Als we iedereen die geen keeper is of uitgesproken verdediger is ineens een spits gaan noemen, dan zijn het er best veel inderdaad.quote:Op maandag 22 december 2008 21:02 schreef Reddiablo het volgende:
Het lijkt me wel een beetje overkill
(Beda)
Beerens
Elm
Elyounoussi
(Ghoochennejchad)
Henrique
Ingelsten
Kalou
(Lopes)
Pranjic
Sibon
Smarason
(Wojciechowski)
Beerens en Pranjic lijken mij zekerheden ja
Ja, maar dat is gewoon omdat Heerenveen een aanvallend ingestelde ploeg is. Want ook Janmaat kan je dan erbij doen als hij speelt, want ook hij is aanvallend. Met aanvallers bedoel ik iedereen die in de aanval speelt, en Pranjic en Elm (en in het verleden Bradley) zijn gewoon middenvelders, heb je bij Heerenveen ooit een 4-1-5 opstelling gezien (=retorische vraag)?quote:Op maandag 22 december 2008 22:28 schreef Reddiablo het volgende:
dat zijn alle aanvallend ingestelde spelers, spitsen, vleugelaanvallers en een verdwaalde aanvallende mid.
Nee hoor, het is nog steeds rijkelijk weinig.quote:Op maandag 22 december 2008 22:59 schreef Reddiablo het volgende:
maar alle bovengenoemde spelers kunnen of spelen in een aanvallende rol. In mijn optiek zijn het er wat veel voor sommige posities.
11 man in het doel, kun je ook niks tegen krijgen!quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:00 schreef MaxPower het volgende:
Nou snap ik waarom FM altijd zo kut is.. Reddiablo vogelt maar wat met de opstelling.
quote:Ingelsten definitief naar Heerenveen
Patrick Ingelsten maakt per 1 januari definitief de overstap naar sc Heerenveen. De Friezen nemen de spits voor nog net geen miljoen euro over van Kalmar FF, waar hij zich tot topscorer van Zweden kroonde met negentien treffers.
Dinsdagmiddag onderging Ingelsten de medische testen in Friesland, waarna hij zijn eerste clubshirt ontving. De Zweedse spits tekent een contract voor 3,5 seizoen in Friesland, waar hij samen met Gerald Sibon een spitsenduo moet gaan vormen.
Ingelsten zelf is erg blij met zijn transfer, zo laat hij aan het clubkanaal van de Friezen weten. "De eerste indruk is erg goed. Ik heb een mooi appartement en het stadion is prachtig. Ook mijn vriendin is tevreden met alles en dat is natuurlijk belangrijk voor mij."
"Als je de clubs bekijkt die geïnteresseerd waren in mij is Heerenveen denk ik de beste keuze. Ik ken Petter Hansson van het Zweedse elftal en die heeft hier ook goed gespeeld en was hier gelukkig. Bovendien heb ik met Viktor (Viktor Elm, red.) gesproken en die was erg positief over de club", zo legt de goalgetter zijn keuze voor sc Heerenveen uit.
De topscorer van de Zweedse competitie denk dat hij vooral is gehaald om doelpunten te maken. "Ik scoorde afgelopen seizoen negentien keer in Zweden dus dat is denk ik de reden dat ik nu hier ben. Ik ben een speler die veel loopt en maak graag gebruik van mijn snelheid. Mijn ambitie is om hier zoveel mogelijk te spelen en daarin een goede indruk achter te laten."
Gerelateerde nieuwsberichten:
Ingelsten wordt dinsdag gekeurd in Heerenveen
'Ingelsten op weg naar Heerenveen'
Elm hoopt op komst landgenoot Ingelsten
Heerenveen biedt op Zweedse topscorer
Heerenveen denkt aan tweede Kalmar-speler
Er bestaat ook nog iets als de transfermarkt. Ik ben het met je eens dat die verdediging niet voloet dus dan moet je gewoon aankopen doen. Heerenveen gaat vast nog wel 2 verdedigers halen die wat toevoegen.quote:Met die verdediging weet ik trouwens ook niet wat ik aanmoet (buiten een sportpsycholoog inhuren). Ik zou zeggen, zet er zo veel mogelijk aanvallende kwaliteit neer, verdedigend is het toch altijd wel een drama.
Maar het aparte vind ik dat Breuer, Bak Nielsen en Dingsdag alledrie al hebben laten zien dat ze bij de beste verdedigers van Nederland kunnen horen. En Janmaat heeft de potentie om de beste rechtsback van Nederland te worden, vind ik.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:11 schreef X_zibiT het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog iets als de transfermarkt. Ik ben het met je eens dat die verdediging niet voloet dus dan moet je gewoon aankopen doen. Heerenveen gaat vast nog wel 2 verdedigers halen die wat toevoegen.
In Bak en Janmaat heb ik persoonlijk ook wel vertrouwen. Een Bak in normale vorm is een uitstekende speler inderdaad. Janmaat is nog maar net 19 en wordt een hele goeie moderne back.quote:Maar het aparte vind ik dat Breuer, Bak Nielsen en Dingsdag alledrie al hebben laten zien dat ze bij de beste verdedigers van Nederland kunnen horen. En Janmaat heeft de potentie om de beste rechtsback van Nederland te worden, vind ik.
Het komt er alleen niet uit op de 1 of andere manier.
Grotendeels mee eens, maar ik vind dat Popov niet in de basis thuis hoort (met al zijn fouten). Bak Nielsen vind ik zelfs in slechte vorm (op dit moment) beter dan die onzekere Popov die constant dodelijke fouten maakt. Maar Bak Nielsen moet wel in het centrum, en dan moet Breuer maar naar links. Jammer dat Jong-A-Pin niets is geworden, ik dacht altijd dat dat een talent zou worden, hetzelfde geldt voor de gebroeders Drost (dat had allemaal potentie om een goede verdediging te vormen).quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die Ingelsten lijkt niet als vervanger voor Sibon te zijn gehaald (het is nu officieel trouwens), is een heel ander type speler. Ik hoop dat Sollied zonder aanspeelpunt wil gaan spelen nu;
Steppe
Janmaat - Dingsdag - Breuer - Popov
Väyrynen (Roorda) -Elm- Grindheim
Beerens - Ingelsten - Pranjic
Met die verdediging weet ik trouwens ook niet wat ik aanmoet (buiten een sportpsycholoog inhuren). Ik zou zeggen, zet er zo veel mogelijk aanvallende kwaliteit neer, verdedigend is het toch altijd wel een drama.
Dat heeft Sollied ook al weken geprobeerd in de voorbereiding. Het was een mislukt expiriment. Dingsdag is namelijk veel te statisch, het spel verdelen kan hij inderdaad goed maar hij is niet de man die daar ballen veroverd. Dat is wel nodig want Sollied speelt zijn systeem met één controleur.quote:kan Dingsdag niet als controlerende middenvelder? Hij heeft op zich een aardige pass en dan Roorda erachter als coachende speler en als 'beul" ?
Als één ding niet zal gebeuren is dat Breuer voor Oranje gaat spelen. Ik durf zelfs niet te zeggen dat hij de beste verdediger van Heerenveen is, laat staan van Nederland. Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet echt serieus bedoeldquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:22 schreef Sandyman het volgende:
Breuer in oranje!!
En Pranjic gaat niet weg. Geloof ik niks van. Heeft net verlengd. Hij zal alleen weggaan (lijkt mij) als er 'sneijder achtige bedragen' op tafel komen en daar hoor ik op dit moment helemaal niks over.
Ik zeg het al maanden!quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:41 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Als één ding niet zal gebeuren is dat Breuer voor Oranje gaat spelen. Ik durf zelfs niet te zeggen dat hij de beste verdediger van Heerenveen is, laat staan van Nederland. Maar goed, ik neem aan dat je het ook niet echt serieus bedoeld.
quote:Op maandag 22 december 2008 21:02 schreef Reddiablo het volgende:
Het lijkt me wel een beetje overkill
(Beda) jeugd
Beerens rechtsbuiten
Elm middenvelder
Elyounoussi
(Ghoochennejchad) jeugd buitenspelere
Henrique spits
Ingelsten spits
Kalou niet pure spits
(Lopes) weg
Pranjic nummer 10 in sollieds ogen