Het Nederlands elftal heeft het ook al jaren moeilijk tegen voetbaldwergenquote:Op maandag 29 december 2008 16:24 schreef endr0me het volgende:
Ik wou net zeggen pas om met je arrogantie zeg.
Ik ben het niet eens met Otten, maar:
NEC speelde een puike 1e helft zonder echt kansen te creeren..
2e helft was AZ superieur, maar om nou te zeggen dat AZ het makkelijk heeft gehad dat kun je toch ook niet zeggen. Dat is de verdienste van NEC.
NEC speelde gewoon goed hoor, dat ze voorin niet helemaal uit de verf kwamen is pech.quote:Op maandag 29 december 2008 15:55 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Hahaha. Echt. Elke bal naar voren werd door de AZ-verdedigers gepakt. Terwijl er van AZ echt wel gevaarlijke aanvallen af kwamen. Waar hebben ze het in gódsnaam over.
Ik heb het toen ook gelezen, maar ik kan nu geen bron vindenquote:Op maandag 29 december 2008 18:00 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, heb ik ergens gelezen toentertijd.
Ik weet nog dat AZ afgeschilderd werd als slecht toen ze vorig jaar gewoon het hele seizoen aardig tot goed speelden, maar gewoon geen doelpunten maakten. Wat is het verschil?quote:Op maandag 29 december 2008 17:51 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
NEC speelde gewoon goed hoor, dat ze voorin niet helemaal uit de verf kwamen is pech.
Een 19-jarig Australisch talent voor ¤300.000. Lijkt me een koopje.quote:Holland maakt zich op voor Alkmaars avontuur
AZ gaat de wens van James Holland vervullen. De Australische international is op weg naar Alkmaar om de laatste obstakels te slechten.
'Het is ongelooflijk, het is altijd mijn droom geweest', aldus Holland in Newcastle Herald. 'Ik zou volgend seizoen in de Champions League kunnen spelen. Maar ik denk dat ik het me pas echt ga beseffen als in het vliegtuig zit.'
Holland, die in december tijdens een stage een goede indruk achterliet op de technische staf van AZ, ondergaat maandag een medische keuring. Bovendien moeten nog wat laatste details van de vierjarige verbintenis worden ingevuld. Zijn club Newcastle Jets heeft al ingestemd met een afkoopsom van naar verluidt driehonderdduizend euro.
De Australiër kreeg op kerstavond het verlossende telefoontje uit Alkmaar. 'Het was net na middernacht', keek Holland terug. 'Ze zeiden meer dan geïnteresseerd te zijn en dat ik eigenlijk alleen nog een medische keuring hoefde te doorstaan. Ik heb de rest van de nacht geen oog dichtgedaan.'
De overgang naar AZ past in de stormachtige ontwikkeling die Holland de laatste anderhalf jaar doormaakt. Zijn debuut voor de Australische nationale ploeg in maart was een van de hoogtepunten.
VI
Of het wordt een gevalletje Lindsay Wilson.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:03 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Een 19-jarig Australisch talent voor ¤300.000. Lijkt me een koopje.
Van der Velden toch meer gespeeld dan ik had verwacht!quote:ARI (BRA) 10 (7)
CZIOMMER, Simon (DUI) 0 (0) *
DEMBÉLÉ, Moussa (BEL) 6 (3)
DIDULICA, Joey (KRO) 0 (0)
DONK, Ryan 0 (0) *
EL HAMDAOUI, Mounir 16 (15)
HOLMAN, Brett (AUS) 12 (1)
JALIENS, Kew 9 (0)
KOENDERS, Milano 8 (0)
LENS, Jeremain 4 (0)
LUIJCKX, Kees 4 (0)
LUIRINK, Gijs 0 (0)
MARTENS, Maarten (BEL) 16 (3)
MEDUNJANIN, Haris 0 (0) *
MENDES DA SILVA, David 16 (1)
MOISANDER, Niklas (FIN) 15 (1)
MORENO, Héctor (MEX) 15 (0)
PELLÈ, Graziano (ITA) 10 (1)
POCOGNOLI, Sebastien (BEL) 14 (1)
POULSEN, Simon (DEN) 2 (0)
ROMERO, Sergio (ARG) 17 (0)
SCHAARS, Stijn 15 (0)
SWERTS, Gill (BEL) 12 (1)
VEJINOVIC, Marko 0 (0)
VELDEN, Nick van der 14 (0)
WATERMAN, Boy 0 (0) *
ZEEUW, Demy de 15 (3)
*= vertrokken
Sja verstandig om het te heroverwegen, tis wel een international met veeel ervaring, en wie zegt dat AZ dit zo kan volhouden...quote:AZ wil balans niet verstoren met basisklant Ooijer
AZ staat voor een lastige keuze. De Alkmaarders hebben nog steeds verregaande interesse in André Ooijer, maar willen met zijn komst geen onrust zaaien in de huidige kern van de selectie.
Mocht AZ Ooijer aantrekken, dan zal hij namelijk voor een basisplek gehaald worden. En daar zit wellicht wel het probleem, meent technisch directeur Marcel Brands. "In voetbaltechnisch opzicht zouden we hem nog steeds graag erbij hebben", zegt hij in Voetbal International.
"Het probleem is alleen dat je André niet haalt voor de bank, zodat je een ander aan de kant moet zetten. Het elftal draait al geruime tijd eg goed. Misschien zorg je op die manier eerder voor onrust in plaats van rust", denkt Brands hardop.
Waar AZ nog twijfelt, is Ooijer meer zeker van zijn zaak. De verdediger van Blackburn Rovers wil terug naar Nederland en heeft een voorkeur voor de Alkmaarders.
Gisteren was er een interview met hem op de radio.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Wel fijn om te zien dat Brands hardop durft na te denken, dat betekent dat hij zich kwetsbaar durft op te stellen. Ik waardeer dat.
Tevens heb ik er respect voor.²
Jezus, het lijkt het libelleforum wel.....quote:Op maandag 5 januari 2009 10:26 schreef Painted_Horse het volgende:
[..]
Gisteren was er een interview met hem op de radio.
Hij komt inderdaad heel open over en durft zich kwetsbaar op te stellen.
nou dat zal Van Gaal ook wel snappen dat als een Moreno bijv beter traint en speelt Ooijer niet ten alle tijden een basisplek zal kunnen hebben.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:08 schreef Vidacz het volgende:
Zou weer erg matig zijn van Ooijer als hij een basisplaats gaat eisen. Het spreekt voor zich dat hij voor de basis wordt gehaald, maar als hij het slecht doet haal je hem er gewoon uit en dan moet hij ook niet zeuren.
Ik weet niet of je hele wedstrijden van AZ bekijkt of alleen de samenvatting van de NOS maar hier ben ik het niet mee eens. Als je eens oplet hoe goed Moisander verdedigt en alles voetballend oplost, i.p.v. de bal maar over zijlijn te rossen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:35 schreef Genius-F het volgende:
Ik vind dat je Moreno-Moisander gewoon moet laten staan als beiden beschikbaar zijn. Moreno is verdedigend gewoon goed te noemen en kan iemand doorzagen als het moet. Moisander is verdedigend iets minder maar opbouwend een stuk sterker, goede pass in de benen en straalt veel rust uit. Ooijer hoeft van mij dan ook niet te komen, al was dat 2 jaar terug totaal anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |