abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 18:18:45 #1
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63761134
Nou ja, de TT zegt het al he. Ik had er laatst met een vriendin van me een discussie over, en zij vond het dus ontzettend sneu als mensen in hun eentje alcohol drinken. Ik vind het zelf wel kunnen zolang je het een beetje binnen de perken houdt, maar ik weet dat er wel meer mensen zijn die het afkeuren.

Nou drink ik zelf ook als ik alleen ben, 1 a 2 keer per week een paar biertjes, dus misschien vertroebelt dat mijn oordeel wel een beetje.

Wat vinden jullie? Moet het kunnen of is het voorbehouden aan eenzame figuren die hard op weg zijn alcoholist te worden?
pi_63761176
-edit- ja tof

[ Bericht 87% gewijzigd door Re op 04-12-2008 18:33:27 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 4 december 2008 @ 18:20:26 #3
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63761180
Borrel moet kunnen
pi_63761189
Ik hoor 't ook wel vaker. Ik geniet gewoon van een biertje, vind 't namelijk lekker, van die mensen die enkel bier drinken om dronken te worden of om gezelligheid te creëren vind ik dan juist weer sneu.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_63761197
vind het vrij triest

al gebeurt het soms 1x in de maand dat ik 1 biertje drink als ik alleen ben
Nothing to see here, carry on
pi_63761262
Waarom zou het triest zijn? Cola drink je toch ook alleen?
pi_63761270
Waarom zou je wel drinken met vrienden? Is het door de groepsdruk? Of is het anders saai? Niks mis met alleen drinken.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:24:56 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63761299
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Bolter het volgende:
Ik hoor 't ook wel vaker. Ik geniet gewoon van een biertje, vind 't namelijk lekker, van die mensen die enkel bier drinken om dronken te worden of om gezelligheid te creëren vind ik dan juist weer sneu.
Dat vind ik dan weer een zeer sterk antwoord
  donderdag 4 december 2008 @ 18:25:28 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63761311
Dus sommige mensen drinken dus alleen alcohol wanneer ze met anderen zijn, en wanneer ze alleen zijn dan is het opeens niet te drinken!?
Je drinkt toch iets omdat je het lekker vind smaken of niet!?

Persoonlijk hou ik totaal niet van alcohol, maar het is wel erg triest met je gesteld als je pretendeert het lekker te vinden, maar het wel alleen drinkt wanneer er anderen bij zijn, en wanneer je in je eentje bent raak je het niet aan
pi_63761313
inderdaad niks mis mee. Ook fijn om een keer lekker te relaxen als je alleen bent..
  donderdag 4 december 2008 @ 18:27:24 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63761345
Ik drink nu ook een biertje.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63761347
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:27:53 #13
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_63761353
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:20 schreef Mendeljev het volgende:
Ik heb laatst hoestdrank gedronken toen ik alleen was! 15% alcohol!
Zit daar alcohol in? Vandaar dat ik vroeger altijd tegen m'n moeder deed alsof ik veel moest hoesten.
pi_63761374
Het maakt niet uit of je in je eentje bent of met een groep, drinken om het drinken is altijd triest.
Death is just another state of mind.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:29:24 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63761387
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:25 schreef Yi-Long het volgende:
Dus sommige mensen drinken dus alleen alcohol wanneer ze met anderen zijn, en wanneer ze alleen zijn dan is het opeens niet te drinken!?
Je drinkt toch iets omdat je het lekker vind smaken of niet!?

Persoonlijk hou ik totaal niet van alcohol, maar het is wel erg triest met je gesteld als je pretendeert het lekker te vinden, maar het wel alleen drinkt wanneer er anderen bij zijn, en wanneer je in je eentje bent raak je het niet aan
Nou ja, laten we eerlijk zijn, alcohol wordt niet alleen gedronken omdat het drankje lekker is, maar ook vanwege de lekkere effecten ervan.

Er zijn meer mensen die het met me eens zijn dan ik had gedacht, dus dan maar even advocaat van de duivel spelen. Die vriendin vond dus dat als je alcohol in je eentje drinkt, je niet meer de sociale controle hebt die je bij groepen wel hebt. De kans op misbruik en drinken als je problemen hebt wordt dan groter. Zit ergens wel wat in natuurlijk.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:29:59 #16
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_63761399
ALS ik echt dronken wil worden doe ik dat alleen. In gezelschap heb ik wel betere dingen te doen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 december 2008 @ 18:31:07 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63761424
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
Ik drink graag een glas wijn of port 's avonds, gewoon omdat ik het lekker vind. dat ga ik heus niet laten omdat mijn vriend niet thuis is... En daarbij, als zou hij wel thuis zijn, dan nog zou ik 'alleen' drinken omdat hij geen alcohol drinkt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 4 december 2008 @ 18:32:24 #18
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63761438
Natuurlijk drink je alcohol om de effecten ervan te merken. Beetje triest als je dat zelf niet toe durft te geven, laat staan afgeven op anderen die dat wel durven.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:33:10 #19
144213 Adidah
Het was wraak
pi_63761445
Waar mensen zich druk om kunnen maken _!
  donderdag 4 december 2008 @ 18:34:31 #20
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_63761471
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:33 schreef Adidah het volgende:
Waar mensen zich druk om kunnen maken _!
Dat dus.

En of je je nou kapot zuipt alleen of met vrienden, het is beide nogal zielig.
pi_63761491
Ook in je eentje kunnen de effecten van alcohol lekker zijn, even tot rust komen met een paar lekkere biertjes na een stressvolle dag, even afschakelen ook zoals ik het altijd noem.. Drinken samen met kameraden daarbij kan het ook al snel uit de hand lopen, denk dat je samen met anderen meer kunt drinken dan in je eentje. Alsog beiden okey, in je eentje kun je teveel zuipen en samen met anderen nog meer.
Genieten is toegestaan!!!
pi_63761522
Wat is 'drinken' in dit geval? Als je regelmatig in je eentje thuis enorm bezopen bent vind ik het vrij kansloos, maar verder drink je toch gewoon omdat je het lekker vindt? Als ik niet naar de kroeg ga maar gewoon een keer thuis op de bank voetbal of een film kijk in m'n eentje vind ik het ook gewoon lekker om er een biertje bij te drinken.
pi_63761556
Inderdaad hoever je gaat. Verder dan aangeschoten is sowieso fout, aangeschoten is dan een groot woord, helemaal verdoofd en vervolgens bezopen zijn bedoel ik dan, prettig geheumeurd is wat anders.. Iedere dag aangeschoten is vanzelf ook out maar een licht tintelend gevoel zo nu en dan kan geen kwaad

De grenzen kennen bij alcohol dus, anders wordt het al snel een hard drugs en dan is het van de duivel zoals velen het beweren dat het kan zijn.

Stoned zijn is een tweede geval, coke gebruiken een derde. Maar alcohol net zozeer.
pi_63761625
Ik moet wel anders gaan mijn handen weer trillen
pi_63761641
quote:
wat jij doet is goed en wat de ander doet is sneu
  donderdag 4 december 2008 @ 18:42:27 #26
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63761659
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:41 schreef Pakspul het volgende:
Ik moet wel anders gaan mijn handen weer trillen
Ik bne net wakkaer en moet azo ana men eerste buiertje beginnene.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:43:12 #27
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_63761673
quote:
So True, lekker filmpje kijken of gamen met een koud biertje erbij en wat nootjes.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_63761725
Als je een lekker biertje of wijntje wil, dan pak je dat dan toch gewoon? Alleen jezelf laveloos zuipen doe je niet alleen, want dan ben je een alcoholist
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_63761812
Uit het raam staren, muziek luisteren en 5 halve liters. Liever alleen.
Yeasayer - Wait for the Summer
  donderdag 4 december 2008 @ 18:49:57 #30
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63761829
Hoeft helemaal niet sneu te zijn. Gewoon een glaasje wijn/bier/port/ whatever voor de lekker. Maar me in mijn eentje bezatten lijkt me niet zo veel aan.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 4 december 2008 @ 18:50:49 #31
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63761853
Pffff wat heerst er weer een stigma op alleen drinken. Je hebt gewoon sommige avonden dat je aan het gamen/teeveejen bent en zin hebt in drank. Nou dan drink je er een, of meer. Neukt niks of ik alleen ben of met anderen.

Maarja ik ben huiskamer alcoholist
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63761863
zak wiet erbij
pi_63761902
Heerlijk met een biertje achter mijn PC'tje Fokken na een drukke dag.
Maar ja, dan ben ik eigenlijk niet alleen, ben met jullie allemaal.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_63762163
Je vriendin is triest.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:06:20 #35
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63762218
Niemand die denkt dat de kans op misbruik of alcoholisme groter wordt?

Dat, op het moment dat het al een gewoonte is regelmatig alleen te drinken, de drempel lager wordt om je problemen weg te drinken als je onder stress staat?
pi_63762233
paar biertjes 1 a 2x in de week klinkt meer als ik wil beetje los zijn. zo nu en dan na een dag hard werken een lekker biertje ipv je cola is wat anders.
pi_63762355
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:06 schreef Hephaistos. het volgende:

Dat, op het moment dat het al een gewoonte is regelmatig alleen te drinken, de drempel lager wordt om je problemen weg te drinken als je onder stress staat?
De kans is zo groot zoals je de kans zelf groter laat worden bij gebruik van alcohol en drugs. De kans wordt niet vanzelf groter, JIJ maakt de kans groter omdat je er niet mee kunt of wilt mee omgaan.

En af en toe uit je bol kan dan zeker geen kwaad. Mensen hebben het wel eens nodig om eens hun verzinnen te verzetten, en ook aldoende je leer je.

October feesten zijn ondertussen achter de rug, je kon de zatte mensen hier van de straat rapen, maar ze leren ervan en het is eens per jaar, ze zullen vast en zeker thuis drinken maar goed. Wat is er fout om eens de remmen los te gooien?

Somber in duisternis leven zonder pleziertje, krijgt daar niet iedereen spijt van?
  donderdag 4 december 2008 @ 19:14:15 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_63762417
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:06 schreef Hephaistos. het volgende:

Ja, dat is in sommige gevallen wel zo maar hoevaak komt het wel niet voor dat 'lamzuipen' een group-effort is en er hele groepen lamlendig naar de tyfus gaan 'omdat het cool is'?

Dus het is niet sneu om te drinken wanneer je alleen bent, het is per definitie niet goed voor je als je geen maat kan houden omdat je ergens over in de stress zit en je het niet op kan lossen dus dan maar 'verdrinkt'. Niet sneu (als in sneu persoon) maar gewoon kut voor diegene. Omdat het weleens fout kan gaan bij bepaalde mensen maakt het niet meteen 'slecht' bij iedereen die het doet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_63762563
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:32 schreef AngerManagement het volgende:
Natuurlijk drink je alcohol om de effecten ervan te merken. Beetje triest als je dat zelf niet toe durft te geven, laat staan afgeven op anderen die dat wel durven.
eensch
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  donderdag 4 december 2008 @ 19:22:52 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63762651
Ik drink al tijden niet meer , behalve op sociale gelegenheden, maar ik vind een drankje drinken in je eentje doodnormaal. Je drinkt het toch voor jezelf?

Daarbij ben ik juist geneigd meer te drinken in groepsverband dan wanneer ik thuis een flesje wijn opentrek. Als ik in een kroeg sta dan vliegen ze er echt in absurd tempo doorheen.
Thuis in mijn eentje geef ik daar niet aan toe.
pi_63763073
Wat een kleutertopic.
ik hou van holland. jij?
pi_63763225
Inderdaad een kleutertopic.

Wat is er in hemelsnaam fout aan om in je eentje even een biertje of whiskytje te drinken? Heerlijk.

Ik zou het alleen enigszins dubieus vinden om jezelf in je eentje helemaal te bezatten, maarja, meestal hebben zo'n mensen wel wat problemen om weg te drinken.

Net zoals je voor jezelf een glas cola of melk neemt, kan je ook een flesje bier nemen. What's the difference? Er zit alcohol in? Boeie. Er zijn wel dingen die 100000000x vreemder zijn die mensen in hun eentje doen, en je niet eens van wil weten dat ze dat doen.
pi_63763268
''Alleen buiten spelen. Sneu?''

''Alleen naar het schoolfeest gaan. Sneu?''

''Alleen biosfilm kijken. Sneu?''
ik hou van holland. jij?
pi_63763328
alleen naar een schoolfeest is wel sneu ja
pi_63763361
Problemen wegdrinken inderdaad, denk dat in verhouding de blowers eerder probleem-"kinderen"- zijn.

Blowers hebben al sneller de neiging om negatieve of stressige gedachtes weg te blowen, iemand die een biertje drinnkt doet dat meer voor de smaak. Blowen is niet iets dat men voor de smaak doet bepaald ook.

Dus wat is het grotere probleem? Blowers of gelegenheids drinkers?

Niet gesproken over achter het stuur want daar zijn ze bij beperkt gebruikt even gevaarlijk.
pi_63763430
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:48 schreef boyv het volgende:
alleen naar een schoolfeest is wel sneu ja
Alleen thuis naar een Disneyfilm kijken. Sneu?
ik hou van holland. jij?
  donderdag 4 december 2008 @ 19:56:23 #47
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63763570
Overigens vind ik dat er eigenlijk niks is dat je niet in je eentje kan doen.

Mensen die dat wel vinden zijn denk ik gewoon onzeker en hebben te veel sociale bevestiging nodig.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator donderdag 4 december 2008 @ 19:57:01 #48
9859 crew  Karina
Woman
pi_63763584
Wat een onzin zeg, ik drink zo vaak alleen, een glas wijn als ik tv kijk of zo. Wat is daar nou sneu aan? Alsof je dan een alcoholist ben. Ik woon alleen, ik kan moeilijk elke keer als ik trek heb ik wijn iemand uitnodigen, omdat alleen drinken "not done" is.

En alleen naar een schoolfeest vind ik ook helemaal niet sneu, als je daar komt zijn er toch mensen die je kent (vooral omdat het van school is).

Ik kan eigenlijk niet zo snel iets bedenken wat sneu is om alleen te doen.
@Mellow GMTA
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 4 december 2008 @ 20:16:18 #49
197456 ytram
...dacht je!
pi_63764181
Af en toe drink ik ook wel eens alleen een borrel of een glas wijn.

Een biertje drink ik toch het liefste in gezelschap. Daar speelt beleving een grotere rol. Een biertje alleen op de bank smaakt me absoluut niet, maar een biertje in de kroeg of een biertje met vrienden op de bank smaakt weer wel goed.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_63764323
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:49 schreef Burghardt het volgende:
Uit het raam staren, muziek luisteren en 5 halve liters. Liever alleen.
En dan meeschreeuwen met de muziek he!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')