MAASTRICHT - De Nederlander Ed Houben is vader van 46 kinderen. Houben is hiermee één van de meest 'toegewijde' spermadonors ter wereld. Zijn zaad, dat hij via internet aanbiedt, vindt gretig aftrek.
Houben stelde in eerste instantie zijn talenten ter beschikking van een IVF-kliniek, maar enkele jaren geleden werd hij daar bedankt voor bewezen diensten. De man had immers de grens van 25 'stortingen' bereikt.
![]()
Europa
Nu stelt Houben zijn diensten ter beschikking via zijn website. Ook vindt hij gretig aftrek door mond-tot-mondreclame. De Vruchtbare Houben reist heel Europa af om zijn taak als spermadonor te vervullen.
"Ik maak een afspraak met de toekomstige ouders in een hotel of ze komen me thuis opzoeken", zegt hij. "De klanten vergoeden mijn onkosten". Houben streeft ernaar om uiteindelijk 50 nakomelingen te hebben.
Feestje
Elk kind weet dat meneer Houben zijn of haar biologische vader is. Afgelopen zomer organiseerde hij thuis een feestje voor de vrouwen die gebruikt hebben gemaakt van zijn diensten en diens kinderen 'ter kennismaking'.
bronJa, echt een man waarvan je een kind wil hebben

.