Echt he hoe amateuristisch om weer met ze 9'en voor het doel te gaan hangenquote:Op zondag 7 december 2008 14:26 schreef Tommy2K het volgende:
Dat je bij een laatste vrije trap van Volendam nog in je broek moet schijten van angst... wat een pure armoede.
quote:Op zondag 7 december 2008 14:26 schreef Cheiron het volgende:
Je zou toch denken dat ze hebben geleerd van het beker-fiasco? Maar neeee..
Ik dacht even dat ik gerickrolled zou worden.quote:Op zondag 7 december 2008 @ 14:31 schreef Trancelocator het volgende:
Hoogtepunten van de wedstrijd:
KLIK
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 7 december 2008 14:31 schreef Trancelocator het volgende:
KLIK
Conclusie: Het kan nog.quote:Op zondag 7 december 2008 @ 14:33 schreef Voltreffer het volgende:
Drama dus, nouja wel 3 punten in tegenstelling tot vorige keer. Doorgaan en vergeten zulke wedstrijden moet er ook zijn. Igg geen punten verlies deze week.
Of gewoon verkocht. Wat iemand al zei in het live-topic, dat niemand nog 30/40 mil geboden heeft.quote:Op zondag 7 december 2008 14:40 schreef de_huig het volgende:
je moet er niet aan denken dat die geblesseerd raakt..
Toch wordt je voor die prachtige club uit Amsterdam wakker, Ajaxquote:Op zondag 7 december 2008 14:34 schreef Bananenman het volgende:
Dat ik hiervoor m'n nest ben uitgekomen trouwens. Ik was godverdomme 7.30 thuis en dan nog wakker worden ook voor deze rotzooi
Maar over het algemeen speelt een kampioen toch meer goede dan slechte wedstrijden.quote:Op zondag 7 december 2008 14:46 schreef _Mike_ het volgende:
Zoals een wijze kale man zei: Een kampioen wint ook zijn slechtste wedstrijden.
Meer heb ik niet over de wedstrijd te zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van der Wiel centraal en Silva eens een kansje geven a.u.b.quote:Op zondag 7 december 2008 14:48 schreef _Mike_ het volgende:
Ik wilde Oleguer eerst het voordeel van de twijfel geven maar na vandaag![]()
OPROTTEN NAAR SPANJE AUB ! of naar Feyenoord natuurlijk
Telkens als die Oleguer in actie moet komen houd ik mijn hart vast. En dat voor iemand die als leider achterin is gehaald.quote:Op zondag 7 december 2008 14:49 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Van der Wiel centraal en Silva eens een kansje geven a.u.b.
Speelde verdienstelijk, beter dan vele anderen.quote:Op zondag 7 december 2008 14:38 schreef Hamilcar het volgende:
Dus, hoe was Blind junior?
quote:Op zondag 7 december 2008 14:48 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Maar over het algemeen speelt een kampioen toch meer goede dan slechte wedstrijden.PSVSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Door hem hebben we gewonnenquote:
Lindgren was tegen HSV wel super.quote:Op zondag 7 december 2008 14:54 schreef RayMania het volgende:
Ik vond Oleguer de wedstrijden hiervoor een redelijke indruk geven, dus ik ga hem nog niet afschrijven. Lindgren daarentegen....
Inderdaadquote:Op zondag 7 december 2008 14:31 schreef Trancelocator het volgende:
KLIK
quote:Op zondag 7 december 2008 11:35 schreef Fortitudo het volgende:
ik denk gelijkspelletje of een krappe overwinning. het hangt er echter vanaf wanneer het eerste doelpunt valt.
quote:Op maandag 17 november 2008 00:42 schreef Fortitudo het volgende:
ik vind oleguer een miskoop tot nu toe.
quote:Op maandag 17 november 2008 00:42 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En dat baseer je waarop?
Je anti-Ajax bril?
quote:Op maandag 17 november 2008 00:43 schreef Fortitudo het volgende:
voor dat bedrag had je ook een grindheim of granqvist kunnen kopen. stuk jonger en getalenteerder.
ajax zocht een ervaren en leidende verdediger die er meteen stond. dat oleguer ervaren is, daar is geen discussie over mogelijk. het is echter geen natuurlijk leider en ik viond hem niet beter dan een vertonghen of vermaelen. ook stond hij er niet meteen en staat hij nog steeds niet stabiel te verdedigen.
Zozo, selectief quoten. Wil je een lintje?quote:
Hij kreeg een keer de bal op het middenveld en speelde 'm direct door naar voren. Zo moet dat ook. Dat verschrikkelijke terugspelen op de verdediging, wat heeft dat voor nut? Zodat Oleguer 'm weer terug kan tikken naar Vermeer?quote:Op zondag 7 december 2008 14:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Speelde verdienstelijk, beter dan vele anderen.
quote:Op zondag 7 december 2008 14:54 schreef RayMania het volgende:
Ik vond Oleguer de wedstrijden hiervoor een redelijke indruk geven, dus ik ga hem nog niet afschrijven. Lindgren daarentegen....
En dit moet in het Ajax topic omdat?quote:Op zondag 7 december 2008 15:25 schreef Fortitudo het volgende:
zo goed als twente nu speelt zeg![]()
wat een beleving in vergelijking met ajax
geef hen de tijd, dat komt wel goedquote:Op zondag 7 december 2008 15:26 schreef versteegrob het volgende:
Wat vonden jullie van de aanval? Komt er nog niet echt lekker uit en Dario/Sulemjani kregen nog net echt mogelijkheden
om de vergeljking met ajax te trekken qua spel en belevingquote:Op zondag 7 december 2008 15:27 schreef _Mike_ het volgende:
Kut NAC staat achter, als ze vandaag niet winnen gaan ze er volgende week weer vol op...
[..]
En dit moet in het Ajax topic omdat?
Lekker boeiend. Wij winnen ook onze slechte wedstrijden. Kampioenen!quote:Op zondag 7 december 2008 15:29 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
om de vergeljking met ajax te trekken qua spel en beleving
quote:Op zondag 7 december 2008 15:25 schreef Fortitudo het volgende:
Okay, ik moet je vandaag wel gelijk geven maar alsnog boeiend.quote:Op zondag 7 december 2008 15:29 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
om de vergeljking met ajax te trekken qua spel en beleving
Dat zou inderdaad geweldig zijnquote:
quote:Op zondag 7 december 2008 15:33 schreef Radegast het volgende:
Ajax are ready to make a January bid for Celtic striker Jan Vennegoor of Hesselink. (Sunday Express)
Dit meen je nietquote:Op zondag 7 december 2008 15:33 schreef Radegast het volgende:
Ajax are ready to make a January bid for Celtic striker Jan Vennegoor of Hesselink. (Sunday Express)
Aub niet zeg.quote:Op zondag 7 december 2008 15:33 schreef Radegast het volgende:
Veel clubs, zag je de paar goals van PSV, NAC en groningen combineren ook lekker.quote:Op zondag 7 december 2008 15:25 schreef Fortitudo het volgende:
het einde van Sno dusquote:Op zondag 7 december 2008 15:33 schreef Radegast het volgende:
Dat gebeurd ook echt niet, het moet een versterking zijn hequote:Op zondag 7 december 2008 15:41 schreef Mr.Mills het volgende:
Nee niet die simpele kop van een Vennegoor aub.
quote:Op zondag 7 december 2008 15:33 schreef Radegast het volgende:
Hij liep voor spek en bonen over het veld.quote:Op zondag 7 december 2008 15:50 schreef bloodysunday het volgende:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, deed Cvitanich het een beetje aardig?
Ik vond hem tegenvallen, hij werd na ongeveer een uur (correct me if i'm wrong) gewisseld voor Leonardo. Maar goed, hij wist natuurlijk wedstrijdritme.quote:Op zondag 7 december 2008 15:50 schreef bloodysunday het volgende:
quote:
Moeilijk te beoordelen; hij heeft geen bal gehadquote:Op zondag 7 december 2008 15:50 schreef bloodysunday het volgende:
Hoi Gabriquote:Marco van Basten gaf voor de camera van de NOS aan dat zijn elftal nog een aanjager mist, iemand die op de juiste momenten buffelt en de ploeg op sleeptouw neemt. Volgens Van Basten was dat een van de problemen zeker de eerste helft bij Ajax. Volgens Van Basten is dat ook aan de technische staf om dat er in de huidige groep ook in te brengen, maar zou het helpen jongens erbij te hebben die dat van nature hebben.
Vraag me af wat hij telkens in het Ajax topic komt doen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:45 schreef Fortitudo het volgende:
psv denkt aan terugkopen verdediger alex. hij heeft zelf ook wel oren naar deze overgang.
Ja ok maar behalve dat Gabri hoort gewoon in de basis.quote:Op zondag 7 december 2008 15:55 schreef _Mike_ het volgende:
Gabri was/is geblesseerd vandaag
Dat is zo duidelijk inderdaad. Jammer dat van Basten dat zelf niet helemaal door lijkt te hebben.quote:Op zondag 7 december 2008 @ 15:54 schreef Wooldoor het volgende:
Grappig dat tweede bericht op ajax netwerk:
[..]
Hoi Gabri
Dit is bewust, ze proberen hun trainer te lozenquote:Op zondag 7 december 2008 15:59 schreef BB-boy het volgende:
Onze aartsrivaal is lekker bezig trouwens
En NAC ook.quote:Op zondag 7 december 2008 @ 15:59 schreef BB-boy het volgende:
Onze aartsrivaal is lekker bezig trouwens
Hebben ze geen geld voorquote:Op zondag 7 december 2008 16:00 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Dit is bewust, ze proberen hun trainer te lozen![]()
NAC is gewoon een matig team zonder Penders en Amoah. Ontbreken ze ook tegen ons?quote:
Alle 3 niet.quote:Op zondag 7 december 2008 15:49 schreef Radegast het volgende:
Als er dan toch een extra spits moet komen, dan liever VOH voor een prikkie dan wéér een martin-van-geel-achtige-eredivisie-bord-op-schoot-aankoop als Berg of Wolfswinkel.
Csaba Feher Hamstringblessurequote:Op zondag 7 december 2008 16:03 schreef BB-boy het volgende:
[..]
NAC is gewoon een matig team zonder Penders en Amoah. Ontbreken ze ook tegen ons?
Misschien kunnen ze van trainer ruilen met Heerenveen?quote:
We kunnen elk meevallertje gebruiken als we zo wisselvallig blijven spelen. Zonder Penders is NAC wel heel erg zwak verdedigend trouwens.quote:Op zondag 7 december 2008 16:06 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Csaba Feher Hamstringblessure
Enric Valles Prat Spierblessure
Kurt Elshot Hamstringblessure
Martijn Reuser Schouder uit de kom
Matthew Amoah Hamstringblessure, twijfelgeval
Rob Penders Hamstringblessure
Ik denk Penders niet Amoah wel.
Hebben ze onze medische staf overgenomen?quote:Op zondag 7 december 2008 16:06 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Csaba Feher Hamstringblessure
Enric Valles Prat Spierblessure
Kurt Elshot Hamstringblessure
Martijn Reuser Schouder uit de kom
Matthew Amoah Hamstringblessure, twijfelgeval
Rob Penders Hamstringblessure
Ik denk Penders niet Amoah wel.
Tja, ik zit te twijfelen of een extra spits nodig is. Op zich niet, maar bij één of twee blessures is de spoeling eng dun voorin.quote:
Maar hij heeft ons wel uit de beker gekeept.quote:Op zondag 7 december 2008 16:16 schreef Silenus het volgende:
De Pizzahut, Broodje Bal broodje bal broodje bahaaalll, Waar komt die keeper toch vandaan, Volendam hier ver vandaan, is daar ook een pizzahut, ja daar is een pizzahut!
Broodje frikandel olé olé, hij gaat naar bed, met een kroket, hij gaat naar bed met een krokééét, effe wachtennnnn PIZZA! Jalalalaaaa lalalaaa, dááár moet een pizza in, daar moet een pizza in.
Tot zover deze voetbalmiddag in Volendam.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:16 schreef Silenus het volgende:
De Pizzahut, Broodje Bal broodje bal broodje bahaaalll, Waar komt die keeper toch vandaan, Volendam hier ver vandaan, is daar ook een pizzahut, ja daar is een pizzahut!
Broodje frikandel olé olé, hij gaat naar bed, met een kroket, hij gaat naar bed met een krokééét, effe wachtennnnn PIZZA! Jalalalaaaa lalalaaa, dááár moet een pizza in, daar moet een pizza in.
Ik , en de hele ere tribune, hebben erg om jullie kunnen lachenquote:Op zondag 7 december 2008 16:16 schreef Silenus het volgende:
Ik geef me over, het was echt belachelijk vandaagquote:Op zondag 7 december 2008 16:20 schreef Doezelhaar het volgende:
Durft er nu nog iemand Olequer te verdedigen?
Nope.quote:Op zondag 7 december 2008 16:20 schreef Doezelhaar het volgende:
Durft er nu nog iemand Olequer te verdedigen?
Klopt, en hij reageerde ook sportief op de spreekkoren, kon er wel om lachen en een applaus op het eind. Had 'm stiekem nog wel die 2-2 gegund ook.quote:Op zondag 7 december 2008 16:17 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Maar hij heeft ons wel uit de beker gekeept.
Van der Wiel heeft ook niet echt veel indruk gemaakt in het centrum.quote:Op zondag 7 december 2008 16:24 schreef Doezelhaar het volgende:
Hoewel ik ook geen fan van Silva ben stel ik wel voor Wieltje in de as te zetten en Silva op de rechtsachter positie. Olequer bank dan maar, maar eigenlijk is het een tribuneklant in mijn ogen. Waardeloos. Over. Sluiten.
Klopt. Olequer alleen een meer belaberde indruk. Bijkomend pluspunt van Van der Wiel is dat hij wel kan opbouwen.quote:Op zondag 7 december 2008 16:26 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Van der Wiel heeft ook niet echt veel indruk gemaakt in het centrum.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, en hij reageerde ook sportief op de spreekkoren, kon er wel om lachen en een applaus op het eind. Had 'm stiekem nog wel die 2-2 gegund ook.
Zijn er nog foto's van Para/vuurwerk?
En van der Wiel komt uit eigen jeugd, is nog jong en heeft bewezen dat het een goede speler is.quote:Op zondag 7 december 2008 16:28 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Klopt. Olequer alleen een meer belaberde indruk. Bijkomend pluspunt van Van der Wiel is dat hij wel kan opbouwen.
Vandaag was pas zijn eerste wedstrijd op zijn eigen positie.quote:Op zondag 7 december 2008 16:38 schreef ub40_bboy het volgende:
Heeft Cvitanisch al iets laten zien waaruit je zou kunnen opmaken dat het een goede kan worden? Ik heb hem nu een paar keer minuten zien maken maar heb nog niet gezien dat hij zou kunnen uitgroeien tot de spits voor ajax.
Idd...we moeten Dario nog even de tijd gunnen om zijn draai te vinden, zeker nu hij terugkomt na een blessure. Nog vier wedstrijden tot de winterstop, ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien.quote:Op zondag 7 december 2008 16:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vandaag was pas zijn eerste wedstrijd op zijn eigen positie.
En hij moet wat meer bij het spel betrokken worden. Veel ballen heeft ie niet gehad. Dan kan je wel prima vrij lopen enzo, maar dan nog heb je geen waarde voor je ploeg, al ligt dat eerder aan de ploeg dan aan hem.quote:Op zondag 7 december 2008 16:51 schreef sagagiuh het volgende:
[..]
Idd...we moeten Dario nog even de tijd gunnen om zijn draai te vinden, zeker nu hij terugkomt na een blessure. Nog vier wedstrijden tot de winterstop, ik ben benieuwd wat hij gaat laten zien.
quote:Van Basten: Ik ben geschrokken
VOLENDAM - Ajax won zondagmiddag de uitwedstrijd bij Volendam (1-2). "En daar ben ik blij mee", stelde trainer Marco van Basten. "Maar ik ben vooral in de eerste helft geschrokken van ons spel. We werden soms zelfs afgetroefd. Dat is een jammerlijke constatering."
Van Basten oefende in de aanloop van het duel met Volendam twee keer op kunstgras. “Maar dat was voor rust niet echt te zien”, constateerde de oefenmeester.
“In de tweede helft hebben we veel kansen gemist. Al is het triest om te zien dat Urby Emanuelson bij een kleine voorsprong van 1-2 de bal over de doelman wil stiften. Volgens mij moet je in dat geval simpel scoren. Nu moesten we nog billen knijpen tot de laatste minuut.”
Ook in zijn oordeel over de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar was Van Basten duidelijk. “Dario (Cvitanich - red.) heeft vandaag helemaal niets laten zien.”
Echt hè. Het kan bijna niet anders dan dat Van Basten iets tegen hem heeft.quote:Op zondag 7 december 2008 16:55 schreef StarGazer het volgende:
Van Basten mist een aanjager
GABRI.
Verder: droevige pot wederom, godzijdank nu wel de 3 punten...
quote:Op zondag 7 december 2008 16:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, en hij reageerde ook sportief op de spreekkoren, kon er wel om lachen en een applaus op het eind. Had 'm stiekem nog wel die 2-2 gegund ook.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Mooie uitslagen dit weekend alleen jammer dat az gewonnen heeft.
Of Davids.quote:Op zondag 7 december 2008 15:54 schreef Wooldoor het volgende:
Grappig dat tweede bericht op ajax netwerk:
[..]
Hoi Gabri
Bij elke doeltrap van die keepert: Hooooooooooooooo pizza!quote:Op zondag 7 december 2008 17:04 schreef Houniet het volgende:
Wat is dat toch met die Pizza, kom het overal tegen? En ja ik heb nog niets gezien. Ben net pas wakker.
Ik denk dat Marco Gabri inderdaad zelf op z'n enkel heeft getrapt.quote:Op zondag 7 december 2008 16:59 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Echt hè. Het kan bijna niet anders dan dat Van Basten iets tegen hem heeft.
Dat hij nu geblesseerd is weet ik ook wel, maar hij heeft hem al in zoveel wedstrijden consequent buiten de basis gelaten.quote:Op zondag 7 december 2008 17:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik denk dat Marco Gabri inderdaad zelf op z'n enkel heeft getrapt.
Jep en van Basten had het meer in het algemeen, niet alleen vandaag nu Gabri een blessure heeft. Toch denk ik niet dat v Basten iets heeft tégen Gabri(op persoonlijk gebied).quote:Op zondag 7 december 2008 17:11 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Dat hij nu geblesseerd is weet ik ook wel, maar hij heeft hem al in zoveel wedstrijden consequent buiten de basis gelaten.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:16 schreef Silenus het volgende:
Inderdaad. Weten jullie nog dat Lindgren de eerste paar wedstrijden nooit speelde? Toen vroeg ook iedereen zich af wat Marco tegen Lindgren had, iets persoonlijks of whatever.quote:Op zondag 7 december 2008 17:12 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat v Basten iets heeft tégen Gabri(op persoonlijk gebied).
Heeft volgens Marco hélemaal niks laten zien...quote:Op zondag 7 december 2008 17:22 schreef w00h00 het volgende:
Hoe speelde Cvitanich, ik zie dat hij in de 60e minuut als vervangen was?
Zegt ie dat? Hi heeft geen fatsoenlijke bal gehad! 0 keer in stelling gebracht!quote:Op zondag 7 december 2008 17:26 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Heeft volgens Marco hélemaal niks laten zien...
Gabrichquote:Op zondag 7 december 2008 17:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hoe heette die ene stormram ook alweer die Van Gaal kocht?
Het was gezien het spelbeeld ook broodnodig.quote:Op zondag 7 december 2008 17:39 schreef Trancelocator het volgende:
Dat Dario er na een uur uitging was vooraf min of meer afgesproken. Hij is net hersteld.
Zo hadden er nog wel paar anderen gewisseld mogen worden. Vooral Oleguer mag zich de ogen uit de kop schamen. Maar misschien kan hij ook gewoon niet beter?quote:Op zondag 7 december 2008 17:41 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Het was gezien het spelbeeld ook broodnodig.
Inderdaad helemaal mee eens. Genoeg gepruts .. bijna gaf ie het weg. Niet dat de rest zo fantastisch stond te voetballen maar hij was echt het top puntquote:Op zondag 7 december 2008 14:49 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Van der Wiel centraal en Silva eens een kansje geven a.u.b.
Hij was ook bedroevend slecht hoor. Ik hoop dat het eenmalig was. .. Maar het team moet als geheel meer lef tonen en gewoon inspelen die ballen en een bal niet telang vast houden. Zie je niet direct een opening speel die bal door desnoods opzij .quote:Op zondag 7 december 2008 17:39 schreef Trancelocator het volgende:
Dat Dario er na een uur uitging was vooraf min of meer afgesproken. Hij is net hersteld.
Daar komt het eigenlijk wel op neer ja. Er is geen lijn in te bekennen verder.quote:Op zondag 7 december 2008 18:06 schreef DJ_Ryow het volgende:
het enige wat we nu hebben zijn 2 klasbakken voorin aan de zijkanten die niet als buitenspelers fungeren. geen man op het middenveld ala Sneijder/Van der Vaart/Litmanen etc. en de verdedigers zijn niet goed genoeg. hierdoor lijkt het voetbal nergens op, krijgen we veel goals tegen en zijn we afhankelijk van counters, individuele uitspattingen en fouten van de tegenstander.
En Suarez die zowat in z'n eentje de wedstrijd heeft gewonnen.quote:
Die jongen is elke week veruit de beste.quote:Op zondag 7 december 2008 18:12 schreef BB-boy het volgende:
[..]
En Suarez die zowat in z'n eentje de wedstrijd heeft gewonnen.
Prachtig hoe die ging klappen na afloopquote:Op zondag 7 december 2008 16:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 december 2008 19:49 schreef kevin6188 het volgende:
Wat een gejank allemaal.
We hebben gewonnnen... uit nog wel... en dat in december... en ook nog eens van een kleintje.
Kan niet op!
Idd. Genieten met De Graafschap.quote:
Er werd trouwens lekker synchroon gezongen vandaag in het uitvak. Alles ging in canon.quote:Op zondag 7 december 2008 16:16 schreef Silenus het volgende:
quote:Op zondag 7 december 2008 21:06 schreef Silenus het volgende:
Het binnengaan bij de poortjes was overigens het totaal tegenovergestelde van Hamburg. Gewoon...door...lopen..wat een luxe!
En die muziek voor de wedstrijd, allemachtig zeg! Jan Smit en Nick&Simon kan ik nog wel aan, maar dit was me toch een partij palingmeuk waar de honden geen brood van lusten. Zit je daar met je drie uur slaap, een felle zon in je ogen en dan heel hard 'HE JALALALALAA WE ZIJN HIER IN VOLENDAM EN DAAR IS HET ALTIJD FEEEHEEEEEESSSSTTTTTT', uit een geluidsinstallatie uit het jaar 0, aargh.
Broodje bal was ook al niet zo goed.
Enfin, volgend jaar weer.
De wedstrijd of de muziek?quote:Op zondag 7 december 2008 21:18 schreef dronkeykong het volgende:
[..]Wat een marteling moet dat zijn geweest zeg.
Een minuutje of wat 'polopolopopopop' kwam ook nog voorbij.quote:Op zondag 7 december 2008 21:06 schreef Silenus het volgende:
Het binnengaan bij de poortjes was overigens het totaal tegenovergestelde van Hamburg. Gewoon...door...lopen..wat een luxe!
En die muziek voor de wedstrijd, allemachtig zeg! Jan Smit en Nick&Simon kan ik nog wel aan, maar dit was me toch een partij palingmeuk waar de honden geen brood van lusten. Zit je daar met je drie uur slaap, een felle zon in je ogen en dan heel hard 'HE JALALALALAA WE ZIJN HIER IN VOLENDAM EN DAAR IS HET ALTIJD FEEEHEEEEEESSSSTTTTTT', uit een geluidsinstallatie uit het jaar 0, aargh.
Broodje bal was ook al niet zo goed.
Enfin, volgend jaar weer.
quote:Gerucht: 'Ajax gaat bieden op Vennegoor'
zondag 07 december, door SV, Amsterdam, 21:23u, Sunday Express
De BBC en Sunday Express melden het gerucht dat Ajax in de winterstop een bod gaat uitbrengen op Jan Vennegoor of Hesselink. De 30-jarige spits speelt op dit moment bij Celtic in Schotland.
Vennegoor of Hesselink, die in het verleden uitkwam voor FC Twente en PSV, speelt voor het derde seizoen bij de Schotten. Dit seizoen kwam hij, mede door een liesblessure, slechts zeven wedstrijden in actie. Hierin maakte hij twee doelpunten.
Bron?quote:
Met alleen talenten red je het niet.quote:Op zondag 7 december 2008 22:11 schreef toma het volgende:
Vennegoor![]()
Ik had gehoopt dat ze met het huidige bestuur wat beter ging scouten zodat de jongere talenten uit het buitenland gehaald konden worden. Maar ik hoopte ook dat dit soort wedstrijden als vandaag wat makkelijker gewonnen zouden kunnen worden. Ach .. misschien leg ik de lat wel te hoog.
Er zitten inderdaad weinig talenten in deze selectie!quote:Op zondag 7 december 2008 22:11 schreef toma het volgende:
Vennegoor![]()
Ik had gehoopt dat ze met het huidige bestuur wat beter ging scouten zodat de jongere talenten uit het buitenland gehaald konden worden. Maar ik hoopte ook dat dit soort wedstrijden als vandaag wat makkelijker gewonnen zouden kunnen worden. Ach .. misschien leg ik de lat wel te hoog.
Ik neem aan dat je ook geen problemen had toen Stam bij Ajax ging voetballen?quote:Op zondag 7 december 2008 22:18 schreef ub40_bboy het volgende:
Een spits als Vennegoor is wel goed met mannetjes als Suarez, Sulejmani en Aissatti eromheen. Maarja om nou een psv'er te kopen.
Misschien is het wel slim inderdaad. Vennegoor kan ballen vasthouden, kopduels winnen, ballen kaatsen. Vennegoor samen met Sulejmani, Suarez en Aissatti is wel levensgevaarlijk.quote:Op zondag 7 december 2008 22:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook geen problemen had toen Stam bij Ajax ging voetballen?
Aissati, Huntelaar, Rommedahl hadden natuurlijk ook geen PSV verleden.
Dat zeg ik ook niet. Maar wanneer ze iemand voor de spits willen halen dan ga je toch geen Vennegoor halen die z'n beste tijd al heeft gehad? Dan moet je een jonge gast halen wiens beste tijd nog moet komen zodat je aan lange termijn planning doet.quote:Op zondag 7 december 2008 22:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Met alleen talenten redt je het niet.
Ligt vooral aan de prijs. Als Cvitanich niet goed genoeg of niet fit genoeg blijkt te zijn om dit seizoen op niveau af te maken dan heb ik weinig tegen Vennegoor als aankoop mits hij niet al te duur is.quote:Op zondag 7 december 2008 22:25 schreef toma het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Maar wanneer ze iemand voor de spits willen halen dan ga je toch geen Vennegoor halen die z'n beste tijd al heeft gehad? Dan moet je een jonge gast halen wiens beste tijd nog moet komen zodat je aan lange termijn planning doet.
Vennegoor kom op joh. Als hij gehaald wordt dan vind ik dat we geen progressie boeken wat het beleid betreft.
Noem eens een betere optie? Met Vennegoor weet je wat je in huis haalt, hij heeft zich ruim bewezen op Eredivisieniveau en ook in Europa. Andere spelers zijn een veel grotere gok.quote:Op zondag 7 december 2008 22:25 schreef toma het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar wanneer ze iemand voor de spits willen halen dan ga je toch geen Vennegoor halen die z'n beste tijd al heeft gehad? Dan moet je een jonge gast halen wiens beste tijd nog moet komen zodat je aan lange termijn planning doet.
Vennegoor kom op joh. Als hij gehaald wordt dan vind ik dat we geen progressie boeken wat het beleid betreft.
Een spits die 30 is is nu juist op zijn sterkst.quote:Op zondag 7 december 2008 22:25 schreef toma het volgende:
[..]
Dan heb ik nog liever dat hij Bodul voor de leeuwen gooit. Als je Vennegoor haalt dan neemt hij geen genoegen met een contract van een half jaar vanwege zijn leeftijd. Na dit seizoen zit hij alleen maar de ontwikkeling van jeugdspelers in de weg daar schiet je niks mee op. Als je nou een topspits op leeftijd binnen kunt halen moet je dat meteen doen. Maar Vennegoor kom op joh, dat is toch geen speler die Ajax op sleeptouw gaat nemen door er 20 in te schieten in de rest vd competitie.quote:Op zondag 7 december 2008 22:27 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ligt vooral aan de prijs. Als Cvitanich niet goed genoeg of niet fit genoeg blijkt te zijn om dit seizoen op niveau af te maken dan heb ik weinig tegen Vennegoor als aankoop mits hij niet al te duur is.
Kan aan mij liggen maar Vennegoor is toch een type Huntelaar? Iets langer, kopsterker, beter aanspeelpunt maar een mindere afmaker.quote:Op zondag 7 december 2008 22:32 schreef Jasza het volgende:
Vennegoor tsja, het is niet mijn soort spits :p
Ik zou eerst eens een verdediger halen en Cvitanich de rest vh seizoen de kans gunnen. Als je Dario het vertrouwen niet gunt dat is er geen sprake van een slecht beleid maar van een dramatisch beleid. Wanneer in de zomer blijkt dat Dario het toch niet blijkt te kunnen dan kun je alsnog verder kijken.quote:Op zondag 7 december 2008 22:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Noem eens een betere optie? Met Vennegoor weet je wat je in huis haalt, hij heeft zich ruim bewezen op Eredivisieniveau en ook in Europa. Andere spelers zijn een veel grotere gok.
En ben je inmiddels het kampioenschap misgelopen.....?quote:Op zondag 7 december 2008 22:35 schreef toma het volgende:
[..]
Wanneer in de zomer blijkt dat Dario het toch niet blijkt te kunnen dan kun je alsnog verder kijken.
Deels met je eens maar het moet je geen punten gaan kosten en daarmee de titel. Hij moet laten zien dat ie in de basis thuis hoort en zijn kans grijpen als ie hem krijgt.quote:Op zondag 7 december 2008 22:35 schreef toma het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens een verdediger halen en Cvitanich de rest vh seizoen de kans gunnen. Als je Dario het vertrouwen niet gunt dat is er geen sprake van een slecht beleid maar van een dramatisch beleid. Wanneer in de zomer blijkt dat Dario het toch niet blijkt te kunnen dan kun je alsnog verder kijken.
Die man kan gewoon zeer waardevol zijn. Echt een etter waar je een hoop defensies in de eredivisie pijn mee kan doen door een simpele lange bal.quote:Op zondag 7 december 2008 22:45 schreef Noshiba het volgende:
VoH zou prima zijn voor ons
maarja t is toch VoH he
Als je Dario het vertrouwen niet gunt dan ben je als club zijnde toch knettergek?! Je haalt hem in de zomer voor een hoop geld voor als Huntelaar vertrekt. Dat is op dit moment het geval, dan kun je hem niet het vertrouwen ontnemen op het moment dat hij in de eerste seizoenshelft niet veel heeft laten zien door oa een hamstringblessure. Dan gun je hem de kans niet, je kunt niet verwachten van een speler uit een totaal andere cultuur dat hij na een blessure direct Huntelaar opvolgt. Geef hem het vertrouwen de rest van het seizoen en laat hem z'n ding doen en gun hem de tijd om zich aan te passen. Je levert sowiezo in met het vertrek van Huntelaar dat is onvermijdelijk.quote:Op zondag 7 december 2008 22:38 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
En ben je inmiddels het kampioenschap misgelopen.....?
Niks tegen Dario maar hij heeft nog niet genoeg (kunnen) laten zien dat hij een half seizoen dé spits van ajax kan zijn. En wat als hij geblesseerd raakt?
Dat is in ieder geval wat Huntelaar zegt.quote:Op zondag 7 december 2008 22:56 schreef Noshiba het volgende:
Ze waren bij utrecht thuis al aan het praten met real?!
Maar Toma je begrijpt toch ook wel dat we ons nu geen misstappen kunnen verooloven? En dat hij gewoon ZELF iedere kans moet pakken die hij krijgt?quote:Op zondag 7 december 2008 22:55 schreef toma het volgende:
[..]
Als je Dario het vertrouwen niet gunt dan ben je als club zijnde toch knettergek?! Je haalt hem in de zomer voor een hoop geld voor als Huntelaar vertrekt. Dat is op dit moment het geval, dan kun je hem niet het vertrouwen ontnemen op het moment dat hij in de eerste seizoenshelft niet veel heeft laten zien door oa een hamstringblessure. Dan gun je hem de kans niet, je kunt niet verwachten van een speler uit een totaal andere cultuur dat hij na een blessure direct Huntelaar opvolgt. Geef hem het vertrouwen de rest van het seizoen en laat hem z'n ding doen en gun hem de tijd om zich aan te passen. Je levert sowiezo in met het vertrek van Huntelaar dat is onvermijdelijk.
Oh dat zou best nog wel eens handig kunnen zijn.quote:Op zondag 7 december 2008 23:10 schreef denthemen het volgende:
Als VOH komt is het alleen maar om de corners op te vangen die tegenwoordig steeds weer richting de andere tribune gaan
Je kunt Dario nu toch niet veroordelen tijdens een wedstrijd waarin het collectief heeft gefaald? Je mag dan toch niet verwachten dat hij de boel op sleeptouw neemt. Ik weet ook wel dat Cvitanich misschien niet de kwaliteit heeft om net zo goed te worden als Huntelaar is, maar als hij een functionele spits blijkt te zijn die zijn positie goed invult dan kun je daar het seizoen toch ook mee afmaken? Daar heb je Vennegoor toch niet voor nodig? Je hebt met Leonardo en Bodul ook nog wat achter de hand en als je het vertrouwen echt niet hebt, koop dan een talentje ipv een ouwe lul.quote:Op zondag 7 december 2008 23:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar Toma je begrijpt toch ook wel dat we ons nu geen misstappen kunnen verooloven? En dat hij gewoon ZELF iedere kans moet pakken die hij krijgt?
Hij voetbalt als een natte krant .. misschien dat hij met het tweede ritme op kan doen of dergelijke maar om die jongen als een vis op het droge in het eerste te laten ploeteren een half jaar vind ik overdreven kortzichtig. Het kampioenschap gaat boven alles. Jammer dat je inkoopbeleid op een punt faalt maar als je kampioen wordt hoor je daar niemand meer over en kan je die jongen een zomer lang in laten passen.
Zoiets als Zlatan bedoel je?quote:Op zondag 7 december 2008 23:41 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, we kunnen beter weer zo'n halfbakken Scandinavische speler halen..
Tsjah maar als je 7 miljoen hebt gekost dan moet je toch wel wat Volendammers van je af kunnen houden? Hij heeft vandaag amper een duel gewonnen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:27 schreef toma het volgende:
[..]
Je kunt Dario nu toch niet veroordelen tijdens een wedstrijd waarin het collectief heeft gefaald? Je mag dan toch niet verwachten dat hij de boel op sleeptouw neemt. Ik weet ook wel dat Cvitanich misschien niet de kwaliteit heeft om net zo goed te worden als Huntelaar is, maar als hij een functionele spits blijkt te zijn die zijn positie goed invult dan kun je daar het seizoen toch ook mee afmaken? Daar heb je Vennegoor toch niet voor nodig? Je hebt met Leonardo en Bodul ook nog wat achter de hand en als je het vertrouwen echt niet hebt, koop dan een talentje ipv een ouwe lul.
Zeven jaar geleden dat daar nog iets fatsoenlijks vandaan kwam.quote:
Rosenberg een rommelaar? Die gozer is gewoon super bij Werderquote:Op zondag 7 december 2008 23:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zeven jaar geleden dat daar nog iets fatsoenlijks vandaan kwam.
Ik dacht meer aan rommelaars als Kennedy, Rommedahl, Rosenberg en Lindgren.
Inderdaad, ik denk dat als ze iets langer het vertrouwen krijgen dat dat echt wel werkt. Vooral bij jongere spelers en nieuwkomers (laten we er daar nou een hoop van hebben), voor hun is het al zo moeilijk om onder die druk te presteren.quote:Op zondag 7 december 2008 23:52 schreef Houniet het volgende:
Bij ons is het probleem dat de meeste na 5 wedstrijden al beginnen te kankeren op spelers.
Nou, volgens mij zijn ze niet zo tevreden hoor in Bremen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:49 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Rosenberg een rommelaar? Die gozer is gewoon super bij Werder
Heeft hij niet voldoende kansen gehad als centrumspits? Ajax kocht KJH niet voor niks.quote:Op zondag 7 december 2008 23:57 schreef BB-boy het volgende:
Rosenberg is misbruikt als buitenspeler, die zou nu eigenlijk niet misstaan als opvolger van KJH.
Speelt amper, laatst wel bij een invalbeurt een zeer fraaie goal gemaakt.quote:Op zondag 7 december 2008 23:48 schreef DurQ het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met luque, die is toch nog steeds van Ajax? komt ie volgend seizoen weer naar Amsterdam? Speelt ie nu goed? Iemand enig idee?
Inderdaad. Rosenberg is geen Ajax-spits. Laten we eerst maar eens een verdediger halen ipv een opvolger voor Klaas-Jan. Oleguer zag er wederom niet zo fris uit vandaag en zoveel hebben we nou ook niet achter de hand verdedigend gezien.quote:Op maandag 8 december 2008 00:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zijn ze niet zo tevreden hoor in Bremen.
[..]
Heeft hij niet voldoende kansen gehad als centrumspits? Ajax kocht KJH niet voor niks.
Hij heeft ondertussen toch al 10 keer gespeeld dit seizoen. Maar Luque is over the hill.quote:Op maandag 8 december 2008 00:14 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Speelt amper, laatst wel bij een invalbeurt een zeer fraaie goal gemaakt.
Volgens mij zijn ze juist wel tevreden over hem bij Werder. De Duitse Nos voetbaluitzending had laatst nog een klein item over hem. Speelt veel, is betrokken bij veel goals en scoort zelf ook nog wel wat. Bovendien ga je toch geen speler terughalen die min of meer mislukt is bij Ajax.quote:Op maandag 8 december 2008 00:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zijn ze niet zo tevreden hoor in Bremen.
[..]
Heeft hij niet voldoende kansen gehad als centrumspits? Ajax kocht KJH niet voor niks.
quote:Op maandag 8 december 2008 00:14 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Speelt amper, laatst wel bij een invalbeurt een zeer fraaie goal gemaakt.
20 keer gespeeld, 5 goals, 2 assists.quote:Op maandag 8 december 2008 00:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze juist wel tevreden over hem bij Werder. De Duitse Nos voetbaluitzending had laatst nog een klein item over hem. Speelt veel, is betrokken bij veel goals en scoort zelf ook nog wel wat. Bovendien ga je toch geen speler terughalen die min of meer mislukt is bij Ajax.
Volg jij 'm? Heeft 'ie ook al in de basis gestaan? Dacht dat hij alleen zo af en toe mocht invallen.quote:Op maandag 8 december 2008 00:16 schreef toma het volgende:
[..]
Hij heeft ondertussen toch al 10 keer gespeeld dit seizoen. Maar Luque is over the hill.
Kut-AD.quote:Na de 2-1 zong het vak met Ajax-fans massaal over een nieuwe Blind als ‘échte Ajacied.’ Aan het einde van een bewogen transferweek zorgde een tiener zo op twee manieren voor bevlogenheid: als speler met geldingsdrang binnen de lijnen. En daarbuiten als voetballer met wie de achterban van Ajax zich identificeert in een periode waarin kort na elkaar Heitinga, Stekelenburg en Huntelaar in die rol zijn weggevallen.
Nee ik volg het Spaanse voetbal niet ik weet alleen wel dat hij regelmatig speelt.quote:Op maandag 8 december 2008 00:21 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Volg jij 'm? Heeft 'ie ook al in de basis gestaan? Dacht dat hij alleen zo af en toe mocht invallen.
Eduardo Ferreira van Ajax CT schijnt wel goed bezig te zijn. Misschien geeft de trainer daar straks weer een belletje richting Amsterdam..quote:Op maandag 8 december 2008 00:15 schreef toma het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens een verdediger halen ipv een opvolger voor Klaas-Jan. Oleguer zag er wederom niet zo fris uit vandaag en zoveel hebben we nou ook niet achter de hand verdedigend gezien.
Juist. Dat zeg ik dus ook. Eerst maar eens een fatsoenlijke verdediging en een speler die de boel op sleeptouw neemt als het kut gaat.quote:Op maandag 8 december 2008 00:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
We hebben toch een spits? VoH is totaal overbodig.Cvitanich is gehaald als opvolger van Huntelaar. Elke spits die je nu eventueel koopt moet voor de lange termijn zijn. Al is dit niet echt nodig omdat Bodul en Castillion over een tijdje bij het eerste komen. Ajax kan zich beter richten op de zwakke plekken in het elftal.
Het lijkt erop dat die instelling toch nog wat oplevertquote:Op maandag 8 december 2008 00:26 schreef Radegast het volgende:
[..]
Eduardo Ferreira van Ajax CT schijnt wel goed bezig te zijn. Misschien geeft de trainer daar straks weer een belletje richting Amsterdam..
Echt geweldig zijn debuut. Niet alleen heeft hij een van de grootste iconen van Ajax als vader maar hij kan zelf ook nog goed voetballen. Heel zijn jeugd bij Ajax gezeten,aardige gast die komt er welquote:Op maandag 8 december 2008 00:23 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Kut-AD.
Schrijf gerust op dat er voor de 1-2 ook al werd gezongen voor Blind. Nu lijkt men weer een stel gloryhunters en als ik ergens een hekel aan heb...
Ik ben ook wel benieuwd naar Alderweireld.quote:Op maandag 8 december 2008 00:30 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Echt geweldig zijn debuut. Niet alleen heeft hij een van de grootste iconen van Ajax als vader maar hij kan zelf ook nog goed voetballen. Heel zijn jeugd bij Ajax gezeten,aardige gast die komt er wel![]()
(wacht ook met spanning op rodney)
Het is ook een beetje omdat het niet loopt nu. En in vergelijking met vorig jaar mis je in elke linie een bepalende speler. Stekelenburg-Heitinga-Davdis-Huntelaar. Als het niet draait zijn dat soort (Nederlandse)jongens toch belangrijk. Maar in principe zouden Vertonghen,Vermaelen,Lindgren, Suarez dit ook wel moeten doen. Em Gabri doet het met zijn spel alleen Oleguer valt me echt tegen.Ik had echt verwacht dat hij een persoonlijkheid zou zijn die leiding zou geven van achteruit. En ik snap wel dat hij moet wennen maar hij komt van Barcelona. Je zou verwachten dat hij voetballend makkelijk mee zou kunnen.quote:Op maandag 8 december 2008 00:28 schreef Houniet het volgende:
Jammer dat Davids weg is. Die schreeuwt alles bij elkaar.
Ik hoorde het ookquote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Iemand trouwens ook gehoord dat bij nac - ado suarez gescandeerd werd na een schwalbe van de speler? Hoe triest ben je dan zeg..
Het wordt maar weer is duidelijk dat ze bij ADO in alles hopeloos achter de feiten aanlopenquote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Iemand trouwens ook gehoord dat bij nac - ado suarez gescandeerd werd na een schwalbe van de speler? Hoe triest ben je dan zeg..
Dat hoorde ik ook jaquote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Apart, hij speelt bij Sparta.quote:Op maandag 8 december 2008 00:44 schreef Fortitudo het volgende:
poepon doet het ook wel redelijk bij willem2
spartaquote:Op maandag 8 december 2008 00:44 schreef Fortitudo het volgende:
poepon doet het ook wel redelijk bij willem2
Ik vind niet dat je op iedere linie een speler moet hebben die iedereen scherp houdt en anderen zegt waar het op staat als het niet goed draait. Maar we missen wel een échte aanvoerder zoals Davids, Stam en ook Blind dat waren. Vermaelen zou dat wel kunnen naar mijn mening maar hij mist misschien de ervaring. Gabri heeft de mentaliteit maar mist de taalvaardigheid om snel te communiceren. Lindgren? Ik vind hem niet bijzonder en hij is niet een echte leider. Wordt Stekelenburg dan onze aanvoerder die ons door moeilijke tijden helpt? Ik vraag het me af.quote:Op maandag 8 december 2008 00:36 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Het is ook een beetje omdat het niet loopt nu. En in vergelijking met vorig jaar mis je in elke linie een bepalende speler. Stekelenburg-Heitinga-Davdis-Huntelaar. Als het niet draait zijn dat soort (Nederlandse)jongens toch belangrijk. Maar in principe zouden Vertonghen,Vermaelen,Lindgren, Suarez dit ook wel moeten doen. Em Gabri doet het met zijn spel alleen Oleguer valt me echt tegen.Ik had echt verwacht dat hij een persoonlijkheid zou zijn die leiding zou geven van achteruit. En ik snap wel dat hij moet wennen maar hij komt van Barcelona. Je zou verwachten dat hij voetballend makkelijk mee zou kunnen.
quote:Afscheid Huntelaar bij duel tegen ADO
Na een afscheid van de spelersgroep dit weekend, vertrekt Huntelaar vandaag naar Madrid om daar zijn revalidatie te vervolgen. Volgens het Algemeen Dagblad is het de bedoeling van Ajax om hem rond het duel tegen ADO Den Haag op 28 december afscheid te laten nemen van het publiek.
AZ heeft een lastiger programma dan dat wij hebbenquote:Op maandag 8 december 2008 10:05 schreef Dvm86 het volgende:
De nummers 1-5 tot aan de winterstop:
Ajax - NAC
Feyenoord - AZ
FC Groningen - Twente
Vitesse - PSV
AZ - FC Utrecht
NAC - Vitesse
PSV - Feyenoord
Twente - Willem II
De Graafschap - Ajax
Feyenoord - NAC
PSV - Twente