abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63522650
Goedendag.

Deze topic gaat over het verder ontwikkeling en bouw van mijn aankomend online spel.
Veel zaken en discussies komen hier over naar voren.

Mensen kunnen altijd vragen en/of opmerkingen kwijt over deze topic.
Of gewoon jullie support uiten.


Hier een kleine samenvatting over het spel:


Ik ben de laatste 2 1/2 jaar bezig geweest met het bedenken van een nieuwe spel.

-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden

Het spel moet nog gemaakt worden! Op dit moment heb ik het alleen uitgewerkt op papier!!
Op het moment verwacht ik dat we eind maart beginnen met het maken van dit spel.

Ik wil jullie graag een aantal concepten/ideeën voorleggen en daarbij ben ik benieuwd naar jullie vragen of opmerkingen over wat er tot nu toe bedacht is. Aangezien het spel nog niet in ontwikkeling is zijn er nog geen screens beschikbaar.

Zoals gezegd zal het een space game worden. Met grote koninkrijken en grote vloten en nog veel meer.

Rassen
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun voor en nadelen. Elke ras heeft 15 speciale aan dat ras verbonden schepen. Daarnaast hebben ze allemaal nog 15 huurlingen schepen die voor elk ras hetzelfde zijn. Dit betekend in elk geval al meer dan 105 verschillende schepen.

In eerste instantie zullen er 2 rassen beschikbaar zijn en daarna worden er extra rassen aan toegevoegd.
Dit is deels om het toegankelijk te maken en ook om het budget in het begin wat te sparen.

Sectoren
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H en daarnaast bestaan er nog de rare sectoren RO,RA,JU. Ieder sector heeft zijn kenmerken en bonussen boven elk ander sector.

Planeten
Elke sector bestaat uit een aantal planeten. In het spel kan je planeten winnen in een sector door:
-aanvallen
-projecten te doen
-ruimte zoeken.

Economie.
Er zullen 5 verschillende typen economische sectoren bestaan. Met ieder hun voordeel en nadeel.
-housing,
-mining,
-commercial
-industry
-farming

Men kan 1 of meerdere economiesectoren toewijzen aan een planeet. ( Zo is het dus mogelijk om bijvoorbeeld zowel industry en farming aan een planeet toe te wijzen maar je kunt er ook voor kiezen om je op 1 gebied per planeet toe te leggen)


Oorlog
DIt is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het hele spel! Want je zult uiteindelijk een grote oorlogsvloot op poten zetten en daarmee andere sectoren gaan aanvallen.

In dit spel wordt de combat redelijk snel dat betekend onderandere:
-geen wachttijden
-geen vervoerstijden
-geen aanvalstijden.

De combat wordt ook bewust simpel gehouden
1 rang lijst, 1 aanvalslijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt wordt en daarna niet meer terug kan komen
zijn er 2 beveiligen bedacht

1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection mode komen waardoor de speler voor X aantal uren niet aangevallen kan worden.
De speler kan dan rustig online komen en zijn economie weer opbouwen en daarna zijn vloot weer op sterkte brengen. Maar zodra de speler ook maar 1 schip heeft gebouwd wordt de protection mode weer opgeheven en kan de speler dus weer aangevallen worden.

2. Men kan alleen andere spelers aanvallen 50% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat spelers met gigantische vloten een relatief nieuwe en zwakkere speler uit het spel kunnen kicken.

Clan/fed.
We weten allemaal dat clans of in het geval van een spacegame federations belangrijk zijn voor een (online) spel.
Waarom sluiten mensen zich aan bij een federation?
1. De economische voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Bij mijn weten komt de 3de heel weinig voor in meeste games. Als ze al voorkomen is het uit verveling of gewoon om een persoonlijke rede.
Mijn idee is om bonus medailles uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Je kunt dan ook denken aan betaalde items die als prijzen te behalen zijn.

Hopelijk heb ik jullie zo een idee gegeven van mijn concept en ideeën over dit spel!
LET WEL het spel is nog niet in ontwikkeling dus er kan nog van alles veranderen maar dit is gewoon alvast een eerste impressie over de richting die ik uit wil met die spel.

Graag ontvang ik jullie zinvolle meningen en vragen en eventuele tips zodat ik die eventueel mee kan nemen in de ontwikkeling van dit spel.


R.C

[ Bericht 91% gewijzigd door Roelof_Kremer op 25-11-2008 23:14:39 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63522710
hoiii wat is dit?
pi_63522780
pi_63522787
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:47 schreef Edwinuss het volgende:
hoiii wat is dit?
Een dyslect (of zoiets) die probeert een game te ontwikkelen zonder: kennis, ervaring, budget, gezond verstand etc. etc. etc....

Leuk genoeg dus om te lurken.
pi_63522852
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:50 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Een dyslect (of zoiets) die probeert een game te ontwikkelen zonder: kennis, ervaring, budget, gezond verstand etc. etc. etc....

Leuk genoeg dus om te lurken.
Jouw mening.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:54:13 #6
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_63522902
Als iemand wiens opleiding het is om falende projecten te herkennen moet ik zeggen dat je goed op weg bent.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_63522907
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:50 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Een dyslect (of zoiets) die probeert een game te ontwikkelen zonder: kennis, ervaring, budget, gezond verstand etc. etc. etc....

Leuk genoeg dus om te lurken.
LOL
Ik dacht echt dat het toen een grap was, maar deze vent is serieus bezig daarmee ?
pi_63522935
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:44 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Nope.

Wat ik las gaat over full games. Van Electronic Arts, Activision en Ubisoft.

De data base bestaat uit meer dan 6000 spellen van die grote firma's.
Waar ze die 4% gegeven vandaan halen.
En dit is algemeen alle spellen en soorten wat ze hebben geproduseerd. Niet welke soort game een hogere percentage heeft en welke niet.

Maar dat is wat ik er van begrijp.
Het kan dus zijn dat de een soort spel een slaag op winst percentage van 7% Heeft En van een ander spel soort 1%. Een gemiddelde is dan ook 4%.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63523064
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:54 schreef Gamer_V het volgende:
Als iemand wiens opleiding het is om falende projecten te herkennen moet ik zeggen dat je goed op weg bent.

En naar mij mening een conclusie op te wijnig gegevens.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:00:05 #10
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_63523093
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:55 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Het kan dus zijn dat de een soort spel een slaag op winst percentage van 7% Heeft En van een ander spel soort 1%. Een gemiddelde is dan ook 4%.


Nee, dat is compleet niet wat er staat.

20% van de games die afkomen maakt winst. Dat is geen gemiddelde (en het zou erg dom zijn om dat te denken)
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:00:10 #11
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_63523101
Deze moet in mijn AT.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_63523159
Ah hier zijn we weer...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63523263
de OP zou wel wat uitgebreider mogen om aan te geven waar het over gaat. uit het vorige topic wordt me ook niet erg veel duidelijk.
pi_63523307
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:00 schreef Gamer_V het volgende:

[..]



Nee, dat is compleet niet wat er staat.

20% van de games die afkomen maakt winst. Dat is geen gemiddelde (en het zou erg dom zijn om dat te denken)
Ja 20% van de games die afkomen maakt winst. Er staat tog niet welke soort/type meer kans heeft om winst te draaien dan andere.
Lijkt me ook heel onlogies dat voor elk soort en type game een vaste percentage staat.

Deze gegevens missen wel in het text.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63523335
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:04 schreef Empedocles het volgende:
de OP zou wel wat uitgebreider mogen om aan te geven waar het over gaat. uit het vorige topic wordt me ook niet erg veel duidelijk.
Komt goed.
Zou wel een beter op kunnen maken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63523430
Of the games that enter production, only 4% wind up making a profit. But many of those games never reach the market. That means the proportion of games that reach the market that are profitable is 20%.


Volgens mij hebben ze het over een totaal plaatje van alle type en soorten games.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63523656
ga nu maar met je spel bezig.
pi_63523706
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:09 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Of the games that enter production, only 4% wind up making a profit. But many of those games never reach the market. That means the proportion of games that reach the market that are profitable is 20%.


Volgens mij hebben ze het over een totaal plaatje van alle type en soorten games.
Ja maar ik denk niet dat dat heel anders is voor browser games/mmo's. Ik denk juist dat die markt al wel beetje verzadigd is met aan de ene kant Utopia en consorten en aan de andere kant WoW en enkele grote soortgenoten. Het is niet voor niets dat toch wel steeds vaker mmo's worden gestopt omdat er gewoon geen geld mee te verdienen is.
pi_63523890
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:18 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ja maar ik denk niet dat dat heel anders is voor browser games/mmo's. Ik denk juist dat die markt al wel beetje verzadigd is met aan de ene kant Utopia en consorten en aan de andere kant WoW en enkele grote soortgenoten. Het is niet voor niets dat toch wel steeds vaker mmo's worden gestopt omdat er gewoon geen geld mee te verdienen is.
Elk spel zal na een antal jaren stoppen. logies. Maar het houd er niet tegen om nieuwe uit te brengen.
WoW zal ook niet altijd zo even goed draaien. En zal vast wel een nieuwer soort komen. Maar dan aangepast tot die tijd.
Das met elk spel wel denk ik.

Na mijn mening en onderzoek is er nog genoeg belangstelling voor web browser games.
Maar ik heb vandaag weer overlegd met een marketing bureau en ik hoop dat het beter vast kan gesteld worden.
Voor promotie en verdere marketing hebben wij hier ook overwogen om dat over te laten aan een marketing bureau. Met namen omdat hun meer kennis ervaring en meer contacten hebben.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:30:33 #20
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63524060
Je hebt 2 en een half jaar nodig om een spel te bedenken? Wanneer wil je het af hebben? Ergens in 2020? Bovendien lijkt het allemaal erg complex en dus ontoegankelijk voor nieuwe spelers. En als nieuwe spelers afhaken, kan het natuurlijk nooit een succes worden.

Heb je al nagedacht in welke taal je het gaat programmeren? Heb je al mensen gevonden die de graphics gaan maken? Waar ga je het hosten? Wat voor multiplayer architectuur ga je gebruiken (client-server, peer-to-peer, etc.)?

Sorry, maar het lijkt me nogal een kansloos project
pi_63524139
Ik heb een tip voor je: download firefox, daar zit standaard een spellingscontrole op, niemand neemt je serieus op deze manier.
pi_63524197
wanneer gaat 't online?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63524371
Wijnig
TVP
pi_63524476
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:30 schreef Paupermans het volgende:
Je hebt 2 en een half jaar nodig om een spel te bedenken? Wanneer wil je het af hebben? Ergens in 2020? Bovendien lijkt het allemaal erg complex en dus ontoegankelijk voor nieuwe spelers. En als nieuwe spelers afhaken, kan het natuurlijk nooit een succes worden.

Heb je al nagedacht in welke taal je het gaat programmeren? Heb je al mensen gevonden die de graphics gaan maken? Waar ga je het hosten? Wat voor multiplayer architectuur ga je gebruiken (client-server, peer-to-peer, etc.)?

Sorry, maar het lijkt me nogal een kansloos project
Het idee bedenken van een spel niet. Maar het concept wat ik heb gemaakt gaat een stuk verder.
Belansen en formules van hier tot tokio. Heel uitbedacht dan een klein simpel concept.
Het is iets van 30 bladzijdes. Eerst waren het er 50. Maar heb het weten te beperken naar 30

Er wordt voor het programmeren en het maken van het spel een externe firma ingehuurt.
Programmerings taal wordt Engels. Maar de game wordt in meerdere talen speelbaar. Ook om meer spelers te trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 25-11-2008 23:51:46 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63524508
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:33 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb een tip voor je: download firefox, daar zit standaard een spellingscontrole op, niemand neemt je serieus op deze manier.
omg. Das een van de betere ideeen die ik tot nu heb gehoord vandaag.

Thanks.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63524559
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
wanneer gaat 't online?
Mijn planning

Begin zomer 2009.

Op basis dat het budget rond komt voor Jan.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63524720
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]
Programmerings taal wordt Engels.
Deze ga ik inlijsten.
pi_63524780
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:55 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Deze ga ik inlijsten.
wat ??
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63524787
neeee Roelof

je bent weer terug met je game!

is dit nummer 5 alweer? want dan heb ik d'r een paar gemist:

game in ontwikkeling #2
A new game.

maar hoe zat het nu dan? de programmeurs wouden toch niet meewerken? of ze gingen niet met jou eisen akkoord?
Dit keer zonder signature
pi_63524824
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:57 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

wat ??
Je mag kiezen:

IQ van 20 óf
HOAX

Rrrrrrrrrrrrrroept u maar!
pi_63524866
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:58 schreef Ericjuh het volgende:
neeee Roelof

je bent weer terug met je game!

is dit nummer 5 alweer? want dan heb ik d'r een paar gemist:

game in ontwikkeling #2
A new game.

maar hoe zat het nu dan? de programmeurs wouden toch niet meewerken? of ze gingen niet met jou eisen akkoord?
wow. Die is lang geleden.

Nee er is een programmering firma die akkoord is gegaan met mijn eisen en ik natuurlijk met die van hun.


En dam Firefox fan
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63524916
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:59 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Je mag kiezen:

IQ van 20 óf
HOAX

Rrrrrrrrrrrrrroept u maar!
Okey. Moes ff na denken.
Het programmeren wordt natuurlijk in een programmeertaal gemaakt.

Maar verder in het engels. Notities verwijzingen. Namen en noemers.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63525012
Omg.. ik zie al dat je de laatste paar dagen druk met je game bezig bent geweest! En stiekem gaat AQuila360 er als partner met jou d'r vandoor!
Dit keer zonder signature
pi_63525104
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:08 schreef Ericjuh het volgende:
Omg.. ik zie al dat je de laatste paar dagen druk met je game bezig bent geweest! En stiekem gaat AQuila360 er als partner met jou d'r vandoor!
Zeker.

Half jaartje rustig aangedaan. Veel in mijn leven veranderd. Maar ik ga er weer voor.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63525289
roelof, als ik je OP zo lees dan is er best geld te verdienen aan je ideeën. bedankt.
pi_63527275
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:22 schreef Misanthropist het volgende:
roelof, als ik je OP zo lees dan is er best geld te verdienen aan je ideeën. bedankt.
pi_63527367
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:41 schreef RRGJL het volgende:
Wijnig
TVP
pi_63527676
Roelof, ik hoop dat je een stel ontzettend goede programmeurs weet te vinden. Best practices, Design patterns, UML, maar dat heb je zeker allemaal al doorgenomen...
pi_63528916
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Programmerings taal wordt Engels.
Is dat een leuke taal om in te programeren. Mij lijkt het compilen lastig.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_63537174
maar roelof.. wat zijn nu de komende dagen de stappen die jij gaat maken?
Dit keer zonder signature
pi_63537880
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Het idee bedenken van een spel niet. Maar het concept wat ik heb gemaakt gaat een stuk verder.
Belansen en formules van hier tot tokio. Heel uitbedacht dan een klein simpel concept.
Het is iets van 30 bladzijdes. Eerst waren het er 50. Maar heb het weten te beperken naar 30

Er wordt voor het programmeren en het maken van het spel een externe firma ingehuurt.
Programmerings taal wordt Engels. Maar de game wordt in meerdere talen speelbaar. Ook om meer spelers te trekken.
Nu heb je het weer over "ik"... En dan heb je het weer over "we"... Heb je nu serieuze zakenpartners of zijn het imaginaire vriendjes die ook aandacht van je vragen?
pi_63538903
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:23 schreef disjfa het volgende:

[..]

Is dat een leuke taal om in te programeren. Mij lijkt het compilen lastig.
Nou ja.. Engels is makkelijk.. Ik snap niet hoe zo'n compiler iets als CLEAN snapt.. Dat is toch veel moeilijker? Nee.. dan lijkt Engels me makkelijker voor zo'n compiler.
quote:
In order to transform lists to sorted trees, search trees, we first define a function to insert a single element in a sorted tree. Of course it is requires that the elements of the tree can be compared. Hence, we have the type context < a.
1
2
3
4
5
insertTree :: a (Tree a) -> Tree a | < a
insertTree x Empty = Node Empty x Empty
insertTree x (Node l y r)
| x < y     = Node (insertTree x l) y r
| otherwise = Node l y (insertTree x r)


Zeg nou zelf.. het Engelse deel is toch vele malen duidelijker? :')
pi_63538935
Ik hoop wel dat je het over bomen hebt in je nette engelse voorbeeld
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_63539129
Ik sta roelof bij en als ik me aandelen kwijt kan dan ga ik investeren in RC productions! volgens roelofs prognose heb je 80 procent rendement!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 26 november 2008 @ 16:30:58 #45
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63539848
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:04 schreef AQuila360 het volgende:
Ik sta roelof bij en als ik me aandelen kwijt kan dan ga ik investeren in RC productions! volgens roelofs prognose heb je 80 procent rendement!
Klopt helemaal, maar het schijnt pas te werken als je al je spaargeld en andere banktegoeden naar hem stort En waarschijnlijk kan het ook zo naar de 90% stijgen

Maar ik moet nog ff snel wat kapitaal bij elkaar zien te krijgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
  woensdag 26 november 2008 @ 16:39:19 #46
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63540094
Ik zet even mijn koffie weg en dan ga ik dit topic lezen.
pi_63541866
Ericjuh

Meeste financieel hulp is welkom ook donaties.

Mijn volgende stap is met de marketing bureau verder te overleggen. En met de bank verdere zaken af te handelen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63541907
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:56 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ericjuh

Meeste financieel hulp is welkom ook donaties.

Mijn volgende stap is met de marketing bureau verder te overleggen. En met de bank verdere zaken af te handelen.
Waarom zouden mensen ook alweer doneren, cq. financiële hulp bieden aan een kind met een grote fantasie?
pi_63542031
Ik wacht even de fansite af, dan zal ik beslissen of ik zal doneren. (Het zal niet veel zijn, eurotje of 500).

Nog even geduld nog dus
Ooh, I just felt my dick move!
pi_63542104
[update] 20% games winstgevend, winst\'formule\' voor games

Dus 20% van de games in ontwikkeling ziet ooit het daglicht als afgemaakt spel, en 20% van daarvan maakt uiteindelijk winst. En dat zijn dan spellen gemaakt door mensen MET kennis, ervaring, en een budget.

Veel succes Roelof
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 26 november 2008 @ 18:12:37 #51
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63542112
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:56 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ericjuh

Meeste financieel hulp is welkom ook donaties.

Mijn volgende stap is met de marketing bureau verder te overleggen. En met de bank verdere zaken af te handelen.
Zijn er ook mogelijkheden om het geld terug te verdienen, krijg ik recht om te zien wat er met me geld gedaan wordt. Of gooi ik het in een put en ik zie ooit wat er van terecht komt.

Tot nu toe kom je over als iemand die een idee heeft, anderen het werk laten doen en jij roept wel wat er gedaan moet worden. :Het zal nooit echt jouw product worden aangezien als het af is jij er constant op afstand erbij stond. En wat als je geld opdroogt is er dan niet de kans dat ze zelfstandig, zonder jouw dus, alsnog het product afmaken en jij het nakijken hebt? heb je al maatregelen genomen om dat te voorkomen?
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_63542222
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:12 schreef Rkatier het volgende:

[..]

Zijn er ook mogelijkheden om het geld terug te verdienen, krijg ik recht om te zien wat er met me geld gedaan wordt. Of gooi ik het in een put en ik zie ooit wat er van terecht komt.

Tot nu toe kom je over als iemand die een idee heeft, anderen het werk laten doen en jij roept wel wat er gedaan moet worden. :Het zal nooit echt jouw product worden aangezien als het af is jij er constant op afstand erbij stond. En wat als je geld opdroogt is er dan niet de kans dat ze zelfstandig, zonder jouw dus, alsnog het product afmaken en jij het nakijken hebt? heb je al maatregelen genomen om dat te voorkomen?
Ja dat heeft die al lang dichtgetimmerd! Die roetmof heeft veel advies ingewonnen bij iedereen van marketing tot de financiele kant! Dat is zit wel goed Rkatier!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63542659
quote:
Tot nu toe kom je over als iemand die een idee heeft, anderen het werk laten doen en jij roept wel wat er gedaan moet worden. :Het zal nooit echt jouw product worden aangezien als het af is jij er constant op afstand erbij stond. En wat als je geld opdroogt is er dan niet de kans dat ze zelfstandig, zonder jouw dus, alsnog het product afmaken en jij het nakijken hebt? heb je al maatregelen genomen om dat te voorkomen?
zover ik weet betaald hij de programmeurs een vast bedrag. Daarna moeten de programmeurs voor hem blijven werken totdat het af is. Dat kan ik me nog herinneren uit een ander topic. Volgens mij heeft hij ook veel geld gekregen van z'n ouders. Dus een paar 1000 meer of minder was geen probleem voor hem.

Overigens kan ik me ook herinneren dat de eerste beta keys op fok worden uitgedeeld!
quote:
Die roetmof heeft veel advies ingewonnen bij iedereen van marketing tot de financiele kant!
wat aquila zegt.. Marketing en het financiele plan zijn klaar. Zover ik weet is alles van zijn kant rond. de iets minder belangrijke dingen laat hij dus uitbesteden, bijvoorbeeld het programmeren en support aan de servers.

Ik snap alleen niet waarom hij een topic opent... want hij heeft alles al rond
Dit keer zonder signature
pi_63542766
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:40 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

zover ik weet betaald hij de programmeurs een vast bedrag. Daarna moeten de programmeurs voor hem blijven werken totdat het af is.
Ha. Haha. Hahahaha
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_63543030
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:40 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

zover ik weet betaald hij de programmeurs een vast bedrag. Daarna moeten de programmeurs voor hem blijven werken totdat het af is. Dat kan ik me nog herinneren uit een ander topic. Volgens mij heeft hij ook veel geld gekregen van z'n ouders. Dus een paar 1000 meer of minder was geen probleem voor hem.

Overigens kan ik me ook herinneren dat de eerste beta keys op fok worden uitgedeeld!
[..]

wat aquila zegt.. Marketing en het financiele plan zijn klaar. Zover ik weet is alles van zijn kant rond. de iets minder belangrijke dingen laat hij dus uitbesteden, bijvoorbeeld het programmeren en support aan de servers.

Ik snap alleen niet waarom hij een topic opent... want hij heeft alles al rond
Ericjuh.

Er zijn veel dingen veranderd. Er is een programmeurs firma in gehuurd in plaats van losse overeenkomsten.

De plannen zijn voor het meest rond. Ten eerste moet de financieel plaatje rond komen. De lening van de bank. En verdere overleg met de marketing bureau.
En als dat rond is. Zal zo snel mogelijk de fan site op de web gezet worden. En gaan we weer grote stappen maken met het maken van het spel zelf.

Alle financiële hulpverleners mogen van mij weten waar hun geld naaar toe gaat. Zou ik immers ook willen weten.

Het idee/concept. En alles wat er gemaakt is blijft ten alle tijden van mijn. En de mede eigenaren.


Daarnaast. Er zijn de mede eigenaren. Raymond en Kevin. Ook al doe ik het meeste hun doen ook hun deel. Hun support op de overeenkomsten staan ook heel goed. Kan de bank op meer mensen het geld eisen.

R.C
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63543551
lol.
pi_63544502
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:45 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ha. Haha. Hahahaha
das vrij gebruikelijk hoor, hangt maar net af wat wat je afspreekt.
pi_63545539
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:55 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

das vrij gebruikelijk hoor, hangt maar net af wat wat je afspreekt.


Ga je eens verdiepen in de postgeschiedenis van Roelof. De afspraken waar het destijds om ging waren dermate onrealistisch dat die 'programmeurs' waar het om ging die game nooit, maar dan ook nooit binnen die termijn af zouden krijgen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_63545601
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:55 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

das vrij gebruikelijk hoor, hangt maar net af wat wat je afspreekt.
Jij bedoelt fixed price afspraken, die zijn toch net wat anders. Daar ligt namelijk al vast wat de specificaties zijn. Hier niet...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63545778
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:33 schreef existenz het volgende:

[..]

Jij bedoelt fixed price afspraken, die zijn toch net wat anders. Daar ligt namelijk al vast wat de specificaties zijn. Hier niet...
heb je gelijk in en anders zijn de programmeurs van hetzelfde niveau
  woensdag 26 november 2008 @ 20:43:34 #61
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63545894
Ik wil het wel voor je programmeren. Ik denk dat het 200 dagen gaat duren bij 8 uur per dag. Mijn uurtarief is 100 Euro. Ik zie het geld wel verschijnen.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:13:39 #62
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_63549204
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Doe een lleidinggevende opleiding. Ben er dagelijks mee bezig.
Ook al doe ik het programmeren en het leidinggeven van het team niet zelf.
Ik ben de opdracht gever. En ik stel mijn eisen op. Met mij wordt er continu overlegd van hoe en wat ik wil.
Een leidinggevende opleiding? *flashback* -> "Ik wil graag manager worden - mensen aansturen, daar ..."
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_63549452
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Het idee bedenken van een spel niet. Maar het concept wat ik heb gemaakt gaat een stuk verder.
Belansen en formules van hier tot tokio. Heel uitbedacht dan een klein simpel concept.
Het is iets van 30 bladzijdes. Eerst waren het er 50. Maar heb het weten te beperken naar 30

Er wordt voor het programmeren en het maken van het spel een externe firma ingehuurt.
Programmerings taal wordt Engels. Maar de game wordt in meerdere talen speelbaar. Ook om meer spelers te trekken.
hahahahhahahahahah, meent hij dit echt serieus of is dit een grap?
pi_63549509
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:20 schreef Space-Kaas het volgende:

[..]

hahahahhahahahahah, meent hij dit echt serieus of is dit een grap?
Roelof meent alles! Alleen was dit een misverstand hij bedoelde dat de hoofdtaal van het spel engels zou gaan worden!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63549879
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Elk spel zal na een antal jaren stoppen. logies. Maar het houd er niet tegen om nieuwe uit te brengen.
WoW zal ook niet altijd zo even goed draaien. En zal vast wel een nieuwer soort komen. Maar dan aangepast tot die tijd.
Das met elk spel wel denk ik.
Nee, WoW is alleen al 4 jaar de meest succesvolle mmorpg en wordt alleen maar groter en groter qua playerbase. De games die WoW van z'n troon af moesten stoten (en daar zijn er nu toch al een paar van geweest) falen jammerlijk. Dus nee, niet elke game stopt na een aantal jaren. Ik zie WoW nog makkelijk 4-5 nieuwe jaren halen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
  donderdag 27 november 2008 @ 00:28:26 #66
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63553271
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:32 schreef Nietmachine2 het volgende:

[..]

Nee, WoW is alleen al 4 jaar de meest succesvolle mmorpg en wordt alleen maar groter en groter qua playerbase. De games die WoW van z'n troon af moesten stoten (en daar zijn er nu toch al een paar van geweest) falen jammerlijk. Dus nee, niet elke game stopt na een aantal jaren. Ik zie WoW nog makkelijk 4-5 nieuwe jaren halen.
Nogmaals, dit wordt een browser game. Totaal wat anders dan wow Dus het is neit te vergelijken met World of Warcraft, Guild wars, Warhammer Online, Silk Route Online, City of heroes/villians of Star Wars Galaxies (om maar paar te noemen)
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_63554203
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:28 schreef Rkatier het volgende:

[..]

Nogmaals, dit wordt een browser game. Totaal wat anders dan wow Dus het is neit te vergelijken met World of Warcraft, Guild wars, Warhammer Online, Silk Route Online, City of heroes/villians of Star Wars Galaxies (om maar paar te noemen)
totaal anders? Ik denk, als roelof zijn plan goed uitwerkt, de bovenstaande games wel concurrent krijgen. Roelof doet een grote investering en dat hebben de bovenstaande games ook gedaan. In roelofs geval praat je niet over het huis, tuin en keuken programmeren, maar om real buks! Misschien mag WOW wel grafisch anders zijn dan roelofs game, maar het moet gewoon verslavend werken.

Roelof, heb jij ook iets geregeld mbt recht? met name eigensdomsrechts? In hoeverre kan een persoon een item kopen? heb je daar al een keer over gepraat bij een rechten? Want als je speler een item koopt van 10 euro, dan verwacht hij ook dat het van hem is. Maar, zoals je al eerder zei, heb jij het alleen recht over de game. Zou zonde wezen dat jij op een gegeven moment 1000-den euro's moet uitgeven omdat jij daar niet goed over nagedacht hebt.
Dit keer zonder signature
pi_63554803
quote:
Op donderdag 27 november 2008 01:10 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

totaal anders? Ik denk, als roelof zijn plan goed uitwerkt, de bovenstaande games wel concurrent krijgen. Roelof doet een grote investering en dat hebben de bovenstaande games ook gedaan. In roelofs geval praat je niet over het huis, tuin en keuken programmeren, maar om real buks! Misschien mag WOW wel grafisch anders zijn dan roelofs game, maar het moet gewoon verslavend werken.

Roelof, heb jij ook iets geregeld mbt recht? met name eigensdomsrechts? In hoeverre kan een persoon een item kopen? heb je daar al een keer over gepraat bij een rechten? Want als je speler een item koopt van 10 euro, dan verwacht hij ook dat het van hem is. Maar, zoals je al eerder zei, heb jij het alleen recht over de game. Zou zonde wezen dat jij op een gegeven moment 1000-den euro's moet uitgeven omdat jij daar niet goed over nagedacht hebt.
Concurrend krijgen? Grote investering en andere games die dat ook hebben gedaan?

Hij werkt met een budget rond de 35k... Doe eens een gok wat alleen de ontwikkelingskosten waren van WoW? Laat staan de marketingactiviteiten... Ik denk dat het zetten van alle kopjes thee voor de directieleden bij Blizzard al meer dan 35k hebben gekost. Of ga je nu weer zeggen dat het toch een totaal andere game is?
pi_63555167
Age of Conan faalde, Warhammer Online gaat het ook niet lukken..
Maar Roelof we hebben alle vertrouwen in jouw game! , dit wordt dé WoW killer
pi_63559662
quote:
Op donderdag 27 november 2008 02:10 schreef Yari het volgende:
Age of Conan faalde, Warhammer Online gaat het ook niet lukken..
Maar Roelof we hebben alle vertrouwen in jouw game! , dit wordt dé WoW killer
Dat is roelof zijn missie helemaal niet!
Dit keer zonder signature
  donderdag 27 november 2008 @ 12:29:08 #71
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63562338
quote:
Op donderdag 27 november 2008 02:10 schreef Yari het volgende:
Age of Conan faalde, Warhammer Online gaat het ook niet lukken..
Maar Roelof we hebben alle vertrouwen in jouw game! , dit wordt dé WoW killer
Voor alle mensen die nu nog komen met het WoW killer verhaal: jullie zijn waarschijnlijk MMO staan en denken ow WoW killer...

Maar je moet het met http://www.tribalwars.net/ en http://www.travian.com gaan kijken.
Dit heeft met WoW niks te maken, maar tja het is populair om de kreet 'wow killer' te roepen zonder enige kennis van wat er hier afspeeld

Tribal wars


Trivian

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
  donderdag 27 november 2008 @ 12:37:49 #72
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63562565
Ik zie nu reclame staan van http://www.the-west.nl/ kun je het daar ook mee vergelijken?
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_63565692
Ow en de zin "Programmerings taal wordt Engels" mag rechtstreeks in t _EPIC QUOTES_ boek
pi_63578339
Offtopic geslowchat tussen AQuiila, superfruitig en Disfja en de reacties daarop verwijderd Voor slowchatten hebben we al een topic Als gamedevelopers en uitgevers dit topic zien nemen ze de game niet serieus met al die onzin posts

Direct een TVP voor mij voor deze briljante game.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_63578522
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:52 schreef RaymanNL het volgende:
Offtopic geslowchat tussen AQuiila, superfruitig en Disfja en de reacties daarop verwijderd Voor slowchatten hebben we al een topic Als gamedevelopers en uitgevers dit topic zien nemen ze de game niet serieus met al die onzin posts

Direct een TVP voor mij voor deze briljante game.
pi_63578660
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:52 schreef RaymanNL het volgende:
Offtopic geslowchat tussen AQuiila, superfruitig en Disfja en de reacties daarop verwijderd Voor slowchatten hebben we al een topic Als gamedevelopers en uitgevers dit topic zien nemen ze de game niet serieus met al die onzin posts

Direct een TVP voor mij voor deze briljante game.
Je bent nog kei veel posts vergeten volgens mij

Maar wel goed dat je zo positief bent over deze game!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63578810
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je bent nog kei veel posts vergeten volgens mij

Maar wel goed dat je zo positief bent over deze game!
Er is geen game
pi_63578905
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je bent nog kei veel posts vergeten volgens mij

Maar wel goed dat je zo positief bent over deze game!
Het ergste is er iig uit. Ik had alle offtopic posts aangevinkt, en daarna die reactie getypt, toen drukte in op invoeren, toen werd mijn bericht dus gepost maar de aangevinkte offtopic posts niet verwijderd Dus moest ik weer opnieuw beginnen met het aanvinken van offtopic posts, daardoor kan het zijn dat ik een posts ben vergeten O. Wacht, nu is deze posts ook offtopic
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_63581554
quote:
Op donderdag 27 november 2008 21:52 schreef RaymanNL het volgende:
Offtopic geslowchat tussen AQuiila, superfruitig en Disfja en de reacties daarop verwijderd Voor slowchatten hebben we al een topic Als gamedevelopers en uitgevers dit topic zien nemen ze de game niet serieus met al die onzin posts

Direct een TVP voor mij voor deze briljante game.
0 gebruik van hoofdletters als het mijn username betreft weer he En ik wou me middels deze post ook distantieren van users als AQ en DIsjfjfja

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 23:05:46 ]
pi_63582217
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:28 schreef SuperFruitig het volgende:
Ow en de zin "Programmerings taal wordt Engels" mag rechtstreeks in t _EPIC QUOTES_ boek
FUCKING PRICELESS QUOTE HAHAHAHAHA
pi_63582509
Roefje gaat alles wel goed? Is het gelukt bij de bank?
pi_63596191
Ik denk zomaar dat dit toopic een TVP verdient.
pi_63596614
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:28 schreef Rkatier het volgende:

[..]

Nogmaals, dit wordt een browser game. Totaal wat anders dan wow Dus het is neit te vergelijken met World of Warcraft, Guild wars, Warhammer Online, Silk Route Online, City of heroes/villians of Star Wars Galaxies (om maar paar te noemen)
Ik wilde WoW en deze browsergame ook niet vergelijken. Het ging erover dat elke game maar een paar jaar aan de top blijft . Wat ik dus wilde zeggen met mijn post is dat dat absoluut niet altijd het geval is .
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_63596980
Ik heb Roelof hier al lang niet meer gezien

En het gerucht doet de ronde dat die hem gesmeerd is met al het geld
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:38:13 #85
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_63598474
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Er wordt voor het programmeren en het maken van het spel een externe firma ingehuurt.
Programmerings taal wordt Engels. Maar de game wordt in meerdere talen speelbaar. Ook om meer spelers te trekken.
I LOLd IRL
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:01 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Nee er is een programmering firma die akkoord is gegaan met mijn eisen en ik natuurlijk met die van hun.

En dam Firefox fan
Wat zijn de eisen van beide kanten dan? Ben benieuwd naar hun uurtarief.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:44:36 #86
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_63598641
quote:
Op donderdag 27 november 2008 01:40 schreef witte_fantasie het volgende:
Hij werkt met een budget rond de 35k...
Hij had het eerder over 900 uren werk. Je hebt het hier niet over de eerste de beste PHP prutsers dus 50E per uur is wel een absoluut minimum. Hoe kom je dan in hemelsnaam aan 35k? 900x50 is al 10k meer en dat ga je nog niet halen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_63600473
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:43 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb Roelof hier al lang niet meer gezien

En het gerucht doet de ronde dat die hem gesmeerd is met al het geld
Nee AQuila360 ik ben er nog.

Mijn planning van deze week is niet helemaal rond gekomen.
Had namelijk woensdagavond een zwaar privé gesprek gehad. En vanavond zal daar weer verder over gesproken worden. Het gesprek en het onderwerp heeft mij wel zwaar geraakt. Daarom ook ff mijn afwezigheid.

Woensdag heb ik wel een gesprek gehad met de bank. We hebben een aantal dingen op een rijtje gezet.
Waar ik wel en niet voor in aanmerking kwam. En had ook wat advies mee gekregen. Het was voor mij gevoel zeer positief. En zou eigenlijk vandaag verder spreken. Maar heb de afspraak naar volgende week woensdag verplaatst. Wegens privé redenen.

r.c.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63600478
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:44 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hij had het eerder over 900 uren werk. Je hebt het hier niet over de eerste de beste PHP prutsers dus 50E per uur is wel een absoluut minimum. Hoe kom je dan in hemelsnaam aan 35k? 900x50 is al 10k meer en dat ga je nog niet halen.
Je hoort mij dan ook niet zeggen dat ie het gaat halen met die 35k...

Maar je hebt een punt, 50 euro/uur is een redelijk bedrag en dan moet ie marketing, hardware etc etc nog regelen... Misschien werkt ie met een fixed price ofzo geen idee. En grote kans dat het wel die php-prutsers zijn waar je het over hebt haha.
pi_63600497
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Nee AQuila360 ik ben er nog.

Mijn planning van deze week is niet helemaal rond gekomen.
Had namelijk woensdagavond een zwaar privé gesprek gehad. En vanavond zal daar weer verder over gesproken worden. Het gesprek en het onderwerp heeft mij wel zwaar geraakt. Daarom ook ff mijn afwezigheid.

Woensdag heb ik wel een gesprek gehad met de bank. We hebben een aantal dingen op een rijtje gezet.
Waar ik wel en niet voor in aanmerking kwam. En had ook wat advies mee gekregen. Het was voor mij gevoel zeer positief. En zou eigenlijk vandaag verder spreken. Maar heb de afspraak naar volgende week woensdag verplaatst. Wegens privé redenen.

r.c.
Hoeveel heb je los kunnen peuteren bij de bank dan?
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:39:50 #90
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_63601125
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:11 schreef witte_fantasie het volgende:
Hoeveel heb je los kunnen peuteren bij de bank dan?
Ja, en op dat soort vragen reageert 'ie niet. Begint steeds meer op een zooitje waanideeen te lijken ipv een serieus project.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:48:21 #91
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63601312
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Nee AQuila360 ik ben er nog.

Mijn planning van deze week is niet helemaal rond gekomen.
Had namelijk woensdagavond een zwaar privé gesprek gehad. En vanavond zal daar weer verder over gesproken worden. Het gesprek en het onderwerp heeft mij wel zwaar geraakt. Daarom ook ff mijn afwezigheid.

Woensdag heb ik wel een gesprek gehad met de bank. We hebben een aantal dingen op een rijtje gezet.
Waar ik wel en niet voor in aanmerking kwam. En had ook wat advies mee gekregen. Het was voor mij gevoel zeer positief. En zou eigenlijk vandaag verder spreken. Maar heb de afspraak naar volgende week woensdag verplaatst. Wegens privé redenen.

r.c.
Ik vind het knap dat je de bank zover geintresseerd kon krijgen om een lening te krijgen van x aantal euro's
Sorry maar tot nu toe heb je me nog niet echt kunnen overtuigen van hetgene waar je mee bezig bent. Maar je hebt een website beloofd dus daar wacht ik rustig op en ik hoop daar minstens wat ruw materiaal van het eindproduct te zien. Ik heb nog niet eens een logo gezien.

Maar hou je er rekening mee dat alles wat je leent ook terug moet betalen ook al haal je geen geld uit die game. Zou zonde zijn om de rest van je leven nu te verneuken door grote schulden te creeren. Maar tja zo kijk ik er tegenaan
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_63601363
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 @ 18:39 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja, en op dat soort vragen reageert 'ie niet. Begint steeds meer op een zooitje waanideeen te lijken ipv een serieus project.
Straks komt'ie met foto's van een zwembad dattie aan het graven is, ergens in de polder, met allemaal tropische planten.
pi_63601434
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:11 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Hoeveel heb je los kunnen peuteren bij de bank dan?
Rustig Catbert. Heb ook nog wat andere dingen aan me hoofd.

Maar ik kan nu al een minimum lening van 40.000,- Euro. Zoals het ondernemers plan nu is.
Afhankelijk van wat de marketing bureau gaat voorleggen kan het bedrag nog verhoogd worden.

De inkomsten van de spel staat hier nog buiten. Als nodig kan er bij die tijd nog op de inkomen van het spel nog een FlexKrediet worden geopend. Van maximaal 25.000,- Euro.

Maar het is voor mij nu afwachten wat de marketing bureau gaat voorleggen.


Rkatier
Deze lening is op basis wat we (de 3 eigenaren) minimaal kunnen terugbetalen in 10 jaar.
Daarbij dat we de eerste 5 jaar geen betalingsverplichtingen hebben.

rc

[ Bericht 5% gewijzigd door Roelof_Kremer op 28-11-2008 19:06:17 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63606534
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Rustig Catbert. Heb ook nog wat andere dingen aan me hoofd.

Maar ik kan nu al een minimum lening van 40.000,- Euro. Zoals het ondernemers plan nu is.
Afhankelijk van wat de marketing bureau gaat voorleggen kan het bedrag nog verhoogd worden.

De inkomsten van de spel staat hier nog buiten. Als nodig kan er bij die tijd nog op de inkomen van het spel nog een FlexKrediet worden geopend. Van maximaal 25.000,- Euro.

Maar het is voor mij nu afwachten wat de marketing bureau gaat voorleggen.


Rkatier
Deze lening is op basis wat we (de 3 eigenaren) minimaal kunnen terugbetalen in 10 jaar.
Daarbij dat we de eerste 5 jaar geen betalingsverplichtingen hebben.

rc
Dit zijn solide plannen Roloef!

Green Light, Green Light, Green light! uitvoeren die hap klaar staan en opstarten die game!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63607310
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:39 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dit zijn solide plannen Roloef!

Green Light, Green Light, Green light! uitvoeren die hap klaar staan en opstarten die game!
Als ik al de papieren volgende week rond krijg.
Btw, kvk, marketing bureau en alles in het document invoer. Dan kunnen we naar de bank gaan en de lening verder op papier zetten.

Maar laten we 1 stap tegelijk doen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63607382
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Maar laten we 1 stap tegelijk doen.
Sorry je hebt gelijk!

Ik werd even bevangen door een vlaag van enthousiasme
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63608905
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63609195
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:11 schreef witte_fantasie het volgende:

[..]

Hoeveel heb je los kunnen peuteren bij de bank dan?
Garantstelling/Onderpand
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63609566
Een lening van ¤40.000 omg. Dat wordt op een houtje bijten de rest van je leven, als je dat geld er allemaal doorheen gaat draaien. Of dacht je dat serieus terug te verdienen?
pi_63609616
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:07 schreef RRGJL het volgende:
Een lening van ¤40.000 omg. Dat wordt op een houtje bijten de rest van je leven, als je dat geld er allemaal doorheen gaat draaien. Of dacht je dat serieus terug te verdienen?
De meeste mensen hebben een hypotheek van ¤200000,-. En dat lukt men ook goed hoor...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')