quote:Op maandag 22 december 2008 21:51 schreef Fastmatti het volgende:
JALOEZIE
quote:Op maandag 22 december 2008 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
Ja.
Op het begin was men tamelijk bescheiden. Om de overname te vieren heeft men zelfs gedineerd voor 40 euro per persoon. Heel netjes.
Een hele grote verkeerde inschatting, maar ja ze konden er zelf zo beter van worden.....En als het fout zou gaan, ach...quote:Maar de toestemming van aandeelhouders moest nog komen. Het bestuur ging daardoor toch twijfelen. Zij maakten zelf de inschatting dat het kantje boord kon worden, ze hielden zelfs rekening met een afwijzing omdat de kredietcrisis al aan het uitzaaien was.
Tsja, en daar zit het verrotte. Het systeem deugt gewoon niet. Zovele is gewoon duidelijk. De kat wordt op het spek gebonden. Die lui , waarvan je toch verwacht dat ze goed met verantwoordelijkheden om kunnen gaan, konden de verleidingen niet weerstaan..... Tja, ach, ik val in herhaling...Het geweten bij die lui....ach.quote:Toen het er toch door kwam gingen alle remmen los. Lippens en Verwilst bedeelden zichzelf 2,5 keer de toegstane bonus toe, dit met het argument dat zij bijzondere prestaties hadden geleverd.
De leugen regeert. Ik weet het ik weet het. Managers zijn meesters in het bedonderen van de kluit. Maar dom genoeg om zo naïef te zijn dat het nooit zou uitkomen.quote:Dit werd verkocht met het argument dat de commisarissen het pakket hadden voorgesteld, maar uit de reconstructie blijkt dat het Lippens en Verwilst zelf waren die met het idee kwamen aanzetten en niet de commisarissen.
De aandeelhouders, voor zover ze niet buitenspel hebben gestaan, valt ook het nodige te verwijten....quote:Verder blijkt ook dat de aandeelhouders hebben lopen slapen maar dat wist ik al
Ik hoop van niet. Ik zal ook niet zeggen dat iedere topman een klassieke psychopaat is. Ik baseer mij op onderzoeken, waaruit blijkt dat het pct. ASPS/ers bij (top)managers veel veel veel hoger ligt dan gemiddeld. Dat heeft ook een reden, want (on)bewust worden ze er gewoon op geselecteerd. Want dan hebben ze niet zoveel last van hun geweten bij het nemen van harde beslissingen.quote:Op maandag 22 december 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Maar EchtGaaf soms sla je wel door hoor door topmannen als psychopaten te bestempelen.
Dat is zeker waar en ook te begrijpen. Want wie wil er nou voor kneus door gaan in dat wereldje, want dan wordt je niet meer echt serieus genomen. En wat maakt het uit of je acht of tien miljoen krijgt. Je krijgt het goed fatsoen gewoon niet op. Ik kan mij voorstellen dat die lui zo in de verzadigingskromme opereren....quote:Ik heb lopen rondzoeken waar nou de individuele motivatie ligt voor dat graaien. Gek genoeg ligt dat niet eens zozeer in materieele hebzucht maar meer in het idee dat je anders niet meetelt, dat je niet meer meedoet en niet meer bij de club hoort. Het is ook een soort vorm van status.
Lees dit maar eens alvast.quote:Op maandag 22 december 2008 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
Heb je een bron voor dat hoge percentage ASPS'ers?
Niets anders dan de gewone man dus, maar gaat het simpelweg om wat grotere bedragen.quote:Op maandag 22 december 2008 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Maar EchtGaaf soms sla je wel door hoor door topmannen als psychopaten te bestempelen.
Ik heb lopen rondzoeken waar nou de individuele motivatie ligt voor dat graaien. Gek genoeg ligt dat niet eens zozeer in materieele hebzucht maar meer in het idee dat je anders niet meetelt, dat je niet meer meedoet en niet meer bij de club hoort. Het is ook een soort vorm van status.
Nee, 30 % tegen 3%.. Scheelt best.quote:Op maandag 22 december 2008 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niets anders dan de gewone man dus, maar gaat het simpelweg om wat grotere bedragen.
Maar het principe van status, zoals Klopkoek dat verteld, is het hetzelfde.quote:Op maandag 22 december 2008 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, 30 % tegen 3%.. Scheelt best.
Ach het komt hem even zo uit....quote:Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef Klopkoek het volgende:
Maar wel tegenstrijdig met de libertarische heilsleer Boze Appel
Welnee. Iedereen mag zelf zoveel status verwerfen als ze willen.quote:Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef Klopkoek het volgende:
Maar wel tegenstrijdig met de libertarische heilsleer Boze Appel
zij zouden niet status gevoeliger kunnen zijn dan de restquote:Op maandag 22 december 2008 22:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar het principe van status, zoals Klopkoek dat verteld, is het hetzelfde.
Ik denk dat ik wat principieler ben dan jij EG.quote:Op maandag 22 december 2008 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach het komt hem even zo uit....![]()
Foutje bedankt.
Libertarisme verontachtzaamd van nature groepsprocessen. Dat is ook heel logisch want wanneer je groepsdynamiek en massapsychologie gewicht toe gaat brengen dan valt alle fundering voor het libertarisme weg.quote:Op maandag 22 december 2008 22:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee. Iedereen mag zelf zoveel status verwerfen als ze willen.
principielerquote:Op maandag 22 december 2008 22:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wat principieler ben dan jij EG.
Ik weet niet of ze statusgevoeliger zijn. Ik hou mij niet zo bezig met dingen als status, maar ik weet dat er genoeg mensen zijn in de lagere lonengroepen die heel druk bezig zijn met hun auto poetsen, tuin mooier maken dan die van de buren, etc.quote:Op maandag 22 december 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
zij zouden niet status gevoeliger kunnen zijn dan de restEn alle ellende wat daaruit voort kan komen
![]()
EGO`s zijn het. Niet te zuinig.
Klasse!quote:Op maandag 22 december 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Libertarisme verontachtzaamd van nature groepsprocessen. Dat is ook heel logisch want wanneer je groepsdynamiek en massapsychologie gewicht toe gaat brengen dan valt alle fundering voor het libertarisme weg.
Wat een onzin. Groepsdynamiek past prima in het het libertarisme, zolang het maar vrijwillig is. Voorbeelden te over van vrijwillige groepen en samenwerking. Sigme heeft daar ooit nog een mooi topic over gemaakt.quote:Op maandag 22 december 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Libertarisme verontachtzaamd van nature groepsprocessen. Dat is ook heel logisch want wanneer je groepsdynamiek en massapsychologie gewicht toe gaat brengen dan valt alle fundering voor het libertarisme weg.
Ach, ik weet het wel zeker...... Ik heb genoeg van dat soort lui meegemaakt. En ja, ik observeer dat het een lieve lust is.quote:Op maandag 22 december 2008 22:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze statusgevoeliger zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |