abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63700373
MAASTRICHT - De Nederlander Ed Houben is vader van 46 kinderen. Houben is hiermee één van de meest 'toegewijde' spermadonors ter wereld. Zijn zaad, dat hij via internet aanbiedt, vindt gretig aftrek.

Houben stelde in eerste instantie zijn talenten ter beschikking van een IVF-kliniek, maar enkele jaren geleden werd hij daar bedankt voor bewezen diensten. De man had immers de grens van 25 'stortingen' bereikt.

Europa

Nu stelt Houben zijn diensten ter beschikking via zijn website. Ook vindt hij gretig aftrek door mond-tot-mondreclame. De Vruchtbare Houben reist heel Europa af om zijn taak als spermadonor te vervullen.

"Ik maak een afspraak met de toekomstige ouders in een hotel of ze komen me thuis opzoeken", zegt hij. "De klanten vergoeden mijn onkosten". Houben streeft ernaar om uiteindelijk 50 nakomelingen te hebben.

Feestje

Elk kind weet dat meneer Houben zijn of haar biologische vader is. Afgelopen zomer organiseerde hij thuis een feestje voor de vrouwen die gebruikt hebben gemaakt van zijn diensten en diens kinderen 'ter kennismaking'.

bron

Ja, echt een man waarvan je een kind wil hebben .
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:19:07 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63700629
Baas
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:20:30 #3
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_63700667
Ed kan straks lachen als er 46 moeders bij hem aankloppen met de vraag om alimentatie. Want volgens Nederlands recht geldt: "Bent u de vader, dan zult u betalen!"
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_63700724
Droom van veel mannen. Zo veel mogelijk nakomelingen produceren. Lelijke vent trouwens.
  PR/Manusje van alles dinsdag 2 december 2008 @ 17:24:28 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_63700768
Mond tot mond reclame
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_63700794
Gek genoeg vind ik zelf dat 2 of 3 kinderen meer dan genoeg is, hoor.
En natuurlijk ook nog eens bij de zelfde vrouw.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:26:03 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63700804
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mond tot mond reclame
spermswap

lelijke knakker

zaad donor
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:33:13 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_63701009
lijken me niet heel sterke genen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:33:13 #9
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_63701010
Helaas is ie ook al 46 jaar vrijgezel..
pi_63701428
Wat een baas
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63701468

Die foto is volgens mij precies op het moment gemaakt waarop Ed een nieuwe bestelling aflevert.
pi_63701650
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:49 schreef Croupouque het volgende:
[ afbeelding ]

Die foto is volgens mij precies op het moment gemaakt waarop Ed een nieuwe bestelling aflevert.
dan vraag ik me af hoe jij bestellingen aflevert als je daaraan denkt bij het zien van dit plaatje...
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:02:17 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_63701765
Dat kan hem 500 dollar per kwakkie opleveren in de VS met een limiet van drie stortingen per kliniek per week.
http://www.sperm1.com/sbny/donor.html#Anchor-When-60463
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Boks-Chick dinsdag 2 december 2008 @ 18:04:45 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63701823
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:33 schreef Flurry het volgende:
lijken me niet heel sterke genen
hoezo dat niet?

De sterkte van zijn zaad neemt niet zomaar af hoor
Als dat zo zou zijn zou geen man meer kunnen rukken zonder het risico dat hij geen kids meer kan verwekken.
lolwut
pi_63702557
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:04 schreef BrandX het volgende:

[..]

hoezo dat niet?

De sterkte van zijn zaad neemt niet zomaar af hoor
Als dat zo zou zijn zou geen man meer kunnen rukken zonder het risico dat hij geen kids meer kan verwekken.
Kijk eens naar die kop en lees het bericht dat je quote nog eens. Wat een kerel die vent
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
pi_63702664
Wel goed gedaan voor zo'n leijke kerel.

dinsdag 2 december 2008 @ 20:53:47 #17
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63707397
Ik vind hem wel iets van Fred Flinstone weghebben.
Ik heb er ook opeens beelden bij
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63707916
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:20 schreef DoctorB het volgende:
Ed kan straks lachen als er 46 moeders bij hem aankloppen met de vraag om alimentatie. Want volgens Nederlands recht geldt: "Bent u de vader, dan zult u betalen!"
46-25 dan. Want bij donaties kan iemand geen alimentatie eisen lijkt me
pi_63708540
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:22 schreef pussydeluxe het volgende:
Droom van veel mannen. Zo veel mogelijk nakomelingen produceren.
Ik denk op een andere manier dan ergens in je eentje afrukken en dan dit zaad doneren aan de vrouwen, die vervolgens door inseminatie o.i.d. worden bezwangerd.

"Vader van 50 kinderen!!

maar nooit een vrouw aangeraakt...
"
pi_63708831
Ik vraag me af wat hij van plan is met al die nakomelingen.

Hier lust ik wel pap van.
Alsof Obamma slimmer is dan Geert Wilders..
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 21:55:55 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_63709333
! Woonde hij - inderdaad - maar in Amerika !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_63722256
Ik had net een topic in NWS willen openen hierover, maar zag toen dit topic...

Ik vind het een bizar verhaal en vraag me af in hoeverre deze man stilstaat bij ethische grenzen. Dat hij zijn zaad aanbiedt als spermadonor is leuk en aardig, maar wat mij betreft zou je het aantal kinderen van één biologische vader drastisch mogen beperken. Deze man maakt er een soort 'sport' van om aan 50 nakomelingen te komen. Alsof dat een soort prestatie is.

Edit: In goed overleg is er nu ook in NWS een topic over dit onderwerp: Nederlandse spermadonor met 46 kinderen

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2008 12:27:38 ]
pi_63722804
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:53 schreef Painted_Horse het volgende:
Ik vind hem wel iets van Fred Flinstone weghebben.
Ik heb er ook opeens beelden bij
Ik dacht eerder aan

Peter Griffin
  woensdag 3 december 2008 @ 12:40:35 #24
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_63722909
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:09 schreef Synthesist het volgende:

[..]

46-25 dan. Want bij donaties kan iemand geen alimentatie eisen lijkt me
Helaas. Dat kan wel (ok het heet geen alimentatie). Dat is de reden ook waarom er in Nederland bijna geen spermadonoren meer te vinden zijn. Want je kunt uit pure goedheid iemand met een kinderwens willen helpen, maar als de vrouw in kwestie na 6 jaar ineens bedenkt dat ze het financieel beter wil hebbe, dan kan ze naar de rechter stappen en een bijdrage in de opvoeding eisen. De rechter wijst dit altijd toe. De donor is immers de vader, ongeacht wat je vooraf ook met elkaar afspreekt of ondertekent.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_63723300
Dat is nou een reden om als vrouw niet naar de spermabank te gaan, maar het kwakkie gewoon bij een leuke kennis vandaan te halen. Zo niet, heb je de kans dat je kind er zoals bovenstaande trol uit komt te zien Maar ik ga er nu even van uit dat de moeders die met deze man in hotels afspraken er zelf ook niet al te best uit zagen.
Cool story, Hansel.
pi_63727034
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:58 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat is nou een reden om als vrouw niet naar de spermabank te gaan, maar het kwakkie gewoon bij een leuke kennis vandaan te halen. Zo niet, heb je de kans dat je kind er zoals bovenstaande trol uit komt te zien Maar ik ga er nu even van uit dat de moeders die met deze man in hotels afspraken er zelf ook niet al te best uit zagen.
Dat dacht ik dus ook, hoe wanhopig moet je dan wel niet zijn
  woensdag 3 december 2008 @ 17:40:04 #27
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_63730012
Hoe doneert hij dat dan? In een bakje in het hotel of brengt hij het meteen maar inwendig in?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 3 december 2008 @ 19:32:53 #28
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63733107
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:40 schreef nils7 het volgende:
Hoe doneert hij dat dan? In een bakje in het hotel of brengt hij het meteen maar inwendig in?
Met een pipet.
How can I make this topic about me?
pi_63733236
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:40 schreef nils7 het volgende:
Leuke baan. Hij wordt betaald om met geile vrouwen in hotelkamers te neuken
Cool story, Hansel.
pi_63738907
quote:
Zijn zaad, dat hij via internet aanbiedt, vindt gretig aftrek.
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 00:29:01 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63743699
Ik ging op zoek naar zijn website en kwam ergens dit tegen
quote:
15 januari 2007 17.45

Had ik het vorige week over orgaandonatie, nu is het de beurt aan een heel andere donateur: de zaaddonor!

In de weekendbijlage van het AD kwamen drie mannelijke donoren aan het woord. De eerste twee bleven incognito en die laat ik hierbij buiten beschouwing. Waar ik vooral over na bleef denken, was het interview met donor drie genaamd Ed Houben. Ed staat met zijn eigen naam in de krant, dus mag ik deze vrijuit noemen. Ik heb Ed ‘gegooglet’ en de pagina’s stroomden binnen. Deze heer is zeer actief in zaaddonorland, dat is overduidelijk. Het donoren lijkt voor hem echt een missie te zijn, maar wel eentje waar ik mijn vraagtekens bij plaats. Zo heeft Ed nu al 28 (!) donorkinderen en zijn er nog eens zes onderweg. Dat betekent met een simpel rekensommetje dat hij de afgelopen 9 maanden zes vrouwen heeft bevrucht (tweelingen voorbehouden). Dat vind ik al een flink aantal. Maar Ed is nog lang niet klaar. Hij doneert gemiddeld 11 keer per maand en zegt “misschien komen er ooit wel honderd kinderen”. En dáár begin ik het een beetje eng te vinden. Want er is niet voor niets in ons land een limiet van 25 kinderen die een donor mag verwekken. Ed gaat hier nu al ruimschoots overheen en het einde is nog lang niet in zicht. Ik zie een leger van kleine ‘Edjes’ voor me, waardoor de kans op onbewuste inteelt later natuurlijk steeds groter wordt. Kan dit zomaar in Nederland? Ik snap dat Ed vervult in een grote vraag, maar is dit nog wenselijk? Nog belangrijker, is het als kind nog leuk om later te ontdekken hoeveel halfbroertjes en –zusjes er van je rond blijken te lopen? Volgens mij ga je ieder potentieel vriendje eerst grondig onderzoeken op eventuele uiterlijke overeenkomsten.

Ik ben helaas geen journalist, maar zélf zou ik bij het interview met Ed toch de nodige kritische vragen hebben gesteld. Jammer dat dit niet is gebeurd.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken!
Dat deze man het als een missie ziet om echtparen aan een kindje te helpen maakt mij niet zoveel uit, maar dat je vriendje later je halfbroertje kan zijn is minder leuk (alhoewel dat natuurlijk altijd kan gebeuren..)
pi_63743747
Dit is toch Dr_Flash van FOK!?
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 00:33:53 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63743783
quote:
De opkomst valt niet tegen, vindt Ed Houben zelf. Twaalf jongens en meisjes scharrelen deze zaterdag rond op een terras in zijn woonplaats Maastricht.

Baby's en peuters zijn het nog. Voor wie Ed, om met de lesbische moeder Lise te spreken, 'niet meer is dan de man van het zaadje'. De ouders vinden de bijeenkomst dan ook spannender dan de kinderen. Lise: "Ik was vooral nieuwsgierig naar al die halfbroertjes en -zusjes. Zouden ze op mijn Matthijs lijken?"

Ogenschijnlijk lijkt hoofdrolspeler Ed Houben zelf, voor de gelegenheid in T-shirt met opdruk van een zaadcel, nog het meest met de situatie op zijn gemak. Een babbeltje hier, een grapje daar. Voor alle jonge gasten een geel badeendje en een aai over de bol. Na de eerste kennismaking houdt de gezette Limburgse boerenzoon zich bewust afzijdig van de kinderen. "Het liefst zou ik ze allemaal knuffelen" , lacht hij. "Maar ik ga zeker niet forceren dat ze bij mij op schoot komen zitten. Voor hen ben ik toch zoiets als de vreemde oom die ze de hand moeten schudden."
Wel zoekt hij stiekem naar gelijkenissen. " Ik zie een paar kinderen met een streepje in de kin. Dat hebben ze van mij."

Als je het Ed Houben vraagt, loopt er in Nederland geen enkele andere man rond met zoveel donorkinderen. In ziekenhuizen wordt een zaaddonor voor maximaal 25 zwangerschappen ingezet. Artsen redeneren dat kinderen op een zeker moment contact gaan zoeken met hun biologische vader. Ook daarom is zo'n aantal volgens artsen meer dan genoeg. Zaaddonoren als Ed Houben, die onder meer via internet met wensouders in contact komen, kunnen doneren zo vaak ze willen.

Waar de grens ligt voor de Limburger? "De pensioengrens is wel in zicht", verzucht Houben vanachter een saté met frites, daags voor de ontmoeting met een aantal van zijn donorkinderen. Steeds weer op de trein springen als er een ei- sprong is. Telkens opnieuw spanning rond de zwangerschapstest. Die stress wordt Houben, in het dagelijkse leven stadsgids, langzaamaan wat veel. "Toch voelt het niet goed als ik nu stop", zegt hij. "Ik zou me de rest van mijn leven afvragen: waarom geen vijftig? Heel dom en basaal, maar ik kan dat gevoel niet veranderen. De vijftig hoop ik nog te overschrijden."

Dat het er zo veel zouden worden, had hij echt niet bedacht toen in 2003 de eerste vrouw zwanger raakte van zijn zaad. Sinds de wet in 2002 een einde maakte aan het anonieme donorschap, staan mannen bepaald niet meer te springen om hun zaad beschikbaar te stellen. Een alarmerend krantenartikel over het 'gigantische tekort' aan donoren was voor Houben aanleiding wensouders te gaan helpen.

Waarom? Hij wilde altijd al iets positiefs doen voor anderen, zegt hij. Maar hij is de eerste om toe te geven dat zijn motieven niet louter altruïstisch zijn. Zo was hij altijd een verlegen jongen, zeker als het om vrouwen ging. Niet voor niets woonde hij tot voor kort thuis bij zijn moeder. "Als ik zelf geen gezin kan stichten, is dit misschien een alternatieve vorm om toch kinderen na te laten, dacht ik. Mijn rol is bescheiden, ik lever alleen een potje met zaad in. Ik ben en voel me niet de vader, maar elke positieve zwangerschapstest is voor mij wel een geluksmoment."

Het zaaddonorschap maakte hem ook sterker, vindt hij. "Als je van wensouders steeds te horen krijgt dat je wél de moeite waard bent, ga je het vanzelf geloven."

"Qua persoonlijkheid sprak Ed me meteen aan", zegt single moeder Carola (38). Bij gebrek aan een geschikte partner koos zij ervoor 'dan maar alleen voor een kind te gaan'. Ze zag Houben in het programma Rondom Tien en zocht contact. Een donorvader via het ziekenhuis zag ze niet zitten, omdat dan de identiteit alleen bekend wordt gemaakt als het kind erom vraagt. Twee gesprekken gingen vooraf aan de uiteindelijke kunstmatige bevruchting.

"Je gaat vooral op je gevoel af", zegt Carola. "Het is een kwestie van wederzijds vertrouwen", vindt Lise. "Als Ed zegt dat hij gezond is, ga je ervan uit dat het klopt. Ik vertrouw hem. Hij ging ook heel respectvol met mij en mijn vriendin om."

Alleen dat aantal. Vijfenveertig. Poeh, daar schrokken de meeste moeders wel van toen ze het hoorden. Lise: "Rond de geboorte van Matthijs waren het er zeven. Dat vond ik toen al veel. Je wilt dat je kind uniek is en voorkomen dat hij verliefd wordt op een halfzusje." Houben: " Waarom mag kindje zeven wel leven en kindje veertig niet? En heeft moeder 46 dan geen recht op een kind?"

Echt contact met de donorvader hebben de meeste wensouders sowieso niet meer. Ze stuurden een geboortekaartje en af en toe een foto of een mailtje over een eerste tandje of stapje. Eén kind ziet Houben elke twee maanden. Aan zo'n intensieve band hebben de meeste ouders echter helemaal geen behoefte. Eens per jaar een bijeenkomst als deze vinden ze prima. "Op die manier kunnen Matthijs en Ed geleidelijk een beeld van elkaar opbouwen", denkt Lise. Daarnaast vindt ze het leuk met andere ouders ervaringen uit te wisselen. "Je zit toch allemaal in hetzelfde schuitje."

"Zolang Ed maar niet aan het hoofd van de tafel gaat zitten speechen", lacht Loreen (37). Ze heeft lang getwijfeld of ze wel zou komen. Voor haar man ligt het allemaal nog gevoeliger dan voor haar, zegt ze. "Ik zie deze bijeenkomst als een eerste stap om onze zoon Bas straks de waarheid te vertellen."

Welke rol donorvader Ed Houben voor zichzelf heeft bedacht? "Dat laat ik aan de ouders over", klinkt het diplomatiek. "Ergens zou ik voor al deze kinderen wel papa willen zijn, maar dat is niet realistisch. Zo nu en dan een beetje meekijken of het de kinderen goed gaat, vind ik al erg leuk."

"Toe, geef Ed een zoen", spoort moeder Carola haar dochter aan bij vertrek. De man van het zaadje zakt door zijn knieën. Het meisje drukt een vluchtige zoen op zijn wang. "Dank je wel", zegt hij, "nu zal ik mijn wang nooit meer wassen. "

Om privacyredenen zijn de namen van de moeders en de kinderen in het artikel gefingeerd
Het is wel een realist .
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 00:34:27 #34
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63743793
quote:
Op donderdag 4 december 2008 00:31 schreef pussydeluxe het volgende:
Weet je dat ik ook direct aan Flash moest denken toen ik de foto's zag?
  donderdag 4 december 2008 @ 07:38:12 #35
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_63746531
quote:
"Het is een kwestie van wederzijds vertrouwen", vindt Lise. "Als Ed zegt dat hij gezond is, ga je ervan uit dat het klopt. Ik vertrouw hem. Hij ging ook heel respectvol met mij en mijn vriendin om."
OMG
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_63746597
quote:
Is het een fokker?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_63748980
splash and cash
Mij krijgen ze niet gek................Ik ben het al
pi_63749397
o m g
pi_63749468
quote:
Denk het niet
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_63749563
Hoe grappig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 december 2008 @ 10:54:49 #41
3185 Adelante
To let it go now
pi_63749570
Ook een t-shirt met een zaadcel dragen naar die bijeenkomst
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63749736
quote:
Op donderdag 4 december 2008 00:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Weet je dat ik ook direct aan Flash moest denken toen ik de foto's zag?
Idem.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 16:02:03 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63757900
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe grappig

Misschien kunnen jullie samenwerken, leuke tijdsbesteding
  donderdag 4 december 2008 @ 18:58:27 #44
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_63762022
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:54 schreef Adelante het volgende:
Ook een t-shirt met een zaadcel dragen naar die bijeenkomst
OMG! Held!
pi_63786773
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:40 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Helaas. Dat kan wel (ok het heet geen alimentatie). Dat is de reden ook waarom er in Nederland bijna geen spermadonoren meer te vinden zijn. Want je kunt uit pure goedheid iemand met een kinderwens willen helpen, maar als de vrouw in kwestie na 6 jaar ineens bedenkt dat ze het financieel beter wil hebbe, dan kan ze naar de rechter stappen en een bijdrage in de opvoeding eisen. De rechter wijst dit altijd toe. De donor is immers de vader, ongeacht wat je vooraf ook met elkaar afspreekt of ondertekent.
Dat is dan wel heel krom.

Wel de mogelijkheid op het weten van de identiteit zou ik zeggen, maar geen mogelijkheid voor het eisen van geld indien het kind verwekt is met hulp van een spermabank. Hoe moeilijk moet het zijn om dit juridisch te regelen voor een minister?

Laatst zag ik bij "undercover in nederland" zag ik namelijk dat er mannen zijn, die zich anoniem beschikbaar stellen als zaaddonor. Uiteraard houden ze allemaal van de "natuurlijke manier", en hebben ze geen gezondheidsverklaring. Dat is toch wel zeer ernstig. Het kind heeft dan geen mogelijkheid de biologische vader te leren kennen, en zo'n vrouw zou maar HIV of een andere SOA krijgen van zo'n viespeuk

[ Bericht 25% gewijzigd door Synthesist op 05-12-2008 17:01:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')