abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 18:18:45 #1
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63761134
Nou ja, de TT zegt het al he. Ik had er laatst met een vriendin van me een discussie over, en zij vond het dus ontzettend sneu als mensen in hun eentje alcohol drinken. Ik vind het zelf wel kunnen zolang je het een beetje binnen de perken houdt, maar ik weet dat er wel meer mensen zijn die het afkeuren.

Nou drink ik zelf ook als ik alleen ben, 1 a 2 keer per week een paar biertjes, dus misschien vertroebelt dat mijn oordeel wel een beetje.

Wat vinden jullie? Moet het kunnen of is het voorbehouden aan eenzame figuren die hard op weg zijn alcoholist te worden?
pi_63761176
-edit- ja tof

[ Bericht 87% gewijzigd door Re op 04-12-2008 18:33:27 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 4 december 2008 @ 18:20:26 #3
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63761180
Borrel moet kunnen
pi_63761189
Ik hoor 't ook wel vaker. Ik geniet gewoon van een biertje, vind 't namelijk lekker, van die mensen die enkel bier drinken om dronken te worden of om gezelligheid te creëren vind ik dan juist weer sneu.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_63761197
vind het vrij triest

al gebeurt het soms 1x in de maand dat ik 1 biertje drink als ik alleen ben
Nothing to see here, carry on
pi_63761262
Waarom zou het triest zijn? Cola drink je toch ook alleen?
pi_63761270
Waarom zou je wel drinken met vrienden? Is het door de groepsdruk? Of is het anders saai? Niks mis met alleen drinken.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:24:56 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63761299
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Bolter het volgende:
Ik hoor 't ook wel vaker. Ik geniet gewoon van een biertje, vind 't namelijk lekker, van die mensen die enkel bier drinken om dronken te worden of om gezelligheid te creëren vind ik dan juist weer sneu.
Dat vind ik dan weer een zeer sterk antwoord
  donderdag 4 december 2008 @ 18:25:28 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63761311
Dus sommige mensen drinken dus alleen alcohol wanneer ze met anderen zijn, en wanneer ze alleen zijn dan is het opeens niet te drinken!?
Je drinkt toch iets omdat je het lekker vind smaken of niet!?

Persoonlijk hou ik totaal niet van alcohol, maar het is wel erg triest met je gesteld als je pretendeert het lekker te vinden, maar het wel alleen drinkt wanneer er anderen bij zijn, en wanneer je in je eentje bent raak je het niet aan
pi_63761313
inderdaad niks mis mee. Ook fijn om een keer lekker te relaxen als je alleen bent..
  donderdag 4 december 2008 @ 18:27:24 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63761345
Ik drink nu ook een biertje.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63761347
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:27:53 #13
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_63761353
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Mendeljev het volgende:
Ik heb laatst hoestdrank gedronken toen ik alleen was! 15% alcohol!
Zit daar alcohol in? Vandaar dat ik vroeger altijd tegen m'n moeder deed alsof ik veel moest hoesten.
pi_63761374
Het maakt niet uit of je in je eentje bent of met een groep, drinken om het drinken is altijd triest.
Death is just another state of mind.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:29:24 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63761387
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:25 schreef Yi-Long het volgende:
Dus sommige mensen drinken dus alleen alcohol wanneer ze met anderen zijn, en wanneer ze alleen zijn dan is het opeens niet te drinken!?
Je drinkt toch iets omdat je het lekker vind smaken of niet!?

Persoonlijk hou ik totaal niet van alcohol, maar het is wel erg triest met je gesteld als je pretendeert het lekker te vinden, maar het wel alleen drinkt wanneer er anderen bij zijn, en wanneer je in je eentje bent raak je het niet aan
Nou ja, laten we eerlijk zijn, alcohol wordt niet alleen gedronken omdat het drankje lekker is, maar ook vanwege de lekkere effecten ervan.

Er zijn meer mensen die het met me eens zijn dan ik had gedacht, dus dan maar even advocaat van de duivel spelen. Die vriendin vond dus dat als je alcohol in je eentje drinkt, je niet meer de sociale controle hebt die je bij groepen wel hebt. De kans op misbruik en drinken als je problemen hebt wordt dan groter. Zit ergens wel wat in natuurlijk.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:29:59 #16
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_63761399
ALS ik echt dronken wil worden doe ik dat alleen. In gezelschap heb ik wel betere dingen te doen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 december 2008 @ 18:31:07 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63761424
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
Ik drink graag een glas wijn of port 's avonds, gewoon omdat ik het lekker vind. dat ga ik heus niet laten omdat mijn vriend niet thuis is... En daarbij, als zou hij wel thuis zijn, dan nog zou ik 'alleen' drinken omdat hij geen alcohol drinkt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 4 december 2008 @ 18:32:24 #18
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63761438
Natuurlijk drink je alcohol om de effecten ervan te merken. Beetje triest als je dat zelf niet toe durft te geven, laat staan afgeven op anderen die dat wel durven.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:33:10 #19
144213 Adidah
Het was wraak
pi_63761445
Waar mensen zich druk om kunnen maken _!
  donderdag 4 december 2008 @ 18:34:31 #20
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63761471
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:33 schreef Adidah het volgende:
Dat dus.

En of je je nou kapot zuipt alleen of met vrienden, het is beide nogal zielig.
pi_63761491
Ook in je eentje kunnen de effecten van alcohol lekker zijn, even tot rust komen met een paar lekkere biertjes na een stressvolle dag, even afschakelen ook zoals ik het altijd noem.. Drinken samen met kameraden daarbij kan het ook al snel uit de hand lopen, denk dat je samen met anderen meer kunt drinken dan in je eentje. Alsog beiden okey, in je eentje kun je teveel zuipen en samen met anderen nog meer.
Genieten is toegestaan!!!
pi_63761522
Wat is 'drinken' in dit geval? Als je regelmatig in je eentje thuis enorm bezopen bent vind ik het vrij kansloos, maar verder drink je toch gewoon omdat je het lekker vindt? Als ik niet naar de kroeg ga maar gewoon een keer thuis op de bank voetbal of een film kijk in m'n eentje vind ik het ook gewoon lekker om er een biertje bij te drinken.
pi_63761556
Inderdaad hoever je gaat. Verder dan aangeschoten is sowieso fout, aangeschoten is dan een groot woord, helemaal verdoofd en vervolgens bezopen zijn bedoel ik dan, prettig geheumeurd is wat anders.. Iedere dag aangeschoten is vanzelf ook out maar een licht tintelend gevoel zo nu en dan kan geen kwaad

De grenzen kennen bij alcohol dus, anders wordt het al snel een hard drugs en dan is het van de duivel zoals velen het beweren dat het kan zijn.

Stoned zijn is een tweede geval, coke gebruiken een derde. Maar alcohol net zozeer.
pi_63761625
Ik moet wel anders gaan mijn handen weer trillen
pi_63761641
quote:
wat jij doet is goed en wat de ander doet is sneu
  donderdag 4 december 2008 @ 18:42:27 #26
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63761659
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:41 schreef Pakspul het volgende:
Ik moet wel anders gaan mijn handen weer trillen
Ik bne net wakkaer en moet azo ana men eerste buiertje beginnene.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:43:12 #27
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_63761673
quote:
So True, lekker filmpje kijken of gamen met een koud biertje erbij en wat nootjes.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_63761725
Als je een lekker biertje of wijntje wil, dan pak je dat dan toch gewoon? Alleen jezelf laveloos zuipen doe je niet alleen, want dan ben je een alcoholist
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_63761812
Uit het raam staren, muziek luisteren en 5 halve liters. Liever alleen.
Yeasayer - Wait for the Summer
  donderdag 4 december 2008 @ 18:49:57 #30
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63761829
Hoeft helemaal niet sneu te zijn. Gewoon een glaasje wijn/bier/port/ whatever voor de lekker. Maar me in mijn eentje bezatten lijkt me niet zo veel aan.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 4 december 2008 @ 18:50:49 #31
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63761853
Pffff wat heerst er weer een stigma op alleen drinken. Je hebt gewoon sommige avonden dat je aan het gamen/teeveejen bent en zin hebt in drank. Nou dan drink je er een, of meer. Neukt niks of ik alleen ben of met anderen.

Maarja ik ben huiskamer alcoholist
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63761863
zak wiet erbij
pi_63761902
Heerlijk met een biertje achter mijn PC'tje Fokken na een drukke dag.
Maar ja, dan ben ik eigenlijk niet alleen, ben met jullie allemaal.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_63762163
Je vriendin is triest.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:06:20 #35
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63762218
Niemand die denkt dat de kans op misbruik of alcoholisme groter wordt?

Dat, op het moment dat het al een gewoonte is regelmatig alleen te drinken, de drempel lager wordt om je problemen weg te drinken als je onder stress staat?
pi_63762233
paar biertjes 1 a 2x in de week klinkt meer als ik wil beetje los zijn. zo nu en dan na een dag hard werken een lekker biertje ipv je cola is wat anders.
pi_63762355
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:06 schreef Hephaistos. het volgende:

Dat, op het moment dat het al een gewoonte is regelmatig alleen te drinken, de drempel lager wordt om je problemen weg te drinken als je onder stress staat?
De kans is zo groot zoals je de kans zelf groter laat worden bij gebruik van alcohol en drugs. De kans wordt niet vanzelf groter, JIJ maakt de kans groter omdat je er niet mee kunt of wilt mee omgaan.

En af en toe uit je bol kan dan zeker geen kwaad. Mensen hebben het wel eens nodig om eens hun verzinnen te verzetten, en ook aldoende je leer je.

October feesten zijn ondertussen achter de rug, je kon de zatte mensen hier van de straat rapen, maar ze leren ervan en het is eens per jaar, ze zullen vast en zeker thuis drinken maar goed. Wat is er fout om eens de remmen los te gooien?

Somber in duisternis leven zonder pleziertje, krijgt daar niet iedereen spijt van?
  donderdag 4 december 2008 @ 19:14:15 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_63762417
quote:

Ja, dat is in sommige gevallen wel zo maar hoevaak komt het wel niet voor dat 'lamzuipen' een group-effort is en er hele groepen lamlendig naar de tyfus gaan 'omdat het cool is'?

Dus het is niet sneu om te drinken wanneer je alleen bent, het is per definitie niet goed voor je als je geen maat kan houden omdat je ergens over in de stress zit en je het niet op kan lossen dus dan maar 'verdrinkt'. Niet sneu (als in sneu persoon) maar gewoon kut voor diegene. Omdat het weleens fout kan gaan bij bepaalde mensen maakt het niet meteen 'slecht' bij iedereen die het doet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_63762563
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:32 schreef AngerManagement het volgende:
Natuurlijk drink je alcohol om de effecten ervan te merken. Beetje triest als je dat zelf niet toe durft te geven, laat staan afgeven op anderen die dat wel durven.
eensch
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  donderdag 4 december 2008 @ 19:22:52 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63762651
Ik drink al tijden niet meer , behalve op sociale gelegenheden, maar ik vind een drankje drinken in je eentje doodnormaal. Je drinkt het toch voor jezelf?

Daarbij ben ik juist geneigd meer te drinken in groepsverband dan wanneer ik thuis een flesje wijn opentrek. Als ik in een kroeg sta dan vliegen ze er echt in absurd tempo doorheen.
Thuis in mijn eentje geef ik daar niet aan toe.
pi_63763073
Wat een kleutertopic.
ik hou van holland. jij?
pi_63763225
Inderdaad een kleutertopic.

Wat is er in hemelsnaam fout aan om in je eentje even een biertje of whiskytje te drinken? Heerlijk.

Ik zou het alleen enigszins dubieus vinden om jezelf in je eentje helemaal te bezatten, maarja, meestal hebben zo'n mensen wel wat problemen om weg te drinken.

Net zoals je voor jezelf een glas cola of melk neemt, kan je ook een flesje bier nemen. What's the difference? Er zit alcohol in? Boeie. Er zijn wel dingen die 100000000x vreemder zijn die mensen in hun eentje doen, en je niet eens van wil weten dat ze dat doen.
pi_63763268
''Alleen buiten spelen. Sneu?''

''Alleen naar het schoolfeest gaan. Sneu?''

''Alleen biosfilm kijken. Sneu?''
ik hou van holland. jij?
pi_63763328
alleen naar een schoolfeest is wel sneu ja
pi_63763361
Problemen wegdrinken inderdaad, denk dat in verhouding de blowers eerder probleem-"kinderen"- zijn.

Blowers hebben al sneller de neiging om negatieve of stressige gedachtes weg te blowen, iemand die een biertje drinnkt doet dat meer voor de smaak. Blowen is niet iets dat men voor de smaak doet bepaald ook.

Dus wat is het grotere probleem? Blowers of gelegenheids drinkers?

Niet gesproken over achter het stuur want daar zijn ze bij beperkt gebruikt even gevaarlijk.
pi_63763430
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:48 schreef boyv het volgende:
alleen naar een schoolfeest is wel sneu ja
Alleen thuis naar een Disneyfilm kijken. Sneu?
ik hou van holland. jij?
  donderdag 4 december 2008 @ 19:56:23 #47
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63763570
Overigens vind ik dat er eigenlijk niks is dat je niet in je eentje kan doen.

Mensen die dat wel vinden zijn denk ik gewoon onzeker en hebben te veel sociale bevestiging nodig.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator donderdag 4 december 2008 @ 19:57:01 #48
9859 crew  Karina
Woman
pi_63763584
Wat een onzin zeg, ik drink zo vaak alleen, een glas wijn als ik tv kijk of zo. Wat is daar nou sneu aan? Alsof je dan een alcoholist ben. Ik woon alleen, ik kan moeilijk elke keer als ik trek heb ik wijn iemand uitnodigen, omdat alleen drinken "not done" is.

En alleen naar een schoolfeest vind ik ook helemaal niet sneu, als je daar komt zijn er toch mensen die je kent (vooral omdat het van school is).

Ik kan eigenlijk niet zo snel iets bedenken wat sneu is om alleen te doen.
@Mellow GMTA
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 4 december 2008 @ 20:16:18 #49
197456 ytram
...dacht je!
pi_63764181
Af en toe drink ik ook wel eens alleen een borrel of een glas wijn.

Een biertje drink ik toch het liefste in gezelschap. Daar speelt beleving een grotere rol. Een biertje alleen op de bank smaakt me absoluut niet, maar een biertje in de kroeg of een biertje met vrienden op de bank smaakt weer wel goed.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_63764323
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:49 schreef Burghardt het volgende:
Uit het raam staren, muziek luisteren en 5 halve liters. Liever alleen.
En dan meeschreeuwen met de muziek he!

donderdag 4 december 2008 @ 20:20:55 #51
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63764332
Dvd en een biertje of een glas wijn
pi_63764546
Ik zie het probleem niet zo hoor.. In je eentje dronken worden is wat raar, maar gewoon savonds bij het eten/ film/ relaxen even een biertje uit de koelkast pakken is toch heel normaal Bier is niet opeens niet meer lekker als er geen andere mensen bij zijn ofzow
pi_63764699
Als ik trek heb in wijn bij het eten, of een biertje, dan trek ik gewoon een fles open hoor. Lijkt me weinig triests aan. Naja, behalve aan het alleen eten dan . Ik komt niet veel voor, maar ik drink het simpelweg omdat het dan goed smaakt bij de maaltijd. Echter, het blijft wel bij 1-3 glazen wijn (fles kan natuurlijk ook niet 3 dagen open staan) of max 2 biertjes. Bij (veel) meer doe je het niet meer omdat het lekker is, dat is wanneer het triest wordt.
pi_63766050
Alcohol drinken au general is gewoon sneu. Of je nu alleen of met meerdere zijt...
pi_63766529
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:17 schreef Devpartner het volgende:
Alcohol drinken au general is gewoon sneu. Of je nu alleen of met meerdere zijt...
Gelovige hippie
pi_63766729
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:41 schreef boyv het volgende:

[..]

wat jij doet is goed en wat de ander doet is sneu
Klopt.

Wat anderen waren het trouwens ook met mij eens.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_63766889
Ieder bepaalt voor zichzelf wat hij sneu vindt of niet. Andere mensen zijn daarbij nogal overbodig.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 4 december 2008 @ 21:44:14 #58
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63766982
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:29 schreef Hephaistos. het volgende:

Die vriendin vond dus dat als je alcohol in je eentje drinkt, je niet meer de sociale controle hebt die je bij groepen wel hebt. De kans op misbruik en drinken als je problemen hebt wordt dan groter. Zit ergens wel wat in natuurlijk.
Bij mij werkt dat precies andersom. Als ik in de kroeg ben dan gaat bier er in hoog tempo doorheen, terwijl ik als ik thuis in m'n eentje drink eigenlijk nooit meer dan twee hooguit drie flesjes drink.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 4 december 2008 @ 21:53:45 #59
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_63767295
Als je zonder sociale controle gelijk vervalt in alcoholisme dan ben je gewoon labiel.

Voor normale mensen is er niks mis met een lekker wijntje als je voor jezelf gekookt hebt of een biertje na het werk op je balkon op een warme zomerdag. Dat heet jezelf verwennen
  donderdag 4 december 2008 @ 22:52:39 #60
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_63769595
Ik dacht dat er bedoeld werd of alleen in het cafe drinken sneu was, maar thuis... Zo heb ik er echt nog nooit over nagedacht. Zoals ook anderen zeggen drink je een alcoholisch drankje alleen omdat je het lekker vind. Waarom is cola of een alcohol vrij biertje niet sneu en alcohol wel... Dan heb je toch een vreemde manier van denken (rare vriendin heeft de TS).

Ik vind een alcohol vrij biertje goor, dus vandaar echt bier, ik vind wijn lekker en af en toe neem ik ook wat sterkers. Enig nadeel is dat er alcohol in zit en dat ik me daarom moet beperken als ik 's avonds nog wat wil/moet studeren. En heel laat beginnen is geen echt alternatief, want ik heb er gewoon in het begin van de avond (tijdens het eten) trek in.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_63769763
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:33 schreef Adidah het volgende:
pi_63769894
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Nou ja, de TT zegt het al he. Ik had er laatst met een vriendin van me een discussie over, en zij vond het dus ontzettend sneu als mensen in hun eentje alcohol drinken. Ik vind het zelf wel kunnen zolang je het een beetje binnen de perken houdt, maar ik weet dat er wel meer mensen zijn die het afkeuren.

Nou drink ik zelf ook als ik alleen ben, 1 a 2 keer per week een paar biertjes, dus misschien vertroebelt dat mijn oordeel wel een beetje.

Wat vinden jullie? Moet het kunnen of is het voorbehouden aan eenzame figuren die hard op weg zijn alcoholist te worden?
Sneu is, je mening afstellen op die van andere.. Serieus, er verandert echt niets aan de werkelijkheid nadat je zojuist de meningen van andere hebt gehoord.
victim is your name and you shall fall
  donderdag 4 december 2008 @ 23:45:29 #63
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63771108
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:01 schreef myper het volgende:

[..]

Sneu is, je mening afstellen op die van andere.. Serieus, er verandert echt niets aan de werkelijkheid nadat je zojuist de meningen van andere hebt gehoord.
Ja, welkom op een discussieforum verder
pi_63771232
Alsof alcohol alleen toegestaan is als je met anderen bent. Kom op zeg, als ik alleen wat drink, maakt me dat nog geen alcoholist. Ik drink er nog een wijntje op
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 4 december 2008 @ 23:56:31 #65
94617 Ps2K
pi_63771362
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:50 schreef Avani het volgende:
Alsof alcohol alleen toegestaan is als je met anderen bent. Kom op zeg, als ik alleen wat drink, maakt me dat nog geen alcoholist. Ik drink er nog een wijntje op
Idd, ik ben alleen en dit is mijn 4e rum!
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:03:31 #66
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_63771511
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat precies andersom. Als ik in de kroeg ben dan gaat bier er in hoog tempo doorheen, terwijl ik als ik thuis in m'n eentje drink eigenlijk nooit meer dan twee hooguit drie flesjes drink.
Ja, dat heb ik dus ook... Thuis heb ik ook meestal niet zo veel zin in zoveel bier. Ik drink bijna niet alleen, alleen als ik er gewoon echt zin in heb.
Don't let my username fool you...
pi_63771635
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:56 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Idd, ik ben alleen en dit is mijn 4e rum!
Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet als je niet bij AA meetings loopt
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:30:19 #68
94617 Ps2K
pi_63772080
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:08 schreef Avani het volgende:

[..]

Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet als je niet bij AA meetings loopt
- Ik val niemand lastig
- Morgen vrij
- Ik heb er geen probleem mee

Dus wat is het fucking probleem?
pi_63772671
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:46 schreef Juvenalis het volgende:
''Alleen buiten spelen. Sneu?''

''Alleen naar het schoolfeest gaan. Sneu?''

''Alleen biosfilm kijken. Sneu?''
Valt wel een beetje in het rijtje, inderdaad. Typische pubertopics.
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:43:14 #70
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_63773111
quote:
Ik las de OP en dacht ik ga dát zeggen, en mooi dat je me voor was scheelt mij weer typen
pi_63777081
Na een drukke dag voor de tv ploffen, voetbal kijken en een koud biertje erbij is heerlijk.
Verder drink ik eigenlijk nooit alleen, ik zie het probleem ook niet zo.
pi_63777211
Ik vind het heerlijk om als ik uit werk kom en gegeten heb, een glas wijn te drinken in mijn eentje.
Maakt dat nou weer uit.

Het is pas zielig als je jezelf helemaal laveloos zuipt in je eentje.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:40:08 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63777549
Een glas ijskoude vodka om de avond in te easen. Niks mis mee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:09:02 #74
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63779788
Het is juist treurig dat je niet alleen zou mogen drinken. Als ik thuiskom van het werk en gegeten heb is er niks beter dan met een glas whiskey op de bank te hangen en een beetje te ontspannen. Als ik 2 glazen whiskey drink ben ik niet gelijk dronken ofzo .

/care wat anderen ervan vinden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_63779883
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:40 schreef Copycat het volgende:
Een glas ijskoude vodka om de avond in te easen. Niks mis mee.
Helemaal.
Of op vrijdagavond een glas amaretto, om het weekend in te luiden.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:15:09 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63779944
In je eentje drinken.

Mensen die voor een ander gaan bepalen wat "triest" of "sneu" is op momenten dat er toch niemand in de buurt is, zou ik het advies willen geven zich vooral met zichzelf te bemoeien. Dat is al vervelend genoeg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_63780786
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:20 schreef Waterhouse het volgende:

[..]

En dan meeschreeuwen met de muziek he!

Daar dacht ik ook meteen aan .
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:07:11 #78
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63781261
Ik vind dat niet zo'n probleem hoor. gewoon een lekker biertje bij het tv kijken, niets mis mee in mijn ogen.
Je elke avond klem zuipen vind ik weer een ander verhaal.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63782693
Het is triest als je drinkt omdat je met anderen bent en niet voor jezelf. Ik heb sowieso maanden elke dag in m´n eentje gedronken dus dat kan mijn oordeel weer vertroebelen, maar á lá.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:10:57 #80
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_63782876
Vind het inderdaad ook eerder een beetje treurig dat iemand alleen zou drinken als er mensen bij zijn
Je drinkt toch omdat je het lekker vind, wat maakt het nu weer uit wat je dan precies drinkt en met wie.
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:22:19 #81
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63783234
De reden waarom je drinkt is belangrijk. Iemand die 2 uur voor z'n vriendin thuiskomt, en achter de tv/computer een blikje bier opdrinkt terwijl hij wacht op z'n vriendin;

OF:

Iemand die werkloos en alleen wakker word met trillende vingers en naar de koelkast strompelt, z'n eerste halve liter opentrekt en 'm in 1 teug leegdrinkt.
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:34:56 #82
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_63783523
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:22 schreef Marmex het volgende:
De reden waarom je drinkt is belangrijk. Iemand die 2 uur voor z'n vriendin thuiskomt, en achter de tv/computer een blikje bier opdrinkt terwijl hij wacht op z'n vriendin;

OF:

Iemand die werkloos en alleen wakker word met trillende vingers en naar de koelkast strompelt, z'n eerste halve liter opentrekt en 'm in 1 teug leegdrinkt.
Maar dat laatste scenario is niet triest omdat het alleen is maar omdat het een verslaving is.

Er zijn ook zat alcoholveslaafden die dat in de kroeg consumeren., maakt dat het minder erg?
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:56:35 #83
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63784091
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:34 schreef saaw het volgende:

[..]

Maar dat laatste scenario is niet triest omdat het alleen is maar omdat het een verslaving is.

Er zijn ook zat alcoholveslaafden die dat in de kroeg consumeren., maakt dat het minder erg?
Nee maar dat is de reden waarom je drinkt. En alleen drinken kan zo'n stigma hebben dat het 'sneu' is etc, maar dat is niet het hele verhaal.
Idd je hebt ook de wereld aan verslaafden in de kroeg, maar die komen nog onder de mensen. Er zijn ook een hoop die amper eten en het Goudenzegel / Schultenbrau bier thuis wegtanken....
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:02:36 #84
157922 fathank
pi_63784249
1 biertje staat toch gelijk aan 2 bruine boterhammen met kaas? dan hoef je ook niet veel te eten als je met een halve liter Schültenbräu de dag begint
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:05:50 #85
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63784311
ligt eraan hoeveel je drinkt.

ik drink soms in mijn eentje wel eens een goed glas whiskey. daar vind ik niets mis mee..
ik heb een collega en die drinkt in zijn eentje savonds een fles jenever... dat vind ik dan wel weer fout.

als je het drinkt omdat je het lekkervind is het normaal
als je het drinkt omdat je alcohol moet hebben is het fout!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63784562
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:02 schreef fathank het volgende:
1 biertje staat toch gelijk aan 2 bruine boterhammen met kaas? dan hoef je ook niet veel te eten als je met een halve liter Schültenbräu de dag begint
de zak chips niet te vergeten!
pi_63784635
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:

Zegt wie, verdomme. Ken genoeg mensen die alcohol nodig hebben, het is niet goed, maar het zijn geen losers. Ze zijn verslaafd, maar dan nog. Maar ook hier geld dat het je eigen spoor trekken wel goed is.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_63784681
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ligt eraan hoeveel je drinkt.

ik drink soms in mijn eentje wel eens een goed glas whiskey. daar vind ik niets mis mee..
ik heb een collega en die drinkt in zijn eentje savonds een fles jenever... dat vind ik dan wel weer fout.

als je het drinkt omdat je het lekkervind is het normaal
thanks voor het advies pap
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:26:10 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63784764
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:20 schreef Syheriat het volgende:
Zegt wie, verdomme. Ken genoeg mensen die alcohol nodig hebben, het is niet goed, maar het zijn geen losers. Ze zijn verslaafd, maar dan nog. Maar ook hier geld dat het je eigen spoor trekken wel goed is.
Ze zijn verslaafd en dat is per definitie niet 'goed' te noemen, lijkt me. Kun je het wel romantiseren met 'je eigen spoor trekken', maar ze volgen natuurlijk het spoor dat alcohol voor hun trekt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_63784943
Drankje drinken (of 2) niks mis mee
Alleen dronken worden is sneu, tenzij je een hele goede reden hebt (ontslagen ofzo).
Lurf is the message and the message is Lurf
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:34:31 #91
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63784947
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:20 schreef Syheriat het volgende:

[..]

zoo.... lange teentjes ofzo?

het is gewoon niet goed voor je.
dat je er zelf prima mee kan leven vind ik leuk voor je maar het is niet goed voor je lichaam .
stay frosty
pi_63785028
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dat je er zelf prima mee kan leven vind ik leuk voor je maar het is niet goed voor je lichaam .
er is zoveel niet goed voor je lichaam

het is maar net welke prioriteiten je stelt
pi_63785380
Boeiend wat anderen ervan vinden . Je doet toch wat je zelf wilt ofniet? Vooral als je alleen bent neem ik aan.
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:59:24 #94
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63785432
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:38 schreef boyv het volgende:

[..]

er is zoveel niet goed voor je lichaam

het is maar net welke prioriteiten je stelt
wat niet goed is is toch slecht?

en ja brood is ook kankerverwekkend maar als je niet eet ga je dood.
dat terwijl er aan nuchter blijven geen nadeel zit!

begrijp me niet verkeerd ik hou ook best van een glaasje maar ik denk dat wanneer je alcohol nodig hebt je toch een probleem hebt.
van mij hoef je er niets aan te doen. maar ga me hier nou niet zitten te overtuigen dat ik fout zit
stay frosty
pi_63785521
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:56 schreef -Mellow- het volgende:

Mensen die dat wel vinden zijn denk ik gewoon onzeker en hebben te veel sociale bevestiging nodig.
Pakjesavond houden....
pi_63785644
Ontopic: Zelf drink ik nooit alleen (ik woon alleen). Voor mij is alcohol iets voor sociale gelegenheden, vooral omdat de werking van alcohol sociale interactie bevordert, en dronken zijn met vrienden gewoon leuk is, en eentje vrij saai. Ik vind het natuurlijk niet triest dat andere mensen af en toe wat alleen drinken.
Misschien is het voor mij ook een vorm van onbewuste zelfbescherming
pi_63785660
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

wat niet goed is is toch slecht?

en ja brood is ook kankerverwekkend maar als je niet eet ga je dood.
dat terwijl er aan nuchter blijven geen nadeel zit!

begrijp me niet verkeerd ik hou ook best van een glaasje maar ik denk dat wanneer je alcohol nodig hebt je toch een probleem hebt.
van mij hoef je er niets aan te doen. maar ga me hier nou niet zitten te overtuigen dat ik fout zit
Je mag best je mening geven, maar ga dan niet doen alsof jouw mening de enige echte is.
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:13:38 #98
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63785744
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:10 schreef boyv het volgende:

[..]

Je mag best je mening geven, maar ga dan niet doen alsof jouw mening de enige echte is.
ik onderbouw mijn mening met een biologisch feit.
het is niet goed voor je lichaam als je veels te veel drinkt.
en als je zoveel drinkt dat je alcohol gaat drinken om de alcohol is dat gewoon niet goed voor je.

t is een beetje jammer dat die mensen het hier op fok proberen te verheerlijken en opmerkingen maken als:
je moet proriteiten stellen.

ik bedoel

verder is het ook nog eens zo dat omdat meneer een alcohol probleem heeft en hier niets aan doet dat hij straks een nieuwe lever nodig heeft en dat wij als samenleving hier dik voor moeten betalen!
stay frosty
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:17:32 #99
157922 fathank
pi_63785835
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

en als je zoveel drinkt dat je alcohol gaat drinken om de alcohol is dat gewoon niet goed voor je.

t is een beetje jammer dat die mensen het hier op fok proberen te verheerlijken en opmerkingen maken als:

ik bedoel

verder is het ook nog eens zo dat omdat meneer een alcohol probleem heeft en hier niets aan doet dat hij straks een nieuwe lever nodig heeft en dat wij als samenleving hier dik voor moeten betalen!
Ik vind het wel fijn dat alle lieve mede-fokkertjes meebetalen aan mijn nieuwe lever
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:21:08 #100
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63785922
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn dat alle lieve mede-fokkertjes meebetalen aan mijn nieuwe lever

...

nou...

alsjeblieft!
stay frosty
pi_63785941
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik bedoel

jij hebt als prioriteit waarschijnlijk je lichaam in een gezonde staat houden

iemand die daar geen ruk om geeft kan zich helemaal de kanker in zuipen en nog het gevoel hebben dat hij goed bezig is, bijvoorbeeld omdat de alcohol hem motiveert.

goed / slecht verschilt toch echt per persoon en is afhankelijk van wat de persoon in kwestie daar zelf van vindt.
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:24:49 #102
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63786010
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:22 schreef boyv het volgende:

[..]

jij hebt als prioriteit waarschijnlijk je lichaam in een gezonde staat houden

iemand die daar geen ruk om geeft kan zich helemaal de kanker in zuipen en nog het gevoel hebben dat hij goed bezig is, bijvoorbeeld omdat de alcohol hem motiveert.

goed / slecht verschilt toch echt per persoon en is afhankelijk van wat de persoon in kwestie daar zelf van vindt.
alcohol motiverend?

verhaal apart...
stay frosty
pi_63786015
Totaal niet triest, ik drink graag elke dag een wijntje.

In je eentje dronken worden is een ander verhaal, maar ook wel eens gebeurd
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:45:27 #104
157922 fathank
pi_63786541
Vooral als je een op de bank ligt, filmpje kijken etc. Fles whiskey naast je en zit helemaal in de film. Ondertussen tik je het ene glas weg na het andere zonder dat je het in de gaten hebt. Vervolgens sta je op om te pissen en flikker je net zo hard weer op de bank omdat je je evenwicht niet kan bewaren omdat je zo dronken bent .

Gebeurt gelukkig niet vaak .
pi_63793552
Ik drink gemiddeld twee flessen whisky per maand weg in mijn eentje. Maar gewoon omdat ik het lekker vind. Dat kan toch, ben je echt niet triest hoor.
pi_63793664
Oh, en ik word ook bestl wel vaak in mijn eentje flink aangeschoten, alleen zaterdag dan he. Wel gaaf eigenlijk; je valt er dan niemand mee lastig en is nog gezellig ook (in gezelschap van 9 hamsters). Mijn vrienden willen altijd redelijk nuchter blijven, naja dan maar in je eentje he
  vrijdag 5 december 2008 @ 22:08:30 #107
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_63793991
Alcohol is inspirerend
En libidoverhogend, mits met mate.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_63794056
Dus je mag alleen met je vrienden drinken, en wat als jij je eigen beste vriend bent?

Ik las ooit ergens een wijsheidjuh, waarin men dus zei dat je zelf je allerbeste vriend moest zijn, nou toen moest ik hier aan denken..
is dat raar

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 5 december 2008 @ 22:35:59 #109
154952 spoor4
Spoort niet
pi_63794854
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:08 schreef Countess het volgende:
En libidoverhogend, mits met mate.
En dat is handig als je alleen bent?
pi_63798759
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Dus je mag alleen met je vrienden drinken, en wat als jij je eigen beste vriend bent?
Dit is van alle belachelijke zhe-devilll post toch wel de allerbelachelijkste die ik ooit heb gelezen hier.
pi_63798812

Hier is-ie dan jongens, THE FIRST DRINK OF THE DAY.

Voel me wel wat sneu nu, hoor.
  zaterdag 6 december 2008 @ 01:44:53 #112
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63798994
Als je alleen met vrienden drinkt, associeer je drank of alcohol dus met gezelligheid. Op zich niks mis mee, maar dat betekent toch niet dat je het niet kan drinken als je in je eentje bent? Dan drink je het omdat je het lekker vindt, zonder dat de effecten van gezelligheid aanwezig zijn. Lijkt me niks mis mee.

Belangrijk is wel de mate van consumptie: een paar biertjes op een avond is geen probleem, een paar wijntjes ook niet. Maar als je je thuis in je eentje lam gaat zuipen, dan is er wel iets mis en is er een verhoogde kans op alcoholmisbruik.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63799040
Mensen die dat sneu vinden zijn zelf sneu. Als iemand dat leuk vindt moet die dat vooral doen. Sowieso, waarom kunnen sommige mensen alleen iets als anderen er bij zijn, ze moeten eens volwassen worden.
Ik support gevallen topclubs!
  zaterdag 6 december 2008 @ 01:50:39 #114
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63799084
Moet je helemaal zelf weten lijkt me in de eerste plaats.

Persoonlijk ben ik een sociale drinker (sociale zuipschuit dekt de lading wellicht iets beter) en vind ik alcohol echt iets voor als het toch wel laat wordt. Het gevoel van 1 of 2 drankjes vind ik ook eigenlijk niet zo prettig.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 6 december 2008 @ 07:56:08 #115
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63800359
Net nachdienst gehad, even voor het pitten een biertje of twee just for fun.. In m'n eentje.
  zaterdag 6 december 2008 @ 08:00:03 #116
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63800370
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 01:47 schreef Fetai het volgende:
Mensen die dat sneu vinden zijn zelf sneu. Als iemand dat leuk vindt moet die dat vooral doen. Sowieso, waarom kunnen sommige mensen alleen iets als anderen er bij zijn, ze moeten eens volwassen worden.
Spijker op de kop.
  zaterdag 6 december 2008 @ 09:50:04 #117
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63800841
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 01:47 schreef Fetai het volgende:
QFT... Is nou juist lekker na een week gezeik, even op de bank hangen met de Warsteiner-broers, wat chips en een dvdtje ofzo, ontspannen en even tot rust komen...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63803611
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:45 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, welkom op een discussieforum verder
Ja thnx, en dan nu speciaal voor jou….

Jantje drinkt regelmatig een biertje na een dag hard werken, maar plots gaan er geruchten rond dat in je eentje drinken diep triest is. Nu voelt Jantje zich ongemakkelijk, is Jantje een triest persoon? Op een forum krijgt Jantje te horen dat hij inderdaad een triest persoon is. Jantje drinkt voortaan niet meer in zijn eentje. Vervolgens hoort hij Piet, een goede kennis van Jantje dat hij in zijn eentje biertjes drinkt na het werken, net als Jantje ooit deed. Jantje zegt tegen Piet dat hij zeer triest is…

Piet start vervolgens een topic op fok forum en komt er achter dat…..
pi_63807107
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Gevoelig onderwerp Ik dronk zes maanden lang een fles vodka om de dag, als 17-jarige. Maar niemand merkte het, ik functioneerde er niet slechter door, heb alles gehaald met school enzo.

Daarbij drink, rook en gebruik ik drugs nog steeds met liefde dus wat nou goed of slecht voor je is, meh. Ik wil niet zo'n gezonde hippie van 90 worden, het is niet mijn voorkeur om zo te leven.
pi_63807918
Als je gewoon een wijntje bij het eten drinkt (als je alleen bent), wat is daar sneu aan ? Van één of twee wijntjes lig je echt niet onder de tafel hoor in je uppie . Het ligt aan de insteek waarmee je het doet. Doe je het omdat je het gewoon lekker vindt, of doe je het omdat je je eenzaamheid, problemen of whatever wat wilt vergeten. In het eerste geval zie ik het probleem niet. In het tweede geval is het niet de goede manier van doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door servus_universitas op 06-12-2008 18:03:06 ]
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:27:39 #121
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_63809426
Mensen die dit niet doen missen echt een wereld van genot!
Of ben ik de enige die echt heerlijk kan genieten van die eerste borrel op vrijdagmiddag? Filmpje of muziekje erbij, ff relaxen...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_63811371
Ik drink gemiddeld zeker 5 flesjes bier per avond, gewoon 7 dagen per week.

Voor sommige mensen onvoorstelbaar veel, maar ik functioneer er prima onder.
٩๏̯͡๏)۶
pi_63811641
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:27 schreef kingmob het volgende:
Mensen die dit niet doen missen echt een wereld van genot!
Of ben ik de enige die echt heerlijk kan genieten van die eerste borrel op vrijdagmiddag? Filmpje of muziekje erbij, ff relaxen...
Nee, je bent niet de enige . Zo drink ik graag een glas wijn bij het eten en ik geniet er net zo goed van wanneer ik alleen eet. Ik voel mij daar echt niet sneu onder hoor.
pi_63811705
Mensen die van mening zijn dat drinken in je eentje slecht is zijn dus van de Jehova kort samen gevat?

Ze zouden ook van Scientology kunnen zijn. De politie die zegt wat wel en niet goed is dus ook? Mensen die anderen zeggen wat wel en niet door de beugel kan

Dat een zwerver wordt aangesproken Allah allaH OKEY OKEY, maar mensen die gemiddeld door het leven gaan en functioneren aanspreken op gebruik van alcholische dranken?

Alsof je iemand het recht van ademhalen weg gaat nemen
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:09:20 #125
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_63811849
Uit "Piano Man" van Billy Joel:
quote:
[...]

And the waitress is practicing politics
As the businessmen slowly get stoned
Yes, theyre sharing a drink they call loneliness
But its better than drinkin alone

[...]
Persoonlijk vind ik er niets aan om in mijn eentje te drinken, af en toe thuis een biertje na een hele drukke dag, maar ik zie er niets sociaals is.

Drinken-om-het-drinken is naar mijn mening al helemaal not done.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_63811927
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:09 schreef Beelzebufo het volgende:
Persoonlijk vind ik er niets aan om in mijn eentje te drinken, af en toe thuis een biertje na een hele drukke dag, maar ik zie er niets sociaals is.
Maar waarom moet een alcoholische drank nu weer perse in een sociale context worden gedronken? Omdat er alcohol in zit?
pi_63811943
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:09 schreef Beelzebufo het volgende:
Uit "Piano Man" van Billy Joel:
[..]

Drinken-om-het-drinken is naar mijn mening al helemaal not done.
Geef ik je 100% gelijk in, ik drink meestal om het blikje.
pi_63812191
Als je niet wil dat anderen het weten zit je fout.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:41:36 #129
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_63812562
Er is niks mis met drinken in je eentje.

In feite, ik zou nu wel wat lusten, maar ik ben te lui om nog naar de winkel te racen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_63815442
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:56 schreef -Mellow- het volgende:

Nou ja, om nou een gesprek in je eentje te voeren
pi_63815560
OT: neu dat is niet sneu. Ik drink eigenlijk elke dag wel een biertje. Soms 1, soms meer. Soms met mensen, soms zonder
pi_63815875
quote:

Eerlijkgezegd? Nee. Ik werk in een slijterij en als ik je een ding kan zeggen is het wel dat de 'vaste klanten' bij ons nooit alleen drinken. Ik heb dus niet de indruk dat de aanwezigheid van iemand anders helpt. Er komen allerlei mensen langs, ook alcoholisten met een gezin, die met hun kind in de wandelwagen drank komen kopen, mensen die ook gewoon thuis drinken terwijl ze getrouwd zijn, zelfs stellen waarvan ik vermoed dat ze allebei alcoholist zijn.

Ik drink vaak alleen en soms ook wel eens een hele fles wijn of soms een paar weken lang iedere avond een glas of twee. Maakt dat me een alcoholist? Ik vind van niet. Een alcoholist is verslaafd en ik denk op een gegeven moment 'goh, een colaatje is eigenlijk ook wel weer eens lekker, lang niet op' en dan drink ik weer een tijd geen alcohol.

En ja ik drink soms ook als ik gestresst ben of een kutdag heb gehad en ik drink daarnaast soms tegen pijnklachten (chronische hoofdpijn en rugklachten). Werkt meestal beter om te ontspannen dan paracetamol. Wat een ander daarvan vindt, het zal me een rotzorg wezen. Vroeger at ik een pak koekjes op als ik gestresst was, dat was ook niet echt gezond.
Sanity is (not) statistical
pi_63815882
quote:

Wat die blauwe zegt:

Ik zelf drink zelden als ik alleen ben.

Zomers als ik in de tuin zit vind ik een koud biertje heerlijk.
pi_63832146
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

alcohol motiverend?

verhaal apart...
dat jij dat niet vindt / mee eens bent weerhoudt een gemiddelde tokkie er niet van om het zich helemaal klem te zuipen en zich nog goed te voelen ook.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:00:41 #135
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_63879383
Ik zit ook wel eens alleen te zuipen en vind het niet kunnen eigenlijk.
Ik word er agressief van
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_63879435
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:00 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik zit ook wel eens alleen te zuipen en vind het niet kunnen eigenlijk.
Ik word er agressief van
Jep, en als je aggresief wordt is het leuker als je mensen om je heen hebt..
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:34:49 #137
223428 Countess
pi_63880370
BIERTJE!!!!!!

Proost, TO!
pi_63882161
Nou ja , het hoeft niet altijd triest te zijn.
In sommige situaties is alleen drinken het best , maar voor de gezelligheid is alleen zat worden wel triest vind ik tenzij je een paar biertjes neemt.
Je kunt ook alleen drinken als je gezelschap hebt zoals je vrouw/vriendin of iemand die een goed praatje houdt en jij in je uppie lekker kan drinken.
pi_63887023
Ik snap overigens ook niet precies wat het leeuwendeel hier tegen stevig drinken heeft. Natuurlijk stel je van tevoren geen doelen op en gezond is anders, maar zeggen dat je bier drinkt puur vanwege de smaak (of andere beweegredenen) vind ik hypocriet. Waarom koop je dan geen alcoholvrij bier? Elk mens drinkt wel eens stevig door en zeggen dat je het na je zoveelste biertje nog steeds doet om de o zo voor de verfijnde smaak van gist of havermout is voor mij zo ongeloofwaardig als de tering.

Drinken doe je ook vanwege het effect dat het op je heeft. Je wordt er relaxter van, krijgt een mood lift en wordt praatzamer. Dat is imo niet enkel gerechtvaardigd binnen een sociale context (feestjes, uitgaan).
pi_63887197
alcoholvrij bier smaakt niet eens naar bier
pi_63887292
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:51 schreef boyv het volgende:
Alcoholvrije Jupiler (ja, zo'n groene) komt er toch redelijk dicht in de buurt.

Alleen zuipen ftw.
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:39:48 #142
230574 Koffz
Ik ben GEEN alcoholist
pi_63888502
Tuurlijk is het gezellig om met vrienden wat te drinken.
Maar als ik thuis zin in een biertje heb, waarom niet ?

Klemzuipen doe ik wel met vrienden overigens..
:)
pi_63889725
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:51 schreef boyv het volgende:
Inderdaad, dat is voor van die gereformeerde Buckler lullen!

Ik ben vandaag de hele dag druk met de studie geweest, daarna ben ik een uur wezen spinnen. Nu kijk ik voetbal en een kouwe klets is wel verdiend!
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:03:10 #144
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63890693
quote:

1 of 2X per jaar zuip ik wel in mijn eentje zoveel als ik wil. Heerlijk! Maar je moet t niet elke week doen.
pi_63894213
Ach ja.. het schijnt te kunnen dat je je volgooit als je een vriendin of vrienden hebt, maar niet als je alleen bent. Want dan wordt er gelijk het stempel zielig op gezet.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:30:48 #146
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dĝr!
pi_63894842
Ik vind na een zware avonddienst als je een overleden iemand hebt afgelegd, of gewoon een kankerzware dag hebt gehad, een half litertje bier heerlijk om te ontspannen, even nog lekker het nieuws kijken, de herhaling van P&W of zo, en dan naar bed. Helemaal in mijn eentje. Het helpt me om af te schakelen. Volgens sommige misschien de verkeerde reden, maar voor mij werkt het als een tiet.
pi_63895022
Ik ga zo een biertje drinken.En ja helemaal alleen.Triest...nee vind ik niet.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:40:48 #148
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_63895066
Alsof je crack, een rijstwafel, chocolade of wat dan ook moet nemen in groepsverband... Wat een bende bullshit.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_63895109
Niks mis met alleen drinken.
Soms wil ik gewoon die heerlijke rust van het alleen zijn, geen gezeur.

Ook een voetbalwedstrijd kijk ik liever alleen en daar drink ik ook bij.
  woensdag 10 december 2008 @ 07:37:30 #150
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63896735
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:49 schreef Topspin het volgende:
Problemen wegdrinken inderdaad, denk dat in verhouding de blowers eerder probleem-"kinderen"- zijn.

Blowers hebben al sneller de neiging om negatieve of stressige gedachtes weg te blowen, iemand die een biertje drinnkt doet dat meer voor de smaak. Blowen is niet iets dat men voor de smaak doet bepaald ook.

Dus wat is het grotere probleem? Blowers of gelegenheids drinkers?

Niet gesproken over achter het stuur want daar zijn ze bij beperkt gebruikt even gevaarlijk.
Ik blow voor de smaak. En de geur.
Sorry, maar ik vind het gewoon lekker smaken en ruiken.
Ow, en drinkende mensen zijn, achter het stuur, gevaarlijker als blowende mensen.
pi_63911186
quote:
Op woensdag 10 december 2008 07:37 schreef Keltie het volgende:

[..]
Ow, en drinkende mensen zijn, achter het stuur, gevaarlijker als blowende mensen.
zegt wie? maurice de hond?
pi_63911690
quote:
Op woensdag 10 december 2008 07:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik blow voor de smaak. En de geur.
Sorry, maar ik vind het gewoon lekker smaken en ruiken.
Wiet roken voor de smaak en de geur.

Mag ik even?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Zo.
pi_63911826
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:35 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Wiet roken voor de smaak en de geur.

Mag ik even?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Zo.
hij eet en drinkt ook alleen maar omdat ie graag z'n mond beweegt
  woensdag 10 december 2008 @ 21:18:41 #154
223428 Countess
pi_63916455
Wiet eten voor de smaak en de geur
pi_63918527
Tsja, m'n drinkebroeder is vanaaf na z'n 2e biertje vertrokken omdat hij een date had met een chick.

- als je vlak daarna van je laatste ex te horen krijgt dat ze iemand anders gevonden heeft (that's life, inevitable en je gaat er niet dood van, maar toch heel eventjes kut),
- je een superlekkere set van Edwin Oosterwal @ Awakings op hebt staan
- je morgen pas om 09:30 moet werken
- je een fles van hoogstaande kwaliteit vodka uit Oekraine in de vriezer hebt liggen
- en het woensdagavond in Praag is (het begin van de uitgaansweek van Praag)

dan mag je wat mij betreft wel eventjes alleen aan de zuip gaan voor het stappen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_63918607
Alleen SP gelezen.

Moet kunnen, bier is ook lekker als je alleen bent. Whisky ook, trouwens.
pi_63936693
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:16 schreef Aanvoerder het volgende:
Tsja, m'n drinkebroeder is vanaaf na z'n 2e biertje vertrokken omdat hij een date had met een chick.

- als je vlak daarna van je laatste ex te horen krijgt dat ze iemand anders gevonden heeft (that's life, inevitable en je gaat er niet dood van, maar toch heel eventjes kut),
- je een superlekkere set van Edwin Oosterwal @ Awakings op hebt staan
- je morgen pas om 09:30 moet werken
- je een fles van hoogstaande kwaliteit vodka uit Oekraine in de vriezer hebt liggen
- en het woensdagavond in Praag is (het begin van de uitgaansweek van Praag)

dan mag je wat mij betreft wel eventjes alleen aan de zuip gaan voor het stappen.
en anders niet?
pi_63936824
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:35 schreef boyv het volgende:

[..]

en anders niet?
Bottoms up ouwe zuipschuit.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_64001281
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:18 schreef Hephaistos. het volgende:

Je zegt het zelf eigenlijk al. In je eentje drie keer per week een kratje drinken is tamelijk sneu. Na een dag hard werken, op de bank liggen, TV aan en een biertje open trekken vind ik niet echt sneu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')