abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63722545
Een opmerkelijk bericht dat gisteren en vandaag in meerdere kranten is opgedoken:
quote:
Nederlander grootste spermadonor
Een Nederlandse man is de grootste spermadonor van Europa. Dankzij zijn gulle donaties heeft hij inmiddels 46 kinderen rondlopen .

Dat schrijft de Britse krant The Daily Telegraph dinsdag. Toeristengids Ed Houben uit Maastricht was eerst spermadonor bij een ivf-kliniek, maar moest stoppen omdat hij het maximum van 25 donaties bereikte.

Hierna besloot hij op eigen houtje verder te gaan. Zijn diensten verleent hij gratis aan stellen die hem via internet of dankzij mond-tot-mondreclame vinden. De echtparen zijn welkom om naar Maastricht te komen, maar Houben reist regelmatig Europa door om zijn sperma persoonlijk af te leveren. Hij vertrekt dan weer om de zelfinseminatie aan de wensouders over te laten.

Omdat de kinderen allemaal weten wie hun biologische vader zijn, zou het niet mogelijk zijn dat ze per ongeluk onderling een relatie beginnen, vertelt Houben. Bovendien wonen ze alle 46 verspreid door Europa. Als er kinderen in de buurt wonen van elkaar, laat de spermadonor dat weten.

"Ik doe dit omdat ik weet hoe pijnlijk het kan zijn als je dolgraag een kind wilt," zegt hij in de krant. "Op deze manier kunnen de ouders me ontmoeten en meer over me te weten komen. En ik kan de toekomstige ouders een keer zien, zodat ik zeker weet dat het goede ouders zullen zijn."
Bron: http://www.depers.nl/opme(...)ste-spermadonor.html

Zie ook: De man van het zaadje (in GC)

Ik vind het een bizar verhaal en vraag me af in hoeverre deze man stilstaat bij ethische grenzen. Dat hij zijn zaad aanbiedt als spermadonor is leuk en aardig, maar wat mij betreft zou je het aantal kinderen van één biologische vader drastisch mogen beperken. Deze man maakt er een soort 'sport' van om aan 50 nakomelingen te komen. Alsof dat een soort prestatie is...
pi_63722612
Die gast is waarschijnlijk gewoon ziek in zijn hoofd, ik vind het in ieder geval ziek...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_63722648
Een opmerkelijk en ook grappig bericht. Als die man het leuk vindt dat er zoveel nageslacht van hem rondloopt dan is dat prima toch. En die paren waarvan de man geen nageslacht kan verwekken zijn er ook goed mee geholpen.
pi_63722664
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:28 schreef poepeneesje het volgende:
Die gast is waarschijnlijk gewoon ziek in zijn hoofd, ik vind het in ieder geval ziek...
Want? Hij doet er toch niemand kwaad mee? Tis niet dat'ie vrouwen gaat verkrachten ofzo...
  woensdag 3 december 2008 @ 12:31:20 #5
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63722678
Waarom is het ziek ?
Als er mensen gelukkig mee worden is er verder toch geen enkel probleem ?
zzz
pi_63722702
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Want? Hij doet er toch niemand kwaad mee? Tis niet dat'ie vrouwen gaat verkrachten ofzo...
Nee, maar volgens mij kickt hij wel hard op het feit dat (zoveel) mensen een kind van hem hebben .
pi_63722769
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:28 schreef poepeneesje het volgende:
Lol, die kerel helpt er mensen mee die (zelf) samen op een of andere manier geen kind kunnen krijgen. Hij verbergt niks en helpt er alleen maar mensen mee. Dat zal jij niet snappen, maar daarvoor ben je ook een debiel.
pi_63722833
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:31 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom is het ziek ? Als er mensen gelukkig mee worden is er verder toch geen enkel probleem ?
Ziek vind ik het niet. Maar ik vind het wel een beetje erg veel kinderen voor één donor.
pi_63722890
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:34 schreef boyv het volgende:

[..]

Lol, die kerel helpt er mensen mee die (zelf) samen op een of andere manier geen kind kunnen krijgen. Hij verbergt niks en helpt er alleen maar mensen mee. Dat zal jij niet snappen, maar daarvoor ben je ook een debiel.
Ik weet niet waarom je mij debiel noemt, maar ik zal maar doen alsof ik het niet gelezen heb.

Daarnaast vind ik het onverantwoordelijk om zelf maar een beetje donor te spelen nu hij het niet meer via de officiële weg meer mag. Voor het zelfde geld geeft hij problemen mee, zonder dat de opvoeders het weten.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:44:38 #10
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63723019
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:32 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Nee, maar volgens mij kickt hij wel hard op het feit dat (zoveel) mensen een kind van hem hebben .
Dus? Als mensen geen kind kunnen krijgen en hij hen op deze manier kan helpen.. Mag'ie daar van mij best een kick van krijgen. Hij ken het ook door de plee heen spoelen

"Gaat heen...."
  woensdag 3 december 2008 @ 12:45:23 #11
31101 _Led_
pi_63723039
Die kerel doet gewoon wat alle mannen eigenlijk aangeboren willen doen - hun zaad zoveel mogelijk verspreiden om zoveel mogelijk nakomelingen te krijgen.
Da's gewoon puur natuur hoor
zzz
  woensdag 3 december 2008 @ 12:45:24 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63723047
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:39 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je mij debiel noemt, maar ik zal maar doen alsof ik het niet gelezen heb.

Daarnaast vind ik het onverantwoordelijk om zelf maar een beetje donor te spelen nu hij het niet meer via de officiële weg meer mag. Voor het zelfde geld geeft hij problemen mee, zonder dat de opvoeders het weten.
Ik vermoed dat dit wel word getest Zo niet, risico van de ontvangende partij.
Als je een huis koopt, laat je ook een bouwkundig rapport maken.. Toch?
pi_63723083
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
maar wat mij betreft zou je het aantal kinderen van één biologische vader drastisch mogen beperken.
Met welke argumenten?
pi_63723112
Ik ben wel benieuwd hoe zijn testament eruit ziet
  woensdag 3 december 2008 @ 12:53:24 #15
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63723189
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:49 schreef Toryu het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe zijn testament eruit ziet
Vrij simpel.
Aangezien hij biologische vader is, maar niet "de vader".
  woensdag 3 december 2008 @ 12:53:54 #16
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63723201
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Met welke argumenten?
"Gaat heen en prop uw zaad op"?
pi_63723206
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:44 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dus? Als mensen geen kind kunnen krijgen en hij hen op deze manier kan helpen.. Mag'ie daar van mij best een kick van krijgen. Hij ken het ook door de plee heen spoelen

"Gaat heen...."
Ooit gedacht dat de kinderen wellicht ook hun biologische vader willen leren kennen? Houdt hij niet zoveel tijd over voor een kind als hij ze allemaal moet leren kennen...
  woensdag 3 december 2008 @ 12:55:37 #18
31101 _Led_
pi_63723242
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:54 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ooit gedacht dat de kinderen wellicht ook hun biologische vader willen leren kennen? Houdt hij niet zoveel tijd over voor een kind als hij ze allemaal moet leren kennen...
Hoezo ? Hoe veel familieleden heb jij ?
zzz
pi_63723303
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:45 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit wel word getest Zo niet, risico van de ontvangende partij.
Als je een huis koopt, laat je ook een bouwkundig rapport maken.. Toch?
Ik denk dat je juist de ontvangende partij moet beschermen, omdat deze niet altijd (vanwege de situatie) het risico niet goed (meer) in kunnen schatten.

Daarnaast vind men bij bijvoorbeeld HIV pas na 3 maanden antistoffen terug...
pi_63723353
quote:

[..]

Hoogst waarschijnlijk heeft hij geldproblemen ja, maar wat maakt dat uit? De meeste mensen doen dit voor geld. Je bent gewoon iemand aan het afkraken omdat hij er een andere levenswijze aan overhoudt dan jij. Wat jij onverantwoord vind zal die vent echt aan z'n reet roesten.
pi_63723364
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:55 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hoezo ? Hoe veel familieleden heb jij ?
Die kerel heeft 46 kinderen, stel ze willen allemaal hun biologisch vader leren kennen. Dus weten wie hij is en leuke dingen met hem doen, etcetera. Dan heeft hij per jaar 7-8 dagen voor ieder kind. Beetje weinig.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:01:18 #22
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63723378
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:54 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Bericht gelezen? Ik gisteren in de Telegraaf.
Ik meen dat daarin stond dat hij om de zoveel tijd een middag met de kinderen en de ouders plant om ze te leren kennen (oid)

EDIT:

Iets anders maar het idee is hetzelfde:
quote:
Feestje

Elk kind weet dat meneer Houben zijn of haar biologische vader is. Afgelopen zomer organiseerde hij thuis een feestje voor de vrouwen die gebruikt hebben gemaakt van zijn diensten en diens kinderen 'ter kennismaking'.
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_het_zaadje__.html
pi_63723418
Mijn Overgrootopa had 26 kinderen en allemaal zelf opgevoed daar kan die is van leren.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:05:00 #24
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_63723460
correctie: 47 kinderen heeft i (hij was vandaag in de uitzending van 538 en hij is gistere weer vader geworden)
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
pi_63723479
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:00 schreef boyv het volgende:

[..]

Hoogst waarschijnlijk heeft hij geldproblemen ja, maar wat maakt dat uit? De meeste mensen doen dit voor geld. Je bent gewoon iemand aan het afkraken omdat hij er een andere levenswijze aan overhoudt dan jij. Wat jij onverantwoord vind zal die vent echt aan z'n reet roesten.
Uh .

1. Waar begin ik over geld?
2. Waar kraak ik hem af?
3. Doneren is doorgaans vrijwillig en niet tegen een vergoeding.
4. Ik zeg ook niet dat die kerel iets moet doen met mijn commentaar, neemt nog niet weg dat ik mij er niet over mag uit laten.

Oja ik heb gewoon het idee dat jij mij kosten wat het kost zwart probeert te maken: Wie een hond wil slaan, vind licht een...
  woensdag 3 december 2008 @ 13:06:06 #26
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63723488
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:58 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik denk dat je juist de ontvangende partij moet beschermen, omdat deze niet altijd (vanwege de situatie) het risico niet goed (meer) in kunnen schatten.

Daarnaast vind men bij bijvoorbeeld HIV pas na 3 maanden antistoffen terug...
Ik vind het de plicht van de ontvangende partij om te zorgen dat z'n kwakkie getest word op het 1 en ander.
Een Spermabank zal hetzelfde doen? Denk ik?
  woensdag 3 december 2008 @ 13:06:39 #27
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63723498
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:00 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Die kerel heeft 46 kinderen, stel ze willen allemaal hun biologisch vader leren kennen. Dus weten wie hij is en leuke dingen met hem doen, etcetera. Dan heeft hij per jaar 7-8 dagen voor ieder kind. Beetje weinig.
"Stel".. Als als als...
pi_63723512
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:01 schreef Keltie het volgende:

[..]

Bericht gelezen? Ik gisteren in de Telegraaf.
Ik meen dat daarin stond dat hij om de zoveel tijd een middag met de kinderen en de ouders plant om ze te leren kennen (oid)

EDIT:

Iets anders maar het idee is hetzelfde:
[..]

Nee, ik heb alleen het bericht in van TS gelezen. Maar je quote is positief .
pi_63723610
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:06 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik vind het de plicht van de ontvangende partij om te zorgen dat z'n kwakkie getest word op het 1 en ander.
Een Spermabank zal hetzelfde doen? Denk ik?
Naja wat ik mij dus ook af vraag is hebben ze beschikking over materiaal om het te bewaren en de mogelijkheid om te laten testen. Ik kan me voorstellen dat als ze bij bepaalde instanties/verzekering aankloppen, dat er wordt gezegd van we doen het alleen maar via een spermabank.
pi_63724325
Ben het er mee eens dat hij wel een beetje ene kronkel in zijn kop moet hebben, maar goed van mij mag hij voor de 100 gaan hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63724339
Zie hier een foto van zijn rechter- rukarmpje:
pi_63724763
quote:

[..]

Dat risico loop je met 'eigen' kinderen natuurlijk net zo goed.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63724869
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:00 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Mja sorry maar ik vind niet dat hij leuke dingen hoeft te doen met die kinderen. Ik snap best dat die kinderen wellicht willen weten wie hun biologische vader is maar hij heeft wat dat betreft geen verplichtingen naar hen toe.
  woensdag 3 december 2008 @ 14:03:25 #34
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63724920
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mja sorry maar ik vind niet dat hij leuke dingen hoeft te doen met die kinderen. Ik snap best dat die kinderen wellicht willen weten wie hun biologische vader is maar hij heeft wat dat betreft geen verplichtingen naar hen toe.
Zoals iedere spermadonor.
pi_63725162
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:03 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zoals iedere spermadonor.
Precies.
Dat is een keuze die je als ouder(s) maakt als je voor een spermadonor kiest.
Wat dat betreft vind ik dat hij al above and beyond gaat door dergelijke dagen te organiseren zodat die kinderen hem kunnen leren kennen.
  woensdag 3 december 2008 @ 14:18:15 #36
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63725215
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Precies.
Wat dat betreft vind ik dat hij al above and beyond gaat door dergelijke dagen te organiseren zodat die kinderen hem kunnen leren kennen.
Voorkomt wel dat je op latere leeftijd zo'n 46+ keer in een programma als "spoorloos" oid komt omdat al die kinderen willen weten wie nou hun biologische vader is
pi_63725263
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:56 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat risico loop je met 'eigen' kinderen natuurlijk net zo goed.
Dat uiteraard, maar ik acht de kans kleiner, omdat er ook meer sprake is van vertrouwen. Je kent elkaar beter, je hebt doorgaans een bepaalde tijd al een relatie.
pi_63725315
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Er is niets mis met spermadonor zijn, maar ik vind wel dat je verantwoordelijkheden hebt. Daar valt -voor mij- genoeg tijd hebben voor een kind dat wil weten wie zijn/haar biologische vader is ook onder.
pi_63725388
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Precies.
Volgens mij leer je iemand op zo'n dag echt niet kennen, je weet hooguit wie hij is en daar houdt het ook heel snel mee op, vooral omdat je met 47 bent en nog al die ouders erbij.
  woensdag 3 december 2008 @ 14:26:56 #40
31101 _Led_
pi_63725420
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:22 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Er is niets mis met spermadonor zijn, maar ik vind wel dat je verantwoordelijkheden hebt. Daar valt -voor mij- genoeg tijd hebben voor een kind dat wil weten wie zijn/haar biologische vader is ook onder.
En jij bepaalt wat 'genoeg tijd' is ?
Of kan die kerel ook een informatie-videootje van anderhalf uur over zichzelf bijsluiten bij z'n spermaflesje ?
zzz
  woensdag 3 december 2008 @ 14:27:11 #41
3542 Gia
User under construction
pi_63725426
Omdat hij geen onbekende donor is, heb ik hier niet zoveel problemen mee. Hij houdt in de gaten dat zijn nageslacht niet onderling relaties beginnen. Prima dan toch.
pi_63725475
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
Een opmerkelijk bericht dat gisteren en vandaag in meerdere kranten is opgedoken:
[..]

Bron: http://www.depers.nl/opme(...)ste-spermadonor.html

Zie ook: De man van het zaadje (in GC)

Ik vind het een bizar verhaal en vraag me af in hoeverre deze man stilstaat bij ethische grenzen. Dat hij zijn zaad aanbiedt als spermadonor is leuk en aardig, maar wat mij betreft zou je het aantal kinderen van één biologische vader drastisch mogen beperken. Deze man maakt er een soort 'sport' van om aan 50 nakomelingen te komen. Alsof dat een soort prestatie is...
Waarom een limiet

De man doet niets verkeerd. hij zou ook gewoon rond kunnen neuken en niet weten hoeveel kinderen hij verwekt.

Mag alleen hopen dat ie als biologische vader niet verantwoordelijk gesteld gaat worden voor financiele bijdrages

En als mensen helpen een sport is dan mogen er meer spportievelingen zijn.
Hij heeft geen gemeenschap met de vrouw.....de inseminatie is nog steeds...."handmatig(?)" ....?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 3 december 2008 @ 14:30:40 #43
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63725518
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:29 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Waarom een limiet

De man doet niets verkeerd. hij zou ook gewoon rond kunnen neuken en niet weten hoeveel kinderen hij verwekt.

Mag alleen hopen dat ie als biologische vader niet verantwoordelijk gesteld gaat worden voor financiele bijdrages

En als mensen helpen een sport is dan mogen er meer spportievelingen zijn.
Hij heeft geen gemeenschap met de vrouw.....de inseminatie is nog steeds...."handmatig(?)" ....?
Eigenlijk is hij dus een soort van Nederlandse, Fatsoenlijke Prins Bernhard
pi_63725556
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:26 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

En jij bepaalt wat 'genoeg tijd' is ?
Of kan die kerel ook een informatie-videootje van anderhalf uur over zichzelf bijsluiten bij z'n spermaflesje ?
Nee, dat bepaal ik niet. Dat is aan ieder kind en natuurlijk de donor, maar wat ik probeer te zeggen is dat ze maximaal 7-8 per kind per jaar hebben, mochten ze dat contact willen.
pi_63725578
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:19 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Dat uiteraard, maar ik acht de kans kleiner, omdat er ook meer sprake is van vertrouwen. Je kent elkaar beter, je hebt doorgaans een bepaalde tijd al een relatie.
Wat heeft vertrouwen te maken met mogelijke erfelijke aandoeningen onder de leden hebben?
  woensdag 3 december 2008 @ 14:35:37 #46
158452 IQM
I am the one
pi_63725624
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:22 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het principe van een spermadonor niet zo. Hij heeft geen verplichtingen naar de kinderen toe, net als alle andere donoren. En dat weten de ouders die zijn zaad willen ook.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_63725748
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:35 schreef IQM het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het principe van een spermadonor niet zo. Hij heeft geen verplichtingen naar de kinderen toe, net als alle andere donoren. En dat weten de ouders die zijn zaad willen ook.
Principe en wettelijk zijn soms anders
Echter je kunt niet voorkomen dat een kind naarf zijnn Biologische ouders op zoek gaat
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63725775
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:05 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Uh .

1. Waar begin ik over geld?
2. Waar kraak ik hem af?
3. Doneren is doorgaans vrijwillig en niet tegen een vergoeding.
4. Ik zeg ook niet dat die kerel iets moet doen met mijn commentaar, neemt nog niet weg dat ik mij er niet over mag uit laten.

Oja ik heb gewoon het idee dat jij mij kosten wat het kost zwart probeert te maken: Wie een hond wil slaan, vind licht een...
stoned sorry
  woensdag 3 december 2008 @ 14:46:16 #49
158452 IQM
I am the one
pi_63725868
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Principe en wettelijk zijn soms anders
Echter je kunt niet voorkomen dat een kind naarf zijnn Biologische ouders op zoek gaat
Dat is toch niet zijn probleem? Je mag nu als ouder ook niet meer scheiden en met de noorderzon vertrekken als je kind één jaar oud is? Want stel je toch voor dat dat kind later op zoek wil naar zijn papa...

Ik snap dat er ethisch misschien wat haken en ogen aan zitten, maar je kan zoiets niet verbieden. Moet je ook niet willen kunnen verbieden. Die man voorziet in een behoefte. Mensen kiezen (let wel: kiezen) ervoor om bij hem aan te kloppen. Zij zijn verantwoordelijk voor hun keuzes en wat voor gevolgen dat kan hebben, niet de man zelf.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_63726305
Blijkbaar is er wel een maximum bij die ivf-kliniek van 25. Weet iemand waarom dat is, waar dat op is gebasserd?
pi_63726574
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:06 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar is er wel een maximum bij die ivf-kliniek van 25. Weet iemand waarom dat is, waar dat op is gebasserd?
Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met genetische diversiteit. Iemand kan drager zijn van een erfelijke aandoening zonder dat hij daar weet van heeft. Door te voorkomen dat een aantal sperma donors als soort van "sunny boy" gaat functioneren spreid je het risico.
  woensdag 3 december 2008 @ 15:26:29 #52
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_63726728
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Met welke argumenten?
Kans op incest
pi_63726970
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kans op incest
Dat hoeft helemaal zo slecht niet te zijn, mits je het niet te gek maakt: http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/39228543/
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 01:40:15 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63744562
quote:
*Onbewuste inteelt* ( De man van het zaadje )

(In Ed;s geval niet aan de orde aangezien alle kinderen kunnen weten wie hun bio-pappa is.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:42:02 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63807670
quote:
Ik denk op het risico dat er anders kinder van dezelfde donor met elkaar gaan trouwen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63812388
quote:
Voorkomt wel dat je op latere leeftijd zo'n 46+ keer in een programma als "spoorloos" oid komt omdat al die kinderen willen weten wie nou hun biologische vader is
pi_63819828
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ziek vind ik het niet. Maar ik vind het wel een beetje erg veel kinderen voor één donor.
Jaloers op een succesvollere man dan jij?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_63820587
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63828325
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:42 schreef El_Matador het volgende:
Jaloers op een succesvollere man dan jij?
Als succes moet worden afgemeten aan het aantal kwakjes dat mannen afleveren, is het best triest gesteld, vind je ook niet? Hoe veel kinderen voedt deze vader op? Exact nul. Ik heb pas echt bewondering voor vaders die wél zelf hun kinderen opvoeden. Mocht ik ooit vader worden, dan wil ik ook zelf mijn kind(eren) kunnen opvoeden. Anders hoeft het wat mij betreft niet.
pi_63828437
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als succes moet worden afgemeten aan het aantal kwakjes dat mannen afleveren, is het best triest gesteld, vind je ook niet? Hoe veel kinderen voedt deze vader op? Exact nul. Ik heb pas echt bewondering voor vaders die wél zelf hun kinderen opvoeden. Mocht ik ooit vader worden, dan wil ik ook zelf mijn kind(eren) kunnen opvoeden. Anders hoeft het wat mij betreft niet.
46 genen doorgeven is toch wel succesvol anders. Biologisch gezien heeft deze man het voor elkaar.

Ik proef bij je een moreel bezwaar tegen het insemineren van vrouwen met sperma opdat zij zelfstandig moeder kunnen zijn dan wel samen met haar onvruchtbare partner een kind opvoeden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_63828707
Ik vind het wel wat hebben. En als de kinderen weten wie de biologische vader is en de kans op onbewust inteelt dus klein is, dan zie ik het probleem niet in.
pi_63828777
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:48 schreef El_Matador het volgende:
46 genen doorgeven is toch wel succesvol anders. Biologisch gezien heeft deze man het voor elkaar.

Ik proef bij je een moreel bezwaar tegen het insemineren van vrouwen met sperma opdat zij zelfstandig moeder kunnen zijn dan wel samen met haar onvruchtbare partner een kind opvoeden?
Nee, nee, beslist niet. Integendeel zelfs, ik vind dat prima. Maar ik vind 46 keer wel een beetje gortig.
  zondag 7 december 2008 @ 18:58:07 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63830058
Een Grote Baas is deze man. 46 kinderen; 46x jouw bloed. Zo hoort het.

En Elfletterig, enge neuzelaar: JA het is een spel, een eeuwenoud spel; te zorgen dat jij zoveel mogelijk kinderen verwekt, het liefst zonder daarvoor verantwoordelijkheid te dragen want daarmee verpest je dat kleine tuig alleen maar.
Als man moet je ervan uit durven gaan dat jouw kinderen ook zonder jouw hulp hun weg weten te vinden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_63830125
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:58 schreef Ringo het volgende:
enge neuzelaar
quote:
Als man moet je ervan uit durven gaan dat jouw kinderen ook zonder jouw hulp hun weg weten te vinden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63830447
quote:
Een Grote Baas is deze man. 46 kinderen; 46x jouw bloed. Zo hoort het.

En Elfletterig, enge neuzelaar: JA het is een spel, een eeuwenoud spel; te zorgen dat jij zoveel mogelijk kinderen verwekt, het liefst zonder daarvoor verantwoordelijkheid te dragen want daarmee verpest je dat kleine tuig alleen maar.
Tja, laten we het er maar op houden dat onze mening flink verschilt.
pi_63830846
Die kerel heeft gewoon een goed hart. Alsie wilt helpen mag dat toch? Tja ieder zijn wensen dacht ik zo. Wel goed dat hij dat wel in de gaten houdt dat ze niet onderling een relatie kunnen beginnen. Toch nog een klein beetje verantwoordelijkheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')