Als Nederland dan wint, ga ik er geen slaap om verliezen. En je vergelijking met Wielrennen is ook bullshit. Zo weet je van doping 100% zeker dat je voordeel hebt(bij een schwalbe is dat 50/50) en voetbal is een teamsport.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:30 schreef Yi-Long het volgende:
21 mensen lopen op dat veld die hun hele leven keihard hebben gewerkt om een top-sporter te worden, en dan loopt er 1-tje tussen die zich dan af en toe laat vallen en daarmee punten/overwinningen binnenhaalt die eigenlijk onverdiend zijn.
Je zou maar het wereldkampioenschap verliezen omdat er een zo'n duikelaar de boel belazert. :n Ik vind dat schandalig.
In het wielrennen wordt je minstens een jaar geschorst wanneer je een stimulerend middel gebruikt om er een miniem oneerlijk voordeel uit te halen, maar in het voetbal kun je per seizoen je veelvuldig laten vallen en er telkens weer een beslissend voordeel uit halen, en het blijft grotendeels onbestraft. Dat is te achterlijk voor woorden.
Des te eerder men veel harder optreedt tegen dit soort zaken, des te beter. Gewoon schorsen die gozer. En lang ook.
Laten we hopen dat hij nog jaren bij ons speelt. Echter weet ik zeker dat Suarez binnen nu en twee jaar bij een Europese topclub speelt. Die jongen kan zoooo geweldig voetballen. En wat jij er verder van vindt, zal ons een rotzorg zijn.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:28 schreef thaduck het volgende:
suarez is een grote loser. Niet goed genoeg voor een topclub, zitten ze daar in 020 nog wel wat jaren aan vast ben ik bang. En wij dus ook.
* thaduck belt even met Bouaouzan
Hij deed me denken aan Amoruso (Dortmund) destijds.quote:Op donderdag 18 december 2008 12:18 schreef Suijk het volgende:
Hij moet toch maar eens wat vaker oefenen want dit was wel een hele slechte schwalbe hoor.
Groetjes terug!quote:Op donderdag 18 december 2008 18:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Doe de groetjes aan Bouaouzan, kneusje.
quote:Op donderdag 18 december 2008 19:53 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hij deed me denken aan Amoruso (Dortmund) destijds.
Ik zou het schandalig vinden. Dan stelt het hele toernooi ook meteen geen fuck meer voor, als je op die manier de kampioen wordt.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:51 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Als Nederland dan wint, ga ik er geen slaap om verliezen.
Het gaat erom dat je echte topsporters, die hun hele leven naar dit punt hebben toegewerkt, benadeeld door de regels te overtreden. Dat gaat op zowel in het wielrennen, alswel in het voetbal.quote:En je vergelijking met Wielrennen is ook bullshit. Zo weet je van doping 100% zeker dat je voordeel hebt(bij een schwalbe is dat 50/50) en voetbal is een teamsport.
Eerste argument is natuurlijk kul. Topteams moeten nou eenmaal over lijken gaan. Iets wat het Nederlands Elftal duidelijk mist.quote:Op donderdag 18 december 2008 22:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zou het schandalig vinden. Dan stelt het hele toernooi ook meteen geen fuck meer voor, als je op die manier de kampioen wordt.
[..]
Het gaat erom dat je echte topsporters, die hun hele leven naar dit punt hebben toegewerkt, benadeeld door de regels te overtreden. Dat gaat op zowel in het wielrennen, alswel in het voetbal.
Nou een schwalbe in de laatste minuut tegen de Duitsers of Italianen. Ik zou er geen traan om laten.quote:Op donderdag 18 december 2008 22:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zou het schandalig vinden. Dan stelt het hele toernooi ook meteen geen fuck meer voor, als je op die manier de kampioen wordt.
[..]
quote:Op donderdag 18 december 2008 22:59 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Nou een schwalbe in de laatste minuut tegen de Duitsers of Italianen. Ik zou er geen traan om laten.![]()
Er zijn inderdaad uitzonderingen waar ook ik mee kan leven. Duitsers gedragen zich redelijk goed op dat gebied trouwens de laatste jaren, maar Italie op die manier er bij naaien, zou me heerlijk lijkenquote:Op donderdag 18 december 2008 22:59 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Nou een schwalbe in de laatste minuut tegen de Duitsers of Italianen. Ik zou er geen traan om laten.![]()
Owja jij vindt dus overtredingen als die kerel van Heracles op Poepon doodnormaal?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:17 schreef thaduck het volgende:
Doorgezaagd? Hou toch op. Voetbal is een mannensport, geen mietjes aangelegenheid!
Was jij niet degene die liep te janken over dat tikkie dat Loval kreeg van Suarez in de bekerwedstrijd?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:17 schreef thaduck het volgende:
Doorgezaagd? Hou toch op. Voetbal is een mannensport, geen mietjes aangelegenheid!
quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:18 schreef mcyodogg het volgende:
Je moet niet boos worden op Suarez, maar op de falende arbitrage. Zolang scheidsrechters het niet goed beoordelen, wordt het niet minder.
Mee eens. Toen hij bij FCG speelde vond ik hem vreselijk. Nu ben ik alleen maar blij dat hij bij Ajax speelt.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:20 schreef venomsnake het volgende:
Het is heel simpel met Luis: heerlijk als hij voor je club speelt, vreselijk als hij je tegenstander is.
Ik kon er echt niet mee zitten als hij een pingel had uitgelokt in zijn tijd bij Groningen.
ligt meer aan de Zuid Amerikanen die Ajax gehad heeft dan aan Suarezquote:Op zondag 21 december 2008 17:15 schreef methodmich het volgende:
En inmiddels de meest trefzekere Zuid-Amerikaan in Amsterdamse dienst. Heeft er nu 27.
De top 5:
1. Luis Suárez 27
2. Wamberto 26
3. Maxwell 9
4. Mauro Rosales 6
5. Leonardo 5
Nee, maar dat zal ook wel Suárez zijn lijkt me.quote:
Leo pas 5? had er meer verwachtquote:Op zondag 21 december 2008 17:15 schreef methodmich het volgende:
En inmiddels de meest trefzekere Zuid-Amerikaan in Amsterdamse dienst. Heeft er nu 27.
De top 5:
1. Luis Suárez 27
2. Wamberto 26
3. Maxwell 9
4. Mauro Rosales 6
5. Leonardo 5
quote:Op zondag 21 december 2008 17:15 schreef methodmich het volgende:
De top 5:
1. Luis Suárez 27
2. Wamberto 26
3. Maxwell 9
4. Mauro Rosales 6
5. Leonardo 5
Hij wist al dat Chinese tekens de trend van de jaren 2000 zou worden.quote:Op zondag 21 december 2008 17:41 schreef Pritt het volgende:
[..]
Hij kon al niet eens een normale handtekening zetten.
Hij is weer erg goed, toma.quote:
quote:Op maandag 22 december 2008 02:44 schreef GGMM het volgende:
Suarez is duidelijk de beste speler van de eredivisie. Ik hoop dat hij nog heel lang bij Ajax speelt.
El Cazadorquote:
Huntelaar heeft ook een aardig gebit, maar zoveel lijken ze toch niet op elkaar?quote:
Ik weet dat het de bijnaam van Huntelaar in Spanje is, maar ik vind hem meer op Suarez van toepassing eigenlijk. Dus vandaar dat ik het zeiquote:Op maandag 22 december 2008 09:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Huntelaar heeft ook een aardig gebit, maar zoveel lijken ze toch niet op elkaar?
quote:Je haat hem of je houdt van hem. Ik placht mijzelf een Ajacied te noemen, dus is de laatste optie voor mij van toepassing.
In het Nederlandsche voetballandschap is echter de haat dat als primair gevoel ge-uit wordt. In elk stadion, minus de eigen ArenA natuurlijk, wordt de aanvaller uitgefloten en -gescholden door de plaatselijke aanhang.
Op zich is dat nog enigszins te begrijpen. (Blinde) Clubliefde autoriseert om alles en iedereen wat niet dezelfde kleuren verdedigt aan te vallen. Maar dat overkomt in principe elke voetballer.
Er is echter bij mijn weten geen enkele speler in Nederland waar zo massaal, door zowel publiek, tegenstanders alswel de (sport-)media op afgegeven wordt als bij Luis Suarez.
De hetze was een tijdje geluwd maar nu lijkt het weer wat op te laaien. Zomaar wat voorbeelden: Voetbalcommentatoren beginnen steevast bij aanvang van de wedstrijd met het benoemen van het kwaad dat mogelijk gaat geschieden met een vanzelfsprekendheid alsof het het op en weer ondergaan van de zon betreft.
Of laatst, bij de wedstrijd tegen Slavia Praag; Commentator van dienst, Jan Roelfs, kon na de gelijkmaker -versierd en benut door Suarez- over niets ander meer praten dan die misselijke duikeling, dat Ajax zich eigenlijk moest schamen dat het een onverdiende punt pakte en dat het toch wel een grote schande was.
Dan, in het kerstnummer van VI, Bennie Wijnstekers (inderdaad: Wie???) mijmert in de rubriek 'Anno' over de confrontatie met "de irritante" Frank Vercauteren - u weet wel, van de vuistslag van Wim Kieft- tijdens de WK '86 play-offs tegen België. En passant meldt hij; "...zo'n Luis Suarez van Ajax bijvoorbeeld, ja, ik zou hem wel een beetje opzoeken". En tot slot Henk van Stee, die in aanloop naar de wedstrijd van zijn De Graafschap tegen Ajax het vuurtje nog wat op stookte door te stellen bang te zijn voor de schwalbes van Luis en de heren arbiters oproept meer en beter op te letten zodra Suarez de bal heeft, want hij zou zomaar eens kunnen gaan liggen.
Waarom moet Suarez zo nadrukkelijk gezocht worden? Waarom wordt Luis voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt en verkettert en wordt als een rasduikelaar als bijvoorbeeld Michael Mols een penalty of vrije trap plus de bijbehorende gele kaart voor zijn tegenstander bij elkaar acteert, deze geprezen voor zijn sluwheid?
Is het jaloezie en angst wellicht? Jaloezie omdat stiekem iedereen wel een type-Suarez in zijn ploeg wil hebben (een kwestie van "we hurt the hardest what we love the most") en angst voor het wapen van de schwalbe. Want een wapen is het, dat vallen van Suarez. Het is een kwaliteitswapen dat tot perfectie is geslepen door de meester zelf.
Het mag dan wel een pak gele kaarten gekost hebben, hij pakte ze wel in het belang van de club. Want elke versierde én benutte penalty of vrije trap is zeker in het belang van Ajax op jacht naar de titel.
Het is misschien niet chic of des Ajax', maar de wil om te allen tijde te willen winnen is dat wél. En dat is wat Luis in overvloede heeft: De wil om te winnen. Ten koste van alles. Kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
De schwalbe is een kwaliteit van Luis die gekoesterd zou moeten worden en niet verfoeid. Je moet dat ook niet al te veel willen veranderen. Het hoort bij hem zoals een aanvallend systeem met vleugelaanvallers bij Ajax hoort.
Luis Suarez. Je haat hem of je houdt van hem. Ik hou van hem en zolang het kan, geniet ik nog van al zijn strapatsen. Want voor je het weet is ook hij van de Nederlandse velden verdwenen...
quote:Een straatvechtertje die Suarez ,Sokken naar beneden heerlijk om naar te kijken.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:41 schreef detulp050 het volgende:
Ja, hij is er niet beter op geworden bij Ajax en had makkelijk direct naar een Europese topclub kunnen gaan
Absoluut.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:35 schreef fathank het volgende:
In de tijd van Groningen al te goed voor welke Nederlandse club dan ook?
Niet beter op geworden?quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:41 schreef detulp050 het volgende:
Ja, hij is er niet beter op geworden bij Ajax en had makkelijk direct naar een Europese topclub kunnen gaan
Lul toch niet zoquote:
Je moet nu ook niet net doen alsof het een koekenbakker was toen hij naar Ajax ging.quote:
Het was zeker geen koekenbakker toen ie naar Ajax ging, maar bij Ajax issie pas wekelijks op niveau gaan presteren.quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je moet nu ook niet net doen alsof het een koekenbakker was toen hij naar Ajax ging.
Hij had makkelijk in één keer de stap naar het buitenland kunnen maken, daar was hij goed genoeg voor en bovendien is hij nergens bang voor.
In zijn laatste maanden bij Groningen was hij al extreem goed, hij schoot Groningen persoonlijk door de playoffs heen.
Mwah.. Ik ken genoeg mensen die het nog steeds veel te weinig vinden/vonden.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:17 schreef Suijk het volgende:
. Iedereen was maar wat blij met het bedrag dat Ajax had geboden.
Kan 'ie nog beter een jaartje langer bij Ajax blijven, met een beetje geluk Champions League spelen en dan wel naar die grote club overstappen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:28 schreef venomsnake het volgende:
Overigens denk ik dat hij nog steeds niet klaar is voor een club als ManU, Real Madrid oid..
Een club als Valencia lijkt me een goede volgende stap.
Nou dat viel wel mee. Het waren meer de Ajacieden die vonden dat er te veel was betaald.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:17 schreef Suijk het volgende:
Maar laten we ook niet doen alsof hij bij Groningen al naar een Europese topclub kon. Iedereen was maar wat blij met het bedrag dat Ajax had geboden.
18 doelpunten en 14 assists in zijn eerste seizoen bij Ajax. Hoe bedoel je hij is niet beter geworden.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:41 schreef detulp050 het volgende:
Dat aantal gaat hij dit seizoen met gemak verbeteren trouwens.quote:Op vrijdag 26 december 2008 21:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
18 doelpunten en 14 assists in zijn eerste seizoen bij Ajax. Hoe bedoel je hij is niet beter geworden.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:02 schreef detulp050 het volgende:
Je kunt aan die cijfers niet afleiden of iemand beter is geworden. Hij speelt immers bij een andere clubIk zie op het veld nog steeds dezelfde Suarez met dezelfde kwaliteiten. Alleen krijgt hij een betere aanvoer en laat hij zichzelf vaker vallen. Hij is zeker productiever, maar ik denk niet dat hij iets heeft bijgeleerd
quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:02 schreef detulp050 het volgende:
Je kunt aan die cijfers niet afleiden of iemand beter is geworden. Hij speelt immers bij een andere clubIk zie op het veld nog steeds dezelfde Suarez met dezelfde kwaliteiten. Alleen krijgt hij een betere aanvoer en laat hij zichzelf vaker vallen. Hij is zeker productiever, maar ik denk niet dat hij iets heeft bijgeleerd
In ieder geval tien goals. Assists weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar dat zal toch ook richting de zeven ofzo gaan.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:50 schreef Spaulding het volgende:
Wat zijn z'n statistieken van dit seizoen tot nu toe? Hoeveel goals en hoeveel assists?
10 Goals en idd precies 7 assists. meeste assists van de competitie.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:50 schreef Spaulding het volgende:
Wat zijn z'n statistieken van dit seizoen tot nu toe? Hoeveel goals en hoeveel assists?
Klopt helemaal. Luis is assistkoning van de Eredivisie op dit moment.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
In ieder geval tien goals. Assists weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar dat zal toch ook richting de zeven ofzo gaan.
Het zijn inderdaad 7 assists.quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:54 schreef kevin6188 het volgende:
In ieder geval tien goals. Assists weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar dat zal toch ook richting de zeven ofzo gaan.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:56 schreef cultheld het volgende:
Suarez wordt de nieuwe Rennis Dommedahl.
Hij kan het niet altijd goed hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:04 schreef RayMania het volgende:
Ik kwam nog een bookmark tegen.
[..]
quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
Rommedahl was bij PSV gewoon een belangrijke speler met veel assistquote:Op zaterdag 27 december 2008 19:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
Kopen?quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Rommedahl was bij PSV gewoon een belangrijke speler met veel assist
Was ie aan het einde van vorig seizoen ookquote:Op zaterdag 27 december 2008 17:00 schreef Fides het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Luis is assistkoning van de Eredivisie op dit moment.
Het zijn er alweer 10quote:
Oh ja! Natuurlijk, bij Ajax is alles beter!quote:Op zaterdag 27 december 2008 05:19 schreef fathank het volgende:
Nee hij heeft vast niks bijgeleerd in 1,5 jaar bij een topclub
Klopt.quote:Op zondag 28 december 2008 13:56 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Oh ja! Natuurlijk, bij Ajax is alles beter!
quote:Op zondag 28 december 2008 13:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heeft 'ie vandaag echt alle assists?
quote:Op zaterdag 27 december 2008 16:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
In ieder geval tien goals. Assists weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar dat zal toch ook richting de zeven tien ofzo gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |