DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Dat idee heb ik ook. Hij deed het in Argentinië ook, dus hier moet het ook kunnen.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:29 schreef TimmyAsd het volgende:
Laat Dario maar lekker in de spits staan moet zeker goedkomen
Klaas Jan kan er ook wel uit..quote:Op woensdag 3 december 2008 23:41 schreef sjimz het volgende:
Heb Aissati, Sarpong en Cvitanich al uit de blessurelijst gehaald.
Huntelaar kan helemaal uit de lijstquote:Op woensdag 3 december 2008 23:41 schreef sjimz het volgende:
Heb Aissati, Sarpong en Cvitanich al uit de blessurelijst gehaald.
Ik, en volgensmij ging die clausule pas in na een bepaalde tijdquote:Op woensdag 3 december 2008 23:29 schreef Jasza het volgende:
Wie heeft in godsnaam ooit die clausule van Douglas hier gepost?
Dan had Ajax hem toch allang gehaald in de zomer?
Lijkt me erg sterk.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:45 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ik, en volgensmij ging die clausule pas in na een bepaalde tijd
Ja ik heb het ook maar van een vriend van me gehoord, maar ik zag het laatst in een aantal artikelen staan dat er enkele clubs geinteresseerd waren en dat hij een clausule van 1,5 miljoen had. Duurt soms even voor dat soort contractdetails 'openbaar' worden he, kan ook gewoon zijn dat niemand het echt onderzocht had ofzo.quote:
1 januariquote:Op woensdag 3 december 2008 23:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wanneer gaat de transfermarkt open, en wat is het nut als spelers tussentijds vertrekken? Of is de transfermarkt al open?
Was gewoon een slechte TVPquote:Op woensdag 3 december 2008 23:50 schreef sjimz het volgende:
Banaanvragen doen we trouwens niet aan
Degene weet wel over wie ik het heb.
Die gast is een legende daar.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:52 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Was gewoon een slechte TVP![]()
Weet iemand of de Danish Superliga via streams te volgen is, ik wil Baye Djiby Fall wel eens zien voetballen
quote:Op woensdag 3 december 2008 16:52 schreef toma het volgende:
[..]
ik vind dat ie een lelijke vriendin heeftZe zal vast andere kwaliteiten hebben
Je was me net voor!quote:Op woensdag 3 december 2008 23:56 schreef sjimz het volgende:
Rrrroy88, ik zou ook inderdaad in elk nieuw ajax topic deze post neerzetten!
Berg te duur, van Wolfswinkel heeft nog te weinig bewezen over Daye Djiby Fall weet ik vrij weinig behalve dat hij kopsterk schijnt te zijn.quote:
Gelijk heb jequote:Op woensdag 3 december 2008 23:56 schreef sjimz het volgende:
Rrrroy88, ik zou ook inderdaad in elk nieuw ajax topic deze post neerzetten!
Darío ook, heeft geen nut om 2 dezelfde aanvallers te halen vind ik.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Berg te duur, van Wolfswinkel heeft nog te weinig bewezen over Daye Djiby Fall weet ik vrij weinig behalve dat hij kopsterk schijnt te zijn.
Die discusie was al lang bezig en dat zelfs zonder behulp van jouw betoog.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:58 schreef Rrrroy88 het volgende:
[..]
Gelijk heb jemaar wil gewoon antwoord op de vraag
Alleen is de ene kopsterk en 1.73 en is de andere bijna 15 cm langer.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:59 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Darío ook, heeft geen nut om 2 dezelfde aanvallers te halen vind ik.
Volg je de topics verder wel. Die discussie is al lang gaande.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:58 schreef Rrrroy88 het volgende:
[..]
Gelijk heb jemaar wil gewoon antwoord op de vraag
Ten eerste, ik zit hier nog maar net op het forum dus volg ik de discussie niet. Ten tweede, wat wil je 'opzouten met Berg' of 'Halen!'.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:01 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Volg je de topics verder wel. Die discussie is al lang gaande.
Samenvatting:
- Laat die Wolfwinkel maar komen. Toptalent.
- Rotop met Wolfswinkel.
- Opzouten met Berg.
- Berg is even wat minder in vorm, maar hij blijft ze er wel in schieten. Halen!
- Baye Djiby Wie?
- Fall lijkt een beetje op Kanu. Halen.![]()
- Dario.
quote:Op woensdag 3 december 2008 23:47 schreef koningdavid het volgende:
Hopen maar dat Dario de druk aankan.
En ook blijf ik ervoor Van Wolfswinkel te halen... als je weet hoe verschrikkelijk goed hij altijd heeft gespresteerd in de jeugd. Enorm groot talent.
Ik weet niet of het al gepost is maar Ajax zal dan toch meer dan 2 miljoen moeten betalen.quote:Ajax moet ver gaan voor Van Wolfswinkel
Ajax hoeft niet te verwachten dat Ricky van Wolfswinkel voor een appel en een ei op te halen is bij Vitesse. De Arnhemmers zijn bereid om mee te werken aan een transfer, maar zullen zich niet soepel opstellen.
Ajax zou twee miljoen euro willen neertellen voor de negentienjarige spits, die in beeld is als één van de opvolgers van Klaas-Jan Huntelaar. "Twee miljoen? Dan kunnen ze beter in Amsterdam blijven", lacht technisch directeur Marc van Hintum het bedrag weg.
"Het mooie is dat wij geen spelers hoeven te verkopen", vervolgt Van Hintum in De Gelderlander. "Die tijd is voorbij. Een half jaar geleden had je een andere situatie gehad. Ik ben er heel blij mee dat we niet gedwongen zijn spelers te verkopen. dat scheelt op technisch vlak een hele hoop voor de toekomst van de club."
Van Hintum wijst ook op de contractverlenging van Van Wolfswinkel, die in mei bijtekende in Arnhem. "We hebben niet voor niets het contract met Ricky verlengd. Hij is een jongen voor de toekomst. Daar is ons beleid op gericht. Hij komt uit de regio (Woudenberg, red.) en speelt al sinds de C-tjes bij Vitesse. Wij willen dolgraag dat hij bij ons blijft", aldus Van Hintum, die ontkent dat er al sprake is geweest van contact met Ajax.
quote:Op donderdag 4 december 2008 00:04 schreef Rrrroy88 het volgende:
[..]
Ten eerste, ik zit hier nog maar net op het forum dus volg ik de discussie niet. Ten tweede, wat wil je 'opzouten met Berg' of 'Halen!'.
quote:
Dat is niet wat ik wil, dat zijn een beetje de meningen hier.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:04 schreef Rrrroy88 het volgende:
[..]
Ten eerste, ik zit hier nog maar net op het forum dus volg ik de discussie niet. Ten tweede, wat wil je 'opzouten met Berg' of 'Halen!'.
Wat zijn de woorden van Uri?quote:Op donderdag 4 december 2008 00:02 schreef _Mike_ het volgende:
Berg kunnen we denk al afstrepen na de woorden van Uri.
whehe ik kan er de humor wel van inzien.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:10 schreef BB-boy het volgende:
[ afbeelding ]
Nike speelt er snel op in.
Hekel aan Ajax? Lekker wegblijven dan.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:09 schreef Houniet het volgende:
Optieven met die Wolvenwinkel. Het is een rotjong. Tevens heeft hij een hekel aan Ajax en als het aan mij ligt eerst de eigen jeugd.
Een hekel is een groot woord. Hij komt uit een feyenoord familie maar hij vond Ajax ook een fantastische club als die zouden bellen.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:09 schreef Houniet het volgende:
Optieven met die Wolvenwinkel. Het is een rotjong. Tevens heeft hij een hekel aan Ajax en als het aan mij ligt eerst de eigen jeugd.
Dat Berg goed voor Groningen is maar niet goed genoeg voor Ajax.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:11 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Wat zijn de woorden van Uri?
Die Nijland vraagt wel standaard teveel geld dus beter geen Berg.
quote:Op donderdag 4 december 2008 00:12 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Hekel aan Ajax? Lekker wegblijven dan.
Zelfde geld voor Elia.
quote:Ricky van Wolfswinkel werd vorige maand door onder andere De Telegraaf gelinkt aan Ajax. De aanvaller van Vitesse maakt indruk in Arnhem en zou daarom door de Amsterdammers gevolgd worden.
De 19-jarige aanvaller geeft aan dat hij de interesse van Ajax leuk vindt. Toch denkt hij er niet dag en nacht aan, zo geeft hij aan tegenover ZoomTV. ''Of ik er mee bezig ben? Nee. Of ik er trots op mag zijn? Natuurlijk! Het is leuk als je naam bij zo'n club klinkt. Ik ben nu alleen bezig met scoren voor Vitesse. Ik speel net elf wedstrijden in de basis.''
Van Wolfswinkel geeft wel aan dat hij vroeger geen fan was van Ajax. ''Thuis was het altijd Feyenoord en anti-Ajax,'' aldus de spits. ''In de familie zat ik meer aan de Feyenoord-kant.'' Toch wijst hij om die reden Ajax niet af. Integendeel, hij zou dolgraag in de Amsterdam ArenA zijn thuiswedstrijd spelen. ''Ajax vind ik een geweldige club. Voor wie ik vroeger was, speelt nu echt niet meer mee,'' besluit Van Wolfswinkel.
Precies, die jongen had zelfs een Feyenoord kamerquote:Op donderdag 4 december 2008 00:09 schreef Houniet het volgende:
quote:Op donderdag 4 december 2008 00:11 schreef ub40_bboy het volgende:
Wat zijn de woorden van Uri?
quote:Maandagavond meldde voorzitter Uri Coronel highlow.nl, dat "Ajax Klaas Jan Huntelaar niet voor 20 miljoen aan Real Madrid heeft verkocht. Het is pertinent niet waar en we verschijnen binnen een half uur met een persbericht hierover!" Op Ajax.nl meldde de club even later: "Verschillende media berichten over een transfer van Klaas Jan Huntelaar naar Real Madrid. De berichtgeving over een overeenkomst tussen Ajax en Real Madrid is onjuist, Ajax heeft Huntelaar niet aan Real Madrid verkocht." Iedere maandagmiddag heeft de technische staf (inclusief scouting) overleg en daar is vandaag een mogelijk vertrek niet aan de orde geweest, meldden bronnen binnen Ajax. Over een opvolger voor Klaas Jan Huntelaar wordt wel druk gespeculeerd. Inmiddels heeft Danny Blind bevestigd dat hij in Odense is om de transfer met de 23-jarige Baye Djiby Fall af te ronden. Lang werd ook over Markus Berg van FC Groningen gesproken, maar binnen Ajax vindt men de Zweedse topschutter niet geschikt voor de Amsterdamse club. "Nee, hij is een goede spits voor Groningen, maar niet voor Ajax", zo klinkt het uit de mond van een bron binnen Ajax.
Oh laat dan maar zittenquote:Op donderdag 4 december 2008 00:14 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, die jongen had zelfs een Feyenoord kamer
Inderdaad, ik moet het ook nog maar eens gaan meemaken. Dat gezeik met Gabri moet ook niet lang meer gaan duren.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:16 schreef Devz het volgende:
Ik hoop dat Dario er vanaf januari staat, ik weet het nog niet..
Ik krijg er een Tim de Cler gevoel bij iddquote:Op donderdag 4 december 2008 00:15 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Nog een hypocriet kakkerlakje ook

2
Is hij scout ofzo?quote:Op donderdag 4 december 2008 00:14 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat Berg goed voor Groningen is maar niet goed genoeg voor Ajax.
Yep, Dario gaat het seizoen redden!quote:Op donderdag 4 december 2008 00:26 schreef Bananenman het volgende:
Gaan we nu met z'n allen Dario hypen?
Nee, maar Uri vind waarschijnlijk ook dat er een spits moet komen die ook zelf wat kan creëren inplaats van alleen maar afmakenquote:
Paupersitequote:Op donderdag 4 december 2008 00:27 schreef Silenus het volgende:
Huntelaar verkopen + kampioenschap mislopen =
F-SIDE GAAT SLOPEN
Aldus het zeer hoog aangeschreven afca.nl
Logisch toch dat we over de opvolger van Huntelaar praten, ieder geeft gewoon zn mening. Velen zijn positief omdat hij vorig jaar goed presteerde en veelbelovend was in de voorbereiding.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:26 schreef Bananenman het volgende:
Gaan we nu met z'n allen Dario hypen?
Als je Sulejmani, Aissatti en Suarez om je heen hebt dan heb je alleen een afmaker nodig. Maar ik zie zelf ook liever een type Kluivert. Maar zoveel creerde Huntelaar toch ook niet?quote:Op donderdag 4 december 2008 00:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee, maar Uri vind waarschijnlijk ook dat er een spits moet komen die ook zelf wat kan creëren inplaats van alleen maar afmaken
We hebben godverdomme (quote:Op donderdag 4 december 2008 00:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee, maar Uri vind waarschijnlijk ook dat er een spits moet komen die ook zelf wat kan creëren inplaats van alleen maar afmaken
Huntelaar creëerde inderdaad ook niet veel zelf nee.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:29 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Als je Sulejmani, Aissatti en Suarez om je heen hebt dan heb je alleen een afmaker nodig. Maar ik zie zelf ook liever een type Kluivert. Maar zoveel creerde Huntelaar toch ook niet?
Dat zegt geen fok. Ik hoop t wel hoor begrijp t niet verkeerd. Maar hij moet zich eerst maar eens bewijzen en daar gaat ie de kans voor krijgen zodra die helemaal wedstrijd fit is. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Hij deed het in Argentinië ook, dus hier moet het ook kunnen.
Aanvallende linker verdediger lijkt me ook geen overbodige luxe. Ik ben trouwens van mening dat we aanvalled vermogen genoeg hebben. Verdedigend daar in tegen kunnen we nog wel een xtra hebben. Of dat nou centraal is of links. Van mij part links centraal dan kan ie op alle bij de posities als t nodig is.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:38 schreef _Mike_ het volgende:
Lijkt mij een extra aanvallende middenvelder
Banaan vragen?quote:
Voor drie keer zoveel inderdaad.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:38 schreef _Mike_ het volgende:
En dan kopen wij hem over een jaar weer van ze![]()
Wat wou je vragen?quote:
Wehehe, je moet eigenlijk alles kopen wat Groningen ook scoutquote:Op donderdag 4 december 2008 00:44 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Voor drie keer zoveel inderdaad.
En als hij t niet doet dan t afdankertje van 010 welquote:Op donderdag 4 december 2008 00:27 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Yep, Dario gaat het seizoen redden!
quote:
Ja hij speelt zondag zijn laatste wedstrijd voor Ajax.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
.
Maar die Dario he, die was toch ontevreden en wilde terug naar Argentinie omdat hij bij de beloften moest ballen? Of ben ik nu in de war met iemand anders?
Ow, en klik.
quote:Verbeek belt met Van Basten over vele hamstringblessures
Gertjan Verbeek is inmiddels zelf gestart met het onderzoek naar de vele hamstringblessures. De coach heeft onder andere met Marco van Basten gebeld om ervaringen uit te wisselen, omdat Ajax ook kampt met hamstringblessures. 'Bij een aantal had Marco wel een verklaring, bij sommige ook niet', aldus Verbeek in Voetbal International. 'Ik wil nu meer kennis vergaren over het fenomeen hamstringblessures. Je ziet ze naar mijn gevoel steeds vaker.' Verbeek heeft inmiddels ook contact gezocht met Heerenveen. Verbeek hoopt een rode draad te vinden tussen alle blessures om een oorzaak te achterhalen.
De beloften spelen meestal op maandag heur..quote:Op donderdag 4 december 2008 00:57 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ja hij speelt zondag zijn laatste wedstrijd voor Ajax.
Hij kan beter psv bellen waarom het daar niet gebeurd.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:57 schreef Putdeksels het volgende:
Krijg je straks het spitsenkoppel Suarez - Fall.
Die twee zijn nu al gemaakt voor elkaar.
Weet niet of dit al gepost was:
[..]
Ja of juist niet. In t geheim onderhandelen is beter dan in t openbaar je wensen bekent maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:02 schreef _Mike_ het volgende:
Berg kunnen we denk al afstrepen na de woorden van Uri.
Ik zou t niet erg vinden als een spits all1 maar afmaakt hoor. Daar staat een spits ook voor. Wat heb je aan een spits die pasjes ed plaatst waar niks mee gebeurd? Schiet m r dan zelf maar in!quote:Op donderdag 4 december 2008 00:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ehhmmm lees eerst dit maar en post dan nog eens iets daar overquote:Op donderdag 4 december 2008 00:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
.
Maar die Dario he, die was toch ontevreden en wilde terug naar Argentinie omdat hij bij de beloften moest ballen? Of ben ik nu in de war met iemand anders?
Volgens mij bedoelde die een afscheid wedstrijd en das niet op maandag bij de beloften.quote:Op donderdag 4 december 2008 01:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De beloften spelen meestal op maandag heur..
ten Catequote:Op donderdag 4 december 2008 01:20 schreef BB-boy het volgende:
Nee ten cate houdt de transfer nog steeds tegen.
quote:Op donderdag 4 december 2008 01:21 schreef Cyberia18 het volgende:
We zochten nog een verdediger toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oguchi Onyewu.quote:Op donderdag 4 december 2008 01:21 schreef Cyberia18 het volgende:
We zochten nog een verdediger toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
You can't beat Nigerian roots!quote:Op donderdag 4 december 2008 01:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Oguchi Onyewu.Pure klasse. Wel een baggermentaliteit.
Engelse clubs? Zijn die niet wat terughoudend na zijn mislukte huurperiode bij NUFC?quote:Op donderdag 4 december 2008 01:42 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
You can't beat Nigerian roots!![]()
Van Standard dus. Is aan het einde van het seizoen transfervrij geloof ik (?) maar Ajax lijkt mij geen serieuze kandidaat. Er zitten al veel Engelse clubs achter hem aan.
quote:Ajax-aanvaller Luis Suarez lijkt vrijuit te gaan voor de vermeende tik die hij zondag gaf aan Sander Keller. De aanklager betaald voetbal stelde een onderzoek in naar de mogelijke overtreding van de Uruguayaan, maar FC Utrecht-verdediger Keller pleit hem vrij.
'Ik kreeg een tik, het deed pijn, maar ik geloof niet dat er sprake was van opzet. Direct na het duel heb ik al aangegeven, dat er wel meer dingen gebeuren in een wedstrijd en Luis niet veel valt te verwijten'. Indien nodig zal Keller dat ook schriftelijk verklaren. 'Maar mijn mening is nog niet gevraagd'.
Zou gunstig zijnquote:
Net goed.quote:
Ze vragen voetballers altijd naar hun mening voor zover ik weet, dus dan zal het wel meetellenquote:Op donderdag 4 december 2008 08:54 schreef Suijk het volgende:
Ik weet niet of de mening van Keller er zoveel toe doet.
Ik dacht dat het andersom was, maar ik weet de berichtgeving ook niet meer precies.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
ten Cate wilde Defour volgens mij juist wel maar v Geel was een voorstander van neerlands talent.
quote:'Ajax nam initiatief bij transfer Huntelaar'
AMSTERDAM - Klaas-Jan Huntelaar is vorige maand door Ajax aangeboden aan Real Madrid. Dit meldt het AD donderdag.
ANP
Henri van der Aat, die de laatste maanden de rol van interim-directeur vervulde bij de Amsterdammers, zou in november tijdens een bezoek aan Real een overgang van de spits van het Nederlands Elftal bespreekbaar hebben gemaakt.
Toen Ajax vorige week in Duitsland speelde voor het UEFA Cup-duel met HSV, zouden de onderhandelingen in een stroomversnelling zijn geraakt, aldus AD-columnist Chris van Nijnatten.
Huntelaar werd woensdag in Madrid medisch gekeurd.
Nummer 19
Volgens De Telegraaf krijgt Huntelaar donderdag in Estadio Santiago de Bernabeu het shirt met nummer 19 in zijn handen gedrukt. Clublegende Alfredo di Stefano overhandigt het tricot.
Ten Cate wilde Defour inderdaad niet.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik dacht dat het andersom was, maar ik weet de berichtgeving ook niet meer precies.
quote:Volgens Voetbal International zijn bij Ajax een aantal transfers afgeketst dankzij de meningsverschillen tussen Henk ten Cate en toenmalig technisch directeur Martin van Geel.
Orlando Engelaar en Renato Augusto stonden op het verlanglijstje van Ten Cate. Simon Cziommer en Steven Defour waren erg geliefd bij Van Geel
Renato Augusto ook dus wat dat betreft hadden ze beide niet zoveel kennis van zaken.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:03 schreef _Mike_ het volgende:
Tiefus Ten Cate, Steven Defour is echt een super voetballer...
Inderdaad, wat een kneuzen kermisquote:Op donderdag 4 december 2008 10:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Renato Augusto ook dus wat dat betreft hadden ze beide niet zoveel kennis van zaken.
Die is wel heel mooiquote:Op donderdag 4 december 2008 10:26 schreef ub40_bboy het volgende:
Boekaye
Die gast maakt in Spanje ook niks waarquote:Op donderdag 4 december 2008 11:18 schreef Wooldoor het volgende:
Wat dachten we van Luque die nog steeds van ons is terug halen als tweede spits achter Dario ?
Die bakt er in Spanje ook niks vanquote:Op donderdag 4 december 2008 11:18 schreef Wooldoor het volgende:
Wat dachten we van Luque die nog steeds van ons is terug halen als tweede spits achter Dario ?
Hadden wij maar een spitsquote:Op donderdag 4 december 2008 11:21 schreef Cyberia18 het volgende:
Zijn er toevallig nog meer mensen die de Spits van vandaag al hebben gelezen? Staat een artikel in over de weinige diamanten die nu nog over zijn in de eredivisie na het vertrek van Huntelaar. Wijnaldum, Van Wolfswinkel, Strootman, Schöne, Hamlap, Berg, Elia, Demouge, Affelay. Alleen ontbreekt Suarez....
Spits![]()
Wat ík niet snap is dat mensen nu ineens twee spitsen zouden willen gaan halen en de verdediging willen versterken terwijl daar op dit moment naar mijn idee eigenlijk helemaal het probleem niet ligt.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat gedoe over Van Wolfswinkel hier niet zo... als dat gastje vroeger een stijf piemeltje kreeg van Feyenoord wil toch niet zeggen dat ie daarna nog steeds geen verstand van voetbal heeft gekregen.... Gewoon halen voor een prikkie met het oog op de toekomst... verder die Deense Afrikaan halen als sub voor Cvitanich en Berg lekker in Groningen laten... die miljoenen die je daarmee bespaart kun je wellicht nog aan wat verdedigers spenderen
Heb je inderdaad gelijk in maar je hebt Aissati, de Jong en Sarpong voor die plek. Alle 3 spelers die het daar wel kunnen maar zich nog niet hebben bewezen. Pranjic speelt voornamelijk op links en zou volgens een gerucht 11 miljoen moeten kosten.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in het vorige topic zou ik gaan voor Pranjic, maar die staat nog tot 2012 bij Heerenveen onder contract volgens mij en zal (zeker nu) de hoofdprijs moeten gaan opleveren.
Ik zie in zowel de Jong als Sarpong wel potentie, maar (op dit moment) zeker niet als aanvallende middenvelder.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:24 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Heb je inderdaad gelijk in maar je hebt Aissati, de Jong en Sarpong voor die plek. Alle 3 spelers die het daar wel kunnen maar zich nog niet hebben bewezen. Pranjic speelt voornamelijk op links en zou volgens een gerucht 11 miljoen moeten kosten.
Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)quote:Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef BoNi het volgende:
Zoals ik al zei in het vorige topic zou ik gaan voor Pranjic, maar die staat nog tot 2012 bij Heerenveen onder contract volgens mij en zal (zeker nu) de hoofdprijs moeten gaan opleveren.
Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:27 schreef w00h00 het volgende:
Hadden we Wielaert maar gehaald in plaats van Olequer.
Gelul, Pranjic eindigt ook wel bij een topclubquote:Op donderdag 4 december 2008 11:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)
Ik vind hem een prima voetballer maar zou niet weten waar hij zou moeten spelen in een 433. Ik vind het geen '8', geen '11' en eigenlijk ook geen '10'.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)
Ik snap dat weer niet. HIj kan niet koppen (timing is kinderlijk slecht), is met 1 simpele lichaamschijnbeweging het bos in te sturen, kan totaal niet opbouwen en oogt bij duels ook niet sterk. En komt ie een keer vrij voor het doel, kan ie ook niet rechtuit schietenquote:Op donderdag 4 december 2008 11:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.
Linksachter kan ie wel.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik vind hem een prima voetballer maar zou niet weten waar hij zou moeten spelen in een 433. Ik vind het geen '8', geen '11' en eigenlijk ook geen '10'.
Oleguer is een pure mandekker en moet de bal gewoon inleveren bij Vermaelen, van der Wiel of Vertonghen om de opbouw te verzorgen.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.
Ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap dat weer niet. HIj kan niet koppen (timing is kinderlijk slecht), is met 1 simpele lichaamschijnbeweging het bos in te sturen, kan totaal niet opbouwen en oogt bij duels ook niet sterk. En komt ie een keer vrij voor het doel, kan ie ook niet rechtuit schieten.
Nou idd, topper.
In het jaar dat Ajax de CL won stond Reiziger ook in de basis.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:43 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.
En Wielaert kan misschien goed koppen maar is zeker minder dan Oleguer.
Hoezo zelfs FC Utrecht? Hij is inderdaad de minste opbouwer van onze 4 verdedigers. Logisch dat ze hem vrij laten.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Oleguer is een pure mandekker en moet de bal gewoon inleveren bij Vermaelen, van der Wiel of Vertonghen om de opbouw te verzorgen.
Als zelfs FC Utrecht je vrij laat in de opbouw wordt dat toch wel pijnlijk duidelijk.
In verdedigend opzicht vind ik het ook een prima voetballer en denk ik dat hij alleen maar beter zal worden, maar men verwacht dat hij ook mee kan voetballen en beslissend kan zijn zoals zijn voorganger (Heitinga) dat kon zijn.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar wel logisch.
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
In het jaar dat Ajax de CL won stond Reiziger ook in de basis.
Reiziger was ook een tijd lang een fantastische verdediger.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Reiziger was op dat moment gewoon TOP, waarom denk je dat hij de transfer naar Barcelona kreeg?quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Niet helemaal de juiste bewoording gekozen denk ik, dat Utrecht hem laat opbouwen is logisch, maar dat hij tegen die tegenstander zelfs niet in staat is om een goede opbouwende pass te geven is toch wel tekenend.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hoezo zelfs FC Utrecht? Hij is inderdaad de minste opbouwer van onze 4 verdedigers. Logisch dat ze hem vrij laten.
Sja, juist daarom vind ik hem maar niets. Was dit nou een jochie uit de eigen jeugd, dat was het nog best redelijk geweest, maar een CL winnaar, op die leeftijd, daar verwacht ik gewoon meer degelijkheid, meer slimheid, meer inzicht van.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:43 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.
En Wielaert kan misschien goed koppen maar is zeker minder dan Oleguer.
In dat soort landen wordt verdedigers niet geleerd om op te bouwen.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:51 schreef BoNi het volgende:
[..]
Niet helemaal de juiste bewoording gekozen denk ik, dat Utrecht hem laat opbouwen is logisch, maar dat hij tegen die tegenstander zelfs niet in staat is om een goede opbouwende pass te geven is toch wel tekenend.
whehehehee..quote:Op donderdag 4 december 2008 00:10 schreef BB-boy het volgende:
[ afbeelding ]
Nike speelt er snel op in.
Omdat Boulahrouz 2 wedstrijden fit is en er dan 3 weken weer uit ligtquote:Op donderdag 4 december 2008 11:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Waarom is in 6 topics speculaties over het besteden van 27 miljoen Boularouz nog geen een keer voorgekomen?
Heef die niet een goed contract bij Stuttgart? Of wordt die gehuurd?quote:Op donderdag 4 december 2008 11:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Waarom is in 6 topics speculaties over het besteden van 27 miljoen Boularouz nog geen een keer voorgekomen?
Boulahrouzquote:Op donderdag 4 december 2008 11:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Hmm, opvallend. Het ziet er namelijk wel als een bewuste elleboog uit. Maar hij verdient respect met zo'n verklaring als hij eerlijk is.quote:
Leeft Kanu nog?quote:Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Boulahrouz
Wilhelmsson
Defour
De Zeeuw
Kanu
Zo... hebben we alle standaard geruchten weer gehad.
Ik ben ook tevreden met de komst van Oleguer, maar probeer alleen maar een verklaring te vinden voor de kritiek die hij krijgtquote:Op donderdag 4 december 2008 11:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
In dat soort landen wordt verdedigers niet geleerd om op te bouwen.
Gekocht door Stuttgart volgens mij.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:56 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Heef die niet een goed contract bij Stuttgart? Of wordt die gehuurd?
Eens Ajacied, altijd Ajacied.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:58 schreef Breach het volgende:
[..]
Hmm, opvallend. Het ziet er namelijk wel als een bewuste elleboog uit. Maar hij verdient respect met zo'n verklaring als hij eerlijk is.
Ik vindt het wel goed zo, we hebben in Vertonghen, Vermaelen en Van der Wiel al hele goede meevoetballende verdedigers.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden met de komst van Oleguer, maar probeer alleen maar een verklaring te vinden voor de kritiek die hij krijgt
Zoals ik al aangaf is de vergelijking met zijn voorgangers ook niet helemaal eerlijk, maar wel logisch.
Bij Ajax verwacht men nou eenmaal een inschuivende verdediger die ook zijn bijdrage levert in de opbouw.
Daarnaast heeft hij nou ook nog niet echt op het niveau gespeeld dat je echt van hem verwacht. Wat meer betreft mag hij zich nog wat meer laten gelden en af en toe best een gemeen zijn. Ik vind tot nu toe nog te lief en laconiek spelen. Klap er maar eens goed op.
Omdat hij nog niet een ECHT goede wedstrijd gespeeld heeft? Het zijn bijna alleen krappe '6-jes'. Ook is het lastig om nou te zien wat zijn sterke punt is. Hij is vrij traag, niet bijzonder kopsterk, meevoetballend niet geweldig en om nou te zeggen dat hij altijd positioneel fantastisch staat, ook niet.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden met de komst van Oleguer, maar probeer alleen maar een verklaring te vinden voor de kritiek die hij krijgt
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:38 schreef Blight het volgende:
Benieuwd of ze nog iemand halen..
Zou mooi zijn als ze beide verliezen maar zie het niet gebeuren.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:33 schreef Reeve het volgende:
Ben beniewd vanavond wat Aston en HSV gaan doen..
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:38 schreef BertMaalderink het volgende:
Die is veilingmeester geworden.
Laat Villa maar lekker alles winnen. Dan is de kans groter dan HSV genaait gaat worden.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:37 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze beide verliezen maar zie het niet gebeuren.
Kom nou, alsof de defensie bij Barça alleen maar tegenhoudt. Oleguer is gewoon geen voetballer en dat gaat ook nooit komen, puur een verdediger die alleen kan verdedigen.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:52 schreef ub40_bboy het volgende:
In dat soort landen wordt verdedigers niet geleerd om op te bouwen.
Dat is wel zo ja, maar het is niet zo dat we naast Aissati dik in de nummers 10 zitten. Sulejmani kan er goed uit de voeten maar die zie ik liever aan de buitenkant en Siem de Jong is nog te wisselvallig.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef Fides het volgende:
Dat zou je Aisatti wel een dikke middelvinger geven. Het is wel een goeie '10' met diepgang...
quote:Ajax laat zich zeker niet opjagen
Geschreven op donderdag, 4 december om 12:15
Dario Cvitanich mag voorlopig laten zien dat hij Klaas-Jan Huntelaar in de spits van Ajax kan vervangen. De vermeende interesse in Ricky van Wolfswinkel (Vitesse), Marcus Berg (FC Groningen) en Baye Djiby Fall (Odense BK) wordt door technisch manager Danny Blind in de donderdageditie van Het Parool ontkracht.
De Amsterdammers zijn vooralsnog niet van plan een deel van het transfergeld te besteden aan een nieuwe speler. ''Cvitanich is een half jaar geleden gecontracteerd door Ajax als vervanger voor Huntelaar", zegt het Zeeuwse bestuurslid nogmaals in het dagblad. ''Het zou van slecht beleid getuigen als we daar nu niet meer achter staan.''
Blind bekeek de verrichtingen van Djiby Fall afgelopen maandag in het duel met Aarhus. Maar als Odense dit weekeinde de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop speelt tegen Brøndby, is niemand van Ajax daarbij aanwezig, zegt Blind. Ook de eventuele interesse voor Berg en Van Wolfswinkel wuift de oud-international weg.
Met de technische staf van Ajax zal Blind de komende tijd overleggen of de selectie nog aanvulling behoeft en of die aanvulling vanuit de eigen geledingen van de club kan komen. ''We hebben met Darko Bodul, een eerstejaars senior, en Geoffrey Castillion, een eerstejaars A-junior, twee spitsen met veel potentie in huis", weet Blind. "Het is echter moeilijk te voorspellen of zij het komende half jaar al zo'n stap vooruit kunnen maken, dat zij in het eerste van Ajax een rol kunnen spelen.''
dan liever al-ackhouiquote:Op donderdag 4 december 2008 13:17 schreef BB-boy het volgende:
Lekker opportunistisch misschien, maar kan Ajax Schone niet halen in de winterstop? Wat een klasbak.
Same for Olequer.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Reiziger was ook een tijd lang een fantastische verdediger.
Mwah... niet zo goed als Reiziger.quote:
Vond hem met het ?EK onder 19? wel sterk spelen die Castillion. Beer van een vent voor zijn leeftijd leek het. :pquote:Op donderdag 4 december 2008 13:37 schreef koningdavid het volgende:
Edit: spuit 11![]()
Ben benieuwd naar Bodul en vooral Castillion...
EK onder 17quote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef Silaz het volgende:
[..]
Vond hem met het ?EK onder 19? wel sterk spelen die Castillion. Beer van een vent voor zijn leeftijd leek het. :p
Eigen volk jeugd eerst!quote:Op donderdag 4 december 2008 00:09 schreef Houniet het volgende:
EK onder 17 ja.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef Silaz het volgende:
[..]
Vond hem met het ?EK onder 19? wel sterk spelen die Castillion. Beer van een vent voor zijn leeftijd leek het. :p
Laten we hopen dat Spaan hier dan Kluivert als voetballer mee bedoelt.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:04 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wel een opvallende quote van Henk Spaan:
,,Geoffrey Castillion is lang, sterk, snel, doelgericht, met een prachtige balaanname. Dat Onder 17 zich voor het EK heeft geplaatst, ligt voor een belangrijk deel aan hem. Nieuwe Kluivert? Laten we, voor Geoffrey, hopen van niet." - Journalist en columnist Henk Spaan, 24 maart 2008.
Cvitanich-->Bodul-->Castillionquote:Op donderdag 4 december 2008 14:23 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Spaan hier dan Kluivert als voetballer mee bedoelt.
Nee, Castillion lijkt me echt een prima spits. Ik zou niet weten waarom je die niet achter Cvitanich zou zetten in de pikorde op dit moment.
Volgend jaar loten we toch wel weer Slavia of Sparta!quote:Op donderdag 4 december 2008 14:26 schreef Bananenman het volgende:
Nog steeds waardeloos dat we thuis spelen tegen Slavia, had graag weer eens naar Praag gewild.
En waarschijnlijk ook zonder enige fiducie in een goede afloop want ik zie HSV vanavond wel minstens een puntje pakken in Praag.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef Emimich het volgende:
Kom er net achter dat in Tsjechië nu al de winterstop is ingegaan waardoor Slavia over 2 weken met weinig wedstrijdritme naar Amsterdam zal komen!
quote:Ajax krijgt half miljoen voor EK-gangers
NYON - De Nederlands clubs krijgen in totaal 1,3 miljoen van de Europese voetbalbond UEFA voor het leveren van voetballers voor het EK deze zomer in Oostenrijk en Zwitserland. Ajax ontvangt met 481.746 euro het hoogste bedrag, gevolgd door Feyenoord (308.093) en AZ (156.848). In totaal heeft de UEFA een bedrag van 43,5 miljoen euro verdeeld onder 180 clubs uit 24 landen.
Compensatie
De verdeling van het geld vloeit voort uit een overeenkomst die UEFA, de wereldbond FIFA en de vertegenwoordigers van de grootste clubs in Europa, toen nog de G14, in januari van dit jaar hebben afgesloten.
De inmiddels opgeheven G14 heeft een vergoeding voor het afstaan voor spelers voor interlands bedongen als compensatie als een voetballer geblesseerd terugkomt van een wedstrijd voor zijn land.
Hoogste bedrag
Het Duitse Werder Bremen, Bayern MÜnchen en het Franse Lyon krijgen met een bedrag van ruim een miljoen de hoogste bedragen per club. De UEFA maakte bekend dat bij het volgende EK een bedrag van zo’n 55 miljoen euro wordt verdeeld.
Yup. vraag me alleen af of ie wel naar Ajax nog wil.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:13 schreef kalinho het volgende:
Boukhari is ook nog vrij toch?
Op eten.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:22 schreef koningdavid het volgende:
Wat zouden we met Boukhari moeten dan?
Ze zochten nog iemand op zuid 2e ring om broodjes Unox te verkopen.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:22 schreef koningdavid het volgende:
Wat zouden we met Boukhari moeten dan?
quote:Op donderdag 4 december 2008 15:27 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ze zochten nog iemand op zuid 2e ring om broodjes Unox te verkopen.
quote:Huntelaar belooft 'muchos goles'
Geschreven op donderdag, 4 december om 15:13
Lang zal hij er niet voor in de boeken hebben gezeten, maar de eerste Spaanstalige woordjes van Klaas-Jan Huntelaar ten overstaan van de pers zijn een feit. De kersverse aanwinst van Real Madrid, die donderdagmiddag werd voorgesteld in het Santiago Bernabéu Stadion, liet meteen weten wat er van hem te verwachten valt: muchos goles.
De Achterhoeker, die zijn handtekening zette onder een contract tot 2013, was verder nog kort van stof ten overstaan aan het met name Spaanse journaille. “Ik hoop veel doelpunten te maken. Ik ben er trots op dat ik voor Real Madrid mag spelen, en ik wil meneer Calderón en Alfredo Di Stefano bedanken.” Laatstgenoemde was traditiegetrouw aanwezig bij de presentatie van de nieuweling.
Voorzitter Ramón Calderón, die even daarvoor Huntelaar het shirt met nummer negentien onverhandigd zag worden door Di Stefano, had een uitgebreider relaas klaar. “We hopen dat hij het hier waar gaat maken. Iedereen binnen de club was het eens over zijn komst, en hij voldoet precies aan het profiel van een speler die wij voor ogen hadden: hij is 25 jaar, scoort makkelijk en is afkomstig van het grote Ajax. Daar heeft hij meer dan zeventig keer gescoord in drie seizoenen.”
De preses van De Koninklijke bleek zijn huiswerk goed gedaan te hebben. “Hij is al twee keer topscorer geworden van de Nederlands competitie”, wist hij zijn toehoorders te vertellen. “Iemand die zo jong is, al zoveel heeft gewonnen en in achttien interlands tien keer heeft gescoord voor de nationale ploeg van Nederland voldoet aan ons plaatje.”
Met het snelle handelen heeft de regerende Spaanse landskampioen tal van geïnteresseerde clubs in het stof doen bijten. “Enkele van de grootste Europese clubs wilden hem ook inlijven, maar het is Real Madrid dat hem hier vandaag kan presenteren. Vanaf 4 januari zal hij zich bij ons voegen, en hopelijk garant staan voor vele doelpunten.”
Ten slotte gaf Calderón toe dat de zware blessure van Ruud van Nistelrooij de transfer in een stroomversnelling heeft gebracht. “We hadden hem al lange tijd op het oog, en het was voor ons al zeker dat hij na dit seizoen zou komen, maar vanwege de ongelukkige blessure van Ruud hebben we er wat vaart achter gezet.”
Groot gelijk. Ik zou Sylvie ook wel tevreden willen houden.quote:'Rafael pakte geel om bij verjaardag Sylvie te kunnen zijn.'
Oud-trainer Huub Stevens doet in het boek 'Huub Stevens' van auteur Theo Vaessen een boekje open over zijn periode bij Hamburger SV. In het boek komen een aantal saillante details naar voren over enkele van Stevens topspelers. Onder wie onze eigen Rafael van der Vaart.
Zo voorspelde Stevens vlak voor aanvang van de wedstrijd HSV - Duisburg dat zijn aanvoerder waarschijnlijk al snel tegen een gele kaart aan zou lopen. De vrouw van Rafael, Sylvie, was namelijk de volgende week jarig en Van der Vaart wilde het feestje niet missen. Stevens kreeg gelijk. Al vroeg in de wedstrijd trapte de middenvelder een bal weg nadat er was gefloten. Van der Vaart kreeg geel, werd geschorst en kon zo naar het verjaarspartijtje van Sylvie.
Hier heb ik ook over nagedacht maar ik zou het niet weten. Het is wel opmerkelijk omdat Huntelaar de eerste transfer is van deze winter. Het transferwindow is pas open van 1 Januari dacht ik dus er moet een regeling zijn dat Real buiten deze periode om Ajax kan benaderen voor een speler. Ik kan me wel herinneren dat Chelsea een boete kreeg omdat ze Cole buiten het seizoen om hadden benaderd.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder voorbij zien komen, maar nog geen duidelijk antwoord gezien. Hoe is het mogelijk dat Real voor de transferperiode al actief is. Staat de FIFA dit toe?
Zijn ook meer dan genoeg voorbeelden waarbij de mening van het 'slachtoffer' van de overtreding er niet telde, ook al heeft deze aangegeven dat er weinig aan de hand is. De KNVB heeft immers altijd gelijk.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:57 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ze vragen voetballers altijd naar hun mening voor zover ik weet, dus dan zal het wel meetellen
Heel simpel volgens mij. Ajax weet van de interesse van Madrid, Ajax biedt Huntelaar aan, aan Madrid en vervolgens ontbindt Ajax het contract van KJH. Daarmee is hij op papier vrij om te gaan en staan waar hij wil.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder voorbij zien komen, maar nog geen duidelijk antwoord gezien. Hoe is het mogelijk dat Real voor de transferperiode al actief is. Staat de FIFA dit toe?
Lijkt mij niet erg legaal, op deze manier zou je het op elk gewenst moment in het seizoen doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:21 schreef Breach het volgende:
[..]
Heel simpel volgens mij. Ajax weet van de interesse van Madrid, Ajax biedt Huntelaar aan, aan Madrid en vervolgens ontbindt Ajax het contract van KJH. Daarmee is hij op papier vrij om te gaan en staan waar hij wil.
Dat is wat ik er van denk
Tja, wat is legaal. Je voldoet aan de regels en ik kan geen enkele andere reden bedenken waarop het anders gegaan kan zijn..quote:Op donderdag 4 december 2008 16:24 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Lijkt mij niet erg legaal, op deze manier zou je het op elk gewenst moment in het seizoen doen.
Is volgens mij allemaal part of the deal. Ze benadrukken het iets te veel.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:28 schreef RayMania het volgende:
Beetje jammer dat Ajax Huntelaar zelf aangeboden.
Je mag altijd onderhandelen. Alleen de transfer zelf kan alleen plaatshebben in een window. In het geval van KJH dus 2 januari.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:10 schreef Dvm86 het volgende:
Dat is toch juist slim?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:28 schreef RayMania het volgende:
Dat dus. Huntelaar zou ook geen wedstrijd kunnen spelen voor Madrid voor 2 januari.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:30 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je mag altijd onderhandelen. Alleen de transfer zelf kan alleen plaatshebben in een window. In het geval van KJH dus 2 januari.
Ajax had in een deal met Cvitanich en Banfield in april/mei, pas vanaf 1 juli was hij Ajacied.
Die goals tegen PSV zijn het moment dat ik weer echt verliefd werd op Ajax. Was na Inter-thuis mijn tweede wedstrijd na enkele jaren geen wedstrijd te hebben bezocht. Sindsdien ben ik er altijd bij.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Zijn omhaal tegen Roda blijft natuurliijk ook onvergetelijk maar zijn twee doelpunten in de finale van de beker tegen PSV zijn voor mij net iets specialer. Zeker zijn 2e doelpunt in die wedstrijd. De ontlading van de Ajax supporters doet het 'm. Enorme kippenvel![]()
Dus als Ajax tegen bijvoorbeeld Twente moet spelen dan kunnen ze vlak voor de wedstrijd Wielaert,douglas,elia en iedereen benaderen en in de media dingen roepen? In Engeland staan hier boetes op dacht ik.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:30 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je mag altijd onderhandelen. Alleen de transfer zelf kan alleen plaatshebben in een window. In het geval van KJH dus 2 januari.
Ajax had in een deal met Cvitanich en Banfield in april/mei, pas vanaf 1 juli was hij Ajacied.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."quote:Op donderdag 4 december 2008 16:34 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Die goals tegen PSV zijn het moment dat ik weer echt verliefd werd op Ajax. Was na Inter-thuis mijn tweede wedstrijd na enkele jaren geen wedstrijd te hebben bezocht. Sindsdien ben ik er altijd bij.
Tuurlijk kan dat wel, maar na dat een paar keer gedaan te hebben verliest dat z'n effect ook wel denk ikquote:Op donderdag 4 december 2008 16:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dus als Ajax tegen bijvoorbeeld Twente moet spelen dan kunnen ze vlak voor de wedstrijd Wielaert,douglas,elia en iedereen benaderen en in de media dingen roepen? In Engeland staan hier boetes op dacht ik.
Wat ik heb gelezen is dat Blind had gevraagd toen hij daar was voor andere zaken naar de eventuele belangstelling van Madrid. En door de blessure van Van Nistelrooy is die belangstelling ineens weer veel groter geworden.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:28 schreef RayMania het volgende:
Van gloryhunten kan ik niet bepaald beticht worden, nee.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:58 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
Top dat je er weer bij bent Kevin!
quote:'Real betaalt solidariteitsuitkeringen aan voormalige clubs Huntelaar' (4) | TransfersAjax hoeft geen solidariteitsuitkeringen af te staan aan oude clubs van Huntelaar. De Amsterdammers hebben bij de overgang van de 25-jarige spits bedongen geen deel van het miljoenenbedrag te hoeven overmaken aan respectievelijk PSV, De Graafschap, AGOVV, en Heerenveen. Deze zogenaamde solidariteitsuitkeringen zouden volgens het Algemeen Dagblad worden betaald door de Koninklijke.
De uiteindelijke overeenkomst is volgens de krant dan ook zeer gunstig: 'Er zou geen tussenpersoon de kans krijgen om zich in de deal te mengen. Wat Real bood, zou voor honderd procent naar Ajax gaan, zonder ook maar een eurocent commissie aan derden. Daarom gaat de club nu twintig miljoen euro in één keer vangen en 8,5 miljoen in termijnen als gevolg van eenvoudig te behalen bonussen. Het trio kreeg Real zelfs zo ver om de zogenaamde 'solidariteitsuitkeringen' aan clubs als AGOVV voor zijn rekening te nemen. Optimaal rendement dus. Zoiets heet, op financieel gebied, je slag slaan.'
Real zat al anderhalf jaar achter Huntelaar aan. Het zal dan ook iets genuanceerder liggen gok ik..quote:Op donderdag 4 december 2008 17:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Te gek voor woorden dat Ajax Huntelaar zelf heeft aangeboden. Tyfuslijers!
Hoezo, na de winterstop is Stekelburg aanvoerder.. Dus beetje onzin om Gabri maar gelijk te verkopen omdat Lindgren derest van het jaar waarschijnlijk in de basis start.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:17 schreef TIM-846 het volgende:
Nu is Lindgren de rest van het jaar aanvoerder! Dus dan hadden ze Gabri net zo goed ook meteen ergens aan kunnen bieden.
Helemaal vergeten dat we die nog haddenquote:Op donderdag 4 december 2008 17:20 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Hoezo, na de wintersport is Stekelburg aanvoerder.. Dus beetje onzin om Gabri maar gelijk te verkopen omdat Lindgren derest van het jaar waarschijnlijk in de basis start.
Het zit inderdaad erg goed in elkaar. Dit konden we gewoon niet laten gaan.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:14 schreef finsdefis het volgende:
Zag dit net ergens staan:
[..]
Percentage bij doorverkoop, 7 (hier staat 8,5) miljoen aan bonussen, 20 miljoen voor anderhalf jaar contract en dan dit nog. Commercieel gezien erg goed geregeld
Beterquote:Op donderdag 4 december 2008 17:14 schreef finsdefis het volgende:
Zag dit net ergens staan:
[..]
Percentage bij doorverkoop, 7 (hier staat 8,5) miljoen aan bonussen, 20 miljoen voor anderhalf jaar contract en dan dit nog. Commercieel gezien erg goed geregeld
GELUKKIG.quote:
quote:Op donderdag 4 december 2008 17:43 schreef Silaz het volgende:
Doen er vanavond nog wat 1e elftal spelers mee met Jong AJax?
quote:Jong Vitesse - Jong Ajax afgelast
Amsterdam, 04 dec 2008
Het duel in de Beloftencompetitie tussen Jong Vitesse en Jong Ajax is afgelast. Het veld in Gendt is onbespeelbaar. De wedstrijd wordt nu ingehaald op donderdag 11 december. De aftrap wordt verricht om 18.30 uur.
Welk nut is er dan van een transferwindow? Eigenlijk is dan 1 dag in het jaar genoeg om alle transfers te voltooien omdat het op deze manier toch een kwestie van bureacratie bijwerken.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:30 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat Ajax niet Suárez voor een dag kan verhuren aan een tegenstander van bijv. AZ.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Welk nut is er dan van een transferwindow? Eigenlijk is dan 1 dag in het jaar genoeg om alle transfers te voltooien omdat het op deze manier toch een kwestie van bureacratie bijwerken.
Idd, of alle keepers opkopen van de tegenstander ofzoquote:Op donderdag 4 december 2008 17:56 schreef Emimich het volgende:
[..]
Dat Ajax niet Suárez voor een dag kan verhuren aan een tegenstander van bijv. AZ.
Zijn broertje lijkt ook sprekend op hem.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:40 schreef Cyberia18 het volgende:
Zo in het Sportjournaal een item over de presentatie van Klaas Jan en de familieleden die gezamenlijk zijn gekomen. Ook droogkloot pa
Het is jammer maar ik gun het hem ook wel. Ik ben blij dat we bijna drie jaar van hem hebben kunnen genieten.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:57 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vind het nog steeds waardeloos dat hij weg is.
Niks logisch, pas een contract op 2 januari, als hij daarvoor kan spelen dan moet dat gewoon vind ik.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef DuvelDuvel het volgende:
Huntelaar gaf ook aan het jammer te vinden dat hij niet meer voor Ajax kan voetballen. Opzich is het wel logisch dat Madrid dit niet wil. Al iets bekend over wanneer hij afscheid neemt?
Pff Elia doet het best aardig maar als hij Ajax een kutclub vindt (wat ie gezegd heeft) dan kan ie wegblijven, geef de eigen jeugd maar een kans. Voortaan ook op mentaliteit checken voordat je mensen een contract aanbiedt.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:54 schreef Roycoooooo het volgende:
Helemaal eens met je post Bliksemschigt! Denk dat dit het perfecte moment was om hem te verkopen!
Ben benieuwd welke aanvallend ingestelde speler erbij komt, zou Elia niet wat zijn?
Bij Real kennen ze de reputatie van onze medische staf ook, dus wel logisch dat ze dat niet aandurven.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Niks logisch, pas een contract op 2 januari, als hij daarvoor kan spelen dan moet dat gewoon vind ik.
Is dat al terug te zien?quote:Op donderdag 4 december 2008 18:40 schreef Cyberia18 het volgende:
Zo in het Sportjournaal een item over de presentatie van Klaas Jan en de familieleden die gezamenlijk zijn gekomen. Ook droogkloot pa
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:00 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Pff Elia doet het best aardig maar als hij Ajax een kutclub vindt (wat ie gezegd heeft) dan kan ie wegblijven, geef de eigen jeugd maar een kans. Voortaan ook op mentaliteit checken voordat je mensen een contract aanbiedt.
Ajax heeft hem weggestuurd om zijn mentaliteit een paar jaar terug, zal niet voor niets geweest zijn. Ben geen voorstander van hem in ieder geval. Waarschijnlijk moet ie ook weer 8 miljoen kosten ofzo..quote:Op donderdag 4 december 2008 20:11 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat hij Ajax laf vond voetballen tegen Twente, that's all.
En vanuit zijn perspectief had hij nog gelijk ook.
Van der Wiel is ook weggestuurd naar Haarlem en die is nu de heldquote:Op donderdag 4 december 2008 20:13 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ajax heeft hem weggestuurd om zijn mentaliteit een paar jaar terug, zal niet voor niets geweest zijn. Ben geen voorstander van hem in ieder geval. Waarschijnlijk moet ie ook weer 8 miljoen kosten ofzo..
Ik zie het nu ook wel in en ben niet heel ontevreden of zo. Als je dit vergelijkt met de transfer van Zlatan in 2004 naar Juventus, dan zie je dat Ajax er veel van heeft geleerd. En op dit moment heb ik gewoon het gevoel dat Ajax niet afhankelijk is van Huntelaar (zie de wedstrijden tegen HSV en PSV). Verder vergaat de wereld niet en hebben we nog een uitstekende aanval waar we eigenlijk gewoon kampioen mee moeten worden.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het heeft me even de nodige tijd gekost om het in te zien, en de nodige frustratie, maar ik kan er nu wel mee leven. Ik denk dat we alle vertrouwen moeten hebben in Cvitanich, en daarachter lopen er met Bodul en Castillon waarschijnlijk ook nog waardige toekomstige vervangers rond.
quote:Huntelaar: 'Cvitanich kan mij zeker vervangen'
Toen ik dinsdag hoorde dat de clubs er definitief uit waren gekomen, kreeg ik toch een apart gevoel. Ik ben blij dat Ajax ook een mooi bedrag ontvangt vanuit Madrid. 27 miljoen is een heel mooi bedrag. Het is een mooie zak geld", begon een vreugdevolle Huntelaar.
Tegen Sparta Rotterdam raakte The Hunter geblesseerd en waarschijnlijk was dat zijn laatste wedstrijd voor zijn Ajax. "Ik ga voorlopig verder met mijn revalidatie en hoop op een snel en goed herstel. Een goed herstel is op dit moment het belangrijkste. En wie mijn plek kan innemen in de spits? Darío Cvitanich is een heel goede spits die nu een kans zal krijgen. Ik heb alle vertrouwen in de kwaliteiten van Darío. Daarnaast kan ook Luis Suárez goed uit de voeten op die positie."
Huntelaar kon afgelopen zomer naar Manchester City, achteraf is hij bij dit niet te hebben gedaan: "Manchester City was een club die serieus interesse toonde, maar zich op het laatste moment bij Ajax meldde. Ik ben blij dat Ajax en ik toen niet zijn ingegaan op de interesse van die club. Manchester City stond ook niet op mijn lijstje met interessante clubs. Nu ben ik vooral heel blij met Real Madrid", aldus de international van Nederland.
"Ik heb bij Ajax en in Amsterdam een heel mooie tijd gehad. Het was een periode waarin ik ook veel mooie en interessante mensen heb leren kennen. Nee, ik zal mijn jaren hier nooit vergeten." Huntelaar besluit: "De reacties die ik van de mensen bij de club krijg, zijn ook mooi. Iedereen gunt het je. Iedereen vindt het jammer""
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als praag wint..quote:Op donderdag 4 december 2008 20:47 schreef denthemen het volgende:
Wanneer zijn we nou door vanavond??
Of als Praag niet wint.quote:
NOS: Presentatie Huntelaarquote:
quote:Klaas-Jan Huntelaar werd vandaag gepresenteerd als speler van Real Madrid. Een reportage van Joep Schreuder.
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:11 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat hij Ajax laf vond voetballen tegen Twente, that's all.
En vanuit zijn perspectief had hij nog gelijk ook.
Die wedstrijd doet er eigenlijk niet toe wat betreft plaatsing.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:10 schreef denthemen het volgende:
Als Zilina wint, zijn we dan ook zeker weten door?
quote:Op donderdag 4 december 2008 21:20 schreef KirkLazarus het volgende:
Hamburg op voorsprong...
Bij een gelijkspel daar ook, én dan hebben we (als Zilina stunt tegen Villa) een hele goede kans op de eerste plaats in de poule.quote:
Hij is dan ook tot beste voetballer in Denemarken gekozenquote:Op donderdag 4 december 2008 21:48 schreef _Mike_ het volgende:
Die Baye Djiby Fall is trouwens wel een beest zeg, veel Denen zien hem momenteel als de beste speler in de Danish Superliga.
Net zoals Rommedahl vorig jaarquote:Op donderdag 4 december 2008 21:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij is dan ook tot beste voetballer in Denemarken gekozen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |