Die staat er al .quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:33 schreef partizan het volgende:
http://marikehermens.hyves.nl/?ref=sr
Zet dan gelijk even de Hyves van de verdachte erbij.
Mijn god, die reacties daar. Innocent until..?quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:33 schreef partizan het volgende:
http://marikehermens.hyves.nl/?ref=sr
Zet dan gelijk even de Hyves van de verdachte erbij.
Ze mogen bij hyves wel eens met de bezem er doorheen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:48 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Mijn god, die reacties daar. Innocent until..?
De wetenschap dat er ergens (geen idee waar) twee lijkjes liggen die elk moment gevonden zouden kunnen worden gaat na 2 jaar lijkt me wel heel erg knagen. Misschien dat ze ze daarom heeft laten vinden.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:21 schreef paddy het volgende:
Ik denk niet dat we het zullen horen, maar ik zit meer met het waarom. De babylijkjes zijn niet begraven? Las ik zo nergens weer. Ik bedoel; misschien wilde ze juist dat ze gevonden werden? Vreemd allemaal.
Geen idee. Daar zullen ze nu wel onderzoek naar zijn aan het doen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:58 schreef patatmetfriet het volgende:
Maar is al bekend dat ze vermoord zijn, of zouden ze ook dood geboren kunnen zijn/gestorven bij de bevalling?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geen idee. Daar zullen ze nu wel onderzoek naar zijn aan het doen.
ik neem dus aan levend geboren (bijvoorbeeld longen die ontvouwd zijn etc...)quote:Sectie op de eerste baby wees uit dat het om een jongetje ging dat heeft geleefd.
Oeps, wat stom. Dat heb ik idd eerst ook al gelezen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:24 schreef Re het volgende:
[..]
[..]
ik neem dus aan levend geboren (bijvoorbeeld longen die ontvouwd zijn etc...)
Nu niet meer?quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:46 schreef Skv het volgende:
Ik kende haar.
En nou niet meer? Zij is niet dood!!quote:
Zoiets verwacht je van niemand..quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:03 schreef Gia het volgende:
[..]
En nou niet meer? Zij is niet dood!!
God, als je die foto's ziet, dan kun je je toch niet voorstellen dat zij in staat is twee baby's te vermoorden.
Want jij weet nu al precies de redenen van het hoe en waarom ze zwanger is geworden en tot dezequote:Op zaterdag 13 december 2008 23:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Hear hear!! Zo iemand moet gewoon nooit meer vrij komen!
Is dat belangrijk dan? Is er een gegronde reden om twee baby's te vermoorden?quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Want jij weet nu al precies de redenen van het hoe en waarom ze zwanger is geworden en tot deze
daad is overgegaan?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Hear hear!! Zo iemand moet gewoon nooit meer vrij komen!
Zelfde probleem met Hyves en zelfde gedachte toen ik wél 't schilderij zagquote:Op zaterdag 13 december 2008 23:52 schreef Suko het volgende:
Nou ik weet niet wat er allemaal op die Hyves staat, kan ik op de een of andere reden niet zien, alleen die stukjes achtergrond van het schilderij Sterrennacht van Vincent van Gogh, toen hij dit maakte was hij niet fris in het hoofd. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Het eerste kindje heeft iig geleefd volgens de berichten, hoe lang is niet bekend. Eén kindje vermoord (want zo zie ik het wel) is al drama genoeg, maar nog een keer....wát is er met haar in vredesnaam aan de hand????
Je moet ingelogd zijn om de krabbels te zien.quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:52 schreef Suko het volgende:
Nou ik weet niet wat er allemaal op die Hyves staat, kan ik op de een of andere reden niet zien, alleen die stukjes achtergrond van het schilderij Sterrennacht van Vincent van Gogh, toen hij dit maakte was hij niet fris in het hoofd. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. Het eerste kindje heeft iig geleefd volgens de berichten, hoe lang is niet bekend. Eén kindje vermoord (want zo zie ik het wel) is al drama genoeg, maar nog een keer....wát is er met haar in vredesnaam aan de hand????
Tenzij ze zelf een bekentenis aflegt zullen ze moord denk ik niet kunnen bewijzen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 23:52 schreef Suko het volgende:
Het eerste kindje heeft iig geleefd volgens de berichten, hoe lang is niet bekend. Eén kindje vermoord (want zo zie ik het wel) is al drama genoeg, maar nog een keer....wát is er met haar in vredesnaam aan de hand????
Ja, germ. Misschien is het kind ook door de kou overleden....quote:Op zondag 14 december 2008 09:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Tenzij ze zelf een bekentenis aflegt zullen ze moord denk ik niet kunnen bewijzen.
Een (pasgeboren) baby gaat ook dood als je het gewoon niet verzorgt, -> zonder dekens en kleren ergens neerlegt en niet te drinken geeft.
Gelukkig trek jij geen voorbarige conclusies.quote:Op zondag 14 december 2008 09:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
En dan zo'n foto van echt een uberpaupersnol met haar dochtertje. Ja, ja, zo'n kindermepper, niks meer en minder.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 14 december 2008 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelukkig trek jij geen voorbarige conclusies.
Nee, ik begrijp de reactie's op hyve niet Swets.quote:Op zondag 14 december 2008 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is pure speculatie, van Marike H is in ieder geval bekend dat minimaal 1 kind van haar is overleden zonder dat iemand zegt te weten dat ze zwanger was, zonder dat ze aangifte heeft gedaan van een geboorte en zonder dat het overlijden gemeld is. Allemaal iets falsifieerbaarder dan die 'uberpaupersnol'.
Dus als je de reacties op Hyves niet begrijpt is het nu een mooi moment voor zelfreflectie aangezien je tot soortgelijke reacties in staat bent gebaseerd op heel wat minder feitelijke informatie.
Nee ik vind dat niet normaal. Jij zegt dat niet normaal te vinden, maar bent verschrikkelijk hypocriet want hier ga je op basis van een foto en 1 post een moeder beschuldigen dat ze haar kinderen mishandeld.quote:Op zondag 14 december 2008 09:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp de reactie's op hyve niet Swets.
Jij vindt het begrijpelijk dat haar vrienden en familie ook worden beschuldigd en bedreigd nu? Dat mensen die nog in haar vriendenlijstje staan het ook moeten ontgelden?
Gek, want je doet zelf hetzelfde....quote:Dit zegt NIETS over wat ik van de situatie vind, namelijk vreselijk en niet normaal. Maar dat betekent nog niet dat ik met de meute mee moet lopen en als een beest tekeer kan gaan op dat profiel. Wat velen daar wel doen. Heb ik geen begrip voor, sorry.
Och, lees de reactie' s eens door zou ik zeggen.quote:Op zondag 14 december 2008 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee ik vind dat niet normaal. Jij zegt dat niet normaal te vinden, maar bent verschrikkelijk hypocriet want hier ga je op basis van een foto en 1 post een moeder beschuldigen dat ze haar kinderen mishandeld.
[..]
Gek, want je doet zelf hetzelfde....
Tja je kan het voor jezelf wel recht praten maar je bent zelf exact hetzelfde.quote:Op zondag 14 december 2008 09:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och, lees de reactie' s eens door zou ik zeggen.
Da's dan jouw mening.quote:Op zondag 14 december 2008 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja je kan het voor jezelf wel recht praten maar je bent zelf exact hetzelfde.
eh neequote:
In dezelfde post zeg je dat het zover gaat omdat famileleden beschuldigd worden EN beschuldig je enpassant een vrouw van kindermishandeling op basis van een foto en een uitspraak.quote:Op zondag 14 december 2008 09:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het gaat wel erg ver nu op hyves. Familie en vrienden worden nu ook beschuldigd medeplichtig te zijn omdat ze niks gemerkt hadden van haar zwangerschap?![]()
<knip>
En dan zo'n foto van echt een uberpaupersnol met haar dochtertje. Ja, ja, zo'n kindermepper, niks meer en minder.
Dat ze paupers zijn?quote:Op zondag 14 december 2008 10:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh nee
[..]
In dezelfde post zeg je dat het zover gaat omdat famileleden beschuldigd worden EN beschuldig je enpassant een vrouw van kindermishandeling op basis van een foto en een uitspraak.
Dat is dus geen mening, het is een feit. Je beschuldigd zelf ook mensen op basis van een vermoeden.
eh nee, je beschuldigt haar van kindermishandeling Je snappertje is niet zo groot he.quote:
a. je post ging niet over bedreigen maar over beschuldigenquote:En iemand die in gebrekkig Nederlands komt melden dat ze haar kinderen eerst ook niet mocht zien en twee regels verderop op wraak zint die Marike te vermoorden als ze weer vrij is komt op mij over als een agressieve tante. Dat zal niet voor niks zijn, denk ik dan, dat die niet bij haar kinderen mocht.
Dat het waarschijnlijk een domme agressieve aso is straalt er aan alle kanten vanaf.
En nogmaals: onschuldige mensen die die Marike kennen ook een beetje bedreigen maakt mij dat ik er zo m'n bedenkingen over heb.
En je kunt nog wel eeuwig doordiscussieren over of ik nu gelijk heb of niet, da's mijn mening. Ik bedreig verder niemand.
Als we het niet met elkaar eens zijn betekent het nog niet dat mijn snappertje niet groot is.quote:Op zondag 14 december 2008 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh nee, je beschuldigt haar van kindermishandeling Je snappertje is niet zo groot he.
[..]
a. je post ging niet over bedreigen maar over beschuldigen
b. je verontwaardiging is misplaatst omdat je zelf hetzelfde bent.
In de verschillenden nieuwsartikelen wordt gemeld dat mogelijk a.s. woensdag bekend wordt gemaakt qua DNA of Marike Hermens de moeder is. "In de loop van volgende week moet duidelijk worden of dit ook geldt voor het tweede lichaampje. Het NFI denkt woensdag een DNA-onderzoek en de sectie te hebben afgerond."quote:Op zondag 14 december 2008 10:38 schreef Re het volgende:
is er al meer bekend over de tweede baby?
Ben benieuwd. Ook of het een tweeling is of dat Marike twee keer zwanger is geweest.quote:Op zondag 14 december 2008 11:05 schreef Suko het volgende:
[..]
In de verschillenden nieuwsartikelen wordt gemeld dat mogelijk a.s. woensdag bekend wordt gemaakt qua DNA of Marike Hermens de moeder is. "In de loop van volgende week moet duidelijk worden of dit ook geldt voor het tweede lichaampje. Het NFI denkt woensdag een DNA-onderzoek en de sectie te hebben afgerond."
Daar zeg ik het ook niet voor. Maar omdat je blijkbaar dacht dat je haar van 'pauperisme' beschuldigt terwijl je haar van kindermishandeling beschuldigt. Omdat je mijn post niet snapt dus. Of je het met me eens ben zal me jeuken.quote:Op zondag 14 december 2008 11:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als we het niet met elkaar eens zijn betekent het nog niet dat mijn snappertje niet groot is.
Eh nee, omdat uit je reacties blijkt dat je snappertje niet zo groot is.quote:Jammer dat je altijd op de persoonlijke toer gaat, vindt je dat leuk ofzo?
dat deze tweede baby een stuk langer duurt doet mij vermoeden dat het om een kind gaat wat al in verdere staat van ontbinding was...quote:Op zondag 14 december 2008 11:05 schreef Suko het volgende:
[..]
In de verschillenden nieuwsartikelen wordt gemeld dat mogelijk a.s. woensdag bekend wordt gemaakt qua DNA of Marike Hermens de moeder is. "In de loop van volgende week moet duidelijk worden of dit ook geldt voor het tweede lichaampje. Het NFI denkt woensdag een DNA-onderzoek en de sectie te hebben afgerond."
Moet je persé het laatste woord hebben ofzo?quote:Op zondag 14 december 2008 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar zeg ik het ook niet voor. Maar omdat je blijkbaar dacht dat je haar van 'pauperisme' beschuldigt terwijl je haar van kindermishandeling beschuldigt. Omdat je mijn post niet snapt dus. Of je het met me eens ben zal me jeuken.
[..]
Eh nee, omdat uit je reacties blijkt dat je snappertje niet zo groot is.
Nou het is duidelijk dat JIJ het laatste woord wil hebben want anders had je deze wel GELIJK via PM gestuurd. Wederom misplaatste verontwaardiging dus.quote:Op zondag 14 december 2008 11:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je persé het laatste woord hebben ofzo?
Ik vind het allemaal zinloos worden, voer de discussie maar verder per PB.
ik ben ook wel eens 5 keer verhuist in 2 jaar tijdquote:Op zondag 14 december 2008 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wel vreemd dat ze zo vaak verhuisd, elk half jaar tot jaar. Als dat allemaal klopt tenminste.
Ja, inderdaad. Het zegt nog niks. Ze is een studente. En welke studente feest niet veel en gaat niet veel uit? Maar het idee dat ze dit heeft gedaan met een baby in haar buik is natuurlijk wel heel vreemd.quote:Op zondag 14 december 2008 11:37 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben ook wel eens 5 keer verhuist in 2 jaar tijd
als je nou zo diep 'in denial' bent dat je echt geloofd dat je alleen vocht vasthoudt of zo?quote:Op zondag 14 december 2008 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben nu zelf zwanger en kan me niet voorstellen dat je je lekker voelt als je zwanger rondloopt op feestjes, al bier drinkend.
Ja, misschien kun je als je geest niet toegeeft dat je zwanger bent je lichaam ook voor de gek houden.quote:Op zondag 14 december 2008 11:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je nou zo diep 'in denial' bent dat je echt geloofd dat je alleen vocht vasthoudt of zo?
Waarom zou je een *niet verse* baby na lange tijd zo opvallend bij een paar garageboxen dumpen?quote:Het lichaam van de baby verkeerde bij de vondst in verregaande staat van ontbinding
Misschien. Op hyves zei de moeder van de vriend van Marike dat hij door de politie is ondervraagd maar weer is vrijgelaten, en dat hij echt niet wist dat Marike zwanger was.quote:Op zondag 14 december 2008 11:55 schreef Suko het volgende:
Nou ja, we kunnen onze gedachten en gevoelens er op loslaten totdat we een ons wegen, het blijft voorlopig gissen met een flink portie psychologie van de kouwe grond. Wat voor mij wel duidelijk is dat het een intriest mens is, en weet je veel, zijn er mogelijk toch mensen die er meer van (moeten) weten.
Ad.nlquote:ENSCHEDE - De 23-jarige Marike H. uit Enschede, die wordt verdacht van het doden van haar twee baby’s, stond bekend om haar sociale betrokkenheid.
Knuffels markeren de plek waar het eerste babylijkje werd aangetroffen.
De studente zette zich tot haar aanhouding in voor een betere wereld.
H. organiseerde met twee vriendinnen een kerstdiner voor het goede doel. ,,Terwijl wij denken aan hongerige kinderen in Afrika’’, schreven ze, ,,geven we met zijn allen een recordbedrag uit aan voedingswaren en cadeaus. Het is genoeg geweest. Het wordt tijd dat we eens echt iets doen aan de kerstgedachte.’’ Door de arrestatie van H. is het diner afgeblazen.
De 23-jarige Enschedese wordt ervan verdacht twee baby’s te hebben gedood en gedumpt. Beide kinderlijkjes werden aangetroffen in een tas. Het eerste door een passant, het tweede op aanwijzing van de studente zelf. Van het eerst baby’tje, een jongetje, is vastgesteld dat het enige tijd heeft geleefd. Het onderzoek naar het tweede kindje is nog gaande.
Volgens advocaat M. van der Veen uit Hengelo is zijn cliënte ‘opgelucht’ door haar arrestatie. Over inhoudelijke zaken mag hij geen mededelingen doen. H. wordt vandaag overgebracht naar de psychiatrische afdeling van de vrouwengevangenis in Amsterdam. Daar wordt ze onderzocht.
De politie werkt met dertig rechercheurs aan de zaak. Speerpunt van het onderzoek is nu het opsporen van de vader(s) van de baby’s. In dat verband wordt momenteel een ex-vriend van H. verhoord. In Enschede heerst ongeloof en woede over de daad van de studente. Haar pagina op het profielensite Hyves is de afgelopen week overspoeld met scheldkanonnades en gisteren uit de lucht gehaald.
Zie je wel, een flinke klap van de molen gehadquote:
Dat lees ik wel vaker, heb daar toch wat moeite mee. Ze is zeker niet op d'r achterhoofd gevallen gezien haar achtergrond, true...wel een ongelukkige jeugd. Maar nooit gedacht hulp te zoeken, twee dode baby's verder en opgelucht gepakt te zijn. Het zal wel.quote:Volgens advocaat M. van der Veen uit Hengelo is zijn cliënte ‘opgelucht’ door haar arrestatie.
Ik word sowieso niet goed van het excuus slechte jeugd. Zo veel mensen hebben een minder leuke jeugd gehad, maar dat geeft nog geen reden dit soort dingen te doen.quote:Op zondag 14 december 2008 23:52 schreef Suko het volgende:
[..]
Dat lees ik wel vaker, heb daar toch wat moeite mee. Ze is zeker niet op d'r achterhoofd gevallen gezien haar achtergrond, true...wel een ongelukkige jeugd. Maar nooit gedacht hulp te zoeken, twee dode baby's verder en opgelucht gepakt te zijn. Het zal wel.
Ja zeg, zo kun je elke moord wel goedpraten. Iemand die mensen vermoord, anders dan in het criminele circuit, spoort sowieso niet. Je doodt geen mensen met je volle verstand.quote:Op maandag 15 december 2008 08:01 schreef Isegrim het volgende:
Er kunnen allerlei oorzaken zijn voor wat is gebeurd. Psychose, anyone? Zware postnatale depressie? Dat zijn ook mogelijkheden. Ik wacht wel ff af voordat ik mevrouw tot de hel veroordeel.
Nee. Geen enkele moord valt goed te praten. Hooguit te verklaren. En er kunnen verzachtende omstandigheden zijn waardoor iemand minder schuld heeft. Maar we weten nog niet eens of hier sprake is van moord.quote:Op maandag 15 december 2008 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja zeg, zo kun je elke moord wel goedpraten.
Dat hoop jij. Want anders zou iedereen in je omgeving in potentie een moordenaar zijn. En dat is ook zo, je hoeft maar naar de geschiedenis te kijken om het bewijs daarvan te vinden.quote:Iemand die mensen vermoord, anders dan in het criminele circuit, spoort sowieso niet. Je doodt geen mensen met je volle verstand.
Vermoedelijk.quote:En deze tante heeft, volgens de berichtgeving tot nu toe, vermoedelijk de dood van twee mensen op haar geweten.
De definitie van 'moord' is bepaald in de wet en dus is jouw oordeel verder niet van belang. De rechter bepaalt of hier sprake is van moord.quote:En mij boeit het allerminst of ze dat gedaan heeft door geschiftheid of wat anders, het blijft moord, zeker op zo'n weerloos mensje.
Duizenden vrouwen houden geheim dat ze zwanger zijn, om allerlei redenen. Ik zie niet in waarom dat op zich geschift zou zijn. Meestal wordt dat gedrag veroorzaakt door een omgéving die geschift is (bijvoorbeeld een omgeving die van mening is dat een vrouw die buitenechtelijk geslachtsverkeer heeft, niets waard is en de dood verdient).quote:En een postnatale depressie lijkt me sterk, aangezien ze al tijdens de zwangerschap(pen) niet spoorde. Ze hield dat namelijk geheim.
Dat vind ik op zich een heel goed punt, maar ik kan me in dit specifieke geval niet voorstellen dat Mariken een broertje Youssef heeft, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 december 2008 18:29 schreef Isegrim het volgende:
Duizenden vrouwen houden geheim dat ze zwanger zijn, om allerlei redenen. Ik zie niet in waarom dat op zich geschift zou zijn. Meestal wordt dat gedrag veroorzaakt door een omgéving die geschift is (bijvoorbeeld een omgeving die van mening is dat een vrouw die buitenechtelijk geslachtsverkeer heeft, niets waard is en de dood verdient).
Ik noem het als voorbeeld. In streng-christelijke kringen ben je ook nog lang niet jarig in dergelijke gevallen. En er kunnen wel meer redenen zijn om een zwangerschap te verbergen. Gebeurt zo veel.quote:Op maandag 15 december 2008 19:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich een heel goed punt, maar ik kan me in dit specifieke geval niet voorstellen dat Mariken een broertje Youssef heeft, bijvoorbeeld.
In streng chistelijke gezinnen heeft de zwangere niets ergers te vrezen behalve afkeuring en teleurstelling. Daarvoor hoef je geen kind te vermoorden.quote:Op maandag 15 december 2008 19:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik noem het als voorbeeld. In streng-christelijke kringen ben je ook nog lang niet jarig in dergelijke gevallen. En er kunnen wel meer redenen zijn om een zwangerschap te verbergen. Gebeurt zo veel.
Daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over het verbergen van een zwangerschap. Verstoting is overigens ook nog een mogelijkheid (Jehovah's Getuigen, vrijgemaakt gereformeerd e.d.).quote:Op maandag 15 december 2008 21:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
In streng chistelijke gezinnen heeft de zwangere niets ergers te vrezen behalve afkeuring en teleurstelling. Daarvoor hoef je geen kind te vermoorden.
Maar dan heb je dus ook meteen een motief voor de moorden.quote:Op maandag 15 december 2008 21:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over het verbergen van een zwangerschap. Verstoting is overigens ook nog een mogelijkheid (Jehovah's Getuigen, vrijgemaakt gereformeerd e.d.).
We wéten helemaal niet of er sprake is van moord. En ook niet wat het motief is. Ik haal alleen maar voorbeelden aan om aan te geven dat vrouwen die hun zwangerschap verbergen niet per se gestoord zijn, zoals eerder door jou werd beweerd.quote:Op maandag 15 december 2008 23:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus ook meteen een motief voor de moorden.
Oh, maar dat haal je nu uit zijn verband.quote:Op dinsdag 16 december 2008 07:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We wéten helemaal niet of er sprake is van moord. En ook niet wat het motief is. Ik haal alleen maar voorbeelden aan om aan te geven dat vrouwen die hun zwangerschap verbergen niet per se gestoord zijn, zoals eerder door jou werd beweerd.
Dat kunnen toch twee losse dingen zijn?quote:Op dinsdag 16 december 2008 07:42 schreef Gia het volgende:
Oh, maar dat haal je nu uit zijn verband.
Ik had het erover dat je dit niet op een postnatale depressie kunt gooien als je eerst al voor al je vrienden, buren enz... je zwangerschap verborgen houdt.
Oh, dus als je je zwangerschap verborgen hebt gehouden, heb je geen recht meer op een postnatale depressie?quote:Als je niet wilt dat iemand weet dat je zwanger bent en je doodt vervolgens je kind, of je laat het sterven, dan kun je dat niet nog eens op een postnatale depressie gooien.
Dat kan het zijn ja. Wat is je punt?quote:Verder is een streng gezin, gelovig gezin eerder zelfs een motief om je van dat kind te ontdoen.
Dit is wat je zegt. Je zegt dat ze niet spoorde omdat ze haar zwangerschap geheim hield. Ik betwist vervolgens dat het geheim houden van een zwangerschap per definitie iets met gestoordheid te maken heeft, aangezien hier legitieme redenen voor te verzinnen zijn.quote:Op maandag 15 december 2008 17:51 schreef Gia het volgende:
En een postnatale depressie lijkt me sterk, aangezien ze al tijdens de zwangerschap(pen) niet spoorde. Ze hield dat namelijk geheim.
Jij hebt het in eerste instantie over de mogelijkheid van een postnatale depressie. Ik vind dit onzin, omdat er schijnbaar meer aan de hand is, gezien het feit dat ze de zwangerschap ook al geheim hield. Mogelijk tot twee keer toe.quote:Op dinsdag 16 december 2008 07:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit is wat je zegt. Je zegt dat ze niet spoorde omdat ze haar zwangerschap geheim hield. Ik betwist vervolgens dat het geheim houden van een zwangerschap per definitie iets met gestoordheid te maken heeft, aangezien hier legitieme redenen voor te verzinnen zijn.
De link met een postnatale depressie ontbreekt verder volledig en zit alleen in jouw hoofd.
Het enige dat ik beweer, is dat dit twee losstaande zaken kúnnen zijn. Dat hoeft niet; het is zelfs onwaarschijnlijk, maar het kan wel. Ik waarschuw enkel tegen overhaast oordelen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:25 schreef Gia het volgende:
Jij hebt het in eerste instantie over de mogelijkheid van een postnatale depressie. Ik vind dit onzin, omdat er schijnbaar meer aan de hand is, gezien het feit dat ze de zwangerschap ook al geheim hield. Mogelijk tot twee keer toe.
Beide kunnen aanleiding zijn tot infanticide. Welke van de twee waarschijnlijker is of meer voorkomt, weet ik niet.quote:Als er dan een streng milieu aan ten grondslag ligt, kan dit eerder een motief zijn om die kinderen te doden, dan een postnatale depressie.
Als je zoiets zegt, ben je wel erg naïef.quote:Aan de foto's te zien op haar hyves leek ze me ook niet bepaald een depressief typje, eigenlijk.
Ik ken haar niet en ik verdedig haar niet. Ik plaats enkel vraagtekens bij de conclusies die getrokken worden en de oordelen die geveld worden zonder de feiten te kennen.quote:Maar goed, ik krijg een beetje het gevoel dat jij haar kent en daarom verdedigt.
Ik denk dat niemand vol lof is over een moeder die haar kinderen doodt.quote:Ik heb geen goed woord over voor een moeder die haar kinderen doodt, om welke reden dan ook.
Nou, dát gaat in elk geval niet gebeuren. Als ze psychotisch is, hoop ik dat ze hulp en goede medicatie krijgt en ik hoop ook dat ze in dat geval een manier vindt om te leven met wat ze heeft gedaan. Want als je in een psychose verkeert, weet je niet wat je doet. Dat besef komt pas later.quote:Als dit door psychotisch gedrag komt, dan hoop ik dat ze haar baarmoeder verwijderen of haar nooit meer bij een man in de buurt laten komen.
Dan stel ik voor dat je even de House aflevering "Forever" kjikt. (Seizoen 2, afl. 22).quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:25 schreef Gia het volgende:
Ik heb geen goed woord over voor een moeder die haar kinderen doodt, om welke reden dan ook.
OMFG !!quote:DOETINCHEM - De politie onderzoekt of het DNA van de baby die op zondag 29 januari 2006 door kinderen in het ijs van de Doetinchemse Kapperskolk is gevonden, overeenkomt met dat van een 23-jarige Enschedese Marike H. Uit het DNA van de vrouw blijkt dat zij de biologische moeder is van de dode baby die 1 december werd gevonden in Enschede.
1 eigenlijk...quote:
Nou ja, baby lijkjes worden nu ook weer niet dagelijks gevonden. En 3 in 1 gemeente in 2 jaar tijd is toch wel redelijk toevallig. Dus ik zou zeggen dat er een grote kans is dat ze wel met elkaar te maken hebben maar zekerheid is er zeker niet nee.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:50 schreef Skv het volgende:
Wat een onzin, ze onderzoeken het alleen omdat ze daar geen moeder bij konden vinden. Grote kans dat het hier niks mee te maken heeft.
Doetinchem is niet Enschede?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, baby lijkjes worden nu ook weer niet dagelijks gevonden. En 3 in 1 gemeente in 2 jaar tijd is toch wel redelijk toevallig. Dus ik zou zeggen dat er een grote kans is dat ze wel met elkaar te maken hebben maar zekerheid is er zeker niet nee.
... twente ...quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Doetinchem is niet Enschede?
Zelfs dat niet ...quote:
Doetinchem ligt echt een pleuriseind van Enschede vandaan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe dan ook, er worden erg weinig babylijkjes gevonden. 3 in 2 jaar in een overzichtelijk gebied () vind ik toch wel toevallig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |