Ik dacht dat het andersom was, maar ik weet de berichtgeving ook niet meer precies.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
ten Cate wilde Defour volgens mij juist wel maar v Geel was een voorstander van neerlands talent.
quote:'Ajax nam initiatief bij transfer Huntelaar'
AMSTERDAM - Klaas-Jan Huntelaar is vorige maand door Ajax aangeboden aan Real Madrid. Dit meldt het AD donderdag.
ANP
Henri van der Aat, die de laatste maanden de rol van interim-directeur vervulde bij de Amsterdammers, zou in november tijdens een bezoek aan Real een overgang van de spits van het Nederlands Elftal bespreekbaar hebben gemaakt.
Toen Ajax vorige week in Duitsland speelde voor het UEFA Cup-duel met HSV, zouden de onderhandelingen in een stroomversnelling zijn geraakt, aldus AD-columnist Chris van Nijnatten.
Huntelaar werd woensdag in Madrid medisch gekeurd.
Nummer 19
Volgens De Telegraaf krijgt Huntelaar donderdag in Estadio Santiago de Bernabeu het shirt met nummer 19 in zijn handen gedrukt. Clublegende Alfredo di Stefano overhandigt het tricot.
Ten Cate wilde Defour inderdaad niet.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik dacht dat het andersom was, maar ik weet de berichtgeving ook niet meer precies.
quote:Volgens Voetbal International zijn bij Ajax een aantal transfers afgeketst dankzij de meningsverschillen tussen Henk ten Cate en toenmalig technisch directeur Martin van Geel.
Orlando Engelaar en Renato Augusto stonden op het verlanglijstje van Ten Cate. Simon Cziommer en Steven Defour waren erg geliefd bij Van Geel
Renato Augusto ook dus wat dat betreft hadden ze beide niet zoveel kennis van zaken.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:03 schreef _Mike_ het volgende:
Tiefus Ten Cate, Steven Defour is echt een super voetballer...
Inderdaad, wat een kneuzen kermisquote:Op donderdag 4 december 2008 10:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Renato Augusto ook dus wat dat betreft hadden ze beide niet zoveel kennis van zaken.
Die is wel heel mooiquote:Op donderdag 4 december 2008 10:26 schreef ub40_bboy het volgende:
Boekaye
Die gast maakt in Spanje ook niks waarquote:Op donderdag 4 december 2008 11:18 schreef Wooldoor het volgende:
Wat dachten we van Luque die nog steeds van ons is terug halen als tweede spits achter Dario ?
Die bakt er in Spanje ook niks vanquote:Op donderdag 4 december 2008 11:18 schreef Wooldoor het volgende:
Wat dachten we van Luque die nog steeds van ons is terug halen als tweede spits achter Dario ?
Hadden wij maar een spitsquote:Op donderdag 4 december 2008 11:21 schreef Cyberia18 het volgende:
Zijn er toevallig nog meer mensen die de Spits van vandaag al hebben gelezen? Staat een artikel in over de weinige diamanten die nu nog over zijn in de eredivisie na het vertrek van Huntelaar. Wijnaldum, Van Wolfswinkel, Strootman, Schöne, Hamlap, Berg, Elia, Demouge, Affelay. Alleen ontbreekt Suarez....
Spits![]()
Wat ík niet snap is dat mensen nu ineens twee spitsen zouden willen gaan halen en de verdediging willen versterken terwijl daar op dit moment naar mijn idee eigenlijk helemaal het probleem niet ligt.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat gedoe over Van Wolfswinkel hier niet zo... als dat gastje vroeger een stijf piemeltje kreeg van Feyenoord wil toch niet zeggen dat ie daarna nog steeds geen verstand van voetbal heeft gekregen.... Gewoon halen voor een prikkie met het oog op de toekomst... verder die Deense Afrikaan halen als sub voor Cvitanich en Berg lekker in Groningen laten... die miljoenen die je daarmee bespaart kun je wellicht nog aan wat verdedigers spenderen
Heb je inderdaad gelijk in maar je hebt Aissati, de Jong en Sarpong voor die plek. Alle 3 spelers die het daar wel kunnen maar zich nog niet hebben bewezen. Pranjic speelt voornamelijk op links en zou volgens een gerucht 11 miljoen moeten kosten.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in het vorige topic zou ik gaan voor Pranjic, maar die staat nog tot 2012 bij Heerenveen onder contract volgens mij en zal (zeker nu) de hoofdprijs moeten gaan opleveren.
Ik zie in zowel de Jong als Sarpong wel potentie, maar (op dit moment) zeker niet als aanvallende middenvelder.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:24 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Heb je inderdaad gelijk in maar je hebt Aissati, de Jong en Sarpong voor die plek. Alle 3 spelers die het daar wel kunnen maar zich nog niet hebben bewezen. Pranjic speelt voornamelijk op links en zou volgens een gerucht 11 miljoen moeten kosten.
Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)quote:Op donderdag 4 december 2008 11:22 schreef BoNi het volgende:
Zoals ik al zei in het vorige topic zou ik gaan voor Pranjic, maar die staat nog tot 2012 bij Heerenveen onder contract volgens mij en zal (zeker nu) de hoofdprijs moeten gaan opleveren.
Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:27 schreef w00h00 het volgende:
Hadden we Wielaert maar gehaald in plaats van Olequer.
Gelul, Pranjic eindigt ook wel bij een topclubquote:Op donderdag 4 december 2008 11:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)
Ik vind hem een prima voetballer maar zou niet weten waar hij zou moeten spelen in een 433. Ik vind het geen '8', geen '11' en eigenlijk ook geen '10'.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Pranjic is niet goed genoeg voor het niveau dat wij zouden moeten nastreven. (champions league niveau)
Ik snap dat weer niet. HIj kan niet koppen (timing is kinderlijk slecht), is met 1 simpele lichaamschijnbeweging het bos in te sturen, kan totaal niet opbouwen en oogt bij duels ook niet sterk. En komt ie een keer vrij voor het doel, kan ie ook niet rechtuit schietenquote:Op donderdag 4 december 2008 11:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.
Linksachter kan ie wel.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik vind hem een prima voetballer maar zou niet weten waar hij zou moeten spelen in een 433. Ik vind het geen '8', geen '11' en eigenlijk ook geen '10'.
Oleguer is een pure mandekker en moet de bal gewoon inleveren bij Vermaelen, van der Wiel of Vertonghen om de opbouw te verzorgen.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Oleguer is echt wel beter dan Wielaert. Wat hebben mensen toch tegen Oleguer, ik vind dat hij het steeds beter doet.
Ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:33 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap dat weer niet. HIj kan niet koppen (timing is kinderlijk slecht), is met 1 simpele lichaamschijnbeweging het bos in te sturen, kan totaal niet opbouwen en oogt bij duels ook niet sterk. En komt ie een keer vrij voor het doel, kan ie ook niet rechtuit schieten.
Nou idd, topper.
In het jaar dat Ajax de CL won stond Reiziger ook in de basis.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:43 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.
En Wielaert kan misschien goed koppen maar is zeker minder dan Oleguer.
Hoezo zelfs FC Utrecht? Hij is inderdaad de minste opbouwer van onze 4 verdedigers. Logisch dat ze hem vrij laten.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Oleguer is een pure mandekker en moet de bal gewoon inleveren bij Vermaelen, van der Wiel of Vertonghen om de opbouw te verzorgen.
Als zelfs FC Utrecht je vrij laat in de opbouw wordt dat toch wel pijnlijk duidelijk.
In verdedigend opzicht vind ik het ook een prima voetballer en denk ik dat hij alleen maar beter zal worden, maar men verwacht dat hij ook mee kan voetballen en beslissend kan zijn zoals zijn voorganger (Heitinga) dat kon zijn.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar wel logisch.
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
In het jaar dat Ajax de CL won stond Reiziger ook in de basis.
Reiziger was ook een tijd lang een fantastische verdediger.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Reiziger was op dat moment gewoon TOP, waarom denk je dat hij de transfer naar Barcelona kreeg?quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Niet helemaal de juiste bewoording gekozen denk ik, dat Utrecht hem laat opbouwen is logisch, maar dat hij tegen die tegenstander zelfs niet in staat is om een goede opbouwende pass te geven is toch wel tekenend.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hoezo zelfs FC Utrecht? Hij is inderdaad de minste opbouwer van onze 4 verdedigers. Logisch dat ze hem vrij laten.
Sja, juist daarom vind ik hem maar niets. Was dit nou een jochie uit de eigen jeugd, dat was het nog best redelijk geweest, maar een CL winnaar, op die leeftijd, daar verwacht ik gewoon meer degelijkheid, meer slimheid, meer inzicht van.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:43 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tegen Groningen had ie mooie kopgoal. Verdedigen kan hij wel. In het jaar dat Barcelona de champions league won stond hij in de basis, dus hij kan er vast wel wat van.
En Wielaert kan misschien goed koppen maar is zeker minder dan Oleguer.
In dat soort landen wordt verdedigers niet geleerd om op te bouwen.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:51 schreef BoNi het volgende:
[..]
Niet helemaal de juiste bewoording gekozen denk ik, dat Utrecht hem laat opbouwen is logisch, maar dat hij tegen die tegenstander zelfs niet in staat is om een goede opbouwende pass te geven is toch wel tekenend.
whehehehee..quote:Op donderdag 4 december 2008 00:10 schreef BB-boy het volgende:
[ afbeelding ]
Nike speelt er snel op in.
Omdat Boulahrouz 2 wedstrijden fit is en er dan 3 weken weer uit ligtquote:Op donderdag 4 december 2008 11:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Waarom is in 6 topics speculaties over het besteden van 27 miljoen Boularouz nog geen een keer voorgekomen?
Heef die niet een goed contract bij Stuttgart? Of wordt die gehuurd?quote:Op donderdag 4 december 2008 11:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Waarom is in 6 topics speculaties over het besteden van 27 miljoen Boularouz nog geen een keer voorgekomen?
Boulahrouzquote:Op donderdag 4 december 2008 11:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Hmm, opvallend. Het ziet er namelijk wel als een bewuste elleboog uit. Maar hij verdient respect met zo'n verklaring als hij eerlijk is.quote:
Leeft Kanu nog?quote:Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Boulahrouz
Wilhelmsson
Defour
De Zeeuw
Kanu
Zo... hebben we alle standaard geruchten weer gehad.
Ik ben ook tevreden met de komst van Oleguer, maar probeer alleen maar een verklaring te vinden voor de kritiek die hij krijgtquote:Op donderdag 4 december 2008 11:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
In dat soort landen wordt verdedigers niet geleerd om op te bouwen.
Gekocht door Stuttgart volgens mij.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:56 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Heef die niet een goed contract bij Stuttgart? Of wordt die gehuurd?
Eens Ajacied, altijd Ajacied.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:58 schreef Breach het volgende:
[..]
Hmm, opvallend. Het ziet er namelijk wel als een bewuste elleboog uit. Maar hij verdient respect met zo'n verklaring als hij eerlijk is.
Ik vindt het wel goed zo, we hebben in Vertonghen, Vermaelen en Van der Wiel al hele goede meevoetballende verdedigers.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden met de komst van Oleguer, maar probeer alleen maar een verklaring te vinden voor de kritiek die hij krijgt
Zoals ik al aangaf is de vergelijking met zijn voorgangers ook niet helemaal eerlijk, maar wel logisch.
Bij Ajax verwacht men nou eenmaal een inschuivende verdediger die ook zijn bijdrage levert in de opbouw.
Daarnaast heeft hij nou ook nog niet echt op het niveau gespeeld dat je echt van hem verwacht. Wat meer betreft mag hij zich nog wat meer laten gelden en af en toe best een gemeen zijn. Ik vind tot nu toe nog te lief en laconiek spelen. Klap er maar eens goed op.
Omdat hij nog niet een ECHT goede wedstrijd gespeeld heeft? Het zijn bijna alleen krappe '6-jes'. Ook is het lastig om nou te zien wat zijn sterke punt is. Hij is vrij traag, niet bijzonder kopsterk, meevoetballend niet geweldig en om nou te zeggen dat hij altijd positioneel fantastisch staat, ook niet.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden met de komst van Oleguer, maar probeer alleen maar een verklaring te vinden voor de kritiek die hij krijgt
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:38 schreef Blight het volgende:
Benieuwd of ze nog iemand halen..
Zou mooi zijn als ze beide verliezen maar zie het niet gebeuren.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:33 schreef Reeve het volgende:
Ben beniewd vanavond wat Aston en HSV gaan doen..
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:38 schreef BertMaalderink het volgende:
Die is veilingmeester geworden.
Laat Villa maar lekker alles winnen. Dan is de kans groter dan HSV genaait gaat worden.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:37 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze beide verliezen maar zie het niet gebeuren.
Kom nou, alsof de defensie bij Barça alleen maar tegenhoudt. Oleguer is gewoon geen voetballer en dat gaat ook nooit komen, puur een verdediger die alleen kan verdedigen.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:52 schreef ub40_bboy het volgende:
In dat soort landen wordt verdedigers niet geleerd om op te bouwen.
Dat is wel zo ja, maar het is niet zo dat we naast Aissati dik in de nummers 10 zitten. Sulejmani kan er goed uit de voeten maar die zie ik liever aan de buitenkant en Siem de Jong is nog te wisselvallig.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef Fides het volgende:
Dat zou je Aisatti wel een dikke middelvinger geven. Het is wel een goeie '10' met diepgang...
quote:Ajax laat zich zeker niet opjagen
Geschreven op donderdag, 4 december om 12:15
Dario Cvitanich mag voorlopig laten zien dat hij Klaas-Jan Huntelaar in de spits van Ajax kan vervangen. De vermeende interesse in Ricky van Wolfswinkel (Vitesse), Marcus Berg (FC Groningen) en Baye Djiby Fall (Odense BK) wordt door technisch manager Danny Blind in de donderdageditie van Het Parool ontkracht.
De Amsterdammers zijn vooralsnog niet van plan een deel van het transfergeld te besteden aan een nieuwe speler. ''Cvitanich is een half jaar geleden gecontracteerd door Ajax als vervanger voor Huntelaar", zegt het Zeeuwse bestuurslid nogmaals in het dagblad. ''Het zou van slecht beleid getuigen als we daar nu niet meer achter staan.''
Blind bekeek de verrichtingen van Djiby Fall afgelopen maandag in het duel met Aarhus. Maar als Odense dit weekeinde de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop speelt tegen Brøndby, is niemand van Ajax daarbij aanwezig, zegt Blind. Ook de eventuele interesse voor Berg en Van Wolfswinkel wuift de oud-international weg.
Met de technische staf van Ajax zal Blind de komende tijd overleggen of de selectie nog aanvulling behoeft en of die aanvulling vanuit de eigen geledingen van de club kan komen. ''We hebben met Darko Bodul, een eerstejaars senior, en Geoffrey Castillion, een eerstejaars A-junior, twee spitsen met veel potentie in huis", weet Blind. "Het is echter moeilijk te voorspellen of zij het komende half jaar al zo'n stap vooruit kunnen maken, dat zij in het eerste van Ajax een rol kunnen spelen.''
dan liever al-ackhouiquote:Op donderdag 4 december 2008 13:17 schreef BB-boy het volgende:
Lekker opportunistisch misschien, maar kan Ajax Schone niet halen in de winterstop? Wat een klasbak.
Same for Olequer.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Reiziger was ook een tijd lang een fantastische verdediger.
Mwah... niet zo goed als Reiziger.quote:
Vond hem met het ?EK onder 19? wel sterk spelen die Castillion. Beer van een vent voor zijn leeftijd leek het. :pquote:Op donderdag 4 december 2008 13:37 schreef koningdavid het volgende:
Edit: spuit 11![]()
Ben benieuwd naar Bodul en vooral Castillion...
EK onder 17quote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef Silaz het volgende:
[..]
Vond hem met het ?EK onder 19? wel sterk spelen die Castillion. Beer van een vent voor zijn leeftijd leek het. :p
Eigen volk jeugd eerst!quote:Op donderdag 4 december 2008 00:09 schreef Houniet het volgende:
Optieven met die Wolvenwinkel. Het is een rotjong. Tevens heeft hij een hekel aan Ajax en als het aan mij ligt eerst de eigen jeugd.
EK onder 17 ja.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef Silaz het volgende:
[..]
Vond hem met het ?EK onder 19? wel sterk spelen die Castillion. Beer van een vent voor zijn leeftijd leek het. :p
Laten we hopen dat Spaan hier dan Kluivert als voetballer mee bedoelt.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:04 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wel een opvallende quote van Henk Spaan:
,,Geoffrey Castillion is lang, sterk, snel, doelgericht, met een prachtige balaanname. Dat Onder 17 zich voor het EK heeft geplaatst, ligt voor een belangrijk deel aan hem. Nieuwe Kluivert? Laten we, voor Geoffrey, hopen van niet." - Journalist en columnist Henk Spaan, 24 maart 2008.
Cvitanich-->Bodul-->Castillionquote:Op donderdag 4 december 2008 14:23 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Spaan hier dan Kluivert als voetballer mee bedoelt.
Nee, Castillion lijkt me echt een prima spits. Ik zou niet weten waarom je die niet achter Cvitanich zou zetten in de pikorde op dit moment.
Volgend jaar loten we toch wel weer Slavia of Sparta!quote:Op donderdag 4 december 2008 14:26 schreef Bananenman het volgende:
Nog steeds waardeloos dat we thuis spelen tegen Slavia, had graag weer eens naar Praag gewild.
En waarschijnlijk ook zonder enige fiducie in een goede afloop want ik zie HSV vanavond wel minstens een puntje pakken in Praag.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef Emimich het volgende:
Kom er net achter dat in Tsjechië nu al de winterstop is ingegaan waardoor Slavia over 2 weken met weinig wedstrijdritme naar Amsterdam zal komen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |