abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64170335
Hier verder

Vervolg van Nu of nooit: overheid moet topbestuurders hard aanpakken #29

Zou die film er volgens u moeten komen?
pi_64170420
Ik snap niet hoe je als overheid zou kunnen ingrijpen in salarissen van een legitiem bedrijf. Dat is toch gewoon communisme?
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:48:00 #3
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64170464
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 01:45 schreef dddour het volgende:
Ik snap niet hoe je als overheid zou kunnen ingrijpen in salarissen van een legitiem bedrijf. Dat is toch gewoon communisme?
Marktwerking is gezond , alleen als het ten koste gaat van de burgers en stabiliteit van een land ernstig in gevaar komt moet je als overheid denk ik wel ingrijpen.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64173097
Owja EG, jij pleit voor overheidsingrepen toch? Top politie krijgt forse bonussen en politie in geldnood!

pi_64174043
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Het probleem is dat ze nooit meer tevreden zijn er elk jaar er tientallen % erbij moeten tegen de stroom in. Jan Modaal mag in zijn handen klappen als die er 3 % bijkrijgt.
Zoals je weet gaan ze nu er op achteruit, dus je verdraait de werkelijkheid (kennelijk nodig om je argument te onderbouwen)... en daarnaast is Jan Modaal ook nooit tevreden, wil ook altijd meer. Jan Modaal is soms net een mens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64174109
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:

Is dit als grap bedoeld?

Wat een domme opmerking. Waar o waar zou ik gesuggereerd of gezegd hebben dat wij belangrijker zijn dan de Derde Wereld?

Waar o waar o waar zou ik dit ooit hebben gesuggereerd of zelfs hebben gezegd? ???? Laat staan ......Erg voorspelbare tactiek om mij te pogen om zo weer in de foute hoek te zetten. Bah. Bijzonder suggestief- nee tendentieus ben je bezig en ik ga je daarvoor niet belonen op verder repliek.

Verwerpelijk strategie is dit. Het is niet meer waard om er nog 1 woord extra aan vuil te maken.
Het waren vragen...

Maar goed, vertel jij dan maar waarom een vergelijking tussen jou en iemand uit Tsjaad appels en peren is. Waarom is het terecht dat jij een veel hoger inkomen hebt? Waarom is het terecht dat jij een veel grotere welvaart in je schoot geworpen krijgt?

Ik ben razend benieuwd.
pi_64174156
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:36 schreef EchtGaaf het volgende:

Strijdig? Nee. Ik pleit ervoor dat iedereen het goed heeft. Dat verrijking aan de top tot gevolg heeft dat verschillen groter worden is rechtstreeks in tegenspraak met mijn opvatting dat verschillen juist kleiner moeten worden.
Dit is in tegenspraak met jouw pleidooi dat jij meer moet krijgen. In tegenspraak met jouw pleidooi dat de minima meer moet krijgen.

Welvaart mondiaal verdelen houdt in dat jij al minder gaat krijgen dan de minima nu. Dat wil jij niet...

Daarnaast: vandaag kun jij nog een bijdrage leveren aan armoedebestrijding. Wat doe jij precies? Net als Kletskoek alleen maar zeggen dat de rijken hun geld maar moeten weggeven, of ben je zelf bereid om tientallen procenten van jouw inkomen weg te geven?
pi_64174189
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:43 schreef EchtGaaf het volgende:

Ach, laten we het maar niet hebben over jouw belangen. Want je wilt ozo graag CEO worden.....

Neuh, jij bent objectief?
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ik CEO wil worden, ik heb dat nl. al meermaals uitgelegd waarom ik daar helemaal niet op zit te wachten.

Je bent nu dus gewoon aan het liegen. Niet sterk.
pi_64174245
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 00:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Ach ik zag er ook eentje met de grootste kolderiek langskomen. Dat eea zo ongeveer onverklaarbaar is... ! . Dat zo ongeveer een duister macht aan de gang is geweest. Het moet niet gekker worden.
Dat stond er niet. Als je een stuk niet begrijpt is het lastig om het aan te vallen...
quote:
Vooral weg blijven stoppen. De kater komt dan later.
Ik heb het niet weggestopt, maar in de jaren daarna in delen verwerkt. Maak je over mij maar geen zorgen.
quote:
Wees gerust: weinigen zijn normaal. Want wie is normaal?
Ik ben gerust.
quote:
Met minimale middelen kan het gewoon. Zoals gezegd, het gedoe met auteursrechten is HET probleem.
Proof me wrong. Doen. Niet vertellen dat je het ooit gaat doen. Dat is het kenmerk van mensen die de top nooit bereiken: die praten over daden. Maak die fout dus niet.
pi_64174256
en dat was precies mijn punt: pas je principes eerst eens op jezelf toe voordat je anderen veroordeelt

in internationaal perspectief ben jij die rijke graaier
waarom gelden je regels nu ineens niet ?
zonnig Brasil
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:34:00 #11
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64183434
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:00 schreef qwerty_x het volgende:
en dat was precies mijn punt: pas je principes eerst eens op jezelf toe voordat je anderen veroordeelt

in internationaal perspectief ben jij die rijke graaier
waarom gelden je regels nu ineens niet ?
Het onderwerp is de ethiek van het financieel contrast tussen topmannen en werknemers in samenlevingen. Dat de ene samenleving rijker is dan de ander is een andere discussie.
pi_64183560
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:34 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Het onderwerp is de ethiek van het financieel contrast tussen topmannen en werknemers in samenlevingen. Dat de ene samenleving rijker is dan de ander is een andere discussie.
waarom ?
de wereld is één grote samenleving en dhr. EchGaaf behoort in die samenleving tot de Grote Graaiers
zonnig Brasil
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:43:51 #13
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64183699
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:39 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

waarom ?
de wereld is één grote samenleving en dhr. EchGaaf behoort in die samenleving tot de Grote Graaiers
De wereld is een optelsom van verschillende samenlevingen. EG vergelijkt de topman met de werknemer jij wil verschillende samenlevingen met elkaar vergelijken.
pi_64185025
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:43 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

De wereld is een optelsom van verschillende samenlevingen. EG vergelijkt de topman met de werknemer jij wil verschillende samenlevingen met elkaar vergelijken.
nee, dat doet EG niet

EG zeikt nu al 30 topics lang dat het oneerlijk is dat de één (veel) meer verdient dan de ander - lees: een ander meer dan hij
in een breder perspectief is juist hij die veelverdiener, waar hij vervolgens nix aan doet

oftewel: jalouzie en hypocrisie overgoten met een ideologisch sausje
zonnig Brasil
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:05:30 #15
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64187913
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:30 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

nee, dat doet EG niet

EG zeikt nu al 30 topics lang dat het oneerlijk is dat de één (veel) meer verdient dan de ander - lees: een ander meer dan hij
in een breder perspectief is juist hij die veelverdiener, waar hij vervolgens nix aan doet

oftewel: jalouzie en hypocrisie overgoten met een ideologisch sausje
Ik weet niet wat EG allemaal gezegd heeft. Maar ik weet wel dat de (financiele) vergelijking tussen topmannen en werknemers binnen samenlevingen niet hetzelfde is als de vergelijking tussen een werknemer in samenleving A met een werknemer in samenleving B.

Met andere woorden de studie naar financiele discrepantie binnen een samenleving is niet dezelfde als een studie naar financiele discrepantie tussen verschillende samenlevingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fajarowicz op 20-12-2008 21:12:41 ]
pi_64193885
de neiging om onmenselijk hoge salarissen die je zelf niet eens verdient te verdedigen onder het mom van kapitalisme stamt volgens mij gewoon uit een ordinaire neiging je te associeren met een al dan niet echt bestaand politiek kamp van rijke mensen
pi_64204544
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:03 schreef DrPwn het volgende:
de neiging om onmenselijk hoge salarissen die je zelf niet eens verdient te verdedigen onder het mom van kapitalisme stamt volgens mij gewoon uit een ordinaire neiging je te associeren met een al dan niet echt bestaand politiek kamp van rijke mensen
Het veroordelen is ordinaire jaloezie. Daarbij hoeft men niet te verdedigen waarom iets niet verboden hoeft te zijn.
  zondag 21 december 2008 @ 13:12:20 #18
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64204781
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het veroordelen is ordinaire jaloezie.
Wat een aanname is.
  † In Memoriam † zondag 21 december 2008 @ 13:17:54 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64204980
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:55 schreef DS4 het volgende:
Welvaart mondiaal verdelen houdt in dat jij al minder gaat krijgen dan de minima nu. Dat wil jij niet...
Ja, hallo. EG wil niets inleveren. Iedereen die meer verdient als hem moet meer inleveren, iedereen die minder verdient moet meer krijgen.

Eerlijk zal EchtGaaf alles delen, met iedereen die meer heeft dan hem.
Carpe Libertatem
pi_64207635
Oud-topman Fortis wilde flinke bonus over 2007

Hoe verrot kan je worden. Het zou deze man sieren als hij alle geld terug betaalde.
pi_64207700
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals je weet gaan ze nu er op achteruit, dus je verdraait de werkelijkheid (kennelijk nodig om je argument te onderbouwen)... en daarnaast is Jan Modaal ook nooit tevreden, wil ook altijd meer. Jan Modaal is soms net een mens.
Die werkelijk zien we pas als we volgende jaar weer wat jaarverslagen te zien krijgen. Ik zou nog maar niet al te hard roepen.
pi_64207736
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ik CEO wil worden, ik heb dat nl. al meermaals uitgelegd waarom ik daar helemaal niet op zit te wachten.

Je bent nu dus gewoon aan het liegen. Niet sterk.
Ach, het Freudiaanse in je betogen druipt er vanaf. Tussen de regels door lees je heel veel de echte DS4.
pi_64207796
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het waren vragen...

Maar goed, vertel jij dan maar waarom een vergelijking tussen jou en iemand uit Tsjaad appels en peren is. Waarom is het terecht dat jij een veel hoger inkomen hebt? Waarom is het terecht dat jij een veel grotere welvaart in je schoot geworpen krijgt?

Ik ben razend benieuwd.
Probeer het nog maar gerust 80 keer, zuigert. Het antwoord heb ik klip en klaar gegeven. Maar jij bent wel erg selectief met die appels en peren. Je gebruikt het precies zoals het jou uitkomt.
pi_64207975
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:12 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Wat een aanname is.
Of liever gezegd: een zwaktebod bij gebrek aan argumenten.
pi_64208075
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:43 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:05 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat EG allemaal gezegd heeft. Maar ik weet wel dat de (financiele) vergelijking tussen topmannen en werknemers binnen samenlevingen niet hetzelfde is als de vergelijking tussen een werknemer in samenleving A met een werknemer in samenleving B.

Met andere woorden de studie naar financiele discrepantie binnen een samenleving is niet dezelfde als een studie naar financiele discrepantie tussen verschillende samenlevingen.
Ze proberen een vuile manier (ja het is een vuile manier van discussie voeren) het ene vraagstuk met het andere te vertroebelen. De crux is dat ik nu net voor kleinere verschillen pleit. Iedereen mag/moet het goed hebben. Het liefst even goed. Daar pleit ik voor.

Die topmannen daarentegen willen met een grenzeloze arrogantie de verschillen van hun beloningen tov van de rest steeds groter maken. Dat staat juist haaks op mijn opvattingen.
pi_64208273
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat stond er niet. Als je een stuk niet begrijpt is het lastig om het aan te vallen...
[..]
Hij stelt dit:

Mensen hebben een hekel aan het onverklaarde. Dus gaan mensen naar een verklaring zoeken. Die drang/dwang zou lijden tot misperceptie. Dat zou ook gebeuren rond de kredietcrisis.

Ik heb nog nooit zo'n bizarre duiding gezien. En dat van iemand die zich prof. noemt.
quote:
Ik heb het niet weggestopt, maar in de jaren daarna in delen verwerkt. Maak je over mij maar geen zorgen.
[..]
Ik hoop het maar voor je.
quote:
Proof me wrong. Doen. Niet vertellen dat je het ooit gaat doen. Dat is het kenmerk van mensen die de top nooit bereiken: die praten over daden. Maak die fout dus niet.
Zorgvuldigheid boven alles. Ik ga nooit over een dag ijs..... Bij go hoop ik met iets goeds en spaakmakends te komen/
pi_64209753
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Of liever gezegd: een zwaktebod bij gebrek aan argumenten.
Nogmaals, wij hoeven niet te beargumenteren waarom een contract tussen twee partijen verboden moet worden.
  zondag 21 december 2008 @ 15:33:03 #28
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64209887
dus inkomstenverschillen binnen bedrijven, steden, provincies en Nedrland ter discussie stellen mag
maar zodra we de belgische grens bereiken is het ineens anders

dan wordt het ineens "vuil" ?
zonnig Brasil
pi_64209994
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:33 schreef qwerty_x het volgende:
dus inkomstenverschillen binnen bedrijven, steden, provincies en Nedrland ter discussie stellen mag
maar zodra we de belgische grens bereiken is het ineens anders

dan wordt het ineens "vuil" ?
Ja hey, verrek, dat is toch echt een hele andere samenleving heur!
  zondag 21 december 2008 @ 16:40:04 #30
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64212255
Leg dan uit wat de relevantie is om het salaris van een werknemer hier te vergelijken met een werknemer in Somalië terwijl het topic gaat over de financiele contrasten tussen verschillende functies (topman versus werknemer).
pi_64213067
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:40 schreef Fajarowicz het volgende:
Leg dan uit wat de relevantie is om het salaris van een werknemer hier te vergelijken met een werknemer in Somalië terwijl het topic gaat over de financiele contrasten tussen verschillende functies (topman versus werknemer).
Wat is de relevantie tussen het salaris van een topman en een werknemer. Die werelden horen net zo gescheiden te zijn.
pi_64213093
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat is de relevantie tussen het salaris van een topman en een werknemer. Die werelden horen net zo gescheiden te zijn.
Precies.
  zondag 21 december 2008 @ 17:12:23 #33
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64213383
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat is de relevantie tussen het salaris van een topman en een werknemer.
Precies, die vraag valt wel binnen het topic. Je begrijpt het al.
pi_64213423
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:12 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Precies, die vraag valt wel binnen het topic. Je begrijpt het al.
Nu nog een antwoord
  zondag 21 december 2008 @ 17:22:40 #35
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64213741
In die zin al relevant dan men er al 29 afleveringen over aan het discussieren is.
pi_64213824
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:22 schreef Fajarowicz het volgende:
In die zin al relevant dan men er al 29 afleveringen over aan het discussieren is.
Nou, niet echt. We discussieren al 29 topics lang met EG over het feit of het nu wel of niet zou moeten mogen om geld af te pakken van de 'rijkeren' en te geven aan de 'armeren'.

Een beetje Robin Hood sprookje dus
  † In Memoriam † zondag 21 december 2008 @ 17:28:40 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64213959
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, niet echt. We discussieren al 29 topics lang met EG over het feit of het nu wel of niet zou moeten mogen om geld af te pakken van de 'rijkeren' en te geven aan de 'armeren'.

Een beetje Robin Hood sprookje dus
Ja, maar niet als EG er op achteruit gaat en het globaal getrokken wordt.

EG mag natuurlijk niet even weinig gaan verdienen als Afrikaantjes.
Carpe Libertatem
pi_64215671
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Ach, het Freudiaanse in je betogen druipt er vanaf. Tussen de regels door lees je heel veel de echte DS4.
Kan jouw onderbuik inmiddels zelf typen?
pi_64215702
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Probeer het nog maar gerust 80 keer, zuigert. Het antwoord heb ik klip en klaar gegeven. Maar jij bent wel erg selectief met die appels en peren. Je gebruikt het precies zoals het jou uitkomt.
Nee, jij bent hypocriet. Jij wil zelf NIETS inleveren voor een ander. NIETS.
pi_64215746
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Zorgvuldigheid boven alles. Ik ga nooit over een dag ijs..... Bij go hoop ik met iets goeds en spaakmakends te komen/
Maar vooralsnog blijft het bij woorden. Ik wacht af: proof me wrong.
pi_64215889
quote:
Het gaat er om dat EG zelf geen cent minder wil.

Die landsgrenzen zijn er ook al meer van oudsher. O wee als er een Pool naar Nederland komt om hard te werken en geld te verdienen. Vanuit douaneperspectief gezien gaat de Pool geen grens over, maar van EG moet hij lekker in Polen blijven. Stel je voor, iemand binnen de EU die meer richting het gemiddelde salaris op schuift. FOEI!

Nee, als je EG beluistert wil hij dat de topmannen minder gaan verdienen en verder iedereen meer, met nadruk op EG. Nooit, maar dan ook echt nooit heb ik gehoord dat EG met minder genoegen wil nemen. Zo is het wel erg makkelijk...

De vergelijking tussen een topman en een normale werknemer is net zo logisch als die tussen een normale werknemer alhier en in Polen, Somalië, Tsjaad, enz. Sterker nog: het is eigenlijk een veel krommere vergelijking... Want leg mij eens uit waarom in NL de welvaart zoveel hoger moet zijn.
pi_64221835
quote:
De relevantie is dat dat aantoont dat de discussies over inkomensverschillen zeer arbitrair en in hoge mate hypocriet zijn. Mensen hebben de neiging dergelijke discussies te beperken tot hun eigen voordeel:
- de topman in Nederland vergelijkt zijn salaris met die van zijn collega in de VS, en vindt dat hij te weinig verdient
- de werknemer in Nederland vergelijkt zich met de topman van grote bedrijven en vindt dat hij te weinig verdient
- de Poolse arbeider vergelijkt zijn salaris met die van zijn Nederlandse collega en vindt dat hij te weinig verdient.
Conclusie: al deze vergelijkingen zijn even relevant of irrelevant. Roepen dat zaken onvergelijkbaar zijn is dus ook gewoon onzin.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 21 december 2008 @ 23:38:52 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_64227887
Vraagje aan EchtGaaf: heb je de reconstructie van Fortis gelezen in het NRC van zaterdag?

Echt wat voor jou. Kun je D$4 mee aanpakken
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_64229759
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:39 schreef EchtGaaf het volgende:
De crux is dat ik nu net voor kleinere verschillen pleit. Iedereen mag/moet het goed hebben. Het liefst even goed. Daar pleit ik voor.
Kleinere verschillen binnen enkel Nederland? Of de gehele wereld?

Het is hierboven al vaak gepost, maar aangezien het toch belangrijk is hier nog een keer. De gemiddelde Nederland verdient een topsalaris vergeleken met de minst bedeelden op deze aarde. Waarom moeten de Nederlandse topmannen wél uitdelen aan de rest van Nederland, maar de Nederlanders niet aan de armere landen? Houden je principes op bij de grens?

Wat topmannen, in jouw bewoording, doen ten opzichte van Nederland, namelijk zichzelf verrijken. Doet geheel Nederland ten opzichte van de rest van de wereld. Deze kwestie is daardoor niet zo simpel als het lijkt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64259096
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:38 schreef Klopkoek het volgende:
Vraagje aan EchtGaaf: heb je de reconstructie van Fortis gelezen in het NRC van zaterdag?
Nee, ik heb helaas geen abonnement op de NRC. En de bibliotheek bij ons heeft em ook niet.

Wat Fortis betreft: het debacle heeft alles te maken met FALEN door de top. Die overname was van meet af aan duidelijk een te grote vis waarin ze gestikt zijn. En de CEO: die kwam weg met een riante bonus. Hoe verrot een systeem kan zijn. Tsja, het moet bijna wel een fragment in de film worden......
quote:
Echt wat voor jou. Kun je D$4 mee aanpakken
Nou dat laatste is niet echt nodig en bovendien mij teveel eer. Het is niet nodig, meneer heeft zichzelf al gediskwalificeerd. Hoef ik het niet meer te doen. En natuurlijk gaat hij hier weer op reageren, nou ik zou zeggen DS4 herhaal je gerust nog eens dertig keer, maar het maakt je insteek niet minder kut op Dirk.

Ach ik dacht dat Thom de Graaf al erg was destijds met zijn gegooi dat achterhuis van Anne Frank in de richting van Fortuyn, maar dit slaat echt alles. Ik doe daar geen moeite mee op, immers ik zie niet in wat in mijn opvattingen aangaande de derde wereld en topbeloningen strijdig is. Ik pleit immers voor kleinere verschillen ipv grotere.

[ Bericht 7% gewijzigd door EchtGaaf op 22-12-2008 21:29:22 ]
pi_64259400
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:21 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

- de Poolse arbeider vergelijkt zijn salaris met die van zijn Nederlandse collega en vindt dat hij te weinig verdient.
De Poolse arbeider die een hele andere sociale situatie leeft dan z'n Nederlandse collega.

Uitgangspunt: verdiensten-prijspeil-loopkracht in brede context van onze samenleving.

Voor een Pool die zijn geld naar Polen brengt is het WML een vermogen, een Nederlander gaat zo ongeveer nog net niet dood gezien het prijspeil alhier.
pi_64259640
EchtGaaf, ik kan je aanraden het te lezen. Er staat bijvoorbeeld in dat Verwilst met tegenzin zich ging bemoeien met ABN Amro. Uiteindelijk deed hij het wel maar kocht op kosten van de vennootschap een pand op de Herengracht waar uiteraard hij in zijn eentje in ging wonen (twee dagen in de week was hij daar aanwezig).

Om slechts een voorbeeldjete noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_64259826
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
EchtGaaf, ik kan je aanraden het te lezen. Er staat bijvoorbeeld in dat Verwilst met tegenzin zich ging bemoeien met ABN Amro. Uiteindelijk deed hij het wel maar kocht op kosten van de vennootschap een pand op de Herengracht waar uiteraard hij in zijn eentje in ging wonen (twee dagen in de week was hij daar aanwezig).

Om slechts een voorbeeldjete noemen.
Verdorven, bedorven......verrot.

Ik kijk nergens meer van op. Het geweten van die lui is gewoon 0,0. Geen wonder dat boel gewoon ontploft, want zulke dingen zijn toch gewoon niet te verantwoorden?

Ik vrees dat die film heel lang gaat worden zo.

Ik zal eens kijken of het artikel per ongeluk ook online is. Anders baal ik. Of ik moet even iemand vragen die em nog heeft.

Heb je nog een voorbeeldje?
pi_64260032
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nogmaals, wij hoeven niet te beargumenteren waarom een contract tussen twee partijen verboden moet worden.
Nee, iedereen lekker z'n gang laten gaan. Wordt het nog eens gezellig ...
pi_64260134
Ja.

Op het begin was men tamelijk bescheiden. Om de overname te vieren heeft men zelfs gedineerd voor 40 euro per persoon. Heel netjes.

Maar de toestemming van aandeelhouders moest nog komen. Het bestuur ging daardoor toch twijfelen. Zij maakten zelf de inschatting dat het kantje boord kon worden, ze hielden zelfs rekening met een afwijzing omdat de kredietcrisis al aan het uitzaaien was.

Toen het er toch door kwam gingen alle remmen los. Lippens en Verwilst bedeelden zichzelf 2,5 keer de toegstane bonus toe, dit met het argument dat zij bijzondere prestaties hadden geleverd. Dit werd verkocht met het argument dat de commisarissen het pakket hadden voorgesteld, maar uit de reconstructie blijkt dat het Lippens en Verwilst zelf waren die met het idee kwamen aanzetten en niet de commisarissen.

Verder blijkt ook dat de aandeelhouders hebben lopen slapen maar dat wist ik al
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64260199
KlopKoek hartelijk dank voor je tip, ik heb em gevonden.

http://www.nrc.nl/achterg(...)_afloop_sijpelde_weg

Hoop ik.....dat het artikel dezelfde is.
pi_64260394
Nee
pi_64260410
Ja dat is dezelfde

Saillant detail is dat de one-tier structuur een kwalijke rol wordt toebedeeld. Terwijl juist die one-tier structuur gelange tijd zo bejubeld is door de media, wetenschap en (vooral) de aandeelhouders.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64260590
JALOEZIE
pi_64260645
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:51 schreef Fastmatti het volgende:
JALOEZIE

Gelukkig moet je het van dit excuus argument wel hebben ja....
pi_64260681
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee
Sorry, het voorbeeldje staat er in
pi_64260863
Maar EchtGaaf soms sla je wel door hoor door topmannen als psychopaten te bestempelen.

Ik heb lopen rondzoeken waar nou de individuele motivatie ligt voor dat graaien. Gek genoeg ligt dat niet eens zozeer in materieele hebzucht maar meer in het idee dat je anders niet meetelt, dat je niet meer meedoet en niet meer bij de club hoort. Het is ook een soort vorm van status.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64261239
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ja.

Op het begin was men tamelijk bescheiden. Om de overname te vieren heeft men zelfs gedineerd voor 40 euro per persoon. Heel netjes.
quote:
Maar de toestemming van aandeelhouders moest nog komen. Het bestuur ging daardoor toch twijfelen. Zij maakten zelf de inschatting dat het kantje boord kon worden, ze hielden zelfs rekening met een afwijzing omdat de kredietcrisis al aan het uitzaaien was.
Een hele grote verkeerde inschatting, maar ja ze konden er zelf zo beter van worden.....En als het fout zou gaan, ach... Hoeven de shit toch zelf niet te betalen... Wel de bonus, maar malus als het fout gaat ? No way!
quote:
Toen het er toch door kwam gingen alle remmen los. Lippens en Verwilst bedeelden zichzelf 2,5 keer de toegstane bonus toe, dit met het argument dat zij bijzondere prestaties hadden geleverd.
Tsja, en daar zit het verrotte. Het systeem deugt gewoon niet. Zovele is gewoon duidelijk. De kat wordt op het spek gebonden. Die lui , waarvan je toch verwacht dat ze goed met verantwoordelijkheden om kunnen gaan, konden de verleidingen niet weerstaan..... Tja, ach, ik val in herhaling...Het geweten bij die lui....ach.
quote:
Dit werd verkocht met het argument dat de commisarissen het pakket hadden voorgesteld, maar uit de reconstructie blijkt dat het Lippens en Verwilst zelf waren die met het idee kwamen aanzetten en niet de commisarissen.
De leugen regeert. Ik weet het ik weet het. Managers zijn meesters in het bedonderen van de kluit. Maar dom genoeg om zo naïef te zijn dat het nooit zou uitkomen.
quote:
Verder blijkt ook dat de aandeelhouders hebben lopen slapen maar dat wist ik al
De aandeelhouders, voor zover ze niet buitenspel hebben gestaan, valt ook het nodige te verwijten....
pi_64261589
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Maar EchtGaaf soms sla je wel door hoor door topmannen als psychopaten te bestempelen.
Ik hoop van niet. Ik zal ook niet zeggen dat iedere topman een klassieke psychopaat is. Ik baseer mij op onderzoeken, waaruit blijkt dat het pct. ASPS/ers bij (top)managers veel veel veel hoger ligt dan gemiddeld. Dat heeft ook een reden, want (on)bewust worden ze er gewoon op geselecteerd. Want dan hebben ze niet zoveel last van hun geweten bij het nemen van harde beslissingen.
quote:
Ik heb lopen rondzoeken waar nou de individuele motivatie ligt voor dat graaien. Gek genoeg ligt dat niet eens zozeer in materieele hebzucht maar meer in het idee dat je anders niet meetelt, dat je niet meer meedoet en niet meer bij de club hoort. Het is ook een soort vorm van status.
Dat is zeker waar en ook te begrijpen. Want wie wil er nou voor kneus door gaan in dat wereldje, want dan wordt je niet meer echt serieus genomen. En wat maakt het uit of je acht of tien miljoen krijgt. Je krijgt het goed fatsoen gewoon niet op. Ik kan mij voorstellen dat die lui zo in de verzadigingskromme opereren....
pi_64261661
Heb je een bron voor dat hoge percentage ASPS'ers?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64261729
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je een bron voor dat hoge percentage ASPS'ers?
Lees dit maar eens alvast.

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=95791
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:15:56 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64261802
quote:

Niets anders dan de gewone man dus, maar gaat het simpelweg om wat grotere bedragen.
Carpe Libertatem
pi_64261873
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niets anders dan de gewone man dus, maar gaat het simpelweg om wat grotere bedragen.
Nee, 30 % tegen 3%.. Scheelt best.
pi_64261908
Maar wel tegenstrijdig met de libertarische heilsleer Boze Appel
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:18:42 #65
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64261936
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, 30 % tegen 3%.. Scheelt best.
Maar het principe van status, zoals Klopkoek dat verteld, is het hetzelfde.
Carpe Libertatem
pi_64261967
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef Klopkoek het volgende:
Ach het komt hem even zo uit....

Foutje bedankt.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:19:30 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64261981
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef Klopkoek het volgende:
Welnee. Iedereen mag zelf zoveel status verwerfen als ze willen.
Carpe Libertatem
pi_64262022
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar het principe van status, zoals Klopkoek dat verteld, is het hetzelfde.
zij zouden niet status gevoeliger kunnen zijn dan de rest En alle ellende wat daaruit voort kan komen

EGO`s zijn het. Niet te zuinig.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:20:49 #69
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64262039
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach het komt hem even zo uit....

Foutje bedankt.
Ik denk dat ik wat principieler ben dan jij EG.
Carpe Libertatem
pi_64262128
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Welnee. Iedereen mag zelf zoveel status verwerfen als ze willen.
Libertarisme verontachtzaamd van nature groepsprocessen. Dat is ook heel logisch want wanneer je groepsdynamiek en massapsychologie gewicht toe gaat brengen dan valt alle fundering voor het libertarisme weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64262133
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wat principieler ben dan jij EG.
principieler

Dan ben jij echt orthodox.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:22:28 #72
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64262147
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

zij zouden niet status gevoeliger kunnen zijn dan de rest En alle ellende wat daaruit voort kan komen

EGO`s zijn het. Niet te zuinig.
Ik weet niet of ze statusgevoeliger zijn. Ik hou mij niet zo bezig met dingen als status, maar ik weet dat er genoeg mensen zijn in de lagere lonengroepen die heel druk bezig zijn met hun auto poetsen, tuin mooier maken dan die van de buren, etc.

Mensen moeten dat vooral doen als ze daar blij van worden en ze niemand anders dwingen.
Carpe Libertatem
pi_64262230
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Libertarisme verontachtzaamd van nature groepsprocessen. Dat is ook heel logisch want wanneer je groepsdynamiek en massapsychologie gewicht toe gaat brengen dan valt alle fundering voor het libertarisme weg.
Klasse!

Ik zou het niet beter kunnen. In minder mate is dat ook bij het liberalisme het geval.

Het doorgeslagen individualisme bij dergelijke gedachtegoed is ronduit gevaarlijk te noemen. Een mens is een sociaal wezen dat structuur en samenhang nodig heeft.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:24:30 #74
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64262247
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een onzin. Groepsdynamiek past prima in het het libertarisme, zolang het maar vrijwillig is. Voorbeelden te over van vrijwillige groepen en samenwerking. Sigme heeft daar ooit nog een mooi topic over gemaakt.
Carpe Libertatem
pi_64262313
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze statusgevoeliger zijn.
Ach, ik weet het wel zeker...... Ik heb genoeg van dat soort lui meegemaakt. En ja, ik observeer dat het een lieve lust is.
pi_64262414
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:20 schreef waht het volgende:

[..]

Kleinere verschillen binnen enkel Nederland? Of de gehele wereld?

Het is hierboven al vaak gepost, maar aangezien het toch belangrijk is hier nog een keer. De gemiddelde Nederland verdient een topsalaris vergeleken met de minst bedeelden op deze aarde. Waarom moeten de Nederlandse topmannen wél uitdelen aan de rest van Nederland, maar de Nederlanders niet aan de armere landen? Houden je principes op bij de grens?

Wat topmannen, in jouw bewoording, doen ten opzichte van Nederland, namelijk zichzelf verrijken. Doet geheel Nederland ten opzichte van de rest van de wereld. Deze kwestie is daardoor niet zo simpel als het lijkt.
Wat is er onduidelijk aan het tegen zijn van steeds grotere verschillen.
pi_64262430
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat een onzin. Groepsdynamiek past prima in het het libertarisme, zolang het maar vrijwillig is. Voorbeelden te over van vrijwillige groepen en samenwerking. Sigme heeft daar ooit nog een mooi topic over gemaakt.
Kijk, daar heb je het al. vrijwillige groepen en samenwerking. Hetgeen dus uit gaat van individuen die op een rationele wijze samenkomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64262514
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je het al. vrijwillige groepen en samenwerking. Hetgeen dus uit gaat van individuen die op een rationele wijze samenkomen.
Ze leggen nadruk op het individu ipv samenleving. Meer dan alle andere stromingen doen.
pi_64262603
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Het doorgeslagen individualisme bij dergelijke gedachtegoed is ronduit gevaarlijk te noemen. Een mens is een sociaal wezen dat structuur en samenhang nodig heeft.
Tja, je kunt het zo noemen, maar het slaat nergens op. Er is geen liberaal of libertarier die zal ontkennen dat eens een mens een sociaal wezen is. Dat wil niet zeggen dat je de maatschappij als een collectivistisch project in moet richten. Zoals we nu ook weer in Griekenland zien is het linkse gedachtengoed veel gevaarlijker.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:31:16 #80
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64262694
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is er iets mis met vrijwilligheid en samenwerken?
Carpe Libertatem
pi_64262781
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze leggen nadruk op het individu ipv samenleving. Meer dan alle andere stromingen doen.
Vooral op een vrije en onafhankelijk individu dat in een wereld leeft met andere vrije en onafhankelijke individuen waarbij bovendien het waanidee bestaat dat er een soort equilibrium moet zijn waar iedereen vrij, louter individueel afrekenbaar (wat dus betekent dat de gevolgen van jouw handelingen grotendeels naar jouwzelf toe komen) en onafhankelijk is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64262846
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Is er iets mis met vrijwilligheid en samenwerken?
Dat zeg ik niet. Ik toon alleen aan dat jouw reactie een toonbeeld is van hoe diepgewrongen een bepaald mensbeeld opgesloten zit in de tekst.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64262916
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Tja, je kunt het zo noemen, maar het slaat nergens op. Er is geen liberaal of libertarier die zal ontkennen dat eens een mens een sociaal wezen is. Dat wil niet zeggen dat je de maatschappij als een collectivistisch project in moet richten. Zoals we nu ook weer in Griekenland zien is het linkse gedachtengoed veel gevaarlijker.
Ach, ik zeg altijd zo : het gaat om het vinden van een balans tussen die twee. Bij het liberalisme en het libertarisime is die imo ver zoek, deze leggen de nadruk veel teveel op het individu. Er is weinig of geen ruimte voor solidariteit. Kijk maar eens naar een VVD die de sociale zekerheid het liefst wilt afslopen tot een soort van ministelsel op een wel bedenkelijk laag niveau.....
pi_64262928
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja hoor, in Griekenland heeft links het weer gedaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64263052
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vooral op een vrije en onafhankelijk individu dat in een wereld leeft met andere vrije en onafhankelijke individuen
En daar zit al een grote denkfout bij genoemde stromingen.
quote:
waarbij bovendien het waanidee bestaat dat er een soort equilibrium moet zijn waar iedereen vrij, louter individueel afrekenbaar (wat dus betekent dat de gevolgen van jouw handelingen grotendeels naar jouwzelf toe komen) en onafhankelijk is.
Ze willen maximale vrijheid voor het individu en staat haaks op.........samenleven.
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:42:34 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64263353
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach, ik zeg altijd zo : het gaat om het vinden van een balans tussen die twee. Bij het liberalisme en het libertarisime is die imo ver zoek, deze leggen de nadruk veel teveel op het individu. Er is weinig of geen ruimte voor solidariteit. Kijk maar eens naar een VVD die de sociale zekerheid het liefst wilt afslopen tot een soort van ministelsel op een wel bedenkelijk laag niveau.....
Ik heb weinig op met liberalen, alhoewel ze wat dichter bij mij zitten dan jij, maar ik wil graag weerspreken dat ik niet solidair zou zijn.

Ik ben hartstikke solidair en heb het beste met iedereen voor. Ik wil alleen andere mensen niet dwingen om solidair te zijn. Hoe kan ik in Godsnaam goed zijn als ik anderen moet dwingen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † maandag 22 december 2008 @ 22:43:20 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64263403
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze willen maximale vrijheid voor het individu en staat haaks op.........samenleven.
Ik zie geen enkele reden waarom dat haaks zou staan op. Geen enkele.
Carpe Libertatem
pi_64263660
quote:

Ik heb EG dit ook al proberen uit te leggen, maar misschien dat hij het van jou gaat aannemen...
pi_64263905
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Een hele grote verkeerde inschatting, maar ja ze konden er zelf zo beter van worden.....En als het fout zou gaan, ach... Hoeven de shit toch zelf niet te betalen... Wel de bonus, maar malus als het fout gaat ? No way!
Meteen de conclusie weer aan het begin... Terwijl het meer waarschijnlijk om ego ging.
pi_64275853
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb EG dit ook al proberen uit te leggen, maar misschien dat hij het van jou gaat aannemen...
Ik heb je het status argument nooit horen roepen. Linkje?
pi_64275875
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Meteen de conclusie weer aan het begin... Terwijl het meer waarschijnlijk om ego ging.
Dat maakt het anders niet minder erg en is het nog steeds verwerpelijk.
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:58:08 #92
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64276477
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoe kan ik in Godsnaam goed zijn als ik anderen moet dwingen.
Stel dat bij iemand door omstandigheden zijn beeld van de werkelijkheid dermate verwrongen is geworden dat deze persoon een zelfmoord actie onderneemt. Hem dwingen dat niet te doen ben je dan een fout mens?

Er zijn mensen die zich er niet bewust van zijn dat het doen van bepaalde handelingen nu op de lange termijn veel voordeel voor ze generen. Als je deze mensen dwingt die handelingen te doen ben je dan een fout mens?
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:26:06 #93
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_64277316
EG, ik ben nog steeds benieuwd naar 1) je reactie op de tweede helft van dat artikel 2) je reactie op de reacties van DS4 en ondergetekende op het stuk..
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_64288692
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb je het status argument nooit horen roepen. Linkje?
In al die posts terug gaan zoeken heb ik nu even geen zin in. Het was ten tijde van de discussie waarbij ik aangaf dat risico's nemen gewoon in mannen zit en dat het niet slecht zou zijn dat er meer vrouwen in besturen kwamen.

Ik neem aan dat je je dat nog wel kan herinneren.
pi_64288774
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat maakt het anders niet minder erg en is het nog steeds verwerpelijk.
Nee, maar het maakt wel dat het argument niet meer in deze discussie past.
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:42:52 #96
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64291407
Voor jou EG misschien leuk om te lezen het volgende artikel vandaag in de volkskrant.

"Bankiers zonder bonus? Het kan in Zweden" door Jeroen Siebelink

Met dat auteursrecht krijg ik het hier helaas niet naartoe gesleept.
pi_64293851
Ik heb het ook gelezen maar wat ik miste aan het stuk is de rol die de overheid heeft gespeeld sinds de Zweedse bankencrisis van begin jaren '90. Het is namelijk evenzogoed een reactie geweest op die crisis.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_64317991
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden waarom dat haaks zou staan op. Geen enkele.
Gefocust op het individu of samenleving staat niet haaks op elkaar?
pi_64318052
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb weinig op met liberalen, alhoewel ze wat dichter bij mij zitten dan jij, maar ik wil graag weerspreken dat ik niet solidair zou zijn.
Ik ken je niet irl, dus persoonlijk zal ik dat ook niet gauw zeggen.
quote:
Ik ben hartstikke solidair en heb het beste met iedereen voor. Ik wil alleen andere mensen niet dwingen om solidair te zijn. Hoe kan ik in Godsnaam goed zijn als ik anderen moet dwingen.
Ik dwing anderen niet, ik ogen wel hopelijk hun ogen. Maar ze moeten het zelf wel doen natuurlijk.
pi_64318104
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:26 schreef Xtreem het volgende:
EG, ik ben nog steeds benieuwd naar 1) je reactie op de tweede helft van dat artikel 2) je reactie op de reacties van DS4 en ondergetekende op het stuk..
Deel 2, ja. Maar ja, het is ook klinkklare onzin wat prof schrijft. Maar ja, jouw feestje, ik zal er nog eens naar kijken.

Maar ja samenvatting: ik heb bar zelden zo'n bar slecht stuk gezien. Eigenlijk zonde van mijn kostbare tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')