Maar waarom moet een alcoholische drank nu weer perse in een sociale context worden gedronken? Omdat er alcohol in zit?quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:09 schreef Beelzebufo het volgende:
Persoonlijk vind ik er niets aan om in mijn eentje te drinken, af en toe thuis een biertje na een hele drukke dag, maar ik zie er niets sociaals is.
Geef ik je 100% gelijk in, ik drink meestal om het blikje.quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:09 schreef Beelzebufo het volgende:
Uit "Piano Man" van Billy Joel:
[..]
Persoonlijk vind ik er niets aan om in mijn eentje te drinken, af en toe thuis een biertje na een hele drukke dag, maar ik zie er niets sociaals is.
Drinken-om-het-drinken is naar mijn mening al helemaal not done.
Nou ja, om nou een gesprek in je eentje te voerenquote:Op donderdag 4 december 2008 19:56 schreef -Mellow- het volgende:
Overigens vind ik dat er eigenlijk niks is dat je niet in je eentje kan doen.
Mensen die dat wel vinden zijn denk ik gewoon onzeker en hebben te veel sociale bevestiging nodig.
Eerlijkgezegd? Nee. Ik werk in een slijterij en als ik je een ding kan zeggen is het wel dat de 'vaste klanten' bij ons nooit alleen drinken. Ik heb dus niet de indruk dat de aanwezigheid van iemand anders helpt. Er komen allerlei mensen langs, ook alcoholisten met een gezin, die met hun kind in de wandelwagen drank komen kopen, mensen die ook gewoon thuis drinken terwijl ze getrouwd zijn, zelfs stellen waarvan ik vermoed dat ze allebei alcoholist zijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Niemand die denkt dat de kans op misbruik of alcoholisme groter wordt?
Dat, op het moment dat het al een gewoonte is regelmatig alleen te drinken, de drempel lager wordt om je problemen weg te drinken als je onder stress staat?
Wat die blauwe zegt:quote:Op donderdag 4 december 2008 18:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.
Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
dat jij dat niet vindt / mee eens bent weerhoudt een gemiddelde tokkie er niet van om het zich helemaal klem te zuipen en zich nog goed te voelen ook.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]alcohol motiverend?
verhaal apart...
Jep, en als je aggresief wordt is het leuker als je mensen om je heen hebt..quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:00 schreef jehovaguerilla het volgende:
Ik zit ook wel eens alleen te zuipen en vind het niet kunnen eigenlijk.
Ik word er agressief van
Alcoholvrije Jupiler (ja, zo'n groene) komt er toch redelijk dicht in de buurt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:51 schreef boyv het volgende:
alcoholvrij bier smaakt niet eens naar bier
Inderdaad, dat is voor van die gereformeerde Buckler lullen!quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:51 schreef boyv het volgende:
alcoholvrij bier smaakt niet eens naar bier
1 of 2X per jaar zuip ik wel in mijn eentje zoveel als ik wil. Heerlijk! Maar je moet t niet elke week doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Als men het doet om dronken of aangeschoten te raken, ja, dan is het triest. Als ze een biertje pakken omdat ze het lekker vinden, en ze gaan niet flink aan de zuip, zie ik niet in wat er mis mee is.
Je zou ook kunnen zeggen dat de mensen die het triest vinden dat je een biertje pakt, alcohol dus puur en alleen zien als iets wat je drinkt om dronken te worden. Dat vind ik eigenlijk triester.
Ik blow voor de smaak. En de geur.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:49 schreef Topspin het volgende:
Problemen wegdrinken inderdaad, denk dat in verhouding de blowers eerder probleem-"kinderen"- zijn.
Blowers hebben al sneller de neiging om negatieve of stressige gedachtes weg te blowen, iemand die een biertje drinnkt doet dat meer voor de smaak. Blowen is niet iets dat men voor de smaak doet bepaald ook.
Dus wat is het grotere probleem? Blowers of gelegenheids drinkers?
Niet gesproken over achter het stuur want daar zijn ze bij beperkt gebruikt even gevaarlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |