Bron: http://www.depers.nl/binn(...)-naar-marokkonl.htmlquote:Onderzoek naar website marokko.nl
Minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) is een onderzoek begonnen naar de site marokko.nl. Dat maakte hij donderdag bekend tijdens de behandeling van zijn begroting. Op de website, die subsidie krijgt, zouden opruiende teksten staan.
PVV'er Sietse Fritsma kaartte de kwestie dinsdag aan. Op de site zouden kwetsende teksten worden geplaatst. Reden voor Fritsma de minister te vragen de subsidiekraan voor deze 'haatsite' dicht te draaien. De PVV stelde in januari al vragen over marokko.nl. De dood van twee militairen in Uruzgan zou hebben geleid tot kwetsende reacties op de site.
Van der Laan antwoordde dat hij was geschrokken van wat hij heeft aangetroffen op de site, al is meer onderzoek nodig. Hij wil de beheerders van marokko.nl in de gelegenheid stellen een reactie te geven. Het onderzoek is naar verwachting binnen enkele weken klaar. "Maar ik wil van overheidswege geen bijdrage leveren aan een site waar dergelijke opruiende teksten op staan", aldus de bewindsman.
dat bedoel ik. Kunnen de moderators eindelijk wat meer geld krijgen dan nuquote:Op donderdag 4 december 2008 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
Kan Fok! geen subsidie krijgen ipv die site?
Onder curatele....quote:Op donderdag 4 december 2008 15:42 schreef santax het volgende:
zucht, maroc is niet anders dan fok.nl.. ik zou er niet te blij mee zijn, dit is een predicent om ook fok onder curatele te stellen naar aanleiding van de persoonlijke mening van 1 man/vrouw zonder dat die ook maar over enige kennis/inzicht beschikt over het gebeuren van fora.
volgens mij is er maroc.nl en marokko.nl ?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:42 schreef santax het volgende:
zucht, maroc is niet anders dan fok.nl..
in januari stond er in elk geval nav de dood van die militairen in uruzganquote:Op donderdag 4 december 2008 15:51 schreef NanKing het volgende:
Wat voor kwetsende en opruiende teksten stonden er?
En hoe anders zijn die teksten dan op een willekeurige website die geen subsidie krijgt?
dat soort dingen.quote:„Lekker voor ze", "weer 2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burgermoorden” en „moeten die roze varkens daar maar niet naar toe gaan.”
Fok krijgt dan ook geen subsidie...quote:Op donderdag 4 december 2008 16:02 schreef charleen het volgende:
Nou, er zijn hier op fok! anders ook genoeg opruiende teksten te vinden, hoor, het merendeel moet men met een grote vrachtwagen vol zout nemen maar goed...
Ik dacht ook aan Stormfront.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:01 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik snap niet dat dit soort sites in de lucht kunnen blijven terwijl men klaagt over Stormfront en soortgelijke sites. Óf alles toestaan óf alles verbieden.
Subsidiekraan dichtdraaien dan!quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef soylent het volgende:
NEWSFLASH: Op forums staan beledigende en opruiende berichten!
shit is het theedrinken en vriendelijke lachen afgelopen??quote:Op donderdag 4 december 2008 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
Net binnen:
[..]
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)-naar-marokkonl.html
Het lijkt erop dat er met de komst van Van der Laan dan toch een andere wind is gaan waaien.
Omdat schijnbaar alle media gesubsidieerd moet worden die het kabinetsbeleid uitdraagtquote:Op donderdag 4 december 2008 17:07 schreef schatje het volgende:
Waarom krijgt marokko.nl eigenlijk subsidie?
quote:Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft tot doel het stimuleren van de persverscheidenheid en kan daartoe subsidie verlenen in de vorm van kredieten, kredietfaciliteiten of uitkeringen aan projecten van uitgevers die de rentabiliteit van de betrokken uitgaven willen verbeteren of aan onderzoeksprojecten die worden uitgevoerd in het belang van de persbedrijfstak.
Het mooie is dat dit tijdens het vorige kabinet VVD en CDA besloten is.quote:Naast het geschreven nieuws, gaat de nieuwspagina audio (podcasts) en video (videocasts) bevatten. Voor het realiseren van nieuws.marokko.nl werd een subsidie gevraagd van ¤ 178.000,-, te weten 40% van de projectkosten. Het Bedrijfsfonds heeft besloten een deel daarvan, namelijk maximaal ¤ 135.000,-, als uitkering beschikbaar te stellen.
Het besluit de aanvraag gedeeltelijk toe te wijzen is gebaseerd op de volgende overwegingen. Artikel 4 van de Tijdelijke subsidieregeling minderhedenbladen en journalistieke internet-informatieproducten geeft het Bedrijfsfonds de mogelijkheid steun te verlenen aan projecten gericht op de totstandkoming en verspreiding van journalistieke en vernieuwende informatieproducten via het internet. Volgens de aanvraag richt nieuws.marokko.nl zich vooral op de nieuwsvoorziening voor (en door) Marokkaanse jongeren door aansluiting te zoeken bij de leefwereld van de bezoeker van de site. Nieuws wordt daarmee meer een beleving, dan van derden afkomstige ‘abstracte’ informatie. Deze web 2.0 benadering lijkt daarmee op het model dat bijvoorbeeld door Ohmynews in Zuid Korea wordt toegepast. De site gaat zich derhalve vooral qua inhoud en strekking onderscheiden van andere sites, zodat de verscheidenheid van informatie en opinievorming wordt vergroot. Nieuws.marokko.nl levert daarmee een vernieuwende bijdrage aan de journalistieke informatievoorziening via het internet.
Met het besluit van april 2003 werd een uitkering ter hoogte van ¤ 66.768,- aan dit project toegewezen. Het is toen echter niet gelukt nieuws.marokko.nl te realiseren.
quote:Op donderdag 4 december 2008 17:09 schreef CasB het volgende:
Waarom krijgt Marokko.nl een subsidie, terwijl zij net zo makkelijk een account kunnen aanmaken bij Google Adsense of een ander advertentiebureau, om daarmee hun inkomsten te halen.
quote:Op donderdag 4 december 2008 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
Nou lekker belangrijk, dan halen ze die subsidie weg - is daarmee een probleem opgelost??quote:Op donderdag 4 december 2008 16:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Fok krijgt dan ook geen subsidie...
Weet ik niet, maar de nieuwe minister heeft wel een realistische kijk op de zaken en noemt tenminste de problemen, in plaats van net te doen of er niks aan de hand is. Kijk maar naar wat nu.nl / ANP vandaag meldt:quote:Op donderdag 4 december 2008 16:34 schreef henkway het volgende:
shit is het theedrinken en vriendelijke lachen afgelopen??
Bron: http://www.nu.nl/news/187(...)van_conflict%27.htmlquote:'Integratie zit in fase van conflict'
DEN HAAG - "De integratie zit in de fase van conflict." Dat heeft de nieuwe Minister voor Integratie Eberhard van der Laan donderdag gezegd. Hij is desondanks optimistisch gestemd over de toekomst.
Van der Laan ziet verschillende fases in de integratie van migranten in de Nederlandse maatschappij. Na een periode waarin deze groep verdriet heeft over het verlaten van hun land, bestaat nu boosheid, stelt de minister. Volgens hem zijn ook autochtone Nederlanders "boos". Zij zien allochtonen bijvoorbeeld homo's discrimineren of hun dochters slecht behandelen. Verder zijn er groepen allochtonen "die niet willen, die rottigheid trappen".
Optimistisch
Ondanks de spanningen is Van der Laan optimistisch over de integratie, onder meer door de dalende werkloosheid onder allochtonen en de betere cijfers die zij op school halen. Volgens de minister ligt "de sleutel voor de integratie bij taal en opvoeding".
Hij vindt dat de overheid mensen daarbij moet helpen als zij dat nodig hebben. Migranten hebben op hun beurt de plicht die hulp te accepteren. De minister is voorstander van 'gezinscoaches' die gezinnen met verschillende problemen helpen deze op te lossen.
Waar slaat dat nou op?quote:Op donderdag 4 december 2008 19:54 schreef Meki het volgende:
Nogmaals Marokko.nl krijgt geen subsidie
Alleen de nieuwsgedeelte Nieuws.Marokko.nl die krijgt een subsidie.
Nee hoorquote:Op donderdag 4 december 2008 19:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou op?NIeuws.marokko.nl = Marokko.nl.
Ja.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou lekker belangrijk, dan halen ze die subsidie weg - is daarmee een probleem opgelost??
Dus? dan krijgt die site in ieder geval geen subsidie meer, kan er weer wat geld nuttig besteed worden ipv aan marokko.nl gegeven worden.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan staan die teksten er niet meer ofzo?
Jij vindt geenstijl veel nuttiger?quote:Op donderdag 4 december 2008 20:43 schreef Sora het volgende:
[..]
Dus? dan krijgt die site in ieder geval geen subsidie meer, kan er weer wat geld nuttig besteed worden ipv aan marokko.nl gegeven worden.
Wat is er mis met die teksten als ze de wet niet overtreden? Vrijheid van meningsuiting toch?quote:Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan staan die teksten er niet meer ofzo?
En wat dacht je het forum van de Telegraaf en Elsevier, een en al haatzaaierij.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb er niet zo'n probleem mee eigenlijk, als het maar een duo onderzoek wordt: marokko.nl én de Hebreeuwese site geenstijl.nl
Een land dat subsidie verstrekt aan een stel klotende mocro's op een forum maar bejaarden slechts 1 wasbeurt per week gunt, is ziek.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:54 schreef Meki het volgende:
Nogmaals Marokko.nl krijgt geen subsidie
Alleen de nieuwsgedeelte Nieuws.Marokko.nl die krijgt een subsidie.
Zijn er mensen jaloers omdat ze subsidie krijgen ?
wil je dat ook ? subsidie, begin een stichting
Die krijgen geen subsidie dus dit is irrelevant. Om toch je vraag te beantwoorden; ja, GeenStijl lijkt mij nuttiger.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij vindt geenstijl veel nuttiger?²
Jij vindt het normaal om irrelevante vragen van repliek te voorzien? Dát vind ik geen stijl.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die krijgen geen subsidie dus dit is irrelevant. Om toch je vraag te beantwoorden; ja, GeenStijl lijkt mij nuttiger.
NEWSFLASH: Thuis / op straat / in de kroeg / op kantoor / op feestjes zeggen mesen dagelijks beledigende en opruiende dingen.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef soylent het volgende:
NEWSFLASH: Op forums staan beledigende en opruiende berichten!
En dat zonder betaling, moet niet gekker worden!quote:Op donderdag 4 december 2008 22:53 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
NEWSFLASH: Thuis / op straat / in de kroeg / op kantoor / op feestjes zeggen mesen dagelijks beledigende en opruiende dingen.
Ondanks de irrelevantie wil ik jouw prangende vragen best beantwoordenquote:Op donderdag 4 december 2008 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal om irrelevante vragen van repliek te voorzien? Dát vind ik geen stijl.²
ik vind geenstijl cool en marokko.nl vind ik zumquote:Op donderdag 4 december 2008 20:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij vindt geenstijl veel nuttiger?²
Daarvoor moet je bij de meest rovende criminele bende de Belastingdienst zijnquote:Op donderdag 4 december 2008 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een land dat subsidie verstrekt aan een stel klotende mocro's op een forum maar bejaarden slechts 1 wasbeurt per week gunt, is ziek.
Weg met alle subsidies.
Het is niet dat wij ook moeten, maar dat gewoon al dat geschuif met (andermans!) geld es een keer over moet zijn.
Zonder die subsidies kan de belasting wel omlaag hoor.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bij de meest rovende criminele bende de Belastingdienst zijn
Het gaat niet om toestaan of verbieden. Het gaat om subsidiëren.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:01 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik snap niet dat dit soort sites in de lucht kunnen blijven terwijl men klaagt over Stormfront en soortgelijke sites. Óf alles toestaan óf alles verbieden.
Waarom klink jij altijd zo fatsoenlijk?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:58 schreef Elfletterig het volgende:
Bij mijn weten krijgt Fok geen subsidie, in tegenstelling tot Marokko.nl. Er is geen reden om Fok onder curatele te stellen. Wel heeft Fok zich, net als elke andere Nederlandse website, te houden aan bepaalde wet- en regelgeving. Dat is één van de redenen waarom er een policy is, met algemene voorwaarden.
jawel , maar hij haalt wel het noodzakelijk gemiddeld aantal mutsen in het kabinet omlaagquote:Op vrijdag 5 december 2008 01:12 schreef Specularium het volgende:
Deze man doet al meer goeds in een paar weken dan Vogelaar in haar hele termijn.
Dat hele idee om meer vrouwen de kamer in te halen slaat ook nergens op natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:18 schreef henkway het volgende:
[..]
jawel , maar hij haalt wel het noodzakelijk gemiddeld aantal mutsen in het kabinet omlaagmaar goed we hebben Cramer nog of was het nou Kramer?
De beste stuurlui staan aan wal.quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:12 schreef Specularium het volgende:
Deze man doet al meer goeds in een paar weken dan Vogelaar in haar hele termijn.
Nee, nu dus niet meer, nu is hij minister.quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan aan wal.²
Zonder portefeuille.quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, nu dus niet meer, nu is hij minister.
Hij heeft wel een bootquote:Op vrijdag 5 december 2008 01:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, nu dus niet meer, nu is hij minister.
Simpel, de sitenaam bevat het subsidietoverwoord en tevens het antwoord.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:07 schreef schatje het volgende:
Waarom krijgt marokko.nl eigenlijk subsidie?
Slechts een deel van marokko.nl krijgt subsidie en volgens mij valt het forum daar niet onder. Waar men hier niet over rept, zelfs PVV-adept Elfletterig niet, is dat de PVV hierop heeft aangedrongen bij de minister. Dat vind ik toch wel kwalijk van een partij die aan de lopende band haat loopt te zaaien.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:58 schreef Elfletterig het volgende:
Bij mijn weten krijgt Fok geen subsidie, in tegenstelling tot Marokko.nl. Er is geen reden om Fok onder curatele te stellen. Wel heeft Fok zich, net als elke andere Nederlandse website, te houden aan bepaalde wet- en regelgeving. Dat is één van de redenen waarom er een policy is, met algemene voorwaarden.
Het opzetten van een nieuws-site is anders best prijzig .. of dacht je dat je niet hoeft te betalen voor artikelen, dat je zo maar mag copy/pasten wat je elders gevonden hebt ?quote:Op donderdag 4 december 2008 22:10 schreef JohnDope het volgende:
135.000 euro subsidie voor een website, dit verzin je niet![]()
![]()
Het mag niet zomaar, maar het gebeurt vaker wel dan niet.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Het opzetten van een nieuws-site is anders best prijzig .. of dacht je dat je niet hoeft te betalen voor artikelen, dat je zo maar mag copy/pasten wat je elders gevonden hebt ?
Niks moet. Subsidie moet je zelf aanvragen. Er bestaan volop consultancybureaus die daarmee kunnen helpen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef JohnDope het volgende:
En dan zou Fok ook subsidie moeten krijgen, want die zitten ook in het nieuws, en hebben vast meer leden en is voor iedereen toegankelijk en zo zijn er nog legio sites die dan voor subsidie in aanmerking komen.
ja ofniet heb je teminste wat aan:)quote:Op donderdag 4 december 2008 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
Ja maar als je een nieuwssite hebt en het is geen site voor en door Marokkanen, dan krijg je geen subsidie in Nederland.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:29 schreef soylent het volgende:
[..]
Niks moet. Subsidie moet je zelf aanvragen. Er bestaan volop consultancybureaus die daarmee kunnen helpen.
Nou nee, want Fok! is geen site voor een minderheidsgroepering .. en ja, er zijn idd nog legio andere sites die voor subsidie in aanmerking zouden komen, maar die krijgen het niet omdat ze het verplichte eigen gedeelte (60% van het geheel als ik het goed herinner) niet kunnen opbrengenquote:Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het mag niet zomaar, maar het gebeurt vaker wel dan niet.
En dan zou Fok ook subsidie moeten krijgen, want die zitten ook in het nieuws, en hebben vast meer leden en is voor iedereen toegankelijk en zo zijn er nog legio sites die dan voor subsidie in aanmerking komen.
Alleen als het in hun straatje past natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wie legt eigenlijk de grens tussen haatzaaien en de vrijheid van meningsuiting ? Ik dacht altijd dat van de PVV alles gezegd mocht worden ?
praat geen poep zegquote:Op vrijdag 5 december 2008 11:38 schreef SalmanPack het volgende:
PVV krijgt toch ook geld om haat te zaaien
Ja, feitelijk komt het op hetzelfde neer, dus gaarne niet zo snel over laxeermiddelen en dergelijke meer beginnen.quote:
Tja, feiten weergeven is soms fatsoenlijk.quote:
Mijn kritische opstelling richting bepaalde moslims en bepaalde Marokkanen wil niet zeggen dat ik een PVV-aanhanger ben. Ben ook geen Wilders-fan, hoewel niet alles wat hij zegt, onzin is. Soms heeft hij met z'n partij wel eens een punt. Ik zie niet alles zo zwart-wit als jij kennelijk denkt. De PVV heeft net zo veel recht als elke andere partij om een kwestie onder de aandacht te brengen. Dat de PVV haat zaait, is een uitermate subjectief standpunt. Een mening hebben die anderen niet welgevallig is, is echt wat anders dan haatzaaien.quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:48 schreef Mutant01 het volgende:
Slechts een deel van marokko.nl krijgt subsidie en volgens mij valt het forum daar niet onder. Waar men hier niet over rept, zelfs PVV-adept Elfletterig niet, is dat de PVV hierop heeft aangedrongen bij de minister. Dat vind ik toch wel kwalijk van een partij die aan de lopende band haat loopt te zaaien.
Heel sterk dit, hier gaat het ook om, niks is zwart/zit.quote:Op zaterdag 6 december 2008 03:12 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn kritische opstelling richting bepaalde moslims en bepaalde Marokkanen wil niet zeggen dat ik een PVV-aanhanger ben. Ben ook geen Wilders-fan, hoewel niet alles wat hij zegt, onzin is. Soms heeft hij met z'n partij wel eens een punt. Ik zie niet alles zo zwart-wit als jij kennelijk denkt. De PVV heeft net zo veel recht als elke andere partij om een kwestie onder de aandacht te brengen. Dat de PVV haat zaait, is een uitermate subjectief standpunt. Een mening hebben die anderen niet welgevallig is, is echt wat anders dan haatzaaien.
Waarom verberg je dan dergelijke essentiële informatie. Overigens is je eigen opstelling "kritisch" noemen, eveneens subjectief. Ik versta kennelijk heel wat anders onder "kritisch". Voor de rest had ik het niet eens over het "recht van de PVV" gehad. Kennelijk is de mening verspreid op het forum van Marokko.nl de PVV niet welgevallig, en dus word de vrijheid van meningsuiting alsnog ingeperkt door een partij die zo voor vrijheid is.quote:Op zaterdag 6 december 2008 03:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, feiten weergeven is soms fatsoenlijk.Doe je niks aan.
[..]
Mijn kritische opstelling richting bepaalde moslims en bepaalde Marokkanen wil niet zeggen dat ik een PVV-aanhanger ben. Ben ook geen Wilders-fan, hoewel niet alles wat hij zegt, onzin is. Soms heeft hij met z'n partij wel eens een punt. Ik zie niet alles zo zwart-wit als jij kennelijk denkt. De PVV heeft net zo veel recht als elke andere partij om een kwestie onder de aandacht te brengen. Dat de PVV haat zaait, is een uitermate subjectief standpunt. Een mening hebben die anderen niet welgevallig is, is echt wat anders dan haatzaaien.
Met dat geld kun je beter ICT-technische maatregelen nemen om zo in de pas te lopen met de burgers.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:10 schreef JohnDope het volgende:
135.000 euro subsidie voor een website, dit verzin je niet![]()
![]()
Dieskrieminatie!!!quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, want Fok! is geen site voor een minderheidsgroepering ..
Het zal allemaal wel.... Maar het is gewoon belachelijk dat dat tuig zoveel subsidie krijgt.quote:en ja, er zijn idd nog legio andere sites die voor subsidie in aanmerking zouden komen, maar die krijgen het niet omdat ze het verplichte eigen gedeelte (60% van het geheel als ik het goed herinner) niet kunnen opbrengen
quote:Marokko.nl krijgt kliklink naar politie
Door ROBIN ROTMAN
AMSTERDAM - Bezoekers van de site Marokko.nl kunnen binnenkort discriminerende, opruiende en haatzaaiende teksten van medebezoekers met één druk op de knop registeren én naar de politie sturen.
FOTO AD
Met software van Chat-Security wordt niet alleen de moderator, maar ook de politie gewaarschuwd.
Marokko.nl is de eerste site in Nederland die de software gaat gebruiken.
Marokko.nl kwam gisteren in opspraak, nadat minister Van der Laan (Integratie) geschokt was door opruiende teksten tegen onder meer homo's en joden op de fora van de website.
Volgens oprichter Khalid Mahdaoui is het voor de dertig moderators van Marokko.nl ondoenlijk om alle tienduizenden berichten die dagelijks binnenkomen zélf te controleren.
Mahdaoui doet met de software een beroep op 'het zelfreinigend vermogen van de forumbezoekers', zegt hij. Met één muisklik kunnen binnenkort een schermafdruk en de gegevens van een haatzaaier worden geregistreerd, opgeslagen en in een database geplaatst. De politie kan deze gegevens inzien en stappen ondernemen. Politiewoordvoerder Jos Klaren zegt dat de politie de meldingen serieus zal bekijken.
Internetters kunnen het programma downloaden en inschakelen als zij een misstand signaleren op welke website dan ook. "Het kan gaan om bedreigingen in video's, oneerbare voorstellen in videochats met kleine meisjes, haatzaaiende teksten en kinderporno,'' zegt Paul Smeele, woordvoerder van Chat-Security.
Minister Van der Laan laat een onderzoek uitvoeren naar de site, die 138.000 euro subsidie heeft ontvangen. Hij doet dit na vragen van de PVV
Wat verberg ik?quote:Op zaterdag 6 december 2008 08:48 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom verberg je dan dergelijke essentiële informatie. Overigens is je eigen opstelling "kritisch" noemen, eveneens subjectief. Ik versta kennelijk heel wat anders onder "kritisch". Voor de rest had ik het niet eens over het "recht van de PVV" gehad. Kennelijk is de mening verspreid op het forum van Marokko.nl de PVV niet welgevallig, en dus word de vrijheid van meningsuiting alsnog ingeperkt door een partij die zo voor vrijheid is.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:18 schreef Elfletterig het volgende:
maar er zit toch echt nog een wezenlijk verschil tussen "criminele Marokkanen terugsturen naar Marokko" en "Homo's van daken gooien". Een verschil dat jij misschien niet wilt zien, maar dat ik wél zie.
Hoezo? Alleen de vrijheid van subsidie trekken.quote:Kennelijk is de mening verspreid op het forum van Marokko.nl de PVV niet welgevallig, en dus word de vrijheid van meningsuiting alsnog ingeperkt door een partij die zo voor vrijheid is.
Ik gaf een willekeurig voorbeeld. Er zullen wel heel andere teksten staan op marokko.nl, maar als je het niet erg vindt, wil ik me niet in al die bagger verdiepen. De teksten hebben in elk geval genoeg aanleiding gegeven om een onderzoek te starten. Dat er (nog) niet werkelijk homo's van daken zijn gegooid, doet niet terzake. Het gaat erom dat de opmerkingen ZELF al strafbaar, kwetsend en haatzaaiend zijn. Een forum als marokko.nl heeft zich net als Fok! aan de Nederlandse wet te houden; zo simpel is het eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:33 schreef SCH het volgende:Hier word ik zo moe van. Hoeveel homo's zijn er van daken gegooid in Nederland. Waarom discussieren op basis van cliches en beelden?
Die opmerking heeft ooit in een onbeduidend boekje gestaan dat heel marginaal werd verspreid en is nu een eigen leven gaan leiden en zal best wel eens op zo'n forum worden gebruikt. Maar in de realiteit is de kans dat criminele Marokkanen terug naar Marokko moeten en de kans dat een homo daadwerkelijk van een dak wordt gegooid natuurlijk oneindig veel groter. Dat mag jij ook weten en op die manier zou je ook mogen discussieren.
jij vind iemand die problemen aankaart en wil bestrijden die daadwerkelijk realiteit zijn hetzelfde als mensen die juichen en blij doen over gesneuvelde nederlandse soldatenquote:Op zaterdag 6 december 2008 03:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, feitelijk komt het op hetzelfde neer, dus gaarne niet zo snel over laxeermiddelen en dergelijke meer beginnen.²
er zijn wel degelijk lesbiennes en homos uit hun huis/wijk getreitert. ok voor zover ik weet is er niet 1 van een dak gegooit maar dat willen ze maar wat graag. wel grappig dat juist een homo die gasten beschermdquote:Op zaterdag 6 december 2008 14:33 schreef SCH het volgende:
[..]Hier word ik zo moe van. Hoeveel homo's zijn er van daken gegooid in Nederland. Waarom discussieren op basis van cliches en beelden?
Die opmerking heeft ooit in een onbeduidend boekje gestaan dat heel marginaal werd verspreid en is nu een eigen leven gaan leiden en zal best wel eens op zo'n forum worden gebruikt. Maar in de realiteit is de kans dat criminele Marokkanen terug naar Marokko moeten en de kans dat een homo daadwerkelijk van een dak wordt gegooid natuurlijk oneindig veel groter. Dat mag jij ook weten en op die manier zou je ook mogen discussieren.
de regering zal hun geheime en zeer succesvolle wapen wel weer inzetten...quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik gaf een willekeurig voorbeeld. Er zullen wel heel andere teksten staan op marokko.nl, maar als je het niet erg vindt, wil ik me niet in al die bagger verdiepen. De teksten hebben in elk geval genoeg aanleiding gegeven om een onderzoek te starten. Dat er (nog) niet werkelijk homo's van daken zijn gegooid, doet niet terzake. Het gaat erom dat de opmerkingen ZELF al strafbaar, kwetsend en haatzaaiend zijn. Een forum als marokko.nl heeft zich net als Fok! aan de Nederlandse wet te houden; zo simpel is het eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
Dat Marokko.nl haat zaait is een even subjectief standpunt.quote:Op zaterdag 6 december 2008 03:12 schreef Elfletterig het volgende:
Dat de PVV haat zaait, is een uitermate subjectief standpunt.
Dat geldt dan ook voor Geenstijl, de Telegraaf en Elsevier.quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
Een forum als marokko.nl heeft zich net als Fok! aan de Nederlandse wet te houden; zo simpel is het eigenlijk.
Jij hebt het helemaal begrepen.quote:Op zaterdag 6 december 2008 01:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen als het in hun straatje past natuurlijk.
Theo van Gogh, die was voor echte vrijheid van meningsuiting, dus voor iedereen.
Wat zou de politiek dan moeten doen met sites als GeenStijl en De Telegraaf volgens jou? Subsidies intrekken? Oh wacht, die krijgen ze niet!quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:53 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat geldt dan ook voor Geenstijl, de Telegraaf en Elsevier.
De politiek meet met twee maten.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:00 schreef Ghazi het volgende:
Geenstijl is de grootste haatsite van het moment. Marokko.nl is daar niks bij vergeleken.
rightquote:Op zaterdag 6 december 2008 16:00 schreef Ghazi het volgende:
Geenstijl is de grootste haatsite van het moment. Marokko.nl is daar niks bij vergeleken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |