Bron: http://www.depers.nl/opme(...)ste-spermadonor.htmlquote:Nederlander grootste spermadonor
Een Nederlandse man is de grootste spermadonor van Europa. Dankzij zijn gulle donaties heeft hij inmiddels 46 kinderen rondlopen .
Dat schrijft de Britse krant The Daily Telegraph dinsdag. Toeristengids Ed Houben uit Maastricht was eerst spermadonor bij een ivf-kliniek, maar moest stoppen omdat hij het maximum van 25 donaties bereikte.
Hierna besloot hij op eigen houtje verder te gaan. Zijn diensten verleent hij gratis aan stellen die hem via internet of dankzij mond-tot-mondreclame vinden. De echtparen zijn welkom om naar Maastricht te komen, maar Houben reist regelmatig Europa door om zijn sperma persoonlijk af te leveren. Hij vertrekt dan weer om de zelfinseminatie aan de wensouders over te laten.
Omdat de kinderen allemaal weten wie hun biologische vader zijn, zou het niet mogelijk zijn dat ze per ongeluk onderling een relatie beginnen, vertelt Houben. Bovendien wonen ze alle 46 verspreid door Europa. Als er kinderen in de buurt wonen van elkaar, laat de spermadonor dat weten.
"Ik doe dit omdat ik weet hoe pijnlijk het kan zijn als je dolgraag een kind wilt," zegt hij in de krant. "Op deze manier kunnen de ouders me ontmoeten en meer over me te weten komen. En ik kan de toekomstige ouders een keer zien, zodat ik zeker weet dat het goede ouders zullen zijn."
Want? Hij doet er toch niemand kwaad mee? Tis niet dat'ie vrouwen gaat verkrachten ofzo...quote:Op woensdag 3 december 2008 12:28 schreef poepeneesje het volgende:
Die gast is waarschijnlijk gewoon ziek in zijn hoofd, ik vind het in ieder geval ziek...
Nee, maar volgens mij kickt hij wel hard op het feit dat (zoveel) mensen een kind van hem hebbenquote:Op woensdag 3 december 2008 12:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
Want? Hij doet er toch niemand kwaad mee? Tis niet dat'ie vrouwen gaat verkrachten ofzo...
Lol, die kerel helpt er mensen mee die (zelf) samen op een of andere manier geen kind kunnen krijgen. Hij verbergt niks en helpt er alleen maar mensen mee. Dat zal jij niet snappen, maar daarvoor ben je ook een debiel.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:28 schreef poepeneesje het volgende:
Die gast is waarschijnlijk gewoon ziek in zijn hoofd, ik vind het in ieder geval ziek...
Ziek vind ik het niet. Maar ik vind het wel een beetje erg veel kinderen voor één donor.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:31 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom is het ziek ? Als er mensen gelukkig mee worden is er verder toch geen enkel probleem ?
Ik weet niet waarom je mij debiel noemt, maar ik zal maar doen alsof ik het niet gelezen heb.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:34 schreef boyv het volgende:
[..]
Lol, die kerel helpt er mensen mee die (zelf) samen op een of andere manier geen kind kunnen krijgen. Hij verbergt niks en helpt er alleen maar mensen mee. Dat zal jij niet snappen, maar daarvoor ben je ook een debiel.
Dus? Als mensen geen kind kunnen krijgen en hij hen op deze manier kan helpen.. Mag'ie daar van mij best een kick van krijgen. Hij ken het ook door de plee heen spoelenquote:Op woensdag 3 december 2008 12:32 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Nee, maar volgens mij kickt hij wel hard op het feit dat (zoveel) mensen een kind van hem hebben.
Ik vermoed dat dit wel word getestquote:Op woensdag 3 december 2008 12:39 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je mij debiel noemt, maar ik zal maar doen alsof ik het niet gelezen heb.
Daarnaast vind ik het onverantwoordelijk om zelf maar een beetje donor te spelen nu hij het niet meer via de officiële weg meer mag. Voor het zelfde geld geeft hij problemen mee, zonder dat de opvoeders het weten.
Met welke argumenten?quote:Op woensdag 3 december 2008 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
maar wat mij betreft zou je het aantal kinderen van één biologische vader drastisch mogen beperken.
Vrij simpel.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:49 schreef Toryu het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe zijn testament eruit ziet
Ooit gedacht dat de kinderen wellicht ook hun biologische vader willen leren kennen? Houdt hij niet zoveel tijd over voor een kind als hij ze allemaal moet leren kennen...quote:Op woensdag 3 december 2008 12:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus? Als mensen geen kind kunnen krijgen en hij hen op deze manier kan helpen.. Mag'ie daar van mij best een kick van krijgen. Hij ken het ook door de plee heen spoelen
"Gaat heen...."
Hoezo ? Hoe veel familieleden heb jij ?quote:Op woensdag 3 december 2008 12:54 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ooit gedacht dat de kinderen wellicht ook hun biologische vader willen leren kennen? Houdt hij niet zoveel tijd over voor een kind als hij ze allemaal moet leren kennen...
Ik denk dat je juist de ontvangende partij moet beschermen, omdat deze niet altijd (vanwege de situatie) het risico niet goed (meer) in kunnen schatten.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit wel word getestZo niet, risico van de ontvangende partij.
Als je een huis koopt, laat je ook een bouwkundig rapport maken.. Toch?
Hoogst waarschijnlijk heeft hij geldproblemen ja, maar wat maakt dat uit? De meeste mensen doen dit voor geld. Je bent gewoon iemand aan het afkraken omdat hij er een andere levenswijze aan overhoudt dan jij. Wat jij onverantwoord vind zal die vent echt aan z'n reet roesten.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:39 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je mij debiel noemt, maar ik zal maar doen alsof ik het niet gelezen heb.
Daarnaast vind ik het onverantwoordelijk om zelf maar een beetje donor te spelen nu hij het niet meer via de officiële weg meer mag. Voor het zelfde geld geeft hij problemen mee, zonder dat de opvoeders het weten.
Die kerel heeft 46 kinderen, stel ze willen allemaal hun biologisch vader leren kennen. Dus weten wie hij is en leuke dingen met hem doen, etcetera. Dan heeft hij per jaar 7-8 dagen voor ieder kind. Beetje weinig.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hoezo ? Hoe veel familieleden heb jij ?
Bericht gelezen? Ik gisteren in de Telegraaf.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:54 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ooit gedacht dat de kinderen wellicht ook hun biologische vader willen leren kennen? Houdt hij niet zoveel tijd over voor een kind als hij ze allemaal moet leren kennen...
quote:Feestje
Elk kind weet dat meneer Houben zijn of haar biologische vader is. Afgelopen zomer organiseerde hij thuis een feestje voor de vrouwen die gebruikt hebben gemaakt van zijn diensten en diens kinderen 'ter kennismaking'.
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_het_zaadje__.html
Uhquote:Op woensdag 3 december 2008 13:00 schreef boyv het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk heeft hij geldproblemen ja, maar wat maakt dat uit? De meeste mensen doen dit voor geld. Je bent gewoon iemand aan het afkraken omdat hij er een andere levenswijze aan overhoudt dan jij. Wat jij onverantwoord vind zal die vent echt aan z'n reet roesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |