De bandnaam komt van The Black Angels Death Song van het album The Velvet Underground & Nico.quote:Op maandag 29 december 2008 14:05 schreef wallofdolls het volgende:
Buiten dat ik ze verschrikkelijk op BRMC vind lijken en (ik meen dat je het daarover had) totaal niet op Velvet Underground vind ik het ook niet heel interessant.
Oooh dat was hetquote:Op maandag 29 december 2008 14:19 schreef ranja het volgende:
[..]
De bandnaam komt van The Black Angels Death Song van het album The Velvet Underground & Nico.
Ook het logo van de band is een bewerking van een foto van Nico.
Een vergelijking met BRMC hoor ik helemaal niet, al ken ik de laatste albums van hun niet, alleen de eerste.
Ik vind t sowieso onzin om bands met elkaar te vergelijken - zoals te pas en te onpas en niet zelden zeer onterecht gedaan wordt. Of genres te benoemen.quote:Op maandag 29 december 2008 14:59 schreef ranja het volgende:
Trouwens, ik vind dat ze wel degelijk beinvloedt zijn door The Velvet Underground, dat wel
Alleen is het lastig een plaat uit 1967 en 2008 te vergeljjken, zo'n andere manier van produceren...
Zoals singer-songwriters met een zeurderige stem al meteen worden gelinkt aan Bob Dylan, simpele rauwe rockbands met bluesroots al gauw naar The Rolling Stones zouden neigen, The White Strips op Jon Spencer lijken, alle vrolijke popbands precies op The Beatles lijken en Coldplay, Radiohead en Muse meestal in éen zin worden genoemd. Ik vind dat dat toch wat genuanceerder ligt en zie zeer zelden echt overeenkomsten. (ja of in het geval van Coldplay, Muse, Radiohead nou een hoge stem de overeenkomst maakt, ik mis die hele clue)quote:Op maandag 29 december 2008 15:13 schreef ranja het volgende:
Tja het is zo makkelijk om een referentie te gevenHoe leg je uit wat voor muziek een band maakt? Noem een band waar het enigzins op lijkt
Ik vind dat hij bijzondere muziek maakt, ik kan niet zeggen dat ik hem heel veel beluister. Af en toe luister ik en word betoverd door zijn liedjes. Maar het is af en toe ook op het randje met z'n rare teksten en typische stem. Ik heb wel al zijn cd's, ze liggen altijd in de tweedehands bak bij de Velvet voor weinig. De laatste plaat vind ik net zo goed als de anderen.quote:Op maandag 29 december 2008 15:53 schreef methodmich het volgende:
Grappig trouwens dat ik Chad Vangaalen al twee keer tegen kom. Ik heb die vorige plaat van hem, denk uit 2006 uit het hoofd. Die viel me wat tegen, dus die nieuwe niet meer gekocht. Maar wel een aanrader dus, Z?
dat is niet de leadman van Alexisonfire. Dit is de gitarist en 2de zang.quote:Op zondag 28 december 2008 22:56 schreef Moody het volgende:
19. City And Colour - Bring Me Your Love
Gevoelige, maar sterke plaat van de leadman van Alexisonfire. Prima bij een glas wijn op de donkere avonden voor kerst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |