Voor wat? Om de kroeg mee in te gaan, de kermis onveilig te maken of om een voorhoede mee te vormen? Want dat laatste kan prima met dat lijstje. Veel (jeugd) internationals en ook nog wat spelers met veel ervaring.quote:
Door dik en dun sjimz, maar wel met mensen die voor de club staan en niet met zakkenvullende coaches die het liefst in hun villa in Belgie zitten.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:05 schreef sjimz het volgende:
SCH, niet de successupporter uithangen he.
Oh, dat zijn er velen maar ik denk de rest van het seizoen Jan de Jonge en misschien wel langer.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:13 schreef sjimz het volgende:
Wie zou een goede opvolger kunnen zijn?
quote:Het is niet uitgesloten dat SC Heerenveen en Manchester United in de nabije toekomst gaan samenwerken. De Engelse club, titelverdediger in de Champions League en zondag in Japan winnaar van de wereldbeker, heeft al een balletje opgeworpen bij Heerenveen. „Vooralsnog houden wij de boot af, maar de contacten zijn goed. In de nabije toekomst kan dat best nog tot iets leiden”, aldus directeur Yme Kuiper.
Manchester United zoekt partners op het Europese vasteland, omdat de club door de Engelse regelgeving niet vrij is om jonge spelers uit Zuid-Amerika naar Manchester te halen. Omdat Heerenveen door de aan-en verkoop van Afonso Alves mondiale bekendheid heeft gekregen, kwam de club in beeld bij de Engelse grootmacht. Er is al eens voorzichtig samengewerkt: tijdens een jeugdtoernooi speelden bij Heerenveen twee jonge Brazilianen mee die zich al aan Manchester United hadden verbonden.
Verder wil Heerenveen vooralsnog niet gaan, zegt Yme Kuiper. „Wij zijn in Nederland ook aan regels gebonden en willen voorlopig zelf onze weg vinden op de Zuid-Amerikaanse markt. Stél dat we het met Manchester eens worden om spelers bij ons te stallen, hoe geef je dat exacte vorm? Het kan niet zo zijn dat ze spelers op elk willekeurig moment kunnen opeisen. En krijg je een deel van de winst als een speler wordt verkocht? Maar het is zeker een interessante ontwikkeling.”
Manchester United (dat al samenwerkt met Belgische clubs) en Heerenveen troffen elkaar deze maand opnieuw in Brazilië. Daar werd gescout bij het nationale kampioenschap voor spelers tot twintig jaar. „Alves heeft voor ons de weg geëffend in Brazilië. We werken daar nu samen met een groot en betrouwbaar bureau. De agenten daarvan kennen de weg”, aldus Kuiper.
Maar of er na Paulo Henrique, Pedro Beda en Lázaro dit seizoen nog een jonge Braziliaan wordt aangetrokken, is zeer de vraag. Kuiper: „Onze eerste ervaringen met Zuid-Amerikanen zijn zeer behoorlijk, maar het moet niet te snel gaan. Eerst maar eens zien of deze drie zich hier ontwikkelen. Met name de begeleiding moet goed zijn.”
Een Braziliaanse speler moet achttien jaar zijn voor hij naar Nederland mag en daarbij international zijn of in het eerste elftal van zijn club in een van de drie hoogste divisies hebben gespeeld. Als tiener moeten ze in ons land ¤200.000 per jaar verdienen. Zijn ze twintig jaar of ouder, dan hebben ze recht op ¤400.000 per jaar.
Bron: Leeuwarder Courant (overgenomen van Feanfan.nl)
Doen doen!quote:Manchester United had gehoopt Zuid-Amerikaanse talenten, zoals wellicht Rafael da Silva (foto), te kunnen stallen in Heerenveen.
Het is volgens mij zo dat ze dan kunnen aantonen dat de speler al ervaring heeft op het hoogste niveau in een Europese competitie, zodat ze de speler dan via de uitzonderingsregels kunnen halen. Zeker als hij ook Europacup zou spelen met Heerenveen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:32 schreef Sandyman het volgende:
Als reden wordt gegeven dat Manchester United niet vrij is om spelers uit Zuid-Amerika te halen. Maar als Heerenveen ze koopt en ze dan doorverkoopt aan Manchester zou er geen probleem zijn. Het zou in ieder geval getuigen van regelgeving die zo lek is als een mandje, of snap ik het concept niet.
ik zie geen enkele reden waarom jij daar zou moeten posten eigenlijkquote:Op zondag 28 december 2008 18:33 schreef Nood-kloon het volgende:
Ik heb zo'n zin om hier te reageren.
....moet.....me......be....heer.....sen.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |