abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63757048
Net binnen:
quote:
Onderzoek naar website marokko.nl
Minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) is een onderzoek begonnen naar de site marokko.nl. Dat maakte hij donderdag bekend tijdens de behandeling van zijn begroting. Op de website, die subsidie krijgt, zouden opruiende teksten staan.

PVV'er Sietse Fritsma kaartte de kwestie dinsdag aan. Op de site zouden kwetsende teksten worden geplaatst. Reden voor Fritsma de minister te vragen de subsidiekraan voor deze 'haatsite' dicht te draaien. De PVV stelde in januari al vragen over marokko.nl. De dood van twee militairen in Uruzgan zou hebben geleid tot kwetsende reacties op de site.

Van der Laan antwoordde dat hij was geschrokken van wat hij heeft aangetroffen op de site, al is meer onderzoek nodig. Hij wil de beheerders van marokko.nl in de gelegenheid stellen een reactie te geven. Het onderzoek is naar verwachting binnen enkele weken klaar. "Maar ik wil van overheidswege geen bijdrage leveren aan een site waar dergelijke opruiende teksten op staan", aldus de bewindsman.
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)-naar-marokkonl.html

Het lijkt erop dat er met de komst van Van der Laan dan toch een andere wind is gaan waaien.
pi_63757062
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 december 2008 @ 15:34:00 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63757080
Kan Fok! geen subsidie krijgen ipv die site?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63757266
Duurt lang: Aangifte in Januari... en we doen er wat mee in december
pi_63757274
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
dat bedoel ik. Kunnen de moderators eindelijk wat meer geld krijgen dan nu
pi_63757307
Waarom er uberhaupt subsidie gegeven wordt aan dat soort paupersites is me nog steeds een raadsel. Maar goed, die discussie is al eens eerder gevoerd
pi_63757320
Weg met die subsidie
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63757323
zucht, maroc is niet anders dan fok.nl.. ik zou er niet te blij mee zijn, dit is een predicent om ook fok onder curatele te stellen naar aanleiding van de persoonlijke mening van 1 man/vrouw zonder dat die ook maar over enige kennis/inzicht beschikt over het gebeuren van fora.
pi_63757568
Wat voor kwetsende en opruiende teksten stonden er?
En hoe anders zijn die teksten dan op een willekeurige website die geen subsidie krijgt?
ijs_beer fan!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 december 2008 @ 15:53:27 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63757638
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:42 schreef santax het volgende:
zucht, maroc is niet anders dan fok.nl.. ik zou er niet te blij mee zijn, dit is een predicent om ook fok onder curatele te stellen naar aanleiding van de persoonlijke mening van 1 man/vrouw zonder dat die ook maar over enige kennis/inzicht beschikt over het gebeuren van fora.
Onder curatele....
Dat zal Fok! nooit komen te staan tenzij Danny fraude pleegt ofzo....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63757734
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:42 schreef santax het volgende:
zucht, maroc is niet anders dan fok.nl..
volgens mij is er maroc.nl en marokko.nl ?
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:51 schreef NanKing het volgende:
Wat voor kwetsende en opruiende teksten stonden er?
En hoe anders zijn die teksten dan op een willekeurige website die geen subsidie krijgt?
in januari stond er in elk geval nav de dood van die militairen in uruzgan
quote:
„Lekker voor ze", "weer 2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burgermoorden” en „moeten die roze varkens daar maar niet naar toe gaan.”
dat soort dingen.

Ze vinden dat ze mogen beledigen omdat wilders dat ook doet.
Geen idee hoe het moderatiebeleid daar is. Die vent van Maroc.nl schreef toen dat wekelijks 20.000 berichten de prullebak in gingen, net als 150 users. Het stuk/interview met die gast vond ik best nog wel goed. Ook dat ze opzettelijk beledigingen lieten staan omdat er soms goeie discussies uit ontstonden en dat er een vrijheid van meningsuiting is. Maar ja, er zijn grenzen
pi_63757812
Bij mijn weten krijgt Fok geen subsidie, in tegenstelling tot Marokko.nl. Er is geen reden om Fok onder curatele te stellen. Wel heeft Fok zich, net als elke andere Nederlandse website, te houden aan bepaalde wet- en regelgeving. Dat is één van de redenen waarom er een policy is, met algemene voorwaarden.
pi_63757888
Ik snap niet dat dit soort sites in de lucht kunnen blijven terwijl men klaagt over Stormfront en soortgelijke sites. Óf alles toestaan óf alles verbieden.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
  donderdag 4 december 2008 @ 16:02:04 #14
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_63757901
Nou, er zijn hier op fok! anders ook genoeg opruiende teksten te vinden, hoor , het merendeel moet men met een grote vrachtwagen vol zout nemen maar goed...
pi_63758033
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:02 schreef charleen het volgende:
Nou, er zijn hier op fok! anders ook genoeg opruiende teksten te vinden, hoor , het merendeel moet men met een grote vrachtwagen vol zout nemen maar goed...
Fok krijgt dan ook geen subsidie...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 4 december 2008 @ 16:10:48 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63758114
NEWSFLASH: Op forums staan beledigende en opruiende berichten!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63758282
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:01 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik snap niet dat dit soort sites in de lucht kunnen blijven terwijl men klaagt over Stormfront en soortgelijke sites. Óf alles toestaan óf alles verbieden.
Ik dacht ook aan Stormfront.

Waardeloos dat zo'n site domweg word gesponsord, maar dat ben ik dan.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63758435
Gewoon die subsidiekraan dichtdraaien voor discussiefora in het algemeen, en verder niet mekkeren over 'opruiende' berichten.

Tisnietmoeilijkofzo.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63758456
Het subsidiegedeelte is inderdaad stuitend. Verder heb je stormfront etc, maar die krijgen tenminste allemaal geen subsidie.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63758525
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef soylent het volgende:
Subsidiekraan dichtdraaien dan!
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63758798
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
Net binnen:
[..]

Bron: http://www.depers.nl/binn(...)-naar-marokkonl.html

Het lijkt erop dat er met de komst van Van der Laan dan toch een andere wind is gaan waaien.
shit is het theedrinken en vriendelijke lachen afgelopen??
pi_63759426
Kijk, van mij mag iedereen van alles uitkramen, mocht er grenzen worden overschreden dan is daar de rechter. Tenslotte mag ik ook vinden en uiten wat er allemaal niet deugt in doen en laten bij bepaalde personen/groepen, met uitzondering van ordinaire scheldpartijen. Maar dat daar subsidie voor wordt gegeven is mij een zak duiten te ver.
pi_63759583
Waarom krijgt marokko.nl eigenlijk subsidie?
pi_63759628
Waarom krijgt Marokko.nl een subsidie, terwijl zij net zo makkelijk een account kunnen aanmaken bij Google Adsense of een ander advertentiebureau, om daarmee hun inkomsten te halen.
pi_63759666
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:07 schreef schatje het volgende:
Waarom krijgt marokko.nl eigenlijk subsidie?
Omdat schijnbaar alle media gesubsidieerd moet worden die het kabinetsbeleid uitdraagt
quote:
Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft tot doel het stimuleren van de persverscheidenheid en kan daartoe subsidie verlenen in de vorm van kredieten, kredietfaciliteiten of uitkeringen aan projecten van uitgevers die de rentabiliteit van de betrokken uitgaven willen verbeteren of aan onderzoeksprojecten die worden uitgevoerd in het belang van de persbedrijfstak.
quote:
Naast het geschreven nieuws, gaat de nieuwspagina audio (podcasts) en video (videocasts) bevatten. Voor het realiseren van nieuws.marokko.nl werd een subsidie gevraagd van ¤ 178.000,-, te weten 40% van de projectkosten. Het Bedrijfsfonds heeft besloten een deel daarvan, namelijk maximaal ¤ 135.000,-, als uitkering beschikbaar te stellen.
Het besluit de aanvraag gedeeltelijk toe te wijzen is gebaseerd op de volgende overwegingen. Artikel 4 van de Tijdelijke subsidieregeling minderhedenbladen en journalistieke internet-informatieproducten geeft het Bedrijfsfonds de mogelijkheid steun te verlenen aan projecten gericht op de totstandkoming en verspreiding van journalistieke en vernieuwende informatieproducten via het internet. Volgens de aanvraag richt nieuws.marokko.nl zich vooral op de nieuwsvoorziening voor (en door) Marokkaanse jongeren door aansluiting te zoeken bij de leefwereld van de bezoeker van de site. Nieuws wordt daarmee meer een beleving, dan van derden afkomstige ‘abstracte’ informatie. Deze web 2.0 benadering lijkt daarmee op het model dat bijvoorbeeld door Ohmynews in Zuid Korea wordt toegepast. De site gaat zich derhalve vooral qua inhoud en strekking onderscheiden van andere sites, zodat de verscheidenheid van informatie en opinievorming wordt vergroot. Nieuws.marokko.nl levert daarmee een vernieuwende bijdrage aan de journalistieke informatievoorziening via het internet.
Met het besluit van april 2003 werd een uitkering ter hoogte van ¤ 66.768,- aan dit project toegewezen. Het is toen echter niet gelukt nieuws.marokko.nl te realiseren.
Het mooie is dat dit tijdens het vorige kabinet VVD en CDA besloten is.

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 04-12-2008 17:20:22 ]
pi_63760774
Op zich heeft hij wel een punt, op marokko.nl staan Hitler-teksten -edit- niet doen

[ Bericht 34% gewijzigd door paddy op 06-12-2008 10:33:06 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 18:28:05 #27
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63761358
Wat een bizar hoge subsidies. De oprichter van die site zal wel een mooie auto hebben.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 4 december 2008 @ 18:36:46 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63761519
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:09 schreef CasB het volgende:
Waarom krijgt Marokko.nl een subsidie, terwijl zij net zo makkelijk een account kunnen aanmaken bij Google Adsense of een ander advertentiebureau, om daarmee hun inkomsten te halen.

pi_63761957
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:34 schreef Netsplitter het volgende:
Hier hoef je geen eens onderzoek te doen idd
pi_63761977
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:07 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Fok krijgt dan ook geen subsidie...
Nou lekker belangrijk, dan halen ze die subsidie weg - is daarmee een probleem opgelost??
pi_63762104
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:34 schreef henkway het volgende:
shit is het theedrinken en vriendelijke lachen afgelopen??
Weet ik niet, maar de nieuwe minister heeft wel een realistische kijk op de zaken en noemt tenminste de problemen, in plaats van net te doen of er niks aan de hand is. Kijk maar naar wat nu.nl / ANP vandaag meldt:
quote:
'Integratie zit in fase van conflict'
DEN HAAG - "De integratie zit in de fase van conflict." Dat heeft de nieuwe Minister voor Integratie Eberhard van der Laan donderdag gezegd. Hij is desondanks optimistisch gestemd over de toekomst.

Van der Laan ziet verschillende fases in de integratie van migranten in de Nederlandse maatschappij. Na een periode waarin deze groep verdriet heeft over het verlaten van hun land, bestaat nu boosheid, stelt de minister. Volgens hem zijn ook autochtone Nederlanders "boos". Zij zien allochtonen bijvoorbeeld homo's discrimineren of hun dochters slecht behandelen. Verder zijn er groepen allochtonen "die niet willen, die rottigheid trappen".

Optimistisch
Ondanks de spanningen is Van der Laan optimistisch over de integratie, onder meer door de dalende werkloosheid onder allochtonen en de betere cijfers die zij op school halen. Volgens de minister ligt "de sleutel voor de integratie bij taal en opvoeding".

Hij vindt dat de overheid mensen daarbij moet helpen als zij dat nodig hebben. Migranten hebben op hun beurt de plicht die hulp te accepteren. De minister is voorstander van 'gezinscoaches' die gezinnen met verschillende problemen helpen deze op te lossen.
Bron: http://www.nu.nl/news/187(...)van_conflict%27.html
pi_63762147
Bijna 67k subsidie, alsof het niks is .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63763505
Nogmaals Marokko.nl krijgt geen subsidie
Alleen de nieuwsgedeelte Nieuws.Marokko.nl die krijgt een subsidie.

Zijn er mensen jaloers omdat ze subsidie krijgen ?
wil je dat ook ? subsidie, begin een stichting
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:57:14 #34
53267 TC03
pi_63763587
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:54 schreef Meki het volgende:
Waar slaat dat nou op? NIeuws.marokko.nl = Marokko.nl.
pi_63763680
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op? NIeuws.marokko.nl = Marokko.nl.
Nee hoor
Marokko.nl kent verschillende takken.
Ze beheren o.a het forum en beheren het Nieuwstak en het datingsite Yasmina en o.a veel meer

Dat is net als Geenstijl die Nieuwnieuws en Dumpert beheren.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:32:22 #36
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_63764697
Ik heb er niet zo'n probleem mee eigenlijk, als het maar een duo onderzoek wordt: marokko.nl én de Hebreeuwese site geenstijl.nl

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 4 december 2008 @ 20:34:09 #37
53267 TC03
pi_63764751
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou lekker belangrijk, dan halen ze die subsidie weg - is daarmee een probleem opgelost??
Ja.
pi_63764884
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja.
Dan staan die teksten er niet meer ofzo?
pi_63765001
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus? dan krijgt die site in ieder geval geen subsidie meer, kan er weer wat geld nuttig besteed worden ipv aan marokko.nl gegeven worden.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:45:00 #40
13462 BansheeBoy
pi_63765046
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:43 schreef Sora het volgende:

[..]

Dus? dan krijgt die site in ieder geval geen subsidie meer, kan er weer wat geld nuttig besteed worden ipv aan marokko.nl gegeven worden.
Jij vindt geenstijl veel nuttiger?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 4 december 2008 @ 21:17:04 #41
53267 TC03
pi_63766049
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er mis met die teksten als ze de wet niet overtreden? Vrijheid van meningsuiting toch?
pi_63767727
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb er niet zo'n probleem mee eigenlijk, als het maar een duo onderzoek wordt: marokko.nl én de Hebreeuwese site geenstijl.nl
En wat dacht je het forum van de Telegraaf en Elsevier, een en al haatzaaierij.
Waarom wordt daar geen onderzoek naar ingesteld?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_63767828
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:54 schreef Meki het volgende:

Zijn er mensen jaloers omdat ze subsidie krijgen ?
wil je dat ook ? subsidie, begin een stichting
Een land dat subsidie verstrekt aan een stel klotende mocro's op een forum maar bejaarden slechts 1 wasbeurt per week gunt, is ziek.

Weg met alle subsidies.

Het is niet dat wij ook moeten, maar dat gewoon al dat geschuif met (andermans!) geld es een keer over moet zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_63767951
135.000 euro subsidie voor een website, dit verzin je niet
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63768087
Mooi dat de minister van wijken en integratie Eberhard van der Laan die dioor de VVD geregelde subsidies onmiddelijk wil stoppen hoorde ik net op het journaal
  donderdag 4 december 2008 @ 22:43:20 #46
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63769260
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij vindt geenstijl veel nuttiger?

²
Die krijgen geen subsidie dus dit is irrelevant. Om toch je vraag te beantwoorden; ja, GeenStijl lijkt mij nuttiger.
2000 light years from home
  donderdag 4 december 2008 @ 22:51:40 #47
13462 BansheeBoy
pi_63769568
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Die krijgen geen subsidie dus dit is irrelevant. Om toch je vraag te beantwoorden; ja, GeenStijl lijkt mij nuttiger.
Jij vindt het normaal om irrelevante vragen van repliek te voorzien? Dát vind ik geen stijl.

²
pi_63769626
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef soylent het volgende:
NEWSFLASH: Thuis / op straat / in de kroeg / op kantoor / op feestjes zeggen mesen dagelijks beledigende en opruiende dingen.
pi_63769752
Goede zaak, maak ze eerst monddood en daarna .....

[ Bericht 2% gewijzigd door DrWolffenstein op 04-12-2008 23:51:51 ]
pi_63769843
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:53 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

NEWSFLASH: Thuis / op straat / in de kroeg / op kantoor / op feestjes zeggen mesen dagelijks beledigende en opruiende dingen.
En dat zonder betaling, moet niet gekker worden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')