abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 21:02:25 #101
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_64258341
Het lijkt me wel een beetje overkill

(Beda)
Beerens
Elm
Elyounoussi
(Ghoochennejchad)
Henrique
Ingelsten
Kalou
(Lopes)
Pranjic
Sibon
Smarason
(Wojciechowski)

Beerens en Pranjic lijken mij zekerheden ja
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_64261470
Beda, Ghoochennejchad, Wojciechowski zijn A spelers, komen alleen bij de selectie in geval van nood.
Elm en Pranjic zijn middenvelders.
Lopes is einde verhaal.
Kalou is nog te vaak geblesseerd.

Blijven over; Beerens, Elyounoussi, Henrique, Ingelsten, Sibon, Smarasson.
Spits- en flankposities dubbelbezet.
pi_64262165
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:02 schreef Reddiablo het volgende:
Het lijkt me wel een beetje overkill

(Beda)
Beerens
Elm
Elyounoussi
(Ghoochennejchad)
Henrique
Ingelsten
Kalou
(Lopes)
Pranjic
Sibon
Smarason
(Wojciechowski)

Beerens en Pranjic lijken mij zekerheden ja
Als we iedereen die geen keeper is of uitgesproken verdediger is ineens een spits gaan noemen, dan zijn het er best veel inderdaad.
  maandag 22 december 2008 @ 22:28:16 #104
25957 Reddiablo
pi_64262478
dat zijn alle aanvallend ingestelde spelers, spitsen, vleugelaanvallers en een verdwaalde aanvallende mid.
www.3voor12denhaag.nl
  maandag 22 december 2008 @ 22:56:54 #105
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_64264269
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:28 schreef Reddiablo het volgende:
dat zijn alle aanvallend ingestelde spelers, spitsen, vleugelaanvallers en een verdwaalde aanvallende mid.
Ja, maar dat is gewoon omdat Heerenveen een aanvallend ingestelde ploeg is. Want ook Janmaat kan je dan erbij doen als hij speelt, want ook hij is aanvallend. Met aanvallers bedoel ik iedereen die in de aanval speelt, en Pranjic en Elm (en in het verleden Bradley) zijn gewoon middenvelders, heb je bij Heerenveen ooit een 4-1-5 opstelling gezien (=retorische vraag)?

En Smarason is een talent, maar kan nog prima mee bij de beloften, voor hem is het niet erg als je hem een keer niet meeneemt. Verhuren doe je ook alleen met spelers die wel een riant salaris verdienen, maar die nooit speeltijd krijgen (zelfs geen invalbeurt). Overigens zie ik graag Deekman eens verhuurd worden. Kijken wat hij in zijn mars heeft voor een Eerste Divisieclub (of natuurlijk eredivisieclub).
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  maandag 22 december 2008 @ 22:59:53 #106
25957 Reddiablo
pi_64264446
Janmaat is een opkomende back.

bij balbezit zitten er gerust 5 aanvallende spelers bij, en speel je een soort 2-4-4 of 2-3-5 opstelling, maar opstellingen zijn een beetje achterhaald IMO.... maar alle bovengenoemde spelers kunnen of spelen in een aanvallende rol. In mijn optiek zijn het er wat veel voor sommige posities.
www.3voor12denhaag.nl
pi_64266244
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:59 schreef Reddiablo het volgende:
maar alle bovengenoemde spelers kunnen of spelen in een aanvallende rol. In mijn optiek zijn het er wat veel voor sommige posities.
Nee hoor, het is nog steeds rijkelijk weinig.
pi_64273985
Nou snap ik waarom FM altijd zo kut is.. Reddiablo vogelt maar wat met de opstelling.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:19:11 #109
25957 Reddiablo
pi_64274253
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:00 schreef MaxPower het volgende:
Nou snap ik waarom FM altijd zo kut is.. Reddiablo vogelt maar wat met de opstelling.
11 man in het doel, kun je ook niks tegen krijgen!
www.3voor12denhaag.nl
pi_64287093
Die Ingelsten lijkt niet als vervanger voor Sibon te zijn gehaald (het is nu officieel trouwens), is een heel ander type speler. Ik hoop dat Sollied zonder aanspeelpunt wil gaan spelen nu;

Steppe
Janmaat - Dingsdag - Breuer - Popov
Väyrynen (Roorda) -Elm- Grindheim
Beerens - Ingelsten - Pranjic

Met die verdediging weet ik trouwens ook niet wat ik aanmoet (buiten een sportpsycholoog inhuren). Ik zou zeggen, zet er zo veel mogelijk aanvallende kwaliteit neer, verdedigend is het toch altijd wel een drama.
pi_64287305
quote:
Ingelsten definitief naar Heerenveen
Patrick Ingelsten maakt per 1 januari definitief de overstap naar sc Heerenveen. De Friezen nemen de spits voor nog net geen miljoen euro over van Kalmar FF, waar hij zich tot topscorer van Zweden kroonde met negentien treffers.

Dinsdagmiddag onderging Ingelsten de medische testen in Friesland, waarna hij zijn eerste clubshirt ontving. De Zweedse spits tekent een contract voor 3,5 seizoen in Friesland, waar hij samen met Gerald Sibon een spitsenduo moet gaan vormen.

Ingelsten zelf is erg blij met zijn transfer, zo laat hij aan het clubkanaal van de Friezen weten. "De eerste indruk is erg goed. Ik heb een mooi appartement en het stadion is prachtig. Ook mijn vriendin is tevreden met alles en dat is natuurlijk belangrijk voor mij."

"Als je de clubs bekijkt die geïnteresseerd waren in mij is Heerenveen denk ik de beste keuze. Ik ken Petter Hansson van het Zweedse elftal en die heeft hier ook goed gespeeld en was hier gelukkig. Bovendien heb ik met Viktor (Viktor Elm, red.) gesproken en die was erg positief over de club", zo legt de goalgetter zijn keuze voor sc Heerenveen uit.

De topscorer van de Zweedse competitie denk dat hij vooral is gehaald om doelpunten te maken. "Ik scoorde afgelopen seizoen negentien keer in Zweden dus dat is denk ik de reden dat ik nu hier ben. Ik ben een speler die veel loopt en maak graag gebruik van mijn snelheid. Mijn ambitie is om hier zoveel mogelijk te spelen en daarin een goede indruk achter te laten."

Gerelateerde nieuwsberichten:
Ingelsten wordt dinsdag gekeurd in Heerenveen
'Ingelsten op weg naar Heerenveen'
Elm hoopt op komst landgenoot Ingelsten
Heerenveen biedt op Zweedse topscorer
Heerenveen denkt aan tweede Kalmar-speler
pi_64290359
quote:
Met die verdediging weet ik trouwens ook niet wat ik aanmoet (buiten een sportpsycholoog inhuren). Ik zou zeggen, zet er zo veel mogelijk aanvallende kwaliteit neer, verdedigend is het toch altijd wel een drama.
Er bestaat ook nog iets als de transfermarkt. Ik ben het met je eens dat die verdediging niet voloet dus dan moet je gewoon aankopen doen. Heerenveen gaat vast nog wel 2 verdedigers halen die wat toevoegen.
pi_64290576
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:11 schreef X_zibiT het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog iets als de transfermarkt. Ik ben het met je eens dat die verdediging niet voloet dus dan moet je gewoon aankopen doen. Heerenveen gaat vast nog wel 2 verdedigers halen die wat toevoegen.
Maar het aparte vind ik dat Breuer, Bak Nielsen en Dingsdag alledrie al hebben laten zien dat ze bij de beste verdedigers van Nederland kunnen horen. En Janmaat heeft de potentie om de beste rechtsback van Nederland te worden, vind ik.
Het komt er alleen niet uit op de 1 of andere manier.
pi_64290900
quote:
Maar het aparte vind ik dat Breuer, Bak Nielsen en Dingsdag alledrie al hebben laten zien dat ze bij de beste verdedigers van Nederland kunnen horen. En Janmaat heeft de potentie om de beste rechtsback van Nederland te worden, vind ik.
Het komt er alleen niet uit op de 1 of andere manier.
In Bak en Janmaat heb ik persoonlijk ook wel vertrouwen. Een Bak in normale vorm is een uitstekende speler inderdaad. Janmaat is nog maar net 19 en wordt een hele goeie moderne back.

Breuer en Dingsdag vind ik een ander verhaal. Breuer is een hele simpele clubvoetballer die absoluut niet tot de beste verdedigers van Nederland behoort. Het blijft voornamelijk bij veel en hard rennen. Wel een nuttige kracht om in je selectie te hebben mede dankzij zijn multifunctionaliteit (inzetbaar op alle posities achterin) maar hij hoort niet wekelijks in de basis.

Dingsdag is een goede opbouwer met een mooie lange pass in zijn linker been maar mist de verdedigende klasse. Hij dekt slordig, verliest veel kopduels ondanks zijn lengte en is traag. Naast Hansson vond ik hem wel aardig maar dat kwam denk ik meer door de klasse van Hansson.

Als Heerenveen het goed ziet halen ze een linker centrale verdediger en een linksback. De spelers die ze halen moeten directe versterkingen zijn dus niet nog een peleton Kopicen erbij halen. Dan krijg je dus zoiets:

Janmaat - Bak Nielsen - Aankoop - Aankoop.

[ Bericht 2% gewijzigd door X_zibiT op 23-12-2008 17:33:06 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:59:09 #115
pi_64291912
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die Ingelsten lijkt niet als vervanger voor Sibon te zijn gehaald (het is nu officieel trouwens), is een heel ander type speler. Ik hoop dat Sollied zonder aanspeelpunt wil gaan spelen nu;

Steppe
Janmaat - Dingsdag - Breuer - Popov
Väyrynen (Roorda) -Elm- Grindheim
Beerens - Ingelsten - Pranjic

Grotendeels mee eens, maar ik vind dat Popov niet in de basis thuis hoort (met al zijn fouten). Bak Nielsen vind ik zelfs in slechte vorm (op dit moment) beter dan die onzekere Popov die constant dodelijke fouten maakt. Maar Bak Nielsen moet wel in het centrum, en dan moet Breuer maar naar links. Jammer dat Jong-A-Pin niets is geworden, ik dacht altijd dat dat een talent zou worden, hetzelfde geldt voor de gebroeders Drost (dat had allemaal potentie om een goede verdediging te vormen).

Maar Roorda, kan hij niet beter in de verdediging. Hij heeft toch juist ook hele goede verdedigende kwaliteiten (en bovenal natuurlijk leiderschap). Vayrinnen doet het prima vind ik persoonlijk.

Pranjic gaat zeker weg (of het moet wel heel raar lopen).

(ach, iedereen zijn mening, uiteindelijk ben ik ook maar een mens fan)
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:22:28 #116
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_64292719
Breuer in oranje!!

En Pranjic gaat niet weg. Geloof ik niks van. Heeft net verlengd. Hij zal alleen weggaan (lijkt mij) als er 'sneijder achtige bedragen' op tafel komen en daar hoor ik op dit moment helemaal niks over.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_64292832
We hebben Pranjic trouwens niet écht nodig, het ontbrak deze seizoenshelft vooral aan een spits en een verdediging. Creatieve middenvelders zat. (Al blijft Pranjic wel de beste natuurlijk). Bij een bod boven de 10 miljoen is 'ie weg.
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:58:59 #118
25957 Reddiablo
pi_64298491
kan Dingsdag niet als controlerende middenvelder? Hij heeft op zich een aardige pass en dan Roorda erachter als coachende speler en als 'beul" ?
www.3voor12denhaag.nl
pi_64299553
quote:
kan Dingsdag niet als controlerende middenvelder? Hij heeft op zich een aardige pass en dan Roorda erachter als coachende speler en als 'beul" ?
Dat heeft Sollied ook al weken geprobeerd in de voorbereiding. Het was een mislukt expiriment. Dingsdag is namelijk veel te statisch, het spel verdelen kan hij inderdaad goed maar hij is niet de man die daar ballen veroverd. Dat is wel nodig want Sollied speelt zijn systeem met één controleur.

GA Roorda is nog lang niet fit, waarschijnlijk pas in maart/april. Daar kunnen we nu nog niet op rekenen. Bovendien zal hij zich opnieuw moeten bewijzen want er lopen nu betere middenvelders rond dan toen hij hier nog fit was. Oa Pranjic, Väyrynen, Elm (heb ik hoge verwachtingen van) en Grindheim en Svec die duidelijk stappen hebben gemaakt. Die moet hj er eerst nog uit zien te spelen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:38:54 #120
25957 Reddiablo
pi_64300635
ok, helder
www.3voor12denhaag.nl
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:41:11 #121
pi_64300863
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:22 schreef Sandyman het volgende:
Breuer in oranje!!

En Pranjic gaat niet weg. Geloof ik niks van. Heeft net verlengd. Hij zal alleen weggaan (lijkt mij) als er 'sneijder achtige bedragen' op tafel komen en daar hoor ik op dit moment helemaal niks over.
Als één ding niet zal gebeuren is dat Breuer voor Oranje gaat spelen. Ik durf zelfs niet te zeggen dat hij de beste verdediger van Heerenveen is, laat staan van Nederland. Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet echt serieus bedoeld .

En Pranjic heeft wel vorige winter bijgetekend, maar hij heeft echt heel veel aandacht en in interviews laat hij ook vaak genoeg doorschemeren dat hij erg open staat voor een avontuur bij een grotere club. Maar natuurlijk hoop ik dat hij blijft, dat zou fantastisch zijn.
  woensdag 24 december 2008 @ 00:45:22 #122
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_64310406
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:41 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Als één ding niet zal gebeuren is dat Breuer voor Oranje gaat spelen. Ik durf zelfs niet te zeggen dat hij de beste verdediger van Heerenveen is, laat staan van Nederland. Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet echt serieus bedoeld .
Ik zeg het al maanden! Let maar eens gewoon een volledige wedstrijd alleen op hem, niet in het collectief, maar gewoon zijn man tegen man duels, loopactie's etc. etc. Je zult je verbazen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_64332731
Drost2 is ook verhuurd voor de rest van het seizoen. Henrico gaat De Graafschap een half jaartje helpen. Cecilio Lopes mag bij Dordrecht laten zien dat 'ie nog kan voetballen. Bron: clubsite
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  woensdag 24 december 2008 @ 23:44:34 #124
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_64343998
tvspits
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 24 december 2008 @ 23:57:54 #125
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_64344479