abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63811927
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:09 schreef Beelzebufo het volgende:
Persoonlijk vind ik er niets aan om in mijn eentje te drinken, af en toe thuis een biertje na een hele drukke dag, maar ik zie er niets sociaals is.
Maar waarom moet een alcoholische drank nu weer perse in een sociale context worden gedronken? Omdat er alcohol in zit?
pi_63811943
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:09 schreef Beelzebufo het volgende:
Uit "Piano Man" van Billy Joel:
[..]

Persoonlijk vind ik er niets aan om in mijn eentje te drinken, af en toe thuis een biertje na een hele drukke dag, maar ik zie er niets sociaals is.

Drinken-om-het-drinken is naar mijn mening al helemaal not done.
Geef ik je 100% gelijk in, ik drink meestal om het blikje.
victim is your name and you shall fall
pi_63812191
Als je niet wil dat anderen het weten zit je fout.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:41:36 #129
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_63812562
Er is niks mis met drinken in je eentje.

In feite, ik zou nu wel wat lusten, maar ik ben te lui om nog naar de winkel te racen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_63815442
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:56 schreef -Mellow- het volgende:
Overigens vind ik dat er eigenlijk niks is dat je niet in je eentje kan doen.

Mensen die dat wel vinden zijn denk ik gewoon onzeker en hebben te veel sociale bevestiging nodig.
Nou ja, om nou een gesprek in je eentje te voeren
pi_63815560
OT: neu dat is niet sneu. Ik drink eigenlijk elke dag wel een biertje. Soms 1, soms meer. Soms met mensen, soms zonder
pi_63815875
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Niemand die denkt dat de kans op misbruik of alcoholisme groter wordt?

Dat, op het moment dat het al een gewoonte is regelmatig alleen te drinken, de drempel lager wordt om je problemen weg te drinken als je onder stress staat?
Eerlijkgezegd? Nee. Ik werk in een slijterij en als ik je een ding kan zeggen is het wel dat de 'vaste klanten' bij ons nooit alleen drinken. Ik heb dus niet de indruk dat de aanwezigheid van iemand anders helpt. Er komen allerlei mensen langs, ook alcoholisten met een gezin, die met hun kind in de wandelwagen drank komen kopen, mensen die ook gewoon thuis drinken terwijl ze getrouwd zijn, zelfs stellen waarvan ik vermoed dat ze allebei alcoholist zijn.

Ik drink vaak alleen en soms ook wel eens een hele fles wijn of soms een paar weken lang iedere avond een glas of twee. Maakt dat me een alcoholist? Ik vind van niet. Een alcoholist is verslaafd en ik denk op een gegeven moment 'goh, een colaatje is eigenlijk ook wel weer eens lekker, lang niet op' en dan drink ik weer een tijd geen alcohol.

En ja ik drink soms ook als ik gestresst ben of een kutdag heb gehad en ik drink daarnaast soms tegen pijnklachten (chronische hoofdpijn en rugklachten). Werkt meestal beter om te ontspannen dan paracetamol. Wat een ander daarvan vindt, het zal me een rotzorg wezen. Vroeger at ik een pak koekjes op als ik gestresst was, dat was ook niet echt gezond.
Sanity is (not) statistical
pi_63815882
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
Wat die blauwe zegt:

Ik zelf drink zelden als ik alleen ben.

Zomers als ik in de tuin zit vind ik een koud biertje heerlijk.
pi_63832146
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

alcohol motiverend?

verhaal apart...
dat jij dat niet vindt / mee eens bent weerhoudt een gemiddelde tokkie er niet van om het zich helemaal klem te zuipen en zich nog goed te voelen ook.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:00:41 #135
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_63879383
Ik zit ook wel eens alleen te zuipen en vind het niet kunnen eigenlijk.
Ik word er agressief van
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_63879435
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:00 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik zit ook wel eens alleen te zuipen en vind het niet kunnen eigenlijk.
Ik word er agressief van
Jep, en als je aggresief wordt is het leuker als je mensen om je heen hebt..
victim is your name and you shall fall
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:34:49 #137
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_63880370
BIERTJE!!!!!!

Proost, TO!
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_63882161
Nou ja , het hoeft niet altijd triest te zijn.
In sommige situaties is alleen drinken het best , maar voor de gezelligheid is alleen zat worden wel triest vind ik tenzij je een paar biertjes neemt.
Je kunt ook alleen drinken als je gezelschap hebt zoals je vrouw/vriendin of iemand die een goed praatje houdt en jij in je uppie lekker kan drinken.
pi_63887023
Ik snap overigens ook niet precies wat het leeuwendeel hier tegen stevig drinken heeft. Natuurlijk stel je van tevoren geen doelen op en gezond is anders, maar zeggen dat je bier drinkt puur vanwege de smaak (of andere beweegredenen) vind ik hypocriet. Waarom koop je dan geen alcoholvrij bier? Elk mens drinkt wel eens stevig door en zeggen dat je het na je zoveelste biertje nog steeds doet om de o zo voor de verfijnde smaak van gist of havermout is voor mij zo ongeloofwaardig als de tering.

Drinken doe je ook vanwege het effect dat het op je heeft. Je wordt er relaxter van, krijgt een mood lift en wordt praatzamer. Dat is imo niet enkel gerechtvaardigd binnen een sociale context (feestjes, uitgaan).
pi_63887197
alcoholvrij bier smaakt niet eens naar bier
pi_63887292
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:51 schreef boyv het volgende:
Alcoholvrije Jupiler (ja, zo'n groene) komt er toch redelijk dicht in de buurt.

Alleen zuipen ftw.
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:39:48 #142
230574 Koffz
Ik ben GEEN alcoholist
pi_63888502
Tuurlijk is het gezellig om met vrienden wat te drinken.
Maar als ik thuis zin in een biertje heb, waarom niet ?

Klemzuipen doe ik wel met vrienden overigens..
:)
pi_63889725
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:51 schreef boyv het volgende:
Inderdaad, dat is voor van die gereformeerde Buckler lullen!

Ik ben vandaag de hele dag druk met de studie geweest, daarna ben ik een uur wezen spinnen. Nu kijk ik voetbal en een kouwe klets is wel verdiend!
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:03:10 #144
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63890693
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
1 of 2X per jaar zuip ik wel in mijn eentje zoveel als ik wil. Heerlijk! Maar je moet t niet elke week doen.
pi_63894213
Ach ja.. het schijnt te kunnen dat je je volgooit als je een vriendin of vrienden hebt, maar niet als je alleen bent. Want dan wordt er gelijk het stempel zielig op gezet.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:30:48 #146
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_63894842
Ik vind na een zware avonddienst als je een overleden iemand hebt afgelegd, of gewoon een kankerzware dag hebt gehad, een half litertje bier heerlijk om te ontspannen, even nog lekker het nieuws kijken, de herhaling van P&W of zo, en dan naar bed. Helemaal in mijn eentje. Het helpt me om af te schakelen. Volgens sommige misschien de verkeerde reden, maar voor mij werkt het als een tiet.
pi_63895022
Ik ga zo een biertje drinken.En ja helemaal alleen.Triest...nee vind ik niet.
  woensdag 10 december 2008 @ 00:40:48 #148
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_63895066
Alsof je crack, een rijstwafel, chocolade of wat dan ook moet nemen in groepsverband... Wat een bende bullshit.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_63895109
Niks mis met alleen drinken.
Soms wil ik gewoon die heerlijke rust van het alleen zijn, geen gezeur.

Ook een voetbalwedstrijd kijk ik liever alleen en daar drink ik ook bij.
  woensdag 10 december 2008 @ 07:37:30 #150
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63896735
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:49 schreef Topspin het volgende:
Problemen wegdrinken inderdaad, denk dat in verhouding de blowers eerder probleem-"kinderen"- zijn.

Blowers hebben al sneller de neiging om negatieve of stressige gedachtes weg te blowen, iemand die een biertje drinnkt doet dat meer voor de smaak. Blowen is niet iets dat men voor de smaak doet bepaald ook.

Dus wat is het grotere probleem? Blowers of gelegenheids drinkers?

Niet gesproken over achter het stuur want daar zijn ze bij beperkt gebruikt even gevaarlijk.
Ik blow voor de smaak. En de geur.
Sorry, maar ik vind het gewoon lekker smaken en ruiken.
Ow, en drinkende mensen zijn, achter het stuur, gevaarlijker als blowende mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')