Onze familie heeft nogal de neiging om zich vol te proppen bij het hoofdgerecht. Toetje daarna gaat er dan nog net bij, van de kaasplank ben ik niet helemaal zeker of we er wel aan toekomen. Zou jammer zijn als de pudding als laatste kwam en iedereen zich dan al had volgeschranst met kaas. Vandaar dus.quote:Op maandag 22 december 2008 23:18 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Kan ik me alleen maar bij aansluiten, een goeie rijpe kaas heeft een typische smaak die niet zomaar je mond uitgaat. Het is zonde en vaak niet zo lekker om daarna pudding te eten
tapasquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:28 schreef Espabilado het volgende:
We dachten aan spaans thema... dus iemand idee wat men in spanje traditioneel op tafel zet? Heb iets gelezen over turrón, soort noga... en neules...
Maar verder geen idee
Spanje heeft niet echt een typisch kerstdiner, behalve dat het erg veel moet zijn. Meestal is een vissoep onderdeel van de maaltijd, voorafgegaan door charcuterie (jamon iberico etc), als hoofdgerecht iets geroosterd (Lam, speenvarken).quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:28 schreef Espabilado het volgende:
We dachten aan spaans thema... dus iemand idee wat men in spanje traditioneel op tafel zet? Heb iets gelezen over turrón, soort noga... en neules...
Maar verder geen idee
Gamba's in bladerdeeg kan je maken en bewaren in zilverpapier maar ik zou ze nog niet frituren als je dat bedoeld.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:09 schreef Jarno het volgende:
Bladerdeeg, blijft dat een dag vers na bakken? Het zit zo, ik wil voor morgen Indisch gehakt maken, maar ik wil er een dakje van bladerdeeg overheen. Nu zat ik te denken, ik maak vanavond het gehakt (de bedoeling is het koud te eten bij een brunch buffet) en dan apart het bladerdeeg dak eroverheen en dan leg ik dat er morgen op. Kan dat?
En dezelfde vraag voor gamba's in bladerdeeg.. kan ik die vanavond al maken en hoe bewaar ik het dan het best? Of is het morgen dan 100% zeker een kleffe hap?
quote:Op woensdag 24 december 2008 11:17 schreef Jarno het volgende:
Frituren? Ik wou de gamba's eigenlijk laten garen in de oven, die dingen hoeven toch maar heel ff?
Ik wl er hapjes van maken, van die pakketjes. Dus 2 van die gemarineerde jongens op een stukje bladerdeeg, pakketje van maken en even in de oven. Vers gegrild zijn ze idd ook lekker maar ik heb morgen echt helemaal nergens tijd voor... dus het moet iets zijn wat ik vanavond grotendeels kan maken.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:19 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik frituur ze vaak een minuutje of grill ze op de grillplaat nadat ze uit de knoflookmarinade komen.
Waarom zou je er dan bladerdeeg omheen doen ?
Hmmm ik ben bang dat de gamba langer in de oven moet dan de bladerdeeg eerlijkgezegd.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wl er hapjes van maken, van die pakketjes. Dus 2 van die gemarineerde jongens op een stukje bladerdeeg, pakketje van maken en even in de oven. Vers gegrild zijn ze idd ook lekker maar ik heb morgen echt helemaal nergens tijd voor... dus het moet iets zijn wat ik vanavond grotendeels kan maken.
Ik zou het eerst ff testen met 1 zegmaarquote:Op woensdag 24 december 2008 11:39 schreef Jarno het volgende:
Het zijn niet van die hele grote? En eventueel kan ik ze vanavond ook nog eerst ff grillen ofzo.
Ik zou het eig sowieso niet van tevoren doen:P.. bij gamba's dat niet echt een succes denk ik..quote:Op woensdag 24 december 2008 11:39 schreef Jarno het volgende:
Het zijn niet van die hele grote? En eventueel kan ik ze vanavond ook nog eerst ff grillen ofzo.
Dat, en daarna in een luchtdicht bakje bewaren. Misschien kan je anders vlak voor het opdienen nog even in de oven zetten, dan warmen ze op en wordt het deeg zeker weten weer knapperig.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Mijn boerenverstand zegt dat je ze goed moet laten drogen en afkoelen in de open lucht en dan zou het wel goed moeten komen maar ik geef geen garanties.
en dan heb je ook nog een zere hand.quote:
Is de cafetaria dan wel openquote:Op woensdag 24 december 2008 20:00 schreef draaijer het volgende:
Je besteld een kok + bediening en je laat lekker voor jezelf + je vrienden koken... Zo zwaar relaxed
Daar zou ik persoonlijk dan weer niks aan vinden, het plannen van het menu en het koken is de helft van de lol.quote:Op woensdag 24 december 2008 20:00 schreef draaijer het volgende:
Je besteld een kok + bediening en je laat lekker voor jezelf + je vrienden koken... Zo zwaar relaxed
Kan me voorstellen, maar ik kan en wil niet kokenquote:Op woensdag 24 december 2008 20:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar zou ik persoonlijk dan weer niks aan vinden, het plannen van het menu en het koken is de helft van de lol.
Dat laatste doe ik ook hoor. Is gewoon een kwestie van een goede planning.quote:Op woensdag 24 december 2008 20:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Kan me voorstellen, maar ik kan en wil niet koken
Ik wil met onze gasten voor de haard toasten en lekkere hapjes eten en daarna heerlijk genieten zoals in een restaurant.
Leuk!quote:Op donderdag 25 december 2008 22:24 schreef honda1990 het volgende:
niks was mislukt alles ging perfect....
Was al flink aangeschoten.... Dus ik was het eten ff vergeten.. Ik rennen naar de frituurpan.. Viel nog mee, afgezien van wat zwarte randjes aan de frikandellen.quote:Op vrijdag 26 december 2008 04:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk!
Nog fokkers met ernstig mislukte dingen?Altijd leuk om te lezen
quote:Op vrijdag 26 december 2008 04:35 schreef Twerk het volgende:
Was al flink aangeschoten.... Dus ik was het eten ff vergeten.. Ik rennen naar de frituurpan.. Viel nog mee, afgezien van wat zwarte randjes aan de frikandellen.
Je doet het allemaal voor spek en bonen.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:26 schreef Steven184 het volgende:
Zo alles staat klaar voor het diner.
Amuse van bietensoep alleen nog even blenderen met wodka en chilipoeder, voorgerecht lasagna van courgette alleen nog in elkaar knutselen, varkenshaas en croute en portobello's met geitenkaas alleen nog even in oven, aardappelpuree klaar, boontjes nog even koken en omwikkelen met spek en klaar.
Chocoladeterrine gister al gemaakt, dus een lekker rustige aanloop.
Want?quote:Op vrijdag 26 december 2008 04:39 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je doet het allemaal voor spek en bonen.
Daar wacht ik ook nog op, want eten was zeer geslaagd.quote:
Ik had gisteravond een broodje hamburger en later op de avond nog een broodje frikandel gekocht bij Ingequote:Op vrijdag 26 december 2008 11:28 schreef Klonk het volgende:
Huize Klonk had gisteravond het meest bijzondere kerstmaal van heel FOK!, iedereen doet duur en exclusief en ik heb gisteravond een heerlijke stamppot met rooie bieten gemaakt
Dat zit er het hele jaar door al bijquote:Op vrijdag 26 december 2008 08:41 schreef Twerk het volgende:
Wakker worden. Het is vandaag pas 2e kerstdag.. Of bij jou al 3e? En mensen die met kerst al oliebollen eten hebben er helemaal niks van begrepen.
quote:Op vrijdag 26 december 2008 04:33 schreef Isabeau het volgende:
Mooi bierglas, welk merk?quote:Op vrijdag 26 december 2008 19:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier ook een groot succes. We waren maar met z'n 2en, maar we hebben heerlijk zitten smikkelen.
Voorgerecht:
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lekker zelf wokken dus!
Niet ernstig maar de risotto die ik toch echt een paar keer geproefd heb voor ik heb van het vuur heb gehaald zodat ik zéker wist dat hij gaar was had hier en daar toch nog een echt krokante korrelquote:Op vrijdag 26 december 2008 04:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk!
Dankjequote:Op vrijdag 26 december 2008 22:51 schreef krakkemieke het volgende:
Klinkt idd heel lekker Black-Tulip!
En hoe is jouw kerstdiner bevallen? Wat heb je voorgeschoteld gekregen?quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:07 schreef draaijer het volgende:
Whoops sorryDacht dat alles al op zou zijn
Wat mooiquote:Op zondag 28 december 2008 15:52 schreef honda1990 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goeie toevoeging, echt een kwaliteitspost iddquote:
Oh sorry, de gerechten zien eruit alsof het komt uit een goedkoop baggerrestaurant.quote:Op zondag 28 december 2008 19:39 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Goeie toevoeging, echt een kwaliteitspost idd
Dat Marjolein Bastin servies heeft mijn moeder ookquote:Op zondag 28 december 2008 15:52 schreef honda1990 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn dan ook geen gerechten uit een restaurant (bagger of top) maar gewoon thuis aan de keukentafel genuttigd. Niks om zo hoogdravend over te doen, onder jouw bordje ligt ook gewoon een oubollig tafelzeiltje van de Blokker.quote:Op zondag 28 december 2008 20:31 schreef lighted het volgende:
[..]
Oh sorry, de gerechten zien eruit alsof het komt uit een goedkoop baggerrestaurant.
Hieronder een foto van mijn dessert, mag jij die afkraken![]()
[ link | afbeelding ]
Dat mag hij vinden, hij mag liever een perfecte presentatie hebben, geef mij maar geweldig eten. En dat was (al zeg ik het zelfquote:Op zondag 28 december 2008 20:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het zijn dan ook geen gerechten uit een restaurant (bagger of top) maar gewoon thuis aan de keukentafel genuttigd. Niks om zo hoogdravend over te doen, onder jouw bordje ligt ook gewoon een oubollig tafelzeiltje van de Blokker.
Ah, mag ik ook?quote:Op zondag 28 december 2008 20:31 schreef lighted het volgende:
Oh sorry, de gerechten zien eruit alsof het komt uit een goedkoop baggerrestaurant.
Hieronder een foto van mijn dessert, mag jij die afkraken![]()
quote:Op zondag 28 december 2008 21:13 schreef piepster het volgende:
[..]
Ah, mag ik ook?
3 keutels op rij met losse tarrelkruimels en een streepje menstruatievocht.
Ergo: een beetje flauw dus om iemands noeste arbeid zo af te kraken.
Volgens mij ging het op de opmaak van de borden en niet om het tafelkleedje?:') Had dat commentaar wel van iemand verwachtquote:Op zondag 28 december 2008 20:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het zijn dan ook geen gerechten uit een restaurant (bagger of top) maar gewoon thuis aan de keukentafel genuttigd. Niks om zo hoogdravend over te doen, onder jouw bordje ligt ook gewoon een oubollig tafelzeiltje van de Blokker.
Je mag zekerquote:Op zondag 28 december 2008 21:13 schreef piepster het volgende:
[..]
Ah, mag ik ook?
3 keutels op rij met losse tarrelkruimels en een streepje menstruatievocht.
Ergo: een beetje flauw dus om iemands noeste arbeid zo af te kraken.
Grappig dat je dat opmerkt. Jouw twee onderstaande opmerkingen zijn namelijk ook niet echt opbouwend. Wat je had kunnen zeggen: "Ik zou de 3 vissen op aparte schalen leggen en ze garneren met hele dunne schijfjes citroen. Zo is het niet zo'n grote hoop en zie je beter dat het vis is. Een dun plakje citroen is wat sierlijker dan een halve citroen en bovendien makkelijker te hanteren als iemand wat citroensap op z'n vis wil."quote:Op maandag 29 december 2008 12:40 schreef lighted het volgende:
Je mag zeker. Maar nu ook commentaar waar ik wat mee kan dan. Want als jij iets een "streepje menstruatievocht" noemt dan neem ik je niet echt serieus. Zo kan je met elk rood "iets" wel dezelfde vergelijking maken. Dus als je echt serieus commentaar wilt geven, begin dan over me verneukte canelle, me niet mooi gestegen soufflé o.i.d.
quote:
Wat betreft jouw creatie: Mij lijkt zo'n soufflé gewoonweg teveel als toetje. Ik zou een kleinere soufflé maken, hem niet in z'n rood papiertje maar in een schaaltje serveren, en dat strooisel niet op de canelle doen, het ligt immers ook al los op het bord. Of je soufflé al dan niet te weinig is gerezen kan ik niet zien. Ik weet niet hoeveel er in het bakje zat voor ie in de oven ging.quote:Op zondag 28 december 2008 20:31 schreef lighted het volgende:
quote:Op maandag 29 december 2008 13:00 schreef RobinOok het volgende:
Een souffle in een muffinbakje? Ziet eruit als een cakeje. Ik dacht al, waarom haalt ie dat niet even uit dat armoedige papiertje, maar het had een souffle moeten worden? Ja, dat gaat niet werken in zo'n muffinvormpje. Een souflle moet in een bakje met rechte zijkant.
En ik vind je opmaak ook niet zo goed. In iedere hoek een drolletje saus. Rood bij bruin is ook niet zo'n smakelijke kleurcombinatie. De muffin, oh nee, souffle saai in het midden. En vooral de strooisels hebben het een beetje verpest. Dat is of iemand de caviakooi aan het schoonmaken was en per ongeluk langs jouw dessert liep.
Denk dat het mooier was geweest als je het souffleetje had opgeleukt ipv het bord.
En over de kwaliteit van de foto, zo van boven met flits zullen we het maar niet hebben. Maar een fotoshopje had niet misstaan.
Zo, ben je nu blij?
Overigens zou dit voor Halloween dan weer niet misstaan!quote:Op zondag 28 december 2008 15:52 schreef honda1990 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ten eerste bedankt voor je kritiek, opbouwende kritiek heb ik nooit moeite meequote:Op maandag 29 december 2008 13:00 schreef RobinOok het volgende:
Een souffle in een muffinbakje? Ziet eruit als een cakeje. Ik dacht al, waarom haalt ie dat niet even uit dat armoedige papiertje, maar het had een souffle moeten worden? Ja, dat gaat niet werken in zo'n muffinvormpje. Een souflle moet in een bakje met rechte zijkant.
En ik vind je opmaak ook niet zo goed. In iedere hoek een drolletje saus. Rood bij bruin is ook niet zo'n smakelijke kleurcombinatie. De muffin, oh nee, souffle saai in het midden. En vooral de strooisels hebben het een beetje verpest. Dat is of iemand de caviakooi aan het schoonmaken was en per ongeluk langs jouw dessert liep.
Denk dat het mooier was geweest als je het souffleetje had opgeleukt ipv het bord.
En over de kwaliteit van de foto, zo van boven met flits zullen we het maar niet hebben. Maar een fotoshopje had niet misstaan.
Zo, ben je nu blij?
Anello di patate e cavolfiorequote:Op zondag 21 december 2008 21:15 schreef honda1990 het volgende:
Ziet er erg goed uit piepster![]()
Aardappelring met bloemkool zie ik alleen niet zo voor me, hoe ga je dat precies maken?
Prima als je dat voor jezelf zo bepaalt, maar iemand anders kan weer andere criteria hebben en daarmee dus NIET vragen om afgezeken te worden.quote:Op maandag 29 december 2008 13:13 schreef lighted het volgende:
Aangezien ik vind dat je alleen foto's dient te plaatsen als ze de moeite zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |