Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 22:46 | |
Goedendag. Deze topic gaat over het verder ontwikkeling en bouw van mijn aankomend online spel. Veel zaken en discussies komen hier over naar voren. Mensen kunnen altijd vragen en/of opmerkingen kwijt over deze topic. Of gewoon jullie support uiten. Hier een kleine samenvatting over het spel: Ik ben de laatste 2 1/2 jaar bezig geweest met het bedenken van een nieuwe spel. -Het is een online spel -Je speelt het gewoon in je web browser -Het spel heeft een space theme -Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games -Het spel wordt grotendeels gratis -Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden Het spel moet nog gemaakt worden! Op dit moment heb ik het alleen uitgewerkt op papier!! Op het moment verwacht ik dat we eind maart beginnen met het maken van dit spel. Ik wil jullie graag een aantal concepten/ideeën voorleggen en daarbij ben ik benieuwd naar jullie vragen of opmerkingen over wat er tot nu toe bedacht is. Aangezien het spel nog niet in ontwikkeling is zijn er nog geen screens beschikbaar. Zoals gezegd zal het een space game worden. Met grote koninkrijken en grote vloten en nog veel meer. Rassen Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun voor en nadelen. Elke ras heeft 15 speciale aan dat ras verbonden schepen. Daarnaast hebben ze allemaal nog 15 huurlingen schepen die voor elk ras hetzelfde zijn. Dit betekend in elk geval al meer dan 105 verschillende schepen. In eerste instantie zullen er 2 rassen beschikbaar zijn en daarna worden er extra rassen aan toegevoegd. Dit is deels om het toegankelijk te maken en ook om het budget in het begin wat te sparen. Sectoren We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H en daarnaast bestaan er nog de rare sectoren RO,RA,JU. Ieder sector heeft zijn kenmerken en bonussen boven elk ander sector. Planeten Elke sector bestaat uit een aantal planeten. In het spel kan je planeten winnen in een sector door: -aanvallen -projecten te doen -ruimte zoeken. Economie. Er zullen 5 verschillende typen economische sectoren bestaan. Met ieder hun voordeel en nadeel. -housing, -mining, -commercial -industry -farming Men kan 1 of meerdere economiesectoren toewijzen aan een planeet. ( Zo is het dus mogelijk om bijvoorbeeld zowel industry en farming aan een planeet toe te wijzen maar je kunt er ook voor kiezen om je op 1 gebied per planeet toe te leggen) Oorlog DIt is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het hele spel! Want je zult uiteindelijk een grote oorlogsvloot op poten zetten en daarmee andere sectoren gaan aanvallen. In dit spel wordt de combat redelijk snel dat betekend onderandere: -geen wachttijden -geen vervoerstijden -geen aanvalstijden. De combat wordt ook bewust simpel gehouden 1 rang lijst, 1 aanvalslijst, en maar 1 universum om te veroveren. Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt wordt en daarna niet meer terug kan komen zijn er 2 beveiligen bedacht 1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection mode komen waardoor de speler voor X aantal uren niet aangevallen kan worden. De speler kan dan rustig online komen en zijn economie weer opbouwen en daarna zijn vloot weer op sterkte brengen. Maar zodra de speler ook maar 1 schip heeft gebouwd wordt de protection mode weer opgeheven en kan de speler dus weer aangevallen worden. 2. Men kan alleen andere spelers aanvallen 50% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat spelers met gigantische vloten een relatief nieuwe en zwakkere speler uit het spel kunnen kicken. Clan/fed. We weten allemaal dat clans of in het geval van een spacegame federations belangrijk zijn voor een (online) spel. Waarom sluiten mensen zich aan bij een federation? 1. De economische voordelen 2. De hulp troepen die je kunt ontvangen 3. Clan/fed Oorlogen. Bij mijn weten komt de 3de heel weinig voor in meeste games. Als ze al voorkomen is het uit verveling of gewoon om een persoonlijke rede. Mijn idee is om bonus medailles uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus. Je kunt dan ook denken aan betaalde items die als prijzen te behalen zijn. Hopelijk heb ik jullie zo een idee gegeven van mijn concept en ideeën over dit spel! LET WEL het spel is nog niet in ontwikkeling dus er kan nog van alles veranderen maar dit is gewoon alvast een eerste impressie over de richting die ik uit wil met die spel. Graag ontvang ik jullie zinvolle meningen en vragen en eventuele tips zodat ik die eventueel mee kan nemen in de ontwikkeling van dit spel. R.C [ Bericht 91% gewijzigd door Roelof_Kremer op 25-11-2008 23:14:39 ] | ||
Edwinuss | dinsdag 25 november 2008 @ 22:47 | |
hoiii wat is dit? | ||
Misan | dinsdag 25 november 2008 @ 22:50 | |
![]() | ||
witte_fantasie | dinsdag 25 november 2008 @ 22:50 | |
quote:Een dyslect (of zoiets) die probeert een game te ontwikkelen zonder: kennis, ervaring, budget, gezond verstand etc. etc. etc.... ![]() Leuk genoeg dus om te lurken. ![]() | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 22:52 | |
quote:Jouw mening. | ||
Gamer_V | dinsdag 25 november 2008 @ 22:54 | |
Als iemand wiens opleiding het is om falende projecten te herkennen moet ik zeggen dat je goed op weg bent. ![]() | ||
Edwinuss | dinsdag 25 november 2008 @ 22:54 | |
quote:LOL Ik dacht echt dat het toen een grap was, maar deze vent is serieus bezig daarmee ![]() | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 22:55 | |
quote:Het kan dus zijn dat de een soort spel een slaag op winst percentage van 7% Heeft En van een ander spel soort 1%. Een gemiddelde is dan ook 4%. | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 22:59 | |
quote: En naar mij mening een conclusie op te wijnig gegevens. | ||
Gamer_V | dinsdag 25 november 2008 @ 23:00 | |
quote: ![]() Nee, dat is compleet niet wat er staat. 20% van de games die afkomen maakt winst. Dat is geen gemiddelde (en het zou erg dom zijn om dat te denken) | ||
HenryHill | dinsdag 25 november 2008 @ 23:00 | |
Deze moet in mijn AT. | ||
existenz | dinsdag 25 november 2008 @ 23:01 | |
Ah hier zijn we weer... | ||
Empedocles | dinsdag 25 november 2008 @ 23:04 | |
de OP zou wel wat uitgebreider mogen om aan te geven waar het over gaat. uit het vorige topic wordt me ook niet erg veel duidelijk. | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:06 | |
quote:Ja 20% van de games die afkomen maakt winst. Er staat tog niet welke soort/type meer kans heeft om winst te draaien dan andere. Lijkt me ook heel onlogies dat voor elk soort en type game een vaste percentage staat. Deze gegevens missen wel in het text. | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:06 | |
quote:Komt goed. Zou wel een beter op kunnen maken. | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:09 | |
Of the games that enter production, only 4% wind up making a profit. But many of those games never reach the market. That means the proportion of games that reach the market that are profitable is 20%. Volgens mij hebben ze het over een totaal plaatje van alle type en soorten games. | ||
Edwinuss | dinsdag 25 november 2008 @ 23:16 | |
ga nu maar met je spel bezig. | ||
Niek. | dinsdag 25 november 2008 @ 23:18 | |
quote:Ja maar ik denk niet dat dat heel anders is voor browser games/mmo's. Ik denk juist dat die markt al wel beetje verzadigd is met aan de ene kant Utopia en consorten en aan de andere kant WoW en enkele grote soortgenoten. Het is niet voor niets dat toch wel steeds vaker mmo's worden gestopt omdat er gewoon geen geld mee te verdienen is. | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:24 | |
quote:Elk spel zal na een antal jaren stoppen. logies. Maar het houd er niet tegen om nieuwe uit te brengen. WoW zal ook niet altijd zo even goed draaien. En zal vast wel een nieuwer soort komen. Maar dan aangepast tot die tijd. Das met elk spel wel denk ik. Na mijn mening en onderzoek is er nog genoeg belangstelling voor web browser games. Maar ik heb vandaag weer overlegd met een marketing bureau en ik hoop dat het beter vast kan gesteld worden. Voor promotie en verdere marketing hebben wij hier ook overwogen om dat over te laten aan een marketing bureau. Met namen omdat hun meer kennis ervaring en meer contacten hebben. | ||
Paupermans | dinsdag 25 november 2008 @ 23:30 | |
Je hebt 2 en een half jaar nodig om een spel te bedenken? Wanneer wil je het af hebben? Ergens in 2020? Bovendien lijkt het allemaal erg complex en dus ontoegankelijk voor nieuwe spelers. En als nieuwe spelers afhaken, kan het natuurlijk nooit een succes worden. Heb je al nagedacht in welke taal je het gaat programmeren? Heb je al mensen gevonden die de graphics gaan maken? Waar ga je het hosten? Wat voor multiplayer architectuur ga je gebruiken (client-server, peer-to-peer, etc.)? Sorry, maar het lijkt me nogal een kansloos project ![]() | ||
Edwinuss | dinsdag 25 november 2008 @ 23:33 | |
Ik heb een tip voor je: download firefox, daar zit standaard een spellingscontrole op, niemand neemt je serieus op deze manier. | ||
zquing | dinsdag 25 november 2008 @ 23:35 | |
wanneer gaat 't online? | ||
#ANONIEM | dinsdag 25 november 2008 @ 23:41 | |
Wijnig ![]() TVP ![]() | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:45 | |
quote:Het idee bedenken van een spel niet. Maar het concept wat ik heb gemaakt gaat een stuk verder. Belansen en formules van hier tot tokio. Heel uitbedacht dan een klein simpel concept. Het is iets van 30 bladzijdes. Eerst waren het er 50. Maar heb het weten te beperken naar 30 Er wordt voor het programmeren en het maken van het spel een externe firma ingehuurt. Programmerings taal wordt Engels. Maar de game wordt in meerdere talen speelbaar. Ook om meer spelers te trekken. [ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 25-11-2008 23:51:46 ] | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:46 | |
quote:omg. Das een van de betere ideeen die ik tot nu heb gehoord vandaag. Thanks. | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:47 | |
quote:Mijn planning Begin zomer 2009. Op basis dat het budget rond komt voor Jan. | ||
witte_fantasie | dinsdag 25 november 2008 @ 23:55 | |
quote:Deze ga ik inlijsten. ![]() | ||
Roelof_Kremer | dinsdag 25 november 2008 @ 23:57 | |
quote:wat ?? | ||
Ericjuh | dinsdag 25 november 2008 @ 23:58 | |
neeee Roelof ![]() je bent weer terug met je game! ![]() ![]() is dit nummer 5 alweer? want dan heb ik d'r een paar gemist: game in ontwikkeling #2 A new game. maar hoe zat het nu dan? de programmeurs wouden toch niet meewerken? of ze gingen niet met jou eisen akkoord? | ||
witte_fantasie | dinsdag 25 november 2008 @ 23:59 | |
quote:Je mag kiezen: IQ van 20 óf HOAX Rrrrrrrrrrrrrroept u maar! | ||
Roelof_Kremer | woensdag 26 november 2008 @ 00:01 | |
quote:wow. Die is lang geleden. Nee er is een programmering firma die akkoord is gegaan met mijn eisen en ik natuurlijk met die van hun. En dam Firefox fan ![]() | ||
Roelof_Kremer | woensdag 26 november 2008 @ 00:04 | |
quote:Okey. Moes ff na denken. Het programmeren wordt natuurlijk in een programmeertaal gemaakt. Maar verder in het engels. Notities verwijzingen. Namen en noemers. | ||
Ericjuh | woensdag 26 november 2008 @ 00:08 | |
Omg.. ik zie al dat je de laatste paar dagen druk met je game bezig bent geweest! En stiekem gaat AQuila360 er als partner met jou d'r vandoor! | ||
Roelof_Kremer | woensdag 26 november 2008 @ 00:12 | |
quote:Zeker. Half jaartje rustig aangedaan. Veel in mijn leven veranderd. Maar ik ga er weer voor. | ||
Misan | woensdag 26 november 2008 @ 00:22 | |
roelof, als ik je OP zo lees dan is er best geld te verdienen aan je ideeën. bedankt. | ||
Edwinuss | woensdag 26 november 2008 @ 06:32 | |
quote: ![]() | ||
Resco | woensdag 26 november 2008 @ 07:05 | |
quote: | ||
StonedKinG | woensdag 26 november 2008 @ 08:05 | |
Roelof, ik hoop dat je een stel ontzettend goede programmeurs weet te vinden. Best practices, Design patterns, UML, maar dat heb je zeker allemaal al doorgenomen... ![]() | ||
disjfa | woensdag 26 november 2008 @ 09:23 | |
quote:Is dat een leuke taal om in te programeren. Mij lijkt het compilen lastig. | ||
Ericjuh | woensdag 26 november 2008 @ 14:52 | |
maar roelof.. wat zijn nu de komende dagen de stappen die jij gaat maken? | ||
witte_fantasie | woensdag 26 november 2008 @ 15:20 | |
quote:Nu heb je het weer over "ik"... En dan heb je het weer over "we"... Heb je nu serieuze zakenpartners of zijn het imaginaire vriendjes die ook aandacht van je vragen? | ||
Sjiep | woensdag 26 november 2008 @ 15:55 | |
quote:Nou ja.. Engels is makkelijk.. Ik snap niet hoe zo'n compiler iets als CLEAN snapt.. Dat is toch veel moeilijker? Nee.. dan lijkt Engels me makkelijker voor zo'n compiler. quote:
Zeg nou zelf.. het Engelse deel is toch vele malen duidelijker? :') | ||
disjfa | woensdag 26 november 2008 @ 15:56 | |
Ik hoop wel dat je het over bomen hebt in je nette engelse voorbeeld ![]() | ||
AQuila360 | woensdag 26 november 2008 @ 16:04 | |
Ik sta roelof bij en als ik me aandelen kwijt kan dan ga ik investeren in RC productions! volgens roelofs prognose heb je 80 procent rendement! | ||
Rkatier | woensdag 26 november 2008 @ 16:30 | |
quote:Klopt helemaal, maar het schijnt pas te werken als je al je spaargeld en andere banktegoeden naar hem stort ![]() Maar ik moet nog ff snel wat kapitaal bij elkaar zien te krijgen SPOILER | ||
Frollo | woensdag 26 november 2008 @ 16:39 | |
Ik zet even mijn koffie weg en dan ga ik dit topic lezen. ![]() | ||
Roelof_Kremer | woensdag 26 november 2008 @ 17:56 | |
Ericjuh Meeste financieel hulp is welkom ook donaties. Mijn volgende stap is met de marketing bureau verder te overleggen. En met de bank verdere zaken af te handelen. | ||
witte_fantasie | woensdag 26 november 2008 @ 17:59 | |
quote:Waarom zouden mensen ook alweer doneren, cq. financiële hulp bieden aan een kind met een grote fantasie? | ||
Digixz | woensdag 26 november 2008 @ 18:07 | |
Ik wacht even de fansite af, dan zal ik beslissen of ik zal doneren. (Het zal niet veel zijn, eurotje of 500). Nog even geduld nog dus ![]() | ||
Seneca | woensdag 26 november 2008 @ 18:12 | |
[update] 20% games winstgevend, winst\'formule\' voor games Dus 20% van de games in ontwikkeling ziet ooit het daglicht als afgemaakt spel, en 20% van daarvan maakt uiteindelijk winst. En dat zijn dan spellen gemaakt door mensen MET kennis, ervaring, en een budget. Veel succes Roelof ![]() | ||
Rkatier | woensdag 26 november 2008 @ 18:12 | |
quote:Zijn er ook mogelijkheden om het geld terug te verdienen, krijg ik recht om te zien wat er met me geld gedaan wordt. Of gooi ik het in een put en ik zie ooit wat er van terecht komt. Tot nu toe kom je over als iemand die een idee heeft, anderen het werk laten doen en jij roept wel wat er gedaan moet worden. :Het zal nooit echt jouw product worden aangezien als het af is jij er constant op afstand erbij stond. En wat als je geld opdroogt is er dan niet de kans dat ze zelfstandig, zonder jouw dus, alsnog het product afmaken en jij het nakijken hebt? heb je al maatregelen genomen om dat te voorkomen? | ||
AQuila360 | woensdag 26 november 2008 @ 18:19 | |
quote:Ja dat heeft die al lang dichtgetimmerd! Die roetmof heeft veel advies ingewonnen bij iedereen van marketing tot de financiele kant! Dat is zit wel goed Rkatier! | ||
Ericjuh | woensdag 26 november 2008 @ 18:40 | |
quote:zover ik weet betaald hij de programmeurs een vast bedrag. Daarna moeten de programmeurs voor hem blijven werken totdat het af is. Dat kan ik me nog herinneren uit een ander topic. Volgens mij heeft hij ook veel geld gekregen van z'n ouders. Dus een paar 1000 meer of minder was geen probleem voor hem. Overigens kan ik me ook herinneren dat de eerste beta keys op fok worden uitgedeeld! quote:wat aquila zegt.. Marketing en het financiele plan zijn klaar. Zover ik weet is alles van zijn kant rond. de iets minder belangrijke dingen laat hij dus uitbesteden, bijvoorbeeld het programmeren en support aan de servers. Ik snap alleen niet waarom hij een topic opent... want hij heeft alles al rond | ||
Seneca | woensdag 26 november 2008 @ 18:45 | |
quote:Ha. Haha. Hahahaha ![]() | ||
Roelof_Kremer | woensdag 26 november 2008 @ 18:58 | |
quote:Ericjuh. Er zijn veel dingen veranderd. Er is een programmeurs firma in gehuurd in plaats van losse overeenkomsten. De plannen zijn voor het meest rond. Ten eerste moet de financieel plaatje rond komen. De lening van de bank. En verdere overleg met de marketing bureau. En als dat rond is. Zal zo snel mogelijk de fan site op de web gezet worden. En gaan we weer grote stappen maken met het maken van het spel zelf. Alle financiële hulpverleners mogen van mij weten waar hun geld naaar toe gaat. Zou ik immers ook willen weten. Het idee/concept. En alles wat er gemaakt is blijft ten alle tijden van mijn. En de mede eigenaren. Daarnaast. Er zijn de mede eigenaren. Raymond en Kevin. Ook al doe ik het meeste hun doen ook hun deel. Hun support op de overeenkomsten staan ook heel goed. Kan de bank op meer mensen het geld eisen. R.C | ||
#ANONIEM | woensdag 26 november 2008 @ 19:19 | |
lol. ![]() | ||
Misan | woensdag 26 november 2008 @ 19:55 | |
quote:das vrij gebruikelijk hoor, hangt maar net af wat wat je afspreekt. | ||
Seneca | woensdag 26 november 2008 @ 20:31 | |
quote: Ga je eens verdiepen in de postgeschiedenis van Roelof. De afspraken waar het destijds om ging waren dermate onrealistisch dat die 'programmeurs' waar het om ging die game nooit, maar dan ook nooit binnen die termijn af zouden krijgen. | ||
existenz | woensdag 26 november 2008 @ 20:33 | |
quote:Jij bedoelt fixed price afspraken, die zijn toch net wat anders. Daar ligt namelijk al vast wat de specificaties zijn. Hier niet... | ||
Misan | woensdag 26 november 2008 @ 20:39 | |
quote:heb je gelijk in en anders zijn de programmeurs van hetzelfde niveau ![]() | ||
Paupermans | woensdag 26 november 2008 @ 20:43 | |
Ik wil het wel voor je programmeren. Ik denk dat het 200 dagen gaat duren bij 8 uur per dag. Mijn uurtarief is 100 Euro. Ik zie het geld wel verschijnen. | ||
doppelgänger | woensdag 26 november 2008 @ 22:13 | |
quote:Een leidinggevende opleiding? ![]() ![]() | ||
Space-Kaas | woensdag 26 november 2008 @ 22:20 | |
quote:hahahahhahahahahah, meent hij dit echt serieus of is dit een grap? | ||
AQuila360 | woensdag 26 november 2008 @ 22:22 | |
quote:Roelof meent alles! Alleen was dit een misverstand hij bedoelde dat de hoofdtaal van het spel engels zou gaan worden! | ||
Nietmachine2 | woensdag 26 november 2008 @ 22:32 | |
quote:Nee, WoW is alleen al 4 jaar de meest succesvolle mmorpg en wordt alleen maar groter en groter qua playerbase. De games die WoW van z'n troon af moesten stoten (en daar zijn er nu toch al een paar van geweest) falen jammerlijk. Dus nee, niet elke game stopt na een aantal jaren. Ik zie WoW nog makkelijk 4-5 nieuwe jaren halen. | ||
Rkatier | donderdag 27 november 2008 @ 00:28 | |
quote:Nogmaals, dit wordt een browser game. Totaal wat anders dan wow ![]() | ||
Ericjuh | donderdag 27 november 2008 @ 01:10 | |
quote:totaal anders? Ik denk, als roelof zijn plan goed uitwerkt, de bovenstaande games wel concurrent krijgen. Roelof doet een grote investering en dat hebben de bovenstaande games ook gedaan. In roelofs geval praat je niet over het huis, tuin en keuken programmeren, maar om real buks! Misschien mag WOW wel grafisch anders zijn dan roelofs game, maar het moet gewoon verslavend werken. Roelof, heb jij ook iets geregeld mbt recht? met name eigensdomsrechts? In hoeverre kan een persoon een item kopen? heb je daar al een keer over gepraat bij een rechten? Want als je speler een item koopt van 10 euro, dan verwacht hij ook dat het van hem is. Maar, zoals je al eerder zei, heb jij het alleen recht over de game. Zou zonde wezen dat jij op een gegeven moment 1000-den euro's moet uitgeven omdat jij daar niet goed over nagedacht hebt. | ||
witte_fantasie | donderdag 27 november 2008 @ 01:40 | |
quote:Concurrend krijgen? ![]() ![]() Hij werkt met een budget rond de 35k... Doe eens een gok wat alleen de ontwikkelingskosten waren van WoW? Laat staan de marketingactiviteiten... Ik denk dat het zetten van alle kopjes thee voor de directieleden bij Blizzard al meer dan 35k hebben gekost. Of ga je nu weer zeggen dat het toch een totaal andere game is? ![]() | ||
Yari | donderdag 27 november 2008 @ 02:10 | |
Age of Conan faalde, Warhammer Online gaat het ook niet lukken.. Maar Roelof we hebben alle vertrouwen in jouw game! , dit wordt dé WoW killer ![]() | ||
Ericjuh | donderdag 27 november 2008 @ 10:42 | |
quote:Dat is roelof zijn missie helemaal niet! | ||
Rkatier | donderdag 27 november 2008 @ 12:29 | |
quote:Voor alle mensen die nu nog komen met het WoW killer verhaal: jullie zijn waarschijnlijk MMO staan en denken ow WoW killer... Maar je moet het met http://www.tribalwars.net/ en http://www.travian.com gaan kijken. Dit heeft met WoW niks te maken, maar tja het is populair om de kreet 'wow killer' te roepen zonder enige kennis van wat er hier afspeeld Tribal wars ![]() ![]() Trivian ![]() ![]() SPOILER | ||
Rkatier | donderdag 27 november 2008 @ 12:37 | |
Ik zie nu reclame staan van http://www.the-west.nl/ kun je het daar ook mee vergelijken? | ||
#ANONIEM | donderdag 27 november 2008 @ 14:28 | |
Ow en de zin "Programmerings taal wordt Engels" mag rechtstreeks in t _EPIC QUOTES_ boek | ||
RaymanNL | donderdag 27 november 2008 @ 21:52 | |
Offtopic geslowchat tussen AQuiila, superfruitig en Disfja en de reacties daarop verwijderd ![]() ![]() ![]() Direct een TVP voor mij voor deze briljante game. ![]() | ||
Niek. | donderdag 27 november 2008 @ 21:55 | |
quote: ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 27 november 2008 @ 21:58 | |
quote:Je bent nog kei veel posts vergeten volgens mij ![]() Maar wel goed dat je zo positief bent over deze game! | ||
Niek. | donderdag 27 november 2008 @ 22:02 | |
quote:Er is geen game ![]() | ||
RaymanNL | donderdag 27 november 2008 @ 22:04 | |
quote:Het ergste is er iig uit. Ik had alle offtopic posts aangevinkt, en daarna die reactie getypt, toen drukte in op invoeren, toen werd mijn bericht dus gepost maar de aangevinkte offtopic posts niet verwijderd ![]() ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 27 november 2008 @ 23:04 | |
quote:0 gebruik van hoofdletters als het mijn username betreft weer he ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 23:05:46 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 27 november 2008 @ 23:24 | |
quote:FUCKING PRICELESS QUOTE HAHAHAHAHA ![]() | ||
witte_fantasie | donderdag 27 november 2008 @ 23:32 | |
Roefje gaat alles wel goed? Is het gelukt bij de bank? | ||
mcDavid | vrijdag 28 november 2008 @ 15:15 | |
Ik denk zomaar dat dit toopic een TVP verdient. | ||
Nietmachine2 | vrijdag 28 november 2008 @ 15:31 | |
quote:Ik wilde WoW en deze browsergame ook niet vergelijken. Het ging erover dat elke game maar een paar jaar aan de top blijft ![]() ![]() | ||
AQuila360 | vrijdag 28 november 2008 @ 15:43 | |
Ik heb Roelof hier al lang niet meer gezien ![]() En het gerucht doet de ronde dat die hem gesmeerd is met al het geld ![]() | ||
Catbert | vrijdag 28 november 2008 @ 16:38 | |
quote:I LOLd IRL ![]() quote:Wat zijn de eisen van beide kanten dan? Ben benieuwd naar hun uurtarief. | ||
Catbert | vrijdag 28 november 2008 @ 16:44 | |
quote:Hij had het eerder over 900 uren werk. Je hebt het hier niet over de eerste de beste PHP prutsers dus 50E per uur is wel een absoluut minimum. Hoe kom je dan in hemelsnaam aan 35k? 900x50 is al 10k meer en dat ga je nog niet halen. | ||
Roelof_Kremer | vrijdag 28 november 2008 @ 18:10 | |
quote:Nee AQuila360 ik ben er nog. Mijn planning van deze week is niet helemaal rond gekomen. Had namelijk woensdagavond een zwaar privé gesprek gehad. En vanavond zal daar weer verder over gesproken worden. Het gesprek en het onderwerp heeft mij wel zwaar geraakt. Daarom ook ff mijn afwezigheid. Woensdag heb ik wel een gesprek gehad met de bank. We hebben een aantal dingen op een rijtje gezet. Waar ik wel en niet voor in aanmerking kwam. En had ook wat advies mee gekregen. Het was voor mij gevoel zeer positief. En zou eigenlijk vandaag verder spreken. Maar heb de afspraak naar volgende week woensdag verplaatst. Wegens privé redenen. r.c. | ||
witte_fantasie | vrijdag 28 november 2008 @ 18:10 | |
quote:Je hoort mij dan ook niet zeggen dat ie het gaat halen met die 35k... ![]() Maar je hebt een punt, 50 euro/uur is een redelijk bedrag en dan moet ie marketing, hardware etc etc nog regelen... ![]() | ||
witte_fantasie | vrijdag 28 november 2008 @ 18:11 | |
quote:Hoeveel heb je los kunnen peuteren bij de bank dan? | ||
Catbert | vrijdag 28 november 2008 @ 18:39 | |
quote:Ja, en op dat soort vragen reageert 'ie niet. Begint steeds meer op een zooitje waanideeen te lijken ipv een serieus project. | ||
Rkatier | vrijdag 28 november 2008 @ 18:48 | |
quote:Ik vind het knap dat je de bank zover geintresseerd kon krijgen om een lening te krijgen van x aantal euro's Sorry maar tot nu toe heb je me nog niet echt kunnen overtuigen van hetgene waar je mee bezig bent. Maar je hebt een website beloofd dus daar wacht ik rustig op en ik hoop daar minstens wat ruw materiaal van het eindproduct te zien. Ik heb nog niet eens een logo gezien. Maar hou je er rekening mee dat alles wat je leent ook terug moet betalen ook al haal je geen geld uit die game. Zou zonde zijn om de rest van je leven nu te verneuken door grote schulden te creeren. Maar tja zo kijk ik er tegenaan | ||
mcDavid | vrijdag 28 november 2008 @ 18:51 | |
quote:Straks komt'ie met foto's van een zwembad dattie aan het graven is, ergens in de polder, met allemaal tropische planten. | ||
Roelof_Kremer | vrijdag 28 november 2008 @ 18:54 | |
quote:Rustig Catbert. Heb ook nog wat andere dingen aan me hoofd. Maar ik kan nu al een minimum lening van 40.000,- Euro. Zoals het ondernemers plan nu is. Afhankelijk van wat de marketing bureau gaat voorleggen kan het bedrag nog verhoogd worden. De inkomsten van de spel staat hier nog buiten. Als nodig kan er bij die tijd nog op de inkomen van het spel nog een FlexKrediet worden geopend. Van maximaal 25.000,- Euro. Maar het is voor mij nu afwachten wat de marketing bureau gaat voorleggen. Rkatier Deze lening is op basis wat we (de 3 eigenaren) minimaal kunnen terugbetalen in 10 jaar. Daarbij dat we de eerste 5 jaar geen betalingsverplichtingen hebben. rc [ Bericht 5% gewijzigd door Roelof_Kremer op 28-11-2008 19:06:17 ] | ||
AQuila360 | vrijdag 28 november 2008 @ 21:39 | |
quote:Dit zijn solide plannen Roloef! Green Light, Green Light, Green light! uitvoeren die hap klaar staan en opstarten die game! ![]() | ||
Roelof_Kremer | vrijdag 28 november 2008 @ 21:59 | |
quote:Als ik al de papieren volgende week rond krijg. Btw, kvk, marketing bureau en alles in het document invoer. Dan kunnen we naar de bank gaan en de lening verder op papier zetten. Maar laten we 1 stap tegelijk doen. | ||
AQuila360 | vrijdag 28 november 2008 @ 22:02 | |
quote:Sorry je hebt gelijk! Ik werd even bevangen door een vlaag van enthousiasme ![]() | ||
Roelof_Kremer | vrijdag 28 november 2008 @ 22:45 | |
![]() | ||
existenz | vrijdag 28 november 2008 @ 22:54 | |
quote:Garantstelling/Onderpand | ||
#ANONIEM | vrijdag 28 november 2008 @ 23:07 | |
Een lening van ¤40.000 omg. Dat wordt op een houtje bijten de rest van je leven, als je dat geld er allemaal doorheen gaat draaien. Of dacht je dat serieus terug te verdienen? | ||
existenz | vrijdag 28 november 2008 @ 23:09 | |
quote:De meeste mensen hebben een hypotheek van ¤200000,-. En dat lukt men ook goed hoor... | ||
AQuila360 | vrijdag 28 november 2008 @ 23:21 | |
Plus dat zowel Existenz als mijzelf Roeloef waarschijnlijk ook een kleine lening gaan verstrekken! | ||
existenz | vrijdag 28 november 2008 @ 23:23 | |
quote:Magnetron staat nog steeds in de kelder! | ||
Ericjuh | vrijdag 28 november 2008 @ 23:25 | |
quote:vooral met idee dat jij de eerste beta key zult krijgen ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 28 november 2008 @ 23:28 | |
quote:De meeste mensen wel ja ![]() | ||
AQuila360 | vrijdag 28 november 2008 @ 23:32 | |
quote:En ik krijg een account met daarop al een vrijwel oneindige voorraad credits ![]() Ik ga een super grote armada opbouwen en dat hele spel veroveren ![]() | ||
Catbert | zaterdag 29 november 2008 @ 12:43 | |
quote:Een hypotheek heeft iets van waarde als onderpand, je huis nl. | ||
Sjiep | zaterdag 29 november 2008 @ 13:41 | |
quote:Roelof heeft zijn spel. Als hij het niet af kan betalen, dan zal de bank de eigenaar van het spel worden en dan krijgen we een aantal nieuwe rassen in Roelof z'n game: SNS, Rabo, ABN, etc.. | ||
AQuila360 | zaterdag 29 november 2008 @ 15:16 | |
Jullie onderschatten Roelof! | ||
Niek. | zaterdag 29 november 2008 @ 18:01 | |
quote:Pak even een boek erbij en kijk hoe het zit met de woordjes "de" "het" en "een" ![]() ![]() | ||
John.Milton | zaterdag 29 november 2008 @ 18:30 | |
TVP. Zijn er nog gebieden waarbij je advies nodig hebt Roelof? | ||
Roelof_Kremer | zondag 30 november 2008 @ 00:37 | |
quote:Zou graag zelf meer advies willen over server/host. Daar weten wij, na mijn mening eigenlijk nog te weinig over. | ||
Resco | zondag 30 november 2008 @ 00:42 | |
quote:Spelling ![]() | ||
Edwinuss | zondag 30 november 2008 @ 01:02 | |
quote: ![]() | ||
wc-eend | zondag 30 november 2008 @ 08:54 | |
Roelof, plaats eens wat plaatjes of stukjes van je 30 pagina tellende plan.. Dan neem ik je serieus.. ![]() ![]() | ||
Swetsenegger | zondag 30 november 2008 @ 09:18 | |
Voor 40K kan je nog geen fatsoenlijke database driven zakelijke website bouwen, laats staan een enorm project zoals een interactieve webapplicatie. | ||
Remake | zondag 30 november 2008 @ 09:19 | |
Ach regel wat linux fanatjes, doen het geheel gratis in naam der linux ofzo ![]() | ||
Misan | zondag 30 november 2008 @ 10:17 | |
quote:idd, pm Tijn anders ff ![]() | ||
Ericjuh | zondag 30 november 2008 @ 12:16 | |
quote:waar zoek je naar dan? Want we kunnen natuurlijk niet alles vertellen. We moeten tenminste weten wat je precies wil. SPOILER | ||
existenz | zondag 30 november 2008 @ 14:17 | |
quote:Dat is idd geswets ![]() | ||
AQuila360 | zondag 30 november 2008 @ 16:07 | |
Roeloef mail/PM Existenz anders even want hij heeft wel verstand van server/host dingen! | ||
Ge4ce | zondag 30 november 2008 @ 17:55 | |
Tery Vounz Pozt Waar zitten we ondertussen? Alpha? Beta? Open? Closed? Prevo? Primo? Revo? Is er uberhaupt al een motor? Ik hoop overigens dat je die 30 pagina's wel netjes hebt verwerkt en/of in meerdere doc's hebt geplaatst. De inhoudsopgave en/of document-structuur is aan te raden. Hoewel ik geen inzicht heb in wat er in jouw 30 pagina's gaande is, vind ik het persoonlijk weinig. Om het te vergelijken met het werk wat ik het laatste jaar/half jaar heb gewerkt zit ik aan de honderd pagina's. En dan heb ik nog het idee dat ik nog maar de helft heb verwerkt, en nog eens de helft niet heb bijgetypt. Dat ter zeide, ben ik een week (of twee?) geleden uit een soort gelijk project gestapt waar ze, naar mijn idee, al veel verder zijn. (Een project die nu net anderhalve maand bezig is.) Het project wordt overigens niet ondersteund met bakken van geld, maar met vrijwilligers die een gezamenlijk idee hebben om een 'geweldig' spel te maken en dat ook gebruikersvriendelijk is. Dus, ja, Succes ofzo. ![]() | ||
John.Milton | zondag 30 november 2008 @ 18:19 | |
Als je naar investeerders gaat moet je de belangrijkste zaken voor die groep toch wel op maximaal 20 pagina's (excl. bijlagen) kwijt kunnen. Voor die groepen is het uitschrijven van bepaalde zaken niet zozeer van belang. | ||
Ge4ce | zondag 30 november 2008 @ 18:27 | |
Uiteraard, maar dan mag je nog wel laten merken dat het idee toch wel wat meer uitgewerkt is dan die versie van 20 pagina's. En daarnaast moet je ook nadenken over groeimogelijkheden en waarna je uiteindelijk toch naar toe wil werken. Ik neem aan dat, dat ook mee is genomen? | ||
John.Milton | zondag 30 november 2008 @ 18:41 | |
Investeerders hoeven dat niet helemaal uitgewerkt te zien op het begin. Die willen gewoon een goed concept met een werkend verdienmodel. Het voornaamste voor die bedrijven is dat ze de investering gewoon terug kunnen verdienen. | ||
AQuila360 | zondag 30 november 2008 @ 19:59 | |
quote: Kun je daar wat meer over vertellen? ![]() | ||
Ge4ce | zondag 30 november 2008 @ 20:58 | |
quote:Hoewel ik uit het project ben gestapt (geen tijd, interesse verloren), wil ik er eigenlijk niets over kwijt. Vertrouwelijk.... ![]() ![]() ![]() Klinkt stom, maar de bedenkers en starters van de Online RPG hebben al heel een community op zich en doen er ook al veel voor. Dus wil ik hun wel respecteren. Overigens kan ik een linky naar hun website ook niet doen omdat dat tegen de regels van dit forum is. ![]() Edit: Er blijkt al wel een release datum te zijn die staat op volgend jaar Maart. | ||
Swetsenegger | zondag 30 november 2008 @ 21:11 | |
quote:HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is.... quote:Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie. Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past. | ||
AQuila360 | zondag 30 november 2008 @ 22:37 | |
quote: ![]() ![]() | ||
existenz | zondag 30 november 2008 @ 22:39 | |
quote:De talen waar in werk hebben standaard multilingual support, dat stelt geen reet voor. Ook security stelt niets voor... Je kunt er prima grote applicaties voor bouwen. De vraag is alleen idd of het kan met wat Roelof wil, maar die geeft te weinig info daarover, al hoewel ik daar wel jouw mening indeel dat het voor 40k niet zal lukken zover dat nu in te schatten is. | ||
wc-eend | zondag 30 november 2008 @ 22:46 | |
Dus voordat Roelof met iets concreets komt.. KVK inschrijving of pics van zijn plan e.d.. is alles gebakken lucht, en het ruikt aangebrand.. | ||
Swetsenegger | zondag 30 november 2008 @ 22:46 | |
Natuurlijk is een browsergame wat verdomd veel op Ogame gaat lijken niet te realiseren voor 40K. Als ik het zo inschat heb je minimaal 200K nodig voor de ontwikkeling, de servers, load balancing, hosting etc. En dan moet je nog verdomd snel geld gaan verdienen. | ||
Roelof_Kremer | zondag 30 november 2008 @ 23:12 | |
Ge4ce De concept van 25 bladzijde is exclusief de data gegevens van rassen schepen enz enz . Heel veel wordt verwezen naar het data document. Zo is na mijn mening de concept document veel overzichtelijker en beter te lezen. Veel dingen zijn ook nog niet uitgewerkt. Alleen de basic is nu uitgetypt. De infra structuur van inkomen en uitgaven (wat je eigenlijk bij het eerste post van mij ziet). Welke opties er nog moeten komen (uitbouw mogelijkheden) en welke opties door mij als admin aangepast moeten worden. (zoals de rassen en schepen). Het is ook hoe effectief je een document maakt. Staat er 10 het zelfde er in en hoeveel onzin staat er in. Het document heeft ook een index en logies volgorde. Daar geen zorgen over. En Swetsenegger wij willen helemaal niet op ogame lijken. totaal niet. Er zijn wel overeenkomsten. Maar veel verschillen. Laten we ook beginnen met 2 talen. Engels en Nederlands. En er is rekening mee gehouden. Als we besluiten om het in meerdere talen uit te bouwen is het zeker mogelijk. En dat zijn we zeker van plan. Als het aanslaat. En als het een inkomen geeft dat zal de bank ook een extra krediet geven. Zodat we het zo snel mogelijk kunnen uitbouwen naar meerdere servers en talen. Dus misschien zal het uiteindelijk wel 200K of 300K kosten. En zelf weet ik ook dat ogame met maar 1 server en 1 taal is begonnen. Weet je wat o game heeft gekost ![]() RC | ||
AQuila360 | zondag 30 november 2008 @ 23:17 | |
Maar Roelof zit Existenz nu ook bij jullie team?? | ||
Resco | zondag 30 november 2008 @ 23:21 | |
200K tot 300K voor een spelletje ![]() Gast, jij hebt werkelijk waar geen enkel realiteitsbesef. Voor één tiende deel van dat lanceer ik een heel netwerk aan sites die meer zullen opbrengen dan jouw hele spel bij elkaar. ![]() | ||
John.Milton | zondag 30 november 2008 @ 23:22 | |
Het lijkt me duidelijk dat de kosten voor het ontwikkelen en opzetten van een dergelijk spel hoog zijn. Op basis van de beschikbare informatie is het sowieso lastig om een indicatie te geven van de kosten. Om die kosten te dekken moet je altijd een investeerder hebben of iemand die je een bedrag wil lenen. Het zijn sowieso vrij moeilijke tijden om geld vrij te krijgen van investeerders. Daarom is het belangrijk om een gedegen onderzoek te doen naar een goed verdienmodel voor een dergelijk spel, zeker omdat de levensduur van zulke spellen toch beperkt is. | ||
Roelof_Kremer | zondag 30 november 2008 @ 23:37 | |
quote:Daarvoor zijn we nu ook in overleg met een marketing bureau. Om meer informatie en onderzoek te plegen. En ook hopelijk een (verdien model) te maken. Dit zal waarschijnlijk meer investeerders trekken en de bank wordt ook wat makkelijker. En zoals je al zij. De informatie die ik heb beschikbaar gesteld is wat beperkt. En ook lastig om een indicatie er over te geven. Een groter budget maakt de start veel uitgebreider. Promotie, servers, talen. Het spel zelf. Je kan het budget wel stellen op het spel. Maar kan ook het spel stellen op het budget. We hebben hiervoor keuzes moeten maken een balans van kosten en product. Het spel moet goed beginnen. Te klein-> meer kans op een flop. Te groot -> financiële risico. Keuze. Ik ga zelf van uit dat een soort gelijke spel een levensduur heeft van 5 tot 10 jaar (als het een goed spel is). Ook afhankelijk van de verdere ontwikkeling van het spel. | ||
wc-eend | maandag 1 december 2008 @ 07:50 | |
En dit alles blijft gebakken lucht tot we wat te zien krijgen.. Je kan wel mooi praten en dingen bedenken maar als je echt support en ideeën wilt van het forum zal je toch met meer moeten komen.. | ||
Tomash | maandag 1 december 2008 @ 08:46 | |
Hey, leuk idee van je om een spel te maken. Ik heb de laatste jaren ook heel wat van dit soort spellen gespeeld (Space, Planetarion, Dominion). Wat me wel is opgevallen is dat de behoefte aan dit soort spellen enorm is afgenomen. Zo speelden er in 2001~2003 nog zo'n 10,000 mensen Dominion, terwijl dit er nu nog geen 1000 zijn. Datzelfde geldt voor andere spellen. Dit soort spellen was erg populair omdat er toen nog niet echt geweldige grafische games op de markt waren. Hoewel je aan de andere kant zou zeggen dat er op dit moment veel meer mensen zijn met een internetconnectie en de mogelijkheid om overal en altijd in te loggen (via mobiel bijv.). Anyway om terug te komen op je spel denk ik dat je het qua units iets kleinschaliger moet aanpakken. Omdat deze game nieuw is (voor iedereen) is het belangrijk om de game zo overzichtelijk mogelijk te houden. Mensen moeten zo snel mogelijk hun draai in de game vinden, en dat kan denk ik niet als je ZO veel verschillende units gaat gebruiken. Ik zou daarom zeggen dat je het aantal units voorlopig moet beperken tot hooguit 5 of 6. Als ik jou was zou ik trouwens ook gewoon uurcycli inbouwen voor het trainen, attacken en bouwen. Als je geen wachttijden hebt is het spel volgens mij volledig onspeelbaar, aangezien degene die het vaakst online is dan praktisch zal winnen. Dit is wat ik voorlopig even te melden heb. Nogmaals leuk idee, maar realiseer je wel dat het GIGANTISCH veel werk is. Edit: Niets persoonlijks, maar ik heb net eens de vorige topics zitten lezen en tbh, denk ik dat je game niet echt veel potentie heeft. Je wilt teveel en je wilt het te groot. Ook het feit dat je zelf niets van progammeren weet maakt het allemaal erg lastig. Je bent namelijk afhankelijk van progammeurs die uiteindelijk betaald moeten worden. De kans is erg groot dat je idee gewoon flopt en ook al flopt het niet, ben ik bang dat je nooit genoeg verdient met je spel. Mijn advies is dan ook om gewoon het hele concept op te sturen naar een spelmaker die al ooit iets heeft gemaakt en vragen of hij wat er mee kan/wil doen. Hij zal aanvoelen of het wat is en hij zal vervolgens de risico's met zich meedragen. Dat scheelt jou een hoop zorgen. Over die opbrengsten moet je maar gewoon niet inzitten, echt rijk worden met zo'n spel zal wordt je toch nooit. [ Bericht 23% gewijzigd door Tomash op 01-12-2008 09:06:03 ] | ||
Sjiep | maandag 1 december 2008 @ 09:14 | |
Hey Roelof, Tipje voor je. Van wat ik nu heb begrepen, heb je vooral informatie over de rassen zelf. Heel goed, want als dat niet uitgedacht is, kom je nergens uiteindelijk. Wat je nu moet doen is de "engine" uitdenken. Zorg ervoor dat je op papier hebt hoe het bouwen in z'n werk gaat, hoe de gevechten in z'n werk gaan, hoe de inkomsten uitgedacht zijn. Zet vervolgens ook op papier hoe je het systeem wilt onderhouden, invoerformulieren over rassen (naam, omschrijving, achtergrondverhaal, plaatjes, etc) waarmee je simpel rassen kunt beheren (aanmaken, aanpassen en verwijderen). Doe dit ook voor gebouwen en eenheden. Als dat team van programmeurs het goed en modulair in elkaar zetten, kun je de engine zo houden en zelf de units en gebouwen invoeren, wat een hoop kosten (en mogelijke fouten) bespaart wat dat team aan programmeurs voor jou moet doen. Extra voordeel is dat je zelf het spel kunt uitbreiden. Denk DAAR vooral goed over na... Wat kan JIJ doen en wat kan het team aan programmeurs doen, probeer daar onderscheid in te maken. Een beetje jammer als je hun betaalt voor dingen die jij in je hoofd hebt zitten en die jij zo uit je mouw kunt schudden. Denk ook na over hoe je het spel wilt uitbreiden. Wat ik hierboven heb omschreven, is voor de units.. Dit zal niet lang boeiend zijn voor de meeste mensen. Ik weet niet wat je van plan bent, of je innovatief wilt blijven, of enkel een spel maken en dat een aantal "rondes" vol wilt houden. Denk daar alvast over na en kijk of dat team aan programmeurs daar rekening mee kunnen houden. Bijvoorbeeld: (ik noem maar iets) items wat je kunt gebruiken om je units sterker te maken, dan kunnen de programmeurs daar alvast rekening mee houden. de programmatuur is dan "leeg", maar als jij items toevoegt in je beheersysteem, dan kan dat automatisch meegenomen worden. | ||
Swetsenegger | maandag 1 december 2008 @ 09:43 | |
quote:Ja ik weet dat ogame op 1 server begonnen is. Maar het heeft weinig zin om NU met een game te starten die minder diepgang heeft. Waarom zullen mensen dat nog willen spelen. Daarnaast zal je een periode moeten overbruggen. | ||
Lyzio | maandag 1 december 2008 @ 11:59 | |
Volgens mij is Roelof ook een fanatiek larper. | ||
Catbert | maandag 1 december 2008 @ 14:02 | |
quote:Waarom doe je dat dan niet? Kennelijk heb je een fantastisch business plan, go for it zou'k zeggen, zie hier graag over een maand ofzo de URL van je 'netwerk' van sites. | ||
Resco | maandag 1 december 2008 @ 15:26 | |
quote:Wie zegt dat ik het niet doe? Niet iedereen is zo open over projecten als Roelof die alles hier open en bloot post ![]() | ||
wc-eend | maandag 1 december 2008 @ 16:02 | |
quote:Zoals ik al eerder zei.. totdat we niks zien is alles gebakken lucht ![]() | ||
Roelof_Kremer | maandag 1 december 2008 @ 16:12 | |
quote:Staat er al in. quote:Daar heb ik al om gevraagd. En ook specifiek wat en hoe. Heel uitgebouwd Kan ook evenementen starten. ![]() quote:Ook al aan gedacht. quote:Sorry. Dat had ik ook al bedacht. quote:Zoals artefact. En projecten. Ook al aan gedacht. Kan ook evenementen mee doen. En als beloning die projecten en artefact uitdelen. quote:... Thanks. Ben er niet zomaar ff mee bezig geweest om een klein concept in elkaar te prutsen. Heel lang mee bezig geweest. | ||
Ericjuh | maandag 1 december 2008 @ 16:13 | |
quote:tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan. | ||
Sjiep | maandag 1 december 2008 @ 16:17 | |
quote:Ok, netjes ![]() Het zou een beetje jammer zijn als je daar niet aan gedacht had, omdat programmeurs dan misschien de "makkelijke" oplossing kiezen soms, wat het uitbreidbaar maken nodeloos compliceert. | ||
Lyzio | maandag 1 december 2008 @ 16:28 | |
quote:Counterstrrrrrrrrrrrrike. | ||
Niek. | maandag 1 december 2008 @ 16:39 | |
quote:Ultima online | ||
AQuila360 | maandag 1 december 2008 @ 16:53 | |
Worms! Onee wacht ![]() | ||
Ge4ce | maandag 1 december 2008 @ 17:41 | |
Solitaire (18 jaar ![]() Het concept van Worms gaat al 13 jaar mee. ![]() World of Warcraft is op weg naar zijn 5de jaar... (volgend jaar November) | ||
Ericjuh | maandag 1 december 2008 @ 18:30 | |
quote:ahh kijk.. jij noemt zonet even 90 % van de game industrie.. ik zat dus fout ![]() | ||
disjfa | maandag 1 december 2008 @ 18:32 | |
quote:En nu nog de financiele cijvers ernaast zodat we dit soort ongein echt kunnen vergelijken ![]() | ||
Rkatier | maandag 1 december 2008 @ 19:04 | |
quote:Je vergeet een grote game: starcraft (10 jaar) | ||
Roelof_Kremer | maandag 1 december 2008 @ 20:07 | |
web browser games. ![]() 5 tot 10 jaar mijn mening Blijven meestal niet zo lang een hit. | ||
zquing | maandag 1 december 2008 @ 20:10 | |
Utopia is al jaren behoorlijk veel gespeeld, al wordt 't minder de laatste tijd | ||
#ANONIEM | maandag 1 december 2008 @ 20:11 | |
quote:Jij vindt 5 tot 10 jaar levensduur voor een game _niet_ lang ? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 20:11:57 ] | ||
Ge4ce | maandag 1 december 2008 @ 20:39 | |
quote:Ahh, inderdaad. Goed opgemerkt. ![]() Je zou er overigens ook nog Unreal, Unreal Tournament of Quake er tussen gooien, maar gezien daar elk jaar een nieuwe versie van uit komt. ![]() Of The Sims 1/2... ![]() Maar dat is... off-topc... | ||
Niek. | maandag 1 december 2008 @ 21:55 | |
Fifa ![]() ![]() | ||
AQuila360 | maandag 1 december 2008 @ 21:59 | |
En over 10 jaar staat noemen we roelof's game in 1 moeite door met de rest! RC Productions! | ||
Lyzio | maandag 1 december 2008 @ 23:27 | |
quote:Laten we dat zo houden. | ||
Rkatier | dinsdag 2 december 2008 @ 10:46 | |
quote:ik had je graag gelijk gegeven. Maar tot nu toe zijn het alleen nog maar verhaaltjes zelfs het logo is niet bekend. Of heb jij al meer gezien? | ||
Catbert | dinsdag 2 december 2008 @ 14:12 | |
quote:Je noemt hier games die 'vernieuwend' waren (ja, zelfs runescape, gewoon omdat het de eerste gratis 'MMO' is) en daarom een enorme userbase opgebouwd en vastgehouden hebben. Wel vind ik dat je geen games mee moet nemen waar een geld meer mee wordt verdiend. Het idee van de TS is als ik afga op wat ik tot nu toe heb gezien alles behalve 'uniek' of 'vernieuwend'. | ||
Mestras | dinsdag 2 december 2008 @ 15:43 | |
amen. | ||
John.Milton | dinsdag 2 december 2008 @ 16:44 | |
Het lijkt me wel handig als je een unique selling point hebt. Iets waarmee je spel zich duidelijk onderscheid van de rest. | ||
Catbert | dinsdag 2 december 2008 @ 17:24 | |
quote:Het bestaat nog niet, da's redelijk uniek ![]() | ||
Edwinuss | dinsdag 2 december 2008 @ 19:10 | |
AQuila360 doe eens normaal. Kap eens met die onzin. Ga je tijd en geld ergens anders in steken.. | ||
Edwinuss | dinsdag 2 december 2008 @ 19:11 | |
quote:Gratiz spelllinggs kontroole ! | ||
AQuila360 | dinsdag 2 december 2008 @ 19:19 | |
quote:Wat bedoel je ik ben roetmof niet! ![]() | ||
Edwinuss | dinsdag 2 december 2008 @ 19:24 | |
quote: ![]() | ||
AQuila360 | dinsdag 2 december 2008 @ 19:29 | |
Sorry bedoelde Roelof! | ||
Edwinuss | dinsdag 2 december 2008 @ 19:31 | |
quote:Ff serieus. Ga je hier echt mee samen werken ? Ik dacht dat je nogal slim was... | ||
AQuila360 | dinsdag 2 december 2008 @ 19:42 | |
quote: ![]() Maar om antwoord te geven op je vraag: Ik overweeg het wel ja en met mij nog een aantal mensen o.a. hier van fok! Als Roelof dadelijk met een goed doordacht plan komt dan lijkt mij dat geen slechte zet! | ||
witte_fantasie | dinsdag 2 december 2008 @ 21:08 | |
quote:Nou kennelijk niet. ![]() ![]() | ||
witte_fantasie | dinsdag 2 december 2008 @ 21:11 | |
Hierbij een algemene opmerking Roelof. Het is een beetje jammer waarop je de manier van Fok gebruikt om jezelf te verrijken. Kijk, als je nu meer details zou geven en meer en vaker antwoord zou geven op onze vragen, dan zou je waarschijnlijk meer serieuze reacties van ons kunnen verwachten. Zoiets simpels als: hoe gaat de game heten, logo's etc etc etc... (voor meer vragen, scroll maar eens terug omhoog en naar vorige pagina's) Hetzelfde geldt voor ons inlichten van de stand van zaken. We horen alweer een tijdje niks van je. Als jij enkel ons gebruikt om er zelf beter van te worden, doe je ding, maar dan loopt het hier leeg voorspel ik je (afgezien van de slow chat). Eenrichtingsverkeer houdt niemand van. Kom weer eens met een update en doe dit af en toe, dan zul je zien dat er meer mensen bereid zullen zijn je te helpen. | ||
AQuila360 | dinsdag 2 december 2008 @ 22:06 | |
quote:Hij zou ook wel mee update's willen geven maar hij is op het moment nog al druk met een aantal zaken in de prive sfeer en dat kost hem veel tijd en moeite nu! | ||
Rkatier | dinsdag 2 december 2008 @ 23:05 | |
quote:Dat klopt, maar weet je wat het is met dit soort dingen. Vaak krijg je maar 1 kans en als je die niet volledig pakt dan blijft het waarschijnlijk een mooie droom. EN op dit moment doet hij het maar half half. Ik vraag me trouwens ook af waarom je niet serieus hier op ingaat. Je hebt toch zeker wat financiele kennis achter de hand, waar je in deze topics niks mee doet. Jammer. Ik hou wel van een discussie op niveau ![]() | ||
existenz | dinsdag 2 december 2008 @ 23:38 | |
AQ jongen, we moeten morgen es praten. Je hebt een nieuwe kloon nodig. Deze is niet meer geloofwaardig! | ||
Roelof_Kremer | woensdag 3 december 2008 @ 18:11 | |
quote:Daar geen zorgen meer over. Het is uit. ![]() Verder met de zaken. We zijn nog bezig in overleg met het promotie bureau. Niet alleen voor promotie maar ook meer inzicht te krijgen van de markt. En ook een omzet schatting te maken. Veel dingen moeten nog gebeuren. Als het financiële plaatje bij de bank is gedaan (hopelijk voor jan.) dan zal er groten stappen worden gezet. Mijn doel is om ieder geval in jan. de fan site op te zetten. Denk dat het veel zal helpen. Zoals wat gevraagd werd. screenshots, logo en nog meer info. r.c. | ||
Rkatier | woensdag 3 december 2008 @ 18:17 | |
AQuila waarom heb je het nu uitgemaakt? ging het niet meer lekker tussen jullie? | ||
AQuila360 | woensdag 3 december 2008 @ 22:07 | |
quote:Zou je denken? ![]() quote: ![]() | ||
Rkatier | woensdag 3 december 2008 @ 23:07 | |
wat een verassing, als AQula zich niet kan verdedigen komt ie met plaatjes | ||
AQuila360 | donderdag 4 december 2008 @ 09:39 | |
quote:Er staan ook woorden bij dat plaatje ![]() | ||
Sjiep | donderdag 4 december 2008 @ 09:55 | |
Misschien een stomme vraag, maar ik zit al een tijdje te kijken hiernaar... Roelof Kremer... EN onder aan z'n posts staat steeds r.c. uuuhhmmm.... ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 4 december 2008 @ 09:57 | |
quote:Dat is gedaan met het oog op een uitbreiding naar het buitenland en dan klinkt R.C net even wat beter! | ||
_Led_ | donderdag 4 december 2008 @ 09:58 | |
Dit topic wordt een beetje een gevecht tussen![]() en ![]() ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 4 december 2008 @ 10:00 | |
quote:Die 2de wint omdat die een kruising is tussen superman en een Ninja turtle ![]() | ||
Seneca | donderdag 4 december 2008 @ 10:04 | |
quote:That's it. Het laatste beetje serieus nemen dat ik jullie nu nog deed, is bij deze verdwenen ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 4 december 2008 @ 10:05 | |
Aquila, leuke kloon, maar nu is het wel leuk geweest mkay? | ||
AQuila360 | donderdag 4 december 2008 @ 10:33 | |
Sorry maar het is echt geen kloon! Niemand kan op dat op zon goede manier doen | ||
#ANONIEM | donderdag 4 december 2008 @ 10:36 | |
quote:Jongen, je vergeet dat we een Kloon-checker hebben achter de schermen. We zijn er al lang achter dat je op 2 verschillende pc`s probeert te doen alsof je Roelof bent. | ||
#ANONIEM | donderdag 4 december 2008 @ 10:59 | |
Beste kloon ooit dan imo ![]() | ||
John.Milton | donderdag 4 december 2008 @ 12:04 | |
quote: ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 4 december 2008 @ 12:09 | |
Is het echt een kloon btw ![]() | ||
Ericjuh | donderdag 4 december 2008 @ 12:13 | |
quote:http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=55406&highlight= of http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=55394 | ||
Niek. | donderdag 4 december 2008 @ 15:13 | |
quote:Misschien leeft Roelof in dezelfde flat waar ze allemaal 1 wifi verbinding delen ![]() | ||
Roelof_Kremer | donderdag 4 december 2008 @ 17:35 | |
Mensen mijn vraag op te stoppen met deze kloon gedoe. AQuila360 is geen kloon van mij. En ik ben ook geen kloon van hem. Graag een ander onderwerp. Vragen of opmerkingen. Thanks Roelof Kremer | ||
Roelof_Kremer | donderdag 4 december 2008 @ 17:40 | |
quote:ff uitleg over mijn naam. Mijn volledige naam is Roelof Christiaan van Dam of Roelof Christiaan Kremer. Mijn voor letters zijn R.C. Jep? R.C.K ![]() | ||
witte_fantasie | donderdag 4 december 2008 @ 17:51 | |
quote:Roelof van Dam óf Roelof Kremer??? ![]() ![]() | ||
disjfa | donderdag 4 december 2008 @ 17:54 | |
![]() | ||
wc-eend | donderdag 4 december 2008 @ 18:13 | |
Serieus roelof.. plaats eens wat hard bewijs wat je gaat doen? En waarom zou de bank jou iets lenen zonder dat je een KVK inschrijving heb... | ||
Rkatier | donderdag 4 december 2008 @ 19:39 | |
quote:Ik kan niet wachten op de volgende Aquila/Emar/Roelof kloon ![]() ![]() | ||
Ericjuh | donderdag 4 december 2008 @ 20:12 | |
quote:ik heb al meerdere malen serieus in gegaan op je serverrequirements, maar elke keer reageer je d'r niet op. | ||
Roelof_Kremer | donderdag 4 december 2008 @ 20:59 | |
wc-eend Beetje opletten. Bij de bank moet alles nog verder op papier gezet worden. Onder andere moeten we ook de kvk en belasting regelen. Wij willen ook eerst de marketing beter regelen. Hier door hebben we ook meer kast op een grotere lening. Ericjuh. Ook al is het niet mijn onderdeel om uit te zoeken wou ik er wel wat meer over weten. Ben er zelf ook steeds meer mee bezig al is mijn tijd er voor ook beperkt. | ||
Ericjuh | donderdag 4 december 2008 @ 21:28 | |
quote:dan moet je het ook niet nergeren? want je doet het weer! | ||
Roelof_Kremer | donderdag 4 december 2008 @ 22:14 | |
Wat doe ik. Uitleggen dat het niet mijn hoogste bezigheid is? | ||
AQuila360 | donderdag 4 december 2008 @ 22:44 | |
quote:Sorry maar dan kun je dat Kloon Check programma bij het oud vuil gooien! Want dan werkt het voor geen meter! Roeloef is absoluut geen kloon van mij! Wel heb ik hem op msn en daar spreek ik hem regelmatig op zodat ik hier ook vaak op vragen van andere kan antwoorden! Niemand kan zo goed een kloon doen met ook elke keer die spelling van hem enzo! [ Bericht 2% gewijzigd door AQuila360 op 04-12-2008 22:52:17 ] | ||
Ericjuh | donderdag 4 december 2008 @ 22:51 | |
quote:lees maar terug in dit topic.. | ||
Niek. | donderdag 4 december 2008 @ 23:05 | |
quote:Inderdaad, die bagger spelling, zou je daar mee kunnen stoppen, scheelt jou veel moeite en maakt het voor de rest een stuk leesbaarder ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 4 december 2008 @ 23:06 | |
quote:Niek. Dit helpt niet ![]() ![]() | ||
existenz | donderdag 4 december 2008 @ 23:44 | |
Mijn kloon, wat doen jullie? ![]() R.C. | ||
wc-eend | vrijdag 5 december 2008 @ 07:42 | |
Nou roelof.. we zien wel.. Wanneer ga je nou eens wat laten zien.. Maak eens een foto'tje ofzo... | ||
Roelof_Kremer | vrijdag 5 december 2008 @ 13:36 | |
Zoals ik al zij wc-eend In jan. komt de fan site op de web. Daar kan men screens zien en andere dingen. | ||
Niek. | vrijdag 5 december 2008 @ 13:58 | |
quote:Geef gewoon een enkel screenshot of geef toe dat er nog helemaal niets is ![]() | ||
Rkatier | vrijdag 5 december 2008 @ 14:06 | |
quote:ik denk dat Niek al blij is met een ruw schetsje.. en anders ik wel.. Het voelt nu zo aan alsof het een oplichtpraktijk is.. Sorry... maar daar moet je altijd rekening mee houden voordat je investeerd in iets. | ||
Niek. | vrijdag 5 december 2008 @ 14:12 | |
quote:Inderdaad, ik wil wat meer duidelijkheid voordat ik een substantieel bedrag investeer ![]() | ||
AQuila360 | vrijdag 5 december 2008 @ 21:54 | |
Wacht nog een goeie maand en de fansite staat online met meer info dan jullie je kunnen wensen!! | ||
AQuila360 | vrijdag 5 december 2008 @ 22:21 | |
![]() | ||
wc-eend | zaterdag 6 december 2008 @ 06:15 | |
Aquila... je weet toch wel beter ![]() | ||
AQuila360 | zaterdag 6 december 2008 @ 11:01 | |
quote:Dat is meer een sfeer plaatje ![]() Zo van treed binnen in het RC universum! | ||
wc-eend | zaterdag 6 december 2008 @ 17:33 | |
quote:Be afraid.. Be very Afraid..... | ||
Rkatier | zaterdag 6 december 2008 @ 18:16 | |
Roelof is er iets bekend over de precieze datum wanneer we de site online komt? | ||
AQuila360 | zaterdag 6 december 2008 @ 18:19 | |
quote:Dat zal in Januari zijn! Specifieker kunnen we nu nog niet zijn! | ||
Rkatier | zaterdag 6 december 2008 @ 18:45 | |
quote:Heet jij Roelof? | ||
John.Milton | zaterdag 6 december 2008 @ 19:46 | |
quote:Volgens mij is hij zelf benoemd woordvoerder. | ||
Rkatier | zaterdag 6 december 2008 @ 19:50 | |
quote:Ik wil met hem niks te maken hebben en als hij de enige is die nu de antwoorden gaat geven blijf ik vanaf de bevestiging hiervan weg! We weten allemaal hoe het ging toen hij bij Emar in dienst kwam. Ik heb geen zin in nog meer kinderachtige bullshit van meneer AQuila. | ||
Topspin | zaterdag 6 december 2008 @ 19:51 | |
150,000 mensen manisch in Nederland niet gesproken over die andere 150,000 schizofrenen en ADHDérs of borderlineres, dit valt ook onder manisch. Denken dat je een succesvolle game kunt ontwikkelen zonder enige kennis. Ik snap het wel dat mensen soms kunnen denken dat ze het kunnen, maar dat het open blijft snap ik niet. Neem dan die mensen of users in bescherming die komen met bizarre ideeen en laat zo'n reeks niet lopen tot 6 delen. Plaatsvervangende schaamte kan het zijn ook. | ||
Rkatier | zaterdag 6 december 2008 @ 19:54 | |
quote:Dan heb je het nog niet eens over die ene persoon die iedereen aanmoedigd om er geld in te pompen, hem hoop geeft en als het ooit mis gaat hij vrolijk verder gaat met een ander 'projectje'... | ||
Topspin | zaterdag 6 december 2008 @ 20:25 | |
quote:Dat zijn waarschijnlijk de lui die genieten van de "gekken" online en aanmoedigen om nog gekker te worden. De lui die aanmoedigen dat anderen compleet doordraaien door te beweren dat ze sponsoren moeten zoeken bij een kansloos project. Ik ken ze maar al te goed ook, internet barst van de lui die anderen liever zien doordraaien dan sterven. | ||
Rkatier | zaterdag 6 december 2008 @ 20:32 | |
quote:Ik vraag me wel af hoeveel procent het ook zou doen als diegene die met het idee kwam recht voor diegene stond of nog beter: in zijn vrienden/familie kring bevond. Ik denk niet dat ze dan nog steeds diegene alles zouden voorliegen voor hun eigen sadistische genot. | ||
John.Milton | zaterdag 6 december 2008 @ 20:36 | |
quote:Ik vind dat je wel een punt hebt. Er zijn mensen die Roelof graag op z'n bek zien gaan en daarom blind aanmoedigen om maar te starten zonder gedegen onderzoek te doen naar de mogelijkheden en risico's. Als die jongen de droom heeft om een eigen spel om te zetten en in de markt te brengen dan mag hij dat van mij gerust doen. Het enige wat ik hem aan zal raden is om goed vooronderzoek te doen voordat je er veel geld tegenaan gaat smijten. | ||
AQuila360 | zaterdag 6 december 2008 @ 21:15 | |
quote:Ik ben niet de woordvoerder van Roeloef maar aangezien ik hem soms spreek weet ik het antwoord op bepaalde vragen dus dan antwoord ik maar even! ![]() | ||
Roelof_Kremer | zondag 7 december 2008 @ 00:24 | |
quote:Die raad neem ik zeker op. Het wachten is nu op het marketing bureau. Al komen nu al positieve resultaten binnen. Het moet voor ons nog steeds rendabel blijven op het op te zetten. Al is het gewoon leuk om te doen. thanks RC | ||
Roelof_Kremer | zondag 7 december 2008 @ 00:25 | |
quote:thanks AQuila360 ![]() | ||
Niek. | zondag 7 december 2008 @ 00:43 | |
Vraagje, hoeveel ben je ongeveer kwijt voor het onderzoek dat het marketingbureau uitvoert? | ||
AQuila360 | zondag 7 december 2008 @ 10:10 | |
quote:Geen probleem Roelof! | ||
Ericjuh | zondag 7 december 2008 @ 11:06 | |
quote:wel jij ook een game beginnen ![]() | ||
Athlon_2o0o | zondag 7 december 2008 @ 14:11 | |
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, is ie gewoon terug ![]() Omg ![]() | ||
Niek. | zondag 7 december 2008 @ 14:24 | |
quote:ik ben stiekem heel druk bezig om zijn puike plan zelf te realiseren ![]() | ||
AQuila360 | zondag 7 december 2008 @ 18:05 | |
quote:Ohh valserik! Jij wilt er met zijn plannen vandoor gaan ![]() Dit laat R.C. niet gebeuren! | ||
Ericjuh | dinsdag 9 december 2008 @ 23:26 | |
denk dat we deze week meer kunnen verwachten... roelof is namelijk behoorlijk rustig! | ||
Pritt | dinsdag 9 december 2008 @ 23:32 | |
tvp | ||
AQuila360 | woensdag 10 december 2008 @ 18:55 | |
Roelof en ik zijn er uit gekomen en ik ga hem geld lenen! In 3 termijnen leen ik hem een bepaald bedrag tegen Euribor + opslag en dan nog + een extra risico opslag! Het is een mooi begin voor Roelof maar nog zeker niet genoeg! | ||
Resco | woensdag 10 december 2008 @ 19:02 | |
quote:Je kloon geld lenen? HUH?! ![]() | ||
AQuila360 | woensdag 10 december 2008 @ 19:17 | |
quote:Hij is mijn kloon niet ![]() | ||
Niek. | woensdag 10 december 2008 @ 19:18 | |
Hoeveel geld heeft hij nodig en welk percentage staat daar tegenover? | ||
AQuila360 | woensdag 10 december 2008 @ 19:20 | |
quote:Beide is onderhandelbaar! | ||
John.Milton | woensdag 10 december 2008 @ 19:25 | |
quote:Het lijkt me sterk dat jij voldoende kapitaal hebt om zo'n project financieel te gaan onderhouden. | ||
AQuila360 | woensdag 10 december 2008 @ 20:24 | |
quote: quote:Het gaat om een mooi bedrag maar zoals Roelof al eerder zei mikt hij nu eerder op 10 mensen die een kleiner bedrag in leggen dan op 1 iemand die alles kan inleggen aangezien dat een stuk lastiger wordt! | ||
Niek. | woensdag 10 december 2008 @ 20:28 | |
Ik leg 100euro in voor een aandeel van 20% in zijn onderneming ![]() | ||
AQuila360 | woensdag 10 december 2008 @ 20:30 | |
quote:Daar kom je niet ver mee helaas ![]() ![]() | ||
John.Milton | woensdag 10 december 2008 @ 20:31 | |
quote:Naar wat voor bedragen is Roelof opzoek dan? Ik denk dat het lastig om met 10 mensen (voor een deel) in een bedrijf te gaan zitten. Vaak willen die mensen ook nog enige inspraak enzo. | ||
AQuila360 | woensdag 10 december 2008 @ 20:34 | |
quote:In eerste instantie zocht hij mensen die wouden investeren! Nu gewoon naar mensen die hem een lening willen verstrekken en meer is het dan ook niet! | ||
existenz | woensdag 10 december 2008 @ 20:58 | |
je neemt zijn taalgebruik nu al over tequila! Het is wilden, niet wouden! | ||
AQuila360 | woensdag 10 december 2008 @ 21:04 | |
quote:Hier is het gewoon wouden ![]() ![]() | ||
John.Milton | woensdag 10 december 2008 @ 22:04 | |
Kun je me een overzicht geven van de financiele prognoses? Als het winstgevend is dan loont het zich misschien wel om daar in te laten investeren. Ik geloof echter niet dat er voldoende cashflow zal zijn. | ||
Ericjuh | woensdag 10 december 2008 @ 23:04 | |
* Ericjuh moet eerlijk zeggen dat dit topic met roelof leuker was! | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 00:06 | |
quote:ik neem aan dat jullie dit netjes op papier hebben gezet mocht het ooit mis gaan.. En leuk dat je paar dure woorden kent uit het bankwezen ![]() Je betrouwbaarheid is hetzelfde ls de weersvoorspellen voor 15-01-2009 (totaal niet dus) | ||
witte_fantasie | donderdag 11 december 2008 @ 00:11 | |
Roelof, geef eens een update svp. | ||
John.Milton | donderdag 11 december 2008 @ 08:29 | |
quote:De fansite zal wel zo gelanceerd gaan worden door AQuila. | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 09:12 | |
Roelof heeft het op dit moment razend druk maar hij komt hier zeker binnnenkort een update geven!! Trouwens naast rente krijg je ook nog een leuke ingame verrassing als je geld leent maar dat is meer voor de grap en de manier van Roelof om je te bedanken! | ||
Athlon_2o0o | donderdag 11 december 2008 @ 13:18 | |
quote: ![]() Jij bent de nieuwe woordvoerder ofzo! Of valt het wel mee! Nja, ik zie het wel! Ok! | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 13:34 | |
Ik vertrouw dit niet, ik hoop ook serieus dat AQuila de enige is die verlies gaat leiden in deze onderneming. Ik ga hier iedergeval niet meer mee in zee!! en ik raad iedereen af om ook maar een stuiver te investeren. AQuila valt NIET TE VERTROUWEN!!! valt me nu op hoeveel fok.nl toestaat op zijn eigen forum... | ||
PsychoBoB | donderdag 11 december 2008 @ 13:34 | |
Roeflol | ||
Niek. | donderdag 11 december 2008 @ 13:47 | |
quote:Dit is een hopeloos project, iedereen snapt dat, ik geloof niet dat het ooit van de grond komt en dat er ook maar 1 weldenkend mens is die hier geld in gaat stoppen. Als je hier in trapt, dan ligt de schuld echt 100% bij jezelf. | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 14:01 | |
quote:nu helemaal ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 14:15 | |
quote:Rkatier dit kun en mag je niet zeggen! | ||
existenz | donderdag 11 december 2008 @ 14:21 | |
Ik heb het geld van AQuila ontvangen ![]() | ||
existenz | donderdag 11 december 2008 @ 14:22 | |
Kut, verkeerde account ![]() | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 14:38 | |
quote:maar zeg een s | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 14:39 | |
quote:ik mag wel meer niet zeggen, maar het laatste wat ik doe is naar jouw luisteren!! en wat wou je doen dan? [ Bericht 3% gewijzigd door Rkatier op 11-12-2008 14:45:24 ] | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 14:47 | |
quote:Het ging me veel te ver wat je zei! | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 14:50 | |
quote:Je liegt zovaak dingen aan elkaar vast en dan ga je nu lopen janken? Bewijs het dan? laat zien dat je er geld in gestoken hebt? je loopt alleen een beetje populair te doen, maar je uitspraken onderbouwen ho maar! | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 14:54 | |
quote:Ik kan toch niet die voorwaarden enz. hier neerpleuren? | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 14:57 | |
quote:We moeten je dus maar op je woord geloven? Tuurlijk. Laat dan het betalingsbewijs zien van je eerste betaling! Je kunt gewoon niks laten zien omdat je geen bewijs hebt. | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 15:07 | |
quote:Dat kan ik laten zien maar alleen aan jou! | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 15:12 | |
quote:zeg dan op zijn minst het bedrag dat in TOTAAL geínvesteerd wordt door jouw. Ik geloof er niks van dat iemand met jouw inkomen grote bedragen overheeft voor een plan wat tot nu toe alleen nog maar een plan is. Ik heb Roelof alleen nog maar horen praten over de haalbaarheid en de onderzoeken daar naar. Verder moeten we maar investeren en wachten tot januari. Sorry maar ik werk niet om iedereen blij te maken met me geld. | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 15:16 | |
en hoe ging roelof al die leningen terug betalen? Met die site of met het werk wat hij ernaast gaat doen? | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 15:27 | |
quote:Je moet helemaal nix! | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 15:32 | |
quote:is dat het beste antwoord wat je kunt geven? | ||
existenz | donderdag 11 december 2008 @ 15:35 | |
quote:Al zijn spaargeld ![]() | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 15:42 | |
quote:dat zal wel niet verschrikkelijk veel zijn, aangezien hij voor grof geld aan aandelen ING had gekocht.. | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 17:50 | |
quote:Ja want zit op school! het is gewone een leuk bedragje | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 18:15 | |
quote:En daarom verkondig je het alsof je het namens een bank uitleent? Weer zo'n actie waar je goed in bent! Laat maar, ik volg deze topic nog en dan weet ik genoeg over dit project. Veel succes Roelof en pas op dat AQuila jouw project niet compleet ombuigt tot een AQuila aandachtshow. | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 18:21 | |
quote:ik doe niet alsof dat via een bank is! gewoon zelf! hoe kom je bij die bank? | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 18:24 | |
quote: quote:Je blaast dus hoog van de toren over een klein bedrag.. Daarvoor was het een magnetron.. Hoe ben jij nog serieus te nemen | ||
existenz | donderdag 11 december 2008 @ 18:36 | |
quote:Wel ff opletten Rkatier, de magnetron was van mij ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 18:40 | |
Rkatier zit er vaak naast nu! en dat euribor was alleen om aan te geven hoe roelof tot een percentage komt ook heb ik 10 keer gezegd dat het om een klein bedrag ging | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 18:51 | |
quote:We weten allemaal wel dat je dit puur doet om aandacht te vragen. Nu heb je het, plezier ermee! En oja het was broodrooster, niet magnetron De laatste zoveel topics, voordat je mij aanviel op me 'harde reactie' was je ineens de woordvoerder van.. goh waar heb ik dat eerder gezien.... | ||
disjfa | donderdag 11 december 2008 @ 19:07 | |
quote:En jij blijft hem aandacht geven ![]() ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 19:34 | |
Rkatier vanaf nu reageer ik niet meer op je en het lijkt me beter dat je opzoek gaat naar hulp! Dit n.a.v. je scheld en vloek tirade! | ||
Rkatier | donderdag 11 december 2008 @ 19:38 | |
quote:nog even en dan hebben we de 300 gehaald en dan ben ik uit dit topic ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 20:13 | |
quote:Ik ben niet zijn woordvoerder! Ik sta verder ook helemaal los van dit project! Maar ik spreek Roelof redelijk vaak en stel hem dan ook vaak deze vragen dus vandaar dat ik ze ook kan beantwoorden! Aangezien Roelof het druk heeft met school, werk en dit project + dat hij op meerdere fora zit! | ||
Ge4ce | donderdag 11 december 2008 @ 20:25 | |
Bijna 300 posts ![]() ![]() | ||
AQuila360 | donderdag 11 december 2008 @ 23:00 | |
quote:Het wachten is nu op het moment dat de fansite online gaat! Wat ik er van heb begrepen is die zo goed als klaar maar wachten ze even tot 2009 omdat dat dan toffer is zeg maar! | ||
Roelof_Kremer | donderdag 11 december 2008 @ 23:49 | |
quote:Vergeet stage niet ![]() Moet met 16 jan. beginnen met stage. | ||
John.Milton | vrijdag 12 december 2008 @ 09:52 | |
quote:Als het zo enorm druk is lijkt he me juist verstandig om je volledig te richten op je eigen bedrijf. Daar gaat toch veel geld in zitten en daar moet je winst mee gaan draaien om leningen terug te betalen. Is/Was er geen mogelijkheid om stage te lopen bij je eigen bedrijf. Veel onderwijsinstellingen stimuleren ondernemerschap juist. | ||
AQuila360 | vrijdag 12 december 2008 @ 11:23 | |
quote:Daarom geef ik vaak antwoord op de vragen waarvan ik het antwoord weet! Je moet wel bijna een nieuw topic aan maken ![]() | ||
Niek. | vrijdag 12 december 2008 @ 19:49 | |
quote: Ga stage lopen bij je eigen bedrijf. | ||
AQuila360 | vrijdag 12 december 2008 @ 21:00 | |
Over 30 jaar: Van krantenjongen via games tot Media Tycoon! Het verhaal van Roeloef! | ||
AQuila360 | vrijdag 12 december 2008 @ 22:16 | |
En hij is vol! Ik maak een nieuw aan met goedkeuring van Roloef! En laten we het in dat volgende topic niet over het geld hebben maar alleen over zijn game in aanbouw! Linkje naar deel 6 |