Het staat al lang op andere sitesquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:11 schreef dagizmo het volgende:
Doe maar geen mails naar andere sites: ik ken de gastouders ook.
Was een besloten feest, geen openbare kroeg.
Maar het getuigd echt niet van een slimme houding, maar goed sibon heeft gewoon de voorkeur weer dus t zal Paulo zijn kont ook roesten denk ik.
Ik vind het ook wel belangrijk, het zegt toch veel over zo'n jongen. Interesseert het hem dan geef ene mallemoer???quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:25 schreef dagizmo het volgende:
Omdat de bron dan ook gelijk bekend is en ik deze mensen zowel zakelijk als prive regelmatig tegenkom.
Maar goed ik heb me mond al voorbijgesproken, dus dat is al te laat. Ik wilde t nieuws wel natuurlijk even delen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: 't was leuker geweest als deze post 3 minuten eerder was gekomen![]()
Helemaal mee eens, heb je zo'n relaxte baan, weiger je alsnog er ook maar een beetje voor te levenquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel belangrijk, het zegt toch veel over zo'n jongen. Interesseert het hem dan geef ene mallemoer???
Ik snap het ook niet, dat is echt Sollied weer.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:35 schreef dagizmo het volgende:
Trouwens: waarom speelt Sibon weer? Hij gaat vast lopen zeuren als ie merkt dat ie 2 grote verdedigers treft.
En dan kunnen we weer fijn de hele avond kijken naar een Sibon die zijn go-go-gadget benen tegen elke pass aanzet, en daarmee t spel enorm loopt te vertragen.
Hij had inderdaad een mooie redding op het eind, maar voor het overige (vooral het meevoetballende deel) was ook Steppe gisteravond toch ook niet al te best..quote:Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef SCH het volgende:
Pluspuntje van de laatste tijd is dat Steppe toch wel zijn waarde bewijst en minder klunzig is dan VdB, op gisteren dat eerste trapje na dan.
Maar gedeeld vierde staan na zulke slechte wedstrijden is natuurlijk helemaal niet slecht. Als ze gewoon niet 3x een 2-0 voorsprong zouden weggeven had je inderdaad 6 punten meer gehad en had je gedeeld 2e gestaan met Ajax, maar doordat iedereen punten laat liggen valt het gat nog reuze mee.quote:Op maandag 15 december 2008 14:09 schreef Repsak het volgende:
en wederom zo'n seizoen dat ze veel hoger hadden kunnen en moeten staan
Pardon??? Ik kan de ranglijst nauwelijks geloven - er hebben weinig kwalitatief aanvaardbare wedstrijden tussen gezeten en we staan gewoon gedeeld 4equote:Op maandag 15 december 2008 14:09 schreef Repsak het volgende:
en wederom zo'n seizoen dat ze veel hoger hadden kunnen en moeten staan
Solliede??????????quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:19 schreef SCH het volgende:
[ afbeelding ]
Officiële site:
http://www.sc-heerenveen.nl
Supportersverenigingen:
http://www.nieuwnoord.org
http://www.feanfan.nl/
Nieuws:
http://www.abelenstra.com
http://heerenveen.headliner.nl/
Foto's:
http://www.feanfans.nl
http://www.bwviking.nl/
http://www.sjdevries.com
http://www.martijnvandervaart.nl
http://www.feanfoto.nl
Overige fansites:
http://www.forzaheerenveen.nl/
http://www.frisianpride.nl
http://vak10.kingbee.nl/
Forum:
http://sc.heerenveen.org/forum
[ afbeelding ]
Wat dacht je van een gebrek aan kwaliteit?quote:Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef SCH het volgende:
Toch wel weer een teleurstellende wedstrijd die symbool staat voor dit seizoen. Een beetje krachteloos mee voetballen, niet te veel creeren en op zeker in de eerste helft op een simpele manier op achterstand gezet worden. Zeker die tweede goal was zo verdrietig.
Ik snap nog steeds niet hoe dat kon met een zogenaamde toptrainer.
Iemand op het heerenveenforum over Popovquote:Deze man moet toch elke avond thuis voor de open haard in een deuk liggen, 3 ton (?) per jaar opstrijken terwijl hij toch vast zelf ook wel weet dat ie zonder heerenveen waarschijnlijk gewoon elke morgen om 6 uur van bed had gemoeten om een huis in elkaar te spijkeren of een kozijntje te schilderen.
Tegen PSV speelde hij op 1 actie na geweldigquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:39 schreef MaxPower het volgende:
Ja, tegen Lutjebroek 9. Toen de serieuze tegenstanders kwamen werd dat al snel minder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt dan ook weer wat overdreven want zoveel nieuws staat er helemaal niet. Sollied is niet best, de rest valt toch wel mee.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:16 schreef MaxPower het volgende:
Slechtste ploeg van Heerenveen sinds 10 jaar ofzo. Alleen het team met die paniekaankopen uit Roemenie was nog slechter. Dramatisch ingekocht afgelopen zomer.
Ik geloof daar niet zo in. Het loopt niet, maar of dat nou aan het spelersmateriaal ligt. Ik had een wat gedegener analyse verwachtquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:14 schreef MaxPower het volgende:
Dat er niet zoveel nieuws staat is juist het probleem. We hebben met Bradley en Mickey 30 goals ingeleverd waar niets voor teruggehaald is.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:11 schreef SCH het volgende:
Hoe verklaar jij het dat Bak Nielsen en Grindheim ineens geen deuk meer in een pakje boter schieeten?
quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Iemand op het heerenveenforum over Popov
Hoe verklaar jij dat El Hamdoui, Ari, Pellè enz. dit seizoen zo goed spelen? Wellicht omdat ze bij AZ niet naar schreeuwers als jij hebben geluisterd?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:11 schreef SCH het volgende:
Hoe verklaar jij het dat Bak Nielsen en Grindheim ineens geen deuk meer in een pakje boter schieeten?
Is uitverkocht, dus in theorie 1200 man/vrouw, hoewel er na afgelopen week vast enkele tientallen het niet meer zien zitten..quote:Op zondag 21 december 2008 19:32 schreef clauwheee het volgende:
Is Steppe volgende week nog geblesseerd? Zo ja, dan zie ik wel een kansje...maar ook na gisteravond ben ik er niet gerust op. Kan alle kanten op zondag. Met hoeveel komen jullie, al beetje bekend?
quote:Ingelsten Stone ready for Heerenveen
It is now clear.
Patrik Ingelsten Stone leaves Swedish champions Kalmar for games in the Dutch club SC Heereveen.
- We agree with Heerenveen, "said Kalmar sports Svante Samuelsson to FotbollsExpressen.se
It's been going on a long time, but now it is quite clear.
English champions Kalmar FF's shooting King Patrik Ingelsten Stone leaves headlines for playing in Holland with Heerenveen.
Negotiations between the clubs have dragged on, but now the parties are in full agreement.
Rosenborg interested
The Norwegian club Rosenborg was also one of the clubs who were interested in buying off attacks, but Heerenveen was always priority number one for Ingelsten Stone.
Ingelsten Stone has had a great season with Kalmar and besides SM-gold did 26-year-old also 19 objectives in the headlines as did the shooting he won the league.
In October, he was also called up the Swedish A-squad.
- Clubs agree, there are only some small details that remain, "said Kalmar sports Svante Samuelsson.
How do you see that he leave the club?
- It's been going on for a while that he would leave in the winter and now it will be the case.
The rumor about a transfer fee of ten million?
- I never comment on any figures, but we decided to accept Heerenveen last bid. It is always a give and take in a situation like this, but we're happy, "says sports chief Svante Samuelsson.
You lose a shooting King. how do you see it?
- Yes, that's the way it is in football today. Now is the time for other players to step forward, "says Samuelsson.
quote:Het is nog een kwestie van dagen eerdat de transfer van Patrik Ingelsten naar sc Heerenveen beklonken wordt. Dit meldt de Zweedse krant Sportbladet.
De 26-jarige aanvaller van Kalmar FF zou volgens de krant tot een akkoord zijn gekomen met de Friese voetbalclub. Heerenveen op zijn beurt heeft een deal bereikt met de Zweedse voetbalclub. De eredivisionist zou een kleine miljoen euro overmaken naar Kalmar FF.
Ingelsten liet zich afgelopen seizoen kronen tot topscorer van de Zweedse voetballiga. Met negentien treffers was hij de concurrentie te slim af. Ondanks het feit dat Ingelsten al eens werd opgeroepen door bondscoach Lars Lägerback maakte hij zijn officiële interlanddebuut nog niet.
Bij Heerenveen komt Ingelsten een oude bekende tegen. Eerder al stapte ploeggenoot Viktor Elm over naar sc Heerenveen. De spits zou naar verluidt in februari aansluiten bij de spelersgroep van trainer Trond Sollied.
Ah, nu zie ik het... Had alleen het Engelse stukje tekst gelezen.quote:Op maandag 22 december 2008 16:20 schreef SCH het volgende:
Nou een miljoentje, wat is nou een miljoentje?
Sibon haalt zijn oude niveau niet, Henrique is teveel met zichzelf bezig, Kalou is 3 weken geblesseerd als hij een kwartier gespeeld heeft en Elyounoussi heeft ook nog niet kunnen overtuigen. Alleen Beerens doet het uitstekend. Dus dan is een veelscorende spits wel welkomquote:Op maandag 22 december 2008 16:49 schreef sander4444 het volgende:
Vraag me af waarom ze Ingelsten halen, want met Sibon,. Beerens, Paulo Henrique, Kalou en Elyounoussi voorin lijkt het mij niet echt een versterking, behalve misschien dan in de breedte
probleem is alleen dat ie er NU moet staan en veel spitsen die uit Zweden worden gehaald (denk bijv maar aan Ari en Ibrahimovic) hebben toch echt een jaar nodig gehad om op niveau te komenquote:Op maandag 22 december 2008 16:53 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Sibon haalt zijn oude niveau niet, Henrique is teveel met zichzelf bezig, Kalou is 3 weken geblesseerd als hij een kwartier gespeeld heeft en Elyounoussi heeft ook nog niet kunnen overtuigen. Alleen Beerens doet het uitstekend. Dus dan is een veelscorende spits wel welkom
Van de spelers die je noemt zijn alleen Elyounoussi en Henrique spitsen die de komende jaren echt iets kunnen betekenen. Dus zoveel zijn het er niet.quote:Op maandag 22 december 2008 16:49 schreef sander4444 het volgende:
Vraag me af waarom ze Ingelsten halen, want met Sibon,. Beerens, Paulo Henrique, Kalou en Elyounoussi voorin lijkt het mij niet echt een versterking, behalve misschien dan in de breedte
Wat heb je tegen Beerens? Genoeg potentie, dacht ik zo.quote:Op maandag 22 december 2008 17:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Van de spelers die je noemt zijn alleen Elyounoussi en Henrique spitsen die de komende jaren echt iets kunnen betekenen. Dus zoveel zijn het er niet.
Beerens is geen spits maar een flankspeler.. Paulo Henrique is geen flankspeler maar een spits. Van Elyounoussi heb ik hetzelfde idee, maar die hebben we nog niet zo veel gezien.. En de rest is (zo goed als) bejaard (in voetbaltermen)quote:Op maandag 22 december 2008 18:32 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Wat heb je tegen Beerens? Genoeg potentie, dacht ik zo.
Maar Beerens gaat wel steeds meer de rol vervullen van een spits, namelijk scoren. Maar Beerens is als hij zo goed blijft als nu in de zomer echt weg. Pranjic gaat zeker weg in de winter. Ze hebben hem in de zomer verrassend weten te houden, maar nu zijn er genoeg clubs met geld die Pranjic echt hard nodig hebben en hij wil zelf ook heel graag. Maargoed, hij kan vervangen worden door een hopelijk verrassende of naar behoren spelende Elm. En voor de rest zit het wel goed op het middenveld met Vayrinnen en Grindheim (die ik echt niet zo slecht vind als sommigen zeggen). En die Popov die is geen verdediger. Probeer hem om te scholen tot middenvelder of raak hem kwijt, want je kan nog beter met tien man spelen dan met de stuntelende Popov in de verdediging (bewijs: Heerenveen - Utrecht, na de rode kaart geen goal tegen).quote:Op maandag 22 december 2008 18:38 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Beerens is geen spits maar een flankspeler.. Paulo Henrique is geen flankspeler maar een spits. Van Elyounoussi heb ik hetzelfde idee, maar die hebben we nog niet zo veel gezien.. En de rest is (zo goed als) bejaard (in voetbaltermen)
Nee, niets verhuren. Ten eerste weten we nog niet hoe Ingelsten zal functioneren en ten tweede zit alles dichtbij elkaar (in negatief opzicht). Kalou is vaak geblesseerd, Sibon is heel wisselvallig, hetzelfde geldt voor Paulo Henrique en Elyounoussi moet nog wennen aan alles (en zo'n recordaankoop moet je natuurlijk niet direct verhuren). Voor de rest zijn er spelers die prima in de beloften of de A1 functioneren.quote:Op maandag 22 december 2008 20:35 schreef Reddiablo het volgende:
Ingelsten komt er dus ook aan.... lijkt mij dat er nu een spits verhuurd mag worden, hoe zien jullie dat?
(buiten Lopes dan)
Beerens is een geweldige speler maar geen spits.quote:Op maandag 22 december 2008 18:32 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Wat heb je tegen Beerens? Genoeg potentie, dacht ik zo.
Als we iedereen die geen keeper is of uitgesproken verdediger is ineens een spits gaan noemen, dan zijn het er best veel inderdaad.quote:Op maandag 22 december 2008 21:02 schreef Reddiablo het volgende:
Het lijkt me wel een beetje overkill
(Beda)
Beerens
Elm
Elyounoussi
(Ghoochennejchad)
Henrique
Ingelsten
Kalou
(Lopes)
Pranjic
Sibon
Smarason
(Wojciechowski)
Beerens en Pranjic lijken mij zekerheden ja
Ja, maar dat is gewoon omdat Heerenveen een aanvallend ingestelde ploeg is. Want ook Janmaat kan je dan erbij doen als hij speelt, want ook hij is aanvallend. Met aanvallers bedoel ik iedereen die in de aanval speelt, en Pranjic en Elm (en in het verleden Bradley) zijn gewoon middenvelders, heb je bij Heerenveen ooit een 4-1-5 opstelling gezien (=retorische vraag)?quote:Op maandag 22 december 2008 22:28 schreef Reddiablo het volgende:
dat zijn alle aanvallend ingestelde spelers, spitsen, vleugelaanvallers en een verdwaalde aanvallende mid.
Nee hoor, het is nog steeds rijkelijk weinig.quote:Op maandag 22 december 2008 22:59 schreef Reddiablo het volgende:
maar alle bovengenoemde spelers kunnen of spelen in een aanvallende rol. In mijn optiek zijn het er wat veel voor sommige posities.
11 man in het doel, kun je ook niks tegen krijgen!quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:00 schreef MaxPower het volgende:
Nou snap ik waarom FM altijd zo kut is.. Reddiablo vogelt maar wat met de opstelling.
quote:Ingelsten definitief naar Heerenveen
Patrick Ingelsten maakt per 1 januari definitief de overstap naar sc Heerenveen. De Friezen nemen de spits voor nog net geen miljoen euro over van Kalmar FF, waar hij zich tot topscorer van Zweden kroonde met negentien treffers.
Dinsdagmiddag onderging Ingelsten de medische testen in Friesland, waarna hij zijn eerste clubshirt ontving. De Zweedse spits tekent een contract voor 3,5 seizoen in Friesland, waar hij samen met Gerald Sibon een spitsenduo moet gaan vormen.
Ingelsten zelf is erg blij met zijn transfer, zo laat hij aan het clubkanaal van de Friezen weten. "De eerste indruk is erg goed. Ik heb een mooi appartement en het stadion is prachtig. Ook mijn vriendin is tevreden met alles en dat is natuurlijk belangrijk voor mij."
"Als je de clubs bekijkt die geïnteresseerd waren in mij is Heerenveen denk ik de beste keuze. Ik ken Petter Hansson van het Zweedse elftal en die heeft hier ook goed gespeeld en was hier gelukkig. Bovendien heb ik met Viktor (Viktor Elm, red.) gesproken en die was erg positief over de club", zo legt de goalgetter zijn keuze voor sc Heerenveen uit.
De topscorer van de Zweedse competitie denk dat hij vooral is gehaald om doelpunten te maken. "Ik scoorde afgelopen seizoen negentien keer in Zweden dus dat is denk ik de reden dat ik nu hier ben. Ik ben een speler die veel loopt en maak graag gebruik van mijn snelheid. Mijn ambitie is om hier zoveel mogelijk te spelen en daarin een goede indruk achter te laten."
Gerelateerde nieuwsberichten:
Ingelsten wordt dinsdag gekeurd in Heerenveen
'Ingelsten op weg naar Heerenveen'
Elm hoopt op komst landgenoot Ingelsten
Heerenveen biedt op Zweedse topscorer
Heerenveen denkt aan tweede Kalmar-speler
Er bestaat ook nog iets als de transfermarkt. Ik ben het met je eens dat die verdediging niet voloet dus dan moet je gewoon aankopen doen. Heerenveen gaat vast nog wel 2 verdedigers halen die wat toevoegen.quote:Met die verdediging weet ik trouwens ook niet wat ik aanmoet (buiten een sportpsycholoog inhuren). Ik zou zeggen, zet er zo veel mogelijk aanvallende kwaliteit neer, verdedigend is het toch altijd wel een drama.
Maar het aparte vind ik dat Breuer, Bak Nielsen en Dingsdag alledrie al hebben laten zien dat ze bij de beste verdedigers van Nederland kunnen horen. En Janmaat heeft de potentie om de beste rechtsback van Nederland te worden, vind ik.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:11 schreef X_zibiT het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog iets als de transfermarkt. Ik ben het met je eens dat die verdediging niet voloet dus dan moet je gewoon aankopen doen. Heerenveen gaat vast nog wel 2 verdedigers halen die wat toevoegen.
In Bak en Janmaat heb ik persoonlijk ook wel vertrouwen. Een Bak in normale vorm is een uitstekende speler inderdaad. Janmaat is nog maar net 19 en wordt een hele goeie moderne back.quote:Maar het aparte vind ik dat Breuer, Bak Nielsen en Dingsdag alledrie al hebben laten zien dat ze bij de beste verdedigers van Nederland kunnen horen. En Janmaat heeft de potentie om de beste rechtsback van Nederland te worden, vind ik.
Het komt er alleen niet uit op de 1 of andere manier.
Grotendeels mee eens, maar ik vind dat Popov niet in de basis thuis hoort (met al zijn fouten). Bak Nielsen vind ik zelfs in slechte vorm (op dit moment) beter dan die onzekere Popov die constant dodelijke fouten maakt. Maar Bak Nielsen moet wel in het centrum, en dan moet Breuer maar naar links. Jammer dat Jong-A-Pin niets is geworden, ik dacht altijd dat dat een talent zou worden, hetzelfde geldt voor de gebroeders Drost (dat had allemaal potentie om een goede verdediging te vormen).quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die Ingelsten lijkt niet als vervanger voor Sibon te zijn gehaald (het is nu officieel trouwens), is een heel ander type speler. Ik hoop dat Sollied zonder aanspeelpunt wil gaan spelen nu;
Steppe
Janmaat - Dingsdag - Breuer - Popov
Väyrynen (Roorda) -Elm- Grindheim
Beerens - Ingelsten - Pranjic
Met die verdediging weet ik trouwens ook niet wat ik aanmoet (buiten een sportpsycholoog inhuren). Ik zou zeggen, zet er zo veel mogelijk aanvallende kwaliteit neer, verdedigend is het toch altijd wel een drama.
Dat heeft Sollied ook al weken geprobeerd in de voorbereiding. Het was een mislukt expiriment. Dingsdag is namelijk veel te statisch, het spel verdelen kan hij inderdaad goed maar hij is niet de man die daar ballen veroverd. Dat is wel nodig want Sollied speelt zijn systeem met één controleur.quote:kan Dingsdag niet als controlerende middenvelder? Hij heeft op zich een aardige pass en dan Roorda erachter als coachende speler en als 'beul" ?
Als één ding niet zal gebeuren is dat Breuer voor Oranje gaat spelen. Ik durf zelfs niet te zeggen dat hij de beste verdediger van Heerenveen is, laat staan van Nederland. Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet echt serieus bedoeldquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:22 schreef Sandyman het volgende:
Breuer in oranje!!
En Pranjic gaat niet weg. Geloof ik niks van. Heeft net verlengd. Hij zal alleen weggaan (lijkt mij) als er 'sneijder achtige bedragen' op tafel komen en daar hoor ik op dit moment helemaal niks over.
Ik zeg het al maanden!quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:41 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Als één ding niet zal gebeuren is dat Breuer voor Oranje gaat spelen. Ik durf zelfs niet te zeggen dat hij de beste verdediger van Heerenveen is, laat staan van Nederland. Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet echt serieus bedoeld.
quote:Op maandag 22 december 2008 21:02 schreef Reddiablo het volgende:
Het lijkt me wel een beetje overkill
(Beda) jeugd
Beerens rechtsbuiten
Elm middenvelder
Elyounoussi
(Ghoochennejchad) jeugd buitenspelere
Henrique spits
Ingelsten spits
Kalou niet pure spits
(Lopes) weg
Pranjic nummer 10 in sollieds ogen
Sibon spits
Smarason aanvallende middenvelder
(Wojciechowski) ook aanvallende middenvelder
Beerens en Pranjic lijken mij zekerheden ja
Voor wat? Om de kroeg mee in te gaan, de kermis onveilig te maken of om een voorhoede mee te vormen? Want dat laatste kan prima met dat lijstje. Veel (jeugd) internationals en ook nog wat spelers met veel ervaring.quote:
Door dik en dun sjimz, maar wel met mensen die voor de club staan en niet met zakkenvullende coaches die het liefst in hun villa in Belgie zitten.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:05 schreef sjimz het volgende:
SCH, niet de successupporter uithangen he.
Oh, dat zijn er velen maar ik denk de rest van het seizoen Jan de Jonge en misschien wel langer.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:13 schreef sjimz het volgende:
Wie zou een goede opvolger kunnen zijn?
quote:Het is niet uitgesloten dat SC Heerenveen en Manchester United in de nabije toekomst gaan samenwerken. De Engelse club, titelverdediger in de Champions League en zondag in Japan winnaar van de wereldbeker, heeft al een balletje opgeworpen bij Heerenveen. „Vooralsnog houden wij de boot af, maar de contacten zijn goed. In de nabije toekomst kan dat best nog tot iets leiden”, aldus directeur Yme Kuiper.
Manchester United zoekt partners op het Europese vasteland, omdat de club door de Engelse regelgeving niet vrij is om jonge spelers uit Zuid-Amerika naar Manchester te halen. Omdat Heerenveen door de aan-en verkoop van Afonso Alves mondiale bekendheid heeft gekregen, kwam de club in beeld bij de Engelse grootmacht. Er is al eens voorzichtig samengewerkt: tijdens een jeugdtoernooi speelden bij Heerenveen twee jonge Brazilianen mee die zich al aan Manchester United hadden verbonden.
Verder wil Heerenveen vooralsnog niet gaan, zegt Yme Kuiper. „Wij zijn in Nederland ook aan regels gebonden en willen voorlopig zelf onze weg vinden op de Zuid-Amerikaanse markt. Stél dat we het met Manchester eens worden om spelers bij ons te stallen, hoe geef je dat exacte vorm? Het kan niet zo zijn dat ze spelers op elk willekeurig moment kunnen opeisen. En krijg je een deel van de winst als een speler wordt verkocht? Maar het is zeker een interessante ontwikkeling.”
Manchester United (dat al samenwerkt met Belgische clubs) en Heerenveen troffen elkaar deze maand opnieuw in Brazilië. Daar werd gescout bij het nationale kampioenschap voor spelers tot twintig jaar. „Alves heeft voor ons de weg geëffend in Brazilië. We werken daar nu samen met een groot en betrouwbaar bureau. De agenten daarvan kennen de weg”, aldus Kuiper.
Maar of er na Paulo Henrique, Pedro Beda en Lázaro dit seizoen nog een jonge Braziliaan wordt aangetrokken, is zeer de vraag. Kuiper: „Onze eerste ervaringen met Zuid-Amerikanen zijn zeer behoorlijk, maar het moet niet te snel gaan. Eerst maar eens zien of deze drie zich hier ontwikkelen. Met name de begeleiding moet goed zijn.”
Een Braziliaanse speler moet achttien jaar zijn voor hij naar Nederland mag en daarbij international zijn of in het eerste elftal van zijn club in een van de drie hoogste divisies hebben gespeeld. Als tiener moeten ze in ons land ¤200.000 per jaar verdienen. Zijn ze twintig jaar of ouder, dan hebben ze recht op ¤400.000 per jaar.
Bron: Leeuwarder Courant (overgenomen van Feanfan.nl)
Doen doen!quote:Manchester United had gehoopt Zuid-Amerikaanse talenten, zoals wellicht Rafael da Silva (foto), te kunnen stallen in Heerenveen.
Het is volgens mij zo dat ze dan kunnen aantonen dat de speler al ervaring heeft op het hoogste niveau in een Europese competitie, zodat ze de speler dan via de uitzonderingsregels kunnen halen. Zeker als hij ook Europacup zou spelen met Heerenveen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:32 schreef Sandyman het volgende:
Als reden wordt gegeven dat Manchester United niet vrij is om spelers uit Zuid-Amerika te halen. Maar als Heerenveen ze koopt en ze dan doorverkoopt aan Manchester zou er geen probleem zijn. Het zou in ieder geval getuigen van regelgeving die zo lek is als een mandje, of snap ik het concept niet.
ik zie geen enkele reden waarom jij daar zou moeten posten eigenlijkquote:Op zondag 28 december 2008 18:33 schreef Nood-kloon het volgende:
Ik heb zo'n zin om hier te reageren.
....moet.....me......be....heer.....sen.....
hihi teruglezen is leuk.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:03 schreef SCH het volgende:
Ik hoop eigenlijk echt dat we zondag verliezen. Er is geen kont aan met deze ploeg, zolang deze trainer er zit zal het me echt worst wezen. En hoe meer ze verliezen, hoe sneller die clown weg is.
Ik wil Heerenveen terug.
quote:'Heerenveen denkt aan doelman Hans Vonk'
29 december 2008
SC Heerenveen haalt wellicht Hans Vonk terug naar Friesland. De 39-jarige doelman, die momenteel onder contract staat bij Ajax, is volgens Omrop Fryslân in beeld bij zijn oude club, waar hij al eens acht seizoenen onder contract stond.
De Zuid-Afrikaanse doelman tekende in oktober een contract dat hem tot aan het einde van het seizoen bindt aan de hoofdstedelingen. Heerenveen denkt eraan Vonk in de winterstop te halen om zo uit de keepersproblemen te komen. De eerste en derde keeper, Kenny Steppe en Agil Etemadi, zijn langere tijd niet inzetbaar.
Ik vind het allemaal best, maar zie in Hans Vonk niet echte concurrentie voor Brian. Vonk heeft al een half jaar niet meer gespeeld en was toch ook geen topkeeper? Het is alleen wel zo handig om hem te hebben als je 1e en 3e keeper langdurig geblesseerd zijn.quote:
quote:Op maandag 29 december 2008 13:15 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal best, maar zie in Hans Vonk niet echte concurrentie voor Brian.
Hansquote:Hans Vonk keert terug bij sc Heerenveen
Doelman Hans Vonk keert terug bij sc Heerenveen. De 38-jarige Vonk tekende voor anderhalf jaar bij de Friese eredivisionist. De ervaren doelman stond de afgelopen maanden op de loonlijst bij Ajax, maar mocht uit Amsterdam vertrekken. Vonk, hij keepte eerder van 1996 tot 2004 bij sc Heerenveen, is gehaald door sc Heerenveen omdat Kenny Steppe vanwege ene rugblessure langere tijd uitgeschakeld is. (officiële site)
Hapquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:12 schreef drummerdude het volgende:
(Sulejmani etc.)
WEER een Heerenveen-speler weggekocht door het grote geld uit Amsterdam![]()
![]()
110% ANTI-AJAX![]()
![]()
Mooie avatar wel. (btw, het Heerenveen-logo kuste hijquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen jaquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:52 schreef Suikerbrood het volgende:
Dat is mooi voor hte zelfvertrouwen, morgen tgen nurnberg, toch?
quote:MVV niet opgewassen tegen gelegenheidsformatie sc Heerenveen: 4-1
10 januari 2009
sc Heerenveen heeft vanmiddag ook de tweede oefenwedstrijd in het trainingskamp in het Turkse Belek gewonnen. Eerstedivisionist MVV was niet opgewassen tegen een gelegenheidsteam van de Friezen. sc Heerenveen won dankzij treffers van Paulo Henrique en Bonaventure Kalou, die ieder twee maal scoorden, met 4-1 van de Limburgers.
De spelers die gisteren tegen Trabzonspor niet in actie kwamen, kregen vanmiddag speeltijd van Trond Sollied. Hans Vonk stond voor het eerst onder de lat bij de Friezen die verder onder meer speelden met Grindheim, Kalou, Henrique, Janmaat, Smarason en Jong-A-Pin. In het centrum van de defensie had Sollied een plek ingeruimd voor een debutant, de 17-jarige centrale verdediger Jeffrey Gouweleeuw.
sc Heerenveen nam voor rust al afstand van MVV dat er in de eerste 45 minuten niet aan te pas kwam. Paulo Henrique had een groot aandeel in de 3-0 voorsprong die sc Heerenveen in de eerste helft opbouwde. De jonge Braziliaan scoorde in de 5e en de 45ste minuut. Tussendoor was Kalou trefzeker.
De Friezen kwamen vlot op voorsprong. Henrique werd na een eentwee met Smarason in het strafschopgebied neergelegd door Haastrup en schoot de toegekende penalty koel binnen, 1-0. Hoewel sc Heerenveen nog wel wat kansjes kreeg, duurde het tot de veertigste minuut voor de 2-0 kon worden genoteerd.
Smarason speelde zich op rechts vrij. Zijn voorzet werd door Kalou knap tegen de touwen gekopt. Op slag van rust maakte Henrique er 3-0 van. De aanvaller liet twee verdedigers staan en schoot de bal in de uiterste hoek binnen. Direct na rust werd het zelfs 4-0. Wojchiechowski werd net buiten het strafschopgebied neergelegd. Kalou wist wel raad met de vrije trap en schoot via de onderkant van de lat raak.
sc Heerenveen liet hierna de teugels vieren en dat bood MVV de gelegenheid nog wat terug te doen. Thybaut profiteerde van balverlies in de defensie en liet Vonk met een laag schot kansloos, 4-1. Het was een fase waarin MVV meer kansen kreeg. Zo moest Vonk al zijn talenten aanspreken om Thybaut van scoren te houden, werd een Limburger treffer vanwege buitenspel afgekeurd en haalde Kopic nog een bal van de lijn.
Het slotakkoord was voor sc Heerenveen. Met dank aan een tweetal wissels van Sollied. Ingelsten, hij debuteerde en Narsingh kwamen voor Henrique en Wojchiechowski en dat tweetal zorgde onmiddellijk voor gevaar. De eerste balcontacten van de invallers leverden bijna meteen een treffer op.
Narsingh ging er op rechts vandoor. Zijn voorzet kwam bij de tweede paal bij Ingelsten terecht. De Zweed had de bal voor het intikken, maar schoot net naast. In de slotminuten liet Ingelsten nog een goede kans onbenut. De aanvaller werd diep gestuurd door Smarason en leek op weg naar zijn eerste treffer voor de Friese club, maar raakte de paal en zo bleef het bij 4-1.
opstelling sc Heerenveen: doel: Vonk. verdediging: Janmaat, Kopic, Gouweleeuw, Jong-A-Pin middenveld: Wojchiechowski (Ingelsten 66), Grindheim, Smarason voorhoede: Deekman (Fellinga 75), Kalou, Henrique (Narsingh 66).
1-1 Eigen goal assit Beerens en Charisteas voor Nurnbergquote:opstelling sc Heerenveen: doel: Vandenbussche. verdediging: Breuer, Dingsdag, Bak-Nielsen, Popov. middenveld: Väyrynen, Svec, Pranjic. voorhoede: Beerens, Elm, Ingelsten.
Jakob Poulsen?quote:Op maandag 12 januari 2009 18:11 schreef One_conundrum het volgende:
Elm met 7 en Ingelsten met 14. Wie heeft er sinds Ugur met 7 gespeeld?
Van mij mag 'ie er naast gaan zitten. En anders komt 'ie maar bij ons op de tribune zittenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:48 schreef SCH het volgende:
Kan Verbeek niet gewoon bij ons in de dug-out vrijdag?
Laten we het hopen, er kan van alles gebeuren. Vrijdag moet sowieso kunnen, echter volgende week in De Kuip..quote:Worden twee leuke wedstrijden tegen Feyenoord
Het legioen is tot nu not amused dus het kan gaan spoken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:49 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Laten we het hopen, er kan van alles gebeuren. Vrijdag moet sowieso kunnen, echter volgende week in De Kuip..
Ik denk juist dat het lastiger wordt, met een spelersgroep die zich zo afzette tegen Verbeek en daarom nu wil bewijzen dat het niet aan hun lag.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:19 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Toch wel lief van Verbeek om op te stappen vlak voordat ze twee wedstrijden tegen Heerenveen hebben. Een hoop chaos daar en door de plotselinge vrijheid allemaal makke lammetjes geworden... Tenminste dat hoop ik! In ieder geval hoop ik niet dat de spelers er opeens heel veel zin in hebben/
Anders wordt het voor Heerenveen iets moeilijker. Maar ze horen gewoon te winnen! Beide wedstrijden!
Vanavond vast even opwarmen voor dinsdag!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:25 schreef SCH het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dinsdag veel belangrijker dan vanavond.
Je hebt gelijk... Deels...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:32 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Jullie winnen vanavond, wij dinsdag!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
Mag het dinsdag ook?quote:
Ja, door het Feyenoord en Heerenveen publiek.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:09 schreef Tommeke het volgende:
Kreeg gisteravond van m'n broertje een sms dat hij d'r heenging. Eikel
Werd Verbeek nog toegejuichd?
Ik helaas ook niet, niet mogelijk ivm werk, had er anders wel erg graag bij willen zijn.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:44 schreef SCH het volgende:
Wat zou het leuk zijn als we morgenavond de Kuip op stelten zetten. Wie gaat erheen? Ik niet helaas.
Al een tijd geleden dat ik hier heb gereageerdquote:Op maandag 19 januari 2009 11:44 schreef SCH het volgende:
Wat zou het leuk zijn als we morgenavond de Kuip op stelten zetten. Wie gaat erheen? Ik niet helaas.
Die is al over de teleurstelling heen bedoel jequote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:46 schreef MaxPower het volgende:
Doev kent mij al, dat is het verschil.
Heerenveen is voetballend voor mijn gevoel slechter dan in de afgelopen 3 of 4 seizoenen maar we staan 4e en in de kwartfinale van de beker. Rara, hoe kan dat?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heerenveen was ook wel slecht hoor. Heel erg efficient gevoetbald, maar hier moet je gewoon dikker over heen rollen en je komt bijna nog door je zelf in de problemen met zo'n rare klutsbal.
Zowaar idd.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:03 schreef SCH het volgende:
Vandenbussche lijkt ook wel iets beter te worden.
Volgende ronde al. Dan spelen we op 3 maart Grunn - Hveen voor de beker en op 7 maart Hveen - Grunn voor de competitie.quote:
en in de halve finale op 22 april : Twente - H'veen, daarna 25 april H'veen - Twentequote:Op woensdag 21 januari 2009 08:57 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Volgende ronde al. Dan spelen we op 3 maart Grunn - Hveen voor de beker en op 7 maart Hveen - Grunn voor de competitie.
Om na op 10 mei in de competitie AZ - Heerenveen te hebben gehad, 17 mei in de bekerfinale Heerenveen - AZquote:Op woensdag 21 januari 2009 09:51 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
en in de halve finale op 22 april : Twente - H'veen, daarna 25 april H'veen - Twente
Ik vond Heerenveen inderdaad ook alles behalve imponerend! Wel verdiend gewonnen, mede mogelijk gemaakt door de verdediging van Feyenoord (en Elm natuurlijk). Het zal wel beter moeten als je debeker wil winnen denk ik.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heerenveen was ook wel slecht hoor. Heel erg efficient gevoetbald, maar hier moet je gewoon dikker over heen rollen en je komt bijna nog door je zelf in de problemen met zo'n rare klutsbal.
Maar als je zulke wedstrijden op zo'n manier wint, dan zit het wel goed.
Waarom heeft de keeper trouwens zo'n belachelijk keepersshirt met een zwarte mouw?.
Dat gevoel deel ik volledigquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Morgen trouwens al weer tegen Roda JC. Leeft absoluut niet bij me en ook nog een klotetijdstip 18:45u. Voor 17:00u al met de Qliner die kant op om er dan achter te komen dat het veld onbespeelbaar is door de regen ofzo... Nouja, we hebben nog een dag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
Ik denk niet dat Heerenveen kan brengen wat Groningen gisteren bracht.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:28 schreef MaxPower het volgende:
Niet als Ajax zoals gisteren speelt. Ik heb er zelfs wel enig vertrouwen in, als dat maar goed gaat.
Nee, Heerenveen deed het zelfs beter (5-2 thuis). Maar volgens mij doet Heerenveen het in de competitie juist altijd wel aardig uit tegen Ajax, dus ik vertrouw erop dat ze winnen. Ook omdat ze altijd wel scoren (behalve tijdens die nachtmerrie tegen Vitesse) en nu een betrouwba(arde)re defensie hebben en een gemotiveerde Vdb.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Heerenveen kan brengen wat Groningen gisteren bracht.
Uit vs. thuis. Groningen heeft uit tegen Ajax ook niet kunnen brengen wat ze gisteren brachten.quote:Op maandag 26 januari 2009 17:59 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Nee, Heerenveen deed het zelfs beter (5-2 thuis).
dat is wat ik zeiquote:Op maandag 26 januari 2009 19:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uit vs. thuis. Groningen heeft uit tegen Ajax ook niet kunnen brengen wat ze gisteren brachten.
Had idd slechter gekunt voor SCH , AZ en Twente kom je nu een ronde later tegen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:16 schreef Sandyman het volgende:
Thuis tegen NEC, geen slechte loting denk ik
Mag 'ie wel een beschuitje bij je komen eten?quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:13 schreef SCH het volgende:
Nilsson terug in Nederland, bij Vitesse
Held
Prachtig mooie goalquote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:09 schreef venomsnake het volgende:
Wat een enorme topper is Pranjic.
Op naar deeltje 42quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:06 schreef Rumille het volgende:
Dat dit topic maar snel weer dicht mag.
Tsja, winnen in de ArenA is ook zo lastig hequote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:15 schreef DJ_Ryow het volgende:
graf Sollied. eerst met kk Club en nu weer met kk Heerenveen. rot op naar België/Noorwegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |