef Dakota het volgende:
Ik heb een candida infectie gehad.. 2 x tijdens deze zwangerschap.. idd jeuk, branderig en gezwollen.. wassen met lauw water, goed droog deppen en een tubetje daktarin kopen bij de apotheek, is iets van 5 euro.
Als het echt erger wordt zou ik bij de HA een gynodatarin vragen, dat moet je inbrengen. Maar bij mij was het tubetje voldoende.
niet wassen met antibacteriezeepachtige spullies of insmeren met andere cremes (ik ging wat experimenteren met sudocreme en unicura) want dan fik je als de hel en dat doet ontzettend veel pijn.
insmeren met yoghurt helpt ook en geeft verkoeling maar ook veel troep.
Oja veel katoenen ondergoed dragen en vaak verschonen.
-edit-
weinig suiker eten trouwens want de bacterie voedt zich met suikers.
En als het goed is is de afscheiding idd wat schilferig of klonterig en het ruikt niet.
Ik vond het juist altijd supergrappig die hik, wel beetje sneu voor kiddo, maar genoeg voor een slappe lachquote:Op zondag 28 december 2008 12:40 schreef Dakota het volgende:
[..]
Hier ook, eerste echo's waren ontzettend eng, de 34 weken echo al niet meer..als je je kindje zo vaak voelt bewegen ben je denk ik wat minder bang dat er iets mis is.
Ik moet wel zeggen dat ik de hik altijd wat engig vind, geen idee waarom
Ja, dat is natuurlijk een hele leuke, superromantische opmerking, maar het is gewoon in heel veel gevallen echt niet waar, hoor.quote:Op zondag 28 december 2008 13:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je, als het echt niet goed zou zijn, dat als moeder wel aanvoelt van dat kindje in de buik. Daarom had ik altijd wel vertrouwen dat het toch wel goed zat
Ik denk toch van wel, al kan het best zo zijn dat iemand zo'n stemmetje in het achterhoofd onderdrukt en het bij de een vast sterker aanwezig zal zijn dan bij de ander.quote:Op zondag 28 december 2008 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een hele leuke, superromantische opmerking, maar het is gewoon in heel veel gevallen echt niet waar, hoor.
Zoiets dacht ik ook toen ik het las. Hoevaak hoor je niet de nare verhalen, het was mis en daar was geen enkel teken van?quote:Op zondag 28 december 2008 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een hele leuke, superromantische opmerking, maar het is gewoon in heel veel gevallen echt niet waar, hoor.
Is hetzelfde een beetje maar dan andersom dat ik een misschien een 2008 babietje krijg... daar ga ik nl. helemaal niet van uit en hoop het trouwens ook niet.quote:Op zondag 28 december 2008 14:33 schreef Dakota het volgende:
ik ben er bang voor hoor..toch raar als je naar 24 dec. telt en dat er nu misschien een kans is dat ik een 2009 kindje krijg
Toen ik een maanden geleden op hyves een poll plaatste ''wanneer ga ik bevallen''quote:Op zondag 28 december 2008 14:33 schreef Dakota het volgende:
ik ben er bang voor hoor..toch raar als je naar 24 dec. telt en dat er nu misschien een kans is dat ik een 2009 kindje krijg
Opzich moet je dan wel snel wezenquote:Op zondag 28 december 2008 14:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is hetzelfde een beetje maar dan andersom dat ik een misschien een 2008 babietje krijg... daar ga ik nl. helemaal niet van uit en hoop het trouwens ook niet.
Ik verbaas me er ook nog steeds over. tot week 37 heeft het ontzettend zitten rommelen en sindsdien ligt alles praktisch stil..toch kan ik er wel om lachen. Ik ben niet zo ongeduldig maar mijn vrienden en familie, jeumigquote:Op zondag 28 december 2008 14:35 schreef TeenageDirtbag het volgende:
[..]
Toen ik een maanden geleden op hyves een poll plaatste ''wanneer ga ik bevallen''
kreeg ik de opmerking: je gaat niet bevallen, je bent gewoon dik![]()
Ik moet daar bij jou steeds aan denken omdat het bij jou al zo lang rommelde eigenlijk, en nu loop je gewoon overtijd!! Hopelijk is het gewoon 'ineens' zomaar zover!
Ik krijg 1 keer in de zoveel tijd een infuus met "ontstekingsremmers" maar de normale interval duurt véél te lang voor mij.. Dus we zijn telkens net te laat waardoor de ontsteking weer terugkomt.. Eigenlijk werkt het medicijn dus gewoonweg niet goed genoeg voor mij maar zolang het iets doet moet ik het blijven proberen.. Qua pijn verzachten is dus het enige wat ze doen de ontsteking proberen te remmen (wat overduidelijk niet lukt) overige pijnmedicatie (afgezien van een paracetamolletje) krijg ik helaas niet..quote:Op zondag 28 december 2008 15:06 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Jeetjewat moeten die laatste weken voor jou zwaar zijn zeg... wat kunnen ze eventueel voor je doen dan? Of echt helemaal niets om de pijn te verzachten?
Nou inderdaad.... wat een lange weg is zo'n zwangerschap dan....quote:Op zondag 28 december 2008 15:23 schreef miss_sly het volgende:
Jeetje Raissa, wat een ellende. Hoe lang moet je nog?
Ja, en dan maar moeten bedenken dat zwanger zijn zo mooi isquote:Op zondag 28 december 2008 15:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou inderdaad.... wat een lange weg is zo'n zwangerschap dan....
Precies...quote:Op zondag 28 december 2008 15:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, en dan maar moeten bedenken dat zwanger zijn zo mooi isIk kan me voorstellen dat het in zo'n geval, of dat van Carmella, een lijdensweg is, die alleen vol te houden is omdat je graag dat kindje wil.
Ergens tussen week 39 en week 40 krijg ik een keizersnede.. Ben nu 31 weken en 5 dagen...quote:Op zondag 28 december 2008 15:23 schreef miss_sly het volgende:
Jeetje Raissa, wat een ellende. Hoe lang moet je nog?
Wat mij betreft is eerder halen geen probleem, mits dit geen gevolgen heeft voor de baby.. De gyn is alleen weinig geinteresseerd in wat er speelt rondom crohn ("je bent toch onder behandeling weer? en je krijgt medicatie? mooi, dan beschouw ik het als een gewone zwangerschap"quote:Op zondag 28 december 2008 15:49 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Kan het niet eerder of wil je dat zelf ook niet, of heeft dat mogelijk gevolgen voor de kleine? Het lijkt me nog zo'n lange tijd met zoveel pijn
De pijn gun je je grootste vijand niet maar soms zou ik best eens willen dat de arts even mee kon voelenquote:Op zondag 28 december 2008 15:55 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het ook laat hoor tussen 39 en 40 weken... een baby is voldragen bij 38 weken... waarom dan nog langer wachten als je zoveel pijn hebt. Het is vooral k*t voor jou natuurlijk..... en bent overgeleverd aan al die mensen doktoren die het zgn. allemaal zo goed voor je weten.
Artsen die zelf ziek zijn geweest of van dichtbij in familiekring een ernstig ziektegeval hebben meegemaakt, zijn de beste artsen. Ik vind het zo vreemd dat die artsen onderling niet echt contact met elkaar hebben.quote:Op zondag 28 december 2008 15:56 schreef Raissa het volgende:
[..]
De pijn gun je je grootste vijand niet maar soms zou ik best eens willen dat de arts even mee kon voelen
quote:Hoe regel je kraamzorg?
Wil je er zeker van zijn dat je na je bevalling thuis de nodige deskundige hulp krijgt? Dan is het noodzakelijk om al vroeg in je zwangerschap kraamzorg te regelen. Meestal moet je er al voor je derde maand bij zijn. In grote steden geldt zelfs het advies dit te doen voordat je acht weken zwanger bent! In de praktijk betekent dit dikwijls al kort na het eerste bezoek aan je arts of verloskundige.
Het lijkt misschien vreemd om kraamzorg zo vroeg te moeten regelen Een tekort aan kraamverzorgsters en organisatorische problemen liggen hieraan ten grondslag. Kom je te laat bij het kraamcentrum, dan kan men je soms nog wel helpen. Maar daar mag je niet op rekenen.
Ik pas in week 28 ofzo..quote:Op zondag 28 december 2008 16:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik nou ook alweer de kraamzorg aangevraagd heb. Was dat al zo vroeg als nu? Of toch later.
Weet iemand dat? Zijn daar richtlijnen voor?
Er staat me iets bij van na de eerste vk afspraak ofzo.
Oh, ik zie op de site van de kraamzorg staan zo rond de 4 mnd. Dan heb ik nog wel even dus.
Nog steeds hetzelfde verhaal BE. De hogere bloeddruk noem ik niet eens want daar merkt je zelf weinig van maar nog steeds helse (voor)weeën dus veel pijn en geen slaap. Morgen een gesprek met de gyn. Dan gaat hij kijken hoe het staat met de verweking en/of ontsluiting en op basis daarvan komt er een plan.quote:Op zondag 28 december 2008 18:18 schreef Brighteyes het volgende:
*knip*
Hoe is het met jou verder Floria?
baarmoedermond is al verweekt vanaf week 34 en ook al 3 cm ontsluitingquote:Op zondag 28 december 2008 20:58 schreef Diaan73 het volgende:
Strippen kan ook alleen als je baarmoedermond voldoende verweekt is. Vragen kan natuurlijk altijd, nee heb je ja kun je krijgen.
Floria, ik ben met Twan ook ingeleid hoor. 2 weken overtijd, 0 cm ontsluiting, vliezen intact en dus vanaf het begin beginnen. Vanaf smorgens 8 uur infuus en smiddags om 16:00 uur volledige ontsluiting en om half 5 is Twan geboren. ik was om half 7 weer thuis. Ik heb het als zeer goed ervaren hoor. Ik had de nacht ervoor ook erg lekker geslapen omdat ik wist dat de volgende dag iets zou gaan gebeuren en heb het gewoon op me af laten komen. Hopelijk kun je morgen een goed plan wat voor jou goed voelt bedenken met de gyn.
Hmm en nog steeds geen nieuws van DJMO...
Ow ja is natuurlijk ook zoquote:Op zondag 28 december 2008 21:01 schreef Dakota het volgende:
[..]
baarmoedermond is al verweekt vanaf week 34 en ook al 3 cm ontsluiting
En ik ga er niet om vragen omdat het niet zo voor me hoeft maar ik vroeg me af wat de procedure wasof ze het zelf zou voorstellen ofzo
Moet je gewoon een beetje gaan overdrijven over alle klachten tegen die tijd... ik vind 42 weken echt wel het maximum hoor.quote:Op zondag 28 december 2008 21:05 schreef Dakota het volgende:
Ik weet wel dat die van mij geen fan is van inleiden en men gerust nog wat dagen laat doorlopen na de 42 weken
dat vind ik wel een beetje jammer
Nou ik niet hoorquote:Op zondag 28 december 2008 22:11 schreef Dakota het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat je iets anders aan je hoofd hebt als je kindje net geboren is..dan te smsen naar virtuele vriendjes
Misschien is er nog helemaal niks ingeleid.quote:Op zondag 28 december 2008 10:20 schreef maffemuts het volgende:
[..]
DJMO is gister naar het ziekenhuis gegaan omdat ze t kleintje minder voelde dan daarvoor. Ze heeft daar een CTG gehad en als uitkomst is daar uitgekomen dat ze vannacht moest blijven, en dat ze dus vanmorgen waarschijnlijk gingen inleiden.
Hoe en precies waarom sja dat weet ik ook nietk denk persoonlijk gewoon voorzorg en veiligheid.
Nouja Maneki zit op een forum waar ik mijn vriend en mijn zwager ook op posten..mijn zwager krijgt het snel te horen, die post het daar en maneki dan waarschijnlijk wel weer hier.. maar verder ga ik helemaal niet smsen maar ik denk..staren naar versgeperst popjequote:Op zondag 28 december 2008 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou ik niet hoorDie stel je toch als eerste op de hoogte. Dat verwachten we ook van jou hoor.
quote:Op zondag 28 december 2008 22:17 schreef Dakota het volgende:
[..]
Nouja Maneki zit op een forum waar ik mijn vriend en mijn zwager ook op posten..mijn zwager krijgt het snel te horen, die post het daar en maneki dan waarschijnlijk wel weer hier.. maar verder ga ik helemaal niet smsen maar ik denk..staren naar versgeperst popje
Ow die gaan wij dinsdag bakken, heb ik zo'n zin in.... ik vind ze alleen lekker van mn moeder.quote:
natuurlijk is alles goedquote:Op zondag 28 december 2008 22:41 schreef miss_sly het volgende:
kwart voor 12.
En dan om 13 uur de intake voor de prenatale screening, dus als alles goed is, horen jullie pas laat wat. Als het niet goed is, zal die 2e afspraak niet doorgaan, dus zijn we eerder thuis.
Maar natuurlijk is alles goedhoop ik
quote:Op maandag 29 december 2008 09:04 schreef Floria het volgende:![]()
Yay DJMO!
![]()
Gefeliciteerd!
Nou Dakota jij ook nog even snel dan kunnen we beginnen met 2009![]()
Veel plezier vandaag Miss_Sly, plezier ja! Want het zit allemaal helemaal goed, dat kan niet anders!
Ik spring uit bed, ff douchen en dan kijken wat deze week mij heeft opgeleverd bij de gyn (vast 0,0zei de positievo).
Sorry voor t feit dat ik n leven heb buiten Fok! hoorquote:Op zondag 28 december 2008 23:24 schreef texelonia het volgende:
Je krijgt om 15 uur een smsje en brengt ons pas 8 uur later op de hoogte?![]()
Maffe, er stond een knipoog voor die postquote:Op maandag 29 december 2008 10:26 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Sorry voor t feit dat ik n leven heb buiten Fok! hoor![]()
Zat voor mezelf helaas ook in het ziekenhuis gistermiddag mja goed.. nvm volgt later wel.
Big gratz voor DJMO dus
quote:Op maandag 29 december 2008 03:02 schreef Smeej het volgende:
DJMO is bevallen van een jongen! en ze zegt dat het de liefste baby van Nederland is!
aldus haar msn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |