Dank! Dank!quote:Op donderdag 11 december 2008 16:35 schreef SHE het volgende:
[..]
3 gram zout is een kleine theelepel.
8 gram maizena is een eetlepel
en 150 gr suiker is een kopje
Ik noem jou per ongeluk keihard "SHE" in winkelsquote:Op donderdag 11 december 2008 16:34 schreef SHE het volgende:
Oh Roberto
Ik laf hem zo hard
Ik praat ook weleens internetz. Vooral ' lol ' en ' whehehehe ' zeg ik hardop
I'm trying, I'm trying..... FAIL! Hahaha.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oke nu moeten jullie niet gaan lachen maar ik zit vast in een zilveren vuilniszak
Ik zo: oké, nu mag je hem over m'n hoofd trekken want ik stik.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
I'm trying, I'm trying..... FAIL! Hahaha.![]()
Sorry
Ik weet niet veel van risotto maar ik weet wél dat je niet teveel moet roeren.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:42 schreef Bob. het volgende:
Oh jullie weten wel veel van koken! Ik wil vanavond voor het eerst risotto maken, is de verpruts kans daar groot bij als je een beetje een chaoot bent?
En ik las in het risotto topic dat je arboriorijst moest hebben, kun je dat gewoon in de supermarkt kopen?
De bodem is in elk geval al gelukt!quote:Op donderdag 11 december 2008 16:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik ook niet, maar ben wel erg nieuwsgierig naar het resultaat straks
Ja.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:42 schreef Bob. het volgende:
Oh jullie weten wel veel van koken! Ik wil vanavond voor het eerst risotto maken, is de verpruts kans daar groot bij als je een beetje een chaoot bent?
Ik vond de risottorijst van de AH prima te pruimen (in zo'n zilverkleurige zak).quote:En ik las in het risotto topic dat je arboriorijst moest hebben, kun je dat gewoon in de supermarkt kopen?
Jij hebt zeker ook Yun gezien met Cooking It!quote:Op donderdag 11 december 2008 16:43 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van risotto maar ik weet wél dat je niet teveel moet roeren.
Dat was dus mijn tip van vandaag
Ik heb wel een tip voor een leuk en niet al te duur stedentripje: Valencia.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heeft iemand trouwens een tip voor een leuk maar niet al te duur hotel in Antwerpen? Wij hebben weer zin in een stedentripje.
Nee, maar is Yun weer op de TV?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook Yun gezien met Cooking It!
Het is al heel wat dat ik Do2 zover heb gekregen om O&N te gaan vieren in Antwerpen, ik denk niet dat ik Valencia er nog door krijg.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb wel een tip voor een leuk en niet al te duur stedentripje: Valencia.
Ik heb 2 jaar geleden een heel toffe O&N gehad in Valencia! We hadden toen gereserveerd bij een fantastisch restaurant waar ze die avond een vast tiggangenmenu hadden met wijnarrangement. We waren er tot ruim na middernacht zoet. Er werden net voor twaalven druiven en hoedjes tevoorschijn getoverd en we hebben alle vreemde mensen in het restaurant gezoend.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het is al heel wat dat ik Do2 zover heb gekregen om O&N te gaan vieren in Antwerpen, ik denk niet dat ik Valencia er nog door krijg.. En we willen niet hoeven vliegen.
Oh kijk, plaatjes, dat is altijd goed, bedankt! Nou dan ga ik me er vanavond maar gewoon aan wagen.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik vond de risottorijst van de AH prima te pruimen (in zo'n zilverkleurige zak).
-Edit- Volgens mij is dat deze (de verpakking is veranderd; ik koop mijn risottorijst bij de lokale kaas/vlees/overigespecialiteitenboer):
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel heel tof.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar geleden een heel toffe O&N gehad in Valencia! We hadden toen gereserveerd bij een fantastisch restaurant waar ze die avond een vast tiggangenmenu hadden met wijnarrangement. We waren er tot ruim na middernacht zoet. Er werden net voor twaalven druiven en hoedjes tevoorschijn getoverd en we hebben alle vreemde mensen in het restaurant gezoend.
Het jaar ervoor zaten we in Parijs in een volkomen verlaten Indiaas restaurant, en het jaar erop in Madrid op een hotelkamer met een Burgerkingmenu.
Oud en Nieuw in Europaquote:Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar waarom de druiven? Is dat een Spaans gebruik?
Oh, wat leuk!quote:Op donderdag 11 december 2008 17:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oud en Nieuw in Europa
Spanje
(Feliz Año Nuevo)
Spanjaarden vieren Kerstmis in familiekring. Op Oudjaarsavond - Noche Vieja - blijven velen tot middernacht thuis. Daarna is het feesten buiten de deur, met name voor de jongere generaties. In Spanje kennen ze een traditie die uit het begin van de 20e eeuw stamt. Deze traditie heet 'Las Uvas de la Suerte' ('druiven voor geluk'). Iedereen krijgt een schaaltje met twaalf druiven. Op het moment dat de klok op de Puerta del Sol in Madrid 12 uur begint te slaan, wordt er druifgehapt. Eén druif per kloksla. Dit moet geluk en voorspoed geven voor het Nieuwe Jaar. Het idee ontstond toen er aan het begin van de 20e eeuw een keer een erg omvangrijke druivenoogst was. Vanaf dat moment is het uitgegroeid tot de traditie zoals we die hier beschreven hebben. De klok op de Puerta del Sol is op de televisie te zien. Nadat de druiven naar behoren zijn verwerkt, wordt er getoost op het nieuwe jaar. Met heerlijke, Spaanse champagne (Cava). En dan wordt er uitbundig gefeest tot de vroege ochtend.
Bron
Volgens mij hou je er niet van, maar tóch geef ik je even een dikke knuffel.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wij blijven dit jaar voor het eerst sinds jaren gewoon thuis. Ik kan het idee niet verdragen dat mijn broertje met O&N alleen zit in dat grote, lege huis. Waarschijnlijk zou hij juist blij zijn als hij eens een avondje alleen had. Maar hey, ik dring me graag op.
Ik heb het even echt gehad met die feestdagen. Ik probeer me al de hele dag voor te bereiden op het sms'je dat ik rond middernacht niet ga krijgen.
Ja goeiiii! Heb je dat screenshot zelf gemaakt?quote:Op donderdag 11 december 2008 17:44 schreef Muis006 het volgende:
TeeVeeIkduimmee!
Hoe vind je het screenshot dat ik gepost heb in het andere topic?
Jaquote:Op donderdag 11 december 2008 17:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja goeiiii! Heb je dat screenshot zelf gemaakt?
Want er zijn nog te weinig foto's in omloop van McArmy om Boem (en onszelf) tevreden te houden, dus misschien moeten we er zelf een paar maken van een paar afleveringen, zonder spoilerig te zijn
Nee ik heb ze op mijn laptop staan dus gewoon screenshots van windows media playerquote:Op donderdag 11 december 2008 17:53 schreef Greys het volgende:
Doeg PF!Fijne avond!
Muis, gewoon gemaakt vanuit het online kijk programma? Die website?
Ga ik er ook een paar maken!
Hahaha nee het klonk niet bazig, ik vind het gewoon grappig dat jij helemaal een plan bedenkt zodat we zo lang mogelijk door kunnen gaanquote:Op donderdag 11 december 2008 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]Klonk dat erg bazig ja?
Zo was het niet bedoeld he?
Boerenkool is lekkah!quote:Op donderdag 11 december 2008 18:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oeh, boerenkool.. Ik geloof dat m'n vriend er niet van houdt, maar anders gooi ik 't gewoon stiekem op het weekmenu van volgende week.
Wij eten vanavond broccolitaart. De derde avond op rij dat ik iets maak uit m'n nieuwe kookboek. Ik vind het echt geweldig: dingen die ik 'normaal' niet zou aandurven, maar die met behulp van het kookboek toch gemakkelijk en lekker blijken te zijn!
Ja ik maak een foto!quote:Op donderdag 11 december 2008 18:31 schreef Anneque het volgende:
Greys, mag ik ook een stukje?(maak je een foto?
)
quote:Op donderdag 11 december 2008 @ 18:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik maak een foto!
Ben alleen een beetje bezorgd, want hoort een cheesecake niet bruinig te worden aan de bovenkant?
De oventijd is eigenlijk al lang en breed verstreken en hij staat écht op de goede temperatuur, maar hij blijft gewoon 'geel'![]()
Zo gaat het ook bij mij thuis hoor maar mijn ouders werken dan ook wel erg veel (3 dagen van 7 tot 20.30 en 3 van 7 tot 22.30 en dan de zondag nog van 9 tot 12)quote:Op donderdag 11 december 2008 15:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Oké dan heb ik twee hele slechte voorbeelden getroffenAls we samen naar de bioscoop gaan *of zo* moet ik dat weken van te voren aangeven. Een middagje (avondje) winkelen kan ook niet spontaan, dat moet in een vakantie en van te voren besproken. En nu doe ik eigenlijk nooit iets met m'n ouders en zij ook niet echt iets met elkaar
Ja 1x per maand naar het theater 2 uurtjes.
Zullen wij een keer een Japanner-meet houden?? Jij woont toch ook in A'dam??quote:Op donderdag 11 december 2008 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog nooit sushi gegeten.Ik laat me altijd ontmoedigen als ik een menukaart zie doordat ik niet weet wat het is en hoeveel je ervoor krijgt.
Wat is nou lekker en hoeveel heb je nodig?
De hele baktijd als 40 à 50 minuten, of de baktijd ná die 15 minuten nog 40 à 50 minuten?quote:De taart op een bakplaat bijna onder in een voorverwarmde, vrij hete oven (ong. 225C, na 15 minuten temperen tot 200C) gaar en lichtbruin laten worden, 40 à 50 minuten.
quote:Op donderdag 11 december 2008 19:17 schreef Greys het volgende:
Oh en de cheesecake is helemaal geweldig gelukt volgens mij!!!!
Zal zo even foto uploaden, maar hij ziet er zalig uit, hij ruikt lekker en hij is goed van structuur.
Jubel de jubel! Ik voel me net een Stepford Wife!
quote:Op donderdag 11 december 2008 16:41 schreef Vivi het volgende:
Oh, die Roberto heeft hetzelfde figuur als mijn ex.
Oh verdikke, ik dacht juist van niet, en nu weet ik het niet meer.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:16 schreef Greys het volgende:
Eerst 15 minuten op 225 graden, daarna nog 40/50 minuten op 200 graden
Ooooohquote:Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef Greys het volgende:
De bodem:
[ afbeelding ]
Het prutje dat er op gegoten werd:
[ afbeelding ]
Het eindresultaat: New York Cheesecake!![]()
[ afbeelding ]
Ziet er geweldig uit Greysie, kan je een warm puntje naar me pm-en?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:35 schreef Greys het volgende:
En nu nog wachten tot ie koud is. Wachten duurt langggggggggg
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:53 schreef Laureline het volgende:
Ja gaat even werken en meteen 3 topics verder![]()
Ik wilde in ieder geval DizzyMissLizzy eenonder de riem steken. Als je Nick en Simon hebt overleefd, kan je toch alles aan
Hebbum in de koelkast gezet!quote:Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef AKnynke het volgende:
hup, in de vriezer dat ding, of buiten!
Ja, ons juweeltje van een topic moest wat meer onder de aandacht!quote:
Zullen we anders een codewoord voor hem verzinnen?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Hebbum in de koelkast gezet!
[..]
Ja, ons juweeltje van een topic moest wat meer onder de aandacht!
Zowel die van Borie Blèr als van HeWhosNameCantBeMentioned
Speciaal voor jou Greys en muis ook hoorquote:Op donderdag 11 december 2008 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Hebbum in de koelkast gezet!
[..]
Ja, ons juweeltje van een topic moest wat meer onder de aandacht!
Zowel die van Borie Blèr als van HeWhosNameCantBeMentioned
Bwahahahaaaaaaaaaa, ik pies haast in mijn broek!quote:Op donderdag 11 december 2008 19:51 schreef Muis006 het volgende:
[..]
- Pushmeupagainstthewallandkissmeyousexybitch
So?quote:Op donderdag 11 december 2008 20:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja zeg, eerst lekker maken en dan niet uitdelen![]()
Seriously!
Niet doen!!quote:Op donderdag 11 december 2008 20:25 schreef Greys het volgende:
Oh ik had trouwens nog een zakje van die wittige mierzoete glazuur gekocht, maar dat hoort niet echt op cheesecake he?Dus zal ik het er maar af laten?
Lijkt me leuk!quote:Op donderdag 11 december 2008 19:09 schreef conleche het volgende:
[..]
Zullen wij een keer een Japanner-meet houden?? Jij woont toch ook in A'dam??
Japanse keuken is echt fab (om met SHE te spreken) voor mensen die op hun gewicht letten: alles is lekker en licht verteerbaar!
Omdat zijn kop er zo uitzagquote:Op donderdag 11 december 2008 19:21 schreef conleche het volgende:
[..]
Waarom. Wáarom is het dan jou éx??
En weer verder lezen......
Ik heb ook liever dat jij het SHE-bootcamp diet volgt. Het enige waar je controle over hebt in je lijf, is wat je erin stopt.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:48 schreef Muis006 het volgende:
And now for something completely different:
Ik heb een of ander raar borrelend gevoel onder mijn linkerborst en steeds als het borrelt moet ik hoesten
Ja ik zou wel willen, maar klein probleempje: mijn mams flipt als ik opeens drastisch anders ga eten alleen nog maar high carb/low fat wilquote:Op donderdag 11 december 2008 20:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat jij het SHE-bootcamp diet volgt. Het enige waar je controle over hebt in je lijf, is wat je erin stopt.
Choose wisely.
* SHE geeft kusje op de borst
Mariaquote:Op donderdag 11 december 2008 20:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hellowsies!
*laat Muis schrikken* het helpt tegen de hik, misschien ook tegen borrelen?
DaD: klinkt goed!
En ik ga terug lezen en so you think you can dance kijken
Nee, in dat dieet let je helemaal niet op eiwitten en kh's.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:54 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja ik zou wel willen, maar klein probleempje: mijn mams flipt als ik opeens drastisch anders ga eten alleen nog maar high carb/low fat wil. Ze is al bezorgd genoeg om me
Ik heb een receptenwaaier met 101 sappen en smoothiesquote:Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, in dat dieet let je helemaal niet op eiwitten en kh's.
Je let alleen op wat voor voedsel je tot je neemt. En je moet ranzige groenten smoothies drinken die elke vezel in je lichaam helemaal schoon zwiepen.
Niets mag bewerkt zijn
Niets mag uit zijn originele oorsprong gehaald worden.
Het lijkt een beetje op Japans
Shalom Miss_S!quote:
Wat moeten al die japanners dan met sojasaus? En noodles? En al die andere meuk die ik daar gezien heb?quote:Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, in dat dieet let je helemaal niet op eiwitten en kh's.
Je let alleen op wat voor voedsel je tot je neemt. En je moet ranzige groenten smoothies drinken die elke vezel in je lichaam helemaal schoon zwiepen.
Niets mag bewerkt zijn
Niets mag uit zijn originele oorsprong gehaald worden.
Het lijkt een beetje op Japans
Ja baas! Ik zal het morgen meteen maken. Is dat ontbijt/lunchvervangend of moet ik het als tussendoortje zien?quote:Op donderdag 11 december 2008 21:08 schreef SHE het volgende:
Die moet je drinken! Vooral die met peterselie!
Peterselie is een wonderkruid.
Net als knoflook.
Net als broccoli
Net als bimi
Just eat it.
quote:Op donderdag 11 december 2008 16:03 schreef Merel het volgende:
Ik heb helemaal niet bijgelezen, ik kom alleen tussendoor even snel melden dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat de haarverf van Tink uit het assortiment is gehaald
Ieuw!!quote:Op donderdag 11 december 2008 20:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Omdat zijn kop er zo uitzag
[ afbeelding ]
Echt, sprékend.
En verder eh..paste hij niet echt bij me..maar dat vertel ik allemaal nog wel een keer.
Hij dacht dat ie de nieuwe Klaas Bruinsma was, zeg maar.
quote:Op donderdag 11 december 2008 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat moeten al die japanners dan met sojasaus? En noodles? En al die andere meuk die ik daar gezien heb?
Neenquote:Op donderdag 11 december 2008 21:21 schreef neen het volgende:
Ik ben echt in de opperste staat van luiheid, ik ging me net scheren en halverwege bedacht ik dat ik geen zin meer had. Nu zit ik hier en ik moet zo naar dat feestje... ik doe ook een pet op want de gel is op. Bah. De kou
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |